- 1 Majaland: znamy termin otwarcia i cennik (185 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (526 opinii)
- 3 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (96 opinii)
- 4 Były senator skazany na więzienie (345 opinii)
- 5 Mała uliczka, duży problem (246 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (144 opinie)
16 firm gotowych budować dwa odcinki trasy S7 z Gdańska do Elbląga
Wizualizacja planowanej drogi ekspresowej S7
40-kilometrową trasę ekspresową S7, która połączy dwiema jezdniami Trójmiasto z Elblągiem, chce budować 16 firm i konsorcjów. Projektem zainteresowane jest nawet przedsiębiorstwo z Turcji.
Kontraktem na pierwszy odcinek drogi z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Podobna liczba wniosków wpłynęła na budowę drugiego fragmentu - z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Przy obu zadaniach chętni w większości powtarzają się, w sumie jest ich 16.
- Procedura przetargowa prowadzona jest w dwóch etapach. W pierwszym będziemy sprawdzać, czy złożone wnioski są zgodne ze specyfikacjami przetargu. Potrwa to ok. dwóch miesięcy. W drugim etapie - w styczniu 2015 r. - zaprosimy zakwalifikowane firmy do złożenia ofert - mówi Trojmiasto.pl Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
Inwestor mocno się zabezpiecza
Wymogi wobec wykonawcy określone w przetargu przez inwestora są mocno wyśrubowane i nie chodzi tu tylko o doświadczenie firm i konsorcjów. GDDKiA chce uniknąć komplikacji w czasie budowy.
Wykonawca zainteresowany przedsięwzięciem przed złożeniem oferty cenowej będzie musiał wpłacić 12 mln zł wadium na każde z zadań. Do tego wyłoniony w postępowaniu wykonawca - przed podpisaniem umowy - zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 proc. ceny ofertowej brutto.
Kontrakt jest intratny, bowiem w budżecie państwa na 40-kilometrową inwestycję zarezerwowano nieco ponad 3 mld zł.
Plan budowy
Inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.
W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.
Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".
"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".
Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce z budową ruszyć na wiosnę, a prace miałyby zakończyć się w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.
I. Odcinek: Koszwały - Nowy Dwór Gdański.
1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A.; (Partner)
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Salini S.A.;
7. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (lider), Ferrovial Agroman S.A. (Partner);
8. Konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A. (lider), Firma "Gotowski" (Partner);
9. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.;
10. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
11. Metrostav A.S. Czechy;
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
13. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
II. Odcinek: Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo.
1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A. (Partner);
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Mota-Engil Central Europe S.A;
7. Salini S.A.;
8. Budimex S.A.;
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
10. Metrostav A.S. Czechy;
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
12. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
13. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe (Partner).
Miejsca
Opinie (109) ponad 10 zablokowanych
-
2014-10-27 19:29
A co z zegluga?
Co do mostow i ich wysokosci na lustrem wody to jakis absurd. Tyle mowi sie o uprawianiu zeglugi i przystosowaniu nurtu Wisly do tego zadania. Najtanszy transport wglab kraju. A jednoczesnie stawia sie tamy. Bez sensu. Nalezy to poruszyc i to zanim jeszcze cokolwiek rozpoczeto. Mosty musza zapewnic swobodna zegluge malych jednostek. Male barki moze przejda. Ale powinno byc 12 metrow, nie 8.
- 3 1
-
2014-10-27 20:19
Chcą się nachapać (2)
i wprowadzą opłaty. Kolesie chłopców z PO.
- 1 5
-
2014-10-27 23:15
Pod most,trollu!
- 1 1
-
2014-10-28 10:51
minister TIK TAK pewno zasiądzie w jakieś Radzie Nadzorczej
- 0 0
-
2014-10-27 20:26
Robert Marszałek
Trzeba poprosić panią Kopacz, żeby dokopała Marszałkowi za brak planów rozbudowy szóstki
- 1 0
-
2014-10-27 22:16
żeglarstwo
Życzę powodzenia w składaniu 8m masztu. Na wodzie....
Jak zwykle Wisła jest traktowana jak niepotrzebne szambo.- 3 0
-
2014-10-28 01:42
a po co te ekrany co chwile? Żeby krowom za głośno nie było?
- 0 0
-
2014-10-28 07:10
czas jazdy
40 min z Trójmiasta do Elbląga? Obecnie? To jakiś żart! Pan Redaktor chyba nie jechał tą drogą? 40 min. trwa przejechanie odcinka kliku kilometrów.
Proszę sprawdzać takie informacje przed ich napisaniem.- 2 3
-
2014-10-28 07:37
czas jazdy
Trasę pokonuje się w 40 min? Obecnie? To jakiś żart panie kolego..
- 3 0
-
2014-10-28 08:00
czas budowy do 2018
pewnie do końca 2018 , 10 km/rok , nieźle ?
- 0 0
-
2014-10-28 08:36
oby wygrała jakaś polska firma. dość już rozkradania naszej kochanej Ojczyzny
- 0 1
-
2014-10-28 10:47
A pozniej bedzie płacz ze kolejne firmy budowlane zbankrutowały (1)
- 0 0
-
2014-10-28 15:44
to niech nie wchodza w to !
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.