fakty i opinie

dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Bez basenu (i najemcy) w Zbrojowni

Czy w takim wnętrzu można by umieścić basen? Jedna z firm, starających się o najem powierzchni w Zbrojowni, uznała, że tak.

fot. trojmiasto.pl

Czy w takim wnętrzu można by umieścić basen? Jedna z firm, starających się o najem powierzchni w Zbrojowni, uznała, że tak.

Basen, saunę i kręgielnię w stylu kolonialnym planowały urządzić w Zbrojowni firmy, chcące zagospodarować część gdańskiego zabytku. ASP te pomysły się nie spodobały, więc ogłosi nowy konkurs.



Co powinny zrobić władze Akademii Sztuk Pięknych?
wynająć fragment Zbrojowni komukolwiek, kto będzie płacił czynsz i otworzy pasaż
14%
ogłosić nowy konkurs z mniej restrykcyjnymi oczekiwaniami
14%
pozwolić zagospodarować parter budynku studentom ASP
16%
wrócić do rozmów z Almą, która była bliska podpisania umowy najmu
17%
cierpliwie czekać: to zbyt cenny obiekt, by dzierżawił go byle kto
39%

łącznie głosów: 1134

W piątek rozstrzygnięto konkurs na inwestora, który zagospodarowałby pasaż i piwnice gdańskiej Zbrojowni. Swoje oferty zgłosiły tylko dwie firmy: Weinhaus Jakob Gerhardt Polonia z Gdańska oraz Garland Bridge International z Poznania. Władze ASP, właściciela Zbrojowni, obie te propozycje odrzuciły. Powód?

Firma Weinhaus Jakob Gerhardt Polonia, która zajmuje się wyrobem i sprzedażą win, chciała wydzierżawić Zbrojownię, by móc ją... podnająć innym inwestorom. - Według propozycji, w Zbrojowni miałby znaleźć się jubiler - ale nie wiadomo, jaki; miałyby być świadczone usługi kosmetyczne - ale nie wiadomo, przez kogo - narzeka Jerzy Jankowiak, kanclerz ASP.

Z kolei indyjska firma Garland Bridge International widziałaby w Zbrojowni centrum kultury i gastronomii z orientalną kuchnią, masażami tajskimi, saunami i basenem. - Inwestor zaproponował usługi rekreacyjne, połączone z gastronomią indyjską. To nie jest propozycja na miarę tego obiektu - tłumaczy kanclerz.

Ile chcieliby płacić najemcy za dzierżawę pasażu i piwnic? - Propozycji finansowych nie chcę nawet komentować - ucina Jerzy Jankowiak.

Skąd tak nikłe zainteresowanie zagospodarowaniem prestiżowego i położonego w atrakcyjnym miejscu obiektu? Na to pytanie będą musiały sobie odpowiedzieć władze uczelni, które zamierzają dalej walczyć o inwestora dla Zbrojowni.

- Informacja o konkursie i obiekcie była w prasie ogólnokrajowej i obcojęzycznej oraz w Internecie. Prowadziliśmy wiele rozmów z różnymi firmami. Mimo to wciąż nie dotarliśmy do tych, do których powinniśmy. Myślę, że inwestorów może zrazić np. kiepski parking przed Zbrojownią i trudna do zagospodarowania piwnica - zastanawia się kanclerz. - Zorganizujemy kolejny konkurs, w którym prawdopodobnie ograniczymy niektóre oczekiwania. Być może ogłosimy osobny konkurs na zagospodarowanie pasażu, osobny na piwnice.

Choć z wcześniejszych ustaleń, dotyczących zagospodarowania Zbrojowni, wycofała się sieć delikatesów Alma, ASP wciąż szuka najemców w tej branży. Rozmowy prowadzono z przedstawicielami sieci delikatesów Bomi oraz Piotr i Paweł. Jednak żadna z nich nie zdecydowała się na udział w konkursie. - Myślę, że to kwestia wysycenia się trójmiejskiego rynku takimi sklepami - zastanawia się kanclerz Jankowiak.

I najwyraźniej tak właśnie jest. - Wyczerpaliśmy w Trójmieście nasz limit inwestycyjny. Do połowy 2010 r. żadnych nowych nie planujemy - wyjaśnia Błażej Patryn, rzecznik prasowy sieci delikatesów "Piotr i Paweł".

Warunki nowego konkursu będą znane pod koniec tygodnia.
autor

więcej na ten temat:

wszystkie artykuły (10)

dodaj zdjęcie dodaj swoją opinię

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 159)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623289 2010-02-09 07:04 "Skąd tak nikłe zainteresowanie zagospodarowaniem prestiżowego i położonego w atrakcyjnym miejscu obiektu?" (7)

Stąd że centrum Gdańska przestaje nim być. Centrum Gdańska będzie obwodnica - to kwestia kilku lat.

DziwakMaruda

popieram opinię
59
/
nie zgadzam się
25
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623340 2010-02-09 07:51 centrum Gdańska to Galeria Bałtycka lub okolice Manhattanu (1)

popieram opinię
29
/
nie zgadzam się
5

zgłoś do moderacji opinię 1624128 2010-02-09 13:14

Centrum Gdańska to teraz jest w parku handlowym Matarnia.

popieram opinię
4
/
nie zgadzam się
6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623404 2010-02-09 08:21 stąd, że alma umoczyła tam kilka baniek (2)

mieli porobione projekty, ale ciągle się komuś coś nie podobało - tu nie można wiercić, tam nie można wogule nic zmieniać, to sie teraz pan kanclerz z panem końserwatorem zdziwili. Ze ciężko znaleźć frajera, który by chciał z nimi współpracować. Moja propozycja jest taka: zalać na gładko w formalinie i niech stoi - bedzie ładny zabytek.

sweeper

popieram opinię
32
/
nie zgadzam się
4

zgłoś do moderacji opinię 1623508 2010-02-09 09:15 w ogóle

popieram opinię
2
/
nie zgadzam się
2

zgłoś do moderacji opinię 1623544 2010-02-09 09:31 alma umoczyła tam kilka baniek - chyba z mlekiem?

popieram opinię
4
/
nie zgadzam się
6

zgłoś do moderacji opinię 1623605 2010-02-09 09:55 dokladnie to samo jest na Swietojanskiej w Gdyni

ludzie kupuja w centrach handlowych - musi byc DARMOWY parking samochodowy i dobry dojazd. Centrum Gdanska i Gdyni tych warunkow nie spelniaja - skutek tego bedzie taki, ze ludzie beda jezdzic do Matarnii, Osowy, Galerii Baltyckiej czy Klifa a nie do centrum

x

popieram opinię
9
/
nie zgadzam się
2

zgłoś do moderacji opinię 1623886 2010-02-09 11:40 "Stąd że centrum Gdańska przestaje nim być. Centrum Gdańska będzie obwodnica - to kwestia kilku lat."

dziwak przestań trollować, obwodnica jest tak zapchana że nikt nie chce tam jeździć już wiecej. A centrum to nie peryferia z drogą...

as

popieram opinię
4
/
nie zgadzam się
2

zgłoś do moderacji opinię 1623297 2010-02-09 07:13 To zrozumiałe

Przecież centrum Gdańska to Bank City. To teren martwy od października do maja.
A w zbrojowni powinien być zakład zbrojenia włodarzy miasta w zdrowy rozsądek.

Kajka

popieram opinię
100
/
nie zgadzam się
8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623307 2010-02-09 07:21 Basen? W Zrojowni?! (9)

to jakieś nieporozumienie!
Nie wyobrażam sobie tam basenu i kręgielni.

Aga

popieram opinię
52
/
nie zgadzam się
49
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623309 2010-02-09 07:25 włącz wizualizację (1)

to przeskoczysz twój problem ograniczonej wyobraźni

22

popieram opinię
25
/
nie zgadzam się
6

zgłoś do moderacji opinię 1625450 2010-02-10 11:28 śnieg stopnieje to będziecie mieli basen hehe

Aga

popieram opinię
3
/
nie zgadzam się
0

zgłoś do moderacji opinię 1623328 2010-02-09 07:44 Jak bys sie postaral to nawet morze bys zobaczyl ale musisz sie starac i starac:)

j/w

Jerofiejew

popieram opinię
6
/
nie zgadzam się
4

zgłoś do moderacji opinię 1623383 2010-02-09 08:15

sklep z jogurtem, piwem i papierem toaletowym - tylko to sobie wyobrazasz ?
współczuję

dadasiek

popieram opinię
18
/
nie zgadzam się
4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623420 2010-02-09 08:31 masz słaba wyobrażnie (4)

popieram opinię
10
/
nie zgadzam się
3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623425 2010-02-09 08:33 ALE BIEDRONKA BY CI PASOWAŁA CO?????? (3)

disko

popieram opinię
18
/
nie zgadzam się
2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623621 2010-02-09 10:00 Albo Żabka... (2)

popieram opinię
7
/
nie zgadzam się
3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1624172 2010-02-09 13:33 ulala (1)

jak widzę wasza wyobraźnia sięga baaaaardzo daleko skoro jako alternatyw widzicie Biedre lub Żabke :-/ no to tylko "pozazdrościć" takiej bogatej wyobraźni...

Aga

popieram opinię
3
/
nie zgadzam się
7

zgłoś do moderacji opinię 1624563 2010-02-09 19:02 ale ty tępa jesteś agniesia.

mega pustak, idź sobie białe kozaczki kup.

bekakabra

popieram opinię
3
/
nie zgadzam się
2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623313 2010-02-09 07:29 Jak widać wysoki czynsz i wysokie koszty dokończenia remontu + kaprysy konserwatora skutecznie odstraszają (1)

tradycyjnych inwestorów na "starówce" czyli restauracje lub jubilerów a więc w końcu powstanie tam....... siedziba kilku BANKÓW :)

tak będzie

popieram opinię
48
/
nie zgadzam się
5

zgłoś do moderacji opinię 1623740 2010-02-09 10:44 tiaaa

dokładnie juz mi sie nie chce czytac o kaprysach "Pana" Kanclerza... wymyslaja ile wlezie, oczekiwania ponad miare, zalosne... ktoś z wyobraźnią i w miare rozsadkiem dawno by zarabiał gruba kase... Dziewczynki z ASP przestancie w koncu byc rozpieszczonymi i kapysnymi ksiezniczkami!!

art

popieram opinię
3
/
nie zgadzam się
2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623331 2010-02-09 07:45 Zbrojownia (1)

Jestem za umieszczeniem zbrojowni w zbrojowni

k

popieram opinię
59
/
nie zgadzam się
1

zgłoś do moderacji opinię 1623746 2010-02-09 10:45 ?

Zbrojownia w zbrojowni to pomysł ok. Tylko skąd my wytrzaśniemy tyle uzbrojenia ;) Poważnie rzecz biorąc byłoby to świetne miejsce dla rozrywki i kultury gdańskiej. I nie mam tu na myśli hinduskiego przybytku;), ale lepszej klasy restauracje, sale ekspozycyjne, czy własnie kręgielnię. Aż żal, że Teatr Wybrzeże nie zmieści się w całości w budynku zbrojowni :( A może MTG powinny mieć jakąś przyzwoitą siedzibę w centrum ?

goo

popieram opinię
3
/
nie zgadzam się
0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623332 2010-02-09 07:47 Szkoda, że to zabytek bo można by było go zburzyć i postawić jakiś biurowiec. (3)

Trzeba iść z duchem rozwoju, śmiało patrząc w przyszłość.

Zenon Maliszewski

popieram opinię
15
/
nie zgadzam się
66
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623414 2010-02-09 08:27 Nie rozumiem dlaczego ZUS... (1)

nie wystartował w przetargu. Co prawda to nie pałac ale ranga podobna.

XB

popieram opinię
12
/
nie zgadzam się
2

zgłoś do moderacji opinię 1624738 2010-02-09 21:39 za mało tam marmuru

zielonego, nagrobkowego i srebrnych/stalowych rur

iiiihaaaaa

popieram opinię
2
/
nie zgadzam się
1

zgłoś do moderacji opinię 1624671 2010-02-09 20:36

Masz rację.Tylko Gdańsk chyba jest już nasycony biurowcami.W takim zapyziałym grajdole żadna poważna instytucja nie otworzy swojego przedstawicielstwa.
Trzeba najpierw było myśleć o dobrym skomunikowaniu Gdańska z resztą kraju i zagranicą.I to nie tylko przy pomocy autostrady.Jednak chyba jesteśmy skazani na Biedronkę lub ciucholand w Zbrojowni.

popieram opinię
2
/
nie zgadzam się
0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623344 2010-02-09 07:53 WEINHAUS* a (5)

należy najpierw solidnie prześwietlić, czy ma kasę, bo jak dotąd to tylko szuka naiwnych, dzwoniąc po domach, aby kupili sobie winko. Ale inwestor!

................

popieram opinię
19
/
nie zgadzam się
3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623803 2010-02-09 11:14 (4)

Wino !!! (nie-winko), jest tylko jedną z dziedzin, z jakich "utrzymuje" się firma. Firma jest przede wszystkim firmą z branży nieruchomości, właścicielem kilku nieruchomości, terenów magazynowych itp. A oprócz tego cóż złego jest w sprzedawaniu markowych win? Tylko pan Marek Kondrat ma na to monopol???

Karol

popieram opinię
0
/
nie zgadzam się
3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623917 2010-02-09 11:53 winko sikacz za cenę bajońską - naciągacze jak inni z zeptera czy kołder wełnanych za 20-30 razy większą cenę niż rzeczywista cena produkcji (3)

popieram opinię
5
/
nie zgadzam się
0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623955 2010-02-09 12:08 (2)

Ciekawe skąd masz takie informacje - wina są wyłącznie markowe a ceny adekwatne do jakości. Firma gwarantuje wysoką jakość - jeśli zdarzy się np. wino korkowe (a nawet najlepszym się to może zdarzyć) to możesz takie wino zwrócić bez ponoszenia dodatkowych kosztów- sklep Ci tez to zaoferuje?? Jak Cię nie stac to nie kupujesz - proste. Potrzebujesz taniego wina to kupujesz w biedronce albo w Lidlu.
Poczytaj może trochę więcej na ten temat to będziesz wiedział czym się różnią wina markowe od "sikaczy".

Karol

popieram opinię
0
/
nie zgadzam się
5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1624047 2010-02-09 12:47 (1)

Wiesz, że naukowcy udowodnili, że wina markowe wcale nie są lepsze od niemarkowych. Po pierwsze to kwestia gustu, po drugie trzeba zwracać uwagę na smak nie na cenę.

popieram opinię
1
/
nie zgadzam się
1

zgłoś do moderacji opinię 1624195 2010-02-09 13:46

Ale ja nie twierdzę, że drogie wina są zawsze smaczniejsze od tych tańszych. Oczywiście, że dobre jest to co komu smakuje. Uważam tylko, że niepotrzebne jest tu oczernianie firmy sprzedającej droższe, markowe wina w sposób niekonwencjonalny bo bezpośrednio do klienta. A firma Jakob Gerhardt ma dobre wina, zarówno tańsze jak i droższe.
A najwięcej do powiedzenia mają Ci którzy ich nigdy nie pili... normalne:((

Karol

popieram opinię
0
/
nie zgadzam się
1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623346 2010-02-09 07:54 a ja bym chciała, żeby tam powstały kawiarencki (1)

super miejsce do spotkań mozna byłoby tam zorganizować. Mogłyby powstać kawiarenkli, restauracje. A co do basenu, to faktycznie nieporozumienie na całej linii.

racja

popieram opinię
28
/
nie zgadzam się
11

zgłoś do moderacji opinię 1626189 2010-02-10 17:29 ja ci k...a dam kawiarenki malo ich masz na piwnej i na dlugiej?

popieram opinię
0
/
nie zgadzam się
0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623347 2010-02-09 07:54 Basen w centrum. (6)

Bardzo ciekawy pomysł z basenem, ale nie wiem czy w takim budynku. Natomiast prawdą jest że basenów w Gdańsku jak na lekarstwo. Przydałby się basen i to duży w okolicach centrum.

s

popieram opinię
63
/
nie zgadzam się
4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623375 2010-02-09 08:08 Bez basenu...... (1)

Jestem za kawiarenkami

Ela

popieram opinię
0
/
nie zgadzam się
6

zgłoś do moderacji opinię 1624474 2010-02-09 17:38

w kawiarence swoim dzieciom skoliozy nie wyleczysz.

M.

popieram opinię
0
/
nie zgadzam się
2

zgłoś do moderacji opinię 1623419 2010-02-09 08:30

miał być na żabim kruku ale jak zwykle ale budyniowe inwestycje były ważniejsze.

mruk

popieram opinię
9
/
nie zgadzam się
0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623760 2010-02-09 10:51 Budynek na basen OK! (2)

Oczywiscie ze w takim, zobaczcie w jakim jest Wrocławskie Centrum SPA.

ty

popieram opinię
7
/
nie zgadzam się
2

zgłoś do moderacji opinię 1624278 2010-02-09 14:38 siostro! basen!

j.w.

blablabla

popieram opinię
0
/
nie zgadzam się
1

zgłoś do moderacji opinię 1624695 2010-02-09 20:56

Rzeczywiście, sprawdziłam i wygląda to kapitalnie. W Gdańsku też to byłby super pomysł, chociaż może niekoniecznie klimat orientalny do tego dokładać. Jeśli tylko budynek by to wytrzymał, to może warto rozważyć ten pomysł?

Gaba

popieram opinię
2
/
nie zgadzam się
1

zgłoś do moderacji opinię 1623360 2010-02-09 08:02 najlepiej....

popieram opinię
3
/
nie zgadzam się
4

dodaj swoją opinię

Warte uwagi:   Jazz Jantar   -   Festiwal Dwa Teatry   -   Transvizualia   -   Detektyw Gdańsk   -   Yach Film