aktualności 24h

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (137 opinii)

Wykolejona SKM-ka w Chyloni (154 opinie)

Tajemniczy SMS od windykatora (199 opinii)

Ogromna reklama przy rafinerii. Lotos oszpecił wjazd do Gdańska? wideo (271 opinii)

Znowu problemy z szynami na nowej trasie z Chełmu na Łostowice (284 opinie)

Budyń się rozlewa na murze i w tunelu (157 opinii)

Jak budować Kolej Metropolitalną, gdy wykonawcy bankrutują? (110 opinii)

sport

Trwa gdyński kompleks Trefla (157 opinii) LIVE!

Michniewicz zastąpi Janasa?! (60 opinii)

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (20 opinii)

Władze klubu apelują do kibiców (50 opinii)

Abbotta z Ruchu można pozyskać za darmo (134 opinie)

Godek pojedzie na trzecie igrzyska (16 opinii)

Rada Nadzorcza wskazała na człowieka Kuchara (106 opinii)

Udane starty żużlowców Lotosu Wybrzeża w Szwecji (12 opinii)

Była mistrzyni Europy na przyjęcie (38 opinii)

Łapeta: Trefl niczym nas nie zaskoczy wideo (97 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (15 opinii)

Uczelnia, która wychodzi poza kanon (3 opinie) atrykuł sponsorowany

Co czeka 26 gdańskich szkół? (77 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (6 opinii)

Sportowa kolekcja koszul od Emanuela Berga (45 opinii)

kultura

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (9 opinii)

Wszyscy możemy kreować życie (6 opinii)

biznes

Trzykrotny wzrost zysku Grupy Ergo Hestia (1 opinia)

Wybierz Gryfa zanim ktoś zrobi to za ciebie (11 opinii)

Multimedia Polska drugim największym operatorem w kraju (14 opinii)

Ambasadorzy Polskiej Gospodarki z Trójmiasta (1 opinia)

zdrowie

Swędzące powieki - jak temu zaradzić? Porada eksperta (6 opinii)

rozrywka

Kinomobilizacja, czyli kino na ulicy i w ogródku (22 opinie)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (55 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki

aktywne trójmiasto

Arka i Santos wśród triumfatorów (5 opinii)

rowery

Team Klubu Harpagan zwycięża Puchar Europy w MTBO (5 opinii)

historia

50 lat temu powstało Muzeum w Stutthofie (54 opinie)

tematycznie

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

14 osób rannych w wypadku na Morenie

W porannym wypadku ucierpiało 14 osób.

fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

W porannym wypadku ucierpiało 14 osób.

W wyniku porannego zderzenia ciężarówki z autobusem na Morenie 14 osób trafiło do szpitala, w tym jedno dziecko. W miejscu wypadku były poważne utrudnienia w ruchu.



Aktualizacja godz. 10:30 - Jak wyjaśnia policja w kolizji brały udział trzy samochody. Poza autobusem miejskim i ciężarówką, także samochód osobowy Fiat Panda.

- Z badań kierowców tych pojazdów wynika, że mężczyźni byli trzeźwi. Trudno jeszcze w tej chwili stwierdzić co było przyczyną wypadku. Liczba poszkodowanych ostatecznie wzrosła do 14 osób w tym jedno dziecko. W większości są to lekkie obrażenia - wyjaśnia mł. asp. Aleksandra Siewert z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Ruch na obu pasach został już całkowicie przywrócony.

***


Aktualizacja godz. 9:34 - Policja zakończyła pracę na miejscu wypadku, ruch drogowy wraca do normy.

***

O wypadku poinformowaliśmy w naszym Raporcie Drogowym przed godz. 8. Na miejscu udzielono pomocy medycznej czterem osobom, w tym jednemu dziecku. Potem okazało się, że więcej osób wymaga pomocy ambulatoryjnej.

- To były wstępne informacje, ostatecznie do szpitala przewieziono 11 osób. Jeden pas ruchu jest cały czas zablokowany. Policja kieruje ruchem - wyjaśnia podkom. Magdalena Michalewska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Do wypadku doszło około godz. 7.20. Ciężarówka jadąca ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska w kierunku ul. Potokowej uderzyła w autobus komunikacji miejskiej linii 227.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 329)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856401 2011-09-19 09:00 Nic co ludzkie, nie jest nam obce;-) (15)

Może przysnął, jechał całą noc i był zmęczony.

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 104
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856412 2011-09-19 09:08 think (9)

z gruzem cała noc?

błażej r.

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856452 2011-09-19 09:24 ta z gruzem właśnie - oni prawie co noc pracują robiąc przeładunki a potem rankiem jadą na budowę (8)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856518 2011-09-19 10:18 autobus wymusil pierszenstwo (7)

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856555 2011-09-19 11:02 Analizując zdjęcia dołączone do artykułu (6)

to raczej pojazd ciężarowy wymusił pierwszeństwo i pewnie nie zdawał sobie sprawy że ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa autobusowi dopóki nie usłyszał tego od policjanta

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 3856561 2011-09-19 11:05 nie ma obowiązku

i nie wymusił

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856614 2011-09-19 12:12 (1)

nie musisz ustapić pierwszeństwa wcale w przepisach jest zapis że pownieneś umozliwic wjazd ale jezeli dojdzie do kolizji to wina jest autobusu bo on znowu ma upewnić sie że ten wjazd mu umozliwiono tak jest w przepisach

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3856719 2011-09-19 19:40 Nigdzie w przepisach o ruchu drogowym

nie jest napisane w żadnej sytuacji o winie, o winie orzeka sąd,w przepisach o ruchu drogowym opisane są zasady ruchu i zachowania kierujących w określonych sytuacjach

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856731 2011-09-19 21:20 Noo taaak

typowy polak wszystko, ale to wszystko wie!!!! Moze jeszcze wytlumacz to wszystko plicji, oni ci beda bardzo wdzieczni za pomoc, zakompleksiony ty wiejski buraku

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856757 2011-09-21 19:32 panie mądrala obowięzek to może ma i kazdy kierowca żeby wpuścić autobus... (1)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856758 2011-09-21 19:32

alr te k**asy w autobusach nieraz wciskają się na hama

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856515 2011-09-19 10:17 Najbardziej mi się podoba jak wypowiadają się tutaj znawcy tematu i miejsca (3)

Nie wiem dokładnie jaka była przyczyna dzisiejszego wypadku ale wiem, że w tym miejscu samochody z góry często/zawsze jadą z nadmierną prędkością. Położenie zatoczki także nie jest przyjazne, bo tuż przed zatoczką jezdnia zatacza łuk i tak naprawdę obaj kierowcy mogli widzieć niewielki odcinek jezdni. Podobnie jest z wyjeżdżaniem parkingu podziemnego Centrum Handlowego Morena. Kto korzysta tam z zielonej strzałki ten rozumie o co chodzi.

TR

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856703 2011-09-19 17:14 często i zawsze sie wykluczają. (1)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856742 2011-09-19 23:52 Dlatego w treści pomiędzy tymi słowami nie ma "i"

często lub nawet zawsze.

qwq

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856723 2011-09-19 19:56 bład jest tego co umiejscowil "zielona strzalke" w tymmiejscu a nie kogos kto jedzie 60 km/h a jakis niedzielny kierowca

sie 20 min do ruchu....

i co?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856760 2011-09-26 03:50 debil

Sam przysnołeś,jak śmieciarka mogła jechać całą noc OŚLE!!!Pewnie jesteś kierowcą autobusu i nie widzisz oczewistego wymuszenia pierwszeństwa przez autobus.

arti542

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856404 2011-09-19 09:02 Może nie ustąpił pierwszeństwa autobusowi wyjeżdzającemu z przystanku. (73)

Kierowcy autobusów wyjeżdzając włączają kierunkowskaz i odrazu jadą bo mają pierwszeństwo, jest to dla nich rutyna i monotonnia wiec jak jakiś koleś w nich walnie to dla kierowcy autobusu jest to tylko urozmaicenie codziennej prozy dnia.

popieram opinię 194 / nie zgadzam się 67
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856407 2011-09-19 09:05 taaa (38)

pierwszeństwo?? to ty nie jeżdzisz samochodem koło przystanków , są momenty kiedy autobusy sie poprostu wbijają nie zwracając uwagi na jakiej wyskości już jest inny pojazd...

popieram opinię 74 / nie zgadzam się 27
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856413 2011-09-19 09:08 bo mają pierwszeństwo zawsze jak wyjeżdzają z przystanku, to do Ciebie należy zwolnić i uważać na autobus (37)

Kierowca wyjeżdza kilkaset razy dziennie z przystanku i nie myśl, że będzie za każdym razem cackać się z kierowcami. Wina jest oczywista tego co nie uważał na autobus.

popieram opinię 50 / nie zgadzam się 58
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856423 2011-09-19 09:11 (33)

a od kiedy to autobus ma pierwszeństwo ?to tylko od ciebie zależy czy go wpuścisz to nie pojazd uprzywilejowany pokaż mi przepis gdzie jest napisane że masz mu ustąpić

popieram opinię 39 / nie zgadzam się 86
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856437 2011-09-19 09:18 (7)

No tak idż się dokształć,nie znasz elementarnych zapisów prawa o ruchu drogowym,podobnie jak 70% kierowców.

popieram opinię 51 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856565 2011-09-19 11:07 haha (6)

oczywiście, że autobus nie ma pierwszeństwa. Nie mamy obowiązku go wpuszczać, przepisy nie nakazują tego. więc się bojajcie z głupimi opiniami

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856608 2011-09-19 12:02 (1)

musicie ch.. je samochodowe zmniejszyć prędkość i zachować ostrożność widząc pojazd komunikacji miejskiej w zatoczce przystankowej ale czy wy ch.. je samochodowe wielcy spece z amatorskim prawem jazdy.Jeśli szmaciarzu zaskakuje cię autobus to znaczy że śpisz za kierownicą jedziesz jak koń z klapkami na oczach

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 17

zgłoś do moderacji opinię 3856736 2011-09-19 22:46 pięknie

Kierujący autobusem ma pierwszeństwo, ale właczając się do ruchu musi upewnić się czy nie spowoduje to zagrożenia. A o tym już chyba tylko nieliczni pamiętają.

jur

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856622 2011-09-19 12:17 nie ośmieszaj się, zgodnie z przepisami autobus, który ma włączony kierunkowskaz ma pierwszeństwo! (3)

Kierowca autobusu ma jednak obowiązek upewnić się czy nie włączając się do ruchu nie spowoduje wypadku. Niemniej zgodnie z Art. 18. 1. to autobus ma pierwszeństwo : "Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię."

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856628 2011-09-19 12:37 (2)

sprawa jest banalna autobusowi nie wolno wyjechać kiedy auto jest 5 m od niego natomiast kierowcy samochodu nie wolno wciskać gaz do dechy widząc z 50 m włączający się do ruchu autobus jednak nadal jest to dla niektórych totalna myślowa abstrakcja nie do zrozumienia najczęściej ma miejsce ta druga sytuacja często jak jadę z tyłu trolejbusu to widzę jak reagują tzw kierowcy stoimy z zamkniętymi drzwiami dobrą chwilę kierunkowskaz sobie miga w Solarisach i Mercedesach nawet zrobili po dwa z każdej strony górny jest tak wysoko że widać go z kilometra a panowie kierowcy udają że nie widzą i dalej jadą jeden z drugim metr od siebie takie coś to łamanie prawa i mandat dla każdego takiego kretyna się należy nie wspominam już o takich sytuacjach jak przejazd na czerwonym na Wzgórzu kiedy trolejbusy mają zielone na semaforze BUS a sam byłem świadkiem takich sytuacji niedzielny kierowca nie zauważył na masztach 3 czerwonych semaforów i pruje na pałę jeszcze trąbi na trolejbus że na swoim zielonym jedzie, chore takim idiotom powinno się zabierać prawko z miejsca

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856737 2011-09-19 22:48 popieram (1)

najprostsze przepisy dla większości są najtrudniejsze. JA staram się zawsze przepuścić autobus w końcu i tak dotrę do domu szybciej niż Ci, którzy się w nim tłoczą...

jur

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856738 2011-09-19 22:55 jur

A ja się dostanę najszybciej kolejką i rowerem, a autobusy też przepuszczam.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856439 2011-09-19 09:19 a tobie to kto dał prawo jazdy?????? (1)

zgroza

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3856564 2011-09-19 11:07 wujek

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856446 2011-09-19 09:21 oto ustawa: (19)

Ustawa o ruchu drogowym, Rozdział 3, oddział 2, art. 18.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego._________________Czyli jak autobus już "miga", to jesteś obowiązany go wpuścić. Natomiast nie ma prawa wyjeżdżać "bo tak", zawsze musi grzecznie dać migacza. i upewnić się, że w nikogo nie stuknie.

Ewa

popieram opinię 82 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856481 2011-09-19 09:39 dokladnie ! (12)

"jestes obowiązany" nie równa sie "musisz". autobus przy wyjezdzie z przystanku nie ma pierwszenstwa. jezeli kierowca ciezarowki nie jechal z nadmierna predkoscia to wina ewidentnie kierowcy autobusu.

Piotrrek

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 42
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856533 2011-09-19 10:38 nie dość że nie znasz przepisów... (7)

... to jeszcze języka którym się posługujesz.

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856570 2011-09-19 11:10 A ty nie potrafisz interpretować (6)

"w razie potrzeby", potrzeba może nie zachodzić i zakichanym obowiązkiem kierowcy autobusu jest stać i oczekiwać, aż będzie mógł wjechać.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 3856597 2011-09-19 11:48 geniusz

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856609 2011-09-19 12:04 (3)

twoim obowiązkiem baranie jest zmniejszyć prędkość lub się zatrzymać i go wpuścić.Idioto autobus nie może cię wypchnąć na lewy pas ale idioto nie może być zgodnie z przepisami sytuacji że widzisz ze 100 metrów autobus z lewym kierunkowskazem i dalej cisnąć 80 tką i na chama nie dawać mu wjechać rozumiesz to baranie czy mam ci to narysować?

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856625 2011-09-19 12:22 (2)

A jeździłeś kiedyś ciężarowym? bo pewnie nie.

Macieq

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856629 2011-09-19 12:42 (1)

a co to za różnica ciężarowy czy nie?Tiry mają takie hamulce że sam byłem zaskoczony jak on wyhamował z 60 tki do zera na dystansie 40 metrów bez darcia opon jak jedziesz ciężarowym to ty musisz brać po uwagę jego gabaryty i to jak się zachowuje na drodze umiesz sobie wyobrazić co by było gdyby zza takiego autobusu wyszedł starzec albo dziecko przed ten śmieciowóz?Flaki by zmywali z jezdni tyle ci powiem a co mówią i trąbią w prasie co mówi policja?Dojeżdżasz do przystanku gdzie stoi autobus spodziewaj się że wyjdzie ci pieszy lub autobus ruszy zmniejsz prędkość puść gaz ale kto się tym przejmuje każdy jest mądry dopóki nie zdarzy się tragedia potem taki baran idzie za kratki rozpada mu się życie rodzinne i zawodowe i dręczy się myślami jak to się stało chwila nieuwagi itd

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856695 2011-09-19 16:17 ?

tak jest. DOBRE . Szkoda że JEST NAS TAK MAŁO

GREG

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856694 2011-09-19 16:14 ?

gdybyś był pasażerem autobusu to inaczej byś gadał ,jakbyś z każdego przystanku czekał na łaskę kierowców aby tego busa wpuscili

greg

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856603 2011-09-19 11:58 Prosze, Piotrrek powiedz, że nie masz prawojazdy

I, że jesteś dopiero uczniem podstawówki uczącym się naszego języka ojczystego. Bo chcę zachować resztę wiary w ten naród.

elathir

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856630 2011-09-19 12:43 wlo (2)

Troche Cie ponioslo.. "Jestes obowiazany" jest synonimem "musisz".. Ze zdjec wynika ze kierowca ciezarowki przypieprzyl w tyl autobusu. Nie wiem czy jezdziles kiedys autobusem, ale powiem Ci ze nasze autobusy nie maja przyspieszenia jak motocykl i wyjechacie z zatoczki troche czasu im zajmuje, wiec mysle ze kierowca ciezarowki mial czas aby zorienotwac ze sie ze cos jest nie tak.. Gdyby kierowca autobusu rozpoczal manewr wlaczenia sie do ruchu w momencie gry kierowca ciezarowki dojezdzalby juz do przystanku, to ciezarowka uderzylaby w bo autobusu, a nie tyl..

wolo

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856632 2011-09-19 12:57 (1)

po prostu gruz był taki ciężki że rozpędził ciężarówkę do 80 na godzinę winna nadmierna prędkość na mokrej jezdni

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856656 2011-09-19 13:52

To niech szanowna Pani Nadmierna Prędkość zostanie ukarana mandatem i punktami karnymi. A gruz powinien w przyszłości uważać do jakiej prędkości rozpędza ciężarówkę. W dodatku w terenie zabudowanym i na mokrej jezdni.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856488 2011-09-19 09:44 no właśnie

Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego - a tu skoro wyjeżdżał z przystanku i był wypadek to raczej spowodował zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Nie nam osadzać kto zawinił to ustalą inne organy.

jasiu z jaśkowej

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856489 2011-09-19 09:48 Ot polskie prawo - zamiast napisać autobus ma pierwszeństwo, albo go nie ma, (4)

napisali to w taki sposób, że winę można określić wedle uznania. Kierujący ciężarówką nie zatrzymał się w razie potrzeby, albo autobus nie upewnił się, ze spowoduje zagrożenie...

Kadar

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856504 2011-09-19 10:07 (2)

Zawsze przegra kierowca autobusu. Ewidętne wymuszenie pierszeństwa.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3856509 2011-09-19 10:10 obyś sie nie zdziwił

policja zobaczy, że TIR wbił się w wyjeżdzającego z zatoki autobus i będzie wina TIR-a, na egzaminie za to można oblać

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3856610 2011-09-19 12:07

ten ch..j tym śmieciowozem jechał najmniej 70 na godzinę sprawdzą tacho i bydlakowi dowalą o co się zakładasz że ten dureń jechał więcej niż można i próbował jeszcze się wcisnąć przed autobus który migał kierunkowskazem od 30 sekund?Miał wg mnie czas i miejsce żeby puścić gaz zmniejszyć prędkość i płynnie wpuścić autobus bez znaczącej redukcji prędkości ale to zwykły kretyn wiejski który po prostu liczył że się zmieści

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856683 2011-09-19 15:50 Obaj powinni się zatrzymać, zajrzeć głęboko w oczy, rozpoznać intencje,

pogrzać silniki, kto okaże się bardziej napuszony, komu krew najbardziej do oczu napłynie, a uszy się zrobią bardziej czerwone - rusza pierwszy.

Dariush

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856456 2011-09-19 09:26 No i takie cymbały...

....jak niepodpisany doprowadzają do wypadków drogowych...

Ssss

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856521 2011-09-19 10:19 Stąd się biorą wypadki!

To jest konsekwencja uczenia się testów na pamięć, przecież Ty nie znasz przepisów!!!

sein

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856563 2011-09-19 11:06 Art. 18 pkt. 1 Ustawy "Prawo o ruchu drogowym"

z dnia 20 czerwca 1997r. z późniejszymi poprawkami

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856616 2011-09-19 12:13

nie mają pierwszeństwa poczytaj przepisy masz powiniens umozliwic mu wjazd ale wcale nie musisz

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3856631 2011-09-19 12:47

To niech Ci tak pieszy nagle wylezie stojący na krawędzi jezdni 2 metry przed tobą - też ma pierszeństwo. Pierszeństwo nie znaczy bezmyślność. Zobaczymy czy bedziesz taki mądry.

miki

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856745 2011-09-20 00:15 chyba czas powtórzyć sobie kodeks drogowy kolego

autobus ma pierwszeństwo, ale nie ma prawa włączać się do ruchu w sposób, który zagraża bezpieczeńśtwu ruchu

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856415 2011-09-19 09:08 (2)

a głupoty piszesz az miło.na terenie zabudowanym masz obowiazek ustąpić pierwszeństwa autobusowi włączającemu się do ruchu, jeśli nie stworzy to sytuacji zagrozenia w ruchu. autobus wcale nie ma pierwszeństwa !!!

ueKIM

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856438 2011-09-19 09:19 bardzo dobrze !! (1)

".na terenie zabudowanym masz obowiazek ustąpić pierwszeństwa autobusowi włączającemu się do ruchu, jeśli nie stworzy to sytuacji zagrozenia w ruchu. autobus wcale nie ma pierwszeństwa !!!. autobus wcale nie ma pierwszeństwa !!!"

aa

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3856611 2011-09-19 12:09

ale nie masz prawa kołku widząc z bardzo daleka że miga kierunkowskazem wciskać gaz do dechy dotarło to do ciebie?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856418 2011-09-19 09:10 NIe masz racji!

Autobus ma takie same prawa jak każdy inny pojazd. Włączając się do ruchu musi ustąpić pierwszeństwa innym pojazdom. Sprawdź przepisy!

baba_za_kierownicą

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 21
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856420 2011-09-19 09:10 nie maja pierwszenstwa (4)

kolego jestes na bakier z przepisami ruchu drogowego, juz od pewnego czasu nie maja takiego przywileju, chociazby dlatego ze zachowywali sie jak debile i uwazali sie za panow szosz wlaczajac kierunkowskaz wjezdzali na ulice nie zwazajac na to ze wlaczaja sie do ruchu i powinni zachowac ostroznosc!

...

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856444 2011-09-19 09:21 taki mały offtop (3)

a co to jest szosza?

władca szosz, hehe

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856479 2011-09-19 09:37 Szesł Szasza szuchą szosą.

Nie znasz tego? :P

PAO

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856483 2011-09-19 09:39 Boże, jak możesz tego nie wiedzieć... (1)

Przecież mówi się: "W czasie szoszy szosza szucha"!

Kargul

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856672 2011-09-19 15:04 takiś bystry a i tak nie potrafisz dobrze napisać...

"W czasie suszy Król Karol kupił Królowej Karolinie stół bez nóg"

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856424 2011-09-19 09:12 Sygnalizacja kierunkowskazem (5)

Art. 18.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, JEŻELI kierujący takim pojazdem SYGNALIZUJE KIERUNKOWSKAZEM zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.Więc kierowcy autobusów niech pamiętają o tym, żeby NAJPIERW włączyć kierunkowskaz, a dopiero później się włączać do ruchu. Zresztą kierowcy osobówek też mogą o tym pamiętać...

Te

popieram opinię 30 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856440 2011-09-19 09:19 (4)

jaka jest różnica w słowie ''masz obowiązek" a '' ma pierszeństwo

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856491 2011-09-19 09:51 taka o (3)

Jeśli ma pierwszeństwo w razie wypadku Twoja wina zawsze, a masz obowiązek to Ty masz obowiązek on nie ma pierwszeństwa w razie wypadku wytłumaczysz się że byłeś tak blisko gdy on włączył kierunek i wjechał że nie zdążyłeś wyhamować a jechałeś 30.

jasiu z jaśkowej

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856507 2011-09-19 10:09 Przeczytaj przepis do końca. (2)

Ominałes ważny fragment który mówi o tym ze nie masz racji.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856618 2011-09-19 12:16 (1)

jezli nie pada słowo ż eautobus ma pierwszeństwo to musis sie upwenic czy go wpuszczono jezli nie nie am peirwszeństwa proste

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3856626 2011-09-19 12:23 a jak by pisało, ze mia pierwszeństwo to już by nie musiał się upewnić, że nie spowoduje wypadku?

Jeżeli tak myślisz to z cała pewnością nie znasz przepisów. Kierowca jest zobowiązany wpuścić autobus.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856429 2011-09-19 09:14 żółte światło

Zachowanie się kierowcy widzącego migacz autobusu, który chce wyjechać z zatoczki powinno być analogiczne, jak przy żółtym świetle na skrzyżowaniu :- mogę bezpiecznie zahamować - hamuję i go wpuszczam;- nie mogę bezpiecznie zahamować ( np jestem zbyt blisko, jadę za szybko, ktoś siedzi mi na ogonie ) - nie hamuję tylko szybko opuszczam miejsce ewentualnej kolizji.To wszystko ku uwadze kierujących autobusami - tak należy rozumieć zapis o pierwszeństwie.

aa

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856471 2011-09-19 09:33 Kurcze, ale z was jest bydlo. Aż przykro czytać. (6)

Co to za różnica czy komunikacja miejska jest uprzywilejowana czy nie?. Nie przyszło wam nigdy do głowy, że może należy wpuścić autobus bo to uprzejme i kulturalne? Znacie takie zwyczaje? Proszę, dziękuję, przepraszam? Rings any bells?

the mjk

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856532 2011-09-19 10:34 Tutaj nie chodzi o kulturę, tylko bezpieczeństwo... (4)

A nie przyszło Ci do głowy, że kiedy jadę z dozwoloną prędkością, mijam stojący w zatoczce autobus i nagle on wyjeżdża po jednym mrugnięciu albo i bez kierunkwskazu (bo to uprzejme i kulturalne, oczywiście) spychając mnie na lewy pas po którym pędzą inne samochody, to jest coś nie tak...?Kultura, kulturą, ale przepisy są po to żeby był porządek i bezpiecznie... Nie wiem czy wiesz, ale karetka pogotowia na sygnale też ma zawsze pierwszeństwo, tyle że na własne ryzyko... bo kiedy spowoduje wypadek jadąć niezgodnie z przepisami (np. uderzając w samochód z pierseństwem przejazdu) ponosi odpowiedzialnośc za wypadek...

Borewicz

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3856538 2011-09-19 10:41 Borewicz

Przedstawiłeś awangardową sytuację.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856615 2011-09-19 12:13 (2)

takie sytuacje to rzadkość częstsze są takie stoimy migamy lewym kierunkowskazem powoli wytaczamy się narożnikiem na pas a bydlaki w swoich wypasionych ticach matizach fabiach cisną cisną jeszcze łajzy trąbią wyjeżdżają na środek jezdni między pasy byle nie wpuścić jakie to polskie jakie żałosne dobry kierowca widząc autobus z daleka przewidzi że może wyjeżdżać nie czarujmy się na takich prostych ulicach jak Morska w Gdyni widać autobus na przystanku z 300-400 metrów to takie trudne zmienić wcześniej pas na lewy albo puścić gaz i wyhamować auto silnikiem do 40 tki zrobić odstęp w który zmieści się autobus lub trolejbus?niestety jest masa durniów którzy jadą na pałę liczą się tylko oni i ich super auto nic ich nie interesuje co się dzieje wkoło nich

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856698 2011-09-19 16:25 zapraszam w okolice pkp i na chełm - mnóstwo tych 'rzadkich' sytuacji będzie. (1)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856729 2011-09-19 21:08

jeszcze raz mówię dobrego kierowcy nie zaskoczy taka sytuacja jak wyjazd autobusu na drogę

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856697 2011-09-19 16:23 ?

BRAWO. ZAPRASZAM NA KAWĘ. MAŁO NAS WŚRÓD TYLU IDIOTÓW

GREG

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856531 2011-09-19 10:32 Tia...

jechał jeden z drugim, jak szalony.Przecież kto by się tam stosował do ograniczenia prędkości!Prawda Szanowni Kierowcy?Teraz możecie zacząć mnie minusować, ale i tak nie zmieni to faktów.

!

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856549 2011-09-19 10:56 mam wrażenie, że to kierowcy nie wypuszczają autobusu z zatoki (1)

Dlatego lepiej, gdyby zatoki zlikwidować. Kilku kierowców będzie musiało poczekać, może pójdą po rozum do głowy i kolejny raz wybiorą autobus.Dlatego warto wyjaśniać ludziom, że jazda samochodem tworzy korki, a rozbudowa ulic ich nie likwiduje, tylko przesuwa gdzie indziej.Pozdrawiam kumatych, od minusujących oczekuję argumentów

kubuś puchatek

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856574 2011-09-19 11:13

kubuś puchatek - likwidując zatoczki jeszcze bardziej by powstały korki bo duża część osób która przesiadła się do samochodu jest za leniwa się zrobiła aby z powrotem komunikacją jezdzić. A związku tym by były jeszcze większe korki bo auta musiały by stać za autobusem tym inne autobusy które są za autami. Do tego dochodzi niebezpieczny proceder że niektórzy wymijają stojący autobus

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856568 2011-09-19 11:09 (1)

Nie wiem kto ci dał prawo jazdy ale autobus nie ma pierwszeństwa wyjedzając z zatoczki. To ze auta przepuszczają nie raz to tylko dobrej woli.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3856692 2011-09-19 16:09 ?

jak masz czas to weź kodeks drogowy i poczytaj. Potem wystawiaj komentaże.

greg

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856665 2011-09-19 14:22 Popieram

dokładnie tak jest

kierowca

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856691 2011-09-19 16:06 ?

zapraszam za kółko autobusu. Potem pisz rutyna,monotonia i urozmaicenie dnia

greg

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856716 2011-09-19 19:32 (1)

jesteś widać źle poinformowany bo według nowych przepisów autobusy nie mają żadnego pierwszeństwa...

basia233

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856730 2011-09-19 21:09

wg jakich nowych przepisów?Nic się nie zmieniło jeżeli jesteś w odległości umożliwiającej hamowanie masz psi obowiązek zrobić miejsce autobusowi na drodze to żadna łaska inaczej komunikacja miejska traci sens

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856732 2011-09-19 21:38 a ty jestes pier....niety i praw fizyki nie znasz

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856759 2011-09-22 20:15

sto lat temu autobusy mialy pierszenstwo !!!!!

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856406 2011-09-19 09:04 brak zatoczek-to zmora polskich dróg i hamulec przepustowości ruchu (8)

dlaczego państwo sukcesu nic z tym nie chce zrobić?

gaz głupkowy

popieram opinię 62 / nie zgadzam się 43
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856408 2011-09-19 09:06 Otwórz oczka (2)

I popatrz na zdjęcia - tam akurat zatoczka jest

W

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3856422 2011-09-19 09:11

tak, w tym przypadku jest inna przyczyna,ale zatoczki sa głównie na osi 3miasta,ale co z resztą ruchu?np.wjazd na Morenę przez suchanino

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856585 2011-09-19 11:26 BAA, NAWET JEST BUSPAS

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856409 2011-09-19 09:07 think

zdjęcie nr3...widać zatoczke

błażej r.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856410 2011-09-19 09:07 tam jest zatoka dla autobusów, ale...

może ktoś się zapatrzył na paszcze na dykcie.

gd

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3856416 2011-09-19 09:09 Widać, żeś się tego gazu potężnie nawdychał

popolupo

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856430 2011-09-19 09:14 odpowiedź

W tym miejscu jest zatoczka dla autobusów, co widać na jednym ze zdjęć.A jaki to jest gaz głupkowy?? Bo ostatnio sporo słychać na temat gazu łupkowego.

johny600

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856588 2011-09-19 11:34 JEŁOPIE OBUDZ SIE , TU NIE MA POLITYKA NIC WSPÓLNEGO

Dorota

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856411 2011-09-19 09:07 kierowcy ZKM (3)

też jeżdżą jak święte krowy im wszystko wolno wiec może to jego wina bo wyjechał przed ciiężarówke a wszyscy wieszają już kierowcę ciężarówki

popieram opinię 134 / nie zgadzam się 53

zgłoś do moderacji opinię 3856600 2011-09-19 11:54

musiał ten śmieciarz nieźle zapieprzać tą ciężarówką skoro tak przywalił z pewnością nie jechał 50 tką w mieście

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3856633 2011-09-19 12:58

A skąd wiesz, że to kierowca ZKM ?

Guccio

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856666 2011-09-19 14:43 Kierowcy miejskich jak rajdowcy

Właśnie, mi też nie raz miejski wpakował się na pas. Manewr skrętu i migacz w tym samym momencie, a kierowca osobówki to chyba wróżka. Do tego większość kierowców autobusów papla non stop przez komórki... nic dziwnego, że nie zauważają małych osobówek i nie mają czasu na szybsze zasygnalizowanie chęci skrętu....

Kierowca osobówki

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856414 2011-09-19 09:08 I DOBRZE (26)

autobusy ciągle wymuszają pierwszeństwo. tu też wymusił i pan z autobusu będzie miał lipe

włodek

popieram opinię 68 / nie zgadzam się 94
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856427 2011-09-19 09:14 Mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy. (14)

Autobus ma PIERWSZEŃSTWO wyjazdu z zatoczki przystankowej w granicach terenu zabudowanego. Dopiero poza terenem zabudowanym to kierowca wybiera czy wpuści autobus czy nie. Potokowa jest na terenie zabudowanym.

Agata

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856436 2011-09-19 09:16 (4)

pierwszeństwo pierwszeństwem, ale nie da się zatrzymać w miejscu samochód wyładowany gruzem... A często bywa tak że wiedząc o tym "pierwszeństwie" autobusy wytaczają się z zatoczki - "bo i tak się samochód zatrzyma"...

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856450 2011-09-19 09:23 (3)

wiedząć, że ma ciężąrówkę załadowaną gruzem, kierowca ciężąrówki powinien zachować szczególną ostrożność

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856508 2011-09-19 10:10 nie chrzan (1)

Jest takie pojecie jak "wtargniecie na jezdnie" pieszego, a tu bylo jak widac,to o czym pisza. Wlaczyl kierunkowskaz i wjechal od razu na jezdnie, nie patrzac, ze z tylu jedzie wyladowana gruzem ciezarowka!Wystarczy 40 km/h by doprowadzic do takich zniszczen.

Paewr

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3856619 2011-09-19 12:16

o co się zakładasz że nie jechał dozwoloną 50-tką?Sprawdzą gnojowi tacho i wyjdzie kwiatek że pruł 70.Mógł sobie jechać 70 i zabić np dzieci na pasach bo przecież pan śmieciarz prowadzi ciężki pojazd więc wszyscy powinni mu spieprzać z drogi widzę jak zasuwają te gamonie tymi śmieciarkami po Gdyni na Chabrowej obok szkoła a debil ciśnie 70 równo aż podskakuje na tych progach co niedawno zrobili

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856510 2011-09-19 10:11 znaczy jechać tramwajem?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856511 2011-09-19 10:15 Agata, mam nadzieję, że nie masz praw jazdy. (4)

.

:-)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856527 2011-09-19 10:23 (1)

Prawa jazdy może nie ma,ale według prawa o ruchu drogowym ma rację.

Gdańszczanin

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3856578 2011-09-19 11:20 nie ma

to jest tzw pierwszeństwo warunkowe - on ma pierwszeństwo, ale pod warunkiem, że upewnił, się że włączenie się do ruchu nie spowoduje sytuacji niebezpiecznej. Czyli jak autobus włączył kierunkowskaz i go nie wpuścisz to masz mandat, ale jak wjedzie i przyłoży to on ma mandat

sweeper

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856551 2011-09-19 10:57 ja mam nadzieję, że ty nie masz

skoro krytykujesz kogoś kto ma rację. autobus włączający się do ruchu ma zawsze pierwszeństwo na terenie zabudowanym. nie ma czegoś takiego jak wpychanie się jeśli zachowasz ostrożność w osobówce. zbliżając się do autobusu w zatoczce kierowca powinien zwolnić i wziąć pod uwagę, że autobus może w każdej chwili wyjechać. ale oczywiście jak się pędzie z górki 100 km/h to ciężako wyhamować...

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856567 2011-09-19 11:08 Ja mam nadzieję że to ty nie masz prawa jazdy oraz że bez tego prawa jazdy

nie jeździsz.Nie znasz przepisów, wymyślasz własne (!) a to stwarzałoby poważne zagrożenie na drodze.Ale cóż, wystarczy wyładować ciężarówkę gruzu żeby próbować prawa silniejszego i może stosujesz taką metodę jakimś swoim pojazdem.

fgdgdfg

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856601 2011-09-19 11:57

zobacz sobie na zniszczenia ten idiota jechał tym śmieciowozem chyba z 70-80 na godzinę skoro tak przywalił.Gdzie była szczególna ostrożność zmniejszenie prędkości kiedy widział że w zatoce od dłuższej chwili stoi autobus nie było bo buractwo wożące d... samochodami wpieprza się ile się da przed autobusy a potem debil zdziwiony oo autobus mi wyjechał nie ma czegoś takiego debilu samochodowy autobus to nie igła widzisz go w zatoce zmniejsz prędkość wtedy nic cię nie zaskoczy

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856623 2011-09-19 12:18

kuir.. nie ma pierwszentwa jest w przepisach ze powinenes wpuścić autobus jezlei nie zagrozi to bezpieczeństwu ruchuwięc zawsze mozesz powieidizec ze oceniłes ze ostre hamowanie zagrozi bepieczeństwu ruchu a autobus sie wje.. na hama, keirowca autobusu po to ma lusterka żeby tez uwazac czy go wpuszczają czy nie

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856743 2011-09-20 00:10 BZDURA! (1)

"Art. 18, pkt. 2 - kierujący autobusem może wjechać na sąsiedni pas dopiero gdy upewni się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego"Autobus powinno się przepuścić, ale nie ma prawa wciskać się na chama przed rozpędzoną, wyładowaną ciężarówkę, zwłaszcza że wiezie ludzi!!

kierowca zawodowy

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856749 2011-09-20 10:45

na chama się nie wciskał, skoro stał na przystanku.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856428 2011-09-19 09:14 Autobusy maja pierwszeństwo!!! (2)

Jeśli tego nie wiesz, to zastanawiam sie jakie jeszcze przepisy sa Ci obce. Strach takich na drodze spotkać...

ak

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3856735 2011-09-19 22:42 musze cię poprawi

kierujący jest zobowiązany udzielić pierwszeństwa autobusom komunikacji miejskiej a to nie to samo co ma pierwszeństwo. Odsyłam do ustawy prawo o ruchu drogowym ale i tak nie zastąpi to myślenia za kółkiem pozdrawiam

mesio

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856744 2011-09-20 00:12 to że ma pierwszeństwo, nie zwalnia go z obowiązku upewnienia się, że włączając się do ruchu nie spowoduje zagrożenia!

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856524 2011-09-19 10:23 Człowieku ZASTANÓW SIĘ CO PISZESZ!!!

Zastanów się co piszesz. Komu dobrze???? Przecież w tym wypadku są ranni.

KK

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856539 2011-09-19 10:41 (5)

Pierwszeństwo może i ma ale nie polega ona na tym że nie trzeba używać lusterek albo wyjezdzać w kazdym momencie z zatoczki. Kazdy kto jezdzi po naszych drogach napewno spotkał sie z sytacja że znajdując sie na wysokosci połowy autobusu albo nawet na wysokosci kierowcy to ten bez niczego wyjedza sobie na jezdnie. Wielokrotnie musiąłem uciekać na przeciwny pas żeby kierowca autobusu we mnie nie wjechał. Czy na tym polega pierwszeństwo?

Nie! Dla kierowców autobusów

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856604 2011-09-19 11:58 (4)

chyba ty wjechałbyś w autobus a nie on w ciebie bo śpisz pajacu za kierownicą nie umiesz przewidywać

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856624 2011-09-19 12:19 (3)

autobis nie moze spychać ludzi co mam przewidywac

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856664 2011-09-19 14:21 (2)

a widzisz go z daleka czy wyskakuje ci nagle że stoi na przystanku?Jesteś widać ślepy bo ja nie jestem kierowcą ale siedząc obok kierowcy widzę autobus na prostej drodze z pół kilometra

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856669 2011-09-19 14:51 Ale tam nie ma prostej drogi (1)

Tylko zakręt a na rogu krzaki. Jedziesz za szybko to wpadasz na wyjeżdżający z zatoczki autobus albo pieszych na przejściu. A oni też nie widzą, że ty nadjeżdżasz, więc ruszają. W tamtym miejscu całe bezpieczeństwo ruchu zależy od prędkości nadjeżdżających od strony Moreny. Pieszy to jeszcze może zdążyć umknąć, ale autobus jest zbyt ociężały.Polecam przejechanie się tą trasą autobusem i wciśnięcie przycisku "na żądanie" przed tym przystankiem. Mało który kierowca nie przeklnie przed nosem, bo wie jak ciężko potem stamtąd wyjechać. A niektórzy to nawet udają, że nie widzą tego sygnału albo machających pasażerów na przystanku. Ten się zatrzymał. No i ma teraz problem. Następni będą tam przystawać jeszcze bardziej niechętnie :(PS. A co się będzie tam działo jak postawią stację PKM i pętlę tramwaju? I w trakcie ich budowy? Najlepiej od razu zarezerwować więcej kwater na cmentarzach.

x

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856690 2011-09-19 16:05

i jest ograniczenie prędkości do 40 zdaje się czy ten pan jechał 40?Raczej ze dwa razy tyle

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856552 2011-09-19 10:58 to nie autobusy wymuszają, tylko kierowcy jadąc za szybko ich nie wypuszczają

pasażer ZKM

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856419 2011-09-19 09:10 Wymusił jak ta lala. (4)

popieram opinię 49 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856421 2011-09-19 09:10 oczywiście bus kierowca (2)

o kara za bus pasy ;)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3856425 2011-09-19 09:12

:)

banio

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856605 2011-09-19 11:58

a ten baran zapieprzał 80 tką po mieście z tym kiblem na pace

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856447 2011-09-19 09:22 tak to wygląda

ale stało siętylko szkoda tych ludzisiła uderzenia + metalowe rurki wszędzie...masakra

błażej r.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856431 2011-09-19 09:15 Z kodeksu ruchu drogowego (5)

Art. 18.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Chyba tak nie było?!

popieram opinię 124 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856525 2011-09-19 10:23 Typowy polski przepis JEDEN PUNKT JEST W KONFLIKCIE Z DRUGIM. (1)

ad1 zmniejszyć prędkość a w razie potrzeby.... DLACZEGO NIE NP USTĄPIĆ PIERWSZEŃSTWA i kropka.ad2 wyjeżdżający z zatoki ma pierwszeństwo i kropka.To tak samo jak z skręcającym w prawo i ustępującym jadącemu rowerzyście.

qwas

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3856529 2011-09-19 10:31 Bo w autobusie może sie przepalić żarówka...

od kierunkowskazu, kierowca może o tym nie wiedzieć, a jadący z tylu może nie umieć czytać w myślach kierowcy autobusu i dlatego autobus nie ma bezwarunkowego pierwszeństawa przy wyjeździe z zatoki.

W

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3856557 2011-09-19 11:03 no bo jest górka i wszyscy jadą szybko z tej górki,

jak kto nie wie co go może spotkać za zakrętem to nie jest czujny, zrobili światła nie daleko i co sprytniejsi kombinują jakby tu zdążyć na zielone.Coś mi się zdaje, że mogło być tak:Autobus egzekwował swoje, Volvo GKA załadowane do pełna, mokro, lewy pas zajęty przez szybkich jeźdzców no i nie zdążył wyhamować

gd

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856573 2011-09-19 11:13

" jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu"Słowo sygnalizuje może miec tu kluczowe znaczenie. Wieloletnie doświadczenie za kierownicą wskazuje, ze kierowcy autobusów bardzo często włączają kierunkowskaz w momencie gdy puszczają już sprzęgło aby ruszyć z przystanku lub gdy wciskają gaz w przypadku automatycznej skrzyni biegów. Rzadko używają kierunkowskazu PRZED rozpoczeciem manewru.

PawelK

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856654 2011-09-19 13:46 ZKM

jest spoko, ja ich zawsze puszczam, bynajmniej się staram ale wiadomo, trzeba uważać, kierowca w wywrotki mógł się zagapić, podobnie z autobusu. Na szczęście są tylko ranni. Goście z Pandy pewnie narobili w gacie przy okazji, współczuję. Nie znasz dnia ani godziny ...Ci z Wejherowa i inni to dopiero szatany, kierunek, sprzęgło, w lewo i gaz do dechy. Na tych to dopiero trzeba uważać. Łostowicką to ja długo będę pamiętał, bo to nie raz, nie dwa ...

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856432 2011-09-19 09:15 Autobus zapewne zaczął się wpychać (jak to autobus), (11)

ciężarówa zaś nie chciała wpuścić (jak to ciężarówa), brakuje tylko taksówkarza (kolejnego złośliwego króla szos).

Monika

popieram opinię 168 / nie zgadzam się 30

zgłoś do moderacji opinię 3856443 2011-09-19 09:20 zapomnialas o:

1) emerytach w polonezie2) dresach w golfach3) gosciach w bmw4) zielonych ludzikach w latajacych spodkach5) rolkarzach na rowerze6) gimnazjalistach na skuterzejeszcze jakies teorie spiskowe?

kod leonardo

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3856476 2011-09-19 09:36

ta i ciebie brakowało blondynko

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856495 2011-09-19 09:56 zapomniałaś tylko o tym że autobus wyjeżdżając z zatoczki ma pierwszeństwo (5)

taki mały szczegół.

panban

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856582 2011-09-19 11:23 Pierwszeństwo pierwszeństwem, ale na chama włączać się nie można (3)

Trzeba najpierw zobaczyć, czy coś nie jedzie. A nie tylko kierunkowskaz i gazu...

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856636 2011-09-19 13:03 A twoim zasranym obowiązkiem (1)

jest ten kierunkowskaz zobaczyć i wpuścić autobus. Tyle w temacie.

sss

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3856677 2011-09-19 15:45 Zasranym obowiazkiem kierowcy jest sygnalizować ZAMIAR wykonania manewru...

a nie moment wykonywanie go

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856680 2011-09-19 15:48 Jak to nie?

Fan Czarnej Żmiji

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856706 2011-09-19 17:21 zapomniałeś tylko o tym że autobus wyjeżdżając z zatoczki

NIE MA pierwszeństwa. Wyjeżdżając z zatoki włącza się do ruchu i musi udzielić pierwszeństwa innym pojazdom. Przepis o którym piąte przez dziesiąte słyszałeś dotyczy przystanków wydzielonych na pasach ruchu a nie zatok

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856709 2011-09-19 18:01 Nieprawda

/Autobus się nie wpycha

ktoś

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856750 2011-09-20 11:39 nie nie chciała wpuścić, tylko nie miała jak! (1)

przecież obok jechała osobówka. a ciekawe jak kierowca załadowanej ciezarówki miał wyhamować na tak krótkim odcinku; powodzenia!ludzie, myślcie zanim wjedziecie przed ciężarówkę, bo takie są skutki potem, to nie jest osobówka że się w miejscu zatrzyma!

kierowca ciężarówki

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856751 2011-09-20 13:23

nie rozpędzamy się widząc przystanek

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856433 2011-09-19 09:15 (2)

kiedyś też miałam taki przypadek jak kierowca ZKM zepchnął nas na następny pas dobrze że reakcja kierowcy osobówki była natychmiastowa, nie wiem jak by to się skończyło może na torach tramwajowych lub bardzie tragicznie

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 3856634 2011-09-19 12:59

No bo nie chciałeś pajacu ustąpić pierwszeństwa wyjeżdzającemy z zatoczki autobusowi.Miałes za swoje hahahha

piskiller

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3856734 2011-09-19 22:24 zaraz zaraz

Aby dostac odszkodowanie najpierw trzeba kupic bilet!!!!!

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856434 2011-09-19 09:15 mam nadzieje ze poszkodowani wyciagna solidne odszkodowania od przewoznika! (13)

cebula

popieram opinię 80 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856496 2011-09-19 09:57 chyba od przewoźnika gruzu i śmieci (7)

bo widać że przepisów drogowych nie znasz wcale.

panban

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856530 2011-09-19 10:31 autobusu oczywiście, to on organizuje transport (6)

Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856577 2011-09-19 11:20 (5)

Ze zdjęcia wnioskuję, że autobus wyjeżdżał z zatoki, więc to on miał pierwszeństwo

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856589 2011-09-19 11:34 dalej nie rozumiesz tego co napisano w kodeksie.. no to jeszcze raz: (4)

Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię dopiero po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856627 2011-09-19 12:28 (2)

a dlaczego tak uparcie nie dociera do ciebie że nie możesz się wpychać przed autobus jeśli jesteś od niego na tyle daleko że możesz wyhamować to takie trudne?Na kierowcę dojeżdżającego do przystanku przepisy nakładają obowiązek ostrożności wiesz co by było gdyby on minął ten autobus a zza niego wybiegły na jezdnię dzieci?Rozsmarowałby je na asfalcie ten kartuski burek w śmieciarce wiesz ile on miał na liczniku?Wg mnie znacznie powyżej 50 tki kierowca musi umieć przewidywać sytuacja że stojący na przystanku autobus wyjedzie zaraz z niego to raczej typowa sprawa i nie ma prawa zaskoczyć zawodowego kierowcy ciężarówki

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856676 2011-09-19 15:39 ale akurat tutaj sie zgadzamy.... (1)

problemem jest sytuacja gdy jesteśmy dajmy na to 10m od autobusu a ten wrzuca kierunek i już wyjeżdża - to jest własnie ta sporna sytuacja - generalnie Policja interpretuje to tak że jeśli do kontaktu obu pojazdów doszło w przedniej połowie długości autobusu to znaczy ze kierowca własnie NIE UPEWNIŁ sie czy może spowodować niebezpieczeństwo tylko od razu wyjechał, a będący już blisko samochód nie miał szans zareagować i został de facto zepchnięty ze swojego pasa. Odwrotna sytuacja następuje gdy uderzenie nastąpi w tylniej części autobusu... wtedy Policja orzeka że kierowca autobusu przed wypadkiem był na tyle daleko że przecież niezbyt szybko manewrujący autobus zdążył sie wtoczyć nawet tyłkiem na jezdnie czyli samochód miał możliwość wpuszczenia autobusu.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856693 2011-09-19 16:09

takie sytuacje to wyjątki że uderzenie następuje w przednią część pojazdu kierowcy ZKMu odpowiadają finansowo jak uszkodzą swój wóz w taki sposób

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856674 2011-09-19 15:30

Ty mądraliński. Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856505 2011-09-19 10:08 (1)

sprecyzuj o jakiego przewoźnika ci chodzi, bo nie wiem czy dać ci minus czy plus

Mnietek

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3856542 2011-09-19 10:47 wiesz gdzie ja mam minusy i plusy

panban

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3856639 2011-09-19 13:13 zgadzam się...

... wtedy może w końcu ktoś weźmie się za tych kierowców autobusów którzy czują się nietykalni, grrrr...

...

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3856715 2011-09-19 19:31 (1)

pewnie reprezentujesz firmę odszkodowawczą i wyciągasz niezłe prowizje z tych pokrzywdzonych co?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3856728 2011-09-19 20:57 odszkodowawczą - WTF?

co to za stwór? chodzio o ubezpieczeniową??

Trol z Neo i nowym netbukiem

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: