Wydarzenie

  • podziel się na Facebooku
  • dodaj kanał RSS
  • prześlij artykuł
  • drukuj artykuł
  • podziel się na Facebooku

Open'er Festival 2015

rock, pop, festiwal muzyczny

data:
1 - 4 lipca 2015
miejsce:
Lotnisko Gdynia-Kosakowo
bilety:
450 - 630 zł - szczegóły w opisie
idę (5) kup bilet

Open'erowe odliczanie czas zacząć! Alt-J Grupa z Leeds, która miejsce w muzycznych encyklopediach zapewniła sobie debiutanckim "An Awesome Wave", miała wszelkie powody, by spocząć na laurach. Ale wydaje się, że w roku 2014 Alt-J powrócili silniejsi i pewniejsi swoich muzycznych wyborów. "This Is All Yours" zebrało świetne recenzje, album zadebiutował na pierwszym miejscu UK Top 40 i zyskał nominację do nagrody Grammy dla najlepszego albumu z muzyką alternatywną, a przy okazji okazało się, że z muzyki Miley Cyrus można wyjąć fajne sample.



Historia klasycznych wykonań muzyki współczesnej na Open'erze sięga 2012 roku, kiedy przed wielotysięczną publicznością Krzysztof Penderecki z towarzyszeniem orkiestry AUKSO zaprezentował "Ofiarom Hiroszimy - Tren" oraz "Polymorphię". Latem 2013 na Open'erze usłyszeliśmy jedno z największych dzieł Steve'a Reicha "Music for 18 Musicians". Oba festiwalowe wieczory łączyła postać Jonny'ego Greenwooda - gitarzysty Radiohead. Za pierwszym razem orkiestra AUKSO wykonała dwie kompozycje Greenwooda: "Popcorn Superhet Receiver" i "48 Responses to Polymorphia", a rok później muzyk pojawił się osobiście, prezentując swoją własną interpretację reichowskiego "Electric Counterpoint", doskonale ocenioną przez krytyków i znawców muzyki współczesnej. Na przyszłorocznym Open'erze Greenwood pojawi się zarówno jako kompozytor, jak i wykonawca.

Wspólnie z London Contemporary Orchestra wykona program, na który złożą się fragmenty kompozycji Greenwooda powstałych na potrzeby filmów "Aż poleje się krew" (There Will Be Blood), "Mistrz" (The Master) i "Norwegian Wood" oraz prace klasyków muzyki współczesnej: Philipa Glassa, Michaela Gordona oraz Xenakisa. Każdy z planowanych na przyszły rok koncertów - a będzie ich zaledwie kilka - będzie miał unikalny program.

Artystka Open'era 2015 współpracowała z tak różnymi artystami jak David Byrne, Bon Iver czy grupa Swans. Jeździła we wspólne trasy z Arcade Fire, The National i The Black Keys. Nagrała cztery znakomite płyty, z których ta najnowsza - "St. Vincent" - znalazła się na pierwszym miejscu albumów roku 2014 wg tygodnika NME. Poznajcie St. Vincent - przyszłość muzyki alternatywnej i jedną z najważniejszych współczesnych artystek na światowej scenie!

Ostatni, imienny album, aktualnie zamyka prawie każde muzyczne podsumowanie 2014 roku. W rankingu krytyków również zajmuje pierwsze miejsce, wyprzedzając "To Be Kind" Swans - płytę, na której zresztą Clark pojawia się gościnnie. Kilka dni temu odebrała pierwszą nominację do Grammy. Czy w lipcu na Open'erze będziemy gościć autorkę "Najlepszej płyty z muzyką alternatywną"? Dla nas nawet bez charakterystycznego pozłacanego gramofonu St. Vincent jest zwyciężczynią.

Kasabian
Kasabian, czyli wokalista Tom Meighan, gitarzysta/wokalista Sergio Pizzorno i perkusista Ian Matthews zaczęli grać wspólnie w 1997 roku w Leicester. Nagrywanie debiutanckiego albumu zajęło im kilka lat, ale warto było czekać: imienny debiut z 2004 roku zapoczątkował trwającą do dziś dobrą passę zespołu, przynosząc zadziorne "Processed Beats", "Reason Is Treason" i "Club Foot".

Drugi album, "Empire", podtrzymał miłość do zespołu fanów The Stone Roses czy Oasis i zadebiutował na "jedynce" brytyjskiej listy przebojów. Ten sukces powtórzyła trzecia płyta, "West Ryder Pauper Lunatic Asylum", której sztandarowy singiel "Fire" został nawet użyty jako hymn Premier League - jak bardzo angielskim można być? Mimo zmian w stylistyce i składzie, album był sukcesem, który dało się zmierzyć miejscem na krótkiej liście Mercury Prize, nagrodami magazynu Q i Brit Awards.

Alt-J
Grupa z Leeds, która miejsce w muzycznych encyklopediach zapewniła sobie debiutanckim "An Awesome Wave", miała
wszelkie powody, by spocząć na laurach. Ale... zespołu nie zatrzymała ani ogromna popularność pierwszej płyty, ani mordercze dwa lata w trasie koncertowej, ani zmiany personalne.

Wydaje się wręcz, że w roku 2014 Alt-J powrócili silniejsi i pewniejsi swoich muzycznych wyborów. Doskonale poradzili sobie z przekształceniem zespołu w trio. Do nagrania "This Is All Yours" wykorzystali to samo studio, w którym stworzyli debiut. Za konsoletą ponownie usiadł Charlie Andrew. "Nie chcieliśmy wydawać kupy pieniędzy na studio w Los Angeles i zatrudnienie Ricka Rubina", wyznał szczerze wokalista i klawiszowiec Gus Unger-Hamilton. Sprawdzone sposoby zadziałały. "This Is All Yours" zebrało świetne recenzje, album zadebiutował na pierwszym miejscu UK Top 40 i zyskał nominację do nagrody Grammy dla najlepszego albumu z muzyką alternatywną, a przy okazji okazało się, że z muzyki Miley Cyrus można wyjąć fajne sample.

Elektronika, pop, sporo muzycznych eksperymentów to nadal najlepsze określenia charakteryzujące muzykę Alt-J, która bywa trudna w odbiorze, ale ponieważ jest autentyczna, pozwala grupie zapełniać największe obiekty koncertowe w Anglii, a za Atlantykiem budować coraz mocniejszą pozycję. Oczekiwani także w Polsce, z utworami z "This Is All Yours", pojawią się w lipcu na Open'erze!

Jonny Greenwood & London Contemporary Orchestra
Historia klasycznych wykonań muzyki współczesnej na Open'erze sięga 2012 roku, kiedy przed wielotysięczną
publicznością Krzysztof Penderecki z towarzyszeniem orkiestry AUKSO zaprezentował "Ofiarom Hiroszimy - Tren" oraz "Polymorphię". Latem 2013 na Open'erze usłyszeliśmy jedno z największych dzieł Steve'a Reicha "Music for 18 Musicians". Oba festiwalowe wieczory łączyła postać Jonny'ego Greenwooda - gitarzysty Radiohead. Za pierwszym razem orkiestra AUKSO wykonała dwie kompozycje Greenwooda: "Popcorn Superhet Receiver" i "48 Responses to Polymorphia", a rok później muzyk pojawił się osobiście, prezentując swoją własną interpretację reichowskiego "Electric Counterpoint", doskonale ocenioną przez krytyków i znawców muzyki współczesnej. Na przyszłorocznym Open'erze Greenwood pojawi się zarówno jako kompozytor, jak i wykonawca.

Wspólnie z London Contemporary Orchestra wykona program, na który złożą się fragmenty kompozycji Greenwooda powstałych na potrzeby filmów "Aż poleje się krew" (There Will Be Blood), "Mistrz" (The Master) i "Norwegian Wood" oraz prace klasyków muzyki współczesnej: Philipa Glassa, Michaela Gordona oraz Xenakisa. Każdy z planowanych na przyszły rok koncertów - a będzie ich zaledwie kilka - będzie miał unikalny program. Przedsmak współpracy gitarzysty Radiohead i londyńskiej orkiestry dostaliśmy kilka tygodni temu, kiedy muzycy wzięli udział w sesji dla Boiler Room, po raz pierwszy w historii prestiżowego cyklu prezentując muzykę inną od elektroniki i alternatywy. W wywiadzie przeprowadzonym przy okazji tego występu Greenwood, komentując swoją współpracę z LCO, wyznał: "To ekscytujące, ponieważ wszystko może się zdarzyć." Na 7 miesięcy przed kolejną wizytą Greenwooda na Open'erze czujemy dokładnie to samo. I już dziś wiemy, że będzie to jedno z największych muzycznych wydarzeń 2015 roku.

St. Vincent
Pierwsza artystka Open'era 2015 współpracowała z tak różnymi artystami jak David Byrne, Bon Iver czy grupa Swans.
Jeździła we wspólne trasy z Arcade Fire, The National i The Black Keys. Nagrała cztery znakomite płyty, z których ta najnowsza - "St. Vincent" - znalazła się na pierwszym miejscu albumów roku 2014 wg tygodnika NME. Poznajcie St. Vincent - przyszłość muzyki alternatywnej i jedną z najważniejszych współczesnych artystek na światowej scenie! Karierę zaczynała w zespole The Polyphonic Spree, który na początku ubiegłej dekady wyróżniał się na tle młodych gwiazd muzyki niezależnej kilkunastoosobowym składem ubranym w białe szaty. W tej chóralno-rockowej komitywie Annie była gitarzystką. Na krótko trafiła także do równie obszernego składu koncertowego Sufjana Stevensa i z bagażem doświadczeń scenicznych oraz niezłymi pomysłami, w 2006 roku nagrała debiutancki album. Staż u gwiazd amerykańskiej alternatywy w dość oczywisty sposób wpłynął na brzmienie "Marry Me". Barokowe rozpasanie instrumentarium użytego do nagrania debiutu (na większości grała sama Clark!) portal Pitchfork skomentował słowami: "Pokora nie jest pierwszym słowem, które przychodzi na myśl podczas słuchania tego albumu". Płyta dobrze wpisywała się w kontekst aktualnych nagrań Arcade Fire czy The Decemberists.

Informacja o biletach:
Early Bird Tickets

(sprzedaż od 26.09.2014 do 15.01.2015 lub do wyczerpania puli biletów
Karnet czterodniowy – 450 zł
Karnet czterodniowy + pole namiotowe – 530 zł

Ceny biletów od 16.01.2015:
Karnet 4-dniowy – 550 PLN

Karnet 4 dniowy + pole namiotowe – 630 PLN

Karnet weekendowy – 350 PLN

Bilety jednodniowe – 207 PLN
Bilety dla dzieci:

Od 3 do 12 roku życia - 50% ceny: karnet 4-dniowy - 225 PLN, karnet 4-dniowy + pole namiotowe - 315 PLN, karnet weekendowy - 175 PLN, bilety jednodniowe - 103 PLN

Dzieci do 3 roku życia: udział bezpłatny.
Dodaj zdjęcie
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor:
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Najczęściej czytane

Zdjęcia z imprez