aktualności 24h

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (81 opinii)

Kupcy protestowali w Gdyni (168 opinii)

Spuścili ścieki do rzeki Kaczej. Padły ryby (156 opinii)

Węzeł Karczemki wyłonił się z mroku wideo (193 opinie)

Sopot walczy z reklamami. Na razie rozmową (101 opinii)

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (149 opinii)

Wykolejona SKM-ka w Chyloni (161 opinii)

Tajemniczy SMS od windykatora (205 opinii)

sport

Gdański klub nie przedłuży umowy z trenerem (82 opinie)

Gra licencjami w II lidze (36 opinii)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (1 opinia)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (142 opinie)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (1 opinia)

Trwa gdyński kompleks Trefla (188 opinii) LIVE!

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (33 opinie)

Władze klubu apelują do kibiców (65 opinii)

Abbotta z Ruchu można pozyskać za darmo (138 opinii)

Godek pojedzie na trzecie igrzyska (17 opinii)

Rada Nadzorcza wskazała na człowieka Kuchara (107 opinii)

dziecko

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach nowość (7 opinii)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (3 opinie)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (150 opinii)

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (10 opinii)

biznes

Widok Energia kupuje nowy zakład nowość (3 opinie)

Trzykrotny wzrost zysku Grupy Ergo Hestia (1 opinia)

Wybierz Gryfa zanim ktoś zrobi to za ciebie (13 opinii)

Multimedia Polska drugim największym operatorem w kraju (24 opinie)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron nowość (14 opinii)

aktywne trójmiasto

Wędrówka szlakiem Źródła Marii nowość (33 opinie)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (2 opinie)

Arka i Santos wśród triumfatorów (5 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć nowość

Swędzące powieki - jak temu zaradzić? Porada eksperta (7 opinii)

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (8 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (17 opinii)

Co czeka 26 gdańskich szkół? (81 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (10 opinii)

rozrywka

Kinomobilizacja, czyli kino na ulicy i w ogródku (22 opinie)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (79 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Budowa Ośrodka Kultury Morskiej opóźniona

Przy budowie Ośrodku Kultury Morskiej trwają bardzo intensywne prace. Nic dziwnego, bo opóźnienia w budowie są spore, a czas realizacji budowy coraz bardziej się kurczy.

Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Przy budowie Ośrodku Kultury Morskiej trwają bardzo intensywne prace. Nic dziwnego, bo opóźnienia w budowie są spore, a czas realizacji budowy coraz bardziej się kurczy.

To już pewne. Ośrodek Kultury Morskiej na pewno nie zostanie ukończony do 30 kwietnia 2011 roku. Wtedy mija termin realizacji budowy OKM i finansowania z funduszy norweskich, które stanowią 85 proc. wartości inwestycji. Opóźnienia w budowie sięgają trzech miesięcy.



Ośrodek Kultury Morskiej miał być zadaszony do końca września 2010 roku. Teraz nie jest pewne, czy uda się zdążyć z zadaszeniem przed zimą, co może spowodować dalsze opóźnienia prac.

fot. Łukasz Unterschuetz / trojmiasto.pl

Ośrodek Kultury Morskiej miał być zadaszony do końca września 2010 roku. Teraz nie jest pewne, czy uda się zdążyć z zadaszeniem przed zimą, co może spowodować dalsze opóźnienia prac.

Tak powstająca jednostka Centralnego Muzeum Morskiego wyglądała pod koniec października 2010.

fot. Mirosław Brucki z CMM

Tak powstająca jednostka Centralnego Muzeum Morskiego wyglądała pod koniec października 2010.

A tak OKM wyglądać ma po ukończeniu budowy. Budowa na pewno jednak nie zostanie ukończona w deklarowanym terminie - 30 kwietnia 2011 roku.

mat. prasowe

A tak OKM wyglądać ma po ukończeniu budowy. Budowa na pewno jednak nie zostanie ukończona w deklarowanym terminie - 30 kwietnia 2011 roku.

Ośrodek Kultury Morskiej to największa w Europie inwestycja finansowana ze środków przeznaczonych na kulturę w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Co się stanie z budową OKM po przekroczeniu deklarowanego terminu realizacji?

- Jesteśmy jedną z sześciu polskich instytucji, które wystąpiły o przedłużenie terminu kwalifikowalności wydatków w ramach Mechanizmu Finansowego EOG - mówi dyrektor OKM, Maria Dyrka. - Na początku października złożyliśmy wniosek o kilkumiesięczne przedłużenie terminu ukończenia realizacji, z obszernym uzasadnieniem powodów opóżnienia. Odpowiedzi spodziwamy się do końca roku.

Oczekiewanie na odpowiedź z Norwegii trwa tak długo, bo wniosek musi przejść przez rozbudowaną procedurę biurokratyczną. Najpierw trafił do Miniesterstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, skąd przesłany został do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Dopiero stamtąd przekazany został Norwegom.

Powodem opóźnień inwestycji były przeciągające się prace archeologiczne, podczas których odkopano m.in. mur krzyżacki z okresu wczesnego średniowiecza, o czym pisaliśmy w lutym. Spowodowało to modyfikację całego projektu. Termin realizacji wydłużył się również z powodu przeciągającego się postępowania przetargowego, oprotestowanego przez jednego z oferentów, które zakończyło się ostatecznie w grudniu 2009 roku. Dodatkowo plany budowy pokrzyżowała wyjątkowo długa zima. Jakby tego było mało, podczas tworzenia obudowy wykopu okazało się, że na terenie budowy zalegają bardzo duże głazy, których wielkości nie wykazały badania geodezyjne. To wymusiło zmianę technologii obudowy wykopu.

- Nie wyobrażamy sobie nawet sytuacji, w której budowa może zostać wstrzymana. Chroni nas porozumienie polsko-norweskie, które dopuszcza możliwość komplikacji w budowie i ewentulanego opóźnienia o rok, a w szczególnych przypadkach nawet o dwa lata. Wszyscy zdają sobie sprawę z faktu, że termin realizacji budowy jest bardzo krótki i mogą wystąpić problemy z jego realizacją - uspokaja Maria Dyrka.

Budowa interaktywnego Ośrodka Kultury Morskiej to największa inwestycja w historii muzealnictwa morskiego w Polsce. Koszt projketu o nazwie "Przebudowa i rozbudowa infrastruktury kulturalnej Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku na potrzeby Ośrodka Kultury Morskiej" wynosi blisko 50 mln złotych, z czego 85 proc. pochodzi z tzw. Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG).

W maju bieżącego roku odbyło się uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę Ośrodka. Budynek OKM miał być oddany do użytku na wiosnę 2011. O tym, kiedy pierwsi widzowie będą mogli odwiedzić najnowszą placaówkę Centralnego Muzeum Morskiego dowiemy się po ostatecznej decyzji norweskich partnerów.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 64)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906958 2010-11-11 09:07 Przy inwestycjach finansowanych ze środków publicznych (zarówno tych z budżetu państwa, samorządu, jak i tych wypranych przez (6)

instytucje unijne) powinno się publikować biznaesplan inwestycji ciekawy jestem czy to KOLEJNY obiekt do którego będziemy musieli permanentnie dopłacać

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906987 2010-11-11 10:36 nie no.... (1)

budujmy tylko to co rentowne czyli hipermarkety i placówki bankowe!
przecież to oczywiste że muzeum na siebie nie zarobi, chba że dosoli takie ceny, że będą je zwiedzać tylko Niemcy, a nie sądzę aby to było dobre dla naszego społeczeństwa
już widzę też te komentarze "fachowców" pod biznes planem, i każdy ma rację, i każdy ma zupełnie inne zdanie...

szwagier wujka dobra rada

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906991 2010-11-11 10:54

tylko ze można pomyśleć i połaczyć muzem np z restauracją żeby było bardziej rentowne....oglądanie staroci faktycznie samo sie nie utrzyma

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4907004 2010-11-11 12:52 niemal do każdego muzeum dopłaca sie i to na całym świecie. czy to powód by nie było takich inwestycji??? (2)

deadhead

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4907006 2010-11-11 13:01 (1)

oczywiscie że nie - ale można muzeum uatrakcyjnic tak żeby dopłacać jak najmniej. A poza tym kryzys nie jest najlepszy na budowanie rzeczy które tylko będą zwiększać wydatki

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4907010 2010-11-11 15:12 o ile pamietam to w pl od zawsze jest kryzys;) nic tylko siąść i płakać:)

deadhead

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4907009 2010-11-11 15:07 no wlaśnie !!!

do dróg też trzeba dopłacać ... i do chodników - jak nic nie będzie to do niczego nie trzeba będzie dopłacać - wystarczą fabryki i biurowce rozsiane po polu...

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4906959 2010-11-11 09:08 Co tam jakiś Ośrodek Kultury Morskiej

Już drżę ze strachu, że może się opóźnić budowa ECS.

kartosz

popieram opinię 32 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906960 2010-11-11 09:12 Dobry archeolog (8)

może położyć każdą inwestycję.

Kajka

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906989 2010-11-11 10:51 (4)

oby sie znalazl takowy w przypadku ECS.

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906992 2010-11-11 10:55 Moze trzeba tam jakas kostke podlozyc (3)

Albo jakis kawalek drewienka:)))

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4907001 2010-11-11 12:25 (2)

Albo krzyż.

Kapitan Mydło

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4907011 2010-11-11 15:13 A może półksiężyc? (1)

Są przecież u nas moi bracia wierzący w jedynego, ale bez trójcy świętej.
Zabrakło ci odwagi? Czy idziesz na tani populizm? Leżącego każda świnia os*a, ale nie każda podejdzie do stojącego. Boisz się, że zrobimy ci kęsim? Nie bój się, jesteś dla nas niczym.

Mufti

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4907018 2010-11-11 18:33 Dlaczego

nawet wyznawcom jedynie słusznej religii Bozia odbiera rozum?

Kamkam

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4907013 2010-11-11 15:19 Jestes glupi (2)

Przyjedz do nas do Niemiec do Aachen i zobacz, co sie dzieje na budowach w zabytkowych miejscach. Ostatnio znalezli jakis nocnik z zastyglym g... z czasu I wojny. badaja teraz DNA i sprawdzali wszystkich, co mieli rodziny w tej chalupie. Trafilo na stara Hilda, bo okaalo sie, ze to jej dziadek s// do tego nocnika. Babcia wystawila to w sloiku kolo krysztalow na komodzie i jest strasznie dumna. Byli nawet u niej dziennikarze z lokalnej gazety, ale nic sie nie ukazlo.

Johann (gdanszczanin)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4907014 2010-11-11 16:28 (1)

Byle nie okazalo sie ze byl zydem, amerykaninem, dobrym muzulmanem, pociesznym czarnym, japonczykiem, chinczykiem lub gejem, bo bedziesz mial tv przez pol roku pod oknami.

cnn

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4907015 2010-11-11 16:31

dodam z mysla o pewnych ludziach ktorzy zara wszystko wiedza, ze wtedy w europie tez zyli auslenderzy.

:)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906961 2010-11-11 09:15 Ile będziemy dopłacac na utrzymnaie? (2)

Chyba każdy z mieszkańców Trójmiasta chciałby wiedzieć ile pieniędzy idzie na utrzymanie poszczególnych instytucji, jakie kwoty trzeba co roku dokładać na utrzymanie a jakie instytucje na siebie zarabiają.

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 4906981 2010-11-11 10:16

Centralne Muzeum Morskie podległe jest Ministerstwu Kultury, więc jeżeli trzeba będzie dopłacać, to na OKM składać się będzie cała Polska. To jest chyba dobry deal?

baron

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4906994 2010-11-11 11:23

Instytucje kultury nigdy na siebie nie zarabiają w takim rozumieniu jak warzywniak czy taksówka. I nie muszą. Bo inny jest cel instytucji kultury. Kultura to nie firma.

wygooglaj sobie "kaszubski socjalistyczny portal informacyjny"

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906962 2010-11-11 09:20 Polak potrafi (1)

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4906976 2010-11-11 09:59

się modlić

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906963 2010-11-11 09:20 Celowe działanie - ju z za X miesięcy/lat będzie ... (2)

Chyba jest to celowe działanie wśród inwestorów że najpierw publicznie podają do informacji o terminie zakończenia inwestycji a później zawsze okazuje się że nagle coś wypadło nieplanowanego.

Czy znacie jakieś inwestycje które zakończono zgodnie z harmonogramem?

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4906966 2010-11-11 09:28

W tym kraju jest jak w tym skeczu kabaretowym Kabaret Moralnego Niepokoju - Panie Majster ;-)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4906985 2010-11-11 10:21

zauważ, że w artykule podane są powody przedłużenia prac, tj. archeolodzy, zawodna geologia i powtarzający się zawsze problem zamówień publicznych... W biznes planie nie możesz tego zaplanować. Łatwo jest, zgodnie z harmonogramem pójść na zakupy lub umyć ręce natomiast inwestycja budowlana, szcególnie w historycznym miejscu za publiczne pieniądze jest bardzo skomplikowanym przedsięwzięciem.

baron

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906964 2010-11-11 09:21 Adamowicz, Lisicki, Bojanowski, Bielawski (1)

wystarczy tylko na nich nie zagłosować, wybrać kogoś innego z listy.
Innego wyjścia nie ma.

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4906965 2010-11-11 09:22

nie - nie wystarczy - cwaniaczki są na pierwszym miejscu na liście ;]

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906967 2010-11-11 09:34 Al czy więcej niż 17 mln zł dopłacać będziemy co roku jak do ECS? (1)

Chyba nic nie przebije ECS.

Ośrodek Kultury Morskiej jest bardziej nam potrzebne niż ECS.

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4906968 2010-11-11 09:35

eeeeetam i tak nie bezpośrednio z naszej kieszeni....pomyślał Budyń. Hulaj dusza piekła niema

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4906969 2010-11-11 09:37 Co wy sie martwicie

Sprzeda sie Rafinerie i kasa jest

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4906970 2010-11-11 09:40 "Oczekiewanie na odpowiedź z Norwegii trwa tak długo, bo wniosek musi przejść przez rozbudowaną procedurę biurokratyczną." (1)

No tak, wszystko przez robotę papierkową;/
Dobrze że i tak co,ś się dzieje

Gdynia, miasto w którym żyje się najlepiej

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 4907000 2010-11-11 12:16 Gdynia, miasto w którym jest jeden żłobek na ćwierć miliona ludzi...

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: