Gdański Teatr Szekspirowski

adres
80-818 Gdańsk, Wojciecha Bogusławskiego 1 pokaż na mapie
telefon
58 351-01-51  fax:  58 351-01-50
kasy:  
58 351-01-01
e-mail
s...@teatrszekspirowski.pl pokaż
www
www.teatrszekspirowski.pl

Repertuar

koncerty
Me and That Man - Nergal i
John Porter
wideo

30.09 (sobota) godz. 20:00

rock

Gdańsk
bilety 60 zł
Kup bilet
Wardruna

20.10 (piątek) godz. 20:00

muzyka alternatywna, folk / etno / world

Gdańsk
bilety 220-260 zł
przedsprzedaż 200-240 zł
bilety wyprzedane
Marek Dyjak dodane do kalendarza w ciągu ostatnich 3 dni wideo

26.11 (niedziela) godz. 19:00

jazz, poezja śpiewana

Gdańsk
bilety 60-80 zł
Kup bilet
Sleep Party People wideo

09.12 (sobota) godz. 20:00

muzyka alternatywna, muzyka elektroniczna

Gdańsk
bilety 35 zł
Kup bilet
spektakle i przedstawienia
Zakochany Szekspir

22.08 - 27.08 godz. 16:30

spektakl dramatyczny

Gdańsk
bilety 25, 50, 60 zł
ulgowy 25, 40, 50 zł
Kup bilet
Zakochany Szekspir

29.08 - 03.09 godz. 16:30

spektakl dramatyczny

Gdańsk
bilety 25, 50, 60 zł
ulgowy 25, 40, 50 zł
Kup bilet
zobacz promocje gastronomiczne » imprezy okolicznościowe i pokazy
Zwiedzanie GTS

01.06 - 03.09 godz. 13:30, 14:30, 19:30

pokaz

Gdańsk
bilety 14, 19 zł
ulgowy 8, 12 zł
Kup bilet
Zwiedzanie GTS dodane do kalendarza w ciągu ostatnich 3 dni

23.09 - 30.09 godz. 15:00

pokaz

Gdańsk
bilety 14  zł
ulgowy 8  zł
Kup bilet
zobacz repertuar » kino i film
Kino na Szekspirowskim

w każdą sobotę godz. 21:30

impreza cykliczna projekcje filmowe

Gdańsk
bilety 10 zł

Napisali o nas

O nas

Gdański Teatr Szekspirowski jest jedynym teatrem szekspirowskim w Polsce. Powstał w miejscu, gdzie od początku XVII wieku funkcjonował budynek Szkoły Fechtunku – pierwszy publiczny teatr ówczesnej Rzeczypospolitej. Wyposażony w scenę typu elżbietańskiego i podobny do licznych teatrów angielskich epoki Elżbiety I, służył on zarówno do ćwiczeń i zawodów szermierczych, jak i do wystawiania przedstawień. Wszystko to odbywało się pod gołym niebem, na dużym, wewnętrznym dziedzińcu. Do gdańskiego teatru przyjeżdżali regularnie m.in. wędrowni aktorzy angielscy, by wystawiać w Gdańsku sztuki angielskich dramaturgów – a wśród nich Szekspira. Obecnie, w miejscu, które było kolebką sztuki teatru w północnej części Polski, stoi jeden z najbardziej niezwykłych teatrów świata. Inspirowany dawnym teatrem elżbietańskim, nowoczesny obiekt z jedynym tego typu na świecie otwieranym dachem zaprojektował włoski architekt Renato Rizzi, profesor Uniwersytetu w Wenecji. Zbudowane z ruchomych platform scena i widownia dają reżyserom goszczącym w GTS niemal nieograniczone możliwości inscenizacyjne.

 

 

 

Gdański Teatr Szekspirowski to instytucja kultury założona przez Urząd Miasta Gdańska, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego i Fundację Theatrum Gedanense. Prowadzi szeroko zakrojoną działalność artystyczną i edukacyjną. Otwarcie teatru odbyło się 19 września 2014 roku. GTS funkcjonuje podobnie, jak jego XVII-wieczny poprzednik - jako teatr impresaryjny, bez własnego zespołu aktorskiego, zapraszając teatry i artystów z całej Polski, Europy i świata. Goszcząc ponad sto wydarzeń teatralnych i edukacyjnych rocznie teatr dał się poznać jako wszechstronne centrum artystyczne i edukacyjne.

 

Repertuar oparty jest o cztery główne cykle: Teatry Polskie, Teatry Europy, Scenę Muzyczną oraz Lato z Szekspirem (w tym produkcje własne na scenę elżbietańską oraz międzynarodowy Festiwal Szekspirowski). Tym samym przez cały rok można oglądać wyjątkowe wydarzenia artystyczne, które znacząco wzbogacają ofertę kulturalną Trójmiasta.

 


Największym, corocznie organizowanym przez instytucję międzynarodowym wydarzeniem teatralnym jest Festiwal Szekspirowski, którego historia sięga 1993 roku. Wtedy to Fundacja Theatrum Gedanense zorganizowała pierwsze Gdańskie Dni Szekspirowskie, następnie przekształcone w Festiwal, który od 2007 roku jest organizowany wspólnie przez Fundację i GTS.
 

 

Gdański Teatr Szekspirowski kontynuuje także działalność edukacyjną zapoczątkowaną w 1999 roku przez Fundację Theatrum Gedanense. Przez te lata organizowane były różnorodne warsztaty teatralne prowadzone przez artystów polskich i zagranicznych uczestniczących w festiwalach szekspirowskich, odbywały się także wykłady, spotkania z artystami, konkursy, wystawy. Realizowane były kompleksowe programy edukacyjne doskonalące nauczycieli w zakresie pedagogiki teatralnej dla nauczycieli z Trójmiasta oraz regionu województwa pomorskiego. Realizowane są również projekty edukacyjne dla młodzieży szkolnej i akademickiej.

Opinie + dodaj ocenę


4.0

w kategorii

Teatry

  • repertuar:
    5
     
  • nowości:
    3
     
  • komfort:
    -
     
  • przystępność cen:
    5
     
  • ocena ogólna:
    3
     
średnia ocena (max 6)
4.0
 

Widok na filar (koszmar!)

Generalnie komfort siedzenia niezbyt wysoki, ale to w końcu standardy epoki. Spektakl trwa cztery godziny. Zależało nam na miejscach z jak najlepszym widokiem. Niesależnie od ceny. Kasjerka zaproponowała nam - jak to określiła - miejsca w najlepszym POŻĄDANYM sektorze. Ale nie w pierwszym rzędzie. Zarzekała, że są o wiele lepsze niż te w pierwszym rzędzie w równoległych sektorach bocznych. Okazało się, że moje miejsce ma widok głównie na FILAR i przez pierwszą część spektaklu dokonywałam gimnastyki raz przez jedną stronę, raz - drugą. Półtorej godziny! Do przerwy. Najlepsze miejsca!? To miejsce powinno albo być wyłączone ze sprzedaży, albo po bardzo obniżonej scenie. Na miejscu ciągu ewakuacyjnego posiadywal sobie bezczelnie chłopak z obsługi. Gdy chciałam przesunąć się na to miejsce, obsunął mnie zamiast zaproponować inne miejsce - było sporo wolnych. Żenujące. Przeniosłam się. Spektakl Zakochany Szekspir generalnie mogę polecić, choć są słabe czy niesmaczne momenty. Niemniej kultura obsługi wciąż kuleje. A i repertuar teatru powinien być bardziej bogaty.

  • MW (kobieta, pow. 40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: sierpień 2017
  • Polecam innym: tak

3.6

w kategorii

Teatry

  • repertuar:
    4
     
  • nowości:
    5
     
  • komfort:
    1
     
  • przystępność cen:
    4
     
  • ocena ogólna:
    4
     
średnia ocena (max 6)
3.6
 

Survival szekspirowski

Niezłe sztuki, ładne wnętrza, atrakcyjny otwierany dach, ale teatr wybudowano chyba dla masochistów. Trudno znaleźć dobre miejsca na balkonach. Widoczność słaba przez beznadziejny projekt włoskiego architekta. Byłam 2-krotnie i chyba mi wystarczy. Pierwszy spektakl obejrzałam zgięta wpół, ponieważ na wysokości oczu zamontowano barierkę.Drugi spektakl minął mi na próbie dostrzeżenia aktorów z prawej lub lewej strony filara, który skutecznie ich zasłaniał. 3 h bez możliwości oparcia się. Obserwowaliśmy innych widzów, większość poszukiwała optymalnej pozycji i widoczności. Popieram pomysł, by architekt karnie odsiadywał swoje na każdym spektaklu.

  • Złośnica (kobieta, pow. 40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: wakacje 2016
  • Polecam innym: nie mam zdania

5.4

w kategorii

Teatry

  • repertuar:
    5
     
  • nowości:
    6
     
  • komfort:
    6
     
  • przystępność cen:
    5
     
  • ocena ogólna:
    5
     
średnia ocena (max 6)
5.4
 

Super

Bardzo chętnie bywam, na koncertach głównie. Repertuar zawsze na poziomie, akustyka świetna, fotele wygodne, choć lepiej bywa na stojąco - i to się zdarza, więc trudno narzekać. Podczas antraktów podziwiam udaną architekturę budynku, zwłaszcza wnętrza. Szkoda, że wszystkie te tajemnicze zakamarki nie są wykorzystywane, możnaby chociaż uruchomić bar (widziałem go w akcji tylko raz)... Bilety niedrogie, zwłaszcza z kartą do kultury i miła, uczynna obsługa...

  • Michał (mężczyzna, pow. 40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: 03.05.2016
  • Polecam innym: tak

3.0

w kategorii

Teatry

  • repertuar:
    4
     
  • nowości:
    -
     
  • komfort:
    2
     
  • przystępność cen:
    -
     
  • ocena ogólna:
    -
     
średnia ocena (max 6)
3.0
 

czarny kloc pośród kamienic z czerwonej cegły

nie wkomponował się niestety i nie pasuje zupełnie. Ten kto zaakceptował czarną cegłę elewacyjną powinien ponieść konsekwencje prawne. Widoczność i wygoda podczas oglądania spektakli też daje duo do życzenia

  • studentka ASP (kobieta, 19-30 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: 11.10.2015
  • Polecam innym: tak

1.0

w kategorii

Teatry

  • repertuar:
    -
     
  • nowości:
    -
     
  • komfort:
    1
     
  • przystępność cen:
    -
     
  • ocena ogólna:
    -
     
średnia ocena (max 6)
1.0
 

Wybrałeś skrajną ocenę, prosimy o jej pisemne uzasadnienie.

1. otwierany dach przy bardzo ruchliwej ulicy - bez sensu! słychać tramwaje klaksony 2. siedzenia na sali ustawione w rzędzie a nie na zakładkę, czyli ktoś siedzący przed Tobą zasłania widok - to jest w ogóle bez sensu! 3. boczne loże z filarami to już bezsens całkowity 4. brak oparć, i to że osoby siedzące ławkę wyżej stawiają nogi za plecami, czasem kopną niechcący co za debiiil to wymyślił? 5. nagłośnienie słabe więc koncerty tam to wyrzucone pieniądze, głośniki są skierowane na okolicę drzwi wejściowych na salę więc stanie pod sceną powoduje że stoi się za linią dźwięku , w ogóle nie ma subwooferów! słaby bas 6. kolor cegieł w ogóle nie współgra ze starówką 7. wielka kupa betonu i tyle nie polecam na nic tam chodzić

  • piotr (mężczyzna, pow. 40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: 28.11.2015
  • Polecam innym: nie

3.4

w kategorii

Teatry

  • repertuar:
    5
     
  • nowości:
    5
     
  • komfort:
    1
     
  • przystępność cen:
    4
     
  • ocena ogólna:
    2
     
średnia ocena (max 6)
3.4
 

Dobry repertuar, tragiczne warunki

Bardzo atrakcyjny repertuar, szczerze ucieszona chciałam być częstym gościem. Ale... Po wczorajszym koncercie Lao Che - ten, kto wymyślił ten teatr, powinien za karę chodzić na wszystkie spektakle i koncerty, koniecznie siadając na galerii i oddając okrycie do szatni. Miałam miejsce na galerii- nienumerowane, jak tłumaczy Teatr- ze względu na ograniczoną w niektórych miejscach widocznośc. I rzeczywiście- słupy i poręcze skutecznie zasłaniają odbiór tego, co się dzieje na scenie, akustyka w tym miejscu wybitnie "niemuzyczna" - dźwięki docierają jak do tekturowego pudełka. Miejsca na galerii to w rzeczywistości szerokie schody, siedzi się na luźno rzuconych poduszkach - z wyglądu zdjętych z krzeseł ogrodowych, nie ma oparcia na plecy, ludzie siedzący na miejscach nad nami trzymają stopy bezpośrednio za nami. Dojście do szatni jak droga do katakumb - na pewno nie dla ludzi o mniejszej mobilności. Pomysł z pieczątkami przybijanymi na dłoni, by oddzielic publiczność "galeryjną" od "podscennej" - litości... Reasumując - byc może dobre miejsce na obejrzenie spektaklu czy koncertu, ale podejrzewam, że jedynie z miejsc bezpośrednio przed sceną i z płaszczem zostawionym w aucie.

  • Gdańszczanka (kobieta, pow. 40 lat)
  • Termin skorzystania z usługi: 04.12.2015
  • Polecam innym: nie mam zdania
przejdź do pełnej mapy »
    • repertuar:
      4.6
       
    • nowości:
      4.8
       
    • komfort:
      2.2
       
    • przystępność cen:
      4.5
       
    • ocena ogólna:
      3.5
       
    średnia ocena (max 6)
    3.4