aktualności 24h

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (137 opinii)

Wykolejona SKM-ka w Chyloni (154 opinie)

Tajemniczy SMS od windykatora (199 opinii)

Ogromna reklama przy rafinerii. Lotos oszpecił wjazd do Gdańska? wideo (271 opinii)

Znowu problemy z szynami na nowej trasie z Chełmu na Łostowice (284 opinie)

Budyń się rozlewa na murze i w tunelu (157 opinii)

Jak budować Kolej Metropolitalną, gdy wykonawcy bankrutują? (110 opinii)

sport

Trwa gdyński kompleks Trefla (157 opinii) LIVE!

Michniewicz zastąpi Janasa?! (60 opinii)

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (20 opinii)

Władze klubu apelują do kibiców (50 opinii)

Abbotta z Ruchu można pozyskać za darmo (134 opinie)

Godek pojedzie na trzecie igrzyska (16 opinii)

Rada Nadzorcza wskazała na człowieka Kuchara (106 opinii)

Udane starty żużlowców Lotosu Wybrzeża w Szwecji (12 opinii)

Była mistrzyni Europy na przyjęcie (38 opinii)

Łapeta: Trefl niczym nas nie zaskoczy wideo (97 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (15 opinii)

Uczelnia, która wychodzi poza kanon (3 opinie) atrykuł sponsorowany

Co czeka 26 gdańskich szkół? (77 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (6 opinii)

Sportowa kolekcja koszul od Emanuela Berga (45 opinii)

kultura

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (9 opinii)

Wszyscy możemy kreować życie (6 opinii)

biznes

Trzykrotny wzrost zysku Grupy Ergo Hestia (1 opinia)

Wybierz Gryfa zanim ktoś zrobi to za ciebie (11 opinii)

Multimedia Polska drugim największym operatorem w kraju (14 opinii)

Ambasadorzy Polskiej Gospodarki z Trójmiasta (1 opinia)

zdrowie

Swędzące powieki - jak temu zaradzić? Porada eksperta (6 opinii)

rozrywka

Kinomobilizacja, czyli kino na ulicy i w ogródku (22 opinie)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (55 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki

aktywne trójmiasto

Arka i Santos wśród triumfatorów (5 opinii)

rowery

Team Klubu Harpagan zwycięża Puchar Europy w MTBO (5 opinii)

historia

50 lat temu powstało Muzeum w Stutthofie (54 opinie)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

12 lat więzienia dla pijanego kierowcy z Wiślinki

Na 12 lat więzienia został skazany kierowca, który rok temu po pijanemu zabił na drodze do Wiślinki dwie 16-latki. Sąd Rejonowy w Gdańsku zakazał mu dożywotnio prowadzenia wszelkich pojazdów. Wyrok nie jest prawomocny.



Czy surowy wyrok sądu uchroni nas od takich tragedii w przyszłości?

tak, kara jest naprawdę wysoka i ludzie dwa razy pomyślą, zanim wsiądą po pijanemu za kierownicę

11%

uchronić nie uchroni, ale może zmniejszy ich liczbę

28%

raczej nie: pijani nie myślą, gdy wsiadają do auta

25%

na pewno nie, zwłaszcza że 12 lat to nie jest surowy wyrok, nasze prawo jest zbyt łagodne

36%

łącznie głosów: 1499

Późnym wieczorem 8 sierpnia 2008 roku dwie nastolatki wracały wieczorem do domu z wakacyjnej pracy w barze w Sobieszewie. Jechały skuterem. Około godz. 21 w ich skuter wjechał Opel Vectra, którym kierował wówczas 40-letni Zbigniew Gregorczyk (sąd zezwolił na ujawnienie nazwiska i wizerunku skazanego), emerytowany wojskowy.

Uderzenie wyrzuciło pasażerkę na przeciwległy pas ruchu. Tam została potrącona przez nadjeżdżającego z naprzeciwka Golfa. Zginęła na miejscu. Opel prowadzony przez Zbigniewa Gregorczyka przejechał jeszcze kilkadziesiąt metrów pchając zakleszczony skuter, w którym była uwięziona druga z dziewczyn. Ona także zginęła na miejscu.

Mężczyzna w wydychanym powietrzu miał prawie 2,5 promila alkoholu. Zanim wsiadł do samochodu pił alkohol w swoim przydomowym garażu. Jak twierdzi usiadł pijany za kierownicą, bo chciał odwieźć na przystanek autobusowy znajomego z którym spożywał alkohol.

Podczas rozprawy Zbigniew Gregorczyk przyznał, że nie zauważył skutera, usłyszał tylko uderzenie, po którym w jego samochodzie otworzyła się poduszka powietrzna.

Sąd Rejonowy w Gdańsku był dla niego bezwzględny i wymierzył mu najwyższą możliwą karę - 12 lat więzienia. Sąd orzekł też wobec kierowcy zakaz prowadzenia pojazdów na zawsze.

Ponadto sąd wymierzył mu nakaz zapłaty nawiązki 100 tys. zł na rzecz komendy Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni. Treść wyroku, który jest jeszcze nieprawomocny, ma być opublikowana na pierwszych stronach ogólnopolskich gazet.

Obrońca oskarżonego Mirosław Truszkowski zapowiedział już odwołanie się od wyroku, twierdząc, że jego klient nie miał uczciwego procesu. Adwokat Gregorczyka dostał od sądu karę 9 tys. zł za obrażanie w trakcie procesu instytucji sądu.

Podczas procesu oskarżony wyraził skruchę i ubolewał nad tym, co się stało. Przeprosił obecne na rozprawie rodziny ofiar .

Dziś w miejscu, w którym doszło do tragedii zobacz na mapie Gdańska, skrzyżowanie zostało przebudowane, powstała tam zatoczka autobusowa, chodnik oraz wysepka. Ma się tam także pojawić sygnalizacja świetlna.

Pijany kierowca, który zabił na drodze, dostał najwyższy możliwy wymiar kary. Czy to jednak otworzy oczy dziesiątkom kierowców, którzy wsiadają do swoich aut po pijanemu?

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 497)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007369 2009-12-07 13:08 Należy się (32)

STOP Pijanym kierowcą

Ampli2

popieram opinię 204 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 5007371 2009-12-07 13:11

ą ą ą

popieram opinię 30 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007377 2009-12-07 13:15 (2)

Pewnie że się należy..nie chciałabym na swojej drodze trafić na pijanego kierowce!! Ma nauczkę i takie kary powinny być dla każdych kto jedzie po pijaku nie zależnie czy zabił kogoś na drodze czy nie może wtedy mieli by jakąś przestrogę!!!!

m

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007643 2009-12-08 10:27 (1)

Czy nie jest wam wszystko jedno, czy zabije was (waszych bliskich) pijany czy trzeźwy kierowca? Pijani kierowcy powodują mniej wypadków niż kierowcy, którzy przekraczają ograniczenia prędkości.

pepe

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 5007789 2009-12-09 11:32 ciekawy problem

Ale spójrzmy na to tak - mamy dwie grupy kierowców: trzeźwi i pijacy. Pierwsi powodują wypadki wg klucza: zagapienie, defekt auta lub szosy, poślizg itp. i tu niczego nie można zmienić, choć oczywiście należy remontować drogi, odmładzać auta itp.
Pijacy to ludzie, którzy "ponadplanowo" zabijają. Inaczej - jeśli zabije Cię trzeźwy, to z powodu "normalnego", jeśli pijak to "nienormalnego".
Jeszcze inaczej - każdy z nas w ciągu całego życia może mieć (średnio) 1-2 sytuacje, w których można zginąć. A pijak Ci tę statystykę podnosi, bowiem gdyby on nie jechał w momencie X albo jechał jako trzeźwy, to byś nie miał wypadku.
Widziałeś filmik, co pijak jechał lewą stroną zamiast wolną prawą? Kilka aut poharatał a mógł kogoś zabić. Gdyby był trzeźwy jechałby prawą stroną bezkolizyjnie. Ten filmik właściwie odpowiada na Twój ciekawy problem.

emen

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007387 2009-12-07 13:21 Brawo sąd! Oby takich wyroków było więcej! (7)

Zero tolerancji dla morderców!

mp

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007551 2009-12-07 21:32 Nie wiecie o co chodzi??? (6)

Że kierowca został ukarany w najbardziej dotkliwy sposob znany w historii polskiego pawia, pomimo zaistniałych środków łagodzących w postaci przyznania się do winy i dwukrotnych przeprosin. Sory za dziwne zdanie. Widząc sędzinę w TV miałem wrażenie, że nie należy do najbystrzejszych.

observateur

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5007569 2009-12-07 22:07

Jeżeli naprawdę się poczuwa do winy to nie będzie się odwoływał - zabił dwie dziewczyny na progu życia, 12 lat to niska kara. Jeżeli się odwoła to znaczy że dalej nie rozumie co zrobił

Piotr

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007576 2009-12-07 22:34 (3)

Sędzina to żona sędziego. Pani sędzia to też sędzia.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007577 2009-12-07 22:35 (1)

tak jak sedzia anna maria wesolowska ;)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007672 2009-12-08 14:04

Wiem, dzięki, ale tak się mówi w branży.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007792 2009-12-09 13:06 podobnie ten kierowca

i ta (pani) kierowca

emen

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007686 2009-12-08 15:00 pawia strzelił?

co ma paw tutaj?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007415 2009-12-07 14:07 Prawo Polskie to KPINA !!!! (2)

Polaczek na Wyspach za zgwałcenie dostał dożywocie, w Polsce za zabicie dwóch babeczek i to po pijanemu 12-cie lat. Pdobno jest to najwyższy wymiar,dobrze że sędzia normalny i dał tyle ile miał. Nie jest to K P I N A.

grzegorzb

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5007526 2009-12-07 19:36

Dożywocie to dożywocie, ale 12 lat ciężkiego parówienia 24 na dobę... Takiej c(w)eli życzymy.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 5007702 2009-12-08 17:42 bo na wyspach byłgwałt świadomie

zaś tragedię na szosie uznano za wypadek. Gdyby specjalnie wjechał na nie , dostałby dożywocie.

gdyn

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007457 2009-12-07 15:21 Ampli2 naucz się najpierw pisać po polsku, a później się wypowiadaj (6)

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007466 2009-12-07 15:48 (5)

zzTy a ty sie czego czepiasz do bledow. Chyba ze sie przygotowujesz do dyktanda w podstawowce. wiekszosc ludzi ma to gdzies i tak wiedza o co chodzi. napisz cos konkretnego na temat artykolu, moze on jest chory i ma dysortografie.

po co takie wpisy

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007528 2009-12-07 19:37 (3)

Ty też masz dysortografię i dyserekcję, ale na to ostatnie jest niebieska pigułka. Na debilizm nie ma, niestety.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 5007558 2009-12-07 21:49

z jednej strony bez sensi czepiac sie o pisownie i tylko to zasmiecac komentarze, a z drugiej dys'y przyznawane są często zbyt pochopnie.

jerry springer

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007571 2009-12-07 22:10 (1)

Ty masz tak zryty dekiel RZe nie widzisz nic prUcz blENdUw ortograficznych Chory neiuleczalnie człowieku.

po co to komu

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5007695 2009-12-08 16:23

nie kalecz polszczyzny matołku!

Ewik

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007617 2009-12-08 08:40 no właśnie większość ludzi ma to gdzieś

tak jak z wsiadaniem po pijaku za kierownicę.A przecież wszystko należy robić rzetelnie - również pisać po polsku

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007534 2009-12-07 19:58 wyjdzie po 5 latach za dobre sprawowanie na miejscu ojców tych dziewczyn to pym go przywitał (4)

walonek

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007553 2009-12-07 21:36 (1)

powaliło?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5007684 2009-12-08 14:57

drzewo się przewróciło?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007560 2009-12-07 21:51 i też byś siedział łosiu:) (1)

observateur

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5007673 2009-12-08 14:14 łosie nie siedzą

bo są pod ochroną.

gdyn

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007559 2009-12-07 21:50 (1)

za zabujstwio mniej niz za kradziez heh smieszne

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5007561 2009-12-07 21:52

słaby post.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007564 2009-12-07 21:58 Ampli2 - klasyczna prowokacja lingistyczna Pierwszego:)

amplifier (EN) - wzmacniacz

PiXDrzwi

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007667 2009-12-08 13:13 ...kierowcom

kierowcom, kierowcom

liczba mnoga!!!

do szkoły!

Aldwyn Danu Nightwind

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007694 2009-12-08 16:17 należy się

...kierowcom (!)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007370 2009-12-07 13:10 gda-gda-gda (10)

--20 lat dla tego trepa!--skur iel!..2 super dziewczyny zabić!--TREP-JEŁOP!

adolf

popieram opinię 131 / nie zgadzam się 19
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007412 2009-12-07 14:03 (3)

jestem trepem, nie jestem pijakiem i jełopem - Ty jednak pokazałeś tym komentarzem jakim jesteś ograniczonym debilem

trep

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007444 2009-12-07 14:49 (2)

jesteś trepem - to jesteś pijakiem albo się łajdaczysz

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007450 2009-12-07 14:57 (1)

napisz kim jesteś, a ja Ci też napiszę kim Ty jesteś...

terp

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 5007535 2009-12-07 20:05

jestem terpem :P

lyterky lyterky

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007436 2009-12-07 14:40 (2)

dożywocie powinno być

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5007562 2009-12-07 21:53

nie znasz szczegółów sprawy.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 5007709 2009-12-08 20:09

zabił- nie ma prawa wolności-dożywocie

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007478 2009-12-07 16:14 Jełop nie jełop

Wyraził skruchę i zapewne takich słów nie użył jakimi operujesz. Patolog z Ciebie!

SzeXo

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007525 2009-12-07 19:35 20 lat?? (1)

Nawet 20 lat nic nie da. KARA ŚMIERCI!!! Życie za życie !!

Patrycja

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 5007554 2009-12-07 21:38 T.S. kara śmierci.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007372 2009-12-07 13:12 (2)

Justynko i Kamilo.... pamietamy

popieram opinię 79 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007400 2009-12-07 13:43 12 lat, a dla rodzin tych dziewczyn tragedia do końca życia... (1)

"Niedługo Mikołajki

Moja coreczko kochana

Cóż ja Ci mogę dać?
Prezent z wiersza

Aniołka na grobie?
I to króciutkie wyznanie
Że ciągle myślę o Tobie…"

treść komentarza matki na naszej klasie...

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 5007453 2009-12-07 15:11 :(

strasznie smutne. Nie daj Bóg nikomu przeżyć śmierć swoich dzieci.

matka 15latki

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007373 2009-12-07 13:12 the end (6)

40-letni Zbigniew Gregorczyk (sąd zezwolił na ujawnienie nazwiska i wizerunku skazanego), emerytowany wojskowy.==TAK KOŃCZĄ TREPY-PIJAKI..W ZK!--BRAVO!

ON+ONA

popieram opinię 102 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007416 2009-12-07 14:08 (3)

kara za mała, a trepem już nie był i nie obrażaj trepów, bo nie wszyscy to pijaki, więcej pijaków w tirach i autobusach jeździ...

mon-arz

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007434 2009-12-07 14:37 (1)

no ja nie wiem znam troche te srodowisko i wiem ze potrafia wsiasc do samochodu i prowadzic pod wplywem alkocholu

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 5007448 2009-12-07 14:55

ja też znam nasze polskie społeczeństwo i wielu Polaków-pijaków wsiada i prowadzi samochody pod wpływem alkoholu i nie są to tylko i wyłącznie trepy...

mon-arz

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007573 2009-12-07 22:27 może nie wszyscy pijaki - ale większośc napewno pijawki - bo to szybka emeryturka

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007658 2009-12-08 11:22 Żebys wiedział... (1)

Emerytowane trepy, które były przyzwyczajone do rządzenia innymi to najgorsze co może być. Znam kilku i w ogóle nie mają szacunku do innych nic sobą nie reprezentując - takie typowe trepy jeszcze z PRLu.
...a jeśli chodzi o Zbysia to wystarczy porozmawiać z ludźmi z Sobieszewa to powiedzą jak ten były mundurowy miał ulgi u mundurowych z komisariatu...
żenada... i tragedia.

Robert

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5007700 2009-12-08 16:51 robili mu dobrze po przyjacielsku wojskowemu?

no to Zbysiu jak w koszarach - otwórz paszczę.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007374 2009-12-07 13:13 (4)

karać jak za zabójstwo: od 25 wzwyż

popieram opinię 148 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007428 2009-12-07 14:22 (1)

dokładnie zabójstwo z użyciem niebezpiecznego ponad ! tonowego narzędzia zwanego samochodem...

mar

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 5007471 2009-12-07 15:59

Dokładnie!

Wujek Kwas

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007507 2009-12-07 18:16 KS przywrocic... (1)

po co placic ,utrzymywac ,powywieszac skorw....now

der

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5007563 2009-12-07 21:55 TS KS:)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007375 2009-12-07 13:14 (7)

"Obrońca oskarżonego Mirosław Truszkowski zapowiedział już odwołanie się od wyroku, twierdząc, że jego klient nie miał uczciwego procesu. Adwokat Gregorczyka dostał od sądu karę 9 tys. zł za obrażanie w trakcie procesu instytucji sądu."
Czyli co? wg adwokata powinni go wypuścić?

popieram opinię 60 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 5007384 2009-12-07 13:20 A niby co ma mówić jego obrońca? oO

Domagać się wyższego wyroku?

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007484 2009-12-07 16:38 wg mnie robi sobie reklame ot co (1)

W tym artykule nawet wytluscili jego imie i nazwisko jakby bylo co - gdzie on znajdzie taka reklame w mediach nawet za 9k...

kaban

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5007500 2009-12-07 17:39

kiepska reklama... 9 tys... a wszyscy wiedza tylko ze jego klient dostal najwiekszy mozliwy wymiar kary...

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007547 2009-12-07 21:07 drugi KONONOWICZ

Nie palancie - ciebie wsadzić jak nie umiesz normalnie zrozumieć

eg

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5007711 2009-12-08 20:10

wypuścić by dalej pił i siadał za kółko?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007712 2009-12-08 20:13 a na czym polegało to obrażanie

sądu?

gdyn

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007748 2009-12-08 22:57 Zgadza sie, nie mial uczciwego procesu...

Poniewaz powinien dostac 2x25 lat za kazda osobe i min. 50 lat spedzic w pierdlu dla takich.

Uskok

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007376 2009-12-07 13:14 12 lat za dwa zabójstwa??? (7)

Śmieszny kraj,śmieszne prawo,śmieszne sądy.
Niech ten co wydawał wyrok pomyśli co by było jakby to była dwójka jego dzieci.
I pan adwokat niech też o tym pomyśli.

popieram opinię 108 / nie zgadzam się 16

zgłoś do moderacji opinię 5007411 2009-12-07 14:03 adwokatowi to się nie dziwię

bo prawo do obrony jest niemal cywilizacyjnym dorobkiem
ale prawo w tym kraju jest śmiechu warte, pijany kierowca to morderca, a nie sprawca wypadku!!!

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007481 2009-12-07 16:24 Akurat w tym przypadku pretensje do sądu są nie na miejscu (2)

Sędzia skazał tego sk.....na na NAJWYŻSZY WYMIAR KARY JAKI W TYM PRZYPADKU PRZEWIDUJE POLSKI KODEKS KARNY, wydaje mi się, że gdyby sędzia mógł to by skazał go na wyższy wymiar kary, niestety jak sam zauważyłeś polskie prawo jest śmieszne i za podwójne zabójstwo (tak to powinno być traktowane) skazał gnoja na śmieszne 12 lat. Uważam, że za coś takiego piwinno być przynajmniej 25 lat. Pocieszające jest to, że oprócz więzienia zasądzili też konkretną karę finansową, taka kwota napewno go zaboli

KWJK

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007606 2009-12-08 06:52 Trzeba było zastosowac inny paragraf. (1)

np.zabójstwo z premedytacją.
I po kłopocie.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5007697 2009-12-08 16:34

ale to nie było morderstwo z premedytacją

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007567 2009-12-07 22:00 RE: 12 lat (2)

może nie każdy jest taki mściwy jak Ty?

observateur

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 5007574 2009-12-07 22:29 ale na pewno nie każdy jest tak tępy jak zachlany wymużdzony trep

wśród wszystkich trepów jakich znam tylko jeden jest extra fachowcem z powołaniem. Reszta to łajzy życiowe i pijawki które tylko szukają w życiu tych co za nich robotę odwalą. Spluć w twarz i tyle.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5007607 2009-12-08 06:53 ciekawe jak będziesz śpiewał

gdy taki pijany cep trafi na twojego bliskiego.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007378 2009-12-07 13:15 jak to?? (3)

Podwójne morderstwo 12 lat?? Najwyższa kara?? O co chodzi?

bogo

popieram opinię 78 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007447 2009-12-07 14:55 to maksymalna kara (1)

to maksymalna kara za wypadek drogowy ze skutkiem śmiertelnym spowodowany przez pijanego kierowce. to nie to samo co zabójstwo

a

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5007552 2009-12-07 21:36 ..

Morderstwo jest wtedy gdy ktoś celowo i z pełną premedytacją szarpnie się na czyjeś życie.

Marcin

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007586 2009-12-07 23:03 .

Czemu nie można zagłosować i tak i nie.
Tak. Śmieszna kara i powinna być wyższa.
Nie. Adwokat musi stać po stronei oskrażonego taka jego praca więc jeśli karzecie adwokatą mówić "tak mój klient zabił" to to bedzie bez sensu

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007379 2009-12-07 13:16 ZABIERAC PRAWKO !!!!!!! (16)

12 LAT TO SKANDAL !!! 50LAT MINIMUM !!!
W STANACH DOZYWOCIE BY DOSTAL ZA PODWOJNE ZABOJSTWO !!

NoComent

popieram opinię 88 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007382 2009-12-07 13:19 ale to nie zabójstwo (11)

Nie używaj terminów prawnych bez znajomości ich znaczenia.

I CAPS OFF dzieciaku.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007409 2009-12-07 14:02 a co k...a ? niby nieszczęśliwy wypadek ?? weź się ogarnij.. (9)

jawnie przeciągnął tą biedną dziewczynę pod zderzakiem (drugą potrącił) a ty tu gadasz o poprawnym nazewnictwie prawnym, kij Ci w paragraf. Idź poczytaj dzieciom kodeks prawny do spania.

bekabeka

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007429 2009-12-07 14:26 chłopcze (8)

Za zabójstwo jest min 25 lat, oprócz tego inną opcją jest dożywocie. To nie było zabójstwo.

Śmieszą mnie takie głąby, domagające się sprawiedliwości ale nie mające pojęcia o prawie i tym co można a czego nie można... muehehehe

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 5007441 2009-12-07 14:47

swoja droga pojecia wiele mowia ale czy to umyslne (wiedzial w jakim stanie jest) czy nieumyslne spowodowanie wypadku
to w tym przypadku niema znaczenia wsiadl pod wplywem alkocholu do samochodu i poruszal sie po drogach publicznych
swiadomy tego lub nie w tym momencie zabil dwie dziewczyny ktore mialy cale zycie jeszcze przedsoba

a ty bys inaczej spiewal gdyby to byla np twoja siostra albo obie

robert

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007454 2009-12-07 15:15 A mnie śmieszą tacy jak Ty (1)

Którzy regułkami próbują usprawiedliwić zabicie drugiego człowieka. Zabójstwo, morderstwo, morderstwo z premedytacją itd itp
I kurvva potem 3 pijanych matołów zabija kopniakami faceta na śmierć ale taki baran jak Ty się mądrzy, że to nie zabójstwo tylko "pobicie ze skutkiem śmiertelnym" i dostają po 6 lat. Inny baran wsiada za kierownicę i zabija 2 dziewczyny ale kolejny baran twierdzi, że to nie zabójstwo tylko wypadek drogowy. I dostaje 12 lat. Wsadź sobie w dup.. te Twoje regułki albo wyjaśnij je swojej żonie jak Ci kiedyś pijany debil rozjedzie dziecko na ulicy...

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007738 2009-12-08 22:37 a mnie śmieszą...

ograniczone jednostki w polskim społeczeństwie, ktore najchetniej za kradzież portfela, pobicie, grożby czy też inny tego typu czyn karalny domagają się kary śmierci. Polskie więzienia są przeludnione, wielu skazanych ulega demoralizacji i nic dobrego z tego nie wynika. żaden wyrok nie przywroci zycia tym dwom dziewczynom, nie mniej jednak 12 lat to odpowiednio wysoki wymiar kary. ten czlowiek w 99% nie popelni juz tego typu przestepstwa, gdyz bylo ono przede wszystkim nieumyslne, niezaplanowane, a sprawca nie czerpal z niego przyjemnosci(tak jak w przypadku seryjnych mordercow, ktorzy w wiekszosci charakteryzuja sie osobowoscia psychopatyczna). kara smierci nie jest wiec w tym przypadku adekwatna i nie przynioslaby zadnego efektywnego skutku. wszyscy, ktorzy twierdza inaczej, powinni zastanowic sie, jakie dzialania prewencyjne nalezy zastosowac, aby unikac takich sytuacji.

zorientowana

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007470 2009-12-07 15:59 (1)

O jakim prawie synku?
Z tego "prawa" którego znajomością tak się szczycisz wynika prosta reguła- jak chcesz kogoś zabić, to go rozjedź samochodem a potem szybko wypij małpkę wódki, dostaniesz 12 lat zamiast 25.
Nazywasz to prawem?

C>K>M

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5007713 2009-12-08 20:13

nie ucz ojca robić dzieci

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007490 2009-12-07 16:46 ja się nie domagam sprawiedliwości, bo jej nie ma, jak jesteś prawnikiem to dokładnie o tym wiesz (1)

pewnie śmieszy Cię też przeciąganie ludzi pod zderzakiem i paragrafowanie tego jako nieszczęśliwy wypadek. Co w prawie można? można zamieść kogoś pod dywan jak się ma $. Naucz się podpisywać paziu.

bekabeka

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 5007715 2009-12-08 20:15

a moze nie takim dobrym prawnikiem.... choc Otylia tez zabiła brata, a nawet w więzieniu nie posiedziala i dalej jak szalona jezdzi

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007504 2009-12-07 18:06 zabojstwo.. swiadomi pisl alkohol !

chyba czlowiek jest swiadomy tego ze po wypici mzoe robic glupoty tj w tym przypadku wsiadanie za kolko.. dla mnie dozywocie najmiej !

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5007618 2009-12-08 08:47 F... OFF dorosły

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5007423 2009-12-07 14:15 USA

Dożywocie to pryszcz,po12-25 latach może próbować już wyjść ! A tak 350 lat i dopiero po 150 latach starać się wyjść przed czasem to jest coś nad czym prawo w USA nas przewyższa.

grzegorzb

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007499 2009-12-07 17:37 ZABIERAC PRAWKO !!!!!!! (1)

a do tego samochód
trzezwi nie pozyczą pijakowi a jak pijakowi zabiorą to nie będzie miał czym jechać i sprawa się rozwiąże
licytowac mienie a jak nie ma to przymusowe prace przy budowie autostrad
sprawa by się szybko rozwiązała

Liav

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007603 2009-12-08 00:45 Następny geniusz

Skoro dla kogoś nie jest problemem kierowanie po pijanemu, to jak ma go powstrzymać ewentualny brak dokumentów? Litości...

Zajęcie samochodu miałoby sens gdyby pijany kierujący był jego wyłącznym właścicielem.. ale nie oszukujmy się - żaden szanujący się pijak nie korzystałby wtedy z własnego samochodu

Trzeźwy

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5007749 2009-12-08 22:58 w Stanach pewna Polka chciała popełnić samobójstwo

i z impetem wpadła na stojące auto przed czerwonymi światłami. Zabiła trzech muzyków, ale sama przeżyła. Świetni adwokaci wyciągnęli ja na mały wyrok zamieniony na leczenie. Żadne dożywocie.
Wprawdzie była trzeźwa, ale rozpędziła się, aby popełnić samobójstwo i innych świadomie zabiła.

gdyn

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007380 2009-12-07 13:16 (15)

Dlaczego tylko 12 lat?
Dlaczego kasa dla PSP a nie dla rodzin?

popieram opinię 105 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007446 2009-12-07 14:52 (1)

No bo PSP to strażacka mafia i wszedzie mają swoje wtyki.Pewnie pojda te pieniadze na samochodzik dla pana komendanta.
Komuna tam siedzi i siedzi .Czas spojrzec na oczy ludzie i zobaczcie ile to kasy idzie z waszej kieszeni na tych darmozjadów

ttttt

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 5007710 2009-12-08 20:10 strażacka mafia?

A ty powinieneś się leczyć. Dzięki władz miasta gdyńscy strażacy mają czym ratować. Gdyby nie władze to straż tkwiła by właśnie w tej twojej komunie, i dopiero bys poczuł na tyłku żar. I napewno te dodatkowe pieniądze nie poszłyby na marne. Podejrzewam że jesteś znowu tym czubem gdyńskiego z pogotowia, którego nie przyjęli do PSP. Już raz cię złapano na bluzganiu w necie i dalej szalejesz? Daj już sobie spokój chłopie bo nudny jesteś...

tomas

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007462 2009-12-07 15:33 (5)

"Dlaczego tylko 12 lat?"
Niestety na wiecej nie pozwala kodeks karny. Gdyby czyn zostal popelniony w warunkach recydywy - sad moglby orzec wyzsza kare, a tak zasadzil najwyzsza z mozliwych.

"Dlaczego kasa dla PSP a nie dla rodzin?"
Znow polskie prawo karne sie klania. Kodeks mowi, iz w przypadku gdy sprawca przestepstwa byl pod wplywem alkoholu lub srodkow odurzajacych, albo zbiegl z miejsca zdarzenia, nawiazke zasadza sie na rzecz organizacji do ktorej zadan nalezy pomoc osobom poszkodowanym w wypadkach komunikacyjnych. Sad mogl rowniez nakazac zaplate nawiazki na rzecz pogotowia ratunkowego, ale uznal, iz straz pozarna w Gdyni bardziej potrzebuje wsparcia.
Niemniej rodziny ofiar moga sie domagac odszkodowania w oddzielnym procesie.

piotrukas

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007668 2009-12-08 13:22 nawiązka dla straży powinna wynieść 5 tys. zł (4)

a reszta dla rodzin. Skandal! A skąd ten pijak weźmie taką kasę? Sąd sprawdził jego wypłacalność? Bo może ma coś, co sprzeda i zapłaci. Z emerytury nie spłaci.

gdyn

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007676 2009-12-08 14:21 z wojskowej emerytury? (1)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007679 2009-12-08 14:27 a ile wynosi taka emerytura?

A inne opłaty, wszak utrzymuje rodzinę i sam też nie [powinien chodzić pod kościół. Tysiaka miesięcznie da? To 100 miesięcy i to bez odsetek. Ludzie spłacają mieszkania warte 250 tys. zł przez 30 lat ok. 1200 zł mies. czyli tu byłoby 2,5 raza mniej - 500 zł przez 30 lat.

A ile i z czego dla poszkodowanych rodzin???

gdyn

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007703 2009-12-08 18:03 skąd weźmie kasę? (1)

sprzeda samochód i do końca życia co zarobi to mu wezmą, zostawiając tyle żeby przeżył. Mało?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 5007716 2009-12-08 20:15 no to co mu pozostanie?

w pudle niech się uczy angielskiego i po 12 latach pryska na Wyspy, bo życia to już nie będzie miał przy takich długach na straż pożarną.

gdyn

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007475 2009-12-07 16:05 (2)

a czemu do PSP w gdynii a nie Gdańsk albo pruszcz?

mark

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007480 2009-12-07 16:17 (1)

z tego co mi wiadomo - dlatego PSP Gdynia, że przy tej placówce działa jakiś zespół wspierający rodziny ofiar pijanych kierowców/organizująca akcje przeciw takim kierowcom, czy coś w tym stylu. Przy PSP gdańsk czy Pruszcz nic takiego nie funkcjonuje

KWJK

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5007718 2009-12-08 20:23 dobrz, że nie w

Szczecinie... Ot, Polska...

gdyn

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007527 2009-12-07 19:37 zamiast rodzinie ,to strażakom na "przelew" (1)

tst

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5007677 2009-12-08 14:23 do remizy?

Te pieniądze dla strażaków to jakieś nieporozumienie! Rzecznik Praw Ob. powinien się tym zająć!
Na straż idą nasze podatki! Można je zwiększyć, jeśli są zbyt małe! O złotówkę większy podatek od każdego podatnika to ok. 20 mln zł więcej dla straży.

gdyn

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 5007659 2009-12-08 11:26 Odszkodowanie dla rodziny uzyskuje się w odrębnym procesie (1)

Po każdym wypadku przysługuje prawo do złożenia pozwu o odszkodowanie z powództwa cywilnego.

R

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 5007663 2009-12-08 13:01 tyle że jeśli ma zapłacić najpierw straży 100 patoli

to skąd weźmie dla rodzin?

gdyn

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: