• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa PKM: stare wiadukty wyburzone

rb
18 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ostatni wiadukt wyburzono kilka dni przed terminem. Ostatni wiadukt wyburzono kilka dni przed terminem.

W weekend wyburzono 13. i ostatni stary wiadukt na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W ich miejsce powstaną 24 nowe. Budowa nowej linii kolejowej wkracza w kolejną fazę.



Tak będziemy podróżować Pomorską Koleją Metropolitalną.

Ostatni z 13 wiaduktów i przyczółków wyburzono w sobotę.

- Wykonawca musiał zabezpieczyć potok przepływający pod obiektem - zlokalizowanym za ul. Wołkowyską zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik PKM. - Rozbiórka zakończyła się kilka dni przed planowanym terminem - dodaje.

Nowe wiadukty będą gotowe w 2014 roku. W sumie powstanie aż 16 kolejowych oraz osiem drogowych. Do tego doliczyć należy pięć przejść nad torami oraz kładki dla pieszych. Prace już trwają, w niektórych miejscach są już dość zaawansowane. W trakcie budowy są m.in. podpory pod estakadę, na której będzie przystanek PKM Port Lotniczy. Efekty prac (głównie betonowania fundamentów), można też oglądać na Strzyży. Trwa też palowanie, które wzmacnia grunt przed stawianiem kolejnych wiaduktów.

Lada tydzień robotnicy pojawią się przy ul. Budowlanych, gdzie dziś jest wielka dziura, a za dwa lata ma być przystanek Matarnia.

- Bez utrudnień się nie obędzie. Jesienią trzeba będzie przekopać się pod ulicą, więc będziemy musieli ją zamknąć, ale wcześniej powstanie tymczasowy objazd - zapewnia Tomasz Konopacki.

18-kilometrowy odcinek Kolei Metropolitalnej. 18-kilometrowy odcinek Kolei Metropolitalnej.
Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej połączy się z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w Rębiechowie w niecałe 25 minut.

Koszt realizacji wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Termin realizacji: kwiecień 2015 r.
rb

Miejsca

Opinie (109) 4 zablokowane

  • Szkoda, ale trzeba iść naprzód. (6)

    • 91 18

    • 13 wyburzyli 24 postawią? (2)

      i gdzie tu postep hahah

      • 3 19

      • część już była wyburzona wczesniej (1)

        • 7 1

        • ja wiem

          miała być ironia :) haha

          • 2 0

    • w większości krajów cywilizowany (1)

      postęp nie jest równoznaczny z burzeniem, ale to tak anwiasem mówiąc (wiadomo, mniej dzikie realia)

      • 2 5

      • A jak byś to inaczej chciał zrobić? Zbudować drugi nasyp obok?

        • 1 0

    • No szkoda szkoda

      te mosty były fajnymi obiektami do wspinaczki, a takich rzeczy bardzo niewiele na pomorzu.

      • 7 2

  • Brawo (25)

    kolejna rzecz po stadionie do której będziemy dopłacać

    • 74 297

    • budowac nie marudzic (1)

      Dobry pomysl, kasa jest wiec budowac

      • 68 14

      • budować, budować......

        Potem będzie co kuć.....

        • 0 3

    • Czy kuzwa ludzie beda zadowoleni kiedys???? (4)

      Ja pi....le co za narod jakis popi....ny.Narzekac ,marudzic tylko to potraficie

      • 100 22

      • dopoki PiS nie dojdzie do władzy będzie narzekał (3)

        potem bedzie cacy miód malina i walka z układem

        • 60 26

        • I modły do wymyślonych przez prymitywów tysiące lat temu - bogów. (2)

          I na klęczkach do Częstochowy:) Czubki kurde. Sekta.

          • 14 19

          • W końcu

            Prace mają niezłe tempo. Nie jestem zwolennikiem obecnej ekipy lecz do licha ludzie nie można narzekać. Planują inżynierowie i inni planiści i to grubo wcześniej. Ważne iż ta linia w końcu będzie funkcjonować i bardzo się przyda. Dla Gdańska jest szczególnie ważna bo udrożni komunikację. Gdynia zbyt mocno jest odsunięta od szlaku to w mniejszym stopniu skorzysta lecz... patrząc na plany to pokrzywdzonych nie będzie.

            • 12 4

          • faktycznie, czubki, ty i ten drugi

            i w doadtku nudni...

            • 1 0

    • Akurat ta linia na lotnisko bedzie rentowna wiec nie martw sie placzku (1)

      • 57 14

      • zalezy jeszcze jak ceny biletów ustawią

        jak będą tak chciwi jak w Krakowie to może być lipa. biltey na PKM powinny być w cenie autobusu 210 (dawna linia B)

        • 11 7

    • Nie budują - źle

      Budują - źle

      • 47 10

    • chyba nie wzieles rano tabletki

      Wieczna maruda

      • 36 10

    • powiem tak

      Jeżeli miasto miałoby robić tylko takie rzeczy, które się zwracają i opłacają (coraz częściej tak robi nasze kochane państwo) to byśmy nic nie mieli i za wszystko płacili koszmiczne ceny (jeszcze wyższe niż teraz)...druga sprawa to organizacja zabaw dla bogatych...Grecja zorganizowała olimpiadę, ale za cholere nie wiedzieli co zrobić z infrastrukturą po...większość niszczeje albo już została rozebrana. Na poziomnie państwowym takie coś sie kompletnie nie opłacało! Ale już pozostałym przylepom po minimalnych kosztach tak! Zaczynając od telewizji, organizatorom różnego rodzaju czy budowlańcom - oni zyskali - państwo straciło...Podobnie jest z pozostałymi wielkimi imprezami...Ale czasem takie rzeczy się przydają...Czy każda postawiona ławeczka w parku powinna mieć wrzut monet, żeby na niej siedzieć? Czy każda fontanna, żeby ją zobaczyć wymagałaby wrzucenia monety? Otóż nie...Już wystarczy, że często parkometry ustawiane są w takich miejscach, że trzeba było się porządnie nagłowić, żeby je w nich poustawiać...

      • 32 19

    • pokaż przykład komunikacji miejskiej która jest rentowana (2)

      aby tak było jednorazowy bilet na tram, bus musiałby kosztować z 20zł

      heh

      • 28 10

      • (1)

        jesli srednio przejazd jednego pasazera kosztuje 20 zl to musi to byc wyjatkowo zle zarzadzana komunikacja

        • 16 5

        • Tyle, aż nie, ale 50% d funkcjonowania komunikacji w Gdańsku dopłacamy.

          • 2 1

    • Ty bedziesz doplacal , nie MY

      !

      • 8 2

    • lepiej od 1000 lat dopłacać do pedofili w sukienkach, wtedy jest cacy (2)

      • 23 21

      • wulgarnie i bez sensu (1)

        czujesz powołanie, z którym walczysz, czy pociąg do dzieci i próbujesz zwalić to na kogoś?

        Co ma KK do PKM? PKM jest ważne i potrzebne, a KK powinien być utrzymywany z dobrowolnych datków wiernych.

        • 16 1

        • Ale poniekąd jest.

          Kasę dostają wszystkie religie proporcjonalnie do liczby wiernych. Brakuje tylko opcji wiary ateista u nas by kasa szła choćby jak w Niemczech na ochronę środowiska.

          • 3 2

    • ale jakims cudem na nowe drogi nikt nie narzeka ze trzeba doplacac.

      • 14 3

    • Hejtować to każdy umie

      A jeździć będą wszyscy.

      • 9 6

    • brawo kolejny oszołom popierdółka sie wPISał

      • 6 10

    • no tak (2)

      najlepiej mieć wszystko za darmo .Albo niech sobie jest tak jak było i jest .To właśnie taki brak chęci zmian u ludzi w naszym kraju hamuje ,cały rozwój ,czas na zmiany .

      • 3 5

      • a gdzie tu mowa o "za darmo"? (1)

        • 0 0

        • sory

          sory

          • 0 0

  • Budować! Im szybciej tym lepiej.

    • 103 16

  • To musiało się stać , ale żeby pisać o tym osobny "artykuł" - (4)

    -wstyd .

    • 28 53

    • (3)

      O co jest złego w takim newsie? Ja chętnie sobie takie czytam i dzieki nim jestem w miarę na bierząco nie tylko w najważniejszych tematach. To nie wydanie papierowe, miejsce na serwerze jest.

      • 16 3

      • (2)

        co to za wieść .to tak jakby pisać ze w poniedziałek rano majster kazał brać się do roboty -jaka rewelacja

        • 3 11

        • to nie czytaj, kto ci każe

          • 8 2

        • czasem mam wrażenie, ze co poniektórzy jakiś abonament tu płacą i wymagają bóg wie czego...

          • 2 0

  • W Gdańsku nic nie idzie tak dobrze jak rozbiórki, jesteśmy w tym mistrzami (3)

    .

    • 44 49

    • W Polsce nic nie idzie tak dobrze, jak... (1)

      narzekanie dla zasady. W tym za to jesteśmy mistrzami.

      • 20 4

      • zaraz po nudnym narzekaniu na "narzekanie"

        w tym to deklasujemy konkurencję, jest super przecież! trzeba przyklasnąć wszystkiemu z zachwytem, alleluja i do przodu, tylko te PISiory jontrzo!

        • 1 0

    • ew, podpalenia

      rozbiórki dopiero potem, całe szczęście tych waiduktów nie trzeba było przecież podpalać...

      • 2 0

  • (3)

    W gdansku kolej za 700 mln tunel koszt podobny w gdyni infobox

    • 44 16

    • Polska trudna mowa

      Język nie szkodzi, jest dobrze

      • 10 0

    • Przeciez infobox kosztowal sto razy mniej. Doslownie.

      • 5 0

    • infobox

      taka droga- "informacja turystyczna "

      • 1 2

  • Nowe dworce (3)

    Szkoda że budowane są nowe dworce a o Gdańsk-Osowa urzędnicy zapomnieli .

    • 29 15

    • Może dlatego, że... (2)

      ...Gdańsk Osowa to istniejąca już stacja, na istniejącej linii kolejowej, pozostająca własnością PLK PKP, a nie jakichś mitycznych urzędników.

      • 19 1

      • Dziękuje (1)

        Dzięki , nie wiedziałem o tym ale remont dworca by nie zaszkodził .

        • 10 0

        • Oczywiście, ale zgodnie z unijnym prawem nie można

          podmiot A, który buduje kolej, czyli urząd marszałkowski, w skrócie województwo nie może finansować ze środków na ten cel niczego z czego korzyści będzie miał podmiot B czyli w tym wypadku PKP.

          Remont pewnie będzie ale w ramach innej inwestycji.

          • 1 1

  • nareszcie (2)

    Wygladaly okropnie. Miasto powoli sie cywilizuje - jeszcze wyburzyc smetne szauerki i budy, zagescic zabudowe i wytworzyc pierzeje przy ulicach. No wtedy moze bedzie mozna nazwac to to prawdziwym miastem. Aha i jeszcze dziko rosnace wszedzie krzaczory - usunac i zasadzic planowa zielen na podstawie projektow.

    • 30 21

    • i te niemieckie dziadostwo w centrum (1)

      na co to komu, jeszcze kocie łby tam dali - wyburzyć i dać pod biurowce albo deweloperom chociaż, a jak się będą w krytyce politycznej burzyć to dać im tam jakąś galeryjke sztuki współczesnej. no! co to za miasto bez porządnego skajlajnu, Warszawa to jest miasto!

      • 2 2

      • o to to!

        • 1 0

  • Bez sensu (8)

    Nie wiem po co tyle szumu wokół tej budowy. Przecież to kompletny niewypał. Gdańsk rozwija się głównie w kierunku południowym a nie zachodnim. Ta kolej będzie przynosić tylko straty, ale to będzie zmartwienie następnych włodarzy miasta...

    • 26 68

    • warszawskie metro (3)

      a nie pomyslales, ze moze dzieki takiej inwestycji zacznie sie rozwijac w innym kierunku - patrz warszawskie metro i Ursynow - 30 lat temu byly pola uprawne, dzis jedna z najbardziej zaludnionych dzielnic w Warszawie

      • 26 5

      • (2)

        Trzeba popatrzeć na topografię miasta i wyraźnie widać że w rozwoju w kierunku zachodnim przeszkadza trójmiejski park krajobrazowy, w tym wypadku bezpośrednio lasy matemblewskie. Dalej zaś są przemysłowe Kokoszki i lotnisko które ograniczają zabudowę.

        • 9 11

        • lasy nie będą przeszkodą własnie dzieki koleji i sieci dróg

          tereny przemysłowe też potrzebują komunikacji ale nie ważne, musisz spojrzeć na to wszystko szerzej nie z perspektywy gdańska a trójmiasta i okolic, w końcu coś jest budowane na przyszłość a nie tylko żeby szybko poprawić tragiczną już sytuację

          • 14 2

        • No własnie idzie o to, by budować za lasem.

          Pomiędzy lotniskiem a Rębiechowem jest sporo miejsca na zabudowę. A dobra komunikacja może uatrakcyjnić te grunty.

          • 2 2

    • bez sensu PISzesz (1)

      • 3 6

      • Czy naprawdę wierzycie, że znalezienie w słowach zbitkow "PiS" czy "PO" sprawia,

        że Wasze wypowiedzi są choćby odrobinę mądrzejsze?

        Mylicie się.

        • 15 0

    • Zanim się coś napisze, to chyba powinno się pomyśleć, a jak z tym ciężko, to chociaż zobaczyć, po której stronie jest Matarnia, lotnisko itp, bo własnie w tym kierunku, czyli ZACHODNIM, będzie poprowadzona kolej..

      • 0 0

    • ciekawe czy jak wybują już tą linię za te set milionów zł

      to czy częstotliwość kursów SKMki będzie podobna jak ta do pruszcza?

      • 2 0

  • Wreszcie jakaś inwestycja komunikacyjna (8)

    której budowa zasadniczo nie ma wpływu na przejezdność, bo odbywa się generalnie poza drogami i nawet tego nie odczujesz za bardzo.

    To dobrze.

    • 41 9

    • Kiedy obiecany tramwaj na Morenę ??? (7)

      jakoś cisza o potrzebnej inwestycji jest tylko propaganda jak za PRL.

      • 10 9

      • tramwaj ruszy razem z koleja

        • 4 3

      • niedawno był rozpisany przetarg.

        • 1 1

      • Przede wszystkim ten tramwaj nie będzie taki idealny, bo (4)

        1. Nie ma bezpośredniego połączenia z Wrzeszczem/Oliwą
        2. Nie ma połączenia wzdłuż Łostowickiej z linią na Chełm.

        ad 1: Gdy powstanie Nowa Politechniczna będzie. Fajnie, ale zabraknie jeszcze połączenia N. Politechnicznej z Nowolipiem (będzie dopiero na końcu Bullońskiej).

        ad 2: Nie jest w ogóle planowane, więc ludzie z Chełmu nadal muszą pchać się przez Śródmieście.

        • 3 1

        • Połączony z Wrzeszczem dublowałby PKM. Był raz tramwaj do Sopotu. (2)

          Nie wytrzymał konkurencji z SKM. Więc, nie warto dublować linii pojazdów szynowych.

          Można zrobić połączenie z Łostowicką. Wystarczy odesłać ścieżkę rowerową tam, gdzie jej miejsce, czyli w cholerę. Tak wielkie pole zajmuje, a klientów co kot napłakał.

          • 5 3

          • Tak a tramwaj to co najwyżej na mapie można tam narysować. (1)

            Budowa była rozważana kilka razy, ale ze względu na duży spadek nie ma ona ekonomicznego wyjaśnienia.

            Chełm będzie połączony poprzez Warszawską i Bulońską. Ale to są odległe plany tak na 2025, więc pewnie się zmienią.

            • 0 3

            • Port morski w Elblągu też nie ma ekonomicznego wyjaśnienia, a jest

              a jeszcze jak się popatrzy na rez. Zatoka Elbląska u wrót i powalającą głębokość rzeki Elbląg....

              • 2 1

        • Ideał ???

          ad1 i ad2 Człowieku ty na pewno wiesz o czym mówisz. Chcesz tramwaj puścić Łostowicką, albo N. Politechniczną, przecież tam jest taka różnica w nachyleniu terenu, że to raczej kwalifikuje się na kolejkę górską, a nie tramwaj.

          • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane