-
Witamy na stronie internetowej Kancelarii
-
Kancelaria oferuje Państwu profesjonalną i kompleksową obsługę związaną z dokonywaniem czynności notarialnych zgodnie z przepisami prawa oraz zasadami etyki zawodowej notariuszy.
Oferujemy bezpłatne porady prawne oraz udzielamy wyczerpujących informacji dotyczących dokumentów i danych niezbędnych do dokonania czynności notarialnych oraz wysokości opłat (taksy notarialnej, podatków, opłat sądowych).
Wychodząc naprzeciw potrzebom Klientów, notariusz dokonuje czynności notarialnych nie tylko w godzinach urzędowania Kancelarii Notarialnej, lecz także w innych, ustalanych indywidualnie, terminach (w tym w dni wolne).
Klienci Kancelarii Notarialnej mają zapewniony bezpłatny, bezprzewodowy dostęp do internetu, dzięki czemu mogą wykonywać płatności wynikające z zawieranych umów i innych czynności notarialnych nie tylko gotówką, ale także przelewem - zarówno na własnym sprzęcie komputerowym jak i na udostępnionym przez pracowników Kancelarii.
Kancelaria znajduje się na granicy dzielnic: Gdańsk Zaspa - Rozstaje oraz Gdańsk Zaspa - Młyniecw sąsiedztwie dzielnic: Przymorze, Brzeźno oraz Wrzeszcz, na parterze budynku położonego przy alei Jana Pawła II 3A (AWIATOR) w Gdańsku.
Położenie Kancelarii zapewnia dogodny dostęp zarówno dla osób zmotoryzowanych, korzystających z komunikacji miejskiej, jak i pieszych – w pobliżu znajduje się przystanek SKM Gdańsk-Zaspa (ok. 14 min. pieszo), przystanki autobusowe i tramwajowe (około 100 m), bezpośrednio przy budynku, dostępne są bezpłatne miejsca parkingowe.
Serdecznie dziękujemy za wizytę na stronie Kancelarii Notarialnej i zapraszamy do zapoznania się z zakresem prowadzonej działalności notarialnej.
-
Opłaty notarialne
-
Za wykonywane czynności notarialne notariusz Aleksandra Bukowska pobiera, na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 czerwca 2004 roku w sprawie maksymalnych stawek taksy notarialnej (Dz. U. z 2013r., poz. 237 tekst jedn.), wynagrodzenie – taksę notarialną, powiększane o należny podatek VAT.
Udzielanie porad prawnych dotyczących czynności notarialnych jest bezpłatne.
Oprócz taksy notarialnej Notariusz pobiera także wymagane przepisami prawa opłaty i podatki, w tym: opłatę sądową, podatek od czynności cywilnoprawnych, podatek od spadków i darowizn, które następnie przekazywane są na właściwe rachunki bankowe odpowiednich instytucji państwowych.
W celu ustalenia wysokości opłat, w tym indywidualnego ustalenia wysokości taksy notarialnej za daną czynność notarialną, prosimy o kontakt z Kancelarią Notarialną (Gdańsk - Zaspa).
-
Usługi notarialne
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lutego 1991 roku Prawo o notariacie Notariusz dokonuje czynności, którym strony są obowiązane lub pragną nadać formę notarialną (czynności notarialnych).
Notariusz w zakresie swoich uprawnień działa jako osoba zaufania publicznego, a czynności notarialne dokonane przez niego mają charakter dokumentu urzędowego.
Czynności notarialnych dokonuje się w języku polskim, a na żądanie strony Notariusz może dokonać dodatkowo tej czynności w języku obcym, korzystając z pomocy tłumacza przysięgłego.
Notariusz ma obowiązek odmówić dokonania czynności notarialnej sprzecznej z prawem.
Do zakresu usług świadczonych przez Kancelarię Notarialną należą:
- sporządzanie aktów notarialnych, w tym między innymi: umowy sprzedaży, umowy przedwstępne, umowy zniesienia współwłasności, umowy darowizny, umowy spółki, umowy przeniesienia własności nieruchomości, umowy warunkowe, umowy zamiany, akty ustanowienia służebności gruntowych i osobistych, akty ustanowienia hipoteki, testamenty, umowy działu spadku, umowy majątkowe małżeńskie, umowy o podział majątku wspólnego;
- sporządzanie aktów poświadczenia dziedziczenia;
- sporządzanie poświadczeń: własnoręczności podpisu, zgodności odpisu, wyciągu lub kopii z okazanym dokumentem, daty okazania dokumentu, pozostawania osoby przy życiu lub w określonym miejscu;
- sporządzanie protokołów ze zgromadzeń wspólników, walnych zgromadzeń, zgromadzeń wspólnot, dziedziczenia i innych;
- sporządzanie protestów weksli i czeków;
- doręczanie oświadczeń;
- prowadzenie depozytu dokumentów, pieniędzy, papierów wartościowych i danych na informatycznym nośniku danych, o którym mowa w przepisach o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
- sporządzanie wypisów, odpisów i wyciągów z dokumentów;
- sporządzanie na życzenie Klientów projektów aktów, oświadczeń i innych dokumentów;
- sporządzanie innych czynności wynikających z przepisów.
Przed dokonaniem każdej czynności notarialnej należy zasięgnąć w Kancelarii bezpłatnej informacji w celu indywidualnego uzgodnienia z notariuszem formy czynności, uzyskania wykazu koniecznych dokumentów oraz ustalenia kosztów związanych z zamierzoną czynnością.
Czynności notarialne co do zasady dokonywane są w siedzibie Kancelarii, poza siedzibą Kancelarii dokonywane mogą być czynność jeśli przemawia za tym ich charakter lub szczególne okoliczności.
-
Wymagane dokumenty
Poniższy wykaz przedstawia podstawowe dokumenty, niezbędne do sporządzenia aktu notarialnego. W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt z Kancelarią Notarialną.
Do każdej czynności niezbędne jest przedstawienie dokumentu tożsamości (ważny i nieuszkodzony dowód osobisty lub paszport); w przypadku osób prawnych – aktualny odpis z KRS REGON, NIP, umowa/statut określająca kompetencje organów, uchwała odpowiedniego organu obejmująca zgodę na dokonanie czynności prawnej.
Sprzedaż lub darowizna nieruchomości gruntowej:
- numer księgi wieczystej;
- dokumenty, na podstawie których nastąpiło nabycie (wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia itd.);
- w przypadku nabycia w drodze spadku lub zasiedzenia, a po 1 stycznia 2007 roku także w drodze umowy darowizny, umowy nieodpłatnego zniesienia współwłasności, zachowku, zapisu zwykłego, dalszego zapisu, zapisu windykacyjnego - zaświadczenie wydane przez naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że nabycie jest zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia;
- wypis z rejestru gruntów;
- wyrys z mapy ewidencyjnej, jeżeli dla działki ma być zakładana księga wieczysta;
- wykaz synchronizacyjny tzw. równoważnik sporządzony przez uprawnionego geodetę, jeżeli zachodzi niezgodność pomiędzy stanem ujawnionym w księdze wieczystej i ewidencji gruntów;
- mapa z projektem podziału i decyzja zatwierdzająca podział, jeżeli przedmiotem umowy ma być działka po podziale;
- zaświadczenie o przeznaczeniu nieruchomości w planie zagospodarowania przestrzennego lub zaświadczenie o jego braku lub decyzja o warunkach zabudowy.
Sprzedaż lub darowizna lokalu z księgą wieczystą:
- numer księgi wieczystej;
- dokumenty, na podstawie których nastąpiło nabycie (jak wyżej);
- w przypadku nabycia w drodze spadku lub zasiedzenia, a po 1 stycznia 2007 roku także w drodze umowy darowizny, umowy nieodpłatnego zniesienia współwłasności, zachowku, zapisu zwykłego, dalszego zapisu, zapisu windykacyjnego - zaświadczenie wydane przez naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że nabycie jest zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia.
Sprzedaż spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu:
- numer księgi wieczystej, jeżeli została założona;
- zaświadczenie ze Spółdzielni potwierdzające prawo zbywcy do lokalu (w przypadku, gdy na podstawie zaświadczenia ma być założona księga wieczysta dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, także informacja zawarta w zaświadczeniu o numerze księgi wieczystej dla działki i budynku, w którym znajduje się lokal);
- dokumenty, na podstawie których nastąpiło nabycie: przydział, decyzja o prekształceniu, wypis aktu notarialnego, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, akt poświadczenia dziedziczenia;
- w przypadku nabycia w drodze spadku, a po 1 stycznia 2007 roku także w drodze umowy darowizny, umowy nieodpłatnego zniesienia współwłasności, zachowku, zapisu zwykłego, dalszego zapisu, zapisu windykacyjnego - zaświadczenie wydane przez naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że nabycie jest zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia.
Pełnomocnictwo:
- dane osobowe mocodawcy;
- dane osobowe pełnomocnika (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer PESEL).
Testament:
- dane osobowe sporządzającego testament;
- dane osoby powoływanej do spadku (imiona, nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania).
Akt poświadczenia dziedziczenia:
- odpis skrócony aktu zgonu spadkodawcy;
- testament spadkodawcy, jeżeli był sporządzony (pisemny, notarialny);
- numer PESEL spadkodawcy (dowód osobisty, zaświadczenie o numerze PESEL spadkodawcy, wydawane nieodpłatnie przez właściwy wydział ewidencji ludności);
- odpis skrócony aktu małżeństwa (jeżeli dziedziczy małżonek);
- odpisy skrócone aktów urodzenia (dzieci spadkodawcy);
- odpis skrócony aktu małżeństwa, jeżeli nastąpiła zmiana nazwiska;
- numery ksiąg wieczystych, w których ujawniony jest spadkodawca.
Umowa majątkowa małżeńska, np. intercyza:
- odpis skrócony aktu małżeństwa;
- dane osobowe małżonków (imiona, nazwiska, imiona rodziców, numery dowodów osobistych/paszportów, terminy ważności dowodów osobistych/paszportów, numery PESEL, adresy zamieszkania).
Inne dokumenty i informacje:
- zaświadczenie z Banku, jeżeli w akcie ma być ustanowiona hipoteka;
- zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany (pod względem formalnym przedmiotowe zaświadczenie nie jest konieczne do zawarcia umowy - nabywca może wyrazić w akcie notarialnym zgodę na późniejsze wymeldowanie sprzedającego);
- zaświadczenie o braku zadłużenia w płatnościach opłat eksploatacyjnych (podobnie jak w przypadku zaświadczenia o zameldowaniu, zaświadczenie dotyczące opłat eksploatacyjnych pod względem formalnym nie jest konieczne do zawarcia umowy – nabywca, jeżeli posiada wiedzę o stanie opłat może w akcie notarialnym złożyć stosowne oświadczenie);
- wartość rynkowa lokalu, działki, spółdzielczego prawa (cena sprzedaży);
- warunki zapłaty ceny;
- numer rachunku bankowego, na który ma być wpłacona cena (w przypadku zapłaty ceny przelewem);
- warunki i data wydania nieruchomości.
-
aleja Jana Pawła II 3A/U4Gdańsk 80-462 Zaspa, Spółdzielnia Rozstaje i Młyniectel. 58 732 78 07tel. 573 929 239e-mail: kancelaria@rejent.gda.plGdańsk Zaspa, budynek Awiator Delta, parter,