Fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Automaty biletowe SKM ciągle się psują

fot. trojmiasto.pl

Szybka Kolej Miejska wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców Trójmiasta zainwestowała w automaty biletowe. Wspaniała to rzecz, bo człowiek nie musi kupować biletu z wyprzedzeniem, gdy chce wrócić w nocy i kasy są nieczynne. Nie musi również ponosić dodatkowych opłat za wydanie biletu w pociągu.


Jednak urządzenia, które w założeniu miały poprawić jakość usług SKM nie do końca spełniają swoją funkcję. Przyczyną tego jest ich niespotykanie częsta awaryjność i wadliwość. Na porządku dziennym jest widok maszyny, na ekranie której widnieje napis "urządzenie chwilowo nieczynne". Trzeba wtedy biec do pobliskiego kiosku i poprosić o bilet. Do kiosku, który przed chwilą minęliśmy chcąc kupić bilet w maszynie.

Obsługa maszyny jest prosta i za to należy pochwalić. Jednak wielokrotnie zdarzyło mi się, że automat prosił o drobne pieniądze, pomimo tego, iż przyjmuje także banknoty. Wielokrotnie też "zapomniał" wydać mi resztę. Kilka razy zdarzyło się, że po prostu w kulminacyjnym momencie transakcji zakupu biletu przestał działać. Maszyna "połyka" wówczas i pieniądze i bilet.

Wymieniałem doświadczenia ze swoimi znajomymi. Nie mam pecha, bo im też to się zdarza. Nauczyli się omijać te - jak je nazywają - "skarbonki" szerokim łukiem. Wolą kupić bilet w kasie lub kiosku...
Bilety SKM najczęściej kupuję:

w kasach

52%

w automatach

14%

w pociągu

3%

w niektórych kioskach w okolicy dworców

14%

nie kupuję, jeżdżę na gapę

17%

łącznie głosów: 962


Próbowałem dzwonić do Biura Obsługi Klienta SKM. Miła pani po drugiej stronie słuchawki poinformowała mnie, że w przypadku utraty pieniędzy mogę złożyć wniosek o ich zwrot w najbliższej kasie biletowej SKM. Zapewniła też, że nieczynne urządzenie zostanie szybko naprawione. Na to, że to nie jest odosobniony przypadek i że nie zależy mi na odzyskaniu 3 zł, ale na tym żeby automaty działały w końcu jak należy, pani powiedziała, że nie potrafi mi pomóc i jeszcze raz przypomniała o złożeniu wniosku o zwrot utraconej kwoty.

Do Trójmiasta przyjechałem kilka miesięcy temu. Wcześniej trochę podróżowałem.Byłem w wielu innych miastach w Polsce i za granicą. Widywałem podobne lub nowocześniejsze urządzenia, korzystałem z nich. O dziwo nie przypominam sobie, żebym miał z nimi problemy. Zawsze wydawały resztę, nie brakowało im drobnych, przyjmowały banknoty, a nawet karty kredytowe. Działały sprawnie i szybko. Nie uprzykrzały podróży.

Dlaczego automaty instalowane w Trójmieście nie mogą tak działać?Dziwi mnie, że problem istniejący od kilku miesięcy nie może zostać skutecznie zażegnany raz na zawsze.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie.
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor:
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 58)

Dodaj opinię

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.