• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa tramwaju zdezorganizowała ruch

Maciej
27 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 

Jakie utrudnienia czekają na mieszkańców Moreny w związku z budową tramwaju pokazuje film naszego czytelnika, pana Macieja


Nasz czytelnik, pan Maciej, jest mieszkańcem Moreny. O utrudnieniach wynikających z budowy tramwaju i przebudowy infrastruktury drogowej opowiada z punku widzenia pieszego, rowerzysty i kierowcy, punktując przy okazji rzeczy, które można by zmienić. Oto jego spostrzeżenia.



Czy według ciebie przebudowa infrastruktury pod tramwaj na Morenę utrudniła życie pieszym, rowerzystom i kierowcom?

Przy okazji budowy linii tramwajowej na Morenę są wykonywane liczne remonty i rozbudowy infrastruktury drogowej. Niestety, jak pokazała praktyka - wiele zmian zostało wprowadzonych tak, że zamiast ułatwić życie mieszkańcom - utrudnią je. Oto kilka przykładów, które można zaobserwować poruszając się po tych okolicach na co dzień:

Z perspektywy pieszego/rowerzysty

Zacznijmy od przejścia/przejazdu przez ul. Rakoczego przy skrzyżowaniu z ul. Jaśkowa Dolina, gdzie zrobiono światła na żądanie. Gdańsk pokazuje, że dalej za nic ma sobie rozporządzenie ministra infrastruktury, które zakazuje stosowania przycisków na przejazdach rowerowych. To dałoby się jednak przeżyć, gdyby te przyciski umożliwiały sprawny przejazd bądź przejście. Niestety przejazd rowerem na drugą stronę ulicy może nam w tym miejscu zająć nawet cztery minuty.

Co więcej, jeśli chcemy jechać dalej ścieżką, to po kolejnych 50 metrach znowu przechodzi ona na drugą stronę i musimy odczekać swoje na kolejnych światłach z ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska, a następnie na światłach z ul. Piekarniczą zobacz na mapie Gdańska. W praktyce rowerzyści jeżdżą prosto, omijając fragment ścieżki zlokalizowany po drugiej stronie ulicy.

Kolejną rzeczą jest to, że przy umacnianiu skarpy przy ul. Warneńskiej zobacz na mapie Gdańska wzdłuż ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańska przeniesiono schody, które znajdowały się w kierunku Jaśkowej Doliny. Dodatkowo, przejście dla pieszych przez ul. Rakoczego przeniesiono na drugą stronę skrzyżowania z ul. Belgradzkązobacz na mapie Gdańska. Oprócz tego na tym przeniesionym przejściu oraz na przejściu przez ul. Belgradzką dołożono światła. Efekt? Wydłużyło to drogę od ul. Warneńskiej do kościoła (lub do Lidla) o kilka minut.

Idąc dalej - przejścia/przejazdy przez ul. Warneńską oraz po drugiej stronie - przy stacji BP i sklepie Netto, otrzymały sygnalizację świetlną. W tym miejscu nigdy nie było problemów z przejściem. Teraz, aby legalnie przejść, trzeba czekać na zielone światło. Oczywiście praktyka pokazuje, że ludzie przechodzą na czerwonym, nie chcąc bezsensownie czekać, skoro nic nie jedzie.

Nie lepiej jest z przejściem/przejazdem przez ul. Nowolipie zobacz na mapie Gdańska w okolicy skrzyżowania z ul. Schuberta zobacz na mapie Gdańska - przeniesiono je na drugą stronę skrzyżowania, przez co - aby dojść do centrum handlowego lub wjechać na ścieżkę rowerową wzdłuż ul. Schuberta - trzeba pokonać: światła na ul. Nowolipie (dwuetapowe) i następnie światła na ul. Schuberta. Łącznie to trzy sygnalizatory. Jeśli jedziemy rowerem w kierunku GPNT to dodatkowo za kilkadziesiąt metrów zatrzymamy się na światłach na wyjeździe z centrum handlowego. A zanim przejedziemy na drugą stronę ulicy, samochody są już kilka kilometrów dalej.

Następne jest przejście/przejazd przez ul. Bulońską zobacz na mapie Gdańska przy skrzyżowaniu z ul. Rakoczego - zostały tam zamontowane światła. Bardzo dobrze, bo to skrzyżowanie było wyjątkowo niebezpieczne. Nie rozumiem jednak, dlaczego ruch pieszo-rowerowy został tam potraktowany tak źle. Aby przejść na drugą stronę trzeba najpierw czekać na jednych światłach, a gdy wreszcie dostaniemy sygnał zielony, w tym czasie na światłach drugiej nitki ul. Bulońskiej zapala się czerwone i spędzimy tam ponad minutę, czekając na przejście. W tym czasie samochody pojadą we wszystkich możliwych kierunkach, a my dalej będziemy stać i czekać.

Z perspektywy kierowcy

Wyjazd z ul. Warneńskiej w kierunku ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska wcześniej wymagał wyłącznie ustąpienia pierwszeństwa pojazdom na ul. Rakoczego i przejazdu przez małe rondo. Teraz dołożono na wyjeździe światła, a ponieważ zlikwidowano to rondo, wyjazd możliwy jest tylko w prawo.

Jeśli chcemy jechać w kierunku ul. Potokowej, wymaga to przejechania przez pięć sygnalizatorów: na wyjeździe z Warneńskiej, na skręcie w lewo w Jaśkową Dolinę, na nawrotce za skrętem, na skrzyżowaniu z drugą nitką Jaśkowej Doliny i ponownie na krzyżówce z Warneńską.

Kolejny to skręt z ul. Rakoczego w ul. Piekarniczą zobacz na mapie Gdańska. Wcześniej był tam sygnalizator ogólny z zieloną strzałką, który został zastąpiony sygnalizatorem kierunkowym. Teraz kierowcy muszą czekać bez względu na to, czy jest ktoś, czy nie ma nikogo, kto by im przeszkadzał w skręcie w prawo.

Uprzedzając komentarze - nie chcę wyjść na malkontenta - widzę też dobre rozwiązania, wśród których najbardziej doceniam przebudowę skrzyżowania ul. Rakoczego i Bulońskiej, która zwiększy bezpieczeństwo w tym miejscu. Nie mogę jednak przejść obojętnie wobec tego, że po zbudowaniu całej tej nowej infrastruktury, poruszanie się po mojej najbliższej okolicy stało się trudniejsze. A chyba nie o to chodziło.

Zobacz nasz materiał o postępach prac na budowie tramwaju na Morenę.

Maciej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (257) 5 zablokowanych

  • (17)

    No i? Jak są roboty to są i utrudnienia, normalna rzecz, skończą roboty to i skończą się utrudnienia, a jeżeli nie to wtedy pan Maciej może mieć ból d*** a nie teraz.

    • 148 193

    • "Adam" nie martw bólem cudzej du*y, Twoim zmartwieniem powinno być liczenie mieszkań

      • 14 25

    • (2)

      a przeczytałeś w ogóle artykuł?

      • 46 3

      • Ja nie przeczytałem, bo nagłówek woła o pomstę do nieba (1)

        Jaka "budowa tramwaju"!? Tramwaje buduje się np. w zakładach PESA w Bydgoszczy. Tutaj buduje się linię tramwajową.

        • 20 2

        • Chyba prof. Czepialski

          • 0 1

    • Zanim skomentujesz, to przeczytaj o co chodzi

      Bo wychodzisz na debila

      • 43 7

    • Przeczytaj, zrozum (2)

      a potem smaruj o ile będziesz miał coś do zakomunikowania

      • 25 1

      • (1)

        Cieszmy się, że powstaje nowa linia tramwajowa. Samochód może utknąć w korku, a tramwaj ma swoje tory i jedzie. POZDRAWIAM marudy.

        • 16 9

        • Alicja wracaj do Biednej na kase ;-)

          • 2 4

    • tak to jest

      jak się chce być koniecznie pierwszym komentującym
      czyta się pobieżnie bez zrozumienia, byle wpisać komentarz jako pierwszy...
      a potem żenada

      • 16 4

    • w ankiecie "za wczesnie by o tym mowic" i takie poparcie!? ludzie sa glupi (3)

      z havla tez tak bylo, ze czeka sie na kazdym skrzyzowaniu bo nie da ardy inaczej.. ale ktos to projektowal parwda?
      i nazwiska tych osob sa znanae i to ich powinny organy odpowiedzialne za takie sprawy pociagnac do finansowej i zawodowej odpowiedzialnosci

      • 22 7

      • A ty dalej nic nie kumasz...

        • 2 6

      • a co konkretnie proponujesz lub byś zaproponował?

        lepiej dyskutować o pomysłach a nie o sankcjach za stosowanie dyskusyjnych rozwiązań.

        • 1 0

      • kto na havla stoi ten stoi ;)

        światła są zrobione pod tramwaje, a całej reszcie palec w oko

        • 3 1

    • Taaa, a jak skoncza jeden remont to zaczna następny i znowu będą utrudnienia. I tak przez całe zycie te utrudnienia. Poza tym ile można się pier...ic za remontem. U nas praca trwaja zdecydowanie za długo.

      • 5 5

    • A pomyślałeś o tym, że wtedy to może być już za późno na zmiany/poprawki? (1)

      • 4 1

      • niektóre zmiany też mogą być postrzeżone jako kontrowersyjne

        po co to hejtowanie przed skończeniem inwestycji?
        Lepiej proponować konkretne kierunki zmian: gdyby pasy do jazdy były węższe, piesi mieliby krótszą drogę do przejścia, samochody by jeździły częściej zgodnie z limitami prędkości, poprawiłaby się płynność ruchu, bezpieczeństwo, a hałas drogowy uległby redukcji.

        • 0 3

    • Ciemnogród cholerny...

      powstawał Mc Donald protestowali że rozpadną się rodziny bo nie będą jadać razem obiadków, zaczęli budowę linii tram. to że głośno i kurzy się...masakra.

      • 2 4

  • Budyniogród tryska wręcz wtopami: Tunel pod martwą Wisłą, tramwaje... (5)

    • 108 102

    • z punktu widzenia budowniczych, to żadna wtopa! robota na lata :) poprawki do poprawek do poprawek.... pan Mieczysław przyklepuje asfalt kaloszem, a właściciel firmy liczy kolejne miliony wydarte uprzednio z gardeł podatnikom! "dobrze, dobrze być cysorzem, choć to świnia i krwiopijca....."

      • 27 23

    • (2)

      Dokładnie - tramwaje to wtopa. Możność sprawnego poruszania się po Gdańsku w dużo ekologiczniejszy niż samochód sposób - debilizm. Czekamy na kolejne idiotyzmy takie jak PKM, światła LED czy nowe drogi. NA CO IDO MOJE PODATKI?!

      • 31 15

      • Oj wy gdyniosmrody

        Poprostu zazdroscicie ze tu są inwestycje komunikacyjne a u was nie. Lepiej zastanowta się po co na pustym odcinku drogi na wysokości SKM wzgórze postawiono światła skoro kolejne stoją 40 metrów dalej a między nimi nie ma ani przejścia dla pieszych ani skrzyżowania ani innego zagrożenia...
        ale wy drzazge w oku Gdańska widzicie a belki w swoim to nie.

        • 19 2

      • dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości

        • 2 1

    • A w Gdyni lotnisko już gotowe!!! :-)

      • 7 2

  • Kolego, a czemu nie podałeś od razu przykładów jakby można było to inaczej rozwiązać? (5)

    • 108 40

    • to jest kumpel jaworskiego i pisiuar .. (3)

      więc on nie jest od rozwiązań ( bo jest za gupi , jak jego guru prezio ) , tylko od krytyki .. ot i co ...

      • 30 33

      • też ich nie lubię ... ale "gupi"?

        • 0 1

      • A ty lubisz z psami (1)

        Potwierdzone info

        • 0 1

        • nieprawda. z kotem

          • 1 1

    • a płacą mu za to? nie.inni kasę wzięli za projekt.

      a że pewnie każde światła robiła i projektowala inna firma bez kontroli i synchronizacji poczynań, to jest jak jest.

      • 10 8

  • Czyli po staremu. (20)

    Tak wszystko tu wygląda ;)
    A Pan oficer rowerowy Kitliński to gdzie jest?
    Coś słabo pilnuje.

    • 89 13

    • Poza tym co to za moda w Gdańsku (16)

      że drogi rowerowe robi się tylko z jednej strony?

      Skoro są dwie jezdnie w obie strony, tramwaj w jedną i drugą stronę, chodnik z jednej i z drugiej to chyba naturalnie że droga rowerowa też powinna być z obu stron.

      Tak to nie ma sensu, nikt rozumny nie będzie lawirował i czekał na światłach.
      Przetnie chodnikiem.

      • 48 18

      • a jesli juz po jednej, to chocby na dlugim odcinku po jednej (2)

        a nie przejazd co kilometr na druga strone. Czasem nawet czesciej. Patrz Grunwaldzka na odcinku Wrzeszcz - Oliwa i Wyspianskiego.

        • 19 4

        • droga rowerowa po grunwaldzkiej była robiona przed objęciem stanowiska przez RK (1)

          to było jeszcze za "rządów" AS.

          • 1 1

          • a nowa słowackiego? Żołnierzy Wyklętych znaczy się

            tam jest ten sam bubel. i teraz na Morenie... Jeszcze kilka można by wymieniać

            • 1 0

      • (12)

        Tak i może w ogóle drogi dwupasmowe zwezymy do jednego pasa żeby rowery miały gdzie jeździć wtedy będzie bardzo dobrze rowery sobie przejada a samochody będą stały po parę godzin w korkach

        • 14 16

        • Przeginanie przez redukcję do absurdu jest nudne, nie uważacie? (7)

          • 13 6

          • (6)

            No a myślisz ze dlaczego jest coraz mniej dróg dwu i trzypasmowych bo muszą być szerokie chodniki dla pieszych gdzie w większości osób nimi nie chodzi i oczywiście chodniki dla jaśnie panów rowerzystów

            • 8 15

            • Tak sie projektuje nowoczesne miasta

              Szerokie drogi nigdzie sie nie sprawdzily.

              • 16 7

            • polecam wyjechać za granicę (4)

              1. w Dubaju masz 5-6 pasmowe drogi i TEŻ SĄ KORKI
              2. w Holandii udział rowerów w całym ruchu to 27%, jakoś nikt nie narzeka na rozbudowaną infrastrukturę dla rowerzystów i tramwajów (które często jadą w jezdni)

              • 9 4

              • tak, ale w Holandii nikt nie pcha się rowerem "przelotówkami" (3)

                mają tam wtedy osobną drogę.
                U nas nawet chodnika nie ma, droga wąziutka to gdzie jeszcze z rowerem ( np. kartuska od Jasienia do Siedlec).
                No i kultura też inna.

                • 7 2

              • właśnie - u nas nie ma nawet chodnika przy "przelotówkach" (1)

                siłą rzeczy między dzielnicami jedziesz wtedy jezdnią

                • 3 0

              • Spróbuj kartuską w godzinach szczytu od Siedlec do Jasienia :)

                albo sobieskiego. Powodzenia zdaj relacje jak było.
                Odezwał się znawca.

                • 0 0

              • w Holandii 47% przejazdów rowerem odbywa się po normalnej jezdni

                problemem nie jest "kultura" tylko sposób interpretowania przepisów przez wielu decydentów: główny policjant Gdyni uważa, że rowerzysta powinien poruszać się "maksymalnie" blisko prawej krawędzi jezdni, podczas gdy kodeks drogowy zakłada, że ma poruszać się "możliwie blisko" prawej krawędzi.
                Jazda rowerem maksymalnie blisko krawężnika jest niebezpieczna - można zaczepić pedałem o krawężnik lub stracić równowagę na dziurawej studzience, ale u nas mądrale bardziej dbają o "przepustowość" niż o bezpieczeństwo ludzi.

                • 3 0

        • może wtedy też byś się przesiadł na rower (2)

          a nie marudził. Nikt Ci nie każe jeździć samochodem.

          to że ważysz 130kg nie jest przeszkodą, są odpowiednie rowery

          • 2 6

          • wali w dekielek? Ja jestem zwolennikiem rolek, to może wsyzscy rolkami do pracy? (1)

            drogi rolkowe dla każdego wszędzie! smrodek w urzędach i pot w przychodniach! zakupy same przyjdą do domu!

            • 1 1

            • zieew, naprawdę nie czujesz, że jesteś nudny?

              przeginanie się już opatrzyło. Promowanie jazdy rowerem nie jest zmuszaniem wszystkich do korzystania z nich: wystarczy byś zrozumiał, że miasto promujące poruszanie się rowerem jest miastem przyjaznym również dla "zmuszonych" do korzystania z samochodu.

              • 1 0

        • wzrost skali ruchu rowerowego w mieście redukuje korki

          samochody stoją w korkach bez względu na liczbę pasów, które się dla nich zbuduje, o ile nie będzie się tworzyło jednocześnie infrastruktury dla pieszych, rowerzystów i klientów transportu publicznego.
          Samochodozę się leczy.

          • 0 0

    • Może sprawdza stan konta?

      Nie wiem, ale może...

      • 6 3

    • na maile tez nie ma czasu odpisywac

      • 4 2

    • Rowerowy oficer pedałuje po mieście w oficerkach ;)

      • 6 5

  • Fakt (2)

    Ale czy naprawdę możliwe jest ustawienie tak sygnalizacji, aby wszyscy (piesi, rowerzyści czy kierowcy oraz motorniczowie) byli ukontentowani? Wątpię, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...

    • 85 19

    • zasadniczo się da

      Tylko jest to tak ustawiane, żeby przejazd był maksymalnie bezkolizyjny i zwalniał kierowców z myślenia i jazdy zgodnie z przepisami.

      To jak z światłami w nocy. Ponoć bezpieczniej, a że stoisz jak debil na pustym skrzyżowaniu to trudno.

      • 21 2

    • węższe pasy do jazdy samochodów uspokajają ruch

      skracają drogę pieszym, którzy nie powinni czekać na zmianę świateł dłużej niż 45 sekund.

      • 1 2

  • Nie na temat tramwaju na "Morenie" na temat linii tramwajowej biegnącej przy ul. Marynarki Polskiej. (15)

    Na wysokości boiska piłkarskiego jest rondo, które przecina linia tramwajowa, czy tramwaj powinien ustąpić pierwszeństwa wjeżdżając, pojazdom znajdującym się na rondzie?
    Jeżeli nie, powinna być sygnalizacja tak zwana zbliżeniowa, jeżeli tak, większość motorniczych powinna zostać ukarana za wykroczenia w ruchu drogowym.

    • 15 22

    • jest tak (8)

      wjeżdżając na rondo tramwaj nie ma pierwszeństwa . Jak juz na nim jest i zjeżdża z niego to ma.

      • 21 1

      • To tam jest pętla tramwajowa na tym rondzie?

        • 0 12

      • Czyli jadąc w kierunku Nowego Portu zjeżdzająć z ronda w kieruku "zaspy" tramwaj powinien ustąpić pierszeństwa? (6)

        Ale już jadącym od strony "zaspy" w kierunki Nowego Portu nie musi?
        Przyjmując, że tramwaj nie porusza się po okręgu ronda tylko je "przecina" na wprost.
        Do czasu kiedy dochodzi tylko do kolizji nic się nie dzieje, ale jak dojdzie do dramatu, to zacznie się jazgot.
        A czy nie taniej jest zapobiegać...?

        • 2 4

        • (5)

          Ekrany julek, przeż był o tym cały art.: http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Jak-jezdzic-przez-Wezel-Marynarki-Polskiej-n74985.html

          • 0 0

          • nie pytam jak jeździć, pytam jak się ma do tej sytuaji Prawo o Ruchu Drogowym (4)

            Chyba, że w Gdańsku jest inne prawo.

            • 4 4

            • (2)

              Rondo jest oznakowane znakami A7 i C12, oraz posiada sygnalizację świetlną kierunkową. Zatem:
              1) nadrzędna jest sygnalizacja świetlna, zgodnie z art. 5 pkt 3 ustawy PoRD - jedzie ten, kto ma sygnał zezwalający na jazdę. Po otwarciu tunelu wiślanego spodziewam się uruchomienia odpowiedniej sygnalizacji dla kierunków ruchu, oraz tramwaju.
              2) w przypadku, gdy sygnalizacja jest wyłączona, zastosowanie mają znaki. Tramwaj dojeżdżając do ronda, porusza się po drodze, dla której obowiązuje znak A-7, zatem musi ustąpić pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na rondzie, a nadjeżdżającym z jego lewej strony. Nie ma tu zastosowania ani zasada ogólna, wyrażona w art. 25 p. 1, ani w tym samym artykule w punkcie 2, gdyż nadrzędne znaczenie ma odnośny znak drogowy. Reguluje to rozporządzenie ministra infrastruktury sprawie znaków i sygnałów drogowych w par. 5 pkt 5 i 6.
              3) znajdując się w obrębie wyspy centralnej, tramwaj przecina kolejny raz kierunek jazdy innych pojazdów na rondzie. Pomimo, iż pojazdy te nadjeżdżają z prawej strony (art. 25 pkt 1 PoRD), to pojazdy te muszą ustąpić pierwszeństwa pojazdowi szynowemu. (art. 25 pkt 2 PoRD)

              • 17 0

              • a jak tramwaj wraca w drugą stronę? (1)

                • 0 9

              • no co, wtedy jest inaczej -proszę o wykładnię.

                • 0 1

            • w Gdańsku jest inne prawo

              vide sygnalizatory kierunkowe

              • 0 2

    • A co mówią znaki? Czy na rondzie są światła?

      • 2 0

    • Motorniczy (2)

      Jeżeli jest sygnalizacja świetlna to sytuacja jest czysta, motorniczy musi się do niej stosować. Jeżeli nie ma sygnalizacji TO TRAMWAJ MA ZAWSZE PIERWSZEŃSTWO... no chyba że lubi pan wizyty u blacharza ;)

      • 9 13

      • Od kiedy?

        Raczej nie ma, jak włącza się na rondo.
        Jak już jest na rondzie to wtedy jedzie pierwszy (czyli z drugiej strony).

        • 6 2

      • takich właśnie mamy motorniczych

        a potem wizyty u blacharza na koszt podatników, "bo duży może więcej ". Znajomość przepisów zerowa.

        • 5 3

    • prawo prawem (1)

      tramwaj nie wyhamuje tak szybko jak samochód, a w starciu z samochodem po prostu wygrywa.
      Jak chcesz się pozbyć autka w nieprzyjemny sposób to wymuszaj pierwszeństwo na tramwajach

      • 5 5

      • sytuacja jest tam prosta

        jak tramwaj wjeżdża na rondo ustępuje pierwszeństwa a jak z niego zjeżdża ma pierwszeństwo,natomiast życie pokazuje tam często odwrotną sytuację:
        najpierw kierowcy puszczają tramwaj a nie muszą i często faktycznie wygląda to na wymuszenie przez tramwaj a wtedy kiedy zjeżdża z ronda wymuszają na nim pierwszeństwo:-)

        • 2 0

  • My urzędniki wiemy lepiej. (4)

    Czemu zawsze, ci mądrzy urzędnicy uważają się za tych lepiej wiedzących? Robią jakieś projekty, założenia, tylko teoretycznie, a potem w praktyce niestety okazuje się zupełnie co innego, co było można przewidzieć w fazie projektu. Wkurza to, że biorą kasę oni i nam coś nakazują ci oni, potem my co ich utrzymujemy się skarżymy, protestujemy, to z kolei oni ci urzędnicy zmieniają na tak jak powinno być, ale za nasze pieniądze...

    We love you urzędniki.

    • 37 11

    • wychodzi jak zawsze

      Inwestycja za grube banki, a potem trzeba modyfikacje wprowadzic.

      Wzial ktos kase w prezydium i sie cieszy

      • 8 5

    • (1)

      tylko że to nie urzędniki robią projekty ale super hiper specjaliści projektanci z uprawnieniami...

      • 8 2

      • urzedniki

        To zatwierdzaja jako inwrstor

        • 2 0

    • a co konkretnie proponujesz lub byś zaproponował?

      have you ever really loved anybody?

      • 0 0

  • (5)

    Panie redaktorze pisząc ten artykuł jak to jest źle i niedobrze oraz jak to wszystko jest do bani, a mogło by być o wiele lepiej, pomija pan fakt ile się zmieni na dobre czyli bezpieczeństwo i w końcu komfort przejazdu przez Piecki - Migowo jeżeli zaczyna pan pisać artykuł o jakiejś dzielnicy, to proszę zasięgnąć wiedzy co do nazwy dzielnic, bo nie ma nigdzie wzmianki o "Morenie" taka dzielnica nie istnieje.

    • 36 66

    • Taki niby jesteś mądry (3)

      A nie zauważyłeś, że żaden redaktor tego nie pisał? Ojojojoj, zmęczony dyżurkiem urzędasku?

      • 19 6

      • czytaj ze zrozumieniem

        "Jakie utrudnienia czekają na mieszkańców Moreny w związku z budową tramwaju pokazuje film naszego czytelnika, pana Macieja"

        • 5 1

      • Jak bys otworzyl oczy czytajac artykul to bys dostrzegl cztery wzmianki o Morenie

        • 4 2

      • A ty to może nie urzędasek znudzony pracą?

        • 0 2

    • jeszcze nie zacząłem czytać artykułu a już wiedziałem że się jakiś pitolec

      przypieprzy do nazwy Morena. zastanawiam się skąd się biorą tak p******i ludzie, którzy wręcz uniesienia spazmatycznego dostają, że zwrócą uwagę, że to nie tak że tak prawidłowo. w domu też się do rodziny tak d********asz o wszystko? współczuje rodzinie

      • 31 10

  • (1)

    Mały błąd panie czytelniku. Nie wiem od której strony jechałeś, bo jeśli od strony Chełmu, to by skręcić w ul. Jaśkowa Dolina, to zaraz za wiaduktem należy skręcić w prawo, a już po przejeździe na drugą stronę jest droga rowerowa, która stanowi łącznik z drogą rowerową na Jaśkowej Dolinie. Jechałem już tam kilka razy z Chełmu do Wrzeszcza i nie odniosłem wrażenia, że jedzie się tam aż 4 minuty.

    • 14 12

    • a wystarczy obejrzec film .....czytanie i postrzeganie ze zrozumieniem to jednak ciezka sprawa ..

      • 4 1

  • (11)

    Ehh no może i faktycznie jest trochę dłużej, ale jest dużo bezpieczniej. Sądzę, że te 2 max 3 minuty wydłużenia przejazdu nie odgrywają dużej roli dla normalnych ludzi. Tylko marudy znajdą zawsze jakieś negatywy. Najważniejsze, że nasz frustrat oraz inni rowerzyści będą mogli bezpiecznie przejechać przez skrzyżowania z tramwajami.

    • 38 46

    • Tia, 3minuty x 2 razy dzienie x 220 dni roboczych = 1320 minut rocznie, 22h, prawie 3 dni stania na światłach.

      normalni to ci co mają problem z matematyką?

      • 11 4

    • To stój tam sobie samochodem 3 zmiany świateł za każdym razem zanim przejdziesz (to około 2-3 minuty) (4)

      Widzisz różnicę?

      • 4 2

      • (3)

        kolego cos kosztem czegos. jesli chcemy zeby bylo bezpieczniej to musimy zaakceptowac troche dluzsze oczekiwanie na swiatlo. jesli chodzi o Twoje nawiazanie do dluzszego oczekiwania na swiatlach poruszacjac sie samochodem to tez nie widze zadnego problemu. Co prawda beda ogromne korki przez co komunikacja bedzie nabierac opoznien, ludzie zaczna sie spozniac do pracy, ale spoko Pan Maciej bedzie 3 minuty szybciej w pracy.

        • 1 4

        • (2)

          bzdura nie coś kosztem czegoś bo kosztem komfortu jazdy dostaje się g.. a o bezpieczeństwo każdy zadba najlepiej sam w swoim zakresie.Spoko pan maciej nie będzie korzystać z g..wnianych gdańskich ścieżek rowerowych tylko pojedzie rowerem po ulicy

          • 0 1

          • (1)

            to dostanie mandat :)

            • 0 0

            • g.. dostanie ośle a nie mandat

              • 0 0

    • standardy holenderskie zakładają czas oczekiwania pieszego na zmianę świateł (2)

      nie dłuższy niż 45 sekund.

      • 1 0

      • (1)

        zauwaz ze w Holandii wiekszosc ludzi dojezdza do pracy rowerami lub komunikacja. W Polsce jest odwrotnie dlatego niestety trzeba rozladowac ruch na drogach. Czy chcialbys czekajac na busa wdychac spaliny z samochodow stajacych w korku ? chyba nie...

        • 1 3

        • to może czas spojrzeć na przyczyny?

          jeżeli miałbym wybór: czekać jak palant 6 minut na pokonanie pieszo JEDNEGO skrzyżowania albo odpalić auto - prawdopodobnie bym wsiadł w auto.

          • 0 0

    • Jest dużo dłużej i trochę mniej bezpiecznie

      .. a zmuszanie wyjeżdżających z Warneńskiej do skręcania w prawo, stania na kilku światłach i nadrabiania kilkuset metrów przy zawracaniu jest po prostu sadyzmem, również wobec tych, którzy jadą Rakoczego w stronę Gdańska, bo wszyscy ci, którzy mogliby spokojnie pojechać w stronę Potokowej, zagęszczają i spowalniają tylko ruch w przeciwną stronę.
      Ekologia - zero (albo minus 10), zysk na bezpieczeństwie bardzo dyskusyjny - słowem miejmy nadzieję, że docelowy układ drogowy jednak będzie umożliwiał skręt w lewo z Warneńskiej

      • 1 1

    • ta zwłaszcza kierowcy wcale a wcale się nie pienią gdy mają zaczekać, ustąpić lub zwolnić no ale tacy frustraci jak ty zawsze będą widzieć problem w rowerzystach

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane