• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9 tys. podpisów za budową Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
28 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Budowa Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy od kilku miesięcy jest zawieszona. Budowa Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy od kilku miesięcy jest zawieszona.

Przedsiębiorcy z Pomorza wystąpili z petycją do ministra infrastruktury i budownictwa w sprawie przyspieszenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej.



Czy wierzysz w powstanie nowych dróg ekspresowych na Pomorzu?

Ponad 9 tys. podpisów złożonych przez pracodawców zgromadzono pod petycją poparcia dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej. Ma ona przekonać ministerialnych urzędników do budowy wspomnianych dróg ekspresowych.

Petycja powstała z inicjatywy Kaszubskiego Związku Pracodawców. Dołączyły do niego inne organizacje.

- Nie sądzimy, że petycja skłoni od razu ministerstwo do uruchomienia środków, ale każda kropla drąży skałę i wreszcie doczekamy się budowy tych ważnych dróg. Poprawią one spójność naszego regionu, zapewnią lepsze połączenie Trójmiasta ze Słupskiem - mówi Jolanta Szydłowska, prezes Pomorskiego Związku Pracodawców Lewiatan.
Pracodawcy przekonują, że nowe drogi na Pomorzu pozwolą na lepsze funkcjonowanie ich firm i nie chodzi tu tylko o lepszą logistykę, ale też sprawniejsze dotarcie do siedziby firm kontrahentów i pracowników.

30 km Obwodnicy Metropolitalnej

Przypomnijmy: 30-kilometrowa Obwodnica Metropolitalna (OM) to droga ekspresowa, która ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Jej inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ma pochłonąć ok. 2,1 mld zł.

Przetarg na tę inwestycję od lata zeszłego roku jest zawieszony.

Obwodnica Metropolitalna ma nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta. Sytuacja pogorszyła się na niej w ostatnich latach z uwagi na suburbanizację, czyli przeprowadzki z centrów Gdańska i Gdyni na obrzeża miast.

Czytaj też: Czy pięć osób może zablokować budowę Obwodnicy Metropolitalnej za 2,1 mld zł?


64 kilometry z Gdyni do Lęborka

Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Wstępne wyliczenia mówią, że droga ekspresowa z Gdyni do Lęborka ma kosztować niemal 3 mld zł. 2,15 mld zł to szacowany koszt budowy, natomiast 800 mln zł pochłoną odszkodowania wypłacone za tereny zajęte pod drogę.

Inwestycja została podzielona na cztery odcinki. Przetarg na tę inwestycję od lata zeszłego roku jest zawieszony.

Czytaj także: Zmiana rządowych planów w sprawie "ekspresówek" na Pomorzu

Jeden z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej - z Gdyni do Szemudu.

Opinie (173) 1 zablokowana

  • pochłonie

    Panie redaktorze, znowu używacie słowa pochłonie.

    • 11 1

  • "DK nr 7 z Gdańska do Żukowa" (2)

    niby w jaki sposób obwodnica w proponowanym kształcie ma "odciążyć" Żukowo?

    • 6 15

    • Stanowiąc pełną obwodnicę w ciągu Pn-Pd i W-Z (od DK20-DK7-DK20)?

      • 2 0

    • To chyba nie jest pytanie serio?

      Rozumiem, że żarty sobie stroisz, bo to przecież rzuca się w oczy każdego dnia, jak korek sięga Małkowa...

      • 4 1

  • bezsensowna inwestycja

    nie poprawi ruchu w Trójmieście a wręcz przeciwnie pogorszy

    • 13 14

  • Co to jest 9 tysięcy podpisów przy takiej inwestycji? (2)

    Powinno być 109 tys. albo 1009 tys.

    • 15 5

    • (1)

      9 tys przedsiębiorców! A to juz jest różnica .! A nie zwykłych januszow

      • 6 1

      • A nie sądzisz, że to trochę brak konsekwencji biorąc pod uwagę poniższe zdanie:

        Pracodawcy przekonują, że nowe drogi na Pomorzu pozwolą na lepsze funkcjonowanie ich firm (...) sprawniejsze dotarcie do siedziby firm (...) pracowników."

        Przecież wystarczyło poprosić każdego pracodawcę, żeby puścił w obieg taką listę poparcia w swojej firmie. Zupełnie inny wydźwięk miałoby takie pismo.

        • 1 0

  • Ważniejszy OPAT i dobrze że go budują

    w końcu cos dla Gdyni a nie tylko ciągle wspieranie matecznika PO

    • 12 17

  • OBWODNICA POWSTANIE TYLKO WTEDY ........ (2)

    ......... gdy mściwe "kaczory" zostaną odsunięte od władzy !!!

    • 18 18

    • Leming a POparańcy przez 8 lat niepotrafiły i wkolejnych latach tez by nic niezrobiły! (1)

      • 2 8

      • Kup telefon z automatyczną korektą!

        • 3 1

  • Politycy czynią zło (1)

    PiS robi to na złość, są wredni i złośliwi. Za dwa lata pojawią się w regionie znowu, przed wyborami , ale wtedy to ich my pogonimy - kijami i kamieniami.

    • 19 10

    • Rozumiem ze psychiatra odmówił ci leczenia bo jestes przypadkiem beznadziejnym:)

      • 0 8

  • kto zbiera przeciwko? ja się chętnie podpiszę przeciwko dewastacji kaszub autostradami z nikąd do nikąd

    • 12 8

  • Suburbanizacje trzeba zwalczac, nie promowac

    bo niczym innym jest budowanie autostrad na wsie. Trojmiasto powinno sie skupic do wewnatrz, ignorujac zdecydowanie oscienne powiaty i ich "potrzeby". Nowe drogi tam spowoduje ze wiecej podatnikow tam sie wyniesie i beda samochodami do miasta przyjezdzac. Korzystajac z infrastruktury, nie ponoszac kosztow

    • 11 11

  • Jeszcze raz powtarzam, to nie są PRACODAWCY tylko PRACOBIORCY !!!

    Ja jestem pracodawcą dla kapitalisty, który mnie wykorzystuje i marnie płaci niestety :(

    • 8 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane