• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie więcej dróg jednokierunkowych w Gdyni

Patryk Szczerba
2 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przybędzie jednokierunkowych ulic w Gdyni
Na części ulic pojawi się ograniczenie prędkości i Strefa Tempo 30, które ma pomóc w bezpieczeństwie. Na części takie rozwiązanie funkcjonuje już od kilku lat. Na części ulic pojawi się ograniczenie prędkości i Strefa Tempo 30, które ma pomóc w bezpieczeństwie. Na części takie rozwiązanie funkcjonuje już od kilku lat.

Zmiany w organizacji ruchu na Działkach Leśnych zaczęły się w 2009 roku. Dwa lata później urzędnicy zdecydowali o kolejnych, wprowadzając praktycznie wszędzie ruch jednokierunkowy. Mieszkańcy od ponad trzech lat czekają na następne, które mają być sfinansowane z budżetu rady dzielnicy.



Czy kolejne zmiany na drogach Działek Leśnych to dobry ruch?

Część kierowców protestowała przeciw pierwszym zmianom. Po wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na ulicach wydłużyła się niektórym droga do domu, a na to nie było wśród mieszkańców zgody. W końcu większe wątpliwości ustąpiły, bowiem po dzielnicy zaczęło się jeździć spokojniej i - co ważne - wolniej, ponieważ zaczęła tam obowiązywać także Strefa Tempo 30. W konsekwencji poprawiło się bezpieczeństwo i dojazd do takich miejsc, jak chociażby Liceum Jezuitów.

Następne korekty miały być kwestią czasu i objąć obszar ograniczony ulicami Warszawską zobacz na mapie Gdyni, Witomińską do Zjazdowej zobacz na mapie Gdyni, Zjazdową zobacz na mapie Gdyni, Kwidzyńską zobacz na mapie Gdyni, Tatrzańską zobacz na mapie Gdyni, Szczecińską zobacz na mapie Gdyni, Sztumską zobacz na mapie Gdyni, Wolności zobacz na mapie Gdyni, gdzie ma pojawić się nowe oznakowanie i kolejne ulice jednokierunkowe.

- Niedługo zrobi się z tego w całości projekt 12-letni, który obejmie trzy kadencje, bo przecież pierwszych zmian dokonano jeszcze w ramach tej z lat 2007-2011. Może uda się wreszcie przeorganizować w pełni ruch na ulicach, choć patrząc na szybkość procedur w tej sprawie, i to może być trudne - wyjaśnia Radosław Tyślewicz, przewodniczący kończącej kadencję rady dzielnicy Działki Leśne.

Zmiany miały być jedną z najważniejszych inicjatyw kończącej się kadencji, na którą przeznaczono środki finansowe będące w dyspozycji rady dzielnicy w ramach tzw. budżetu inwestycyjnego.

W nowej koncepcji może również zostać ograniczone parkowanie.   W nowej koncepcji może również zostać ograniczone parkowanie.
Urzędnicy zapewniają, że propozycje mieszkańców są sensowne i w tym roku zaprezentują warianty zmian radnym dzielnicy. Później mają one trafić do konsultacji z mieszkańcami.

- Są trzy warianty, w ramach których planujemy wprowadzenie w górnej części dzielnicy dróg jednokierunkowych, zmian w parkowaniu, uspokojenia ruchu w ramach strefy Tempo 30 oraz skrzyżowań równorzędnych. Nowością są kontrapasy rowerowe, które również ten etap zmian przewiduje. Po dyskusji powinna wyłonić się najlepsza z koncepcji - tłumaczy Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Na razie nie wiadomo, kiedy zmiany mogłyby stać się faktem. Wiadomo za to, że nie obędzie się bez protestów, jednak radni dzielnicy przyznają, że to normalne.

- Zwykle protestują pojedyncze osoby, jednak zdecydowana większość popiera zmiany, a nawet oczekuje ich od rady dzielnicy, dlatego nie martwiłbym się tymi protestami - dodaje Tyślewicz.

Opinie (66) 2 zablokowane

  • Ja bym całkiem zamknął ulice. (3)

    • 52 11

    • Antyszczur (1)

      Kolejny artykuł przeciwko kierowcom. Zabrać miejsca postojowe, nic w zamian nie zaoferować. Panie Szczerba, czy pan to sam wymyśla, czy mocodawcy kazali?
      Jeśli zmieniamy ulicę na jednokierunkową, to naturalne się wydaje, że w tym momencie pas przeciwny staje się pasem postojowym i wtedy to można zrozumieć, bo nadkładamy drogi, ale unikamy niewygodnych mijanek.

      • 9 11

      • Przeciw kierowcom, czy przeciw bucom za kierownicą, niekiedy wtłoczonych w swą bucowatość przez innych buców, organizatorów ruchu?

        Polska i Gdynia jest jak SOCJALIZM. Bohatersko walczy przeciw trudnościom, nieznanym w innych miejscach. Parkujemy jak buce, bo przywykliśmy tak parkować, z braku porządnych parkingów, z braku pieniędzy na beznadziejnie drogie płatne parkingi, lub niby bezpłatne, ale opanowane przez żuli, wymuszających opłaty pod groźba porysowania samochodu.

        Prawo powinno utrzymać drogi w stanie przejezdnym i tępić blokowanie ruchu (także ruchu pieszych!) przez parkowanie. Jak to zrobić? Jednym ruchem, LAWETUJĄC bucowato zaparkowane fury ORAZ zwalniając właścicieli podwórzy z podatku od opłat parkingowych! Szybko uzyskali byśmy walkę konkurujących parkingów podwórkowych o klienta, wyrywanie go sobie. Po czasie wkroczyli by inwestorzy, także prywatni, budując parkingi piętrowe.

        Oczywiście nie bez kosztów. Oazy zieleni, place zabaw, piaskownice uległy by zgnojeniu na dochodowe parkingi. Część biznesu przejęły by mafie, do prania pieniędzy (nieopodatkowane dochody). Ale w ciągu paru DNI można by odetkać część dróg i chodników, ułatwić życie kierowcom i pozostałym.

        Standardowa odpowiedź biurw jest "niedasię". Jakież to polackie.

        • 10 2

    • Co za idioci chcą ograniczenia ruchu?

      • 4 5

  • Deptaki porobić wszędzie i już.

    • 37 7

  • (6)

    Dobry pomysł, ale ja bym wolała maksymalne ograniczenie ruchu aut w całym mieście - na rzecz komunikacji miejskiej i rowerów.

    • 30 68

    • (2)

      A ja bym wolał żebyś nie wychodziła z kuchni.

      • 24 11

      • a ja, żebyś do kuchni nie WCHODZIŁ i nie podżerał, tłuścielu

        • 4 3

      • Jedź do Arabów - tam jest miejsce dla takich jak ty, osobników wschodniej

        kultury.

        • 2 5

    • (2)

      na samochód nie stać ?

      • 6 7

      • (1)

        stać, ale wolę żyć zdrowo i przy okazji nie truć innych.

        • 4 4

        • W komunikacji to dopiero truja - pierdy, nie wymyte paszcze z rana bo przeciez sniadanie zjem pozniej to zeby nie sa brudne, walace syry, wyziewy pachowe etc.

          • 1 1

  • Bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu. (1)

    • 13 6

    • Najbezpieczejsze ulice to takie, po których nic nie jeździ

      Więc idąc tą droga najlepiej zamknąć wszystkie ulice.

      • 1 2

  • Najpierw niech wybudują nowe drogi a później nadopiekuńczość niech zawężają stare.

    • 39 12

  • Gdynia, jakość dróg! (3)

    Jeśli już tak się bawicie, to postawcie najpierw na jakość tych ulic, bo stan dróg w Gdyni to masakra, a potem tempo 30.

    • 43 10

    • Nie będzie lepszych dróg. (1)

      Powinny być dziurawe, bo wtedy kierowcy wolniej jeżdżą.
      A jak się nauczą przepisowo jeździć to zrobimy drogi.

      • 12 8

      • Ciec nie kierowca z rozumem.

        • 3 5

    • ulice z prędkością ograniczoną do 30 km/h są mniej zużywane

      koszty ich utrzymania są niższe, więc nie kładź wozu przed koniem.

      • 0 0

  • Po co? (3)

    Wystarczy jak właściciele będą trzymać swoje auta na posesjach albo w garażu a nie na ulicy. Domy warte bańkę albo więcej a samochody blokują przejazd. Tak samo jest na Kamiennej Górze gdzie auta tarasują chodniki.

    • 58 4

    • racja

      po sto kroć racja

      • 5 2

    • Czy Działki Leśne i jej ulice to drogi tranzytowe ? Chyba nie, więc nie roumiem (1)

      twego postulatu. Czy jak ktoś zajedzie na chwilę pod dom, aby po posiłku pojechać gdzieś dalej ma stawiać auto do garażu ?

      • 0 2

      • wystarczy jak wstawi za bramę i nie tarasuje przejazdu/chodnika.

        • 2 0

  • Ważne, że na Wiczlinie żyje się super, reszta Gdyni szczególnie północ nie ma dla władz znaczenia. (3)

    • 33 10

    • ale super na tym Wiczlinie... (1)

      za darmo bym nie chciała tam mieszkać

      • 15 4

      • pinda :)

        no to nie mieszkaj!
        lepiej zostan tam w rumi i sie nie odzywaj

        • 4 5

    • dobre, dobre, hehehe

      • 6 0

  • (1)

    Ciekawe jakiemu radnemu przeszkadzała dwukierunkowa ul. Słupecka? Skoro tak to niech mądrzy radni odpowiednio zadbają o ul podlaską łącznie z całkowitym zakazem parkowania po obu stronach.

    • 23 5

    • Słupecka miała być jednokierunkow w górę...

      ...co ułatwiłoby dojazd do szkół i odciążyło skrzyżowanie Wolności/Warszawska, ale ponoć jeden z radnych który tam mieszka miał inną koncepcję...

      • 8 0

  • (1)

    Estakada już jest jednokierunkowa, nie można parkować i jest nawet Tempo 5.
    Nikt nie chce odtrąbić sukcesu.

    • 26 4

    • Spacerowa tak samo - a tu nawet krok dalej - nie tempo 30 a tempo spacerowe :)!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane