• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

131 mln zł dofinansowania do transportu publicznego w Trójmieście

Maciej Naskręt
27 maja 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Zastrzyk finansowy otrzyma także Gdynia, która będzie mogła nabyć nowoczesny tabor. Zastrzyk finansowy otrzyma także Gdynia, która będzie mogła nabyć nowoczesny tabor.

Gdańsk i Gdynia otrzymają w środę finansowy zastrzyk - 131 mln zł - na rozwój transportu publicznego. Pieniądze trafią na budowę węzłów przesiadkowych w Gdańsku, a także dofinansują przebudowę ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.



Ponad 131 mln zł przeznaczy Urząd Marszałkowski, jako dysponent funduszy unijnych w województwie pomorskim, na dofinansowanie projektów transportu publicznego w Trójmieście. W tej sprawie zostanie podpisana w środę umowa.

Kontrakt z Gdańskiem dotyczy realizacji projektu pn. Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IIIc, którego wartość to ok. 160 mln zł, w tym 94,2 mln zł unijnego dofinansowania. W ramach projektu planuje się budowę węzłów integracyjnych i infrastruktury towarzyszącej dla przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: Brętowo, Jasień oraz Kiełpinek.

Planuje się także budowę dojazdów do przystanków Jasień i Kiełpinek. Ponadto w ramach projektu zaplanowano przebudowę ponad 4 km torowiska tramwajowego w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego.

- Projekt przewiduje integrację podsystemów transportowych funkcjonujących na terenie trójmiejskiego obszaru metropolitalnego, a w szczególności systemu PKM z układem tramwajowym i autobusowym Gdańska. Projekt zostanie zrealizowany do czerwca 2015 roku - wyjaśnia Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.

Marszałkowie województwa podpiszą również dwie umowy z władzami Gdyni. Pierwsza dotyczy realizacji projektu pn. "Zwiększenie konkurencyjności transportu publicznego w Gdyni, dzięki przebudowie infrastruktury komunikacji zbiorowej wraz z zakupem nowoczesnego taboru", którego wartość wynosi 38,7 mln zł, zaś unijne dofinansowanie - 16,2 mln zł.

Projekt zakłada zwiększenie konkurencyjności transportu publicznego poprzez wydzielenie pasów ruchu dla pojazdów transportu publicznego w ciągu ul. Kieleckiej (o długości około 1 420 m) oraz w ciągu ul. Morskiej (o długości około 350 m), przebudowę 20 zatok komunikacji zbiorowej, modernizację placu postojowego przy zbiegu ul. Powstania Styczniowego i ul. Huzarskiej, zakup 30 nowoczesnych autobusów (w tym 15 autobusów zasilanych gazem CNG) oraz przeprowadzenie szkoleń dla kierowców i kontrolerów biletów.

Jakiej inwestycji w transport publiczny potrzebuje Trójmiasto?

- Celem projektu jest zwiększenie konkurencyjności usługowej oferty transportu miejskiego w stosunku do indywidualnego transportu samochodowego. Projekt zostanie zrealizowany do czerwca 2015 roku - tłumaczy Małgorzata Pisarewicz.

Druga umowa dotyczy dofinansowania przebudowy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni, na odcinku od granicy lasu Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego do zakrętu w rejonie skrzyżowania z ul. Gierdziejewskiego. W ramach przedsięwzięcia powstały dwie nowe jezdnie ul. Chwarznieńskiej o długości 643 m, a dotychczasowa ulica została przebudowana na odcinku 2 286 m.

Przedsięwzięcie miało na celu poprawę spójności i efektywności komunikacyjnej systemu transportowego aglomeracji trójmiejskiej, poprzez rozbudowę układu drogowego, dla usprawnienia jego powiązania z systemem krajowym i transeuropejskim. Wartość projektu to 30,3 mln zł, zaś unijne dofinansowanie 20,5 mln zł.

Umowy o dofinansowanie podpisane zostaną przez marszałków Mieczysława StrukaWiesława Byczkowskiego z prezydentami Gdańska i Gdyni, w środę, 28 maja, o godz. 11 na wiadukcie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przy przystanku "Brętowo".

Miejsca

Opinie (103) 5 zablokowanych

  • Te 131 mln trzeba wpompować w ŻUŻEL (3)

    Ratujmy GKS

    • 27 142

    • Brawo PO!!! (1)

      POndolino na Morenę!!!

      • 9 17

      • Węzeł przesiadkowy - a co to za wymysł wydłużający podróż o min.50%?

        Będziemy jechać np. z Jasienia do dworca pkp na Podwalu Grodzkim przez Kiełpino czy coś w ten deseń? I do tego z przesiadką i brakiem skomunikowania między autobusem a PKM (autobusy stoją przecież w coraz większych korkach przez szkodliwy Tristar)? A co z kosztem takiego przejazdu i z czasem w porównaniu z obecnymi rozwiązaniami?

        • 5 4

    • kibic gks-u.

      to masz racje bo by część pieniedzy mogli dać na żużel żebyśmy wkońcu na prostą wyjść i skład wybrzeża zrobić od nowa żebyśmy w e-lidze mogli zostać na dłużej a nie jak co roku spadać do 1 ligi.

      • 6 10

  • tak to prawda (4)

    ja dałem 100 mln, pozostałe 31 mln dał mój zięć

    • 38 4

    • Ale paragonu nie wziąłeś? (2)

      • 12 1

      • nie (1)

        akurat kasa się zacięła

        • 9 0

        • szkoda

          • 7 1

    • dzięki!

      bardzo ci dziękujemy!

      • 2 0

  • (4)

    jak to jest, że mimo ciągłego dofinansowywania i dotowania, wszystkie europejskie kraje są zadłużone po uszy?

    • 48 12

    • Kasa Misiu kasa... (2)

      • 9 1

      • Głosowałem na PO (1)

        Czy dobrze zrobiłem?

        • 7 18

        • Troll

          • 7 3

    • bo muszą mieć wkład własny ekonomie

      • 6 0

  • No i dobrze. (3)

    Więcej pospólstwa w busach i tramwajach, to więcej miejsca dla mnie na drogach.

    • 27 66

    • biedaku

      nie stać cię na taksówkę?

      • 14 4

    • bogaty buc

      • 1 0

    • bogaty jeździ E65 albo F01 a nie zwykła E46 za parę tyś, nie ośmieszaj się

      • 3 0

  • a bilety co raz droższe (5)

    • 49 13

    • kobiety też

      • 13 3

    • jak to?

      • 5 1

    • Kiedy była ostatnia podwyżka cen biletów w Gdańsku?!?!

      Odpowiadam: 1 czerwca... 2012 roku!!!
      Mniej wiecej w tym samym okresie było "dostosowywanie cen" w Gdyni i Wejherowie.

      No chyba że SKM ale to spółka handlowa i UE wymaga... WIęc proszę mi tu nie kłamać ;-)

      • 10 6

    • coraz, nie co raz.....

      j.w.

      • 3 0

    • to przez złodziei którzy nie kasują biletów

      • 0 1

  • Tramwaj do Chwaszczyna :D (2)

    • 35 11

    • Nic nie stoi na przeszkodzie

      Jeżeli kolejną kadencję będziemy rządzić Gdynią postaramy się poprawić komunikację do Chwaszczyna. Trzeba działać małymi krokami. Może nie tramwaj, ale trolejbus uda się zrealizować.

      • 3 17

    • zibi

      I do Kawli

      • 1 0

  • Węzeł integracyjny Gdynia-Karwiny (3)

    Jak idzie Panie prezydencie realizacja tej inwestycji? PKM-ka niedługo ruszy, tylko w Gdyni będzie miała chyba jedynie stację początkową.

    • 63 4

    • Nie prezydent tylko Marszałek... (2)

      a co do węzła to niedawno była infotmacja na trojmieście...

      • 7 20

      • marszałek - stacja, prezydent - węzeł integracyjny, nie wprowadzaj zamętu

        • 26 2

      • Nie było żadnej informacji.

        Ostatnia informacja na ten temat była w 2013 roku.Więc kiedy będzie coś wiadomo na ten temat,bo na planach się skończyło?

        • 0 0

  • medialna papka dofinansowanie z naszych podatków!!Mamy całowac porekach POparańców ze nasze podatki nieprzejedza (4)

    a te kilka milionów to śmiechu warte .jak zawsze połowa tek kasy zostanie przeznaczona na niegospodarnosc jak to jest w zwyczaju urzędasów czyli poprawki po 10 razy dla kolesiów łapówki.!! Ale cieszmy zie ze złomu niemieckiego.Bo poco kupowac nowy by wiecej kasy wkieszeni na premie dla urzedasów i kolesiów Budynia było

    • 32 49

    • Hm... (2)

      Przeczytałem kilka komentarzy, a im dalej tym większy idiotyzm. Ale ten to już chyba autorstwa totalnego "świra".
      Aż dziw bierze, że są jeszcze ślepi i tępi, którzy nie widzą jak zmienia się kraj od szarzyzny socjal-realizmu do coraz większych zdobyczy cywilizacyjnych.
      No cóż, "świry" uważają, że jak powstaje coś dla dobra publicznego - to dzięki ich podatkom, których płacenia i tak unikają jak diabeł wody święconej!!!!!!!!

      • 5 6

      • Jeśli nie dzięki naszym podatkom to skąd? Manna z nieba?

        • 1 2

      • ...

        Naprawdę nie widzisz tego, że to wszystko jest na kredyt?

        • 2 0

    • masz w zupełności rację, ale wziąłem łapkę w dół przez przypadek. czyli masz jedna mniej czerwoną ode mnie

      • 0 0

  • Wybory samorządowe ? (3)

    Jak co 4 lata, tuż przed wyborami samorządowymi taki news. Proponuje zobaczyć w archiwum częstotliwość takiej informacji :)

    • 42 9

    • Popatrz na zdjęcia miasta sprzed 4 lat i teraz.. (1)

      a TERAz powiem jaką widzisz różnice. (podpowiem Wrzeszcz, okolice portu i Letnica ;) i ew. Olszynka) ;]

      • 11 9

      • A wiesz jak się zmieniło zadłużenie miasta?

        • 5 4

    • Ta informacja nie ma nic wspólnego z wyborami. Proszę popatrzeć na nasze dokonania na przestrzeni kilkunastu lat. Potrafimy prawidłowo rozwijać miasto.

      • 2 15

  • wymienić złom (6)

    z Niemiec na tramwaje, np. Pesy lub Bombardiery.

    • 27 23

    • 5 z Niemiec po modernizacji = 1 nowy (4)

      A forsy nie ma nie wiadomo ile.
      Lepiej mieć nawet 50 po modernizacji niż 10 nowych i 40 złomów 105.

      • 29 4

      • To kup sobie 5 fiatów 125p i je wyremontuj (1)

        ...zamiast nowej Toyoty

        • 17 19

        • 5 fiatow zamiast toyoty... jak jezdzisz sam, to wybor jest oczywisty, ale gdy masz do przewiezienia np cala klase uczniow i jeden rozlatujacy sie Zuk albo 5 fiatow o nieco lepszym komforcie i stanie techniczym lub jedna toyote, to co wybierasz?

          • 14 2

      • niech Budyń kupuje używane fury do urzędu miasta skoro to jest lepsze rozwiązanie

        • 15 5

      • Złom konstal 105 jest dużo wygodniejszy niż złom N8C

        Ale i to złom, i to złom. Gdańsk wymienia złom na złom, tyle że mniej wygodny, chociaż z lepszym silnikiem i hamulcami. Rozumiem, że pisanie pochlebnych opinii o złomie z Niemiec to twoja praca (i płaca), ale nikt o zdrowych zmysłach nie może uważać, że wiekowy, dwustronny (z drzwiami i schodami po obu stronach) były tramwaj bez uchwytów dla większości stojących pasażerów jest dobrym rozwiązaniem. Tak może pisać ktoś, kto nigdy tym złomem nie jechał. Złom rzeczywiście jest tani, bo kosztuje tyle, ile jest wart. Za to Gdańsk stać na budowę tunelu pod Wisłą (czy na ECS).

        • 3 2

    • Chyba nie jeździsz tramwajami.W porównaniu z niemieckim tramwajami Pesy są bardziej głośne.Mieszkam kilkadziesiąt metrów od torów na Chełmie i bezbłędnie
      rano przy minimalnym ruchu samochodowym poznaję,że jedzie Pesa

      • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane