• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy linii 167 wrócą do centrum miasta

Krzysztof Koprowski
9 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta. Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta.

Mieszkańcom udało się osiągnąć swój cel i w ciągu najbliższych tygodni autobus linii 167, który obecnie kończy bieg na Siedlcach, powinna zostać wydłużona do centrum Gdańska. Wiązać się to będzie jednak z rzadszym kursowaniem pojazdów.



Jak oceniasz decyzję o przywróceniu trasy linii 167 do centrum miasta?

Przypomnijmy, uruchomienie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) powiązane było ze skróceniem wszystkich linii autobusowych z dzielnic zachodnich do przebudowanej pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska.

To rozwiązanie było od samego początku krytykowane przez pasażerów autobusów, którzy narzekali na fatalnie wykonany węzeł przesiadkowy (brak miejsca, niewielkie zadaszenia) oraz wydłużony czas przejazdu (sygnalizacja świetlna dla tramwajów bez priorytetu, większa liczba przystanków względem autobusu).

Czytaj też: Stowarzyszenie miłośników komunikacji proponuje zmiany w tramwaju na Morenę

Pod koniec września mieszkańcy przy wsparciu rad dzielnic Jasienia, Kokoszek oraz Stowarzyszenia Sympatyków Dzielnicy Kokoszki doprowadzili do spotkania z urzędnikami, na którym wprawdzie nie przedstawiono żadnych nowych rozwiązań, ale zapewniono, że będą trwały prace nad polepszeniem oferty komunikacyjnej.

- Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, artykułowanymi zarówno na początku września, jak i na spotkaniu z mieszkańcami, przeprowadziliśmy analizę efektywności dotychczas wprowadzonych zmian - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej - Poprzez badania ankietowe poznaliśmy opinie mieszkańców i ich oczekiwania, a kompleksowe badania ruchu wskazały na znaczący wzrost liczby podróżujących z rejonów Jasienia, Kokoszek, Kiełpina Górnego w kierunku Wrzeszcza. Stąd nasza propozycja, by wspomóc komunikację tramwajową i wydłużyć linię 167 do centrum przy zachowaniu relacji [linią 168 - dop. red.] do Wrzeszcza.
Ale zmiana ta oznacza też ograniczenia w kursowaniu pojazdów. Autobusy linii 167 będą jeździły rzadziej: w szczycie pojadą co 20 minut (obecnie co 15), a poza nim i w weekendy co 30 minut (obecnie co 20).

Zmiany mogą zostać wprowadzone w ciągu kilku tygodni. Miasto czeka jedynie na opinie rad dzielnic w zakresie propozycji nowego-starego kształtu linii 167. To powinna być jednak tylko czysta formalność, ponieważ radni dzielnic Jasień i Kokoszki od początku protestowali przeciwko skróceniu linii do pętli Siedlce.

Miejsca

Opinie (202) 3 zablokowane

  • (16)

    Głupota wygrała. Zamiast przyspieszyć tramwaje, dano autobusy, które będą rzadziej kursowały. Teraz czekam na protesty mieszkańców, że ciasnota w pojeździe i ludzie mdleją.

    • 127 217

    • Jedno jest pewne (5)

      Ty 167 do Centrum nie jeździsz...
      Więc dlaczego się wypowiadzasz w sprawie która cię nie dotyczy trollu

      • 79 32

      • (4)

        Jeżdżę i bardzo nie podoba mi się, że w weekendy będzie co pół godziny! Teraz jest co 20 minut + 168, więc można sobie wygodnie dotrzeć do Siedlec, a stamtąd tramwajem, który jeździ co chwila. Ale przecież "moje dziecko może się rozchorować podczas przesiadki" okazało się ważniejsze.

        • 36 55

        • Zauważ że skoro lubisz przesiadki...

          to nadal możesz je robić...
          Co to w ogóle za pomysł że z przesiadka lepiej niż bezpośrednio???
          A że rzadziej...szkoda...coś za coś...z dwojga złego wolę bez przesiadki...szczególnie zimo (tako siarczysto...suwalsko)

          • 64 14

        • tramwaj co chwila nie jeździe tylko co chwila staje

          na światłach i na przystankach, które są co kilka metrów. Ale jak ktoś lubi tracić swój czas na wycieczki krajoznawcze i wystawanie na przystankach to proszę bardzo. Mi to nie odpowiada .Autobusy powinny kursować w trakcie szczytu częściej.Jak ktoś kiedyś jechał autobusami 167 168 rano to wie jak dużo ludzi lubi bezpośredni/szybki dojazd do celu

          • 61 4

        • zobaczymy jak będzie..

          mi też się nie podoba, że zmniejszają częstotliwość kursowania167, ale to gorzkie żale pod adresem naszych decydentów. Chcieli pewnie ludziom podziękować za te protesty. Kiełbasa wyborcza jest, ale żeby nam nie zaszkodziła. Poza tym nie od razu nastąpią zmiany może dopiero po wyborach, bo to ma nastąpić w ciągu kilku tygodni....

          • 21 0

        • Ciekawe czy gdybyś jeździł na wózku inwalidzkim, chodził o kulach albo prowadził wózek z dzieckiem to też byś tak lubił przesiadki na "wielkiej" i "szerokiej" pętli Siedlce.

          • 4 1

    • Wygrali mieszkańcy ale tylko z powodu wyborów

      Gdyby za 2 tygodnie nie było wyborów to nic by się nie zmieniło, teraz to władzuchna kochana włazi ludziom w tyłki bez mydła, byle tylko na nich głosować. Dno den-cytując klasyka.

      • 21 17

    • przyspieszyć tramwaje to marzenie ściętej głowy (6)

      A ja się pytam jak chcesz przyspieszyć tramwaje???? jakieś turbodoładowanie?Tramwaj to nie jest Pendolino. jak wg tego zamysłu ma wyglądać to przyspieszenie??? Tekst w stylu "głupota wygrała" - jest poniżej jakiegokolwiek poziomu dyskusji, rzucać inwektywami potrafią tylko ludzie, którzy nie potrafią posługiwać się argumentami. To chyba dobrze, że ludzie jak uważają, że coś jest źle i nie funkcjonuje jak trzeba to protestują i dzięki temu można zacząć zmiany na lepsze. A co mają siedzieć stłamszeni?

      • 44 13

      • może likwidacja połowy przystanków? (1)

        • 14 23

        • to nie jest dobry pomysł w tym miejscu .Tam jest duża zabudowa mieszkalna (bloki, szkoła-liceum i pasaż- w tym zabudowa mieszkalna)-tam mieszka dużo ludzi,a poza tym autobus i tramwaj mają przystanki, które się nie pokrywają. Autobus ma przystanki znacznie dłuższe, więc likwidacja połowy tramwajowych przystanków by utrudniła dojazdy tym ludziom z tych terenów zabudowanych, bo musieliby niezłą trasę pokonywać pieszo. Poza tym przystanek tramwajowy od Siedlec w kierunku Piekarniczej jest stanowczo za długi powinien być przy węźle przesiadkowym Emaus. Tramwaj i autobus to dwa inne środki transportu na tym to polega, że tramwaj ma przystanki częściej i nie dorównuje autobusowym. Dlatego alternatywa jest konieczna

          • 27 4

      • Odpowiedz (3)

        Tramwaj można przyspieszyć włączając mu zielone światło na skrzyżowaniach. Działa to w wielu miastach na zachodzie. Wszystko zależy od polityki miasta. Jest ona bardziej zielona, wprowadza się rozwiązania na niekorzyść transportu indywidualnego. Wystarczy spojrzeć na rozkład jazdy. Czwórka między przystankiem Siedlce a Paska ma minutę na przejazd między przystankami i zatrzymanie się na przystanku. Tory zostały prowadzone obok ulicy. Od Paskiej do Powstańców Warszawskich 2 minuty a do następnego przystanku Nowe Ogrody aż 3 minuty. Od przystanku Powstańców Warszawskich wjeżdża tramwaj na środek jezdni ulicy Nowe Ogrody. Sygnalizację świetlna można tak nastawić, że nie będą zakorkowane skrzyżowania a korki na Kartuskiej wydłużą się w stronę Siedlc. Można zablokować wjazd z Kartuskiej w Strzelecką dla kierowców z kierunku Siedlc i tramwaj przejedzie płynnie przez ten odcinek. Tak długo jak pierwszeństwo mają auta, miasto wspiera korki, bo coraz więcej ludzi rezygnuje z transportu publicznego.

        • 8 22

        • ale i tak nigdy nie dorówna szybkością autobusowi (1)

          • 18 2

          • dlaczego?

            Zakladajac, ze mialby tak samo czesto przystanki to przeciez w miescie nie moze jechac autobus szybciej niz 50kmph. Czy tramwaj ma jakies w tej kwestii ograniczenia?

            Co wiecej, tramwaj jedzie w zdecydowanej wiekszosci po swoich wydzielonych torach. Nie grzeznie w kazdym korku (tylko jeszcze ktos nie zrozumial, ze warto swiatla pod tramwaj ustawic).

            • 2 13

        • trochę może i zyska, ale rozpędzić to się nie rozpędzi - zaraz straci przez stawanie co kilka metrów na przystankach. Autobus i tramwaj to 2 odrębne środki lokomocji. Świetnie się uzupełniają, ale jak mamy ograniczony wybór to jest problem. Na trasie na Kartuskiej dobrze funkcjonowały razem. Wystarczy ustawić dobrze rozkłady jazdy nie wiem dlaczego jest z tym taki problem.....

          • 19 2

    • (1)

      Nareszcie. Dziękuję za zaangażowanie!

      • 13 3

      • że niby trojmiasto.pl zaangażowało się?

        hehe, taaaaaaaaaa, to dzięki portalowi urzędnicy rozważają zmiany, aha

        • 2 6

  • Autobusy i tramwaje (4)

    Cieszmy się kochać autobusy, tak szybko od..jeżdżają...

    • 58 9

    • Prawda (3)

      Pracuję na Długiej w Gdańsku. Z dojazdem problemu nie ma. Lecz wracam godzinę dłużej niż przed zmianą. Kończę o takiej godzinie, że na dojście na Dworzec PKS mam 9 min co jest niewykonalne. Gdy już dojdę to czekam pół godziny na 184. Jak jadę tramwajem to i tak czekam na przystanku Brętowo PKM na jakiś autobus na Niedźwiednik. Czyli plus minus wychodzi na to samo co podczas jazdy samym 184. Gdy był 183 to do domu jechałem pół godziny. Teraz jadę półtorej, bo czekam ponad 40 min na przystankach.

      183 wróć proszę........

      • 11 2

      • Sama jesteś winna! (2)

        Nie kłam. Po prostu nie korzystasz z aplikacji jakdojade i podobnych. Nie wyszukujesz w danym momencie najlepszego połączenia. Jedziesz tak jak uważasz i wychodzi na złe. W dużej części centrum jest darmowe wifi, możesz szukać połączenie za darmo. Odcinek Dworzec Główny -> Niedźwiednik pokonasz nawet w 25 minutach. Przy wykorzystaniu PKM nawet w 20 minutach.

        Twoim problemem nie jest autobus a brak indywidualnych godzin pracy, przy których możesz parę minut wcześniej wyjść, jak wcześniej przyjdziesz albo masz nadgodziny. Dla tego mamy korki w Gdańsku.

        • 2 24

        • Skretyniale dziecko internetu

          • 6 1

        • z mojej strony ułaskawienie

          Za dużo negatywnych emocji tu widzę. Nie ma co się ekscytować. Nikt z poruszających się komunikacją miejską nie jest niczemu winien, bo nie mamy wpływu ani na rozkłady, ani na sytuację na drodze, ani na to czy łaskawie coś przyjedzie o czasie, nikt specjalnie nie wybiera dłuższej drogi do pracy i jej sobie nie utrudnia. Każdy dzieli się wrażeniami z tych podróży po zmianach i po pierwsze nie jest tak, że autobusy i tramwaje jeżdżą wg rozkładów, bo notorycznie jadą 2 pod rzad (jeden spóźniony), nie ma tak, że jak wchodzisz na przystanek to od razu coś podjeżdża -to wyjątkowo sporadyczne przypadki, trzeba doliczyć też czynnik ludzki czyli jak spóźnisz się 2 sek. to czekasz na następny. i w końcu praca i szef nie dostosuje się do pracownika jest zupełnie odwrotnie. Aplikacje netowe to nie życie. Tylko w świecie wirtualnym wszystko jest możliwe

          • 21 0

  • (9)

    Muszę kiedyś zmierzyć, ile czasu traci tramwaj na różnych światłach na trasie Dworzec Główny - Łostowice Świętorzyska.

    Szacuję, że około 5-6 z 19minut rozkładowego przejazdu schodzi na czerwone światła. Najdłużej tradycyjnie na przystanku Wilanowska.

    • 95 4

    • Pomogę Ci lekuchno (6)

      1. przystanek Śródmieście: średnio 1,5-2 minuty
      2. przystanek Chałubińskiego: średnio 1 minuta
      3. przystanek Sikorskiego: średnio 1,5 minuty
      4. przystanek Wilanowska ( mistrz ! ): średnio 2,5 minuty

      Zakładamy oczywiście, że przed nami nie jedzie jeszcze jeden skład, bo wtedy oprócz nr 3 ( bo tu się składy rzadko korkują ), do wszystkich czasów spokojnie możemy dodać 1,5- 2 minuty.

      I jeśli liczymy na zmiany to niestety- do momentu, aż osoby decyzyjne nie będą jeździły regularnie komunikacją miejską, to nie będą miały świadomości co jest grane.

      • 15 1

      • Ja (2)

        W Hannoverze w Niemczech jest tak że jak tramwaj lub autobus dojeżdża do świateł to odrazu mu się zapala zielone a u nas TriStar i co z czerwonego na czerwone 21 wiek????

        • 16 2

        • bo w Hanowerze tramwajarze wiedzą kiedy będzie zielone (1)

          • 10 0

          • obawiam sie, ze dla polskich kierowcow to jeszcze niewyobrazalne

            Niestety - nie tylko dla nich. Caly urzad miasta rozwoj miasta uznaje tylko i wylacznie przez budowe nowych szerokich drog. Wszystko inne to pitoly, ale nowa arteria tranzytowa przez srodek dzielnicy to powod do dumy.

            • 2 1

      • (2)

        Przystanek Wilanowska to swobodnie mógłby być podwójny, wówczas tramwaj "jadący za" nie traciłby czasu.

        W każdym razie dzięki. I to zestawienie czasów marnowanych przez tramwaje na światłach powinno zostać podchwycone przez redaktorów trojmiasto.pl - to się nadaje na artykuł. No i co z Tristarem? Działa? Nie działa?

        • 9 0

        • działa

          stoją piesi, rowerzyści, stoją tramwaje - żeby kierowcy pojechali 5% szybciej.

          • 7 0

        • Skoro Tristar działa, to może istanieje szansa, aby postawić go na Wilanowskiej?
          Przynajmniej wszyscy będą wiedzieli, że 164 dalej spóźnia się 10 min po godzinie 16:00.

          • 2 0

    • A wystarczy dac tramwajowi zawsze zielone, a kierowcy aut (1)

      bezwględnie musieliby ustępować tramwajowi pierwszenstwa. Tak jak pojazdowi uprzywilejowanemu. Uprościloby to przepisy i przyspieszylo znacznie komunikację miejską.

      • 13 3

      • pomysł ciekawy.

        • 2 3

  • czyli rozkład jazdy pójdzie się walić (8)

    Żeby nie było - nie jestem przeciwny temu rozwiązaniu. Ale efektem będzie to, że (zwłaszcza w godzinach szczytu), jakiekolwiek przesiadki i takt autobusów od Siedlec do Jasienia będzie absolutną fikcją.

    • 38 16

    • juz ci zle ?

      jeszcze nie zaczely kursowac a ty juz wszystko wiesz i jest ci zle. Moze masz depresje i frustracje.

      • 17 10

    • Hmm.... a był jakiś takt.... (3)

      Do tej pory nie uporano się z synchronizacją i taktowaniem autobusów i tramwajów, zatem dalej by go nie było. Teraz chociaż w miarę pewnie będzie można do centrum dojechać.

      • 10 3

      • Nie opowiadaj bajek (2)

        Jeżdzę codziennie i zawsze autobus czekał na ludzi z tramwaju

        • 5 24

        • oj nie zawsze oj nie zawsze

          mam odmienne wrażenia

          • 22 2

        • Tramwaj też czekał. Na zielone.

          • 5 0

    • chcą nam uprzykrzyć.. (2)

      bo się nie cieszyliśmy ze zmian i krytykowaliśmy te dziwaczne rozwiązania i za te protesty likwidują nam kursy. Jak z paradoksem szklanki wody( Pytanie czy szklanka jest do połowy pełna czy do połowy pusta?) Czy śmiać się czy płakać?

      • 17 0

      • durne tłumaczenie (1)

        to przecież zwykła kalkulacja:
        masz np. (teoretycznie!) 100 zł/dzień, z punktu A do punktu B i z powrotem płacisz za paliwo 10 zł możesz więc w ciągu dnia wykonać 10 takich kursów,
        jeśli trasę wydłużysz do punktu C to z A do C zapłacisz np. 12,50
        ile teraz razy możesz nawrócić? pokonać trasę z A do C?
        podpowiem: 8

        • 1 15

        • można zrobić przesunięcia między kursami

          Przed zmianami jeździły dobrze.. po zmianach tragicznie. Wystarczy tak ułożyć rozkład i poprzesuwać kursy, żeby były częstsze w godzinach szczytu, kiedy jest większe obłożenie. Teraz te kursy są zdecydowanie źle ustawione. Poza wszystkim niektóre linie zupełnie zlikwidowano jak 142 i 183, 264-teraz w ogóle nie jeżdżą. To gdzie się podziały oszczędności spowodowane ich likwidacją?na które linie przerzucono ten tabor i kursy?

          • 15 0

  • Maja co chcieli !. szkoda szmalu na te wymuszone bzdety . (3)

    Znajac zycie ludzie beda znowu za pol roku jeczec ze im nie pasuje. Polacy to narod mentalnie opozniony , tworzacy bezmyslnosc ekonomiczna, nudziarze, frustraci , majacy wrodzona depresje , poziom intelektu tez nikly. Przez te wady wielu mysli ze glupota to normalnosc.

    • 37 101

    • ten kto to pisał to na pewno wchodzi w zakres tego co pisał..

      szkoda słów na polemikę.

      • 29 1

    • Ziutek, to jest przywrócenie stanu poprzedniego ale moze ty nowy jestes.

      • 5 0

    • nieprawda!

      jakiś dziwny obraźliwy stereotyp!

      • 15 0

  • 111, 106 :) (5)

    Tymczasem absurdów komunikacyjnych ciąg dalszy.
    Mimo wyremontowania ulicy Siennickiej i Lenartowicza na Przeróbce, wybudowaniu na nich przystanków wiedeńskich, autobusy jadą przez ulicę Bajki omijając przystanki, które miały służyć komunikacji tramwajowo - autobusowej.
    Widać wydawanie pieniędzy na absurdalne pomysły w Gdańsku to norma.

    • 47 12

    • Przystanki wiedeńskie wybudowano z myślą o tramwajach. Autobusy zyskały wspólny przystanek na Siennickiej.

      • 11 2

    • (3)

      Chyba coś się pomyliło. Autobusy jadą normalnie przez Lenartowicza. Wiem bo jechałem...

      • 6 6

      • (2)

        W kierunku Gdańska tak, ale w kierunku Stogi ruch odbywa się przez Bajki

        • 4 0

        • Nie jadą. W stronę Górek Zachodnich jadą przez Bajki. Jedynie n8 jezdzi po staremu. Dla mnie to tez absurd.

          • 4 2

        • Bo na Bajkach tez ludzie żyją

          • 1 0

  • Żałosne... (17)

    teraz pozostaje czekać na rządania pasażerów linii 183;142; 175 czy 174 przywrócenia kursów do centrum.Jeszcze trochę a okaże się,że tramwaje na "Morenę" sa zbędne bo leniwe społeczności nie mogą wstać 5 min .wcześniej.Pozostaje mieć nadzieję,że 167 zostanie skierowane do centrum przez Suchanino i Powstańców i autobusy nie będą smrodzić na Kartuskiej.

    • 41 193

    • ....Rządania ? (1)

      ups )

      • 29 0

      • Jedne społeczności leniwe,a inne pisać nie potrafią

        • 24 3

    • Sama jesteś żałosna. (4)

      Morena była bardzo dobrze skomunikowana za pomocą autobusów. Ale znaleźli się postępacy i zrobili linię tramwajową.
      Wszystko było by ok gdyby tramwaj był uzupełnieniem i alternatywą dla istniejących połączeń autobusowych. Ale geniusze wymyślili, że jak jest tramwaj, to po co autobusy. Polikwidowali linie i spieprzyli dojazd ludziom z Moreny i Niedźwiednika.
      Bo tak na logikę, to po kiego grzyba tramwaj do PKM Brętowo? Tylko po to, żeby dowoził pasażerów na kolejkę? Przecież jeździły tam autobusy.
      Linia tramwajowa na Migowo ma sens tylko wtedy, gdy będzie przedłużona i pojedzie przez Jasień na Szadółki.
      Mieszkańcom Moreny były potrzebne tylko trzy zmiany.Pierwsza, to przedłużenie linii 129 do PKM Jasień, i przesunięcie rozkładu tej linii względem 127 o jakieś 5-10 minut. Druga to częstrze kursy linii 227. Trzecia to przesunięcie rozkładów jazdy linii 162 i 262 tak, aby nie jechały jeden za drugim.

      "bo leniwe społeczności nie mogą wstać 5 min .wcześniej." Nie chodzi o wstawanie 5 minut w te czy we wte. Chodzi o to, że było dobrze a jest gorzej.

      "Pozostaje mieć nadzieję,że 167 zostanie skierowane do centrum przez Suchanino i Powstańców i autobusy nie będą smrodzić na Kartuskiej."
      I ten cytat wszystko wyjaśnia. Szanowna pni mieszka na Kartuskiej i przeszkadza jej smrodzący autobus. Może dla jaśnie panienki całkiem zamknąć rush samochodowy na tej ulicy?

      • 63 7

      • Częstrze?

        • 5 9

      • 183 (1)

        Dokładnie. Zlikwidowanie 183 i 142 to kompletna klapa. Bo dlaczego autobus nie może jeździć po swojej starej trasie gdy z nową linią tramwajową pokrywa się tylko w nieznacznym stopniu.

        183 startuje z punktu A (Niedźwiednik), jedzie sam, przejeżdża przez punkt B, jedzie z tramwajem, a kończy w punkcie C. Do punktu D (Nowy Port) nie dojeżdża (tam jedzie tylko tramwaj).

        10 startuje w punkcie D (Nowy Port), jedzie sam, przejeżdża przez punkt C, jedzie razem z autobusem, kończy w punkcie B. Do punktu A (Niedźwiednik) nie dojeżdża (tam jedzie tylko autobus).
        '
        Schemat na dole powinien to wyjaśnić.
        '
        PUNKT A'''''''''''''''''''''''''''''''''PUNKT B''''''''''''''''''''''''''''''''''PUNKT C'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''PUNKT D
        Niedźwiednik''''''''''''''''''''''PKM Brętowo'''''''''''''''''''''''Targ Sienny (Dw. PKS)'''''''''Nowy Port
        183''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''10''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''183'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''10
        '
        o----------------------------8:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::8............................................o
        '''''''''''''''''''Linia bus'''''''''''''''''''''''''''''''''''Linia bus-tram''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''Linia tram
        '
        Jak widać trasy tych linii są jednak inne. Jadą ze sobą tylko przez chwilę.
        '
        To tak jak by porównać 136 i 116. Jadą gdzie indziej lecz przez pewien moment jadą razem (na Słowackiego). Na szczęście tych autobusów nam nie zabrali. Wtedy byłaby katastrofa.

        • 7 3

        • Problem polega na tym, że wspólny odcinek to w połowie nowo wybudowana linia tramwajowa, a pozostały odcinek 183 to jakieś 25% długości całej tej linii. Trzeba było jakoś uzasadnić budowę tramwaju

          • 7 0

      • Bo,droga idiotko z Moreny,miasto SŁUSZNIE postanowiło ograniczyć ruch smrodzących (a do nich w sumie zalicza się i autobus!) w

        Przyjęli bardzo słuszną opcję,że w centrum tylko tramwaje (co,rozszerzania strefy 30" nie zauważyłaś?! Blachosmrody też tępią!),tylko niestety wymiękli (jak w Warszawie) przed wyborami.

        • 0 19

    • ...?

      tumanie ma byc jak było
      nikt nie jest keniwy,pomyl o ludziach starszych.ktorym trudno o przesiadke,tumanie

      • 15 4

    • A samochody to nie smrodzą??pełna ekologia (2)

      Masz jakaś awersję do autobusów??A czym ten kto to pisał jeździ??Dla mnie tramwaj na Morenę jest zbędny. Jak dla mnie to co było poprzednio było duuużo lepsze i wygodniejsze. I nie "5 minut",bo to absolutna bzdura. Policz sobie czas oczekiwania na dwóch przystankach i wleczenia się tym tramwajem. Tak to boli i kłuje w oczy, że mieszkańcom Gdańska udało się w końcu coś osiągnąć w tej sprawie.Od tych feralnych zmian jeździmy gorzej (jak bydło poupychani w tramwajach). Jakie masz pojęcie o dojazdach po tych zmianach?pewnie samochodem jeździsz....???

      • 38 4

      • Dla mnie kolego ty jesteś zbędny. (1)

        Powyżej odpisałem jednej gęsi z Moreny,nie będę się powtarzać. Mam nadzieję,że wreszcie komuś wystarczy konsekwencji na wprowadzenie planu "w centrum tylko tramwaje"!

        • 1 21

        • "w centrum tylko tramwaje".. coś a la "...ziemia dla ziemniaków.."etc...

          to rozmawiasz i pisujesz z gęsią z Moreny??Szacun, nie posiadam zdolności komunikowania się z ptactwem. Konsekwencja tego znakomitego planu pt "tylko tramwaje" to wzrost i to duży/odczuwalny liczby samochodów osobowych. A teraz nie chcę przeszkadzać w pasjonującej dyskusji z interlokutorem jakim jest gęś.
          ps. mniemam, że do ludzi nie zwracasz się per gęś. W końcu"Polacy nie gęsi....."

          • 16 1

    • Gł*up*ia gęś!

      Od kiedy zamiana bezpośrednich połączeń na bezsensowe przesiadki jest wygodniejsza? Komunikacja miejska ma dowozić sprawnie, wygodnie i w jak najkrótszym czasie z miejsca zamieszkania do miejsca docelowego. Tylko wtedy ma sens! Komunikacja jest dla mieszkańców a nie dla poprawiania samopoczucia niedowartościowanym urzędasom!

      • 21 2

    • Bo są zbędne i uruchomione na siłe.

      Od początku zastanawialem się jaki jest cel tych tramwajów.

      • 14 2

    • Otóż to! Tamwaje na Morenę są zbędne. Ja o tym wiedziałam, jak tylko padł pomysł budowy tej trasy. Szkoda, że ty dopiero teraz to zauważyłeś. Niestety w magistracie pracując ludzie jeszcze głupsi i nadal tego nie widzą. Ba..projektuja kolejne nowe trasy tramwajów.

      • 3 3

    • Ta yhym marzyć każdy może

      Gdybym przy obecnym stanie komunikacji miałabym nią jeździć do szkoły na Oruni tzw. dolnej to zamiast o 6.30 wychodzić z domu (jak miało miejsce przed uruchomieniem pętli) to musiałabym wychodzić o 6 na autobus lub wcześniej żeby zdążyć zjechać na siedlce, przesiąść się, zjechać tram do centrum(obecnie pks) i dreptać na bramę wyżynną i wsiąść autobus. Na pewno nie jest to 5 minut i na pewno nie ułatwia życia. Na szczęście jestem szczęśliwą posiadaczką samochodu i za nic nie zrezygnowałabym z niego na rzecz obecnej komunikacji miejskiej. I w ten oto sposób(jazda samochodem zamiast autobusem) mogę spokojnie wyjechać o 6.50 by zdążyć zajechać po przyjaciółkę i zdązyć na lekcje.na 7.30

      • 5 0

    • żeby to było 5 min... ja obecnie mam +30 min wcześniej...

      • 8 0

    • Bo tramwaje na Morene są zbędne. Takie widzimisię urzędników i GW.

      • 1 3

  • No co jak co, ale to nie jest wasza interwencja tylko mieszkańców !!! (2)

    • 85 8

    • ciekawe czy Lisicki juz premię dostał za innowacyjność?

      • 8 2

    • no ale Redakcja Trójmiasto.pl trochę nam jednak pomogła

      tym, że pisali o problemach jakie mamy z dojazdami

      • 20 3

  • (3)

    A co ze 175?!

    • 18 10

    • Dokąd ma jeździć? - Do Krakowa?

      • 10 4

    • Ja poproszę na Oksywie.

      Przez Stogi.

      • 17 2

    • 175

      Będzie jeździł do cmentarza na łostowicach i na parkingu będzie zawracać.
      Dzieki temu ZTM czy ZKM będą się chylić na Targach w Barcelonie, że w Polsce ludzie są przewożeni w sposób kulturalny, bez tłoku jak w Finlandii.

      • 5 4

  • Żałosne (11)

    To teraz inni mieszkańcy też powinni zacząć pisać aby przywrócić ich linie autobusowe. Na pierwszy strzał:

    213: do centrum dawniej 25-40 minut przez Orunię w zależności czy korek czy brak. Obecnie 10+41 niezależnie od pory dnia.
    275: j.w.
    155/255/295 ponownie do Centrum przez AK

    • 24 37

    • (3)

      41 minut tramwajem z Łostowic do Centrum?!

      Chyba na piechotę.

      • 14 4

      • Piechty (2)

        Chyba że szpyry błelą

        • 2 3

        • (1)

          a ile to z rana jedzie? przecież te tramwaje się wleką! 256 z rana w korku na Trakcie szybciej dojeżdża do Dworca szybciej niż 2, 6 czy 7

          • 4 4

          • tramwaj jedzie do dworca 19 minut. Mógłby nieco szybciej, gdyby miał priorytet na światłach.

            • 3 3

    • odp

      sam jestes zalosny, bylo zorganizowac akcje a nie teraz beczysz

      • 2 2

    • 213 jeździ ok. 10 minut z Olimpijskiej na pętlę. Nawet w korku. Tramwaj z Pętli do przystanku Brama Wyżynna jeździ około 17 minut.

      • 3 1

    • A może zmienić 113 i 213? (1)

      113 zrobić tylko na trasie Łostowice Świętokrzyska-Gościnna a w zamian zwiększenie 213 i zrobić tak rozkład aby 113 nie uciekał zaraz po przyjeździe 213.

      • 1 1

      • kursowanie 113 to jakieś kuriozum. Ten autobus nigdy nie jest o czasie, najczęściej spóźnia się kilkanaście minut, co powoduje straszliwy ścisk w 213.

        • 4 0

    • 295 (1)

      Mogłoby wrócić stare 295 na Chełm. Nie trzeba by biegać na Ujeścisko na 118, ani pieprzyć się tramwajem i stać na Wilanowskiej.

      • 1 0

      • pieprzysz się z tramwajem?

        a fuj!

        • 0 1

    • A ja nie chcę, tak jak jest jest dobrze !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane