• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

11 chętnych do budowy wiaduktu Biskupia Górka

Michał Brancewicz
19 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Istniejący wiadukt Biskupia Górka w ciągu dwóch lat ustąpi miejsca nowemu obiektowi. Istniejący wiadukt Biskupia Górka w ciągu dwóch lat ustąpi miejsca nowemu obiektowi.

Jedenaście firm i konsorcjów stanęło do przetargu na budowę nowego ponad 100-metrowego wiaduktu w centrum Gdańska zobacz na mapie Gdańska. Do złożenia oferty wybranych zostanie pięciu z nich. Wykonawca, którego poznamy za mniej więcej miesiąc, będzie miał dwa lata na budowę.



Spodziewasz się dużych utrudnień podczas budowy wiaduktu?

Szacowana na 138,5 mln zł inwestycja będzie polegała przede wszystkim na budowie ponad 100-metrowego wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu Traktu św. Wojciecha. zobacz na mapie Gdańska Każda nitka jezdni posiadać będzie trzy pasy ruchu (skrajne zostaną wykorzystane jako buspas). Pierwsza powstanie bliżej budynków Urzędów Marszałkowskiego i Wojewódzkiego, a druga pobiegnie w śladzie obecnie istniejącego wiaduktu.

Do walki o kontrakt stanęło aż 11 firm i konsorcjów (lista poniżej).

- Po weryfikacji wniosków, pięciu oferentów zostanie zaproszonych do drugiego etapu przetargu, czyli do złożenia ofert przetargowych. Ostatecznego wykonawcę powinniśmy poznać mniej więcej za miesiąc - informuje Michał Piotrowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Inwestycja obejmie także budowę jezdni, która będzie przedłużeniem ul. Nowe Podwale Grodzkie. zobacz na mapie Gdańska Ulica ta powstaje w ramach budowy Forum Gdańsk. Deweloper Forum dociągnie ją do skrzyżowania z ul. Toruńską. Zadaniem miasta będzie wydłużenie jej od ul. Toruńskiej do ul. Jana Augustyńskiego. Dzięki temu powstanie alternatywny dojazd do urzędów.

Parking przed Urzędem Wojewódzkim i Marszałkowskim, jaki ma powstać w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka. Parking przed Urzędem Wojewódzkim i Marszałkowskim, jaki ma powstać w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka.
Kolejnym elementem inwestycji będzie piętrowy parking na ok. 480 samochodów zlokalizowany na placu przed budynkiem Urzędu Wojewódzkiego i Marszałkowskiego.

Powstanie nowego wiaduktu spowoduje konieczność zmiany miejsca zjazdu w ul. Zaroślak, który przesunie się o ok. 50 m w stronę Oruni zobacz na mapie Gdańska. Sama ulica zostanie też poszerzona kosztem terenu znajdującego się pod jednym z bloków.

Planowany termin zakończenia prac to koniec lipca 2019 roku.

Z kolei do końca września potrwa remont ostatniego odcinka Traktu. św Wojciecha zobacz na mapie Gdańska między budynkiem ZREMB-u a wiaduktem Biskupia Górka. Ostatnim elementem, kończącym trwającą od 2012 roku przebudowę drogi łączącej Gdańsk z Pruszczem, będzie właśnie nowy wiadukt.

Lista podmiotów, które złożyły wnioski:
1. POLAQUA Sp. z o.o.
2. MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A.
3. Budimex S.A.
4. Konsorcjum firm:
Pełnomocnik: WARBUD S.A.
Partner: EUROVIA POLSKA S.A.
5. Konsorcjum firm:
Lider: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o.
Partner: AZI_BUD Sp. z o.o.
6. Konsorcjum firm:
Lider: Metrostav Polska S.A.
Członek konsorcjum: Metrostav a.s.
Członek konsorcjum: VISTAL GDYNIA S.A.
Partner konsorcjum: VISTAL INFRASTRUCTURES SP. Z O.O.
Członek konsorcjum: Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A.
7. Konsorcjum firm:
Lider: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o.
Partner: Aldesa Construcciones SA
8. Konsorcjum firm:
Lider: PORR S.A.
Partner: PORR Bau Gmbh
Partner: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.
9. SKANSKA S.A.
10. Konsorcjum firm:
Lider: Mostostal Warszawa S.A.
Partner: Acciona Infraestructuras S.A.
11. STRABAG Sp. z o.o.

Opinie (94) ponad 10 zablokowanych

  • budować, choćby na przekór pisowcom (7)

    Za Piasu Ob. Metrop. nię powstanie

    • 55 69

    • (3)

      Dobrze, że ta pisiorska zaraza nigdy tu nie wygrała. Przynajmniej miasto się pięknie rozwija

      • 24 15

      • (1)

        i mieszkań przybywa, ile to było 18?

        • 14 10

        • No Sadurska to może teraz kupować jedno na kwartał

          • 10 3

      • Ale tramwaje się zwijają.

        • 3 8

    • ja wiem, że to nie żadnego sensu (2)

      ale sprawdźcie kochani anty pisowcy kto dał siano na ten wiadukt i na most w Sobieszewie

      czasami myślę, że takie wpisy zamawiane są przez PIS, aby ośmieszyć haterów

      • 5 4

      • (1)

        Pisiory tylko się dorzucają. Początkowo mówili że nie dorzucą. Dopiero jak Adamowicz powiedział ze z nimi czy bez i tak buduje pisiorstwo się przebudzilo. Sprawdź sobie archiwalne artykuły

        • 9 5

        • pisałem już że to nie ma sansu, ale skoro zacząłem ...

          Wiadukt Biskupia Górka. Inwestycja pochłonie w sumie 138 mln zł, a 117 mln zł będzie pochodzić ze środków unijnych.

          Czytaj więcej na:
          http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Sa-pieniadze-na-budowe-wiaduktu-Biskupia-Gorka-n111004.html#tri

          Aha i to żadna łaska ze strony PIS tyle, że jakiś mądry inaczej w zacietrzewieniu napisał na początku tego wątku, że te inwestycje powstają na przekór pisowcom i znajduje i niestety poklask wśród wielu wolnych od myślenia

          Most w Sobieszewie - co najmniej 27 z 57 milionów dofinansowania centralnego już za "dobrej zmiany". Pewnie też w ramach kary dla Gdańska. Ludzie myślcie!

          • 2 6

  • Przy okazji zrobić buspasy w stronę Pruszcza (6)

    od Wałów Piastowskich przez Główny i Bramę Wyżynną wchodzących w te na wiadukcie.
    Jeżeli chcemy promować KM to jest to konieczne.
    Niestety dalej w stronę Pruszcza nie za bardzo jest miejsce.

    • 45 13

    • (2)

      Nie tylko miejsca nie ma, ale i potrzeby.

      • 11 9

      • Stop właścicielom rajstop

        • 7 3

      • tramwaj byłby lepszy

        • 1 2

    • (1)

      Bo pruszczanie mają siedzieć w Pruszczu, a nie pchać się do miasta

      • 12 9

      • Odezwal sie czlowiek z "miasta". Czyzby Pan Psikuta*?

        • 4 1

    • "Niestety dalej w stronę Pruszcza nie za bardzo jest miejsce."

      To po cholerę piszesz post w ogóle?

      • 6 3

  • (3)

    Ten wiadukt powinien tam być już 30 lat temu rozbudowany! Orunia mimo że leży kilka kilometrów od ścisłego centrum, jest komunikacyjną prowincją

    • 55 9

    • (2)

      2 pasy w każdą stronę a to mało? Np w takiej Gdyni jak są 2 pasy to już luksus jest

      • 8 6

      • (1)

        Luksus to jest jak raz na jakiś czas użyjesz mózgu.

        • 5 4

        • Chyba twojego. Bo mój jest nienajgorszy.

          Chociaż IQ bym wolał zamiast 126 mieć 140.

          • 4 4

  • Wtopić tory tramwajowe w buspas i rok rocznie wydłużać odcinek w stronę Oruni (10)

    Trzeba promować transport masowy, jeden tramwaj = 2 autobusy przegubowe wypchane po dach.

    • 63 13

    • A tramwaje sie juz nie skoczyly ? (1)

      A tramwaje sie juz nie skoczyly ?

      • 12 12

      • Nie

        • 9 0

    • dziadek

      Bardzo dobry pimysł, popieram

      • 5 4

    • Wtopić tory tramwajowe? Ja mam lepszy pomysł

      Uruchomić rejsy po Raduni. Motorówki, kajaki, mała Biała Flota :)

      • 11 1

    • (4)

      Jeden tramway kosztuje tyle co sześć przegubowych autobusów, o koszcie trakcji i torowiska nie wspominając, taniej wyjdzie tramwaj wodny po Raduni

      • 7 6

      • (3)

        Trzeba zrobić takie tramwaje jak w San Francisco. Zasilane trzecią szyną

        • 3 6

        • W San Francisco są Cable Cary, zasilane stalową liną która je wciąga na pagórki, nie trzecią szyną (2)

          • 4 2

          • Skąd ty wziąłeś tą nazwę??? (1)

            • 0 2

            • Cable Car ( liczba pojedyńcza ), to pojazd szynowy napędzany stalową liną biegnącą między szynami

              Właśnie takie jeżdżą w SF

              • 2 1

    • Taaa jasne

      Szkoda tylko że tramwaje w Gdańsku padają jak muchy. Każdy to padaczka po conajmniej jednej stluczce.

      • 0 4

  • Powstanie obwodnica i wiadukt pianobijco.

    • 10 10

  • (8)

    dojazd do pracy w tym rejonie stanie się koszmarem

    • 15 16

    • (4)

      Na szczęście są alternatywne drogi nie jak w Gdyni

      • 8 2

      • Ciekawe jakie ? (2)

        • 4 4

        • (1)

          Mapy nie masz?

          • 3 5

          • Googla pewnie jeszcze nie odkrył ;)

            • 1 1

      • Bajeczki

        Co z tego że są jak każda zakorkowana albo wąska i koslawa jak wiejska droga

        • 1 1

    • z pruszcza poludniowa do przejazdowa i z przejazdowa do dworca (2)

      wz bedzie tak zapchana ,zreszta poludniowa tez ,chyba ze zrobia objazd przez slowackiego do pruszcza

      • 2 2

      • (1)

        Są tez inne trasy. Chociażby przez dolne miasto czy Chełm

        • 1 1

        • Sandomierską i Dolną Bramą, gratuluję pomysłu...

          • 0 1

  • (9)

    Ale ścieżek rowerowych jakoś nie widzę. Znowu antyrowerowa inwestycja. Wstyd!

    • 16 66

    • Boś ślepy

      • 9 3

    • (4)

      Zrobią w innym miejscu 100m za 50tys i bedą się chwalić ile to miasto wydaje na rowerzystów........wiadomo krowa która dużo ryczy.......

      P.S porównywalny Szczecin ma już 2x więcej DDR i Pasów Rowerowych niż Gdańsk

      • 9 16

      • (3)

        Zwyczajnie klamiesz. Dopiero co był artykuł o budowie kilku km dróg. Po 100m to u szczura remonty robią

        • 6 3

        • (2)

          Przy takich zaległościach te 4km w Sobieszewie ... jak na pół milionowe miasto to inwestycja nie imponuje.

          Kwotowo pewnie będzie to kwota symboliczna.

          • 4 5

          • (1)

            Gdańsk ma najlepszą sieć dróg rowerowych w Polsce

            • 5 3

            • taa w polsce. jedz sobie do wrocławia czy szczecina to przejrzysz. Najlepszą to ma co najwyżej w trójmieście

              • 3 5

    • Ścieżki będą szły pomiędzy torami pędolino

      • 6 5

    • Ślepota

      od skrzyżowania z Przemysłową w Pruszczu do Gdańska biegnie piękna ścieżka rowerowa, tylko nie jest wyrysowana na drodze, a zbudowana na wałach wzdłuż drogi

      • 2 0

    • W projekcie są przewidziane ściezki rowerowe. Poczytaj i poogladaj plany, a nie trajkoczesz bez sensu.

      • 0 0

  • Kolejna inwestycja w Gdańsku a w Gdyni dalej marazm (3)

    • 46 8

    • Tam na budowę i remonty dróg w całym mieście jest jakieś 11 mln tu na jedną inwestycje idzie wielokrotnie więcej, a inwestycji w Gdańsku przecież jest od groma

      • 14 4

    • A marzenia to co, mało?

      Uśmiechnij się jesteś w gdyni.

      • 12 2

    • co prawda to prawda

      • 1 1

  • Mam nadzieję, że oprócz buspasów (5)

    po obu stronach będą też drogi rowerowe i chodniki.
    Bo jakoś na ten temat za wiele w artykule nie ma.

    • 35 13

    • W Madrycie widziałem... taki bajer (3)

      3 pasmowa jezdnia w tym:

      Jeden pas do BusPas
      Drugi Pas to strefa 30 łamane przez Pas Rowerowy
      Trzeci pas normalny 50kmh

      • 10 3

      • No.. To się robi popularne (2)

        W Danii widziałem coś podobnego.
        1. Prawy skrajny to pas dla rowerów.
        2. Środek buspas.
        3. Lewy dla samochodów.
        Wszystkie tej samej szerokości i w drugą stronę to samo.

        • 9 4

        • (1)

          I tak być powinno, a nie, że samochód jest uprzywilejowaną świętą krową w mieście zabierającą prawie całe miejsce na ulicy i jeszcze parkującą na chodnikach i trawnikach. Czas zacząć w końcu przykręcać śrubę i zadbać o zdrową równowagę.

          • 9 6

          • typowy rowerak cebulak

            • 6 13

    • droga rowerowa jest od kilku lat

      • 1 2

  • 140mln za 100m i parking ???? za 140mln to byśmy mieli 233km dróg rowerowych w najwyższym standardzie (4)

    obecnie Gdańsk ma ich jedynie 117km.

    ale zaraz będą płakać że na rowerzystów miasto pieniądze daje, a na biednych kierowców nie ma.

    • 6 37

    • Po co te drogi. Sezon u nas krótki.

      Nie kazdego stać na skuter, kabriolet albo łódkę...

      • 3 5

    • ...nie mielibyśmy... (1)

      Projektowaliśmy ścieżki rowerowe w pracowni i kosztorysowo, przynajmniej w tym niełatwym terenie, wyszło 1 300 000 średnio za kilometr ścieżki rowerowej w terenie poza miastem. Projektowaliśmy porządnie a nie tak, aby było zgodnie z wytycznymi ale po kilku sezonach albo w przypadku wyjątkowej sytuacji wszystko by spłynęło albo zapadło się albo popękało. Fakt, że pewnie wybiorą najtańszego wykonawcę i on to wszystko spieprzy...

      • 3 5

      • Nigdzie się za tyle nie buduje.

        W Sobieszewie wyjdzie gdzieś 1.2mln za kilometr ale w pakiecie:

        "dwukierunkowa droga rowerowa o szerokości 3 m, ale też montaż oświetlenia i ustawienie obiektów małej architektury - m.in. ławek, budowa odcinków chodników, przystanków autobusowych, murów oporowych, przebudowa zjazdów i dojść. Przedsięwzięcie przewiduje także wykonanie ronda u zbiegu ulic Turystycznej i Przegalińskiej .Konieczne będzie też usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem inwestycji czy przebudowa istniejącej kanalizacji sanitarnej, wodociągów, gazociągów, teletechniki, energetyki.i"

        Czyli sama droga rowerowa to pół tej ceny pewnie jak nie mniej.

        źródło trojmiasto.pl

        • 3 3

    • Dziwne że Gdańsk od dwóch lat jest pierwszy w rankingu "Miasta dla rowerów"

      Może jedź do innych miast i zobacz jak i po czym jeździ się na rowerze, zamiast narzekać jak jest u nas źle i niedobrze

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane