• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont torowisk we Wrzeszczu i Strzyży

Maciej Naskręt
7 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już jesienią tramwaje pojadą po nowym torowisku w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Już jesienią tramwaje pojadą po nowym torowisku w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Ruszył przetarg na przebudowę ok. 2,8 km torowiska tramwajowego we Wrzeszczu i Strzyży. Prace rozpoczną się wiosną 2011 r. i potrwają do końca lata.



Co cię najbardziej cieszy w tym remoncie?

Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne ogłosiła w piątek przetarg na przebudowę dwóch odcinków linii tramwajowej. Pierwszy w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska. Drugi na al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska.

Wyłoniony w przetargu wykonawca przebuduje ok. 2,8-kilometrowy odcinek linii tramwajowej i wymieni asfalt na gumę na przejeździe na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego i Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska oraz Grunwaldzkiej i Jaśkowej Doliny zobacz na mapie Gdańska.

Bezpieczniej będzie również na obu przystankach tuż przed Centrum Handlowym "Manhattan", bowiem inwestor zaplanował tam gruntowną przebudowę peronów tramwajowych, które przesunięte zostaną przed budynek "Dolarowca". Pojawią się tam m.in. barierki odgradzające pieszych od alei.

- Początek prac planowany jest na przełomie marca i kwietnia 2011 r. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na zakończenie przebudowy, ale już po czterech miesiącach musi zostać przywrócony ruch tramwajowy na tych odcinkach. - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Termin składania ofert do przetargu upływa 15 lutego 2011 r.

Przebudowa torowisk we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Miejsca

Opinie (181) ponad 10 zablokowanych

  • W koncu poszli po rozum do glowy i beda barierki przy Manhatanie. (13)

    • 247 11

    • lepiej od strony manhatanu zrobić szerokie pasy na całej długości przystanku (7)

      wtedy ludzie będą mogli bezpiecznie przechodzić, a tak to i tak beda przechodzić

      • 29 3

      • Na MMTrojmiasto napisali (1)

        że przystanek tramwajowy będzie przeniesiony. Tu o tym nikt nie wspomniał, więc jak będzie?

        • 4 4

        • Będzie przeniesiony pod Olimp

          W miejscu obecnych przystanków powstaną lewoskręty.

          Zniknie jedno przejście dla pieszych z Dmowskiego pod Manhattan. W ten sposób powstanie rzeka samochodów nie do przejścia.

          Miejsce straci swój charakter. Nie wyobrażam sobie też przesiadek z tramwaju na autobus 199,164,264 i 115.Teraz trzeba będzie pokonać dwa przejścia, w tym to pomiedzy Olimpem i Manhattanem, które jest bardzo niebezpieczne. przejście to jest ostatnią deską ratunku dla kierowców wyjeżdżających z Dmowskiego. Dokładnie w tym momencie na tym przejściu zapala się zielone światło dla pieszych. Często dochodzi tam do sytuacji, gdy samochody stają na środku przejścia , gdy akurat wchodzą na nie ludzie.

          • 14 13

      • powiedział co wiedział (4)

        i powiedz, gdzie będą stały samochody? Przecież na przejściu dla pieszych wyznaczonych przez pasy nie mogą?
        Z uwagi na duży spadek pomiędzy Jaśkową a Miszewskiego, tory tramwajowe powinny zostać wpuszczone w tunel. Zrobić podziemny przystanek z przejściem podziemnym dla pieszych. Można by tym rozwiązać problem z korkami w tym rejonie.

        • 8 11

        • niejeden już wpadł na ten genialny pomysł, tylko że takie roziwązanie troszkę kosztuje:]

          • 4 0

        • to prościej

          wpuścić samochody w tunel, np od miszewskiego do galerii, a grunwaldzką, która stałaby się w tym miejscu drogą lokalną zwężyć o jeden pas+ przejścia na całej szerokości przystanków.

          • 0 0

        • czyli trzy poziomy... (1)

          poz. 0. jezdnia
          poz -1. tramwaj
          poz -2. piesi
          ...no, po prostu genialne

          • 0 0

          • tak, tak geniuszu! piesi poziom niżej niż tramwaje!

            uwielbiam jak ktoś krytykuje absurd, samemu tworząc jeszcze większy!

            • 1 0

    • rozwiązanie połowiczne

      Oczywiście masz rację, że barierki powinny być tam dawno ALE jeżeli już robią gruntowny remont, to powinno się zagwarantować całościowe rozwiązanie: przebudowa przystanku + przebudowa przejścia (może tunel podziemny?)

      • 7 6

    • A może napiszecie coś o płatnej obwodnicy!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

      Już czekam na apel tuska o płacenie za obwodnicę

      • 2 13

      • a to nie jarkacz wymyślił?

        żeby na prochy mieć

        • 3 0

    • (1)

      Chcesz komentować to uważnie czytaj o co chodzi - barierki przy dolarowcu!!!!

      • 1 1

      • Obudzil sie dzien po...

        nie bylo wczoraj o 21:02 tego info Panie dokladny!!!!!!!!!

        • 0 0

  • Ruch tramwajowy wstrzymany tam na 4 miesiace? Toz to bedzie paraliz komunikacji miejskiej! (6)

    • 235 17

    • hehe

      kombinujcie

      • 7 1

    • Sam jesteś paraliż (2)

      był już 5 miesięcy remont na tym odcinku, jeździły autobusy zamiast tramwaju i nie było źle

      • 10 13

      • Skoro był już remont (1)

        to po co następny?

        • 12 3

        • Nie było remontu

          Na tych odcinkach akurat remontu nie było- widać jak często się tramwajami jeździ :P

          No cóż, kiedyś czas remontu musiał nadejść. Paraliż będzie jak nic.

          • 13 3

    • komunikacja zastępcza

      Mmm.. teraz będę miała jedynie dwie przesiadki zamiast jednej w drodze z domu na uczelnię. Jupi! :)

      • 3 2

    • Gdyby rozpoczęli ten remont w wakacje, byłoby to sensowniejsze. Przecież tą trasą jadą studenci na zajęcia.

      • 2 0

  • POstęp (3)

    Mamy XXI wiek i pojawią się barierki odgradzające hehe. A te torowiska to kiedy ostatni raz były remontowane?

    • 56 21

    • Mieszkam w tej okolicy od ponad 30 lat i nie pamiętam, aby kiedykolwiek tory były tam remontowane. Owszem był remont we Wrzeszczu ale kawałek za Galerią w stronę Wojska Polskiego się skończył.

      • 6 0

    • (1)

      swoją drogą- mamy dwukierunkowe tramwaje- nie można by remontować najpierw jednej strony torów, a potem drugiej?

      • 11 4

      • ...jesteście naiwniacy. To nie są remonty. To jest budowa nowego torowiska i nowej sieci, nowych przystanków od podstaw. Wystarczy popatrzeć jak to robią. PKP mogłaby pozazdrościć im takiego wykonawstwa torów. To wydaje mi się że to są ostanie odcinki nie odbudowane na tej trasie.

        • 4 0

  • się autor poprawił od razu (czas reakcji 2 minuty BRAWO ) ale nie zmienia to faktu że coraz częściej są błędy w waszych artykułach

    • 2 1

  • (6)

    szkoda ze niebedzie tramwai na nowej ulicy slowackiego

    • 79 10

    • (2)

      a byłoby nawet ciekawie. z kartuskiej na morene, z moreny na niedźwiednik i do wrzeszcza.

      • 9 2

      • ciekawie to by było gdyby zimą tramwaj miał podjechać pod tą górę co jest na potokowej/rakoczego lub zjeżdżać w strone słowaka ^^ HARD

        • 9 3

      • Kolej Metrpolitalna

        To co napisałeś to prawie trasa przyszłej kolei metropolitalnej.

        • 3 1

    • tramwaje na słowackiego (1)

      a po co tam tramwaje? będzie 2 pasmówka w każdym kierunku i nie będzie takich korków jak teraz.. wiec autobusy nie będą stać w korkach.. i tez powstanie kolej metropolitalna wiec nie jest to tam potrzebne.. lepiej wyremontować Trakt św. Wojciecha a nie budować tramwaj na nowej Słowackiego.

      • 9 9

      • hehe

        po co remontować św wojciecha jak można... (adres)

        • 7 1

    • powiem nawet

      że szkoda że niebędzie nowej ulicy słowackiego

      • 0 7

  • (2)

    A kiedy remont na Przeróbce? Dzień w dzień pęka kolejna szyna, w nocy ekipa to naprawia, a następnego dnia jest powtórka.

    • 65 9

    • 07 01 2011 było tam ostatnie wykolejenie tory na Hallera Czarny Dwór to od Sylwestra do 04 01 2011 spawali oszczędności bo będzie przebudowa skrzyżowania

      • 3 2

    • remont na siennickiej i lenarwicza to konieczność

      tory są w tak złym stanie że te rzęchy adamowicza z dortmundu powodują lokalne trzęsienia ziemi o sile przekraczającej 3. co będzie jak od wstrząsów rozszczelni sie instalacja gazowa w jakimś budynku.adamowicz postawisz nam wtedy lampkę roniąc łezkę ?

      • 4 2

  • a co z płytami przy MC donadzie?! (9)

    kiedy zniknie ta prowizorka?
    Co z dzikim parkingiem na Partyzantów ogrodzonym belkami z drewna, postawionym nielegalnie- kiedy on w końcu zniknie?!

    • 112 4

    • parking (7)

      parking jest całkowicie legalny

      pozdrawiam

      • 6 3

      • pies ogrodnika

        • 0 2

      • Legalny czy nie, wygląda jak wiejska zagroda, podobnie płyty..

        • 14 2

      • (4)

        Może parking jest, ale ogrodzenie nie. Przy czym przy polskich przepisach dotyczących samowolek to jeszcze długo postoi.

        • 5 2

        • Najpierw się dowiedz, później się mądruj... (3)

          Na postawienie ogrodzenia na własnej posesji nie potrzeba żadnej zgody - jedyne co trzeba zrobić, to poinformować o tym fakcie odpowiednie organy.

          • 2 1

          • To może zacznij wprowadzanie tej zasady od siebie. Dla zainteresowanych

            • 2 2

          • (1)

            "Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gdańsku poinformował nas, że ogrodzenie w takiej formie zostało postawione bezprawnie i będzie mogło powstać dopiero po dostarczeniu przez nowego właściciela stosownych dokumentów (m.in. zaświadczenia Prezydenta Miasta o zgodności budowy z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego). Samowolny i nie spełniajacy wymogów płot powinien zostać jak najprędzej rozebrany. Jezeli w ciagu 30 dni od daty 17.11.2008 r. inwestor nie przedłoży wymaganych dokumentów, tutejszy organ nakaże rozbiórkę ogrodzenia, stosownie do zapisów Prawa budowlanego."

            • 7 2

            • Wkleiłeś tekst nie wiadomo skąd i dalej się mądrzysz...

              podaj źródło, a nie tekst wyrwany z kontekstu. Tutaj masz konkrety:

              Budowa ogrodzenia nie wymaga uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę. W niektórych przypadkach będzie jednak potrzebne zgłoszenie, czyli zawiadomienie starostwa o zamiarze wykonania ogrodzenia. Zgłosić należy budowę lub remont ogrodzeń:

              * od strony dróg, ulic, placów, torów kolejowych i innych miejsc publicznych oraz
              * o wysokości powyżej 2,2 m – bez względu na to, czy są sytuowane od strony drogi, czy od strony działki sąsiada.

              Ogrodzenia, których wysokość nie przekracza 2,2 m, lokalizowane pomiędzy sąsiednimi działkami, nie wymagają ani pozwolenia, ani zgłoszenia.

              Zgłoszenia należy dokonać co najmniej 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia robót budowlanych. W zgłoszeniu trzeba określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych oraz termin ich rozpoczęcia. Należy też dołączyć oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, a także – w zależności od potrzeb – odpowiednie szkice lub rysunki (może tego zażądać urząd). Może je wykonać sam inwestor.

              Do budowy ogrodzenia można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od daty doręczenia zgłoszenia właściwy organ nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Powodem sprzeciwu może być naruszenie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub innych przepisów, na przykład ustawy o drogach publicznych lub przepisów techniczno-budowlanych. Przykładem może być budowa ogrodzenia na terenie planowanej ulicy, nawet jeśli ulicy takiej na razie nie ma i nie wiadomo, kiedy będzie.
              Budowę ogrodzenia należy rozpocząć w ciągu dwóch lat od określonego w zgłoszeniu terminu. Po ich upływie konieczne będzie nowe zgłoszenie.

              Prowizoryczne ogrodzenie mające na celu jedynie zabezpieczenie placu budowy na czas wykonywania robót budowlanych nie wymaga zgłoszenia.

              Podstawa prawna:

              * ustawa z 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2003 r. nr 207, poz. 2016 z późn. zm.)
              * rozporządzenie ministra infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. nr 75, poz. 690 z późn. zm.)
              * ustawa z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. nr 80, poz. 717 z późn. zm.)

              źródło: muratordom.pl/prawo/formalnosci-budowlane/ogrodzenie-zgodne-z-prawem,132_1591.html

              • 2 1

    • parking

      z płotkiem postoi jeszcze dwa latka i jaki dewejloper zakupi i wybuduje hines 2 :)
      i chlopaki z jesionowej bede mieli prace po nocy :) jak sie bogacze na nasze dzielnie wprowadza :)

      • 5 1

  • A j asie pytam co z przejsciem podziemnym? (14)

    mialo powstać tam przy okazji budowy CH Manhatan. Potem odłożono na później bo brak kasy i kryzys. No ale teraz wygląda na to, że sprawa umarła i będzie prowizorka. trzeba wyegzekwować od inwestora galerii handlowej dokończenie tej inwestycji.

    • 125 16

    • A ja myślałem, że z przebudową przystanku przy Manhattanie czekają dlatego, że mają być one przeniesione na wysokość Zatoki i wreszcie wybudowane przejścia podziemne. Przynajmniej cały czas tak się nazywało. Ale jak widać, w dobie gdy w Krakowie, Warszawie, Łodzi buduje się podziemne korytarze dla kolei i tramwajów, w Gdańsku przez 15 lat nie można wybudować przejścia podziemnego (pewnie, że lepiej auta chować pod ziemię a nie pieszych, ale taka inwestycja, znając gdańskie realia, to byłby science fiction.
      Skoro kupcy z Manhattanu nie wywiązali się z budowy, to dziwię się, czemu miasto nie negocjowało współudziału budowy przejścia z firmą HINES, która stawia kontrowersyjne wieżowce obok, a po drugiej stronie planuje biurowiec...

      • 16 7

    • utrudnianie życia pieszym (8)

      dlaczego pod ziemią ma być akurat przejcie dla pieszych??? tunelem który po kilku miesiącach będzie brudny i śmierdzący a przy każdym deszczu zalany....
      taki jesteś mądry, niech zrobią tunel dla samochodów!!!!!!!
      na całym świecie ludzie chodzą po normalnych przejściach a nie jakimiś syfiastymi tunelami, w których tylko czubki siedzą i smród, a w polsce dodatkowo skarpety i gacie po złotówce będą wisieć

      • 38 7

      • nie zgadzam się (4)

        jakby zamknęli grunwaldzką dla samochodów, to miasto by umarło

        • 6 18

        • (3)

          naucz się czytać!
          w poście powyżej jest mowa o zostawieniu pieszym przejścia na powierzchni i budowie tunelu dla samochodów w tym miejscu. za takim rozwiązaniem przemawia też aktualny ostatnio argument pod tytułem zima i odśnieżanie chodników, schodów, przejść, dróg itd itp

          • 6 7

          • to ty się naucz czytać palancie (2)

            Jak sobie wyobrażasz budowę tego twojego tunelu, bez wstrzymania ruchu na tym odcinku grunwaldzkiej dla samochodów?

            • 4 11

            • (1)

              No tak - tradycyjne wyzywanie się od palantów zamiast merytorycznej dyskusji.
              Może zamiast obrzucać się wzajemnie obelgami podalibyście jakieś konkretne argumenty za, wg was, lepszym rozwiązaniem?
              Dla tego skrzyżowania jest możliwych kilka opcji, a każda ma swoje za i przeciw.
              A z utrudnieniami w ruchu to już tak jest, że w czasie remontów trzeba się niestety przemęczyć. Nie pamiętacie już co było jak przebudowywali skrzyżowanie przy galerii bałtyckiej?

              • 9 0

              • Słuchaj

                to skrzyżowanie to jest węzeł życia, nie da rady tam zrobić sensownego objazdu, jak się zamknie ten przejazd to całe miasto, ba całe trójmiasto stanie w korku - będą stać od gdyni, przez sopot do wrzeszcza...
                Przejście podziemne dla pieszych to było by dobre rozwiązanie - upłynniło by to nieco ruch drogowy, a ludzie mieli by gdzie się schować w razie deszczu.
                Znając życie nic takiego tam nie powstanie, zatem barierki to jedyne na co można tam liczyć.

                • 1 6

      • Przestań już człowieku z tymi (1)

        tunelami dla samochodów. To nawet nie nudne. To po prostu głupie jest.l

        • 3 11

        • dokładnie

          Tunel dla samochodów to ma sens pod spacerowym/rekreacyjnym terenem (jak Mociak), gdzie na większej przestrzeni samochody są niepożądane.

          Okolice Manhattanu owszem są uczęszczane przez wiele osób, dlatego przejście trzeba usprawnić, ale to nie jest miejsce na "spacerniaki". Zresztą jakby miało wyglądać podziemne skrzyżowanie tam?! Pomyślcie o bezpieczeństwie

          • 2 8

      • bzdura

        A tunel pod Dworcem Głównym jest brudny? Jest ok. Jedyne "ale" to te stragany - tu się zgadzam

        • 0 8

    • (2)

      Bo Adamowicz nie umie nic oprócz świateł.

      • 5 6

      • Niestety nawet tego nie umie :/ (1)

        dość powiedzieć: Tristar

        • 7 2

        • a wiesz że kamery systemu tristar

          świetnie nadają się do ..inwigilacji
          wystarczy tylko zmienić oprogramowanie i zamiast śledzić ruch to bedzie śledzić konkretny samochod... tak tak tylko jak zlamiesz prawo ale kto mi to zagwarantuje...???

          • 2 1

    • hałas

      Ja słyszałem, że mieszkańcy się sprzeciwili, bo przejścia podziemne wzmagają ruch samochodów, a co za tym idzie hałas...

      • 0 0

  • WLASNIE CO Z PRZEJSCIEM PODZIEMNYM PANIE ADAMOWICZ (4)

    glosowalem na pana nie zawiedz mnie

    • 78 33

    • nic

      wizualacja ma się dobrze; zrobię upgrade'a przed 2014

      • 17 3

    • Głosowałeś na Budynia to się za siebie i niego teraz wstydź!

      • 14 4

    • obiecanki

      obiecanki cacanki a głupiemu radość

      • 6 1

    • trzeba bylo nie glosowac on jest trezcia kadencje i ma wszystko w d..... poczawszy od odsniezania chodnikow skonczywszy na komunikacji

      • 0 0

  • naciagacze

    a nie bylo mozliwoscie zrobic tego za jednym zamachem caly ciag komunikacyjny zrobiony i tylko te dwa odcinki nie zrobione pewnie ze nie bo dotacje unijne uciekna a prezesi nie beda miwli premi okolicznosciowej powiem krotko zlodzieje i mam w d...e czy polece z pracy ale takie marnotrawienie pieniedzy to przekracza wszelkie granice

    • 20 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane