aktualności 24h

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (137 opinii)

Wykolejona SKM-ka w Chyloni (157 opinii)

Tajemniczy SMS od windykatora (203 opinie)

Ogromna reklama przy rafinerii. Lotos oszpecił wjazd do Gdańska? wideo (271 opinii)

Znowu problemy z szynami na nowej trasie z Chełmu na Łostowice (284 opinie)

Budyń się rozlewa na murze i w tunelu (157 opinii)

sport

Trwa gdyński kompleks Trefla (157 opinii) LIVE!

Michniewicz zastąpi Janasa?! (61 opinii)

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (21 opinii)

Władze klubu apelują do kibiców (50 opinii)

Abbotta z Ruchu można pozyskać za darmo (134 opinie)

Godek pojedzie na trzecie igrzyska (16 opinii)

Rada Nadzorcza wskazała na człowieka Kuchara (106 opinii)

Udane starty żużlowców Lotosu Wybrzeża w Szwecji (12 opinii)

Była mistrzyni Europy na przyjęcie (38 opinii)

Łapeta: Trefl niczym nas nie zaskoczy wideo (97 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (15 opinii)

Uczelnia, która wychodzi poza kanon (3 opinie) atrykuł sponsorowany

Co czeka 26 gdańskich szkół? (77 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (6 opinii)

Sportowa kolekcja koszul od Emanuela Berga (45 opinii)

kultura

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (9 opinii)

Wszyscy możemy kreować życie (6 opinii)

biznes

Trzykrotny wzrost zysku Grupy Ergo Hestia (1 opinia)

Wybierz Gryfa zanim ktoś zrobi to za ciebie (11 opinii)

Multimedia Polska drugim największym operatorem w kraju (14 opinii)

Ambasadorzy Polskiej Gospodarki z Trójmiasta (1 opinia)

zdrowie

Swędzące powieki - jak temu zaradzić? Porada eksperta (6 opinii)

rozrywka

Kinomobilizacja, czyli kino na ulicy i w ogródku (22 opinie)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (56 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki

aktywne trójmiasto

Arka i Santos wśród triumfatorów (5 opinii)

rowery

Team Klubu Harpagan zwycięża Puchar Europy w MTBO (5 opinii)

historia

50 lat temu powstało Muzeum w Stutthofie (54 opinie)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Bat na cwaniaków za kierownicą

Dzięki nowelizacji ustawy o ruchu drogowym łatwiej będzie walczyć z kierowcami, szalejącymi na osiedlowych uliczkach i parkingach hipermarketów.

fot. Maciej Kosycarz/KFP

Dzięki nowelizacji ustawy o ruchu drogowym łatwiej będzie walczyć z kierowcami, szalejącymi na osiedlowych uliczkach i parkingach hipermarketów.

Koniec z anarchią na osiedlowych drogach i parkingach oraz przed hipermarketami. Do tej pory tarasującym wyjazdy z parkingów czy rozjeżdżającym trawniki nic nie można było zrobić, ale już niebawem będą mogli interweniować policjanci i strażnicy miejscy.



Wprowadzenie przepisów o ruchu drogowym na prywatnych drogach i parkingach to:

zamach na wolność i prawo własności

19%

rozwiązanie, które się nie sprawdzi, bo i tak nikt nie będzie tego egzekwował

19%

dobry pomysł, który pomoże w walce z chamstwem niektórych kierowców

62%

łącznie głosów: 1984

Parkujący niezgodnie z przepisami byli dotąd zmorą mieszkańców strefy płatnego parkowania w Gdyni. Niektórzy kierowcy wjeżdżali na parkingi wspólnot, parkowali przed wjazdami do garaży i na trawnikach. Robili wszystko, by nie zapłacić za parkowanie w centrum. Po zgłoszeniu sprawy policji czy straży miejskiej odpowiedź zawsze była jednak taka sama: "nic nie możemy zrobić, to teren spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej".

Podobny problem był również przed gdańskim dworcem PKP. Tam udało się go rozwiązać, stawiając znak zakazu dłuższego postoju. Sytuację kontrolują teraz kamery i strażnicy miejscy.

Jednak nie wszyscy mogą sobie pozwolić na monitoring czy co chwilę wzywać funkcjonariuszy. Dlatego mieszkańcy Gdyni radzili sobie sami: stawiali słupki, malowali zakazy parkowania na bramach parkingów, dochodziło również do samosądów, przebijania opon czy rysowania lakieru. Wreszcie rząd postanowił sprawę ucywilizować.

Wszystkie osiedlowe uliczki i parkingi, także te na prywatnym terenie firm zarządzających dużymi sklepami, będą objęte przepisami drogowymi, jak drogi publiczne. Taką nowelizację ustawy o ruchu drogowym przyjął właśnie rząd.

- Wreszcie będzie u nas jak na całym świecie - cieszy się kierownik Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni, Tomasz Wojaczek. - To uporządkuje sytuację parkingową i pomoże mieszkańcom, którzy mieli uzasadnione pretensje, że kierowcy, próbujący uniknąć opłaty parkingowej, tarasowali im wyjazdy z garaży i podwórek, a często po prostu zajmowali miejsca przed domem, mimo zakazu wjazdu. Taki znak z adnotacją "nie dotyczy mieszkańców" nie miał do tej pory de facto żadnej mocy prawnej. Nareszcie się to zmieni.

Policjanci i strażnicy będą mogli nie tylko karać "sprytnych" kierowców mandatami, ale także decydować o odholowaniu pojazdu - na koszt właściciela. Zyskają także niepełnosprawni, którym zdrowi kierowcy często zupełnie bezkarnie zajmują specjalnie oznaczone miejsca przed hipermarketami. Na sklepowych parkingach również będzie obowiązywało prawo, jak na drogach publicznych. Wystarczy, że zarządca terenu oznaczy drogę wewnętrzną jako strefę ruchu.

Nowelizacja ustawy wejdzie w życie po przegłosowaniu jej przez posłów, co ma stać się jeszcze w tym roku. To tylko formalność, bowiem projekty rządowe zazwyczaj szybko i sprawnie przechodzą procedurę legislacyjną.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 326)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197070 2010-02-05 07:03 a ja to jest (23)

ze skoro auto stoi na trawniku nalezacym do spoldzielni to panowie ze strazy miejskiej wlepiaja mandat?

2x cukier please

popieram opinię 32 / nie zgadzam się 48
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197073 2010-02-05 07:08 A tak (7)

że wieśniaków należy tępić

popieram opinię 51 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 4197136 2010-02-05 09:06 Sam jesteś wieśniak

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 25

zgłoś do moderacji opinię 4197290 2010-02-05 17:00 to sie sam teraz pojechałeś, idź naostrz widły, bo są tępe jak twój język.

bkbk

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197321 2010-02-05 20:12 Ja głupawe zaparkowanie jestem w stanie jeszcze wybaczyć, (4)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197323 2010-02-05 20:15 (3)

nie rozgarniętej zbytnio kobiecie, ale zważyłam , że z taką premedytacją to w większości faceci parkują, a jak się im zwróci uwagę to bardzo agresywni potrafią być.

Ja osobiście jak mi się czasem zdarzy tak ustawić samochód, że np zastawię wyjazd, a zostawiłam go tam tylko na chwilę to zostawiam kartkę z nr tel.

janka_gd

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 4197339 2010-02-05 23:25

Doskonale. Może akurat zdarzy się że będzie tam chciała wjechać karetka albo straż pożarna to wtedy panowie zadzwonią po Pana i poczekają aż Pan sobie zejdzie i przestawi autko bo przecież wiadomo że tak się "zdarza" i to tylko "chwilka". A plusy pod tym komentarzem świadczą tylko o prymitywności tego Narodu. Pozdrawiam

Maciej

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4197358 2010-02-06 12:13 Po co kartkę ,najlepiej zostaw kluczyki w stacyjce ...

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197360 2010-02-06 12:20 ale fakt faktem

to facet zawsze postawi samochód tak, żeby mu bylo najbliżej a to do kasy parkingowej, a to do wejścia, ciężko przejść 10 m, lepiej samochód zostawic tak, żeby innemu utrudnic zaparkowanie czy wyjazd, notorycznie z mężem o to walczę ;)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197075 2010-02-05 07:09 myślę, że samosądy i tzw francuskie madaty (4)

przynoszą większy skutek wychowawczy, niż mandat od strażnika. no chyba że jest to akwizytor parkujący służbową fabią bądź focusem

czesio

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197207 2010-02-05 10:56 tak samosądy (3)

szczególnie w wykonaniu dresów z łańcuchem na szyi... idąc tym tokiem myślenia niedługo bedziemy jeździli z kałasznikowem w bagaźniku, a i tak najwiecej racji bedzie miał koleś w czołgu... pomysl czesiu i przestań oglądać żałosne seriale

wielbiciel kiślu

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4197210 2010-02-05 10:59 francuskie mandaty?

masz na mysli rozpychanie się zderzakiem? to już ciekawsze rozwiazanie...

wielbiciel kiślu

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197333 2010-02-05 21:47 Racja, samosądy to wiejski zwyczaj... (1)

...Bo albo Policja olewa tam łamanie prawa albo brakuje paliwa, żeby dojechać na miejsce zdarzenia. Recepta jest jedna - TROCHĘ KULTURY - szanujmy się nawzajem a wszystko będzie si! Czasem 50 groszy inwestowane w "parkowanie na chwilę" może zaoszczędzić sporo nerwów. No ale cwaniakom i spieszącym się bardziej spod znaku W.... ciężko to wytłumaczyć.

Fair Play za kółkiem

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197348 2010-02-06 09:33

Ty to wiesz i ja to wiem, ale są buraki, które tego nie wiedzą i wolą przyoszczędzić 50 groszy i zastawić komuś wyjazd. Jak będziesz się spieszył do pracy a jakiś burak Ci na pół godziny zastawi wyjazd to będziesz inaczej gadał.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197097 2010-02-05 07:56

liczą na to że zapłacisz, bo może nie znasz przepisów.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197123 2010-02-05 08:53 (2)

zakaz parkowania obowiązuje na szerokości bodajże 7 metrów od krawędzi jezdni..... wiec albo będziesz miał miarkę i będziesz mierzył czy zaorałeś już te 7 metrów trawnika albo się po prostu ogarniesz

mnie interesuje bardziej jak to jest z tymi znakami zakazu parkowania samowolnie wystawianymi przez np wspólnoty....co z ich respektowaniem przez mundurowych i przebierańców ze straży

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4197316 2010-02-05 19:57 Właśnie to mnie osobiście też interesuje, bo......

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197318 2010-02-05 20:07 Własnie mnie tez bardzo ta kwestia obchodzi, bo jak.....

pracowałam w ośrodku wypoczynkowy przy plaży, to z kolei wszyscy właściciele tychże ośrodków użerali się latem z "PLAŻOWICZAMI", którzy zastawiali bezmyślnie drogę leśną, która stanowiła jednocześnie dojazd do ośrodków oraz drogę pożarową, co było zaznaczone odpowiednimi "tabliczkami", ale nie było żadnego zakazu.

Więc zwrócili się ci właściciele najpierw do policji, potem do straży miejskiej (którzy na parkujących gdzie sie tylko da nie zwracali uwagi, bo nie było znaków zakazu) o umieszczenie takich znaków, bo jak będzie się paliło w lesie albo potrzebna będzie karetka to ani straż ani pogotowie się nie przedostanie. To oni na to, że to trzeba się zgłosić do zarządcy drogi, a zarządca drogi, zę on sam nie może bo to urząd miasta musi itp. ,, itd. bla bla bla.

Więc właściciele kupili znaki za własne pieniądze i je ustawili. Iproszę sobie wyobrazić, że policja i straż miejska, zaczęła bardzo chętnie wlepiać mandaty nawet kilka samochodów na lawetach wyjechało.

I co tu dużo mówić.

Jędza_gd

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197166 2010-02-05 09:47 fotki (3)

http://www.parkujejaklos.pl

fotograf

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197197 2010-02-05 10:38 oraz (2)

http://swietekrowy.pl

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197216 2010-02-05 11:39 fajne foty (1)

takim spuszczać powietrze albo i gorsze rzeczy...dobrze że nr są widoczne

ppp

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4197343 2010-02-06 04:49

Wyobraźcie sobie , że w tak zachwalanej Anglii normalnie drogi do polowy szerokosci a nie raz to jak tor przeszkód wygladą , tam normalne jest parkowanie na drodze , przy krawędzi pobocza , na trawniku pobocza... A niby tu jest tak kulturalnie a sami sobie sie wpychaja , zeby tylko jak najszybciej i jak najkrocej , bylem swiadkiem lawirowania pomiedzy stanowiskami z dystrybutorami na stacji benz. a prowadziła miła dama , która jak wiele jej rodaków wyżywa się na drodze nie wiadomo czemu , byle jak najkrócej aby tylko wyjechać bo po co czekać aż ktoś przed nami skończy tankować :)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197277 2010-02-05 14:41 Bo niszcenie zieleni to wykroczenie z KW

a nie z ustawy o ruchu drogowym

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197384 2010-02-06 20:18

nareszcie będę mógł po pracy zaparkować pod własnym domem bo mieszkam w centrom miasta i przyjeżdżam autem to nie mam gdzie zaparkować

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197071 2010-02-05 07:07 dobrze się dzieje !!! (2)

popieram opinię 78 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 4197091 2010-02-05 07:41 teraz panowie w mundurach

beda mowili lysym mlodziencom niepelnosprawnym umyslowo parkujacym gdzie popadnie, ze to bardzo nieladnie, ze tak robia. ja juz sie ciesze.

ryju

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4197198 2010-02-05 10:39

Parkują na chodnikach gdzie w chwili obecnej jest odśnieżone a przechodnie brną w zaspach i breji tak jest na ul. Bulońskiej

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197072 2010-02-05 07:08 Czy ta nowelizacja to dzięki Gdyni? (5)

DziwakMaruda

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 38

zgłoś do moderacji opinię 4197076 2010-02-05 07:10 mitoman

czesio

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197120 2010-02-05 08:48 w tej bogatej gdyni skąpi kaszubi rozjeżdzają trawniki byle 1 zl zaoszczedzić (1)

ach ta przesiebiorczosc i zaradnoćć

z poza 3miasta

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4197199 2010-02-05 10:40 1 zł dziennie

przez 365 dni w roku

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197178 2010-02-05 10:04 Tak, tam największe chamstwo jest. (1)

To widać, słychać i czuć :)

Jeżdziec

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4197334 2010-02-05 21:55 Niestety...

Ale to też dzięki SPP bo jak abonament miesięczny kosztuje w Gdyni 300 zł. a w Gdańsku, który nie oszukujmy się jest dużo większym miastem niecałe 200zł. to ja się pytam gdzie tu logika. W Gdańsku też jest bajzel z parkowaniem więc argumenty "musi być drogo, żeby w ogóle było gdzie zaparkować" są bez sensu. Cieszę się, że włączą/włączyli do SPP Kamienną Górę. Nie po to ludzie płacą miliony za nieruchomości w tej lokalizacji, żeby im jakieś biedne białe Avensisy W... zawalały chodniki i nie tylko. Puentując prośba do Urzędu Miasta Gdyni - ZRÓBCIE COŚ Z PLACEM POD BATORYM - jest to idealne miejsce na piętrowy parking!!!! Oczywiście podlegający przepisom ruchu drogowego :)

Żądny zmian

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197074 2010-02-05 07:09 ruszajmy beretami! (9)

znów to samo: zapobiegnąć chcemy skutokom, a nie przyczynom. to nie wszyscy kierowcy są do bani, to brak parkingów. zaparkujcie prawidłowo na dmowskiego (mimo parkometrów i chęci zapłacania) w okolicy godz 16. powodzenia żołnierze. tylko z flnaki, przez podwórko.

żenua...

g@łłka

popieram opinię 74 / nie zgadzam się 22

zgłoś do moderacji opinię 4197116 2010-02-05 08:39

żenua jest to, że każdy chce zalansować swoim złomem w centrum miasta, gdzie nie ma po prostu miejsca na taka ilość szmelcu co obecnie...

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197169 2010-02-05 09:50 G@llux, zmieniłeś płeć. (1)

To jasne jak słońce, nikt inny nie ma takiej pruskiej składni. Ale chwała Ci za socjotechniczny eksperyment, bo jako kobieta zarabiasz więcej plusów :)

nie wymigasz się

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4197215 2010-02-05 11:37 odczepcie sie od galluxa

nie zawsze sie z nim zgadzam ale teraz ma racje lepiej leczyć przyczyne niż skutek tylko w naszym społeczeństwie to rzadkość

wielbiciel kiślu

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197173 2010-02-05 09:53 parkingów jest dość

tylko samochodów wjeżdżających do centrum dużo za dużo

włącz myślenie, wyłącz silnik: kopf an, motor aus

jsm

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197283 2010-02-05 15:36 Masz rację g@łłka, już ci dałem minusa (4)

Zapewne jesteś też za tym, żeby nie karać złodziei. Najpierw trzeba dać im tyle pieniędzy, ile im potrzeba.

żal

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197292 2010-02-05 17:02 g@łłka to parodia g@lluxa z dr bombardierem razem (3)

złodziejom kase? to się poprzewracało pod czerepem. zastanów się co napisałeś, jak nie rozumiesz - jeszcze raz. i tak do skutku.
żeby na coś narzekać, trzeba mieć czyste sumienie. ja w tej sprawie mam. chcę zaparkować, chcę zapłacić za to, ale... nie ma gdzie. to zapłacę ekstra cenę - mandat. brawo. już się cieszę.
włodarze za to mają zgryza. nie wiedzą jak rozwiązać problem. więc... ukarajmy kowalskiego co u nowaka na podwórku śmiał postawić auto.

pozdrawiam zakochanych:D

g@łłka

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197330 2010-02-05 20:59 (2)

ale dlaczego wydaje ci się że możesz zaparkować tam gdzie chcesz? bo chcesz za to zapłać? ludziom wydaje się, że jak zapłacą 2 zł za parkowanie to są GOŚCIE. Brak parkingów w centrum miasta to bolączka wielu europejskich miast, dlatego wymyślono KOMUNIKACJĘ MIEJSKĄ!!!!!
Naprawdę uważasz że to w porządku kiedy zaparkujesz na cudzym podwórku bo brak miejsc parkingowych...

zoja

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197361 2010-02-06 12:25 zoja tylko że w wielu miastach tego

jak to nazywasz cywilizacyjnego świata, są porządne parkingi na przedmieściach, na których można zostawić auto, żeby przesiąść się w pociąg, autobus czy tramwaj, jeżdżące z częstotliwością co 5 minut, ja wczoraj właśnie się przesiadłam z auta na tramwaj, dziękuję, czekałam pół godziny na przystanku, bo jedna 11stka wypadła :O

dorka

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197382 2010-02-06 18:59 goscie za 2 zyle?

taka jest oplata. czemu tutaj tylu placzkow narzekajacych na ztm?? przeciez bilet kosztuje TYLKO 2 zlote!!! a wszyscy narzekaja ze tramwaj nie przyjechal, w autobusie zimno, ze sie spoznia.... czym sie roznie od goscia z biletem w kieszeni czekajacym na spozniajacy sie autobus? ja czekam tak samo na zwolnienie sie miejsca parkingowego. ale ja tarasowac drogi nie moge.

DOTARLO? :)

g@łłka

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197077 2010-02-05 07:10 na tym parkingu zawsze się coś dzieje

miejsce wybrane nie bez przypadku!

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197078 2010-02-05 07:10 A w parku przy Władka IV (3)

w Gdyni i tak będzie taki cyrk jak jest...

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4197117 2010-02-05 08:39 parku?? o czym Ty piszesz? gdzie masz jakiś park na Władka IV?

GDN

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197192 2010-02-05 10:31 parking Armii Krajowej (1)

Niedługo wyjaśni się do końca sprawa własności tego terenu i skończy sie bezpłatne parkowanie - to kwestia miesięcy (Hossa tylko z tego powodu nie ogrodziła jeszcze tego terenu). Oj zatęsknicie do tego bałaganu miedzy ul. Armii Krajowej i Obrońców Wybrzeża.

Hana S. z AK

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4197297 2010-02-05 18:12 A co wiesz na ten temat?

Z jednej strony to horror, co tam się dzieje obecnie, ale z drugiej strony to Hossie to nawet na rękę, bo przed nową - nieznaną mi - inwestycją nie będzie się musiała tłumaczyć ze zniszczenia tego dawnego parku-skweru. Ale o czym tu gadać - Gdynia miastem betonowej zieleni! Dzięki Prezydencie, że wyniosłeś się na Wiczlino.

GA

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197079 2010-02-05 07:12 Wychodzi na to, że ja na mojej posesji źle zaparkuję na trawniku i dostane mandat. (16)

Wara od prywatnych posesji!

popieram opinię 42 / nie zgadzam się 46
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197109 2010-02-05 08:34 na Twojej rób co chcesz. Jeśli jednak.. (7)

...jest to Spółdzielnia lub Wspólnota czyli majątek i mienie należy do ich Członków, wszelkie opłaty pokrywane są ze składek to nie wolno tobie "róbtac co chcetać".
Mandat za parkowanie na trawniku lub chodniku i basta.

Mieszko_niec

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197201 2010-02-05 10:48 (6)

to jak jestes taki cwany to powiedz gdzie mam zaparkowac, jak nie na chodniku jak pod blokiem brakuje miejsc parkingowych, co?

blokers

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197220 2010-02-05 11:49 g...no to kogoś obchodzi. Źle parkujesz (4)

to licz się z konsekwencjami!

ppp

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4197235 2010-02-05 12:52 a mnie ty g.. obchodzisz o twoje zdanie!

nie liczysz sie ze zdaniem innych, inni też nie liczą się z twoim!

rrr

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197258 2010-02-05 13:34 Właśnie, taki cwaniaczek, a miejsca nie umie sobie znaleźć parkingowego. (2)

Sierota i miernota w jednym. To tyle.

Guru

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197291 2010-02-05 17:02 beka z takich psychologów (1)

taki z ciebie spec jak z kempy sędzina.

bkbk

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4197389 2010-02-06 22:03 o przepraszam..

Kempa nigdy nie powiedziała,ze jest sędziną, tylko że jest prawnikiem... się kobiecie pomyliło, pewnie przez to nagłośnienie i tą akustykę...

wredny

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197324 2010-02-05 20:23

jak mieszkasz pod tym blokiem to ok jak nie to spadaj na drzewo !!!

aaa

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197152 2010-02-05 09:30 Jak byś miał cwaniaczku swoją posesję i własny trawnik w co nie wierzę (1)

to z pewnością byś nie zaparkował na swoim pięknie wystrzyżonym trawniczku bo ci by było zal. ale czyjeś niszczyć to wolno, co? Cwaniaczek-polaczek jeden.

Gizmo

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 4197187 2010-02-05 10:17 to ze sam mieszkasz

w bloku w kawalerce to nie znaczy ze inni tez musza,
nie mierz wszystkich swoja miara

srizmo

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197186 2010-02-05 10:15 to prawda (3)

ustawa tez obejmuje tereny PRYWATNE.
Wiec bede wjezdzal pod swoj dom,
otworze brame, wjade na posesje, a policjant bedzie mial prawo wlepic mandat,
za to ze np nie mialem zapietych pasow...

To nie dotyczy tylko marketow, ale prywatnych posesji rowniez

ja

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4197193 2010-02-05 10:33

A po co odpinac pasy przy otwieraniu bramy?? Brama otwiera sie sama a pasy odpina sie po unieruchomieniu samochodu.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4197194 2010-02-05 10:33

na prywatną posesję nie musisz nikogo wpuszczać

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4197196 2010-02-05 10:38

Twoja prywatna posesja nie jest terenem ogólnie dostępnym, chyba że prowadzisz w domu agencję towarzyską.

.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197268 2010-02-05 14:02 nieee

no co ty ;)

w koncu zyjemy w XXI wieku ;P

dostaniesz mandat jak sam na siebie doniesiesz ;)
oni nie beda sami z siebie interweniowac, bo nie moga

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4197403 2010-11-02 19:59

zaparkuj prawidłowo-proste

mix23

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197080 2010-02-05 07:13 Ale to nic nie zmieni (13)

Władze w Gdańsku mamy jakie mamy i to rodzi problem braku dróg parkingów i infrastruktóry.
Kluczowy przykład to basen na Chełmie przy Chałubińskiego który został zbudowany z kilkoma miejscami parkingowymi bez drogi dojazdowej :-)
Teraz mieszkańcy gdy wracają z pracy muszą parkować samochody na innych częściach osiedla bo korzystający z basenu zajmują ich miejsca. A gdy taki mieszkaniec trafi na moment gdy korzystający z basenu wychodzą to może stać i czekać na wyjazd z osiedlowej uliczki nawet 30 minut a uliczka ma 300m :-)
Tak przemyślnie działają władze Gdańska w kwestii planowania i budowy.
I zapewne Paweł Adamowicz z uśmiechem na ustach otwierał basen co by się dzieciaczki cieszyły a rodzice przeklinali dojazd.
Teraz planują pętlę autobusową w centrum miasta podczas gdy wszędzie naświecie takie pętlke już dawno zostały zlikwidowane a najnowsza pętla na Chełmie jest utrapieniem pasażerów bo ani nie ułatwia ani nie przyspiesza podróży.

ekologiczna legumina

popieram opinię 69 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197083 2010-02-05 07:22 Czy na Chałubińskiego miejsca są wykupione przez meszkańców? (4)

Każdy może stanąć pod moim blokiem ...

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197105 2010-02-05 08:31 Stanąć może każdy ,to prawda (2)

ale nie każdy odjedzie(po wizycie u wulkanizatora i owszem)

x-men

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197119 2010-02-05 08:48 wykupiles to miejsce (1)

czy Ci sie nalezy komuszku?

autor

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4197130 2010-02-05 09:01 Tam są prywatne mieszkania na prywatnej ziemi!!!

A buraki parkują na prywatnych miejscach Najgorsi są ci w samochodach służbowych z LOTOSu i innych TPsa oraz warszawa leasingowa
ale to magiczne miejsce gdzie często powietrze uchodzi z kUł :-) kontynuując wątek.

jedenastoletni miszcz ortografii

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4197129 2010-02-05 08:57 Mieszkania są wykupione razem z ziemia i płacę za to podatek !!! buraku socjalistyczny

wielu osobom potrzeba przekwaterowania na białoruś

właściciel

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197086 2010-02-05 07:26 "infrastruktÓry" (4)

prawie posikałem się ze śmiechu.(nie rób mi tego więcej, bo nie mam bielizny na zmianę) słowotwórstwo troche u Ciebie kuleje, struktura nie pochodzi od slowa "który"

czesio

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197127 2010-02-05 08:56 sorry ja mam jedenascie lat i deslekcje czy siakos tak czepiaczu (1)

czepiaj sie tramfaju albo spUdnicy taty

gniot

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4197168 2010-02-05 09:48 Tja, najłatwiej zwalić na wiek, dysmózgowie, albo pogodę.

Ale wziąć się do pracy nad sobą? NIGDY!!!

Trzeźwy

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197184 2010-02-05 10:13 Do: czesio (1)

Jakie słowotwórstwo? To chyba chodzi, jeśli już, o problemy z ortografią. Poza tym każdemu zdarza się literówka, pozostała część wypowiedzi jest ok.

Nie udzielaj się Szanowny Panie, jeśli nie znasz podstawowych pojęć.

adamda

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197371 2010-02-06 15:45

ortografia bardzo często wynika ze słowotwórstwa.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197096 2010-02-05 07:51 przy okazji wzmianki o basenie.. (1)

czy ktoś zwócił uwagę na ceny basenów w Gdańsku? jest dużo drożej niż w Gdyni. Jak oni chcą mieć zdrowe społeczeńśtwo przy tych chorych cenach: o ile dobrze pamiętam, np basen we wrzeszczu 17 pln @ 45 min. Chore... a na miejski basen MOSIRU na Chełmie ciężko się dostać, bo tory powykupywały firmy "uczące" pływać. Do zwykłej ceny biletu (już wysokiej ) dołączają swoją marżę. Oby zyło się lepiej, wszystkim!!!. Brawo Adamowicz, ja na ciebie na pewno nie zagłosuję.

marcin

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197139 2010-02-05 09:10

Dlatego dobrze jest mieć swój basen - przynajmniej nie musisz pływać w czyichś sikach i jeszcze za to płacić. Wszystko co publiczne jest do kitu - drogi, komunikacja (dlatego lepiej jeździć swoimi samochodami), służba zdrowia (jak coś trzeba, to i tak idziesz prywatnie, bo szkoda czasu i nerwów).

Malkontent

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4197262 2010-02-05 13:47 Zamontujcie sobie szlaban albo jak płacicie za miejsca postojowe ,wymalowac koperty i z głowy a nie co chwilę wydzwaniac po

Straż Miejską inna sprawą jest tzw.wygodnictwo - najlepiej wjechać do samej szatni bo dziecko nie dojdzie biedactwo , ciekawe czy ci wszyscy nad opiekuńczy rodzice byli w ten sam sposób chronieni w dzieciństwie , wychowujemy pokolenie ludzi niezaradnych i mających wszelkie zasady gdzieś głęboko

mamiSynek

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197081 2010-02-05 07:15 niepełnosprawni rządą pod hipermarketami (6)

tyle ile jest wymalowanych inwalidów pod centrami handlowymi to lekka przesada, jak jestem w centrach zwracam z ciekawości uwagę na te miejsca i co 99% wolnych,, taki apel mam do organizatorów ruchu pod centrami
aby zmniejszyli ilość kopert o połowę!!,

ps: teraz to straż wiejska zatrudni z 1000 ludzi by trzaskać kasę na osiedlach gdzie i tak miejsca brakuje!!!,,,,

ps: widziałem przedstawiciela handlowego ze znakiem inwalidy :):) to taki znak czasu, znak postępu!!

qwerty

popieram opinię 40 / nie zgadzam się 47
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197103 2010-02-05 08:19 Ciemniaku (2)

pomyśl, że widziany przez Ciebie przedstawiciel mógł przywieźć lub odbierać inwalidę. Każdy kto przewozi osobę niepełnosprawną ma prawo wystawić znak inwalidy. Trudno, żeby kazać ludziom niepełnosprawnym poruszać się z drugiego końca parkingu.
Nie cwaniakuj, że "widziałeś przedstawiciela handlowego ze znakiem inwalidy". Legitymowałeś go? Pewnie miał samochód na warszawskich blachach... Na drugi raz rusz dupę/przejdź się kawałek i nie zazdrość niepełnosprawnym!!!

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4197121 2010-02-05 08:49 wiesz, takim to daleko do sklepu po piwo...ehh co ja mówię...

.. siedzi na trawniku i nie wyrzuci puszki do śmietnika 5 m dalej, tylko zostawi tam gdzie siedzi...

Rychu Mychu

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4197270 2010-02-05 14:10 ciemniaku znam tą osobe

i wiem że wychodziła od klienta,,,,

widać typowego polaka na wszystko od razu znajdzie mądrą odpowiedź, nie byłeś nie widziałeś zamilcz!!!

qwerty

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4197137 2010-02-05 09:07

Stary, odczep się od ludzi niepełnosprawnych. Chciałbyś być na ich miejscu? Uwierz mi że oni się chętnie z Tobą zamienią.

PixiPongo

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197150 2010-02-05 09:27 Puknij sie w główkę cwaniaczku.

Sam chętnie bym ci mandat wlepił i nie tylko... :)

Olasek

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4197367 2010-02-06 15:13

Nie podnoś kolego ręki na "niepełnosprawnych". Ci prawdziwi milczą pokornie, życie i los ich wystarczająco dotknął, a zaraz odezwie się grupa obrońców, czyli tych, którzy na papiery babci wymalują sobie koperty pod blokiem i dziarsko z zakupami biegają z aut. Z okna widzę 3 takie miejsca na małym osiedlowym parkingu. Dla mnie mendy ludzkie. I takie powyżej ci odszczekały. Takie czasy.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197082 2010-02-05 07:21 Przy dworcu PKP jest bałagan !!!! (12)

"Podobny problem był również przed gdańskim dworcem PKP. Tam udało się go rozwiązać, stawiając znak zakazu dłuższego postoju. Sytuację kontrolują teraz kamery i strażnicy miejscy."

Ten kto to pisał chyba nigdy tam nie był, przed samym dworcem zawsze stoi kilka TAXI które skutecznie blokują dojazd tym którzy naprawdę chcą zatrzymać się tylko na chwilę.
A "Straż" Miejska - nie bądźmy śmieszni, boją się podejść do nich aby nie usłyszeć kilku słów prawdy o sobie i wolą sprawdzić czy jakaś babcia nie dorabia sobie do nędznej emerytury sprzedając kwiatki - ona im nie podskoczy...

O mało co gdańszczanin

popieram opinię 135 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197092 2010-02-05 07:44 (1)

100% racji, codziennie przechodze tamtędy i widze pogaduchy koleżeńskie strażników z taksówkami,kiedyś w niedziele wieczorem pod dworcem stało ok.7 taxi na postoju do 3min i nikt palcem nie kiwnął,to po co są te znaki i po co straż miejska jest?

.

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4197380 2010-02-06 18:27 A to akurat kłamstwo

za które może moze grozić odpowiedzialniość karna - tzw: pomówienie.

sdf

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4197167 2010-02-05 09:47 precz z taryfami na postoju przed wejsciem do dworca gl!!!

czlowiek chce podjechac doslownie na 1-2min zeby cos sprawdzic, kogos odebrac, wysadzic, no nie wiem cokolwiek, to nie! bo oczywiscie same taxi tam koczuja, mi o iz pare metrow obok maja swoj postoj!!!!!! a SM oczywiscie to olewa, a czemu? bo oczywiscie ma z nimi jakies blizej nieokreslone uklady.

Zrobicie cos z tymi zlotowami!!!!!!

mieszkancy

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197176 2010-02-05 10:00 Dokładnie !!! (1)

Często odbieram żonę z SKMki i to co się dzieje statnio to przegięcie. Sam taksówki stojące KUUUUUPĘ czasu i brak miejsca nawet na chwilowego zatrzymania się (trzeba zatrzymywać się na jezdni i tamować ruch). A straż wiejska ma to w dupie...

Chlodny

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4197266 2010-02-05 13:58 Powiedz

Powiedz żonie że za budynkiem dworca jest parking gdzie będziesz ją od dzisiaj odbierał niemoto

wujek dobra rada 2

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197241 2010-02-05 13:06 taxi (4)

przed weściem do dworca stoją taxówki niezrzeszone w zadnej korporacji czyli tacy co mają przejazd za 1 km ustawione 50 a nawet 100 % więcej niż taxi z postoju 30 metrów dalej ( przy parkingu ) , stają tam bo na postoju muszą ustawić się w kolejkę i odstać swoje a tak z przed wejścia łatwiej i szybciej i o dziwo zawsze są to ci sami to się chyba jakoś nazywa ? może MAFIA ? no i dlaczego miasto jest bezsilne ? a zobaczcie co się tam dzieje po 22 wtedy SM już nie patroluje a Policja ma to w nosie .

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197267 2010-02-05 13:59 Jak nic kolejna teoria spiskowa (1)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4197365 2010-02-06 14:33

powiedz to tym którzy wsiądą do takiej taxy i za kurs na chełm zapłacą 50 zł ZGODNIE Z PRAWEM UCHWALONYM PRZEZ URZĘDNIKÓW Z PO

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4197391 2010-02-06 22:11 wszyscy taksiarze to jedna mafia (1)

czy zrzeszeni, czy nie. Te wszystkie przepisy - płatne parkingi, ograniczenie parkowania zwykłym obywatelom - są tak naprawdę robione pod nich.
Może powiedz jasno, że przeszkadza Ci to, że na dworcu PKP nie ma oficjalnego monopolu na Twoją firmę, tak jak ma to miejsce na lotnisku, gdzie jest jedna kompania, a jej taksówkarze regularnie zdzierają z obcokrajowców po 70-80 euro za kurs do centrum Gdańska? Wystarczy przejechać się na parking przed lotniskiem, którymś z Trójmiejskich dworców albo miejsc rozrywki - wszystkie zatoczki i parkingi są dokładnie obstawione przez pasożytów. Gdyby połowie taksiarzy zabrać licencje, problem wolnych miejsc parkningowych natychmiast by się rozwiązał.

anytzłotówa

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4197396 2010-02-07 13:36

" wszyscy taksiarze to jedna mafia " ma to mniej więcej taki sens jak " wszyscy urzędnicy to złodzieje " dlaczego uogulniasz , po co było wydawać tyle licencji nie musiałbyś teraz pisać że połowie trzeba zabrać bo nie ma w nocy jak przejść przez miasto , pogadaj ze swoimi koloegami z PEŁO niech wstrzymają wydawanie nowych licencji do max kilkudziesięciu rocznie a nie jak jest teraz 2500 NOWYCH , niech z powrotem wprowadzą urzedowe ceny a cwaniaki same się wykruszą , w Krakowie było to samo i miasto wróciło do regulowania cen ale u nas wiązałoby się to z przyznaniem do błędu przez Radę Miejską

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197381 2010-02-06 18:55 Zapomniałeś dodać ,że po 22:00

I żaden strażniek się nie boi podejść bo żadnego taksiarza, o tej porze już nie ma . Są za to policjanci i sokiści.

haha

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4197386 2010-02-06 21:25 Powiem więcej!

Masz rację z taksówkami! Przyznają Ci ją nawet taksiarze-tylko,że Ci zrzeszeni. Bo ich też wpieniają małe beret, które stoją w niedozwolonym miejscu i na sępa wyrywają klienta. Zrzeszeni mają swój postój. Czasem tylko-na wyraźne życzenie klienta-podjeżdżają pod główne wejście, pakują gości i odjeżdżają.

*

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: