• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie druga estakada w Gdyni. Rowerowa

Michał Sielski
24 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
W przyszłym roku rowerzyści będą mogli oglądać Estakadę Kwiatkowskiego z perspektywy estakady rowerowej. W przyszłym roku rowerzyści będą mogli oglądać Estakadę Kwiatkowskiego z perspektywy estakady rowerowej.

Prace rozpoczną się w przyszłym roku i pochłoną kilkanaście mln zł. Nowa droga rowerowa prowadzić będzie równolegle do Trasy Kwiatkowskiego. Na północy Gdyni powstaną też dwie inne drogi rowerowe.



Czy w Gdyni jest wystarczająca ilość ścieżek rowerowych?

Według projektu w północnych dzielnicach Gdyni powstaną trzy nowe drogi rowerowe, ale wiodąca wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Energetyków zobacz na mapie Gdyni będzie zdecydowanie najbardziej efektowna.

Wprawdzie w przeważającej większości będzie ona biegła na poziomie gruntu, ale na odcinku przy bazie kontenerowej powstanie estakada rowerowa. Będzie to niezależna konstrukcja. Z pomysłów o podczepieniu jej do istniejącej estakady dla samochodów ostatecznie zrezygnowano.

- Projektów, nad którymi pracujemy, jest jeszcze kilka. Część z nich uda się zbudować w przyszłym roku, inne trafią do realizacji w latach kolejnych. Celem jest stworzenie sensownej sieci połączeń - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni, odpowiedzialny za rozwój dróg rowerowych w mieście.

Estakada powstanie na wysokości bazy kontenerowej zobacz na mapie Gdyni, bo tam nie da się poprowadzić bezkolizyjnego ruchu i droga rowerowa musiałaby przecinać kilka ulic, uczęszczanych m.in. przez ciężarówki. Rowerowa estakada będzie miała aż 367 m długości, dzięki temu rozwijające się wciąż tereny okołoportowe zostaną całkowicie ominięte.

Gdynia będzie ubiegać się o unijne dofinansowanie projektu z regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.

Rowerzyści z Obłuża i innych północnych dzielnic Gdyni mogą jeszcze liczyć na budowę dwóch kolejnych tras. Pierwsza będzie biegła ul. Pucką zobacz na mapie Gdyni i fragmentem ul. Chylońskiej i połączy Pogórze z Chylonią. Druga wzdłuż ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni, połączy obie powstające, równoległe do siebie trasy rowerowe.

Opinie (199) 10 zablokowanych

  • ale czy skończą przed euro??? (15)

    wszystko piszą że skończą ciekawe co będzie po euro??

    • 38 45

    • (5)

      wiesz myślę że Szczurkowi bardziej zależy na tym żeby ścieżki były zrobione dobrze, sensownie i bezpiecznie, a jakie to ma znaczenie czy skończą przed euro czy nie???

      • 36 9

      • (3)

        to już lepiej nie myśl i idź do szkoły

        • 6 29

        • (1)

          a ty do swojego magazynu

          • 8 0

          • Kruszon?

            • 0 0

        • zwykłe pytanie zadal, normalny jestes??

          • 0 0

      • A dlaczrgo Szczurkowi

        wczesniej nie zalezalo na sciezkach rowerowych?

        • 1 1

    • Euro (1)

      A co ma wspólnego impreza Euro 2012 z trasą rowerową? Przestańcie już wszystko podczepiać po d tą imprezę!!

      • 15 0

      • przeciez to byla sluszna zreszta szydera!

        nie robi sie wszystko w Polsce dla Polakow tylko na Euro...

        • 3 5

    • po euro będą długi do spłacenia :(

      • 4 2

    • Pozamyka isę, zdemontuje, zwinie ściezki, asfalt, zbierze kostkę brukową... i sprzeda :)

      • 4 0

    • A po Euro

      będzie koniec wszystko zburzą i podpalą

      • 5 0

    • Raczej do wyborów

      Taka inwestycja potrwa i raczej będzie zakończona w 2014

      • 1 0

    • długi beda po euro...

      • 0 0

    • Kiedy ścieżka nad morze ???

      Pierdoły, wpierw droga nad morzem do Sopoćkowa. Ruszcie tyłki! Po cholerę Kwiatkowskiego !

      • 4 1

    • Po Euro?

      Zostaną długi, wstyd i szukanie pomysłu co zrobić by przyciągnąć do tego grajdołu kolejny raz rozczarowanych turystów którym pokazuje się piękne spoty reklamowe, które nie mają przełożenia na rzeczywistość w jakiej żyjemy :-)

      • 0 0

  • Pięknie :) (14)

    Proszę czyli po samych wyborach również dobre wiadomości. Malkontentom mówiącym że w Gdyni tylko przed wyborami coś się dzieje, został wytrącony argument :)

    • 191 34

    • wreszcie coś się dzieje w Gdyni... (4)

      • 6 25

      • w Gdyni dzieje się dużo dobrych rzeczy cały czas - nie tylko przed wyborami (3)

        • 30 10

        • w Gdyni ciage się coś dzieje (1)

          tylko należy mieć oczy szeroko otwarte i nie być zamkniętym w sobie:))

          • 17 6

          • nie być zakompleksionym gdańszaninem

            • 11 5

        • Krótko przed wyborami i krótko po nich. A potem... do zobaczenia za kolejne cztery lata.

          • 1 5

    • Dobra, dobra ale (2)

      kiedy wreszcie będzie dogodne połączenie nadmorskie z Sopotem i dałej do Gdańska ?

      • 14 3

      • Pomiędzy Sopotem i Gdańskiem są (1)

        Natomiast w Gdyni jest tragedia - ścieżki zaczynają się i kończą w przypadkowych miejscach

        • 10 2

        • PRZECIEŻ BĘDZIE

          omg. Niedlugo będą robić. Sopot -> Orłowo i pod Wzgórze św. Maksymiliana.
          Dalej już nie pamiętam.

          • 0 0

    • Zamiast tych pięknych gestów, (1)

      Gryzoń pomyślałby o innych estakadach, znacznie waznieszych i potrzebniejszych, jak np. przejazd pod lub nad torami w okolicach Chyloni i Cisowej. Ale nie... tylko pod publiczke...

      • 10 14

      • !00% prawda

        Nie zgadzają się z tą opinią z pewnością tylko Ci,którzy nie widzą na czym polega problem w tych okolicach.Na Chylońskim Meksyku również NIC się nie dzieje,pomimo wieloletnich zapewnień naszych włodarzy o nadchodzących zmianach.Nie mam za złe p.Szczurkowi rozbudowę nowoczesnego miasta,lecz przy tym wszystkim zapomina się o przyziemnych sprawach mieszkańców.A ja,jako mieszkaniec młodego,nowoczesnego miasta wolałbym jednak w 21 wieku móc dojeżdżać do domu po drodze asfaltowej(lub chociażby ze zwykłych płyt,typu"jumbo")a nie po jakiejś gruntowej z milionem dziur i wyrw prawie że urywających koła samochodów.Nie muszę chyba wspominać o "bagnie"i mega kałużach powstających po deszczu.Do tego nie ma nawet gazu ziemnego ani stałych linii telefonicznych.21 wiek...wstyd...A dla mnie i dla wielu mieszkańców właśnie to jest priorytetem.

        • 4 0

    • niby fajnie... (2)

      ale nie lepiej byloby zrobić tunel (chylońska-hutnicza)w gdyni chylonii pod torami aby odkorkować chylońską !?

      • 5 2

      • tunel dla rowerzystow?

        jak szczury?

        • 1 6

      • TAK

        Fajnie by było zrobić tam COKOLWIEK!!!ale co tam,będzie za to"fajna"ścieżka rowerowa.....

        • 1 0

    • Przecież to projekt jeszcze sprzed wyborów,

      a że Trojmiasto.pl dzisiaj o nim napisało - to inna sprawa...

      • 1 1

  • Jeśli dojdzie do realizacji tego pomysłu,

    to może nastąpi przełom myślowy w kwestii dróg rowerowych. Wprawdzie separacja ruchu rowerowego od samochodów ma swoich przeciwników, i nie bez powodów, ale jeśli już to robimy, to róbmy to porządnie, a nie półśrodkami. Ten projekt może być jaskółką racjonalnego myślenia w tej dziedzinie, gdyż może zapewnić szybki przejazd, bez stania na światłach etc. A jeśli jeszcze nachylenia będą rozsądne, to nie tylko Maja Włoszczowska, ale i babcia Malinowska (z całą sympatią i szacunkiem) poradzi sobie z podjazdami.

    • 132 2

  • Fajnie (3)

    Będzie dobre miejsce do robienia zdjęć portu :)

    • 77 1

    • ;) (2)

      To jest od lat dobre miejsce do robienia zdjęć portu, lecz wkrótce dostęp może być znacznie bardziej ułatwiony. ;)

      • 3 0

      • A pod estakadę fajnie robi sie fotki topless ;) wymarzone planery dl;a aktu. (1)

        • 4 1

        • Ta, zwłaszcza ze śpiącymi kontrolnymi...

          ... firm ochroniarskich, menelami i niedizelnymi r******zami w tle... :)

          Kolejny foto amatro marzący o fotografowaniu aktu :)

          • 2 0

  • aaaaaaaa to dopiero plany nie no spoko (1)

    poczekamy pożyjemy i jak będą to rowerami na miasto wyjedziemy.

    • 27 3

    • No żeby jeszcze w tych planach uwzględnili połączenie ulicy Wiśniewskiego z Hutniczą i Morską.

      • 1 0

  • Panie Wołek o stojakach i parkikngach rowerowych nie zapomnijcie! (8)

    • 44 2

    • Ja postawiłem rower na takim stojaku (7)

      a jak wróciłem, to zostało tylko koło przypięte łańcuchem...

      • 6 4

      • Ajajaj (3)

        Rookie mistake - rower się zawsze przypina za ramę, w dzisiejszych rowerach odpięcie motylka to 2s. Tym niemniej przykro słyszeć.

        • 10 0

        • (2)

          Niestety większość stojaków to takie małe kółka przy samej ziemi. Żeby przypiąć rower za ramę do takiego cuda, trzeba mieć co najmniej dwumetrowy łańcuch.

          • 7 0

          • zawsze jeszcze można próbować "sięgnąć" łańcuchem od stojaka do tylnego supportu. Jak się nie da to już chyba lepiej do latarni przypiąć ;)

            • 4 0

          • Te małe kółka,

            to łamacze kół rowerowych

            • 1 0

      • aa widziałaś BOKSY na rowery na parkingu przed SKM"Redłowo? (2)

        full wypas i zabezpieczenie 100% takiego i w USA by się nie powstydzili:))

        • 8 1

        • i może ma jechać całe miasto by do jednego takiego miejsca się schować? (1)

          1 jaskółka wiosny nie czyni

          • 3 2

          • powoli powstają nowe

            na razie przy przystankach SKM. Słyszałem, że po remoncie "Wzgórza" też taki ma powstać i innych. Także przy KM i po remoncie Głównej Osobowej. Najpierw trzeba przetestować, poprawić i dalej do przodu.
            Nie wszystko naraz:)

            • 5 1

  • Warto te wiadomości zapamiętać i w 2014 przed wyborami zobaczyc co zostało zrealizowane. (1)

    • 32 6

    • to nie gdańsk, więc będzie

      • 2 1

  • Czy wprowadzą tam ograniczenie nacisku na jedną oś? (1)

    Bo jak mi pozwolą się tam przejechać to się skończy remontem.

    • 26 5

    • odchudzanie czas zacząć ;)

      • 5 1

  • KOCHAM NASZA GDYNIE (4)

    • 79 22

    • (1)

      znajdż sobie dziewczynę lepiej

      • 19 13

      • albo chłopaka...

        nie znasz płci, ani preferencji autora

        • 10 8

    • JA TEŻ

      • 13 1

    • a to juz prawdziwa "sodomia i gomoria"

      a w co je kochasz

      • 6 3

  • Rowerzyści mają prostrze potrzeby (14)

    Droga z Molo w Orłowie do Łazienek Płn. w Sopocie.

    Jest kilka wariantów ale najprostszy (utwardzona droga i zjazdy) wzdłuż potoku granicznego (od przystanku BUS przy Zwycięstwa na granicy Gdynia/Sopot) do plaży przy ujściu potoku to ułamek wydatków na Estakadę Rowerową.

    • 78 5

    • faktycznie (1)

      Są tacy, którym słownik ortograficzny w zupełności wystarczy. To ułamek wydatków na zakup roweru ;)

      • 6 19

      • DO ZŁOŚLIWEGO FUN

        O 7:26 mój słownik śpi a o 8:36 nie i z nim nie ma takich haseł jak:

        ";)"

        "fun"

        Więc jak jesteś taki polonista to konsekwentnie.

        PS i zapomniałeś kropki na koniec drugiego zdania

        Twój podpis powinien być chyba z wielkiej litery.

        • 23 5

    • Popieram w 100%

      Szału dostaje jak mam się tamtędy przedostawać. Po obfitych deszczach przez las jest ciężko, a ścieżka wzdłuż al. Zwycięstwa kończy się "w powietrzu". A wystarczyłby naprawdę mały odcinek żeby to wszystko spiąć razem.

      • 15 0

    • Tylko nie to (9)

      tam trzeba zaangażować ogromne środki na kładki nad kilkoma jarami do tego wkomponować je w zieleń aby nie zniszczyć przyrodę. Gdynia nie ma na to ogromnej kasy. Jak skończy się wszystkie komunikacyjne ścieżki rowerowe, a w pierwszej kolejności jeszcze zmodernizowane rekreacyjne pomiędzy dzielnicami w TPK, a uda się na nadmorską Gdynia- Sopot pozyskać 80% finansowania zewnętrznego to i owszem

      • 3 6

      • spoko

        projekt na tą ścieżkę już jest na finiszu. Będzie tylko 1 kładka... ale ze względu na charakter terenu będzie to w większości trasa żwirowa.

        • 1 1

      • jakie jary?? (7)

        Przecież przedmówca nie pisał o ścieżce wzdłuż klifu a o odcinku łączącym jego początek (molo w Orłowie) i Sopot!

        Tam wystarczy dobudować kilka odcinków ścieżki miedzy krawędzią wzgórz a plażą (na sporym odcinku jest tam już coś w rodzaju starego deptaku ale nie jest z niczym połączony) żeby można było jechać zamiast taszczyć rower po piasku.

        • 4 2

        • musisz jeszcze potaszczyć rower po piasku wtedy dotlenisz zwoje i szare komórki (6)

          a to pozwoli Ci nie tylko zwiększyć kondycje. Bo badania naukowe dowodzą, że rowerzyści jeżdżący lub noszący rower cztery razy w tygodniu dwa razy rzadziej chorują na serce. Jazda rowerem tak samo jak jego noszenie ma zbawienny wpływ na ciało (i umysł).

          I jeszcze raz proszę tylko dokładnie gdzie widzisz te możliwości, chyba górą? A tam jeden jar jest przed Kolibkami po drodze kilka mniejszych i większy przy wejściu na gdyńską plaże Nr 20 i strumykiem.

          • 4 3

          • Do bezstronny (5)

            ZROZUM, drogi rowerowe to nie to samo co ścieżki, szlaki, trasy.

            Po drodze się JEDZIE z punktu A do B a nie nosi schodami, taszczy po plaży, przeprawia przez rzeczki, przeprowadza przez przejścia dla pieszych, sprowadza z wysokich krawężników itd.

            No chyba, że widzisz świat oczami Szczurka, zresztą jak się okazuje nie jesteś w mniejszości. 87 % to zobowiązuje tylko dlaczego zwiesz się "BEZSTRONNY"

            • 5 1

            • co prada nie jestem drogowcem, (2)

              ale najpierw na PG, a następnie na różnych innych uczelniach robiąc rózne projekty musiałem zwracać uwagę przede wszystkim na ekonomiczność projektu, ale i jego resurs remontowy, sprawy utrzymania i eksploatacji,... i z tego punktu widzenia mierzony odpowiednimi wskaźnikami. Naprawdę wiem co pisze, bo przez długi okres czasu byłem odpowiedzialny w jednej ze stoczni za utrzymanie ruchu a jak się choć trochę orientujesz to zadanie ściśle powiązane jest z inwestycjami, eksploatyką, zarządzaniem nieruchomościami, ... więc o ścieżkach to mogę powiedzieć jest to "przedszkole budowli" i drogownictwa:)) Zarówno przedmiot inwestycji, jak i jej wiel­kość, lokalizacja, uzasadnienie potrzeby oraz termin realizacji określone są w założeniach projektowych. Opracowanie projektu polega na skonkretyzowaniu tych założeń, nadaniu im formy ry­sunkowej. Projektowanie jest procesem bardzo skomplikowanym. Projekty inwestycyjne można rozpatrywać z różnych punktów widzenia. Tak np. każdy budynek mieszkalny musi być powią­zany z innymi obiektami w pewną całość, musi łączyć się z siecią dróg i terenów zielonych, z budynkami użyteczności publicznej, wreszcie z zakładami pracy, w których pracują mieszkańcy. Pro­jektowanie musi więc zadośćuczynić pewnym wymaganiom urbanistyczym i ekistyki. Każdemu obiektowi budowlanemu stawiamy również pewne wymagania estetyczne. Wymagania te dotyczą właściwych proporcji bryły, doboru barw elewacji, uzyskanie harmonijnej całości z otoczeniem przyrodniczym. To że jedziemy z punktu A -> B i odwrotnie to :))), ale jakie masz tam środowisko i do tego jakie obostrzenia krajobrazu, konserwatora zieleni, bliskość położenia rezerwatu i Urzędu Morskiego. I jeszcze jedno Gdynia to nie Gdańsk gdzie można pod ścieżkę wyciąć bez odpowiedzialności setki drzew i tysiące krzewów. Tu nawet na prywatnej działce samosiewki są odnotowywane, jak miało to miejsce na Obłużu. Dlatego nie pisz mi o tym jak taszczyć rower bo sam go w ten sposób nie raz transportowałem z duszą na ramieniu przez tory na Grabówku i innych miejscach:))

              • 2 0

              • Te same uczelnie - inne światopoglądy (1)

                Szkoda, śmiecić to "forum". Jestem z innej bajki niż Ty. Na moje nieszczęście to Ty jesteś w tych 87 % mości nam panującego. I to twoje rowerowe idee będą realizowane w Gdyni. A na moje szczęście, procentowo więcej "robię" dzienne po drogach gdańskich niż gdyńskich ścieżkach.

                • 2 0

              • nne światopoglądy

                Ja mam zdrowy światopogląd nie zmącony jakimiś tam CUDAMI i innymi bzdetami, po prostu jestem realista chodzący twardo po tej ziemi.

                A co Ty masz do Szczurka czy Wołka? Jeśli masz konstruktywne pomysły, wiedzę, doświadczenie stwórzcie i powołajcie STOWARZYSZENIE i weźcie odpowiedzialność z osobami podobnymi do Ciebie jeśli "procentowo więcej "robię" dzienne po drogach gdańskich"?

                Tylko przestrzegam innych, że Gdańsk nie jest żadnym i to powtarzam żadnym autorytetem w tym względzie. Mógłbym wyliczyć setki mankamentów, ale nie jest to tematem artykułu, a ja słabym na dodatek specjalistą w tym względzie:))

                To że ktoś jeździł po ścieżkach nie oznacza, że jest znawcą tematu. Ja też jeździłem po całej Europie, Chinach, nie udało mi się jeździć po Indiach za co ubolewam:))

                • 2 0

            • A dlaczego rowerzyści, jadąc z bulwaru w Sopocie, nie mogliby wjeżdzać na ul. Hallera idalej Al. Niepodległości i Al. Zwycięstwa dojechać do Orłowa? Obszar Klifu Kolibkowksiego jest wyjątkową przyrodniczą perłą w centrum Trójmiasta. Przejdź się tam, zobacz te skarpy i jary i sam oceń. Ja jako zapalony rowerzysta, który od kwietnia do października nie rozstaje się z rowerem doceniam urok tego miejsca i nie chciałbym tam ścieżki rowerowej, choć codziennie dojeżdżam do Gdyni

              • 8 0

            • Sorry

              Chodzi mi oczywiście o ul. Hughe'a Heffnera, a nie Hallera

              • 2 0

    • wiadomo gdynia podnieca sie scieżką rowerową

      a w gdańsku więcej się buduje, napinacie mięśnie że jesteście nowocześni a to my mamy lepsze autobusy, nowe tramwaje, nowy uniwersytet, największe centra handlowe, politechnikę, lepszy port, nowoczesne lotnisko, nowo powstające drogi, obwodnice , więcej inwestycji proszę zobaczyć na inwestycje w gdańsku, w szybszym tempie rozrastają się nowe dzielnice aż szkoda gadać o Gdyni

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane