• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy jeżdżą na Witomino objazdem, bo nie ma buspasa

Patryk Szczerba
30 maja 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W teorii autobusy linii 192 nie jeżdżą ul. Kielecką, w praktyce można je tam zobaczyć kilka razy dziennie. W teorii autobusy linii 192 nie jeżdżą ul. Kielecką, w praktyce można je tam zobaczyć kilka razy dziennie.

Gdyńskie autobusy mające planowo jeździć na Witomino ul. Małokacką zobacz na mapie Gdyni często omijają popołudniowy korek ul. Kielecką zobacz na mapie Gdyni. Zdaniem pasażerów zatrzymują się na "nie swoich" przystankach. ZKM odpowiada, że choć za dodatkowo przejechane kilometry trzeba płacić przewoźnikom, to obecnie jest to jedyny sposób, by autobusy jeździły zgodnie z rozkładem.



Czy z powodu korków zdarza ci się zmieniać linię, którą regularnie jeździsz?

Korek w godzinach popołudniowych na prowadzącej z Redłowa w kierunku Witomina (i dalej Chwarzna oraz Wiczlina) ul. Małokackiej to codzienność. Bywa, że zator zaczyna się już na wysokości schroniska Ciapkowo zobacz na mapie Gdyni, a więc całą trasę kierowcy pokonują właściwie na pierwszym biegu.

Postój na "nie swoich" przystankach

Razem z samochodami w korku stają też autobusy. Tą trasą w kierunku Witomina jeżdżą trzy linie: 121 (w godzinach porannych), 192 i W. W ostatnich miesiącach kierujący autobusami dwóch pierwszych coraz częściej skręcają w ul. Olimpijską zobacz na mapie Gdyni, by ostatecznie dojechać do ul. Kieleckiej, gdzie jest wyznaczony buspas. Choć z pozoru rozwiązanie wydaje się dobre, nie brakuje wad, o których mówią pasażerowie.

- Kierowcy autobusów, jadąc zmienioną trasą, zatrzymują się na przystankach, które nie obowiązują dla tych linii. Powoduje to dezorientację wśród pasażerów. ZKM powinno zdecydować się na któreś rozwiązanie. Może dobrze byłoby, by taka trasa obowiązywała na stałe, skoro korków nie unikniemy - opowiada pan Marcin.
Takie sugestie pojawiały się w przeszłości, gdy okazało się, że wiadukt na ul. Małokackiej jest za niski, by mogły pod nim przejechać zakupione przez komunalne spółki przewozowe za kilkadziesiąt milionów złotych i wyposażone w dodatkowe elementy na dachach autobusy MAN oraz Solaris.

Czytaj też: Nowe autobusy nie mieszczą się pod wiaduktem

Są korki, więc trzeba płacić przewoźnikom

- Proponowane rozwiązania byłyby trudne do zaakceptowania dla pasażerów, chcących dojechać do stacji SKM Redłowo jak najszybciej. Druga sprawa to kwestia finansowa. Objazd zwiększyłby kwoty, które trzeba płacić przewoźnikom na 1,5-kilometrowym odcinku ulicami Olimpijską i Łużycką - odpowiadał dwa lata temu Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Dziś przedstawiciele ZKM niechętnie przyznają, że objazd, który z powodu korków staje się popołudniami koniecznością, i tak kosztuje organizatora przewozów dodatkowe pieniądze. Jak tłumaczą, z powodu zatorów dziennie 4-5 kursów wykonywanych jest zmienioną trasą. Decyzje w tej kwestii podejmuje centrala ruchu, a kierowcy sami decydują, czy zabierać pasażerów z przystanków, których nie ma w rozkładzie.

Sugerowanym od dłuższego czasu rozwiązaniem jest budowa buspasa w ul. Małokackiej, bo m.in. przez korki spada liczba pasażerów chcących korzystać z połączeń, więc częstotliwość na liniach jeżdżących ulicą spada. Problem w tym, że do tej pory kończyło się na bezowocnych zapowiedziach.

Z jednej strony wiceprezydent Gdyni Marek Stępa tłumaczył, że dopóki nie będzie więcej linii na Małokackiej, nie ma co drażnić kierowców tworzeniem buspasa, a z drugiej strony od przedstawicieli ZKM można było usłyszeć, że nie ma sensu dodawać linii bez budowy dodatkowej drogi dla autobusów.

Kolejne podejście do buspasa

Zamknięty krąg ma szansę wreszcie zostać przerwany. W najbliższych dniach urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni będą po raz pierwszy od dawna oficjalnie przekonywali m.in. władze miasta, że utworzenie buspasa jest konieczne.

- Wniosek będzie jednym z tematów na posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która odbędzie się na początku czerwca. Chcemy m.in. poznać opinie policji oraz pełnomocnika prezydenta ds. rowerowych w tej sprawie - mówi Andrzej Ryński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Na razie przy buspasie na Małokackiej trzeba postawić znak zapytania. Choć prawdopodobnie nie będzie wymagał ingerencji w infrastrukturę, to nie wiadomo, czy nie spowoduje kolizji z ewentualnymi zamierzeniami wytyczenia drogi rowerowej do Witomina.

Jak dowiedzieliśmy się, jeżeli opinie na temat powstania buspasa tym razem będą jednomyślnie pozytywne, to dodatkowa droga dla autobusów na Małokackiej ma powstać jeszcze w tym roku.

Miejsca

Opinie (179) 9 zablokowanych

  • A najlepsze, że gdyby tam powstały 2 pasy dla wszystkich w górę to korki zniknęłyby w ogóle... (21)

    • 45 80

    • (1)

      Tak - na jeden dzień

      • 32 8

      • samochody i paliwa są zbyt tanie a infrastruktura niedostosowana do takiego natężenia ruchu...
        więc albo bus pasy
        albo opłaty za wjazd do centrum

        • 8 7

    • Coś tu grubszym wałkiem śmierdzi (1)

      Artykuł dodany o 14.50 a twoja mega ambitna wypowiwdz o 14.53. I to jest dosyć często

      • 10 11

      • widzenie spisku we wszystkim, to też objaw choroby ;)

        • 6 2

    • Jaaasne (4)

      Po jakimś czasie więcej osób zdecydowałaby się dojeżdźać się właśnie tamtędy samochodem. Dodatkowo więcej osób być może by tam zamieszkało (bo przecież nie ma korów).
      I po jakimś czasie miałbyś korek na obu pasach - tak jak na słowackiego w Gdańsku (już nawet na odcinku leśnym są codziennie - kiedyś nie do pomyślenia).
      I wtedy co 3 pasy? 4? i gdzie ci ludzie się wbiją w centrum? No chyba, żeby wyburzyć część centrum i zrobić nowe drogi....

      • 34 4

      • nie ilość pasów a ich kolizyjność decyduje o korkach (3)

        na de sala wiecznie były korki
        tak samo na słowackiego
        zamiast zrobić bezkolizyjne skrzyżowania to stawiają światła co 100 m i krzyżowanie się ruchu pieszych oraz pojazdów...

        • 12 22

        • w mieście ciężko o niekolizyjność (1)

          • 21 6

          • A przy ognisku ciężko się nie podpalić? Jak ktoś jest łajzą życiową to z wszystkim jest ciężko.

            • 12 13

        • Nie w mieście

          To zależy czy chcemy posiadać ulice przelotowe przez miasto, jak podwale czy własnie Słowackiego, gdzie życie przy ulicy nie istnieje czy też miejskie arterie. Do bezkolizyjność trzeba masę miejsca, nie jest to miastotwórcze a korki i tak są przenoszone w inne miejsca.
          Niemniej Słowackiego w obecnej formie to smutna hybryda, skrzyżowania plus ekrany sprawiają, że ulica jest bardzo nieprzyjazna.

          • 8 0

    • Niewiele to zmieni

      Jest wąskie gardło przy stacji paliw. Trzeba by zlikwidować wysepkę, może wtedy by się trochę udrożniło.

      • 9 6

    • Niestety nie! (2)

      Problemem w tym miejscu nie jest 1 pas na Kieleckiej, a zakorkowane skrzyżowanie przy Witawie, przez to miejsce stoją praktycznie wszystkie drogi przebiegające przez Witomino Rozwiązaniem docelowym mogłaby być moim zdaniem "obwodnica" tej dzielnicy która pozwoliłaby przelecieć z Centrum do Chwarzna/Wiczlina/Obwodnicy z pominięciem Witomina.

      • 37 5

      • Obwodnicy nie bedzie, bo jest lotnisko, a tak dokladniej, bo nie ma lotniska

        • 15 8

      • za wąska..

        jest ulica Rolnicza i ją też by trzeba poszerzyć a na Małokackiej jest tyle miejsca,że można zrobić buspas i drogę pieszo rowerową tak jak jest wzdłuż ul.Kiwleckiej

        • 5 1

    • Właśnie robimy nową wizualizację

      Koleje próżniowe wysokich prędkości. Sieć oplecie całe nasze miasto (z wyłączeniem Sopotu i Gdańska ponieważ to nasza konkurencja). Z Witomina na Obłuże dostaniemy się w zaledwie 5 sekund! Wizualizację wypuścimy miesiąc przed wyborami więc bądźcie czujni!
      Pozdrawiam

      • 30 1

    • Nie zniknęłyby

      Wąskim gardłem jest skrzyżowanie przy Witawie. Korki mogłyby być zminimalizowane gdyby powstała obwodnica Witomina łącząca Kielecką i Chwarznieńską.

      Małokacka jest szeroka i zrobienie buspasa nie powinno być żadnym problemem - jak na Kieleckiej.

      Nie rozumiem postawy włodarzy bo mnie buspas na Kieleckiej nie irytuje bo po pierwsze ma sens (choć mógłby mieć większy gdyby pociągnąć go do Chwarznieńskiej) i po drugie został wydzielony z istniejącej szerokości jezdni kosztem tylko zwężenia istniejących pasów. Ponadto nie rozumiem dlaczego ktoś na szali kładzie buspas lub drogę dla rowerów, buspas jest dużo ważniejszy. Można by dopuścić ruch pieszo-rowerowy na chodniku i sprawa byłaby rozwiązana - i tak większość rowerzystów jeździ tam po istniejącym asfaltowym chodniku.

      Ogólnie uważam, że budowa obwodnicy Witomina miałaby najwięcej sensu - dużo więcej niż poszerzanie leśnego odcinka Chwarznieńskiej, który niczego nie rozwiązał tylko przesunął korek bliżej Witomina (poszerzenie w lesie można było zrobić jako ostatni etap). Na samym Witominie też wykonano inwestycje rozsądne inaczej jak np. likwidacja przejścia przy "domu za falochronem" i budowa kładki a w zamian za to budowa sygnalizacji świetlnej 350m dalej przy Hodowlanej.

      • 28 2

    • Nic z tego (1)

      Nawet 3 pasy nic nie dadzą do momentu kiedy nareszcie przebuduje się na bezkolizyjne skrzyżowanie Małokackiej i Kieleckiej. To nie takie trudne tylko miasto musi chciec !!!

      • 9 6

      • Najpierw muszą sprzedać lotnisko żeby mieć kasę;)

        • 0 3

    • Rozwiązanie które znajdzie miasto to będzie, zamiana ulicy Małokackiej na deptak z ścieżką rowerową. O wszystkim można dowiedzieć się w infoboksie

      • 8 1

    • przerobić te pierwsze skrzyżowanie na górze

      dorobić wcześniejsze zjazdy.

      • 1 0

    • nie nie

      autobus to taka menda, że musi mieć swój własny

      • 1 1

    • Na światłach i tak wszyscy by stali

      Korek może byłby dwa razy krótszy ale na światłach i tak przejechałoby tyle samo aut

      • 0 1

  • (10)

    Świetnie, w gdyni to możliwe, to kierowca wybiera sobie trasę

    • 35 16

    • Kierowca nie wybiera SOBIE trasy (bo do domu ma jescze daleko) tylko po to aby skrócić czas podróżowania pasażerom. (1)

      Nie ma sprawy drogi Panie , specjalnie dla Pana (proszę się tylko ujawnić w autobusie) pojadę z Panem nie objazdem tylko w korku Małokacką. Jeżeli prędzej nie zlinczują Pana współpasażerowie to na Witominie będziemy 20-30 minut później aniżeli objazdem. Pozdrawiam

      • 30 1

      • Skoro niemożność utrzymania rozkładowych czasów przejazdu jest stała,

        to kto układał taką rozpiskę, która jest niewykonalna?

        • 1 1

    • (2)

      Nie mam potrzeby jeździć po gdyni, w ogóle tam nie bywam, pozdrawiam również

      • 9 13

      • To po co ten hejt na kierowcę? (1)

        Siedzisz u siebie, nie jeździsz po Gdyni to po jaką cho...re sie udzielasz w temacie stricte Gdyni?!

        • 23 1

        • To debil jest.

          • 15 1

    • (1)

      Trasa jest zmieniana za zgoda 09 nie wiesz nie komentuj.

      • 6 1

      • myślałem że 07 zgłoś się

        • 5 1

    • j.w. (2)

      Korzystam z komunikacji autobusowej. Popieram zmianę tras autobusów 141, 137 (korek na Witomińskiej) i 192 (korek na Małokackiej) i jazdę buspasem na Kieleckiej. Nie pomijają swoich przystanków a pomijają te na których nie ma ich w rozkładach.

      • 4 0

      • (1)

        Autobusy lini 141 i 137 mają Na Witomińskiej dwa przystanki w gwoli przypomienia.

        • 0 2

        • To jeden z nich np: 137 powinien tam robic tzw. zajazd na petle przy cmentarzu i powrot do Kieleckiej.

          5 minut wiecej na powrot, ale 20 minut mniej niz w korku, co jakby nie patrzec wychodzi na korzysc.
          141 wogole nie powinien tam zajezdzac. Linia dluga, magistralna, wiec niech leci od razu prosto z Warszawskiej na Kielecka.
          Droga powrotna w przypadku obu linii jak do tej pory.

          • 2 1

  • (7)

    trzeba wyznaczyć buspasy.
    Najlepiej kosztem blachosmrodów.

    • 57 42

    • Policzmy rowerzystów - ścieżki puste (1)

      Zrobić buspasy w miejsce miejsce ścieżek rowerowych na których nie ma ruchu

      • 17 10

      • rowerzyści nie stoją w korkach stąd złudzenie że nie ma ruchu na drogach dla rowerów

        drogą dla rowerów przez godzinę przejedzie więcej osób niż autobusami przy tym samym przekroju drogi.

        W Gdyni drogi dla rowerów nie tworzą spójnej sieci, stąd ruch rowerów jest nadal mniejszy niż potencjalny, gdyby miasto poważnie traktowało zasady zrównoważonego rozwoju.

        Przyszłością komunikacji w miastach pagórkowatych takich jak Gdynia są drogi dla rowerów i ruch rowerów wspomaganych elektrycznie.

        • 11 13

    • Proponuję objazd przez Rumię i obwodnicą,

      będzie szybciej.

      • 6 2

    • Nie ma opcji. (2)

      Niech każdy sam decyduje czym będzie dojeżdżał do pracy/szkoły. Mam dość dyktowania mi kiedy, czym i gdzie mam jeździć.
      Istny terror.

      • 5 4

      • No niestety (1)

        trendy pokazuja że miasta wskazują czym obywatele mają jeździć ponieważ wszyscy samochodami sie nie pomieszczą.

        Polityka jest taka żeby jak najbardziej dać w koćś tym którzy jeżdżą samochodami (uspokajanie ruchu, drogie opłaty za parkingi, pierwszeństwo ruchu pieszych, rowerów i komunikacji zbiorowej). Czy to się komuś podoba czy nie to nas również to spotka.

        Hejterom od razu powiem że nie jestem obcisłogaciowcem i używam samochodu :). Po prostu stwierdzam fakt.

        • 3 3

        • Jest dokładnie odwrotnie. Promuje się komunikację indywidualną, poszerzając drogi, a zniechęca się do kom. publicznej zwiększając ceny biletów i likwidując trasy. To w skmkach się ludzie nie mieszczą, natomiast poza godzinami szczytu kierowcy samochodów mają dla siebie kupę miejsca, nawet w centrum.

          • 1 1

    • poszerzyć małokacką i stryjską- to skandal że 25 lat nic się tam nie robi- a co z wąskim wiaduktem?

      małokacka i stryjska to kwintesencja gdyńskiej urzedniczej niekompetencji. miejsce jest więc poszerzyć!

      • 2 2

  • (2)

    Tyle lat myślenia, nicnierobienia, żeby nie drażnić kierowców. Pewnie lepiej drażnić użytkowników autobusów. A potem narzekac, ze liczba podrozujacych spada. Tam już dawno powinien być buspas. Urzędnicy pobudka, bądźcie przewidujący a nie bojacy się.

    • 69 6

    • natomiast w Gdańsku straż miejsca nie drażni kierowców mandatami za złe parkowanie, ale pokornie poucza
      oczywiście gdy w ogóle się pofatyguje

      • 6 0

    • Kilka ważnych rzeczy:

      Brakuje spójnej polityki dotyczącej transportu.

      1. Buspasy są budowane dorywczo bez ładu i składu. Jak się komuś przypomni albo jest miejsce to się zrobi ale nie ma tu przemyślanego działania które miałoby doprowadzić do oczekiwanego jakiegoś skutku.

      2. Podobnie rzecz się ma z rowerami. Aby ludzi zachęcić do jazdy rowerem to musi to być wygodne i dostępne. Dzisiaj tak nie jest. Ścieżki nie tworzą spójnego systemu. Nie widać aby wykonywane działania miały przermyślany charakter. Choćby stacje rowerowe są czasami zlokalizowane w miejscach gdzie rowerzysta zgodnie z prawem nie może jeździć.

      3. Uspokojony ruch w mieście to farsa. Civitas Dynami zostało wykorzystane do ustawienia znaków pionowych i poziomych. W ustanowionych strefach raz jest wskazane pierwszeństwo raz nie co skutkuje bałaganem i dezorientacją kierowców. Nigdy się nie nauczymy jeździć po strefach jeśli będzie taki bałagan.

      4. Transport kolejowy - dzięki bogu jest skm bo bez tego daru okresu komuny Trójmiasto nie byłoby takie same. Ale okazuje się, że może przydałaby się PKMka na pólnoc? Tory niby sa ale wszyscy przypominaja sobie o tym na dwa tygodnie podczas gdy pół Gdyni stanie i ludzie nie moga wrócić do domów. Potem się zapomina.

      5. Ważna rzecz - Straż Miejska - jest od tego żeby pilnować prawa, więc jak jest zakaz to się egzekwuje jego respektowanie. No niestety, albo prawo obowiązuje albo nie. Na krzykaczy którzy dostali mandat za złamanie przepisów nie ma co sie oglądać.

      Mądry plan i jego konsekwentna realizacja może nas tyko uratować.

      • 0 0

  • Zaraz zaczynamy (9)

    Janusz z ekipą platformianą dostali cynk ze napisali cos o Gdyni.

    • 9 16

    • Rozwiązanie jest proste (7)

      Zakazac ruchu osobowego na terenie Gdyni i tyle. Transport logistyczny i miejski . Wsiadac tlustymi tylkami na rower i pedalowac. Nie Szcurek tu problemem, nie pis z po. Tylko samochodziarze

      • 18 38

      • Rozwiązanie jest proste: lecz się.

        • 26 3

      • (1)

        Tak jest! Zakazać wszystkiego! Niech nic nie będzie (wolno)!

        • 12 2

        • Nie będzie niczego...

          Już taki jeden kiedyś był, na prezydenta Białegostoku bodajże kandydował.

          • 4 1

      • szczur to ty?

        • 2 3

      • zes*ala się bieda i płacze

        • 1 0

      • zakazać pisania durnych komentarzy

        • 1 0

      • Rozwiązanie jest proste_1

        Czyżby chudoduby pedałowiec chciał przewozić np. ciężarną do porodu na ramie a inwalidę wsadzić na trójkołowy rowerek. Może autor wpisu powinien w końcu założyć w swoim rowerze siodełko i przejrzeć na oczy.

        • 0 1

    • Je i tak mniej piszę

      Trochę już mi Was przykro

      • 1 4

  • Prezydent miasta do dymisji! (4)

    Szczurze odejdź, miasto doprowadzisz do ruiny!

    • 57 20

    • Jest już pierwszy hahaha

      • 8 7

    • szczur won!!!!

      • 6 9

    • ...i znowu znajomy dyżurny troll na służbie

      • 6 4

    • Możesz mnie cmoknąć w pompę złamasie.

      • 1 2

  • (3)

    Małokacka ciągle w korku ale chodnik to ma chyba 3 metry szerokości.

    • 52 9

    • Buspas

      W sam raz na buspas

      • 2 4

    • chodnik jest ok.... (1)

      To na nim można wyznaczyć drogę dla rowerów....wiele nie potrzeba- trochę farby....a Małokacka jest na tyle szeroka, że buspas też się zmieści.

      • 9 4

      • można trochę farby i zamalować szyby kierowcom

        i też ok

        • 2 2

  • PARKING na Małokackiej !!! (6)

    A jakie pomysły ma miasto aby nie robić z ulicy parkingu sięgającego myjni kiedy trwa mecz ???? Czy naprawdę musimy się zawsze wyróżnić czymś w Gdyni? Jak można budować stadion bez wystarczającej liczby miejsc parkingowych?

    • 56 9

    • W Gdyni absurd za absurdem, sami widzicie

      • 9 2

    • to trzeba... (1)

      ... wsadzić d*pę do autobusu ;)

      • 9 5

      • dokładnie...

        • 6 1

    • Zamykana Małokacka w trakcie meczu (1)

      Dodajmy, że wtedy ulica jest zamykana dla samochodów na około6 godzin, a jedynie autobusy są puszczane!

      • 13 1

      • Rowerem wtedy można jechać

        po szerokości

        • 3 1

    • A wielki parking przy rivierze?

      A fakt to 5 minut piechotą, za daleko

      • 2 0

  • Cała Gdynia: korki, za niskie mosty na autobusy za kilka milionów itd. (13)

    tylko PR i nic więcej

    • 51 9

    • Sprawdz definicje Public Relations (10)

      Bo mam wrazenie ze nie do konca wiesz o czym piszesz

      • 4 12

      • Propaganda sukcesu za grube miliony złotych - tak lepiej? (9)

        • 18 2

        • Tez nie do konca (8)

          Ten niby sukces to twoje częste pomówienie

          • 3 10

          • "twoje częste pomówienie" ? niedobrze z tobą, to już bełkocik (7)

            • 8 2

            • Tak to niestety wyglądą. (6)

              Jakkolwiek by nie brzmiało. Pomawiasz często o uprawianie "propagandy sukcesu" chyba proste. Wmawiasz ze "tylko PR i nic więcej" nie znając definicji Public Relations"

              • 2 8

              • O! Odezwal sie wszystkowiedzacy o wszystjich (5)

                I bedzie imputowal

                • 4 3

              • Wiem kiedy ktos uzywa słow o ktorych nie ma większego pojęcia ;) (4)

                To ci powinno narazie wystarczyć

                • 3 0

              • Buahahahaha (3)

                To Ci powinno wystarczyc

                • 4 1

              • Ciesze sie (2)

                Ze sie uśmiałeś :D naprawde mi miło

                • 2 2

              • (1)

                Tępy kij.

                • 2 1

              • Wypowiedź miesciaca

                Buahaha

                • 2 0

    • najlepsze jest to, (1)

      że pod tym mostkiem wystarczyłoby obniżyć ulicę o pół metra i wszystkie autobusy by się pomieściły, a cała operacja trwała by ok 3 dni, no chyba, że tam biegną jakieś media pod asfaltem ( jak to zwykle w tym kraju bywa, jakby nie mogli takich rzeczy pod chodnikiem, albo pasem zieleni robić), to tydzień

      • 8 5

      • Słaby jesteś,ja ze szwagrem bym to w 1 dzień zrobił nawet z mediami i kanałami,bunkrami i to łopatą.

        • 2 2

  • Cytuję mojego ulubieńca - Marka S. (3)

    "nie ma co drażnić kierowców tworzeniem buspasa".
    Możliwości są dwie:
    1. Albo Marek. S. chce zbudować buspas w miejscu normalnego pasa ruchu, którego jest tam 1 (jeden) - wówczas pomysł jest do d0py
    2. Albo Marek S. chce dobudować jeszcze jeden pas - ale gdzie wówczas drażnienie kierowców ?

    • 29 0

    • Opcja 3

      Albo tej ekipie po 20 latach można by już podziękować. Dziadki zatrzymały się na latach 80 tych gdy marzeniem był maluch. Dziś ludzie mają inne priorytety a najbardziej drażnią ich niekompetentni debile

      • 15 2

    • Pan S. drazni wszystkich swoja osoba i jakos nie ma z tego powodu wyrzutow

      Buspas mu wadzi za to

      • 8 0

    • 3. Marek S. nigdy nie był w tamtym miejscu.

      Dotychczasowe pasy są na tyle szerokie, że na jednym mieszczą się dwa samochody osobowe, więc wytyczenie jednego buspasa po górę to tylko zmiana malowania. Pozostaje jedynie wąskie gardło przy stacji benzynowej.

      • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane