• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

250 tys. pasażerów PKM w jeden miesiąc

bra
14 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Z pociągów na trasie PKM korzysta coraz więcej pasażerów. W marcu udało się przekroczyć granicę 250 tys. Z pociągów na trasie PKM korzysta coraz więcej pasażerów. W marcu udało się przekroczyć granicę 250 tys.

Jeszcze nigdy pociągi kursujące po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej nie przewiozły tak dużej liczby pasażerów, jak w marcu. W minionym miesiącu w podróż SKM-ką na trasach PKM wybrało się 254,1 tys. osób. Jest to głównie zasługa nowego rozkładu i bezpośredniego połączenia Gdańsk - Kościerzyna.



Jak często jeździsz na trasach PKM?

Gdy we wrześniu 2015 uruchamiano PKM, oczywiście w niepełnym wymiarze, w ciągu pierwszego pełnego miesiąca (październik) skorzystało z niej blisko 152,5 tys. osób. W marcu ten wynik był lepszy o ponad 100 tys. (254,1 tys.).

Wzrost liczby pasażerów widać najwyraźniej na trasie Kartuzy - Gdańsk Główny i Kościerzyna - Gdynia (przez Osowę i Wrzeszcz). W pierwszym przypadku wyniósł on niemal 50 proc. z 40,7 tys. w grudniu 2016 do 60 tys. w marcu 2017. Z kolei na drugiej trasie udało się osiągnąć 30-procentowy wzrost, co w przełożeniu na liczby wygląda tak: grudzień 2016 - 41,3 tys., marzec 2017 - 54 tys.

Wzrost, chociaż już nie tak spektakularny, jest zauważalny także na aglomeracyjnym odcinku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna), gdzie trójmiejska SKM przewiozła w marcu 140,1 tys. osób, czyli o ponad dwa tys. więcej niż w grudniu 2016, ale znacznie mniej niż w czerwcu zeszłego roku (151,6 tys.).

Należy jednak pamiętać, że oferta przewozowa na tej trasie została ograniczona w związku z budową dwóch dodatkowych przystanków Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion i koniecznością zamknięcia jednego toru na całym odcinku pomiędzy Gdańskiem Osową i Gdynią Główną.

- Te dane jednoznacznie pokazują, że rozszerzenie w grudniu 2016 r. przez samorząd województwa pomorskiego oferty przewozowej na linii PKM o przyspieszone pociągi z Kościerzyny do Trójmiasta oraz atrakcyjniejszy nowy rozkład jazdy dla mieszkańców powiatu kartuskiego przyniosły bardzo dobre efekty - przyznaje Mieczysław Struk, marszałek województwa.
Przy okazji wejścia w życie, w grudniu 2016 roku, nowego rozkładu jazdy SKM dla linii PKM, większość pociągów jeżdżących z Kościerzyny do Gdyni Głównej przez Gdańsk Osowę, skierowano na nową trasę przez Gdańsk Wrzeszcz i Sopot. Aby dodatkowo uatrakcyjnić ofertę, pociągom nadano rangę przyspieszonych (zatrzymujących się na 19 z 25 przystanków), dzięki czemu czas przejazdu na tej trasie jeszcze się skrócił.

Z kolei pociągi z Kartuz do Gdańska Głównego zyskały bardziej wyrównany takt oraz zostały lepiej zsynchronizowanie w Gdańsku Rębiechowie z pociągami jadącymi z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przez Osowę - umożliwiając tym samym szybką i wygodną przesiadkę pasażerom z tych przystanków, na których nie zatrzymują się przyspieszone pociągi z Kościerzyny.
bra

Miejsca

Opinie (187) 2 zablokowane

  • (15)

    W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny do stadionu, a potem to już mam z górki...

    • 176 12

    • no i obiad jem w bufecie (7)

      zeby już nie zostawać po fajrancie. I góra 22:30 jestem w domu. Jem śniadanie i idę spać.

      • 63 0

      • i rozbierasz sie Pan (2)

        • 23 0

        • chyba raczej ubierasz...

          w płaszcz, jak pada...

          • 24 0

        • Nie...

          A opłaca mi się rozbierać po śniadaniu?

          • 28 0

      • Jem...

        Golę się, jem śniadanie, idę spać :)

        • 14 0

      • (2)

        I ZDANŻAM!

        • 6 0

        • O! (1)

          I pan zdanza!

          • 3 0

          • Nooooooo....

            Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz?!!
            Piękny film z fantazją

            • 0 0

    • Nie głosujcie na śmieci jak Cejrowski mówi (5)

      SKM ma pięć raza więcyj pasażerów i co? Gdzie podziw dla komunistycznego projektu
      W te bagno PKM wyrzucono miliardy

      • 6 24

      • Nie wiesz - nie zabieraj głosu (3)

        Przecież tu i tu przewoźnikiem jest SKM.

        • 11 5

        • (2)

          Te PKM to dno w porównaniu do tego co przewozi SKM. Wymyślony projekt synka Tuska Michałka. Barachło za miliardy złotych

          • 4 22

          • Ta linia powstała 100 lat temu

            • 12 3

          • Ale ty glupi jestes..musisz byc chyba z pisu.

            • 5 0

      • bagno to masz w swoim mieszkaniu

        mój ty biedny pacanku boży

        • 1 0

    • Obywatelu! Podróż koleją skraca czas podróży pociągiem

      • 11 1

  • zlikwidowali autobusy to czym dojechać? (11)

    w ECS też pełno odwiedzających, tyle że moje dziecko co roku ma wycieczkę klasową do tego czegoś (już trzy razy byli!)

    • 95 55

    • (1)

      No i?

      • 14 16

      • no i tak się frekwencję właśnie robi w megalomańskich projektach pana A.

        • 6 5

    • Wolisz, żeby jeździli pod pomniki Kaczyńskiego? (1)

      • 41 35

      • a tylko taką mam alternatywę?

        aż taka bieda u nas w Gdańsku?

        • 8 0

    • to co ?? PKM też zlikwidować??? bo ty masz problem ???

      • 30 16

    • (1)

      dziecko przynajmniej będzie miało normalnie w głowie,
      bo Tatuś to religia spiskowa chyba?

      • 14 28

      • nie wiem czy wzór w postaci TW bolka to dobre wychowanie

        • 24 21

    • Ciemne debilstwo pisowskie nie znosi :PKM , ECS , no i przed bolszewickim przejeciem (2)

      Muzeum II wojny swiatowej , no i wszystkiego co pozytzwnego dzieje sie w Gdansku . Taka natura bolszewickiego okupanta.

      • 25 16

      • hmm (1)

        Ja jestem z PiS i uwielbiam PKM!

        • 11 0

        • a ja nie jestem z PIS (nawet zwolennikiem nie jestem) i nie trawię ECS

          • 10 2

    • Pewnie ci dzieciak ściemę żeni, że wycieczka do ECS, coby zefraudować kieszonkowe, a po prawdzie to myka na wagary. Pokolenie 500+ będzie dobrze obeznane z technikami sięgania po "należne".

      • 0 1

  • dlaczego w pkm ciagle tak mocno jest grzane??? (6)

    wiadomo, ze panstwowe to niczyje, ale komu przyjemnie siedziec w tych 30tu stopniach??? rozumiem, ze ludzie jadacy z koscierzyny do gdanska nie chca siedziec calej trasy w kurtkach, ale w pkm czesto nie da sie wysiedziec nawet w jednym dlugim rekawie... po co tak grzac?

    • 96 21

    • to proste

      po to zebys nie marudzil ze jest tak zimno

      • 30 13

    • wieksze spalanie mozna wieksze straty wykazac

      • 14 3

    • ciekawa kaszubska składnia

      • 8 9

    • Idz piechota !!! (1)

      • 4 3

      • Przestań być leniem

        • 0 0

    • beton skm

      to jest charakerystyczne dla całej skm, również na linii Gd-W. Beton ma pewnie kilkanaście procedur na zmianę temperatury grzania.

      • 4 1

  • Ciekawe jak to się przekłada na zysk i koszty które pochłania PKM (8)

    • 46 28

    • Pewnie podobnie jak miejskie autobusy (50%) dopłaty (3)

      Albo trochę gorzej.

      • 20 4

      • Niestety duuuxo gorzej (2)

        Dopłaty wynoszą 50 mln rocznie. Co wychodzi 25 zł na jednego pasażera.
        Dla porównania dopłata do SKM to 20 mln ale pasażerów jest 40 mln rocznie. Czyli dopłata wynosi 0.5zl.

        Ekonomia wg PO. Jak z ECS (ok 17mln zl) i Muzeum Wojny (40-50 mln dopłaty rocznie)

        • 13 11

        • To po co to trzymać? (1)

          Czemu podatnicy maja dopłacać? Bym przejechał sie turystycznie 4x roku? Sprywaryzować

          • 0 2

          • Tak jest zawsze jak za coś zabiera sie państwo

            Nie liczy sie rachunek ekonomiczny i podatnik

            • 1 1

    • Uwzględniając oszczędność środowiska i zdrowie ludzi rozłożone na lata (3)

      czy tylko wartości bezwzględne "na teraz"?

      • 19 3

      • Tak zdrowie najwazniejsze, pewnie dlatego jest spalinowa (2)

        • 2 10

        • Spalanie w przybliżeniu 40-60l/100km (1)

          na kilkaset osób.
          Porównując do Passata TDI, którym jedzie 1- kilka osób, PKM spala nic

          • 9 3

          • CPN

            Takie spalanie zakładała specyfikacja zamówienia. Realia terenowe i ilość przystanków, każą tą ilość podwoić.

            • 2 0

  • Jeździło by więcej gdyby we Wrzeszczu udało im się rozwiesić rozkład jazdy! (6)

    • 234 9

    • Akurat rozkład wisi... (1)

      • 11 11

      • Tylko ciężko go znaleźć.

        • 19 3

    • Są tacy ludzie co nie umieją korzystać z rozkładu - może za głupi??? (3)

      Więc nie wiadomo co by trzeba było powiesić żeby zrozumieli. Jest rozkład w każdym tunelu i na peronach w dwóch miejscach ale nie - on będzie hejtował, że rozkładu nie ma. Potem jeszcze napisze że nie wiadomo z którego peronu pociąg jedzie - no prawda - jak rozkładu nie czytał to nie wie. Jakoś inteligentni ludzie jak widzą żółtą tablicę podpisaną rozkład to podchodzą i czytają i już wszystko wiedzą. Potem jeszcze słuchają komunikatów (ostatnio dość wyraźnych) czynie ma jakiś zmian.

      O tym że mogłyby być wyświetlacze ale ich nie ma można by pisać długo ale ich brak nie zwalnia z myślenia!!! To że rozkład oprócz zbiorczego mógłby być również dodatkowy specjalnie dla linii do lotniska to również fakt ale nie przesadzajmy - to co jest również pozwala na normalne korzystanie z pociągów.

      • 12 31

      • Żartujesz, prawda? (2)

        W komunikacji, miejskiej przy szybkiej przesiadce mam sprawdzać płachtę rozkładu I odnośniki dla odjazdu? Skąd u was takie dążenie do dziadowania?

        • 37 4

        • ano stąd (1)

          Mieszkaniec Trójmiasta marzy o wspólnym bielecie od 20 lat - co na to urzędy głosami lokalnych mediów? FANABERIE. za drogi! nie stać nas! w tyłkach się poprzewracało (oczywiście największym problemem byłoby zlikwidowanie wielu gminnych związków komunikacyjnych i zwolnienie armii urzędasów).
          Mieszkaniec Trójmiasta marzy o jasnej i czytelnej informacji skąd odjeżdża pociąg, bo wracając z torbą i siatami po 8 godzinach pracy ciężko za każdym razem się dowiadywać i biegać po peronach. Co na to urzędy i media? Macie tu PKM wybudowaną przez wspaniałomyślnego marszałka a wy jeszcze jakiś wyświetlaczy rządacie? Może będą ale za dwa lata.
          Mieszkańcy Trójmiasta chcieliby podróżować taborem, który od dawna jest standardem w innych, nawet biedniejszych wojewódzwach, zamiast skupowanymi i remontownaymi EN57. Co na to marszałek? kilka razy w roku głośne konferencje jakie to zakupy taborowe zamierza poczynić Urząd Marszałkowski, i tak od 9 lat.
          I usprawiedliwianie przez media zamiast rozliczanie (a bo krótkie przetargi, a bo takie prawo dziwne, a bo PIS zły i dyskryminuje pomorskie abo abo abo).
          A mieszkaniec Trójmiasta - jak typowy leming - dziaduje, bo myśli że tak ma być. I chodzi na festyny z okazji konstytucji, na manifestacje KODu i inne budyniowe spędy.

          • 17 4

          • Pięknie powiedziane

            • 4 0

  • Tylko dlaczego nie zatrzymują się na wszystkich stacjach ! (9)

    Klientów może być więcej ale pociąg z Kościerzyny do Gdańska Wrzeszcza nie zatrzymuje się na stacjach Banino i Pępowo Kartuskie, a w tych okolicach jest ponad 15 tyś mieszkańców, którzy korzystają z PKM-ki. Panie Marszałku czas podjąć męską decyzję aby te pociągi zatrzymywały się na wszystkich stacjach na trasie nie tylko "dla wybrańców".

    • 42 53

    • 15 tyś, którzy korzystają z PKM? Chyba żartujesz sobie... (1)

      Myślisz, że się wszyscy przesiądą ze swoich Pasatów B5 TDI na PKM???

      • 23 5

      • To nie Passat kolego to Paseratti :-)

        • 16 4

    • Pisali o tym ostatnio

      coś tam nie pasuje z rozkładem.
      Czy coś :)

      • 3 3

    • Masz kilkanaście pociągów w tym swoim pępowie (2)

      regularnie co godzinę. Po co ci te dodatkowe kilka? Daj ludziom szybciej dojechać z dalszych miejscowości. Pełny pociąg z Kościerzyny ma kilkanaście minut dłużej jechać żeby hrabia pępowski mógł sobie wsiąść? Jedź tymi z Kartuz które stają w Pępowie a jak chcesz do Gdyni to masz pełno przesiadek. Pępowo mimo nazwy to nie jest pępek świata.

      • 27 3

      • Ile kosztuje bilet (1)

        Z Kościerzyny do Wrzeszcza?

        • 1 1

        • Na stronie SKM są wszystkie informacje

          Bilet Gdańsk Wrzeszcz - Kościerzyna kosztuje 12,50 zł

          • 0 0

    • Najpierw sprawdź informacje, potem komentuj :) (2)

      Akurat mieszkańcy Pępowa, Rębiechowa i Banina mają obecnie o wiele lepszy rozkład jazdy niż wcześniej - tylko trzeba zajrzeć do RJ zamiast bezrefleksyjnie powtarzać niesprawdzone informacje po kilku internetowych trollach... :)
      Jest o tym mowa w komentowanym przez Ciebie artykule, a jeszcze więcej pisze na ten temat internetowy Kurier Kolejowy:

      "Co ciekawe, prawie dwukrotny wzrost pasażerów w tym okresie odnotowany został na przystankach Pępowo Kartuskie (z 2200 w XII 2016 do 4000 w III 2017) i Rębiechowo (odpowiednio 1600 i 3000), na których nie zatrzymują się przyspieszone pociągi z Kościerzyny co, zdaniem niektórych osób komentujących grudniowe zmiany w rozkładzie jazdy miało doprowadzić do zmniejszenia zainteresowania koleją na tych przystankach.
      W rzeczywistości jednak w miejsce zaledwie kilku niezatrzymujących się tam pociągów z Kościerzyny do Gdyni mieszkańcy otrzymali kilkanaście nowych połączeń z Gdynią każdego dnia, dzięki zsynchronizowaniu pociągów jadących z Kartuz do Gdańska z pociągami jadącymi z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni przez Osowę dodaje wicemarszałek Ryszard Świlski. Dzięki przesiadce z jednego pociągu na drugi w Gdańsku Rębiechowie, wydłużającej czas podróży maksymalnie o kilka do kilkunastu minut, mieszkańcy tych miejscowości zyskali dwa razy więcej połączeń z Gdynią niż mieli wcześniej. I jak widać po statystykach, najwyraźniej zaczęli z tych nowych możliwości korzystać."

      Więc, sorry, ale mocno naciągany jest ten rzekomy problem z pociągami "dla wybrańców", a mieszkańcy Pępowa, Banina i Rębiechowa sami pokazali, że nowy rozkład jazdy (bez tych kilku pociągów z Kościerzyny) bardziej im odpowiada od wcześniejszego! Bo zamiast 3,8 tys. mieszkańców (a nie 15... ;) ) jak wcześniej teraz pociągami PKM z ww. miejscowości jeździ już 7 tysięcy!

      • 5 0

      • niemozliwa przesiadka na tramwaj

        Najciekawsze jest to, że te wybrane pociągi omijające niektóre stacje nie zatrzymują się też na jedynym przystanku zintegrowanym z tramwajami, czyli Gdańsk-Brętowo.
        Po co było budować taki wypasiony przystanek, żeby teraz pociągi go omijały?

        • 7 1

      • czy napewno?

        • 0 2

  • Kaszuby PKM-kę ciągną! (22)

    Gdyby nie Kaszuby ta kolejka nie miałaby sensu, na odcinku Kartuskim jest ciągły wysoki wzrost pasażerów i dzięki temu przynajmniej wagony w Gdańsku nie przypominają wagonów widmo. Jest to dla Kaszubów bardzo duże udogodnienie i dzięki nim nie przynosi strat a tym bardziej w przyszłości na pewno nie będzie - brawo!

    • 133 16

    • (3)

      No i zjeżdżają nam się do Gdańska tacy z Kościerzyny..powinny być jakieś wizy dla słoików na wjazd do Trójmiasta! Bo trójmiasto to Gdańsk, Sopot i gdynia, a nie te 3 MIASTA + okoliczne wioski!

      • 10 60

      • z okolicznych wiosek

        Debil

        • 6 4

      • Nur für Danziger?

        • 17 3

      • Tępota nie zna granic,

        trochę faktów dla ciebie: woj. pomorskie ma wyższy przyrost naturalny 1,5, czyli wyższy niż średnia krajowa - kaszubi lubią wielodzietne rodziny. Dzięki PKMce ludzie z Kaszub mogą łatwiej dojechać do pracy, zarabiać kasę i utrzymywać większe rodziny. Kółko się zamyka. Demografia poprawia. Tylko takie pacany jak ty, nic nie wiedzą o życiu, a klepią bez sensu.

        • 36 5

    • (10)

      No akurat starty przynosi tak czy siak. Funkcjonowanie tej kolejki w ciągu roku kosztuje tyle, ze jeśli podzielić koszty (50 mln PLN) na liczbę pasażerów (2,5 mln osób ) to wychodzi na to że przewiezienie jednego pasażera kosztuje 25 zł. Ile z tego pokrywają bilety to odpowiedz sobie sam. Nie wspomnę o koszcie amortyzacji tak dużej i inwestycji (kwota rzędu miliarda PLN?)

      • 7 11

      • Pomyłka 2 mln pasażerów ;)

        • 1 6

      • 3 miliony pasażerów to tragedia? (3)

        250 tyś mięsiecznie to 3 miliony rocznie także jest trend wzrostowy - poczekajmy na Kaszubach są budowane węzły integracyjne Kolei Metropolitalnej które przyczynią się do jeszcze większego wzrostu. W Gdańsku ze względu na wybór autobus, tramwaj, SKM czy PKM wzrost nie będzie już tak dynamiczny a na Kaszubach owszem i to jest teraz priorytetem i tu widać znaczną ilość pasażerów która już niedługo przewyższy tych z trójmiasta zresztą sama nazwa wskazuję że kolejka jest Metropolitalna, cieszmy się jak coś się rozwija.

        • 22 1

        • (2)

          Cieszymy się ale wciąż jest to kropla w morzu w porównaniu do pasażerów "starej" skmki

          • 0 1

          • To są dwa różne obszary nasycenia pasażerów (1)

            Stara SKM-ka obsługuje całą szerokość dużego i małego Trójmiasta...

            • 2 0

            • Zgadzam się i ta kolejka jest rentowna natomiast pkmce brakuje bardzo dużo

              • 0 2

      • Komunikacja miejska też nie jest samofinansująca się

        to likwidujemy ?? Właśnie dlatego PKM i MZK należą do samorządów a nie są to firmy prywatne, bo trzeba do nich dopłacać

        • 11 0

      • Kłamczuszek (1)

        Pewnie jestes ogrodnikiem i lubisz przesadzać, albo manipulować. Skad Ci sie wzięło 50 mln PLN kosztow no i dlacżego zaniżyłeś o ok 200 tys pasażerów. No ale jest wolność wiec mozesz takie głupoty pisać.

        • 5 1

        • Nie jest klamczuszkiem. Za to ty chyba jesteś niekumaty. 250k pasażerów to jest rekord z tego miesiąca. Pomnożyć razy 12 miesięcy najlepszy wynik każdy głupi umie. Tylko to nie jest statystyka. Doucz się trochę i wtedy komentuj! ;)

          • 2 1

      • A podziel kasę rocznie wydawaną na Stadion (1)

        przez ilość kibiców - ile wyjdzie ?
        Albo dodaj do kasy rocznie wydawanej na Stadion, kasę wydawaną na Zespół i dopiero podziel - to ile wyjdzie ?

        • 5 1

        • A kto powiedział że stadion jest super inwestycją?

          • 1 0

    • (4)

      Teraz wiem skąd tyle wieśniaków w Gdańsku

      • 4 18

      • o.. (1)

        ..plebs przemówił.

        • 11 2

        • O...
          Inteligent z Kaszub.
          Sól ziemi, tej ziemi.

          • 0 8

      • Ty i twoja rodzina?

        • 1 0

      • Dziadek przyjechał 70 lat temu z kresów i teraz wielki panicz gdańszczanin :-D

        • 2 1

    • ohohohohooo (1)

      Geniusz myślenia!!! Dla nich właśnie ten projekt powstał!! Aby zmniejszyć korki i ułatwić dojazd do Trójmiasta !!;) Więc to co wyżej napisałeś to akurat bardzo dobra dedukcja!!

      Gratulacje!!;)

      • 3 0

      • W jakim celu powstała PKM?

        Niektórzy myślą że PKM powstała dla mieszkańców Trójmiasta aby mogli dojechać na lotnisko...byłaby bankrutem w 2 lata!

        • 10 0

  • (2)

    Chyba każdą nogę liczyli osobno.

    • 18 35

    • (1)

      łajejku ćwierć miliona ludzi??

      chyba musieli tych samych wozić w te i spowrotem... rano wte a popołudniu spowrotem... i tak przez miesiąc...to jedyne wyjaśnienie dla takiej ilości pasażerów.

      • 1 5

      • Sorry ale widać że nie jesteś w temacie

        A pasażerów w samolocie tak się nie liczy co ty myślisz że prawie ponad 2,5 miliona ludzi z Gdańska w zeszłym roku wyleciało i nie wróciło?...

        • 4 0

  • (10)

    PKM, to niewykorzystany potencjał, przez brak kompetencji osób odpowiedzialnych za planowanie, realizację i obsługę linii. Rozkłady jazdy, ich dostępność, organizacja przystanków i towarzysząca im infrastruktura (brak między innymi parkingów (P&R), to jest po prostu dramat. Ludzie jednak jakoś do pracy jeździć muszą więc korzystają z tego bubla.

    • 104 30

    • Bubel to masz zaparkowany pod domem. (7)

      A to jest całkiem porządna linia kolejowa z przyzwoitym rozkładem i niezłymi czasami przejazdu. Dojedź sobie w godzinach szczytu z Kiełpinka do Wrzeszcza w kilkanaście minut czymś innym jak taki mądry jesteś. Oczywiscie są niedociągnięcia ale nie przesadzajmy. Jest całkiem nieźle i oby tak dalej.

      • 25 9

      • Niby tak ale niesmak jest. Taka inwestycja powinna być lepiej wdrożona. Przystanek z Moreny powinien powstać na lotnisku i tam spinać miejski transport tramwajowy z liniami kolejowymi. Zyskalibyśmy linię tramwajową w mieście, która mogła by być połączona w następnym etapie z Zaspą/Przymorzem.

        Dużo by można pisać. Ważne, że Ci co mieli zarobić to zarobili. Nam zostało korzystać i się cieszyć z tego co jest.

        • 12 8

      • to TRZEBA krytykować (konstruktywnie) (5)

        Drażni mnie tego typu gadka. Wiadomo że pełni swoją rolę, bo linii nie było a jest. Ale jak się wydaje 1 mld PLN to chyba można oczekiwać, że dany produkt spełni standardy? Wiesz co jest naszym problemem największym w Trójmieście? Że nie krzyczymy, nie wołamy, nie żądamy, nie patrzymy władzy na ręce. Zgadzam się z autorem wątka, że PKM to zmarnowane pieniądze. Nie w sensie że tej kolei nie powinno być. Powinna być i pomysł świetny. Ale za 1 mld nie można bylo stworzyć projektu bliskiego chociaż ideałowi?
        Brak parkingów P&R w czasach współczesnych, przy nowo projektowanej linii kolejowej regionalno-aglomeracyjnej świadczy o tym, że projektanci nie mają zielonego pojęcia jak nowoczesna kolej wygląda. Za kilka lat tereny te będą bardziej zurbanizowane i wówczas każdy pomyśli to, co teraz myśli patrząc na główna linię skm - jaka szkoda że nie mam możliwości zostawienia auta i jazdy dalej pociągiem, na pewno bym skorzystał. Sporo miasta (m.in. Wrocław i Kraków) projektują piętrowe P&R na nowych pętlach tramwajowych! Warszawa przy linii metra! każde miasto europejskie podobnie! a tutaj przystanki takie jak Jasień, MAtarnia, Kiełpinek czy Rębiechowo mają place na góra 10 aut. Zastanawiam się czy czasem miasta nie chcą zarobić na płatnych parkingach. Taki kaszeba z wioski (nie każdy mieszka w Kartuzach) jedzie z tego strzepcza czy innej dziury na budowę do Gdańska i chętnie zostawiłby auto i pojechał dalej PKM. Tak samo studenci czy inni. Ale nowo wybudowana od podstaw linia kolejowa nie daje mu takiej możliwości! i musi wjechać do miasta smrodząc swoim TDI bez filtra.
        Podobnie sprawa wygląda np z brakiem wpięcia linii PKM w SKM. Bo wymagałoby to więcej czasu, bo nie daj Boże otwarcie byłoby po wyborach.
        Brak schodów ruchomych na głównych stacjach, łącznie z lotniskiem - kolejki pasażerów z walizami do jednej windy przy całkiem sporym porcie lotniczym. Tak ma wyglądać nowoczesna kolej? Takie są standardy? Kraków buduje kilka nowych przystanków kolejowych na estakadach -wszystkie ze schodami ruchomymi. W Pozananiu - podobnie. W Toruniu podrzędny dworzec ma takie udogodnienie. Gdańszczanie - nie zasługują.
        Kształt, wielkość, szczelność wiat na nowych peronach... Gdyby to były przystanki PKS, uznałbym że jest OK. Sam kolor czerwony i różnokształtne perforacja oraz choćby najjaśniejsze ledy nie zapewnią pasażerom ochrony przed wiatrem na odsłoniętych, wysoko położonych przystankach.
        Nie bądźmy takimi minimalistami. Nie cieszmy się jak głupki jak dadzą nam ochłap. Na to idą duże pieniądze i nalegajmy, aby były dobrze wydawane.
        Niestety, trójmiesjcy dziennikarze też raczej są urzędowymi papugami a nie reprezentują interesu mieszkańców.

        • 17 2

        • Quality post, ale to nie wszystkie problemy i zaniedbania na linii. Nadzór i wykonawstwo też dało ciało, czego potwierdzeniem były wakacyjne podmycia nasypów. Cała inwestycja dosłownie w każdym aspekcie pozostawia wiele do życzenia.

          • 6 1

        • Przystanek Jasień (1)

          Proponuję podjechac na przystanki Jasien i Kielpinek, zamiast pisac głupoty o parkingach "na gora 10 aut" ..........

          • 5 1

          • Ja proponuje podjechać na każdy inny przystanek, mistrzostwem świata są przystanki, gdzie nie ma miejsca na chociaż jedno auto i gdzie samochody parkują na trawnikach i chodnikach.

            • 6 2

        • Dwie podstawowe uwagi:

          • 0 0

        • Dwie podstawowe uwagi:

          Primo: otwarcie I TAK było po wyborach (niecały rok po ostatnich wyborach samorządowych),więc to nie o to chodzi.
          Secundo: stawiam praktycznie dolary przeciwko orzechom,że liczba osób,która "przeprosiłaby się" z PKM-ką po wprowadzeniu PRAWDZIWEGO wspólnego biletu byłaby znacznie wyższa od tej,która dołączyłaby do grona pasażerów bez tego wspólnego biletu,ale za to po dopracowaniu szczegółów,które opisałeś. I właśnie TU jest pies pogrzebany: nie w (tak naprawdę) szczegółach,które można znieść,ale w braku woli partycypacji przez miasta w kosztach eksploatacji,które właśnie są ukryte w dopłatach do wspólnego biletu. Powstał produkt ze sporym potencjałem,ale ten produkt nie pokaże "pełni swojej mocy" bez tego zaangażowania władz miast i powiatów leżących na trasie PKM. To jak z dobrym samochodem: ma wszystko co trzeba,ale BEZ PALIWA nie pojedzie; a paliwo niestety już trzeba wlać samemu.

          • 1 0

    • a tak to się robi gdzie indziej. (1)

      Proszę bardzo, przykład z Krakowa. Tam P&R, P&B budują nie tylko przy nowych przystankach kolejowych, ale i przy pętlach tramwajowych. Brak dużych parkingów to grzech śmiertelny inwestycji za miliard, ale nasi dziennikarze zamiast pokazywać przykłady z innych miast i naciskać władze na lepsze rozwiązania, woleli podniecać się festynami z watą cukrową i ogłaszały konkursy na nazwy przystanków. U nas to taki lemingowski stan umysłu.

      Budowa przystanku kolei aglo na jednym z osiedli w Krakowie:

      "W ramach inwestycji miasto planuje również wybudować kładki pieszo-rowerowe, zapewniające bezkolizyjną komunikację pomiędzy rejonem ulic Powstańców i Meiera oraz peronami. W ramach inwestycji przewiduje się również budowę ciągów pieszych i rowerowych o szerokości 2 m każdy, zapewniających powiązania komunikacyjne przystanku osobowego Kraków Prądnik Czerwony i parkingów B+R z drogami publicznymi. Wykonawca będzie musiał zapewnić ciągłość układu rowerowego od ulicy Meiera do drogi rowerowej wzdłuż ulicy Strzelców.

      Tuż obok kładki pieszo-rowerowej ma się znaleźć parking rowerowy na 60 miejsc. Miasto zakłada jego zadaszenie. Ma on być zlokalizowany po obu stronach linii kolejowej nr 8. Z kolei w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku znajdzie się parking samochodowy P+R z minimalną liczbą 200 miejsc postojowych. Co ciekawe, znaleźć ma się na nim 6 stanowisk do ładowania pojazdów elektrycznych."

      • 1 0

      • przecież u nas

        też sa parkingi P&R zarówno przy PKM-ce, jak i przy pętlach tramwajowych i to samo z rowerami (żeby tylko korzystali z tego) , więc o co chodzi ?
        Największy u nas problem, to złe oznakowanie rozkładów jazdy, logo samolotu oraz rozlokowanie przystanków daleko od skupisk ludzkich.

        • 0 0

  • (8)

    Pkm to dno

    • 32 119

    • Sam jesteś dno.

      • 25 4

    • Sames dno !

      • 16 3

    • Somo dno

      • 5 4

    • (2)

      Ja sobie chwalę, dojeżdżam sprawie i bez korów z Wrzeszcza na Osową.

      • 18 1

      • (1)

        Tylko brakuje przystanku Gdańsk Osowa Północ(Kielnieńska)

        • 10 1

        • a dla mnie jest ok

          Trzy razy w tygodniu dojezdzam do pracy do zukowa. Dobrze komfortowo i szybko

          • 8 1

    • weźcie usuwajcie durne komentarze

      które nic nie wnoszą, po co to komu?

      wywalać i jeszcze ban'a na ip na miesiąc za coś takiego.

      • 7 4

    • dno to są sterowniki nVidii. Cała reszta to g_wno, a nie dno.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane