• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biurokratyczna wędrówka po banku

Łukasz
10 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Gdy bank staje się niemal urzędem, a procedury tam biorą górę, kolejnym krokiem mogą być problemy w pozyskiwaniu klientów. Gdy bank staje się niemal urzędem, a procedury tam biorą górę, kolejnym krokiem mogą być problemy w pozyskiwaniu klientów.

Wydawać się by mogło, że banki powinny być pomocne potencjalnym klientom, a szczególnie, gdy ci chcą im powierzyć swoje pieniądze. Historia pana Łukasza przekonuje, że nie zawsze tak jest.



Czy miewasz problemy z załatwianiem spraw w banku?

Oto opowieść, jaką dostaliśmy od naszego czytelnika:

Dotychczas wydawało mi się, że to w urzędach najtrudniej załatwić jakąś sprawę - złożyć wniosek, oświadczenie, czy wyciągnąć dokument. Zdanie zmieniłem po wizycie w banku przy ul. Garncarskiej w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska.

Nie jestem klientem tego banku, ale musiałem złożyć w nim pewne oświadczenie.

Zatem pewnego dnia wchodzę do placówki i pani z obsługi przywołuje mnie do siebie praktycznie od wejścia. Myślę sobie: "o jaka miła, sprawę pewnie uda mi się załatwić szybko", ale po krótkiej rozmowie i "konsylium nad moim wnioskiem" obsługa oznajmia mi, że nie ma uprawnień, a także certyfikatów, by mi pomóc w złożeniu oświadczenia.

- Proszę przejść do pokoju 113 na półpiętrze - decyduje wspomniana na początku pracownica.
Czytaj też: Bank zabronił dziecku skorzystać z toalety

Idę zatem na półpiętro.

Wchodzę do pokoju 113, a tam trwa rozmowa - na oko towarzyska. Przedstawiam pokrótce sprawę, a z wyrazu twarzy uczestników spotkania odczytuję zdanie, które przez korporacyjną grzeczność nie przechodzi nikomu przez usta: "czego on od nas chce?".

- Proszę przejść na I piętro. Tam panu pomogą - ostatecznie mówi pracownica.
Idę zatem na I piętro.

Tam z kolei są dwa małe pokoje przedzielone szklaną ścianą. Wchodzę do jednego. Pani zaskoczona. Wypakowuje dokumenty z torby, jakby dopiero weszła do pracy. I znowu tłumaczę, po co tu przyszedłem. Uświadamiam sobie, że regułkę umiem już na pamięć.

I co z tego, bo:

- Wszystko rozumiem, ale proszę pana, z tym wnioskiem proszę na II piętro - tłumaczy kolejna pani z banku.
Idę zatem na II piętro.

Wchodzę i widzę zapracowane panie. Myślę: tu już na pewno znajdę pomoc. I znowu tłumaczę po co tu przyszedłem.

- Proszę pana, z takimi oświadczeniami to na parter. Musi pan zejść na dół - wytłumaczyła.
Coś mnie zakuło w sercu, mrowienie przeszło mi po plecach. Idę zatem z powrotem na parter do pań, u których byłem na samym początku.

Czytaj też: Sprzedawca z banku prawie doprowadził dziecko do łez

Wracam zatem na parter.

I znowu tłumaczę, po co tu przyszedłem, ale swoją opowieść ubarwiam oczywiście historią, jak to zwiedzałem właśnie cały oddział ich banku.

Pani, z którą rozmawiałem na samym początku, na to wszystko mówi:

- Ale pani obsługującej obecnie nie ma. Proszę przyjść w godzinach późniejszych.
Zrezygnowany wyszedłem. Sprawa jest taka, że muszą ją załatwić w tym banku, ale poszukam innego oddziału. Może znajdę taki, który ma tylko jedno piętro.
Łukasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (107) 4 zablokowane

  • jak by założył kominiarkę to by sie dowiedział

    dziwić sie że nie załatwił sprawy jak pytał kiedy będzie transport wiekszej gotówki do banku i kody do skarbca.

    • 14 0

  • .?

    Dziwny gość z jeszcze dziwniejszaą dziwniejszą , tajemniczą sprawą.
    Artykuł bez sensu

    • 22 5

  • placowki bankow i tak odchodza (1)

    juz niedlugo skoncza sie wasze problemy z lazeniem, wiekszosc bankow planuje zamknac zdecydowana, do 80% wiekszosc placowek. Caly ruch sie do internetu przenosi, zostanie pare dla takich januszkow, co to idzie w garniaczku do urzedow, sprawe zalatwiac, jak powyzej

    • 10 6

    • mbank od pierwszego roku po jego powstaniu (musiałem się upewnić, że to prawda :))

      od tego czasu byłem w banku raz, w UK, przy zakładaniu konta zaraz po przyjeździe

      • 0 0

  • Czemu nie napisane jaki to bank?

    i musiałem zapytać wujka google gdzie wyskakuje PekaoSA Garncarska 23. Osobiście uważam że ten bank podobnie jak PekaoBP jest dalej w komunie i wcale mnie nie dziwi ta sytuacja, omijam je szerokim łukiem

    • 14 0

  • Chodzi na pewno o oświadczenie FATCA. Można je złożyć przez telefon, internet lub wysyłając pocztą tradycyjną. (1)

    Nie trzeba dymać do oddziału, chyba że ktoś lubi chodzić dla zdrowotności.

    • 7 5

    • nie nie ogarku

      Najczesciej jak sie przejmuje kogoś konto w spadku

      • 1 0

  • cieszę się że

    zrezygnowałem z pracy w tym banku 10 lat temu. Widze, że dobrze zrobiłem.

    • 7 0

  • Wyślij pocztą (1)

    Wtedy niech się sami zastanawiają co z tym zrobić.

    • 7 2

    • Pod warunkiem, że listem poleconym za potwierdzeniem odbioru

      inaczej zleją to tak samo, jak jego wizytę osobistą.

      • 9 0

  • Opinia

    Bezsensowny artykul. Obrzucajacy watpliwą opinią niewiadomo jaki bank o niewiadomo jaka sprawe..
    Do tego klient nie bedacy klientem.. o co tu chodzi?
    Jezeli chce zlozyc oswiadczenie fatca to jak chce to zrobic w banku gdzie nie jest klientem??
    W artykule chodzi tylko o nastawienie ludzi przeciwko.. zbyt duzo tego ostatnio w polityce.. dziekuje, dobranoc.

    • 17 5

  • Zamiast powiedziec tej pańci, że to dzięki niej pielgrzymował po calym budynku

    przyjął do wiadomości, iż ma sobie przyjść później i "Zrezygnowany wyszedłem".

    Wspaniały pokaz asertywności klienta. Po prostu bezjajeczny cień. To własnie dlatego baknsterzy i różne tępe biurwy pogrywają petentami jak zechcą - bo nikt ich nie ustawia do pionu.

    • 15 4

  • no naprawde

    Poziom jak pion -tyle ze lezy

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane