• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

9 tys. podpisów za budową Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
28 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Budowa Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy od kilku miesięcy jest zawieszona. Budowa Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy od kilku miesięcy jest zawieszona.

Przedsiębiorcy z Pomorza wystąpili z petycją do ministra infrastruktury i budownictwa w sprawie przyspieszenia budowy Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej.



Czy wierzysz w powstanie nowych dróg ekspresowych na Pomorzu?

Ponad 9 tys. podpisów złożonych przez pracodawców zgromadzono pod petycją poparcia dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej. Ma ona przekonać ministerialnych urzędników do budowy wspomnianych dróg ekspresowych.

Petycja powstała z inicjatywy Kaszubskiego Związku Pracodawców. Dołączyły do niego inne organizacje.

- Nie sądzimy, że petycja skłoni od razu ministerstwo do uruchomienia środków, ale każda kropla drąży skałę i wreszcie doczekamy się budowy tych ważnych dróg. Poprawią one spójność naszego regionu, zapewnią lepsze połączenie Trójmiasta ze Słupskiem - mówi Jolanta Szydłowska, prezes Pomorskiego Związku Pracodawców Lewiatan.
Pracodawcy przekonują, że nowe drogi na Pomorzu pozwolą na lepsze funkcjonowanie ich firm i nie chodzi tu tylko o lepszą logistykę, ale też sprawniejsze dotarcie do siedziby firm kontrahentów i pracowników.

30 km Obwodnicy Metropolitalnej

Przypomnijmy: 30-kilometrowa Obwodnica Metropolitalna (OM) to droga ekspresowa, która ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Jej inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ma pochłonąć ok. 2,1 mld zł.

Przetarg na tę inwestycję od lata zeszłego roku jest zawieszony.

Obwodnica Metropolitalna ma nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta. Sytuacja pogorszyła się na niej w ostatnich latach z uwagi na suburbanizację, czyli przeprowadzki z centrów Gdańska i Gdyni na obrzeża miast.

Czytaj też: Czy pięć osób może zablokować budowę Obwodnicy Metropolitalnej za 2,1 mld zł?


64 kilometry z Gdyni do Lęborka

Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Wstępne wyliczenia mówią, że droga ekspresowa z Gdyni do Lęborka ma kosztować niemal 3 mld zł. 2,15 mld zł to szacowany koszt budowy, natomiast 800 mln zł pochłoną odszkodowania wypłacone za tereny zajęte pod drogę.

Inwestycja została podzielona na cztery odcinki. Przetarg na tę inwestycję od lata zeszłego roku jest zawieszony.

Czytaj także: Zmiana rządowych planów w sprawie "ekspresówek" na Pomorzu

Jeden z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej - z Gdyni do Szemudu.

Opinie (173) 1 zablokowana

  • Kolejny powód by zdewastować naturę...

    Zbędna inwestycja. Szkodliwa.

    • 5 7

  • (4)

    Ja jestem aktywistom rowrowym, za samo gloszenie, ze miasto, ktore ma budzet z podatkow wszystkich mieszkancow, nie z akcyzy na paliwo, powinno budowac zrozwnowazona infrastrukture, wiele tutaj mnie nienawidzi.
    Jak zaczniecie myśleć o lódziach bardziej niż o pojazdach, poprzecie program rozwoju car sharingu i innych rozwiązaniach zmniejszających sens korzystania z samochodów w mieście, złaszcza na krótkie odległości, dystans do 50 km można bez problemów pkonać rowrem.

    • 3 4

    • To teraz zejdź z "rowra" i wytrzyj monitor bo go zaplułes, aktywisto.

      • 4 1

    • Akcyza na paliwo "wymieniono" na PIT i CIT, więc bilans wychodzi taki, że państwo ma więcej z samochodów niż rowerów, to raz. Jazda codziennie 50km rowerem do pracy to fikcja, to dwa. Astronomiczne, niczym nieuzasadnione koszty budowy tras rowerowych, które w globalnym transporcie mają udział 1..2% to paranoja (no, poza tym, że cześć tych ścieżek to "wstępniak" do płatnych miejsc parkingowych - jak w Oliwie).

      • 0 1

    • No moze podzielic budzet na infrastrukture proporcjonalnie do wplywow?

      Jesli wplywy miasta z podatkow od "blachosmrodow" to powiedzmy 60% a od "obcislogaciowych" to 40% to wydatki na infrastructure powinny byc w takich samych proporcjach (po uwzglednieniu tych z rowerami I samochodami).

      Byloby sprawiedliwie.

      Tylko sciezek rowerowych nie byloby zbyt wiele.

      • 0 0

    • marna prowokacja antyrowerowa.

      • 0 0

  • (3)

    Mam nadzieję źe Pisiewicze polegną w wyborach i doczekamy się tak ważnych tras dla Pomorza! Na pohybel PiSuarom!

    • 7 10

    • kretyn

      • 0 4

    • 100/100

      • 1 2

    • Będziesz miał tranzyt kołbaskowo-kaliningrad. Ten kierunek to priorytet dla PO zbudowanej z niemieckiej kasy.

      • 0 4

  • Żadnej budowy nie będzie do czasu trwania władzy obecnego, od 9.03.2016 nielegalnego

    reżimu. Jedyna nadzieja, że reżim podporządkuje władzy prokuraturę i sądownictwo i wzorem rewolucji francuskiej wytworzy tak mocny BAT, że nowa władza bez trudu umieści ich na dziesięciolecia za kratkami.

    • 6 5

  • już za polakówa Pis pokazał jak umie budować drogi...

    teraz będzie podobnie.

    • 3 0

  • PISowski rzond przesunął 23 mld z inwestycji drogowych

    na wypłate 500+ i socjalu na nierabotnych. Petycja nic nie da, bo kasa państwa jest pusta. A trzeba przygotować jeszczo na wypłate 500+ dla jedynaków, wszak sezon wyborczy rusza za rok.

    • 3 2

  • Trasa Kaszubska już dawno byłaby w budowie,

    ale Kaszubom nie podobała się lokalizacja.Każda miejscowość chciała trasę mieć trochę dalej i dlatego wielokrotnie plany były zmieniane.

    • 4 3

  • nie budowac tej cholernej obowodnicy

    po co nam obowodnica do obowodnicy ... poszerzyc istniejaca do trzech pasow i starczy... czemu ci tak zawani pracodawqcy nie mowia ze to lobbuje klika kolesi ktorzy mieli zarobi niezla kase na tej robocie oraz ze planowane sa oplaty za przejazd... gdanska to bananowa republika budynia...

    • 6 4

  • Czym jest 2,1 mld

    na obwodnicę , gdy coś co nazywa się rządem wydaje 30 mld z naszych podatków na parę rakiet

    • 5 3

  • Wywieje mieszkańców za wieś, rozwali Kaszuby, zakorkuje (tak, tak!) Miasta

    zniszczy dokumentnie naturę. Ta obwodnica to śmierć Pomorza. Kompletne zlasowanie mózgów

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane