• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 chętnych do budowy Trasy Kaszubskiej

Maciej Naskręt
16 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Trasa Kaszubska ma powstać w ciągu ok. 3 lat. Wykonawcę najszybciej poznamy na przełomie wiosny i lata w 2016 r. Trasa Kaszubska ma powstać w ciągu ok. 3 lat. Wykonawcę najszybciej poznamy na przełomie wiosny i lata w 2016 r.

25 firm i konsorcjów zadeklarowało, że weźmie udział w przetargach na budowę ponad 60-kilometrowej Trasy Kaszubskiej. Warta ok. 3 mld zł inwestycja ma być gotowa na przełomie 2019 i 2020 r.



Którędy jeździsz bądź pojechałbyś samochodem z Trójmiasta do Niemiec?

Do godz. 11 w poniedziałek firmy i konsorcja mogły składać wnioski o dopuszczenie do przetargów na budowę łącznie 64-kilometrowej Trasy Kaszubskiej. Zgłosiło się 25 firm i konsorcjów (pełna lista na końcu artykułu w ramce).

Wśród nich są trzy firmy z Trójmiasta: MTM z Gdyni, znana z budowy choćby al. Havla w Gdańsku, Vistal z Gdyni, znana z budowy konstrukcji stalowych oraz sopockie NDI. Wszystkie te firmy występują w roli partnera konsorcjum.

Tak duże zainteresowanie udziałem w budowie nie powinno dziwić. To intratny kontrakt - koszt realizacji Trasy Kaszubskiej oszacowano na ok. 3 mld zł. Kryterium oceny ofert w przetargach zostało określone następująco: cena - 90 proc., gwarancja - 5 proc., termin realizacji - 5 proc.

Mapa drogowa dla przedsięwzięcia

Na wiosnę 2016 r. powinna być gotowa koncepcja programowa dla Trasy Kaszubskiej wraz z dokumentacją do przetargu według formuły "projektuj i buduj". Kosztem 7,7 mln zł właśnie opracowuje ją firma Transprojekt Gdański.

Także na wiosnę pracownicy gdańskiego oddziału GDDKiA powinni zakwalifikować do przetargu firmy lub konsorcja zainteresowane projektowaniem i budową Trasy Kaszubskiej. Wtedy otrzymają one przygotowaną koncepcję i na jej podstawie złożą ostateczną ofertę cenową.

Prace projektowe oraz roboty budowlane powinny być ukończone w ciągu 34-37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych.

Czytaj też: 22 chętnych do budowy betonowej Obwodnicy Metropolitalnej

Przebieg Trasy Kaszubskiej. Przebieg Trasy Kaszubskiej.
64-kilometrowa inwestycja podzielona na dwa odcinki

Trasa Kaszubska, która będzie miała kategorię drogi ekspresowej, ma mieć ok. 64 km długości. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Na każdej jezdni pojawią się pasy awaryjne. Kierowcy mają podróżować tam z maksymalną prędkością 120 km/h.

Przypomnijmy, że budowa Trasy Kaszubskiej została podzielona na dwa przetargi. Pierwszy to budowa 32-kilometrowej drogi od miejscowości Leśnice na zachód od Lęborka do miejscowości Luzino. W ramach tego przedsięwzięcia powstanie nie tylko obwodnica na południe od Lęborka, ale też pięć drogowych węzłów, czyli jadąc do Trójmiasta: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce, Strzebielino, Luzino.

Ponadto inwestycja zakłada budowę miejsca obsługi podróżnych w Bożym Polu. Obiekt będzie miał drugą kategorię, a to oznacza, że oprócz miejsc postojowych i toalety pojawi się też stacja paliw. Natomiast na wspomnianej Obwodnicy Lęborka zostanie wybudowana ok. 1,5-kilometrowa estakada nad rzeką Okalicą.

Drugi przetarg to również ok. 32-kilometrowy odcinek drogi, który zaczynać się będzie w Luzinie, a kończyć ma w Gdyni w dzielnicy Wielki Kack. Tutaj wykonawca zbuduje sześć węzłów drogowych - Szemud, Koleczkowo, rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który umożliwi skomunikowanie z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), węzeł Dąbrowa (wcześniej Rdestowa) przy Polifarbie.

W miejscowości Kamień natomiast zostanie otwarte miejsce obsługi podróżnych. Obiekt będzie miał trzecią - najwyższą kategorię. To oznacza, że ewentualny najemca będzie mógł tam wybudować oprócz stacji paliw także hotel. Mniejsze miejsce obsługi podróżnych, bo pierwszej kategorii, pojawi się nieopodal Sychowa.

Przekrój drogi ekspresowej - Trasy Kaszubskiej. Przekrój drogi ekspresowej - Trasy Kaszubskiej.
Trwają spotkania z mieszkańcami w sprawie budowy Trasy Kaszubskiej

Przypomnijmy, że od początku listopada projektanci i urzędnicy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad spotykają się z mieszkańcami. Przedstawiają tam rozwiązania projektowe na poszczególnych odcinkach drogi ekspresowej na etapie koncepcji programowej.

Na spotkaniach można zadawać pytania projektantom i zgłaszać uwagi. Ponadto w ciągu tygodnia od danego spotkania będzie można pisemnie przesłać uwagi i wnioski do przedstawionych rozwiązań.

Na tydzień przed planowanym każdym spotkaniem na terenie gminy lub miasta zostaną rozwieszone plakaty zawierające informacje o terminie oraz miejscu spotkania. Można będzie także ustalić je na stronie projektu budowy Trasy Kaszubskiej.
Najważniejsze drogi na Pomorzu. Najważniejsze drogi na Pomorzu.

Firmy i konsorcja zainteresowane przedsięwzięciem

I. Przetarg
Zadanie nr 1 - Obwodnica Lęborka

1. Konsorcjum firm: Rubau Polska (lider), Construcciones Rubau S.A.
2. Eurovia Polska S.A.
3. Intercor Sp. z o.o.
4. Mota Engil S.A.
5. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
6. Budimex S.A.
7. Energopol Szczecin S.A.
8. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
9. Toto S.p.A. Costruzioni Generali
10. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa (lider), Vistal Gdynia
11. Salini Impregilo S.p.A.
12. Konsorcjum firm: Porr Infratructure S.A (lider), Porr Bau
13. Pol-Aqua Sp. z o.o.
14. Konsorcjum firm: PBD-I S.A., Erbud S.A. PBDiM ERBEDIM
15. Metrostav a.s.
16. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider), Mirbud S.A.
17. IDS-BuD S.A.
18. Konsorcjum firm: Societa Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO, NDI Sp. z o.o., NDI S.A.
19. Astaldi S.p.A.
20. Konsorcjum firm: Itineria S.p.A. (lider), Budner Infrastruktura
21. Konsorcjum firm: Aldesa Sp. z o.o., Aldesa S.A.

Zadanie nr 2 - odc. Węzeł Łęczyce - Węzeł Luzino

1. Konsorcjum firm: Rubau Polska (lider), Construcciones Rubau S.A.
2. Eurovia Polska S.A.
3. Intercor Sp. z o.o.
4. Mota Engil S.A.
5. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
6. Budimex S.A.
7. Energopol Szczecin S.A.
8. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
9. PRM Mosty Łódź S.A.
10. Toto S.p.A. Costruzioni Generali
11. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa (lider), Vistal Gdynia
12. Salini Impregilo S.p.A.
13. Konsorcjum firm: Porr Infratructure S.A (lider), Porr Bau
14. Pol-Aqua Sp. z o.o.
15. Metrostav a.s.
16. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider), Mirbud S.A.
17. Skanska S.A.
18. IDS-BuD S.A.
19. Konsorcjum firm: Societa Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO, NDI Sp. z o.o., NDI S.A.
20. Astaldi S.p.A.
21. Konsorcjum firm: Itineria S.p.A. (lider), Budner Infrastruktura
22. Konsorcjum firm: Aldesa Sp. z o.o., Aldesa S.A.

II. Przetarg
Zadanie nr 3 - odc. Węzeł Luzino - Węzeł Szemud

1. Konsorcjum firm: Rubau Polska (lider), Construcciones Rubau S.A.
2. Konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. (lider), Warbud S.A.
3. Mota Engil S.A.
4. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
5. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
6. Intercor Sp. z o.o.
7. Budimex S.A.
8. Energopol Szczecin S.A.
9. PRM Mosty Łódź S.A., MTM Gdynia
10. Salini Impregilo S.p.A.
11. Toto S.p.A. Costruzioni Generali
12. Konsorcjum firm: Porr Infratructure S.A (lider), Porr Bau, PBD-I
13. Pol-Aqua Sp. z o.o.
14. Metrostav a.s.
15. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider), Mirbud S.A.
16. IDS-BuD S.A.
17. Skanska S.A.
18. Konsorcjum firm: Societa Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO, NDI Sp. z o.o., NDI S.A.
19. Konsorcjum firm: Aldesa Sp. z o.o., Aldesa S.A.
20. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa (lider), Vistal Gdynia
21. Astaldi S.p.A.
22. Colas Polska Sp. z o.o. (lider), Unibep S.A., Most Sp. z o.o.

Zadanie nr 4 - odc. Węzeł Szemud - Węzeł Wielki Kack

1. Konsorcjum firm: Rubau Polska (lider), Construcciones Rubau S.A.
2. Konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A. (lider), Warbud S.A.
3. Mota Engil S.A.
4. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.
5. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
6. Intercor Sp. z o.o.
7. Budimex S.A.
8. Energopol Szczecin S.A.
9. Salini Impregilo S.p.A.
10. Toto S.p.A. Costruzioni Generali
11. Konsorcjum firm: Porr Infratructure S.A (lider), Porr Bau, PBD-I
12. Pol-Aqua Sp. z o.o.
13. Metrostav a.s.
14. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider), Mirbud S.A.
15. IDS-BuD S.A.
16. Konsorcjum firm: Societa Italiana per Condotte d'Acqua (lider), INSO, NDI Sp. z o.o., NDI S.A.
17. Konsorcjum firm: Aldesa Sp. z o.o., Aldesa S.A.,
18. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa (lider), Vistal Gdynia
19. Astaldi S.p.A.
20. Colas Polska Sp. z o.o. (lider), Unibep S.A., Most Sp. z o.o.

Miejsca

Opinie (119) 4 zablokowane

  • No i super. Mam nadzieję, że PiSiory tego nie wstrzymają (19)

    • 153 72

    • Selin, Arciszewska, Horała i Śniadek budują OPAT. (9)

      http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/3632070,pomorze-politycy-pis-obiecuja-budowe-obwodnicy-polnocnej-aglomeracji-trojmiejskiej-opat,id,t.html?cookie=1

      • 13 19

      • 3 mln mieszkań też obiecywali. Papier wszystko przyjmie (4)

        • 25 26

        • Pamięć (3)

          Byli tacy co obiecywali po 100 milionów, drugą Irlandię itd. Tego już nie pamiętasz, bo ważna jest pamięć Wybiórcza.

          • 15 14

          • (2)

            Po 100 milionów to nikt nie obiecywał, uroiło Ci się.

            • 4 14

            • (1)

              A Wałęsa?

              • 12 2

              • a Wałęsa podał nam nogę i poszedł zjeść swoje hobby.

                • 1 4

      • (2)

        Zdecydowanie bardziej sensowna inwestycja to OPAT.

        • 17 36

        • bo pisiorska ??? (1)

          • 9 7

          • Bo potrzebna by odkorkować stojącą latem krajową 6.
            Jakby Korwin wybudował to też bym się cieszył. Nieważne kto ważne by była.

            • 4 0

      • I dobrze

        Bardzo dobrze. Ta droga jest niezbędna

        • 5 0

    • POpadniesz w depresję (2)

      Jak zrozumiesz, że przez ostatnie lat dałeś się Tymać w Tupę!

      A ja będę się śmiał z Ciebie

      • 33 32

      • oni lubią tymanie

        • 15 2

      • pis..dniesz łbem w scianę jak ty zrozumiesz kto ciebie hahahahah

        i chciałbym to widziec

        • 2 3

    • (4)

      adlaczego kretynie mają wstrzymać ?

      • 7 5

      • a dlaczego kretynie wstrzymali A1 (3)

        jak objęli rządy w 2005?

        • 16 4

        • Za to twoi tak pociągnęli te budowę że aż doszli do Łodzi. Przez 8 lat A1 powinna kończyć się już na granicy z Czechami baranie

          • 5 4

        • (1)

          Nie kłam. Wszyscy pamiętają, że najlepszy północny odcinek został otwarty za ich rządów

          • 5 2

          • Nie kłam, kretynie, baranie

            Czy to standardowy język zwolenników PiSu.
            Teraz takiej kindersztuby będą uczyć.

            Odnośnie A1
            Odcinek Rusocin-Nowe Marzy ruszył dzięki ministrowi z SLD.
            Nazwiska nie pamiętam (Kurylczyk?)

            Odcinek A1 Nowe Marzy-Toruń był tez podpisany ale jak PiS doszedł do władzy to min. Polaczek doszukiwał się spisków I zerwał umowę.
            Tak się nieszczęśliwie złozyło, że był to okres wzrostu cen na rynku budowlanym I ceny migdy juz nie wróciły do tych z pierwszej, zerwanej umowy. Tak więc jak PO doszło do władzy to zawarło nową umowę ale juz droższą.

            • 6 0

    • Puknij się w głupi łeb słoiku

      • 2 3

  • Czekamy na budowę :-) (2)

    Budować !

    • 83 8

    • Dlaczego?

      • 0 0

    • Dlaczego przetarg bedzie rozstrzygniety dopiero jesienia 2016?

      Czy nie uwazacie ze te wszystkie procedury za dlugo trwaja?

      • 0 0

  • Co to Luziono? (2)

    o_O

    • 20 38

    • spitalaj.

      • 1 9

    • Taka wiocha pod 3Miastem

      • 2 1

  • Ciekawe czy ci duzi wiodący wyślizgają na kasę tych małych :)

    • 31 5

  • Węzeł w Dąbrowie

    Ma obecnie nazwę Dąbrowa, nie Rdestowa.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 25 3

  • 25 chętnych - kto tańszy .fuszera

    • 20 14

  • (3)

    dać wszystkim, podzielić haj$, to w pół roku wybudują
    i wszyscy zadowoleni

    • 26 11

    • Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść ;) (2)

      • 7 5

      • Ale jest co poklepać :) (1)

        • 4 0

        • I potarmosić za boobsy:)

          • 0 0

  • Kto wybuduje? (9)

    Byle nie banda z PO, kolesie od Budynia i spółki! Bo za 3 lata się rozleci cała droga, tak jak te budowane przez nich obecnie.

    • 45 82

    • rokenrolla ty z Podkapracia czy (8)

      z Podlasia trollujesz przeciwko budowie dróg na Pomorzu? Zainwestuj w skoki to się przekonasz ile zarobisz za wPisy.

      • 15 9

      • Jestem z Wrzeszcza, (5)

        a ty buraku bezimienny nie potrafisz przyjąć do swojego móżdżku, że ktoś może i ma prawo krytykować mierną, butną i zadufaną w sobie władzę?
        Btw. dla ciebie ludzie z Podkarpacia czy Podlasia są jacyś gorsi od tych z Pomorza? A pewnie uważasz się za mega tolerancyjnego i chętnie widziałbyś u nas imigrantów z Afryki? Logika takich lemingów i bananów jest doprawdy zadziwiająca.

        • 9 11

        • "Leming", "banan" - dziękuję - retoryka z niezależnej.pl (4)

          • 9 3

          • (3)

            Haha, merytoryczna odpowiedź, poćwicz gimbo

            • 3 6

            • Przepraszam?! Masz "szewski wtorek" - wytrzeźwiej i napisz jutro raz jeszcze, dobrze. (2)

              • 4 0

              • Dobrze że przepraszasz, do tego się nadajesz żeby klęczeć (1)

                Nic dziwnego że nie rozumiesz tego co napisałem, jak widać po twoich nic nie wnoszących do dyskusji "wypowiedziach", nie potrafisz złożyć poprawnie jednego zdania. Ćwicz dalej gimbo

                • 0 5

              • Biedaku intelektualny, wracaj do podstawówki.

                Z twoją składnią i interpunkcją, aż dziw, że wyszedłeś z przedszkola. Trzeźwiej dalej, jutro będzie lepiej.

                • 3 0

      • A ty za Buga,Wilniuka krajan?

        Na 100% jak takie bzdury wpisuje.

        • 8 4

      • Budować trzeba ale z głową i w rozsądnej cenie.

        • 2 0

  • Jaki jest powod ze PL budujac drogi nie mysli juz o przyszlosci ? (6)

    Chyba logiczniej wydac dzis troche wiecej i budowac 4 pasy plus pobocze i chodnik niz za 10 lat znowu kombinowac ze ruch sie zwieksza i tracic wielkie miliardy na przebudowy . Czy w urzedach maja jeszcze '' Mózg '' czy juz tylko '' muzg '' ? bo PRL juz zniknal 25 lat temu lecz jak widac w glowach wielu nadal jest PRL i kolchoniczy tryb myslenia czyli co po nas to mamy w D. .......21 wiek ma byc w glowie !

    • 21 62

    • Akurat drogi w Polsce buduje się z rezerwą pod 3 pas (5)

      ale...
      S6 nie, bo tam nie spodziewamy się takiego ruchu.

      • 14 2

      • to co robia w USA ze maja po 10 pasow ? (4)

        oooj przepraszam ! w USA nie ma tylu pajacy w urzedach z pustymi mozgami !.

        • 7 17

        • na 10 pasowych autostradach też bywają korki

          a coraz więcej Amerykanów cierpi na otyłość

          • 4 5

        • w USA brakuje środków na utrzymanie obecnej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej

          • 3 6

        • To się przenieś

          Wtedy wszystkie pajace będą w USA. To wspaniały kraj gdzie każdy przyjmuje za oczywistość posiadanie własnego domu z ogródkiem i robienie samochodem 100 mil dziennie bo trzeba jakoś dojechać z przemieści do miasta. 20 pasów też nie robi żadnego wrażenia bo wszystkie stoją zakorkowane.

          • 6 4

        • pokaż mi gdzie w usa jest 10 pasów do zwykłego ruchu ...

          nie bierzemy oczywiście pod uwagę węzłow drogowych ... bo w takim razie w Kiełpinie mamy 5 ... czyli nie tak zle ... dzicko niedouczone z jakmiś dys.....

          • 3 0

  • niech rozstrzygną ten przetarg jak najszybciej (4)

    byle nie tylko wg kryterium najniższej ceny

    • 61 5

    • (2)

      Przecież jak wół jest napisane w artykule, że kryterium ceny jest decydujące w 90 procentach.

      • 12 0

      • Przetarg (1)

        W przetargu powinno wybrać się firmę która dysponuje siłą roboczą zatrudnionom na umowy o pracę a nie spychanką podwykonawców z szaro czarnym zapleczem .

        • 15 3

        • to nie znajda zadnej...

          • 1 3

    • a według jakiej?

      drugiej?
      trzeciej?
      środkowej?
      najdroższej oferty?
      telefon do prezesa?
      a może losowanie oferty wygrywającej?

      Jakość i materiały jest wyspecyfikowana, trzeba to TYLKO wyegzekwować!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane