• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9 tys. podpisów za budową Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
28 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Budowa Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy od kilku miesięcy jest zawieszona. Budowa Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy od kilku miesięcy jest zawieszona.

Przedsiębiorcy z Pomorza wystąpili z petycją do ministra infrastruktury i budownictwa w sprawie przyspieszenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej.



Czy wierzysz w powstanie nowych dróg ekspresowych na Pomorzu?

Ponad 9 tys. podpisów złożonych przez pracodawców zgromadzono pod petycją poparcia dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej. Ma ona przekonać ministerialnych urzędników do budowy wspomnianych dróg ekspresowych.

Petycja powstała z inicjatywy Kaszubskiego Związku Pracodawców. Dołączyły do niego inne organizacje.

- Nie sądzimy, że petycja skłoni od razu ministerstwo do uruchomienia środków, ale każda kropla drąży skałę i wreszcie doczekamy się budowy tych ważnych dróg. Poprawią one spójność naszego regionu, zapewnią lepsze połączenie Trójmiasta ze Słupskiem - mówi Jolanta Szydłowska, prezes Pomorskiego Związku Pracodawców Lewiatan.
Pracodawcy przekonują, że nowe drogi na Pomorzu pozwolą na lepsze funkcjonowanie ich firm i nie chodzi tu tylko o lepszą logistykę, ale też sprawniejsze dotarcie do siedziby firm kontrahentów i pracowników.

30 km Obwodnicy Metropolitalnej

Przypomnijmy: 30-kilometrowa Obwodnica Metropolitalna (OM) to droga ekspresowa, która ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Jej inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ma pochłonąć ok. 2,1 mld zł.

Przetarg na tę inwestycję od lata zeszłego roku jest zawieszony.

Obwodnica Metropolitalna ma nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta. Sytuacja pogorszyła się na niej w ostatnich latach z uwagi na suburbanizację, czyli przeprowadzki z centrów Gdańska i Gdyni na obrzeża miast.

Czytaj też: Czy pięć osób może zablokować budowę Obwodnicy Metropolitalnej za 2,1 mld zł?


64 kilometry z Gdyni do Lęborka

Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Wstępne wyliczenia mówią, że droga ekspresowa z Gdyni do Lęborka ma kosztować niemal 3 mld zł. 2,15 mld zł to szacowany koszt budowy, natomiast 800 mln zł pochłoną odszkodowania wypłacone za tereny zajęte pod drogę.

Inwestycja została podzielona na cztery odcinki. Przetarg na tę inwestycję od lata zeszłego roku jest zawieszony.

Czytaj także: Zmiana rządowych planów w sprawie "ekspresówek" na Pomorzu

Jeden z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej - z Gdyni do Szemudu.

Opinie (173) 1 zablokowana

  • widać jaką pozycję na Nowogrodzkiej mają lokalni pisowcy

    Niczego nie potrafią załatwić takie Śniadki, Arciszewskie czy inne Drelichy. Jaworski wylądował w zarządzie PZU SA i tam trzepie kaskę dla siebie.

    • 16 6

  • Dzięki lepszemu skomunikowaniu kaszub z trójmiastem możliwa byłaby szybsza likwidacja szkół, szpitali, lokalnej komunikacji w "terenie" i skierowanie strumienia ludzi do pracy w "metropolii", gdzie można ich kroić np. za parkowanie.
    Budowa takiej trasy jest konieczna także ze względu na konieczność podniesienia zysków właścicieli galerii handlowych... Macie rację, pis nie da na to kasy, ale nie dlatego, że jest mściwy, tylko dlatego, że Polska potrzebuje harmonijnego rozwoju a nie molochów rozbudowanych bez ładu i składu, po taniości, jak Gdańsk.

    • 10 10

  • Kolejna autostrada spowoduje jeszcze większą suburbanizację, za którą zapłacą oczywiście gdańszczanie. Sam tunel pod Pachołkiem to mld złotych tylko po to, by na dolnym tarasie gdańszczanie utknęli w korku z autami z Kaszub.

    • 14 5

  • (1)

    Budować!!!! Budować, bo te drogi są bardzo potrzebne

    • 10 8

    • Ale w czym problem daj kasę to ci wybudują :)

      • 6 1

  • Hieraechia ważności

    Nie optuję za żadną partią,ale bez względu na to kto rządzi,musi być zachowana hierarchia ważności.Najważniejsze dla regionu obecnie są OPAT i trzeci pas ruchu dla Obwodbicy Trójmiasta w obu kierunkach..Za czasów Platformy nastąpiły pewne przegięcia dotyczące ważnych dla Pomorza dróg,czas żeby wywietrzała niektórym politykom i sympatykom PO tendencja izolowania Gdyni i pólnocnych regionów województwa.Czas skończyć z nachalnym przepychaniem mniej ważnych inwestycji,bo się stamtąd pochodzi czy byłby lepszy dojazd do teściowej.

    • 10 10

  • platfusy

    ciekawe czemu wszyscy teraz lamentują, PO_PSL was w konia robili i obiecywali od 7 lat

    • 6 12

  • Pisowska zemsta (2)

    będą się mścić i na złość blokować inwestycje na pomorzu

    • 13 3

    • to własnie POwcy zieją nienawiscią i sie mszczą za przegrane wybory

      a wy lemingi to właśnie potwierdzacie wpisami.

      • 2 7

    • Na razie budyń mści się na mieszkańcach Gdańska, i za pomocą deweloperów zamienia miasto w drugi "Kowloon Walled City"

      • 1 4

  • No to juz pewne

    że Budynie, tak jak w przypadku terenów pod PKM, zakonczyło proces wykupowania gruntów i pod ta obwodnice. Czas na założenie 97-mego konta.

    • 3 7

  • (1)

    Za rządów PiSu nic na Pomorzu nie powstanie,PiS ma elektorat na wschodzie Polski i tam będą lokować nasze pieniądze.

    • 10 2

    • Po co lokować kapitał w miejscu, gdzie wszyscy marzą o trafieniu pod pruską jurysdykcję?

      • 2 6

  • za podpisy nie kupicie asfaltu czy kruszywa

    nie zaplacicie podpisami.

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane