aktualności 24h

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (137 opinii)

Wykolejona SKM-ka w Chyloni (154 opinie)

Tajemniczy SMS od windykatora (199 opinii)

Ogromna reklama przy rafinerii. Lotos oszpecił wjazd do Gdańska? wideo (271 opinii)

Znowu problemy z szynami na nowej trasie z Chełmu na Łostowice (284 opinie)

Budyń się rozlewa na murze i w tunelu (157 opinii)

Jak budować Kolej Metropolitalną, gdy wykonawcy bankrutują? (110 opinii)

sport

Trwa gdyński kompleks Trefla (157 opinii) LIVE!

Michniewicz zastąpi Janasa?! (60 opinii)

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (20 opinii)

Władze klubu apelują do kibiców (50 opinii)

Abbotta z Ruchu można pozyskać za darmo (134 opinie)

Godek pojedzie na trzecie igrzyska (16 opinii)

Rada Nadzorcza wskazała na człowieka Kuchara (106 opinii)

Udane starty żużlowców Lotosu Wybrzeża w Szwecji (12 opinii)

Była mistrzyni Europy na przyjęcie (38 opinii)

Łapeta: Trefl niczym nas nie zaskoczy wideo (97 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (15 opinii)

Uczelnia, która wychodzi poza kanon (3 opinie) atrykuł sponsorowany

Co czeka 26 gdańskich szkół? (77 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (6 opinii)

Sportowa kolekcja koszul od Emanuela Berga (45 opinii)

kultura

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (9 opinii)

Wszyscy możemy kreować życie (6 opinii)

biznes

Trzykrotny wzrost zysku Grupy Ergo Hestia (1 opinia)

Wybierz Gryfa zanim ktoś zrobi to za ciebie (11 opinii)

Multimedia Polska drugim największym operatorem w kraju (14 opinii)

Ambasadorzy Polskiej Gospodarki z Trójmiasta (1 opinia)

zdrowie

Swędzące powieki - jak temu zaradzić? Porada eksperta (6 opinii)

rozrywka

Kinomobilizacja, czyli kino na ulicy i w ogródku (22 opinie)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (55 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki

aktywne trójmiasto

Arka i Santos wśród triumfatorów (5 opinii)

rowery

Team Klubu Harpagan zwycięża Puchar Europy w MTBO (5 opinii)

historia

50 lat temu powstało Muzeum w Stutthofie (54 opinie)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

10 kamienic przy Długim Targu na sprzedaż

10 kamienic w samym centrum Głównego Miasta, czeka na inwestora.

fot. Dariusz Przeszłowski/ARP

10 kamienic w samym centrum Głównego Miasta, czeka na inwestora.

Aż 10 kamienic na Długim Targu zobacz na mapie Gdańska zostało wystawionych na przetarg. Ma w nich powstać pięciogwiazdkowy hotel. Agencja Rozwoju Pomorza liczy na poważnych inwestorów z Polski i zagranicy.



Co powinno się znaleźć w kamienicach przy Długim Targu?

luksusowy hotel

31%

reprezentacyjne biura

6%

eleganckie mieszkania

15%

staromodny dom towarowy

30%

coś innego

18%

łącznie głosów: 1969

- Takie miejsca, w ścisłym centrum miast pojawiają się w ofertach bardzo rzadko. Zmiany, które zajdą w tych kamienicach, zmienią charakter tego miejsca na dziesiątki lat - ocenia Łukasz Żelewski, prezes ARP.

Zobacz prezentację kamienic na sprzedaż

Kamienice naprzeciwko Dworu Artusa próbowano sprzedać, bez powodzenia, już dwa lata temu. Choć zainteresowanie było duże, przetarg nie doszedł do skutku. Powód? W ofercie nie było działek przylegających do zaplecza budynków.

- Po skomplikowanych zamianach dziś wystawiamy na sprzedaż kamienice wraz z działkami. Powierzchnia całkowita kamienic to 3,3 tys. m kw., do tego powierzchnia parceli i działek graniczących to łącznie ponad 4 tys. m kw. Daje to olbrzymie możliwości przyszłemu inwestorowi. Może on np. zastosować podobny wariant, jak przy budowie hotelu Radisson - wyjaśnia Łukasz Żelewski.

Do zamiany działek w obrębie ulic Mieszczańskiej, Ławniczej i Ogarnej zobacz na mapie Gdańska doszło w czerwcu tego roku. Wtedy to władze Gdańska dostały od Urzędu Marszałkowskiego kamienicę po Wojewódzkiej Przychodni Skórno - Wenerologicznej przy ul. Długiej, w której powstanie hostel. W zamian miasto otrzymało działki i prawo własności do budynku, w którym znajduje się Wojewódzkie Centrum Onkologii w Gdańsku. Następnie samorząd województwa przekazał działki na zapleczu kamienic Agencji Rozwoju Pomorza w zamian za akcje spółki.

ARP liczy na poważnych inwestorów. Już ukazały się pierwsze ogłoszenia w prasie, powstała specjalna dwujęzyczna strona internetowa Długi Targ 1-10 informująca o przetargu.

- Po kupnie trzeba będzie zainwestować w te kamienice ok. 150 - 200 mln zł. Dlatego szukamy poważnych graczy, by nie skończyło się tak jak przy NOT-cie, gdzie od lat jest wielka dziura w ziemi. Na szczęście w kamienicach są głównie biura, a nie mieszkania - tłumaczy Żelewski.

Oferta będzie promowana m.in. w europejskiej prasie poświęconej nieruchomościom i na targach nieruchomości w Monachium. ARP zgłosi się też do inwestorów, którzy startowali w przetargu dwa lata temu.

Przetarg jest podzielony na dwa etapy. W pierwszym, do 20 grudnia, agencja czeka na składanie deklaracji nabycia nieruchomości. Oferty ostateczne będzie można składać do 31 marca.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 205)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715069 2010-09-28 11:04 Pierwsza sprawa - działania architektoniczne (56)

W pierwszej kolejności należy ujednolicić fasady tych kamienic, wtedy będą przedstawiać większą wartość.
Aktualnie stanowią architektoniczny potworek, ponieważ są w różnych kolorach i mają różne zwieńczenia. Każdy, kto miał do czynienia z architekturą/urbanistyką/budownictwem wie, że to podchodzi pod samowolę budowlaną. Jedynym ratunkiem dla tego pasa zabudowy jest UJEDNOLICENIE.

Rychu

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 453
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715071 2010-09-28 11:08 (7)

z konia spadłeś?

R.

popieram opinię 65 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715075 2010-09-28 11:10 Nie (6)

Rychu

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 52
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715097 2010-09-28 11:25 To z czego? ... ;) (4)

Oj, oj - bolało?

dupa

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715144 2010-09-28 12:09 Pytanie: nie z czego, ale na co? (3)

To znaczy, akurat w tym przypadku wiadomo na co.

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715174 2010-09-28 13:10 No dobra, przepraszam, to był żart oczywiście. Chyba nie myśleliście, że jestem aż takim palantem. (2)

Rychu

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 18

zgłoś do moderacji opinię 4715176 2010-09-28 13:11 Nie podszywaj sie pode mnie, ok kolego?

Rychu

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 20

zgłoś do moderacji opinię 4715217 2010-09-28 16:41 Myśleliśmy.

społeczeństwo

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715181 2010-09-28 13:19 Ein Reich, Ein Volk, Ein Fasada

Rychu vel Adolf

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715077 2010-09-28 11:12 Druga sprawa- Twój mózg

Trzeba go ujednolicić, gdyż występują w nim pewne anomalie.

popieram opinię 63 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4715082 2010-09-28 11:13

najgłupszy komentarz na świecie.. ujednolicić? kamienice? ...

Gdańszczanin

popieram opinię 59 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715084 2010-09-28 11:17 hahhha (5)

się uśmiałem Rychu Peja!

co Ty wiesz o architekturze? urbanistyce? historii?

Ruchy

popieram opinię 36 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715086 2010-09-28 11:17 Trochę się na tym znam akurat (4)

Rychu

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 49
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715093 2010-09-28 11:22 Jakoś nie widać zupełnie (3)

;) ...

Ale co tam ;)

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715145 2010-09-28 12:10 To on projektował Zaspę. (2)

I wszystko jasne

popieram opinię 34 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715267 2010-09-29 07:12 falowce sa w sumie ujednolicone i dzieki temu slynne na cala Europe :) (1)

ryju

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715288 2010-09-29 19:19

falowce są na Przymorzu, a nie na Zaspie.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4715088 2010-09-28 11:18 Rychu się popisał...

Zupełny ignorant, marny prowokator.

Do szkoły!

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4715092 2010-09-28 11:21 marna prowokacja

vic

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715096 2010-09-28 11:25 swieta racja (15)

najlepszy byłby falowiec! ;)

oni

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715101 2010-09-28 11:27 Nie chodzi mi o budowanie falowca (14)

Ale spójrzcie np na oszklone kamienice na Długich Ogrodach. Jednolita fasada i duże przeszklone powierzchnie sprawiły, że w samym centrum zbudowano architekturę wysokiej klasy. Wiele zachodnich miast może nam pozazdrościć spójności i estetyki. Podobny koncept można by delikatnie przenieść na Długi Targ.

Rychu

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 52
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715109 2010-09-28 11:30 (2)

Rychu, uważaj z komplementami dla Gdańska, bo albo cie zaraz oplują albo wyzwą o propagandzistów Adamowicza. Pamiętaj: Gdańsk to zapyziała dziura i w dobrym tonie jest tylko wieczne narzekanie :)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 34

zgłoś do moderacji opinię 4715133 2010-09-28 11:58

Moment! Jeżeli chodzi o ujednolicanie fasad dziesięciu wystawionych w przetargu kamienic, to raczej nie ma narzekania, ale pełne ukontentowanie związane ze stanem aktualnym. A jeżeli chodzi o łączenie architektury modernistycznej ze starszą, to szczególnie w Gdańsku, w którym substancji historycznej jest tak niewiele trzeba bardzo uważać.

pepe

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4715140 2010-09-28 12:04 w dobrym tonie,jest używanie mózgu śledziu z hakiem w "ogonie";/

T-29

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715116 2010-09-28 11:35 Wyprowadź się do Niemiec (9)

Będziesz miał tam wszystko ujednolicone, kwadratowe i ohydne - zupełnie tak jak lubisz.

Panisko

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715120 2010-09-28 11:38 I bede mial wszedzie porzadek (wreszcie) (8)

Autobusy beda jezdzic na czas, panstwo zadba o socjal dla mnie, a ludzie beda na ulicy zyczliwie nastawieni.

A co do architektury - przynajmniej bedzie wszystko dobrze zaplanowane. Pod wzgledem planowania architektury Niemcy sa kilkaset lat przed nami. Ale oni ida naprzod, a nie restauruja skansenu w imie sentymentow.

Rychu

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 23
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715123 2010-09-28 11:42 Tak więc krzyż na drogę. (7)

Nie podoba się? Trzeba więc zakasać rękawy i wziąć się do roboty, a nie trawić czas na wiecznym malkontenctwie. Jasne, że wiele rzeczy w naszym Pięknym (celowo piszę to z wielkiej litery) kraju nie działa tak jak powinno - jednak Twoje typowe polaczkowate podejście nic nie zmieni. Czy naprawdę jesteś osobą na tyle pozbawioną życiowych ambicji, żeby chcieć żerować na pracy innych i mieć "dobry socjal"? Są w życiu większe wartości.

Panisko

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715126 2010-09-28 11:45 Skoro cos sie dzieje zle - trzeba to zmieniac (6)

I dlatego pisze o samowoli budowlanej, ktora trzeba naprawic. Nie narzekam. Chce zmieniac swoj kraj na lepsze. Uporzadkowanie przestrzeni publicznej jest naprawde wazne.

Rychu

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715128 2010-09-28 11:49 Nie wszystko co kwadratowe, jest piękne (5)

Proponuję najpierw trochę poczytać, doszkolić się. Warto czasem wiedzieć, o czym się mówi. Na razie zaniżasz poziom debaty publicznej (Nie tylko Ty, zresztą - ale to osobny temat) i budzisz uśmiech politowania u inteligentniejszych internautów oraz agresję tych mniej inteligentnych.

Panisko

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715129 2010-09-28 11:51 Panisko, koniec rozmowy z Toba (4)

Ciebie nic nie przekona. Moze po prostu jestes starej daty czlowiekiem? Wiesz, mi to nie przeszkadza. Jak chcesz, siedz sobie w swojej kamieniczce, sluchaj Chopina i czytaj ksiazke. Ja wole isc z duchem czasu.

Rychu

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715130 2010-09-28 11:53 Zabrakło Ci merytorycznych agrumentów? (2)

Dobrze, że poczucia humoru nie zabrakło. Mam przynajmniej nadzieję, że to poczucie humoru :)

Panisko

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715131 2010-09-28 11:54 To Tobie zabraklo argumentow (1)

Zarzucanie komus, ze sobie zartuje w czasie dyskusji jest dobre dla politykow. Rzetelna dyskusja musi byc wolna od personalnych atakow. Ale skad Ty mozesz to wiedziec? Skad jestes? Hmm? No powiedz, skad pochodzisz? To moze sporo wyjasnic.

Rychu

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 16

zgłoś do moderacji opinię 4715160 2010-09-28 12:42

"Rzetelna dyskusja musi byc wolna od personalnych atakow. Ale skad Ty mozesz to wiedziec?"

Piękne, zaprzeczać sobie zdanie po zdaniu:)))

WG

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4715188 2010-09-28 13:30 Rychu!

Na faktycznie idziesz z duchem czasu, tylko tak się w swojego idola nie wczuwaj, bo załapiesz się na mały metraż z kratami w oknach.

Mysz

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4715244 2010-09-28 21:01 no rzeczywiście wspaniałe kamienice.......

jak codziennie koło tych szklanych fasad przechodzę to mam ochotę pawia puścić

spawacz

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4715102 2010-09-28 11:27

Rychu, czy ty naprawdę musisz codziennie udowadniać, jakim tłukiem jesteś? Widać, że kompletnie nie masz pojęcia o architekturze czy urbanistyce. O zabytkowych kamienicach pisać "samowola budowlana", litości... Może przenieś się w czasie o kilkaset lat i powiedz ich właścicielom, że mają pomalować domy jednakowo...
Na szczęście zajmują się tym ludzie, którzy znają się na temacie.

V :)

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715103 2010-09-28 11:27 ujednolicenie ... znaczy NUDA

nie miałam nigdy do czynienia z architekturą/urbanistyką/budownictwem ale ... uważam że tak właśnie jest dobrze.
Czemu tak piękna ulica ma być szara, jednokolorowa , nudna?
Mi się podoba tak jak jet :)

niedouczona

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715119 2010-09-28 11:37

Rychu to ten sam człowiek, co wczoraj chciał zniszczyć latarnię w Nowym Porcie. Dajcie spokój, niech dalej siedzi na klatce i pije w kumplami.

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715121 2010-09-28 11:38

Rychu, Ty chyba nie do końca wiesz o czym piszesz..

KLEPA

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715143 2010-09-28 12:08 Rychu (1)

napisz, że żartowałeś bo niedługo pobijesz rekord negatywów :)

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715147 2010-09-28 12:11 Nie jestem politykiem, aby żartować

Wolę rzeczową dyskusją, ale z niewiadomych powodów niektórzy wolą agresję wypowiedzi.

Rychu

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 4715149 2010-09-28 12:20 nie karmić trolla

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4715155 2010-09-28 12:33 Potworek? Potworkiem jest Stare Miasto (nie mylić z Głównym Miastem)

Wały Jagielońskie i Aleja Grunwaldzka w pobliżu Jaśkowej Doliny i Dmowskiego. Mieszanka wszystkiego co najgorsze z bardzo sporadycznymi perełkami. Długi Targ jest naszyjnikiem zrobionym z tego co najlepsze.

Gdańszczanin od 300 lat

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715156 2010-09-28 12:35 oczywiste!

ja bym wyburzyl i strzelil tam jakis bloczek - na przyklad podobny do tych w okolicy obwodnicy albo innych koncach swiata bez infrastrkutury, tanie, z najprostsza mozliwa elewacja malowana w najglupszym i najtanszym kolorze.

autor

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4715158 2010-09-28 12:37 ujednolicenie = globalizacja

Odbudowa zróżnicowanych fasad kamieniczek miała na celu uatrakcyjnienie rejonu Starego Miasta. W czasie odbudowy i dzisiaj również, kwestia wartości obszaru nie odgrywała i nie odgrywa roli. Owszem - przy zabiegach sprzedaży "działek" można sobie snuć dywagacja, ale nadrzędnym zarówno dla miasta jak i inwestora jest zachowanie tego co tą wartość kamieniczek i rejonu tworzy. A w swoich rozważaniach zapomniałeś, że tą wartość podbija ten krytykowany przez ciebie "indywidualizm" fasad. Tak wiec - przebudowa tych kamieniczek w świetle twojej propozycji, to zysk dla architekta planującego "coś" w to miejsce, a ogromna strata dla inwestora i miasta.

Piotr I

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715165 2010-09-28 12:54 Rychu Wszechwiedzący

Ale z ciebie wszechwiedzący dureń! Każdy wie, że to stare miasto(nawet jeśli powstało w 50tych latach) i panują tutaj inne standardy. Cieszę się, że tacy geniusze siedzą w domu przed netem. Wiadomo gdzie są i nie szkodzą za bardzo.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715170 2010-09-28 13:01 Haha

Człowieku ja myślałem że na tym to polega ?? Taka była idea każda kamienic jest inna ma inne wymiary i wszystko w nich jest inne. Ujednolicanie w architekturze starówki Gdańskiej ? Znajdz 2 same kamienice i opisz nam je !

młody

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715175 2010-09-28 13:11

Rychu, ty chyba nie jesteś nazbyt mądry, mmm?

arch.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4715219 2010-09-28 16:55 Chcesz ujednolicenia? Zrób hotel na blokowisku.

Symbol powojenności w architekturze.

Gdańszczanin od 300 lat

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715220 2010-09-28 17:03 Prawdziwy fachowiec się trafił

Panie Rychu banialuki opowiadasz.....

Otto

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715242 2010-09-28 20:35 prowokacja :)

katastrofa

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715243 2010-09-28 20:45 MILCZ NIEUKU!

ALE Z CIEBIE NIEUK I PROSTAK.MILCZ NIESZCZĘSNY!

GD

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715259 2010-09-28 23:30 kretyn i tyle (2)

samowolka budowlana?!!? te kamienice zostaly odbudowane po wojnie na wzor zabytkowych zniszczonych w nalotach bombowych!!

kazdy kto nie jest ignorantem jak ty bedzie potrafil to zrozumiec.

zycze spokojnego zycia w glupocie i nieswiadomosci!

krzysiek

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715265 2010-09-29 05:55 (1)

Akurat te budynki zwane kamienicami królewskimi, zostały odbudowane na wzór XVII-XVIII wieczny a nie według tych zburzonych w czasie II WŚ. Wśród tych przedwojennych, tylko dwie kamienice miały zaledwie zaznaczone przedproża w postaci resztek obmurowania a pozostałe wcale.
Ponadto skąd chłopcze w Tobie taka wiedza że kamienice w Gdańsku zostały zniszczone w czasie nalotów alianckich kiedy to ucierpiały budynki ale w nie aż tak wielkiej części natomiast pominąłeś sowiecką hałastrę, która permanentnie, burzyła i paliła dom po domu od końca marca do połowy maja 1945 roku.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4715270 2010-09-29 10:23 Kretynie co dałeś minusa

uważasz że Gdańsk został zniszczony tylko z powodu nalotów brytyjsko-amerykańskich. Historyczny abnegacie, o ile wiesz co to znaczy.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4715264 2010-09-29 01:32

Samowole budowlaną to masz na PG - gmach B wśród zabytków.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4715287 2010-09-29 19:18

Rysiu, architekturę, to chyba znasz tylko ze słownika. Bo jeśli naprawdę kiedykolwiek studiowałeś arch to mocno nie uważałeś. Radzę powtórzyć studia, albo zmienić branżę...

Arch

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715070 2010-09-28 11:08 (11)

trzeba dodać, że kamienice są z lat 50-tych XX wieku. Jeszcze ktos pomyśli że to zabytek.

popieram opinię 80 / nie zgadzam się 23
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715136 2010-09-28 12:04 Dokładnie (3)

Równie dobrze ktoś mógłby zachwycać się Nową Hutą.

Rychu

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715185 2010-09-28 13:28 A właśnie- są! (2)

Stara Nowa Huta też jako założenie architektoniczne. Mają już prawie 60 lat, stają się powoli zabytkami.

Mysz

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4715262 2010-09-29 00:24 Łączymy się w bólu z Krakowem

Gdańszczanin od 300 lat

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4715286 2010-09-29 19:16

nie staje sie powoli tylko jest wpisana do rejestru.

krk

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4715153 2010-09-28 12:29

czesc z nich jest zabytkiem... najlepeij gadac glupoty zamiast sie zorientowac...

Kasia

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715154 2010-09-28 12:31 Wierna replika zabytku jest ekwiwalentem straconego zabytku (5)

Dlatego replika z miejsca dostaje status zabytku. Inaczej, rekonstrukcja byłaby bezcelowa.

Gdańszczanin od 300 lat

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715162 2010-09-28 12:48 Co ty bredzisz? (1)

A te kamienice na długich ogrodach - np ta z biedronką na parterze to też zabytek ?

Timmy Montana

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 4715211 2010-09-28 15:45 Timmy

Kamienice na Dł. Ogrodach nie są repliką. To jest próba (dla jednych udana, a dla innych nie, kwestia gustu), dopasowania tego fragmentu miasta, do tego co jest za Motławą. Elementem przejściowym na tej drodze jest wcześniejszy projekt Michela "rekonstrukcji" Stągiewnej (też budzący kontrowersje). Główne Miasto (czyli nasza starówka) zostało zrekonstruowane z bardzo dużym nawiązaniem do oryginałów, niekiedy stosowano nawet ocalałe fragmenty zdobień elewacji, a rzeźby wieńczące szczyty attyk są w większości kopiami oryginałów odtworzonych przez najlepszych ówczesnych kamieniarzy (nie tych od nagrobkłów) na podstawie zdjęć i rycin. Niestety, ze względów ideologicznych i prawnych,. kamieniczki nie stoją w znacznej części na oryginalnych fundamentach, bo obawiano się, że Gdańsk może wrócic do Niemiec i wtedy byli właściciele będa mieli prawo do zwrotu swoich kamienic.

Andrzej

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715257 2010-09-28 23:04 replika z miejsca dostaje status zabytku :D ale bzdety (1)

Skąd to wziąłeś? Z komiksu?

Jarek

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4715261 2010-09-29 00:22 Na Żurawiu jest odpowiednia tabliczka.

Trzeba myśleć jak detektyw.

Gdańszczanin od 300 lat

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4715272 2010-09-29 10:26 Te kamienice na Dł. Targu

nawiązują tylko do tych, które istniały przed wiosną 1945 roku.
Przede wszystkim w tych zniszczonych wojną nie było przedproży.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715072 2010-09-28 11:08 Wykupię wszystkie! (4)

Kulczyk

popieram opinię 50 / nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 4715164 2010-09-28 12:54 .. raczej dostane wszystkie z przetargu

xx

rycho

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715194 2010-09-28 13:40 I to za nasze pieniądze (1)

"zarobione" na "informatyzacji" ZUSu...

realvistas

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4715280 2010-09-29 14:23 chyba chodziło Ci o Krauzego...

bo nie Kulczyk informatyzował ZUS

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4715203 2010-09-28 14:01 a ja dostanę wszystkie bez przetargu i jeszcze z pocałowaniem ...

Krajowy działacz PZPN

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715073 2010-09-28 11:08 Dobrze, że po wojnie postanowiono odbudować stare miasto, a nie budowano tam socrealistycznych gniotów, których pełno wszędzie. (6)

popieram opinię 118 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4715127 2010-09-28 11:45 Fakt...

Mamy piękną, zabytkową Elbląską...

Panisko

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715200 2010-09-28 13:51

Akurat na Długiej jest kilka kamienic socrealistycznych, a te na obrazku tylko częsciowo mają cokolwiek wspólnego z wierną repliką przedwojennych budynków.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715214 2010-09-28 16:25 (1)

na samej długiej masz pełno socrealu... nie ma to jak wiedzieć o czym się pisze...

gg

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4715222 2010-09-28 18:00 POZNAN TO DOPIERO SOCREAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WIDZIELISCIE GALERIE ARSEANAL W SAMYM CENTRUM RYNKU? NIE GLEDZIC O PIEKNYM GDANSKU BO NIE WIECIE CO MACIE!!!!!!!!!!!!!!!

POZNAN

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715231 2010-09-28 19:01 Pomyliłeś Główne Miasto i Stare Miasto (1)

Główne Miasto jest znośne. Ale Stare Miasto nie zostało odbudowane. Jest wielką kupą kupy.

Gdańszczanin od 300 lat

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715240 2010-09-28 20:25 gdanszczanin od 300 lat znowu pojawił się, oj to ty stary jesteś;-)))

hahaha

haha

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715074 2010-09-28 11:08 (1)

No i fajnie. Hotel w tym miejscu to będzie świetna sprawa. Byle tylko nie robić żadnych ustępstw dla ruchu samochodowego i będzie ok.

popieram opinię 49 / nie zgadzam się 16

zgłoś do moderacji opinię 4715218 2010-09-28 16:48 Z hotelu korzystać na pewno nie będę...

ale gdyby tam faktycznie powstał ten staromodny dom towarowy, myślę, że mieszkańcy bardziej by na tym skorzystali...

doc

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715076 2010-09-28 11:10 "W zamian miasto otrzymało działki i prawo własności do budynku, w którym znajduje się Wojewódzkie Centrum Onkologii w Gdańsku. (1)

Następnie samorząd województwa przekazał działki na zapleczu kamienic Agencji Rozwoju Pomorza w zamian za akcje spółki. " I to jest DEAL!

dealer

popieram opinię 37 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715168 2010-09-28 12:56 .. dalej idąc znajdziemy że UM dzierzawi budynek od v-ce prezydenta

.. oby im wiecznie żyło się lepiej

kartofel V PO-lodowej

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715078 2010-09-28 11:12 Ładna Biedronka będzie! (1)

stolzenberger

popieram opinię 71 / nie zgadzam się 17

zgłoś do moderacji opinię 4715189 2010-09-28 13:32 TAK

WYBUDUJCIE KOLEJNA BIEDRONKE!!!!

Pani Zofia

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715079 2010-09-28 11:12 oczywiście (5)

najlepiej sprzedajcie wszystko jak leci. będziecie mieli więcej w kieszeni. tylko kesz się liczy.
to jest właśnie polska.

sg

popieram opinię 36 / nie zgadzam się 24

zgłoś do moderacji opinię 4715148 2010-09-28 12:12 oczywiście cd

zostawcie wszytko ludziom, oni na bank będą dbać o te kamienice, sprzątać, remontować, ganiać pijaków sikających na elewację itp...

gs

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715163 2010-09-28 12:49 (3)

Lepiej sprzedać inwestorom niż trzymać pustostany...

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715229 2010-09-28 18:47 szkoda gadać.. (2)

w ogóle sprzedajmy wszystko co mamy.. Tylko po co kiedyś ludzie walczyli o polską ziemię i obyczaje.. Zginęli na marne?

Kasia

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4715249 2010-09-28 21:34 Na to wygląda

ale to nic.

Tim

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4715293 2010-09-30 12:22 no tak

bo przed wojną to wszystko było państwowe...
Szkoda gadać, skąd u nas tyle komuszków, po tym jak mieli swoje 5minut w historii i już wiemy jak to wyglądało.

kaChe

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715080 2010-09-28 11:13 Jakie ujednolicenie??? (4)

To nie ma być kolejne anonimowe osiedle, tylko część Starówki; nowej, bo nowej ale jednak.
Czy pierwotni budowniczowie tych kamienic myśleli o jednolitości ? Chyba nie !!

JK

popieram opinię 60 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715142 2010-09-28 12:07 małe sprostowanie..w Gdańsku nie ma Starówki..jest Stare Miasto:) (3)

co do meritum to 10/10

T-29

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4715197 2010-09-28 13:42 chlopcze, jak nie wiesz co napisac to nie pisz wcale

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4715215 2010-09-28 16:26 (1)

jest Główne Miasto... Stare Miasto też jest, ale to od podwala na północ i stoja tam wieżowce...

gg

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4715232 2010-09-28 19:03 Stare Miasto nie istnieje. Było, ale się spaliło. Na jego miejscu zbudowano kupę kupy.

Nie mylić z Głównym Miastem.

Gdańszczanin od 300 lat

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4715081 2010-09-28 11:13

niech jakiś Marek albo inny Konrad kupi sobie na mieszkanko i sklep spożywczy

pos

popieram opinię 30 / nie zgadzam się 7

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: