• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy wjadą na Główne i Stare Miasto

Krzysztof Koprowski
29 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Autobusy kursujące po Śródmieściu będą krótsze o ok. pół metra od tych, które można spotkać m.in. na linii 512. Autobusy kursujące po Śródmieściu będą krótsze o ok. pół metra od tych, które można spotkać m.in. na linii 512.

Po latach zapowiedzi wreszcie ścisłe historyczne centrum Gdańska zyska linię autobusową, która zasięgiem obejmie uliczki Starego i Głównego Miasta. Dotychczas obszar ten był niczym obwarzanek - ze świetną komunikacją po obrzeżach i brakiem jakiejkolwiek w środku.



Jak oceniasz pomysł wprowadzenia linii autobusowej w głąb Śródmieścia Gdańska?

Śródmieście Gdańska, wbrew pozorom, jest białą plamą na mapie komunikacji miejskiej. Podwale Grodzkie zobacz na mapie Gdańska - Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska zapewniają dojazd tylko od jednej strony. Wspomaga je jeszcze Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, lecz by dostać np. z Dworca Głównego do wód Motławy czy w niektóre obszary Starego Miasta, niezbędny jest dłuższy spacer. W efekcie mieszkańcy wybierają własne auto lub po prostu rezygnują z podróży z innych dzielnic do Śródmieścia.

- Dlatego, myśląc nie tylko o turystach, w tym też tych, którzy udają się z bagażem do miejsca noclegowego, ale przede wszystkim o osobach w podeszłym wieku i niepełnosprawnych, chcemy uruchomić linię autobusową, która będzie jeździć uliczkami Starego i Głównego Miasta. Którędy dokładnie? Wciąż rozpatrujemy różne warianty - informuje Maciej Lisicki, zastępca prezydenta miasta ds. polityki komunalnej.

Czytaj też: Śródmieście: najgorzej skomunikowana część Gdańska

Jak informują władze miasta, decyzja o uruchomieniu linii już zapadła. Rozpisano też przetarg na zakup odpowiedniego taboru autobusowego. Zakład Komunikacji Miejskiej planuje w tym celu zamówić sześć krótkich pojazdów - tzw. minibusów.

Będą one liczyć maksymalnie 7,5 metrów długości i szerokość 2,2 metra. Na siedząco podróżować będzie mogło nie mniej niż 14 pasażerów, zaś łącznie pojazd musi być zdolny do przewiezienia minimum 37 osób. Autobusy powinny być gotowe w terminie pięciu miesięcy od podpisania umowy na ich produkcję.

Pierwotnie planowano zakup autobusów elektrycznych, ale te jednak okazały się zbyt drogie. Na Śródmieście nie nadają się też zwykłe "krótkie" 12-metrowe autobusy, bo choć mieszczą się one na długość w uliczkach, to problemem jest ich manewrowanie ze względu na szerokość. Przykładowo Solaris Urbino 12 ma dokładnie 2550 mm szerokości.

Czytaj też: Elektryczny autobus na testach w Gdańsku

Linia autobusowa w Śródmieściu ruszyć ma jeszcze w tym roku. Wstępnie mówi się o wrześniu - październiku. - Prawdopodobnie uruchomimy ją po wakacjach. Nie chcieliśmy tego robić przed Jarmarkiem św. Dominika, aby uniknąć zamieszania poprzez zmiany trasy lub zawieszenia linii - tłumaczy Lisicki.

Autobusy kursować mają po jednej okólnej trasie przez cały rok, podobnie jak zwykła linia autobusowa. Będzie też obowiązywać identyczna taryfa przewozowa jak w tramwajach i pozostałych autobusach. Dokładna częstotliwość kursowania nie jest znana, ale ma być na tyle atrakcyjna, by nie opłacało się iść pieszo, lecz poczekać na autobus i nim podjechać np. do dworca głównego.

Dworzec główny ma być przystankiem początkowym i końcowym, choć nie ma jeszcze ostatecznej decyzji w tej sprawie. Autobus ma stąd docierać w takie rejony miasta, jak: Długa i Długi Targ zobacz na mapie Gdańska, Długie Pobrzeże zobacz na mapie Gdańska, Targ Rybny zobacz na mapie Gdańska, Bazylika Mariacka zobacz na mapie Gdańska oraz Hotelu Heweliusz zobacz na mapie Gdańska. Władze miasta nie wykluczają też wariantu, że autobus pojedzie przez Ogarnązobacz na mapie Gdańska, a następnie przetnie ul. Długi Targ oraz Mariacką, a więc typowe deptaki.

- Nie widzę przeszkód, by autobus przejeżdżał z niewielką prędkością w poprzek te ulice. Sam widziałem podobne rozwiązania w innych miastach, nawet z użyciem tramwaju. Pamiętam też, jak niedawno wprowadziliśmy, mimo dużego oporu, całodobową możliwość jazdy rowerem na Długiej i Długim Targu. Nikt z tego powodu nie ucierpiał - przekonuje zastępca prezydenta.

Zakupione przez Zakład Komunikacji Miejskiej autobusy mają też służyć mieszkańcom innych dzielnic. Część z nich zostanie skierowana do obsługi Osowej dla dojazdów do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej oraz pobliskich szkół. Nowe linie lub nawet przeorganizowanie komunikacji miejskiej w tej części miasta to jednak perspektywa co najmniej roku - dwóch lat.

Miejsca

Opinie (331) 10 zablokowanych

  • Fajna wiadomość (19)

    Dobrze, że w Gdańsku komunikację się rozwija, bo w innych miastach się ją niestety zwija :(

    • 142 97

    • zwija i podnosi ceny biletów (5)

      • 10 17

      • miesięcznych nie podnoszono od 2 lat, więc po co marudzisz??? (4)

        • 10 4

        • No bo jak podnieśli i dop....kilka lat temu (1)

          tym co jeździli na trasie do 6 przystanków, to raczej wystarczy ;-/

          • 4 1

          • No tak, bo za 35 zł to się w całym kraju można było przewieźć 6 przystanków...

            • 0 6

        • a co mnie miesieczny wiekszosc ma jednorazowe (1)

          • 3 4

          • ciekawe, skąd o tym ci wiedzieć...

            • 3 4

    • Po co w tych wąskich uliczkach jeszcze autobusy??? (4)

      W starym mieście można dojść wszędzie.

      • 40 15

      • To po co tyle samochodów tam stoi (2)

        • 15 8

        • (1)

          a pomyslales, ze tam ktos mieszka i ma samochod, albo dwa? Czy mieszkanie w scislym centrum ma cie skazac na autobus, bo komus sie nie podobaja zaparkowane auta? Do wielu miejsc nie mozna dojechac, trzeba miec wjazdowke dla mieszkanca, po co wiec gadasz glupoty. Wez sie lepiej przejdz i zobacz, gdzie dojedziesz i zaparkujesz, a gdzie wjedziesz tylko na abonament.

          • 14 7

          • Dwa samochody w tym miejscu to gruba przesada

            Tym bardziej, że teren, na którym parkujesz jest o wiele bardziej cenny niż te ochłapy, które płacisz w abonamencie.

            • 9 9

      • Mi się marzy tam krótka linia tramwajowa obsługiwana przez Konstale N. Użytkowe i atrakcyjne turystycznie.

        • 6 0

    • (5)

      co za bzdura. Po co autobusy w scislym centrum? Targ Weglowy stoi pusty (nie mowie o Jarmarku), zaparkowac nie ma gdzie, bo podobno tak jest lepiej dla scislego centrum, a tu nagle autobusy wprowadzaja, bo 10 minut na Mariacka to niedogodnosc...juz bez przesady. Moze na wieze kosciola tez nas dzwig zawiezie, bo wejscie to niedogodnosc. Czy wszedzie musimy miec d*pska podwiezione? Narzekamy, ze dzieci sie malo ruszaja, a do MAriackiej komus sie dojsc nie chce spacerkiem. Jakby turysc codziennie tak po 5 razy dymali. Juz nie robcie sztucznych problemow. Stare i glowne miasto sa po to, zeby sie szwedac, odkrywac uliuczki, a nie wszedzie autobusem dojezdzac. Zaloze sie, ze te starsze i niepelnosprawne osoby tak czy siak dojada. Odwiedza to miejsce raz w sezonie i na tym sie skonczy. A miasto uraczy nas syfem z autobusow w miejscach, gdzie powinno sie chodzic na piechote.

      • 26 11

      • porobili bruk (3)

        to i ciężko chodzić

        • 11 2

        • Niestety, ale to fakt. (2)

          Stare i Głowne Miasto to albo bruk po którym nie da sie chodzić w innym obuwiu niż sportowe albo niebezpieczne - dziurawe i krzywe, a na dodatek popękane chodniki oraz co gorsza ulice w tragicznym stanie (okolice Tandety, Świętego Jana i wiele innych ulic to zgroza. Dziwię się, że jeszcze ktoś po tym jeździ).

          • 6 6

          • (1)

            jak się nie ma butów tylko ładne atrapy to tak to jest

            • 2 5

            • Mowa jest o chodnikach w tragicznym stanie, a nie o

              markowym obuwiu ;-/ Nie na każdą okazję pasują trapery i bojówki, a to byłby idealny strój na chodzenie po uliczkach gdańskiej "starówki". W niektórych miejscach może się jeszcze przydać czekan ;-/
              W przypadku kobiet chodzenie po bruku na jakimkolwiek obcasie (nie mówimy tu wcale o ekstremalnych szpilkach czy koturnach) jest po prostu gehenną.

              • 6 2

      • czytaj ze zrozumieniem

        to nie tylko dla turystów, ale również dla mieszkańców,którzy mieszkają na starym mieście, szczególnie tych starszych. Nie wszyscy traktują ten rejon Gdańska jako miejsce "odwiedzin", niektórzy tam po prostu mieszkają!!!

        • 0 1

    • 1959 była linia trawajaowa przez długą to moze ja ponownie wprowadzic:)

      bo jak widać takie zapędy mają bezrozumne urzędasy proponuje jeszcze linie trolejbusową na Monciak w Sopocie :)

      • 11 7

    • lemingi nawet gdyby im miał wtyłek autobus wjechac i mieszkanie zatruc spalinami by klaskali

      to normalne u leminga

      • 1 1

  • Będziecie musieli posprzątać samochody parkujące na uliczkach Starego Miasta (6)

    inaczej autobus się nie zmieści

    • 283 8

    • Ciekawe (4)

      jak ten autobus będzie wyjeżdżał w godzinach popołudniowych z Głównego czy też Starego miasta.Przecież tam między 15 tą a 17 tą wszystko stoi a miejsca na buspasy nie ma

      • 38 2

      • (2)

        rozwiązanie jest dość proste: wystarczy wyłączyć tę część miasta całkowicie z ruchu i autobus wyjedzie. A do tych co od razu są na nie: samo wyłączenie to zły pomysł. Ale gdy miałby to być element całej strategii, obejmujący np: stopniowe zwiększanie taboru, budowę podziemnych/naziemnych parkingów dla mieszkańców, poszerzanie stref dla pieszych, darmowe przejazdy dla mieszkańców domów z dzielnicy w miejscu wyłączenia z ruchu itp...ach, może jednak zakup tych autobusów i te linie to zły pomysł...

        • 15 9

        • miasto zadłużone po uszy, a ten marzy o "darmowych" przejazdach i nowych parkingach (1)

          • 15 5

          • "darmowe" przejazdy mogą być opłacalne

            w cenie budowy jednej skomplikowanej drogi masz tabor i środki na jego utrzymanie przez rok.

            • 4 4

      • zrobia buspas, nie boj zaby;) nasze wladze maja coraz cudowniejsze problemy. Co by tu jeszcze spieprz%%%

        • 5 3

    • tu chodzi o samochody

      Mysleli, mysleli jak tu zabronic ludziom wjezdzac na Stare Miasto i jest argument! Macie jezdzic autobusem. Znowu te utopijne pomysly socjalistow - socjalizm = narzucanie innym jak maja zyc (np.po co ci 2 samochody) i wszechobecna kontrola i inwigilacja ludzi. BLEEEE

      • 8 5

  • idealny wydaje się autobus elektryczny, ewentualnie na gaz (4)

    • 106 14

    • koniecznie elektryczny (3)

      No chyba, że chcemy zasmrodzić całą Starówkę.

      • 13 1

      • Gdzie w Gdańsku jest Starówka?

        • 16 6

      • niesteyty elektrycznego niebedzie bo kplesiem budynia jest mietek co tylko i wyłacznie Merce z Turcji sprowadza (1)

        • 9 2

        • Bo za mało spalin i smrodu jest już w miescie.

          Okien nie można otworzyć w mieszkaniu, bo na parapecie codziennie pół kilo czarnych paprochów i kurzu z zewnątrz wpada. Gorzej niż na Śląsku, a bajdurzą że jest tu czyste powietrze.

          • 8 1

  • kpina.. autobus przecinajacy ul Długą?!?!? (38)

    • 257 137

    • no i? (3)

      • 25 26

      • (2)

        No i to , że tym samym może jeszcze światła na Długiej zamontują ????

        • 38 15

        • nie, ustawia taka pania z wielkim lizakiem, jak przed szkolami. Z jednej strony bedzie miala napis stop, a z drugiej moze naganiac klientow do jakiejs knajpy;)

          • 16 5

        • Albo rondo

          jak tak dalej będą te ronda budować to nie długo na obwodnicy rondo zrobią...

          • 2 0

    • Dawno temu po Długiej jeździł tramwaj. (12)

      Do bodaj 1959 roku. Nie nastąpił wskutek tego armageddon ani apokalipsa zombie.

      • 41 16

      • a ty madralo zapewnie niewidzisz róznicy miedzy rokiem 1959 a 2013 :) (2)

        • 26 23

        • a ty niemądry myślisz ,że w 1959 roku był mniejszy ruch na długim Targu niż teraz (1)

          głupszy czy jeszcze głupszy.

          Komumikacja publiczna na całym świecie tak jeżdzi, trzeba tylko wychylić nosa poza Gdańs to to zobaczysz.

          • 6 5

          • ciemnbiaku z prowincji pochodzisz i miastowych chcesz uczyc

            ty lepiej nos z fotela wychyl:)

            • 2 3

      • Obejrzyj sobie jak wyglądał Gdańsk w 1960

        • 6 0

      • A w 1940 na Motławie był port (1)

        • 13 0

        • I elektrownia na Ołowiance :-)

          • 13 0

      • GŁÓWNE MIASTO OŻYWIA SIĘ (4)

        Brawo nareszcie! Wyrzucenie komunikacji z głównego miasta jest jednym z powodów braku normalnego życia miasta w tej części miasta. W latach powojennych ruch kołowy na tym obszarze miasta był normalny. Tramwajem nr 8, 9 i 11 można było dotrzeć do Dolnego Miasta, Przeróbki i na "Sianki". Samochodem osobowym można było dotrzeć do wszystkich ulic (prócz ul. Mariackiej). Niedowiarkom obawiającym się tego normalnego ruchu kołowego, polecam wycieczkę do niedalekiego Torunia lub do Erfurtu lub Amsterdamu.
        Po uruchomieniu komunikacji mieszkańcy i turyści przekonają się, że do Filharmonii i Muzeum Morskiego nie jest tak daleko.

        • 11 13

        • Toruń

          W Toruniu żadne autobusy po Starówce nie jeżdżą. A ruch kołowy jest możliwy wyłącznie w bocznych uliczkach, do tego w stopniu mocno ograniczonym (głównie mieszkańcy). Tramwaj do Dolnego Miasta - jak najbardziej. Komunikacją z Ołowianką czy Starym Miastem - tak. Ale nie na Główne Miasto! Przecież to jest teren spacerowy i wcale nie jest to taki obszar, żeby po nim jeździć

          • 28 3

        • Oj ożywia się, ożywia. (2)

          Zwłaszcza ciepłymi nocami pod sklepami monopolowymi, kiedy drą kopary bandy naprutych dresów, a mieszkańcy muszą wstawiać okna dźwiękoszczelne i instalować klimatyzację, aby w towarzystwie tego bydła za oknem jakoś móc w ogóle egzystować.

          • 13 4

          • To się wyprowadź (1)

            na wsi nie mieszkasz tylko w centrum miasta

            • 2 14

            • Powiadasz, że darcie ryja po pijaku to

              kultura wyższa promowana przez Lisckiego, a centrum miasta musi być enklawą dla alkoholików i chuliganów?

              • 19 0

      • Chcemy powrotu tramwai na Orunię

        • 5 1

    • (2)

      to prawda. Byłoby to równie żenujące co tramwaj przecinający Alexanderplatz w Berlinie.

      • 12 11

      • porównujesz Alexanderplatz w Berlinie do waskiej uliczki w Gdańsku?? (1)

        • 12 10

        • porównujesz "wąską uliczkę" w Gdańsku z Długim Targiem?

          • 11 1

    • A Wrocław potrafi (3)

      We Wrocławiu tramwaje przecinają deptaki podobne do Długiej. Powolutku, bez pośpiechu, z dzwoneczkiem i uśmiechniętym do przechodniów motorniczym. :-)

      • 17 10

      • A w Krakowie nie

        tylko pod papieskim oknem. I co z tego?

        • 10 1

      • (1)

        taaa, we Wrocku to tramwaje staja na srodku ulicy, bo innych przystankow nie ma. Gdyby to u nas masowo wprowadzili ludzie mieliby piane na ustach. Wiec nie porownuj Wrocka do Gdanska. W zadnym normalnym miejscu do scislych centrow nie wjezdzaja autobusy, bo to tereny na zwiedzanie, spacery, wloczenie sie

        • 18 2

        • Zapraszam do Lądka-zdrój w UK

          tam autobusy jeżdżą jeden za drugim po Piccadilly Circus i w podobnych miejscach, a jest to ścisłe centrum Londynu.

          • 3 0

    • jaka kpina?

      a co w tym strasznego/nadzwyczajnego/głupiego/dziwnego?

      • 8 6

    • w Wiedniu podobne autobusiki zapieprzają po dziedzińcach Hofburgu i jakoś nikt przez to nie zginał (8)

      • 16 6

      • kolejny co chce porównywac Polske do zachodu (7)

        człowieku zacznij myśleć Polska to nie zachód!!Może za 10 15 lat po edukacji i zmiany mentalności ludzi.!

        • 6 12

        • (5)

          Skoro we Wiedniu się udało, w Grazu się udało, w Ljublianie się udało to czemu w Gdańsku ma się nie udać.

          • 9 8

          • to zapytaj sie dlaczego w Gdańsku sie nieudało do tej pory parku wodnego zbudowac (3)

            • 4 8

            • Park wodny to chyba powinna byc prywatna inicjatywa? (1)

              Wszystko chcesz za publiczne pieniadze budowac?

              • 7 2

              • w województwie pomorskim są 3 parki wodne zbudowane za pieniądze podatnika

                Ale dziurawy pusty stadion wazeliniarzu Budynia to juz mozna było zbudowac co!!

                • 0 0

            • A przepraszam, był park wodny w okolicy Pasanilu, nad Pustym Stawem.

              Tylko daaaawno....

              • 2 0

          • choćby dla tego że to Polska, kraj barbarzyńców po każdej stronie. Kierowcy nie patrzą na pieszych, piesi uważają ze są świętymi krowami a tak naprawdę wszystkim brak kultury i szacunku dla innych.

            • 6 4

        • geografia

          Wiedeń to słaby zachód ;) Bardziej południe ;)

          • 4 0

    • tłumy na długiej takie ze trudno przejsc a tu nagle bedzie przecinał śmierdzacy diesel

      juz widza jak ludzie wszyscy wstrzymają oddech by tych smrodów nie wdychać i przepuszcza tego blocho smroda!!

      • 14 4

    • Ciemnogród się boi autobusu.. (2)

      W Rzymie po węższych uliczkach jeżdżą takie autobusiki i nikomu one nie przeszkadzają. Uliczki będą bardziej przytulne, jak w dobrym starym mieście. :)

      • 10 2

      • kolejny co porównuje zachodnie kraje do Polski (1)

        Ty a wiesz że w Holandi ,i na całym zachodzie jak i skandynawi jest 100razy wiecej dróg rowerowych a rowerzysta to swieta krowa,jesli ci sie tak wydaje ze wszystko mozna z zachodu przeniesc to dlaczeo jakos sie nie udaje.

        • 1 0

        • To co na zachodzie działa, w Polsce rzadko się udaje bo jesteśmy niesfornym Narodem. Jesteśmy tacy zdolni, że nawet komunę popsuliśmy... ;)

          • 3 0

  • Więcej miejsc trzeba odwiedzić ! (4)

    Autobus powinien też na ulicę wałową wpaść i w okolice technikum łączności a dopiero potem na stare miasto. Ta linia musi tez zarobić na swoje.

    • 82 9

    • Lisickiemu zależy tylko na turystach z kasą (1)

      niepełnosprawni, miejscowi itd to tylko pusty frazes

      • 14 5

      • Masz rację , u nas nawet turystom mandatów się nie wlepia, bo święte krowy .

        • 5 0

    • (1)

      a z Targu Rybnego daleko masz "w okolicę" Łączności? Matko, ileż mądrych ludzi, a jakie mają "wspaniałe" pomysły - aż dziw, że ten Świat tak kiepsko prosperuje. Żeby krytykować warto przeanalizować temat, a nie gadać byle by tylko nabijać komentarze.

      • 6 5

      • co ci zle prosperuje kobieto?

        • 0 0

  • Czy te minibusy będą miały oba niskopodłogowe wejścia? (1)

    Oby nie okazało się że zakupione busy będą przestarzałej konstrukcji z przed kilkunastu lat i tylko częściowo niskopodłogowe z przodu wejście wysokopodłogowe ze stopniami jak w ikarusie a z tyłu drugie drzwi z wejściem niskopodłogowym, przy czym udział tej strefy niskopodłogowej będzie znikomy.

    • 40 22

    • Tak. I będą ci buźkę przed wejściem przebiegały.

      • 2 5

  • Super (7)

    No w końcu, w innych miastach zabytkowych w Polsce, komunikacja miejska jest prawie na rynku, a u nas z tym był problem. Przydało by się zrobić "kurs" trasę na Ołowiankę, to jest dopiero wyprawa od LOT'u

    • 65 33

    • to trzeba wysiadać przy Chmielnej ;P (4)

      • 15 5

      • Jakby to dużo zmieniało (3)

        To też jest ładny kawałek drogi.

        • 7 11

        • (2)

          straszne...najlepiej niech Ci przystanek prosto w lozy zainstaluja, bedziesz najszczesliwszy. Rusz tylek, to dobrze ci zrobi.

          • 8 1

          • (1)

            ale co to za ZABYTKI są u nas na długiej? toz to wszystko zbudowano na nowo po wojnie.. a nasze cegły wbudowano w Starówkę Warszawki. Taka prawda...

            • 4 9

            • "Zabytki" takie same jak w Warszawie czy Dreźnie

              Oryginał czy podróbka - dla turysty różnica niezauważalna.

              • 2 1

    • bedzie trzeba zamontowac szlabany na długiej jak smierdziel bedzie jechał

      to właczą sie światła sygnalizacyjne szlabany beda jak na przejeździe kolejowym. :)to bedzie dopiero atrakcja turystyczna

      • 4 1

    • prawie robi wielką różnice....u nas prawie wszystkie autobusy i tramwaje jedż przez starówkę lub głowne miasto...niestety rynek mamy na przymorzu tam już tego mniej

      • 0 0

  • (2)

    A pętle bedzie miał na dachu Mariackiego chyba.

    • 117 22

    • (1)

      "Dworzec główny ma być przystankiem początkowym i końcowym" - mówi Ci to coś, czy nadal potrzebujesz tu pętli?

      • 9 8

      • Daj spokój połowa społeczeństwa nie ogarnia czytania ze zrozumieniem, bez obrazy, ale takie są statystyki Ministerstwa Edukacji Narodowej. Szkolnictwo schodzi na psy, każą się uczyć klucza odpowiedzi, a nie myślenia.

        • 7 0

  • (10)

    To jest jakiś żart! Ruszać tyłki i zwiedzać, a nie tylko podjechać tu, podjechać tam. Później cukrzyca, miażdzyca i niedowład kończyn się robi.

    • 224 44

    • dokładnie^^

      a autobusy i tak będą w korkach stały...

      • 16 5

    • miasto jest przede wszytskim dla mieszkańców

      a nie dla turystów.

      • 13 0

    • popieram

      czytając zastawiałam się, jak to dzisiaj data, czy to nie spóźniona wiadomość prima-aprilisowa?????

      • 7 5

    • poco komu ta linia by powietrze woziła? jak komus daleko to taxi dzwoni!

      a jak juz ma tędy jechać to powinna byc jakaś furmanka albo melex elektryczny!

      • 7 7

    • a potem stęka grubas jeden z drugim i kolejki u lekarza , bo żre jakby pracował fizycznie a potem d*pa samochodem wszędzie wożona

      • 6 2

    • DO PRZEDMÓWCÓW: MIESZKAŃCY TO NIE TYLKO MŁODZI, SPRAWNI FIZYCZNIE LUDZIE. (4)

      macie taką świadomość czy wogóle nie myślicie?

      • 9 6

      • Mieszkańcy to są akurat ostatni do (3)

        popierania tych autobusów ;-) Jeszcze tego im pod oknami potrzeba :-)

        • 7 5

        • BĘDZIESZ PIERDZIAŁ INACZEJ MAJĄC 80 LAT I DO PRZYCHODNI 4 KM (2)

          • 5 2

          • to nie kiś mieszkania 84 metry na szerokiej tylko zamień na mniejsze w poblizu przychodni ... tylko marudzić , zawsze jest rozwiązanie ... lepsze to niz autobus na piwnej w trakcie jarmarku

            • 1 0

          • proponuję zamianę - mieszkanie w pobliżu wałowej i aksamitne (przychodnie) dosłownie 1,5 minuty spacerkiem, 2 pokoje na parterze , słoneczne

            • 1 0

  • (4)

    Powinna być cała sieć komunikacyjna tak, jak w pozostałej części miasta a nie tylko jedna "protetyczna" linia, ale na początek dobre i to.

    • 9 43

    • (1)

      a nóżki to gdzie??

      • 13 2

      • W aucie ;D będę brał je!

        • 0 1

    • proponuje linie gondolkową :) elektryczna powietrza niezanieczyszcza (1)

      dodatkowo widoki piękne z wysokości !!I nie pieprzyc ze kasy niema bo na dziurawy stadion za miliardy który stoi pusty kasa była na koncert madonny miliony były.A taka kolejka kosztuje 100razy mniej niż stadion i była by dodatkową atrakcja turystyczną!Nie potrzeba nam trujących dieslów jeszcze więcej w centrum miasta!!

      • 8 2

      • Kasa była, ale przed budową stadionu

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane