• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

15 nowych autobusów miejskich na ulicach Gdyni

Maciej Naskręt
10 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Jeden z 15 nowych Man-ów w barwach gdyńskiej komunikacji miejskiej.
  • Nowe autobusy w Gdyni pojadą m.in. z Karwin do centrum Gdyni.
  • Zakup jednego pojazdu to koszt ok. 1,15 mln zł.
  • Pojazdy są wyposażone w silnik o mocy 310 koni mechanicznych.
  • MAN A 21 Lion's City CNG zasilanych sprężonym gazem ziemnym.
  • Nowe pojazdy otrzymały następujące numery inwentarzowe: 2021, 2022, 2023, 2033, 2035, 2036, 2051, 2055, 2056, 2060, 2081, 2084, 2090, 2091 i 2092.
  • Zakup tych autobusów jest współfinansowany w połowie ze środków Unii Europejskiej.
  • Za 15 pojazdów spółka PKM w Gdyni zapłaciła ponad 17 mln zł.

Gdynia wzbogaciła się o 15 nowych autobusów napędzanych sprężonym gazem ziemnym. Jeden pojazd kosztował 1,15 mln zł. Nowe autobusy kursują na trasach z Karwin, Witomina i Redłowa do centrum Gdyni.



Jak oceniasz warunki podróży autobusową komunikacją w Gdyni?

Spółka PKM w Gdyni wprowadziła do eksploatacji 15 nowych niskopodłogowych standardowych (jednoczłonowych) autobusów MAN A 21 Lion's City CNG zasilanych sprężonym gazem ziemnym.

- Nowe autobusy będą od teraz wspomagać połączenia na liniach głównie z Karwin, Witomina i Redłowa do centrum Gdyni - mówi Marcin Gromadzki z ZKM w Gdyni.

Nowe autobusy mają poprawić dostępność komunikacyjną, w szczególności dla osób niepełnosprawnych. Są one bowiem wyposażone w rampy dla wózków inwalidzkich. Nowością w tych autobusach jest wewnętrzny wyświetlacz elektroniczny, na którym prezentowany jest przystanek bieżący oraz 6 kolejnych.

Autobusy spełniają normę czystości spalin EURO VI. Napędzane są silnikami dużej mocy - 310 koni mechanicznych. Ogółem mają 85 miejsc, w tym 29 siedzących dla pasażerów.

Zakup tych autobusów jest współfinansowany w połowie ze środków Unii Europejskiej. Za 15 pojazdów spółka PKM w Gdyni zapłaciła ponad 17 mln zł.

Pod koniec stycznia do kolejnego przewoźnika z Gdyni - spółki PKA - zostanie dostarczonych kolejnych 15 nowych autobusów, tym razem marki Solaris zasilanych... olejem napędowym, ale spełniających również rygorystyczną normę emisji spalin EURO VI. Dlaczego wybrano właśnie pojazdy z olejem napędowym? Spółka PKA w swoim zapleczu technicznym nie ma dostępu do sieci gazu ziemnego.

Opinie (327) ponad 10 zablokowanych

  • Bardzo się cieszę! (16)

    • 114 35

    • (9)

      Czy może mi któryś z anonimowych troli wytłumaczyć za co otrzymałem łapkę w dół ? :D

      • 26 24

      • Za post w stylu "gimnazjalnym"?

        • 23 28

      • Jak bym się bardzo cieszył gdyby kupili polskie solarisy (3)

        • 32 12

        • To idź do właściciela solarisa i zapytaj się czemu nei wystartowali w przetargu mądralo (2)

          • 15 5

          • Pan redaktor niech się spyta. Czy to z gdyńskim przetargiem jest coś nie halo czy raczej Solaris ma tyle roboty, że ma wywalone

            w takich klientów jak Gdynia

            • 9 6

          • Nie kupili solarisow bo pkm ma tylko 1, musieliby dostawic kolejne magazyny na czesci do solarisow w pka duza czesc to solarisy dlatego kupuja solarisy proste i logiczne

            • 2 6

      • za to, że trolle są z gdańska (1)

        • 9 10

        • Nie tylko niestety

          • 1 2

      • Wlasciciele

        "lapek w dol" od soboty byli jeszcze pijani... i mieli nie pewna reke.

        • 11 0

      • Po prostu są goście którzy minusują wszystkich tak aby poprawić sobie humor

        • 2 2

    • im jest czego zazdrościć (5)

      Darmowa komunikacja miejska funkcjonuje już w kilku miastach Polski. Jako pierwsze wprowadziły ją Żory. W ślad za nimi poszedł m.in. Lubin, Świerklany, Nysa, Goleniów i Mława. Z pewnymi ograniczeniami darmowa komunikacja miejska obowiązuje już w 29 miastach Polski. Na świecie to rozwiązanie również zyskuje na popularności i wdrażają je nie tylko małe miasta, ale również wielkie aglomeracje: Tallin, Sydney, Miami, Seattle, Cardiff czy Bangkok. 

      • 6 29

      • Nie ma czegos takiego jak darmowa komunikacja miejska

        Komunikacja jest finansowana albo z biletow, albo z podatkow, albo wspolnie (bilety+podatki). W wiekszosci miast nie ma przyzwolenia na komuniakcje finansowana tylko z podatkow, bo kierowcy indywidualni nie chca placic za cos z czego nie korzystaja.
        (Nie jestem kierowca)

        • 42 2

      • Ostatnio o wprowadzeniu darmowej komunikacji w Gdyni mówili dwaj kosmici: Dziambor i Horała. Z czego Horała tydzień przed wyborami wykreślił ten punkt z programu wyborczego, bo doradca mu tak polecił :D
        Żenada.

        • 20 2

      • Tallin, Cardiff - wielke aglomeracje. Hehe;-)

        • 6 2

      • Nie ma darmowej komunikacji! To, że nie kasujesz biletu, nie oznacza, że za komunikację nie płacisz. Po prostu są wyższe podatki lokalne, aby utrzymać transport publiczny.
        A jak w Żorach to dziaĺa? Niby "za darmo", a w konsekwencji autobusów wyjeżdża na miasto mniej. ..

        • 4 1

      • Mława to miasto na wymarciu

        Pół gdańska to słoiki z Mławy.

        • 4 1

  • Brawo ZKM !!! (76)

    Gdynia to lider taboru komunikacji miejskiej w Polsce :) Aż miło .

    • 188 101

    • No zwłaszcza te poprzerabiane mercedesy na trolejbusy... (6)

      Taki lider że nawet mercedes zakazał ujawniania swojego loga na jakimkolwiek miejscu

      • 40 44

      • To mniej wiecej to samo co Gdańsk robi z poniemieckimi tramwajami. (4)

        • 43 21

        • Gdańsk tylko je unowocześnia. ingeruje w stylistykę, a nie bierze skorupę i ją napełnia starym szrotowatym silnikiem z jelczów (3)

          • 19 26

          • piszesz głupoty. unowoczśniane to są gdyńskie trolejbusy, autobusy w gdańsku są kupowane tylko nowe (2)

            • 26 10

            • (1)

              jasne, w szczegolnosci banany z berlina

              • 10 11

              • Nie ma takiego autobusu jak banan z berlina

                • 10 3

      • Dlaczego...

        Dlaczego zakazał? Przecież to "panowie Niemcy" założyli w Gdyni w roku 1941 sieć trolejbusową. Wstydzą się teraz?

        • 10 1

    • Gdynia liderem? nie ośmieszaj się (48)

      W Gdańsku nie dość, że flota młodsza to dużo wcześniej niż w Gdyni wszystkie autobusy były niskopodłogowe. No i lepiej kupować od własnych firm np od Solarisa

      • 44 71

      • co prawda jestem z Gdańska to muszę cię poprawić...

        Ostatnie autobusy jakie ZKM Gdańsk zamówił to były Mercedesy Conecto produkowane w .... Turcji! Dlatego w ZKMie mówią na nie kebaby :D

        Bo te Kapeny to dla wyrób pod busiarstwo, a nie autobusy dla poważnego miasta.

        • 29 14

      • Gdańsk ? (7)

        chyba jakiś żart . Ostatnio jechałem tramwajem chyba z lat 70 - tych . żenada

        • 42 30

        • To się ciesz, w innych krajach ludzie za takie atrakcje płaca ekstra.

          • 32 1

        • a w Gdyni jakim tramwajem jechałeś? ;p We wiosce rybackiej tramwaje nie jeżdżą. (5)

          Co do autobusów to Gdańska flota jest sporo młodsza

          • 41 49

          • dobre :))

            • 22 13

          • ach te gdanskie kompleksy (2)

            • 4 5

            • Raczej gdyńskie. Jak ktoś kłanie, że Gdynia ma najlepszą flotę autobusową w Polsce należy go poprawić (1)

              • 5 3

              • Popraw sam pierw aam siebie. O waszych kompleksach na punkcie Gdyni artykuły już były.

                Boli was Gdynia. Taka prawda!

                • 1 2

          • Hmmm

            Hmmm ja jakieś 3 lata tenu widziałem ikarusy. To pewnie Ikarus Classic Style rocznik 2011?

            • 2 2

      • (30)

        W Gdańsku niestety jeździły jeszcze stare trupy, kiedy Gdynia miała cały nowy tabor. I w związku z tym faktycznie część teraz może być nowsza.

        • 52 26

        • Bzdury pleciesz

          te "nowe" Merce to były używki z zachodu, tylko że i tak były nowsze od wszechobecnych Ikarusów, Jelczy czy jeszcze Berlietów.

          • 13 21

        • Cały tabor Gdyni to można polczyć na palcach rąk. (8)

          To nie ta liga Gdańsk a Gdynia.
          Do Rybnika czy Tucholi możecie się porównać.

          • 31 36

          • ekhm..

            Wooow, to pewnie jesteś sławny mając tyle palców!

            • 14 7

          • Z tymi dziurawymi drogami w Gdańsku (6)

            to lepiej cicho siedzieć. Szwagier ostatnio rozwalił samochód i na piechotę do domu wracał.

            • 10 4

            • Już od kilku lat gdańskie drogi są lepsze niż gdyńskie (4)

              • 9 13

              • absolutnie się nie zgodzę... jeżdżę codziennie z Wrzeszcza do Oksywia i mam porównanie - gdańskie nie są lepsze (może tylko miejscami).

                • 6 4

              • buahahaha

                • 0 2

              • Hahaha (1)

                Buhahaha. Się uśmiałem. Lepsze drogi od gdyńskich? Ciekawe gdzie? Na oruni, przymorzu, zabiance? No chyba że mówi o trasie Słowackiego? No ale lepiej na Rzeczypospolitej od razu zawrócić i myśleć że tak jest w całym Gdańsku

                • 1 3

              • Przecież oni zawsze będę wyolbrzymiać megalomani. Ich 500 tys. metropolia musi być najlepszą. A prawda taka że smród i bieda w tej 1000 letniej lwowskiej zakompleksionej dziurze.

                • 1 1

            • zly kaszub

              Szkoda ze nie super trolejbusem

              • 1 0

        • Od 22 grudnia 2012 po ulicach Gdyni kursują wyłącznie autobusy niskopodłogowe (19)

          W Gdańsku już w 2009 wszystkie były niskopodłogowe. Do tego Gdańsk na najmłodszą flotę autobusową w Polsce

          • 33 25

          • Coś się nie zgadza? To podajcie daty.

            Gdy w Gdańsku jeździły tylko niskopodłogowce w Gdyni było jeszcze masę starych wysoko podłogowych trupów

            • 24 12

          • (14)

            Pomylili datę. W Gdyni ostatnie sztuki wysokopodłogowych wycofano e roku 2002.
            Nie mieszkam w Gdyni, ale zajmuję się tą tematyką.

            • 20 20

            • wpisz hasło niskopodłogowe autobusy na trojmiasto.pl i poczytaj (1)

              Było o tym wiele artykułów. W Gdyni wszystkie niskopodłogowe dopiero od 22 grudnia 2012 w Gdańsku kilka lat wcześniej

              • 18 10

              • Hehe

                Bo poucinali sprężyny w zawieszeniu i to były pierwsze Ikarusy na glebie na świecie

                • 0 1

            • Bo cwaniak do autobusów zaliczył też trojebusy. (11)

              To tak jakby w Gdańsku do autobusów zaliczyć tez tramwaje - w takim razie kiedy w Gdańsku wycofano wszystkie wysoko-podłogowe pojazdy? :D To moze inaczej - Kiedy w Gdańsku a kiedy w Gdyni wycofano Ikarusy? Albo kiedy zamówiono pierwsze niskopodłogowe pojazdy?

              • 16 14

              • Same autobusy bez trolejbusów (2)

                • 11 5

              • (1)

                Same autobusy pod koniec 2002 roku były w 100% niskopodłogowe w Gdyni. Trolejbusy kilka lat później.

                • 7 9

              • "Same autobusy pod koniec 2002 roku były w 100% niskopodłogowe w Gdyni" - BZDURA

                W 2007 lub 2008 roku jeszcze jeździły wysokie podłogi. Do dziś pamiętam jak jechałem na egzamin IKARUSEM.

                • 9 7

              • No właśnie (7)

                Kiedy Gdynia kupiła pierwszy nowy fabrycznie autobus i ile lat to było po Gdańsku?
                Kiedy Gdynia kupiła pierwszy nowy autobus z klimą ile lat to było po Gdańsku i dlaczego był przemalowany z barwy czerwono - kremowej?
                Jaki jest średni wiek autobusu w Gdyni i dlaczego o wiele wyższy niż w Gdańsku?

                • 15 11

              • (6)

                Gdynia - Grudzień 1995, Gdańsk - 1997

                • 11 13

              • I jeszcze coś. (5)

                Gdynia w 1995 roku kupiła 60 autobusów niskopodłogowych. Gdańsk w 1997 kupił 23.

                • 13 5

              • Gdynia to jest Potęga !!! (2)

                • 12 18

              • nie jest potęgą ale lubi się kreować jako potęga

                W myśl zasady "kłamstwo powtórzone dostateczną ilość razy staje się prawdą"

                • 20 11

              • Trytko pozdrawia...

                • 0 0

              • W latach 90 gdynia była wzorem do naśladowania a później nastał Szczurek i wszystko się zmieniło (1)

                Z ultranowoczesności do inwestycyjnego marazmu..

                • 20 8

              • marazm - ulubione słowo realniaka

                • 6 7

          • I kredyty, które będą przerzucać na mieszkańców :)

            • 3 1

          • (1)

            w Gdyni od ponad 12 lat nie ma wysokopodłogowych AUTOBUSÓW. Jeśli chodzi o trolejbusy to większość niskopodłogowych jeżdzi od 2005, a ostatnie sztuki zostały wymienione w 2011.

            • 5 9

            • a kiedy odjechał ostatni Ikarus?

              Tako rzecze strona gdynia.pl

              22 czerwca 2007 r. odbył się uroczysty przejazd ikarusem wykonującym ostatni kurs w sieci komunikacyjnej ZKM w Gdyni na linii 150 z Witomina-Leśniczówki do Oksywia Godebskiego.

              • 6 2

      • bzdury wypisujesz (2)

        Gdynia jako pierwsze miasto w Polsce jeszcze za Cegielskiej wymienila tabor. W Gdańsku jeszcze kilka lat pózniej jeździły ikarusy Więc nie zmieniaj historii

        • 16 14

        • "jeszcze za Cegielskiej" - jezu weźcie przestańcie pisać urzędasy! Macie weekend!

          Ikarusby były w Gdyni przynajmniej do 2005 roku!

          • 11 4

        • Podczas studiów na UG (2001-2006) korzystałam z wysokopodlogowych gratów w Gdańsku (spod dworca we Wrzeszczu). W Gdyni już dawno takich nie było.

          • 6 9

      • (3)

        skoro uważasz, że komunikacja miejsca w Gdyni jest słaba to zdecydowanie nie wyjeżdżałeś nigdy w życiu poza miasto.

        • 6 9

        • Nie napisał, że gdyńska jest słaba tylko, że gdańska jest nowocześniejsza (2)

          • 11 6

          • Gdyńska jest słaba. (1)

            Mieszkańcom tego pięknego miasta zalecam zobaczyć coś więcej niż MZK Wejherowo czy ZTM Gdańsk. Kraków, Poznań, Wrocław, Warszawa, Szczecin zapraszają!

            • 9 4

            • Taaa... Zwłaszcza Szczecin kiła i mogiła te autobusy, a w Warszawie bardzoooo długo jeździły stare graty, teraz dopiero jest ok od około 5 lat.

              • 2 6

      • Blad

        Niestety nie masz racji co do tego, ze w Gdansku wszystkie autobusy byly niskopodlogowe wczesniej niz w Gdyni. Sprawdz prosze u zrodla i nie wprowadzaj innych w blad. Gdynia modernizacje zaczela duzo wczesniej (nie jestem zlosliwy)

        • 2 1

    • a nie dalej jak wczoraj trójmiasto.pl pisało,że w 2015r. w Gdyni nie będzie żadnych inwestycji,,a tu proszę,no... (10)

      • 7 15

      • (7)

        To prawda, ale w artykule wspomniano również o zakupie tych autobusów ;)

        • 11 5

        • czyli wprowadzają ludzi w błąd bo albo są inwestycje albo ich nie ma. (6)

          Albo jeden redaktor z pisu a drugi z po,jeden pisze w tytule artykułu,że inwestycji nie ma,ludzie się bulwersują że to wina Szczurka i sylwestra a drugi dzień później pisze,że są nowe autobusy.

          • 5 12

          • Bo to są trolle.

            Nie piszą by poinformować tylko wk*rwiać i skłócać społeczeństwo.

            • 7 12

          • 15 autobusów w 250 tyś mieście to ledwo uzupełnienie taboru a nie wielka inwestycja (4)

            W małej mieścinie to byłoby coś

            • 16 7

            • kazda złotówka pobierana przez miasto od jego mieszkańca i wydawana na jakiś cel to inwestycja bez względu na jej wielkość (3)

              a mieszkańcy powinni być rzetelnie informowani na co jest przeznaczana czy to przez urząd miasta czy Np.trójmiasto.pl

              • 2 9

              • napisali ze nie bedzie duzych inwestycji nie xe nie bedzie ich wcale (2)

                • 12 0

              • duże czy małe to pojęcie względne w zależności do kogo lub czego są one porównywane.

                Jeżeli są to niech poinformują jakie lub niech informują,że nie ma ich wcale.Po co robić zamęt i samemu decydować o tym co jest a co nie dużą czy małą inwestycją.A później czytam wpisy moich rodaków z Gdańska i Gdyni,którzy drwią z siebie nawzajem bo znalazł się jakiś pan redaktor,który akurat nie lubi Gdyni lub Gdańska i pisze jak mu wygodnie a nie obiektywnie.

                • 1 6

              • Jakie miasto taka duża inwestycja

                • 7 3

      • autobusy zostały kupione w 2014r.

        • 6 0

      • Że nie będzie DUŻYCH inwestycji.

        • 2 0

    • Liderem, oczywiście będzie... (2)

      ...jeżeli wysadzimy Gdańsk, Poznań, Warszawę, Kraków i wiele innych miast :)

      • 18 6

      • W sumie

        dobry pomysł, ile słoików i innych idiotów byłoby wtedy mniej...

        • 1 11

      • W Krakowie akurat jest dość przeciętna komunikacja....

        • 2 3

    • Przecież wymieniono Inwestorów : UE i PKM. (2)

      Zatem bez wkładu miasta i ZKM.

      • 4 1

      • utrzymywać też będzie ue i pkm? czy mieszkańcy?

        • 0 2

      • utrzymywać też będzie ue i pkm? czy mieszkańcy?

        • 0 2

    • komunikacja

      Gdansk ma lepszy tabor,nie badz lokalnym szowinistom.

      • 8 4

    • zly kaszub

      Obiek ty masz duzur w um gdynia?

      • 3 0

    • Gdynia to juz miasto?

      Podobno do roboty na komunikację w Gdyni mają zaciągnąć osły, wówczas będzie eco i adekwatnie na lidera.

      • 0 0

  • Fajnie, że dokupują autobusy tylko dlaczego nie nasze polskie i bardzo dobre Solarisy? (14)

    • 113 26

    • to (1)

      Kweatia przetaegu. Solaris startował? Nie startował. Startował MAN i Solbus z gorszymi paramertami - dlatego wygrał MAN.

      • 39 10

      • solbusy są polskie

        • 4 0

    • bo za dużo rączek wyciągniętych

      Do tego solaris jest polski a w manie udziały ma fundusz inwestycyjny z Izraela

      • 21 8

    • (6)

      wolny rynek, każdy może walczyć o kontrakt, ja też składam oferty do innych krajów i mam problem, czemu nie wybrali mojej, tylko rodzimą, albo oni mają problem, czemu wybrali polskie, a nie rodzime...

      dowiedz się o warunki przetargu, zobacz jakie były wymagania, sprawdź zaproponowane ceny na zakup, serwis, podlicz wszystko i wtedy zadaj pytanie... A! Oficjalne ceny na stronach nie są tymi samymi przy takim zamówieniu, są rabaty, zniżki tu, zwyżki tam, bo może lepiej kupić drożej, ale mieć tańsze części, albo taniej i robić serwis samemu, ale samemu to wtedy ile za części ile za robociznę...

      Pozdrowienia Ślepa Gienia :D
      Ps. Dlatego kto inny robi interesy nie TY :P

      • 23 10

      • (5)

        Od razu można wyczuć rekina biznesu...

        • 18 1

        • (4)

          rekin, nie, tylko męczą nie takie z d*py pytania, jak się nie ma pojęcia o podstawowych warunkach przetargu, to jakby się pytać czemu Putin najechał Ukrainę, a nie My?

          • 20 5

          • (3)

            A jak myślisz jaki produkt kupi Niemiec w pierwszej kolejności?
            Zresztą wszystko co miało jakiś sens i było polskie to sprzedali szmaciarze, więc to nie ma znaczenia co kupują, może jedynie dla tych tu zatrudnionych bo kapitał i tak wypływa.

            • 6 8

            • to zależy... ale taka dyskusja to przy piwku, bo w internetach zaraz znajda się spece co to nie sprzedali mostu Niemcowi, albo jego własnego garnituru :P

              • 8 1

            • (1)

              Tyle setek Solarisów , co jeżdzi w Niemczech , w Polsce nigdy nie zobaczysz .A Mam i Mercedes chciałyby sprzedawać takie ilości .Prowadzę z fabryki Solarisa w Bolechowie regularnie nowe autobusy do Niemiec . Oni mają takie ilości zamówień , że nie wyrabiają z produkcją .

              • 11 2

              • a te co wracają do reklamacji to też regularnie prowadzisz czy nawet nie masz pojęcia ile tego wraca?

                • 3 4

    • Solarisy się palą

      • 7 20

    • Prawo Zamówień Publicznych

      Polecam.

      • 8 8

    • dobre Solarisy ?!?

      jeśli uważasz, że Solarisy są dobre to porozmawiaj z mechanikami, którzy serwisują te pojazdy i muszą codziennie się z nimi męczyć- nie ma konsekwecji w konstruowaniu tych autobusów- te same modele mają różne podzespoły, sterowniki układów elektronicznych montowane w różnych miejscach i problem z dokumentacją techniczą przysparza wiele stresu. Niemcy może i produkują drożej, ale stosują konsekwencję w produkcji danego modelu i o wiele mniej jest problemów z serwisowaniem tych pojazdów.

      • 8 19

    • bo

      man-y też sa produkowane w PL - Strachowice, Poznań - autobusy, Niepołomice - koniki

      • 1 0

  • Świetnie. (13)

    Korzystam z ZKM Gdynia codziennie, chociaż niestety nie jechałam jeszcze nowkami, bo mieszkam po przeciwnej stronie miasta. Brawo Gdynia, oby tak dalej!

    • 64 24

    • Fajna sprawa (12)

      Niech inwestują w komunikację miejską. Może przytwierdzeni do samochodów ludzie wreszcie dojrzeją i się na nią przesiada, a przynajmniej spora grupa. Drogi byłyby w lepszym stanie, mniej korków i spalin.

      • 22 2

      • (11)

        Wcale mnie nie bawi jazda samochodem po 3mieście, ale nie za bardzo mam alternatywę - zwłaszcza jeśli chodzi o komunikację pomiędzy poszczególnymi miastami np. Gdańsk - Gdynia

        • 5 5

        • Skm

          • 12 3

        • Skm jest alternatywa (3)

          Skm jest dzis najsprawniejszym srodkiem komunikacji miejskiej a jak sie gdzies musisz przejsc piechota to tylko dla twojego zdrowia to sie przyczyni. Ministrem nie jestes wiec zadnych waznych spraw nie masz abys nie mogl poruszac sie Skm. Samochod to kosztowna kupa zlomu ktora pochlania rocznie wieksze koszty niz jakies niby wazne sprawy ktore ludziom sie wydaje ze zalatwiaja no i staja sie grubi oraz leniwi z powodu braku ruchu., Dawniej bylo mniej samochodow a ludzie zyli sprawniej niz dzis bo byli bardziej mobilni sami z siebie i wysportowani oraz chodzenie paru kliometrow dziennie piechota to byl maly pikus a dzis sa utuczeni oraz rozleniwieni ze przejscie smiesznych np. 5 kilometrow to dla nich jakis wielki dystans co jest az smieszne.

          • 15 2

          • (2)

            Póki co to się od mamy wyprowadź i wtedy snuj mądrości.
            Zacznij może od opracowania planu podróży do pracy przy pomocy SKM na trasie np. Szadółki - Wielki Kack, nawet nie zakładam, że musisz rano dziecko do przedszkola odstawić.
            To co piszesz jest ok dla tych, którym nie zależy na czasie i nic nie muszą załatwić: studencaki, nieroby, bezrobotni, hipstery mieszkające z matką itp.
            Ps. Porównanie z ministrem w warunkach polskich nietrafione...w porównaniu do niego jestem tytanem pracy i podejmują o tyle ważniejsze decyzje,że za nie odpowiadam.

            • 5 1

            • A co to za problem odprowadzić dziecko? (1)

              • 3 6

              • Masz dziecko w ogóle? czy jesteś singlem w związku na FB z kotem?
                Może jak dla dziecka w podstawówce...
                Czy myślisz, iż każdy ma przedszkole (już nawet nie piszę o publicznym) pod domem? choćby w promieniu 2-3km? załóż dla utrudnienia, że do pracy masz na 7-7:30 (tak, niektórzy pracują).
                Zacznij od analizy czasowej tego prostego zadania - w końcu nową maturę masz, a być może nawet jakies wymagające studia wyższe...

                • 5 3

        • (4)

          no właśnie, sam bym się przesiadł, ale np z Witomina autobusem do Maksymiliana potem skm do Gdańska i robi się ponad godzina, a autem 15-25 minut....

          • 8 7

          • najlepiej aby do SKM kazdy mogl wsiadac z swojego mieszkania lub swojego balkonu :) (1)

            alez wy ludzie ma naciapane w mozgach a lenistwo w was az kipi

            • 13 6

            • najlepiej to by było gdyby można pracować w Gdyni ale niestety trzeba za praca jeździć do Gdanska

              • 11 2

          • (1)

            Ja tak jeżdżę codziennie z przesiadką na skm i zajmuje 40 minut, jakoś żyję :)

            • 3 2

            • No właśnie, jakoś. Nie każdy potrafi się tym zadowolić. Ale chwała Ci za minimalistyczne wymagania. Dzięki takim jak Ty korki są mniejsze i ludzie z dziećmi mogą jednak zdążyć i do przedszkoli i do pracy.

              • 3 1

        • zly kaszub

          Gdyby gdynia miala lotnisko ........... To moglbys latac do gdanska samolotem...... Ale cytujac misia najlepsze interesy robi sie na słomianych inwestycjach....... To ktoś wziął kase a lotnisko w czarnej d*pi......

          • 2 0

  • Gdyby tylko jeszcze częściej kursowały. (11)

    Mi jako pasażerowi nie jest do szczęścia potrzebny nowy autobus. Zależy mi tylko na tym aby autobusy możliwie jak najczęściej kursowały, czyli co 10 - 15 min (co 10 min w szczycie i co 15 poza nim). Jak mam na autobus czekać 30 - 40 min, a tak jest bardzo często poza szczytem, to zwyczajnie wolę jechać samochodem. Jeśli nie trzeba się przesiadać, to jest to jeszcze akceptowalne. Niestety bez przesiadek można dojechać tylko do Centrum. Natomiast aby dojechać z jednej dzielnicy do drugiej trzeba się przesiadać. Ten problem dotyczy nie tylko Gdyni, ale też i Gdańska.

    • 66 12

    • (3)

      A jakim jeździsz autobusem, że tak rzadko kursuje? W jakiej mieszkasz dzielnicy?

      • 8 1

      • (2)

        Często jeżdżę z ul. Myśliwskiej na ul. płk. Dąbka. Dojazd środkami komunikacji miejskiej to 40 - 50 min. Odległość około 14 km. Samochodem jadę około 15 min (część trasy jadę obwodnicą). Autobusów/ trolejbusów jest kilka, ale brak bezpośredniego połączenia, sprawia, że jedzie się długo. Np. taki 182 jeździ sobie co 20 min, ale tylko około południa.

        • 23 0

        • Dojazdy z właściwie każdej dzielnicy do centrum są doskonałe, ale fakt, między dzielnicami bywa często nieco gorzej i to chyba trzeba moim zdaniem dopracować.

          • 21 0

        • 182 jeździ co 20 minut około południa,

          ale w szczycie masz jeszcze na tej samej trasie masz 103, masz też 228 282 itd.

          • 3 1

    • Zapoznaj się z rozkładem jazdy. (2)

      Wyjdź na autobus tak aby nie czkać.

      • 8 2

      • (1)

        A co jeśli trzeba się przesiadać ? co jeśli autobus się spóźni ? nieraz trzeba też przejść kilkaset metrów z jednego przystanku na drugi.

        • 3 1

        • Straszne :)

          • 1 0

    • Dużo zależy od miejsca zamieszkania. Ja mam autobus do centrum do kilka minut, więc nawet rano nie spieszę się szczególnie.

      • 7 0

    • samolub z ciebie ! ..tylko opisujesz ..'' Mi , mi , mi '' brak ci myslenia spolecznego. (1)

      gdyby kursowaly sprawniej i co 5 minut to bys znalazl inne problemy ze sa male lub zbyt duze etc etc. probujesz uzasadnic sam sobie swoje posiadanie samochodu . SKM kiedys kursowaly co 15 miunt to wszyscy jak ty wtedy podobnie opisywali ze jak beda co 10 minut kursowac to bedzie lepiej etc..i zaczely co 10 minut kiedys kursowac to nastepni medralkowie gadali ze jak beda co 5 minut to bedzie lepiej ................................czlowiek to taka istota ktora wiecznie widzi wszedzie wady myslac ze jej indywidualne spojrzenia sa tylko najwspanialsze :)..........Ty ogolnie widzisz w zyciu cos pozytywnego ? :).

      • 3 10

      • Widzisz, do Centrum jeżdżę komunikacją miejską. Na dojazd nie narzekam, bo dojadę tam różnymi liniami. Dla mnie najważniejsze jest to aby dojechać gdzieś w miarę szybko, a nie to jakim autobusem tam dojadę. A co do SKM-ki, powinna jeździć co 5 min.

        • 8 0

    • hana

      jeszcze nigdy nie czekałam na autobus 30 min,a poruszam się od Gdyni do SOPOTU S, DZIAŁA SUPER

      • 0 0

  • (1)

    Normalna konsekwencja rozwoju tego ultranowoczesnego miasta.

    • 45 30

    • ultra nowoczesne to może za cegielskiej. od wielu lat panuje tu inwestycyjny marazm

      • 13 7

  • kiedy tramwaje? (11)

    Najlepiej linia nr 1 na lotnisko

    • 56 50

    • Tramwaje są za drogie dla Gdyni. 1 Tramwaj = 8 autobusów (9)

      • 12 14

      • (6)

        autobus wytrzyma 5-10 lat, tramwaj 20-30lat, do tego tramwaj więcej osób pomieści, do tego możemy dodać że składy nie mają tak mocno ograniczonej długości jak autobusy, na świecie są spotykane tramwaje o długościach nawet 80 metrów, po kilka wagonów itd., a autobus? bez przegubu 12metrów, trzy osiowy 15 metrów, jedno przegubowy 18 metrów

        • 12 11

        • 20 - 30 lat, przeciez beda po 5 chcieli flote wymienia, zeby strupami nie jezdzic

          • 8 2

        • Co nie zmienia faktu, że gdynia jest za biedna by postawić na tramwaje (2)

          Najpierw trzeba lotnisko spłacać

          • 24 15

          • (1)

            Ulżyło ci?

            • 18 11

            • Siur!

              • 7 3

        • światowiec się znalazł..

          Na świecie 80 a ile w Polsce? W Gdańsku są tramwaje, w Gdyni są trolejbusy, wiele nowych z możliwością jazdy bez szelek. Dlaczego w każdym mieście ma być to samo?

          • 7 3

        • Czyli wg Twojego wyliczenia opłaca się autobus

          Tramwaj może i więcej weźmie, ale ja wtedy wolę trzy autobusy zamiast mega tramwaju, bo mogą jeździć wtedy trzy razy częściej i mniej czeka się na następny.

          • 5 3

      • dobry pomysł (1)

        no i tramwaje nie stoją w korkach ;-)
        Może warto rozważyć?

        • 15 8

        • Co to za myślenie, że nie stoją w korkach?

          Nie stoją bo mają osobny tor, a gdyby zrobić osoby pas jezdni i puścić tam autobus/trojelbus? A jak tramwaj jedzie po jezdni to już w tym korku stoi, słaby argument.

          • 7 2

    • Tramwaje są drogie nieekologiczne

      • 6 15

  • (9)

    Mogli pomyslec o darmowym internecie wi-fi

    • 30 32

    • (1)

      hmm mógłby być, chociaż moim zdaniem to nie jest sprawa priorytetowa. Chyba większość z nas ma internet w telefonie w ramach umowy z siecią. Poza tym nawet jak ktoś nie ma, zawsze można wytrzymać chwilę bez dostępu do sieci (?)

      • 17 3

      • To może darmowe kanapki?

        nie ma w telefonie...

        • 11 0

    • (1)

      a ile teraz kosztuje najtańszy abonament na komórkę, żeby mieć internet?
      Nie trzeba żydzić w autobusach, albo jadąc i robiąc korek za polskim busem, bo jest net za free...

      zresztą te 10 minut bez netu chyba by wyszło wszystkim na dobre...

      • 22 5

      • uuuu hahaahhaha... dostałem minusa, już widzę kto to dał, jakiś dzieciak co 5 minut bez srejsbuka nie wytrzymie bo sie status zmienia na nie w zwiazku czy jakos tak

        • 19 3

    • Książki czytaj to może zaczniesz myśleć.

      • 13 2

    • nie ma darmowego wi-fi ! . Na swiecie nic darmo nie jest nawet jak sie wydaje (1)

      cena biletu bylaby wyzsza bo ktos musi zaplacic za cos co kto inny chce miec taniej. Darmo to iluzja w ktora uwierzyli komunisci . Idz do pracy i oswiadcz pracodawcy ze ty bedziesz pracowal bez pensji czyli darmo wykonasz prace etc ... badz piewszy ktory bedzie zyl powietrzem i pracowal darmo aby inni mieli twoim kosztem wi fi darmo .....:)

      • 16 3

      • Młode pokolenie tego nie rozumie - nie ma u nich czegoś takiego jak refleksja/analiza faktów.
        Przyjmują wszystko bezkrytycznie

        • 16 2

    • Nic nie jest darmowe! Za coś co jest "darmowym" ktoś później musi zapłacić! I to sporo zapłacić!
      Tym kimś jest podatnik, czyli pani, pan...

      • 4 0

    • To jest autobus, a nie kawiarenka internetowa.

      • 0 1

  • Głuszek powinien wziąć kredyt i kupić nowe kolejki (3)

    • 32 8

    • Tylko, że to nie on jest szefem w SKM (2)

      • 15 0

      • ale superspecjalistą od marketingu

        niezła fucha , cały czas ściemniasz i jeszcze ci płacą

        • 3 3

      • Niestety szefem SKM jest Prezio niejaki Lignowski

        A to typ zachowaczy

        • 8 0

  • Czyli, że za to co do tej pory poszło na nieczynne lotnisko w Kosakowie można by kupić 90 nowych autobusów dla Gdyni? (1)

    • 82 25

    • Na to wygląda...A lajza co odpowiada za te klapę tymczasem się ma bardzo dobrze.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane