• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie tunel łączący Wrzeszcz z Zaspą

Michał Brancewicz
19 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będzie tunelu drogowego we Wrzeszczu
  • Dzisiaj jedna nitka ul. Nad Stawem łączy się z drugą i nie dochodzi do nasypu. W przyszłości zostanie do niego dociągnięta i powstanie tam tunel pod al. Żołnierzy Wyklętych.
  • W tym miejscu od strony Zaspy ul. Nad Stawem przejdzie do ul. Hynka.

Wiosną przyszłego roku rozpoczną się prace przy budowie połączenia ulic Nad Stawem we Wrzeszczu i Hynka na Zaspie. Głównym ich elementem będzie tunel pod al. Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska. Zacznie on powstawać jednak dopiero w 2018 roku. Kosztami wartej blisko 17 mln zł netto inwestycji podzieli się miasto i spółka, która wybudowała Galerię Metropolia.



Czy takie połączenie Wrzeszcza z Zaspą jest potrzebne?

Każdy deweloper, który decyduje się na budowę w centrum miasta, musi liczyć się z tym, że zostanie zobligowany do wyłożenia środków na przebudowę okolicznego układu drogowego.

Czytaj także: W latach 2009-2013 deweloperzy wydali na drogi w Gdańsku 92 mln zł

Nie inaczej było w przypadku Galerii Metropolia, która powstała przy ul. Kilińskiego we Wrzeszczu. Gdy ponad trzy lata temu ruszała jej budowa, wiadomo było, że deweloper - spółka CH Hevelius powiązana z Przedsiębiorstwem Budowlanym Górski - przebuduje i rozbuduje ulice Nad Stawem zobacz na mapie GdańskaKilińskiego zobacz na mapie Gdańska.

Tak też się stało, chociaż ostatecznie to miasto zdobyło większość środków na to przedsięwzięcie. Zaoszczędzone w ten sposób środki inwestor miał przeznaczyć na kolejny etap prac, czyli przedłużenie ul. Nad Stawem do ul. Hynka przez tunel pod al. Żołnierzy Wyklętych.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zaczęła ubiegać się o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla tej inwestycji. Ma ona ruszyć wiosną przyszłego roku.

- ZRID powinniśmy otrzymać w pierwszym kwartale 2017. Na ten rok mam jednak zaplanowane jedynie dociągnięcie ul. Nad Stawem po obu stronach al. Żołnierzy Wyklętych, sam tunel będzie realizowany później - mówi Włodzimierz Bartosiewcz, szef DRMG.
Według szacunków całość przedsięwzięcia pochłonie 16,9 mln zł netto. Kto pokryje te koszty?

- Inwestycja będzie finansowana przez spółkę CH Hevelius oraz z budżetu miasta. Trwają jeszcze rozmowy z innymi potencjalnymi inwestorami - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W jakich proporcjach? Tego na razie nie wiadomo. Nie jest natomiast wykluczone, że dołożą się do tego także deweloperzy, którzy budują mieszkania po stronie ul. Hynka. Chodzi tu m.in. o firmy Euro Styl (buduje osiedle Impuls) oraz Budimex Nieruchomości, który zagospodaruje części byłego pasa startowego na Zaspie.

Miejsca

Opinie (197) ponad 10 zablokowanych

  • A co z połączeniem mózgu z ustami?

    • 7 2

  • Cytat z artykułu (1)

    "Każdy deweloper, który decyduje się na budowę w centrum miasta, musi liczyć się z tym, że zostanie zobligowany do wyłożenia środków na przebudowę okolicznego układu drogowego"
    Chciało by się dodać coś o mieszkaniu dla....

    • 20 8

    • taaaaa

      widać to zwłaszcza na zaspie. cały były pas zabudowali, a nawet chodnika tam porządnego nie ma. Do pasów rowerowych też pewnie się nie dołożyli. Miasto samo robiło

      • 3 2

  • Tak, tak..każdy deweloper? (6)

    A co z tunelem-przejściem podziemnym koło Manhattanu ?
    Wrzeszczanie pamiętają !

    • 18 7

    • podziękuj Jackowskim (1)

      • 1 0

      • A możesz

        Rozwinąć wątek? Bo Jackowskich (zaczynając od przepowiadacza Jackowskiego) ci u nas dostatek.

        • 0 0

    • i każdy większy deszcz zaleje ten tunel (1)

      a może by tak autka do tunelu wepchnąć w centrum Wrzeszcza? a górą tylko spacerniaki, no i ewentualnie tramwaj po trawnikach

      • 5 3

      • A Twój tunel z autkami, jak piszesz..

        Nie zaleje?
        Bądż, proszę, konsekwentny w wypowiedziach (o ile mają być mądre)

        • 1 0

    • Przecież teraz przejścia podziemne dla pieszych są passe... (1)

      Wszyscy przeciwko nim protestują i istniejące chcą zasypywać. Budować po to, żeby zaraz zasypać? Bzdura.

      • 2 1

      • Piszesz TERAZ..

        A ja przypominam OBIETNICE z przed 15 lat , dla "ciemnego ludu" i ,,może 1-szego mieszkanka

        • 0 1

  • Tunel potrzebny jak świni siodło. Za te pieniądze lepiej zbudować tramwaj: Miszewskiego, Droga Czerwona, Kościuszki.

    • 18 7

  • Nie w tym miejscu!!! (1)

    To będzie tunel tylko do galerii który komunikacyjnie nic nie rozładuje tylko
    zakorkuje i tak zapchaną Kościuszki.

    • 29 2

    • Dla Górskiego.

      Wszystko !!!
      budyń

      • 6 5

  • Tunel powinien być dostępny tylko dla rowerów !!!!

    • 3 11

  • Każdy deweloper :-D

    Prawie każdy (nie dotyczy tych którzy się wcześniej ułożą z Budyniem)

    • 12 2

  • W tunelu to powinna byc droga zielona!! Tak miasta namawia do komunikacji miejskiej ? (4)

    wydajając kolejne miliony na drogi dla kierowców?

    • 2 9

    • Oczywiście - tak dla Drogi Zielonej i Czerwonej (3)

      A tak przy okazji - ile milionów wydaliśmy już na tę garstkę rowerowych zapaleńców? Ile milionów wydaliśmy na te modne rowerowe inwestycje, które nigdy się nie zwrócą, a będą tylko skarbonką bez dna, bo przecież trzeba to będzie utrzymywać?

      • 4 1

      • jestes głupi czy tylko udajesz wypisujac te bzdury?

        • 1 1

      • Policzmy: (1)

        Tunel pod martwą wisłą to koszt 1.3mld zł. ( nie twierdze ze nie potrzebny)
        Za to można wybudować ok. 10tys km dróg rowerowych.

        Obecnie mamy w Gdańsku 117km dróg rowerowych, a to tylko sam tunel?

        Nawet biorąc pod uwagę udział w ruchu(5%/40%) utrzymanie kierowcy przez miasto jest znacznie droższe niż utrzymanie rowerzysty.

        • 1 5

        • Tunel pod Martwą Wisłą

          Był i jest bardzo potrzebny, podobnie jak estakada do ul. Słowackiego.
          Wg mnie, to dwie najważniejsze inwestycje drogowe w mieście, w ciągu ostatnich 20 lat.

          Drogi rowerowe traktowałbym obecnie jako standard +, który powinien być uwzględniany przy budowie dróg miejskich i nie robił z tego szumu.

          • 4 0

  • Hallera wyremontujcie, a nie jakieś pseudo ulice pod dewelopera.

    • 25 1

  • a orunia pozostaje dalej odgrodzona przejazdem kolejowym...

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane