- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (283 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
- 6 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (136 opinii)
Budowa węzła Karczemki tańsza nawet o 85 mln zł!
Przetarg na rozbudowę węzła Karczemki nie został jeszcze rozstrzygnięty, ale już wiadomo, że na tej inwestycji GDDKiA zaoszczędzi kilkadziesiąt milionów złotych.
Do przetargu na modernizację węzła Karczemki , łączącego Obwodnicę Trójmiasta z budowaną Trasą W-Z, stanęło siedem firm i konsorcjów. Zażądały one znacznie niższych pieniędzy, niż spodziewał się inwestor, czyli gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Drogowcy mają do wydania ok. 271,5 mln zł, tymczasem najniższa oferta - złożył ją Budimex SA - opiewa na 186,5 mln zł. To o 85 mln zł mniej! Nawet najdroższa oferta, czyli 241,4 mln zł, zaproponowane przez Mostostal Warszawa i MTM, była o ponad 30 mln tańsza, niż zakładał kosztorys GDDKiA.
O pechu mogą mówić menedżerowie Skanskiej i konsorcjum Wakozu i Alpine Bau, którzy przygotowali oferty nieznacznie tylko droższe - odpowiednio o 1 mln i 1,3 mln zł - od oferty Budimexu.
Urzędnicy wciąż jednak nie wyłonili zwycięzcy. Kiedy to nastąpi? -Za kilka tygodni. Musimy przeanalizować oferty pod względem wymogów, określonych w ogłoszeniu - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.
W ramach inwestycji węzeł Karczemki otrzyma kształt pełnej koniczyny z wiaduktem dla kierowców, jadących z Gdyni w kierunku centrum Gdańska. Oprócz tego zostanie zbudowanych kilkanaście obiektów inżynierskich. Obwodnica Trójmiasta na odcinku około 3,5 km zyska trzeci pas ruchu.
Zakończenie prac na węźle Karczemki nastąpi w maju 2012 roku, czyli na miesiąc przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w piłce nożnej.
1. Budimex - ok. 186,5 mln zł
2. Skanska - ok. 187,5 mln zł
3. Wakoz i Alpine Bau - ok. 187,8 mln zł
4. Eurovia Polska, Warbud, Eurovia S.C. i PRM Mosty Łódź - ok. 205,5 mln zł
5. Strabag i Energopol Szczecin - ok. 210,5 mln zł
6. NDI - ok. 233,5 mln. zł
7. Mostostal Warszawa i MTM - ok. 241,4 mln. zł
Zobacz, jak ominąć korek na węźle Karczemki.
Opinie (186) 7 zablokowanych
-
2010-02-09 06:12
Skoro tyle oszczędzili, to niech tam postawią siedem wiaduktów. (11)
Przecież trzy wiadukty na jednym skrzyżowaniu to trudno wytłumaczalny minimalizm.
- 22 58
-
2010-02-09 06:42
(2)
Mi to lata czy to będzie sto miliardów w tą czy w tamtą stronę - chciałbym wreszcie przejechać tam z dwucyfrową średnią prędkością
- 8 7
-
2010-02-09 08:45
i tak się od razu zatrzymasz w korku przy łostowickiej.
- 17 2
-
2010-02-09 10:19
dwucyfrową czyli 10km/h
- 13 1
-
2010-02-09 06:58
heh siedem wiaduktow i kosmodrom!
- 3 2
-
2010-02-09 08:19
Skoro oszczędzą... (1)
... to niech wybiorą droższą ofertę o lepszej jakości,a może krótszym terminie wykonania prac. Albo niech rozbudują skrzyżowania tak , żeby za 10 lat znowu nie trzeba było poprawiać. Jak są pieniądze to czemu ich nie zainwestować. A jak nie zostaną zainwestowane to co się z nimi stanie? - nie wierze w poprawę dróg w mieście.
- 28 4
-
2010-02-09 14:21
Też tak uważam,
zwłaszcza że Skanska dała się poznać z dobrej strony przy modernizacji Obwodnicy, a BiedaMax niekoniecznie (pokazali co potrafią choćby przy okazji hali na Żabiance).
- 11 2
-
2010-02-09 08:57
przestan ćpać dziwaku
- 5 3
-
2010-02-09 09:15
Chyba jednak marudzisz
Mocno wierzę w to, że w biurze projektowym nie siedzą debile nie zdający sobie sprawy, że można zaprojektować "pełną koniczynę" z jednym wiaduktem...
Mogliby w sumie zacząć kopiować rozwiązania chociażby z Anglii, gdzie bardzo często nad autostradami węzły wykonuje się w postaci dużych rond- 4 2
-
2010-02-09 13:09
(2)
a poco tam ten wiadukt na skręcie a obwodnicy z Gdyni na Kartuską do Gdańska? Nie dało się klasycznej koniczynki zrobic?
- 2 2
-
2010-02-09 13:30
(1)
Gdyż z Gdyni na w w stronę kartuskiej (i odwrotnie) będzie największy ruch, klasyczna koniczynka by była mniej przepustowa.
- 2 1
-
2010-02-09 16:03
Raczej chodzi tu o długość dodatkowego pasa, bo przy klasycznej koniczynce ogranicza nas most. Innego uzasadnienia nie widzę. Tylko co to da skoro dalej mamy jeden pas.
- 0 0
-
2010-02-09 06:15
(10)
no i tak powinno byc !!!
- 19 3
-
2010-02-09 09:30
za tanio i będzie za późno
jeżeli wybiorą najtańszą ofertę to na 100% będzie opóźnienie
- 7 1
-
2010-02-09 10:00
nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
kto sobie nasmarował kieszenie ??
- 0 1
-
2010-02-09 11:36
Tak nie powinno być. Koszty nie powinny być jednynym kryterium wyboru. (5)
WAKOZ i Skanska pokazali, że wiedzą co to jest termin, z Budimexem bywało różnie. Jeśli oferty różniły się tylko o 1mln zł to należało wybrać WAKOZ. Najtańszą i najdroższą ofertę powinno się z góry odrzucić.
- 8 1
-
2010-02-09 14:23
popieram (4)
tak samo jak w badaniach statystycznych odrzuca się dane skrajne - jako niereprezentatywne.
Skanska i Wakoz pokazały, że potrafią.
Budimex skopał halę na Żabiance.- 3 1
-
2010-02-10 13:27
wakoz (3)
co pokazal wakoz. prosze przedstawic mi duza inwestycje ktora od a do z zrobil wakoz jako gw. odpowiedz jest prosta... nie ma takiej. zobaczycie co sie bedzie dzialo na obwodnicy poludniowej.
skanska owszem, jest swiadoma firma i czesto oddaje inwestycje przed terminem. bo jak wiemu oprocz pieniazkow w infrastrukturze liczy sie czas. szybciej skonczy sie jedna budowe i mozna zaczac kolejna.- 1 0
-
2010-02-10 14:00
wakoz pokazał (1)
się z dobrej strony przy okazji budowy ronda turbinowego. Zrobili terminowo.
Jak z trwałością okaże się za kilka lat. Na razie zimę wytrzymuje dobrze.- 0 1
-
2010-02-10 15:41
idz do przedszkola
porownujesz rondo turbinowe za kilka milionow zlotych do wezla. wezla nie da sie zamknac i robi sie pod ruchem, czeste zmiany organizacji ruchu itp.
stopien skomplikowania obu projektow jest calkowicie odmienny.- 1 0
-
2010-02-12 10:00
węzeł
tak zgadzam się ,można mówić że firma skanska jest firmą solidną przykładem jest droga z Żukowa do Kościerzyny zrobili to szybko i profesjonalnie aż miło no jedzie sie świetnie nie piszę tego dlatego że mam coś wspólnego z tą firmą bo prawda jest taka że znam tą firmę z opini i dobrej szybkiej roboty pozdrawiam wszystkich na forum
- 0 0
-
2010-02-09 13:40
co? (1)
że wybiorą jakiś sromex bo najtańszy?
Powinni się nauczyć, że nie bierze się najtańszej oferty bo po 2 latach droga nadaje się do remontu.- 2 0
-
2010-02-09 15:54
No i będzie remont i korki jak zwykle!!!
- 0 0
-
2010-02-09 06:18
Gdansk (2)
Tu sie chce zyc! tu sie oszczedza!!!
- 25 37
-
2010-02-09 07:36
co Ty za bzdury opowiadasz....
wiesz co sie oszczędza na przetargach? miejsce w kolejnej kadencji. kary za opóźnienia są niższe niż zaniżone wartości przetargów na na drogę będą lać nie asfalt a budyń który Ci bokiem wyjdzie jak urwiesz koło!
- 8 3
-
2010-02-09 18:44
tu sie nie chce żyć, ale trzeba niestety
- 1 1
-
2010-02-09 06:20
Czy oni nie zapomnieli czasem, że tam jest jezioro? (6)
Aha, jezioro się przesunie?
- 64 20
-
2010-02-09 06:29
a nie nie nie...to jezioro damy tutaj o proszę ;) (1)
- 19 1
-
2010-02-09 06:36
"a nie dobrze... to jezioro się postawi tu, a to będzie tutaj"
- 17 1
-
2010-02-09 07:50
rybak
jezioro jest dalej
- 4 2
-
2010-02-09 13:41
Na mapę to się patrzeć nie chciało?
http://mapa.trojmiasto.pl/#q:Gdansk-Pomyslna- 1 2
-
2010-02-09 20:20
a co ci jezioro przeszkadza
- 2 1
-
2010-02-15 00:29
co ty gadasz, jezioro jest dalej.. jest dosc miejsca by to zrealizowac i jeszcze zapas bedzie spory.. teren moze utwardzą bo wbija pare palikow
nie narzekajmy panowie i panie ;)- 0 0
-
2010-02-09 06:25
(7)
Niech mi ktoś powie dlaczego nie zrobiono od razu porządnego skrzyżowania - przecież ten węzęł z kolizyjnymi zjazdami od samego początku to była porażka - ciekawe ile litrów paliwa poszło tam na marne.
Sądzę, że winny jest przysłowiowy polski inżynier, który czego się dotknie to sp...artoli- 20 37
-
2010-02-09 07:50
niby czemu winien jest " przysłowiowy polski inzynier"? (1)
przecież przebieg całej trasy, jej kształt jest znany od lat...
a może?
Winien jest tej całej wojny, w której wszystkie większe miasta( z wyjątkiem Krakowa) straciliśmy albo musieliśmy budować od zera. To Polski inżynier jest winien wojny w trakcie której wyrznięto 70% elit- profesorów i naukowców. Tak to on jest winien wojny po, której Polska miała 12 mln obywateli mniej czyli straciła 1/3 społeczeństwa. To on jest winien wojny w wyniku której przez 45 lat Polska była okupowana przez sowietów, którzy dali nam swój największy dar -komunę. To on jest winien wojny przez, którą jeszcze przez długie dziesięciolecia będziemy musieli liczyć każdy grosz i gonić "cywilizowany zachód".- 25 1
-
2010-02-09 15:21
...
Trzęsień ziemi, wybuchów wulkanów, tsunami i innych katastrof płci wszelkiej i maści...
No i nie zapominajmy o chorobach wenerycznych ;-)
Tym wszystkim należy obwinić polskiego inżyniera. SIC!!!- 1 0
-
2010-02-09 07:51
Nauka. (1)
Matura bez matematyki a potem studia inżynierskie. To daje fajne efekty.
- 3 1
-
2010-02-09 07:57
jak w elektrowni gazowej w USA
tam też elektrownie ludzie bez matury budowali?
- 0 0
-
2010-02-09 09:47
WINNE SĄ WLADZE GDAŃSKA KTORE WSZYSTKO CO ROBIĄ TO ROBIĄ NA WCZORAJ >
- 3 0
-
2010-02-09 11:49
a Ty jesteś przysłowiowym cieciem na bramie fabryki
i uwazasz, że gdyby nie Ty, to caly zakład już dawno by sie rozleciał
- 2 1
-
2010-02-09 20:40
odczep się od inżyniera, wez sie za tych co nie widza rozwiazań za 20-30 lat i tylko skąpią
stad te częste przebudowy- 0 0
-
2010-02-09 06:28
lepiej napisać o ile opóźniona przez partactwo ekipy Adamowicza przy składaniu wniosków...wybory blisko, się podziękuję ;) (6)
- 43 20
-
2010-02-09 06:48
(5)
Jest zupełnie odwrotnie.
Węzła Karczemki początkowo GDDKiA nie planowała robić w tym terminie, ale determinacja Miasta w wykonaniu Trasy W-Z (z informacji Miasta przetarg na wykonawstwo opublikowany zostanie w lutym) a przede wszystkim złożenie dobrego wniosku i opozyskanie przez miasto dofinansowania dla trasy w-z wymusiła na GDDKiA szybsze przystąpienie do realizacji węzła.
Czepiaj się czegoś o czym masz pojęcie albo pewne informacje, a nie ślepo wysuwasz pseudopolityczne oskarżenia nie mając o rzeczy pojęcia- 10 9
-
2010-02-09 08:19
czy aby na pewno kolego-
ale jak już ktoś przeciw obecnym władzom miasta to albo PiS albo inny rywal polityczny? a właśnie, że nie bo dalej mam nadzieję, że PO wystawi lepszego kandydata
- 3 3
-
2010-02-09 09:39
Nieprawda (3)
Niestety to Twoje informacje są błędne. Generalna węzeł mogła już budować w 2008 roku - posiadała większość zezwoleń i miała zarezerwowaną w budżecie kwotę, natomiast miasto nie miało ani środków ani projektu. Możesz sobie to sprawdzić na stronie GDDKiA a jednocześnie popatrz na projekt węzła w wykonaniu urzędników Adamowicza - jeżeli oczywiście umiesz czytać projekty. W ich wersji węzeł byłby nadal kolizyjny !!!! Tylko dzięki zdeterminowaniu pracowników GDDKiA mamy w realizacji projekt na miarę XXI w.
Jeszcze dodam, że Generalna sama nie mogła budować węzła bo wjechać na niego nie byłoby możliwości - wysokości dróg nowo wybudowanych są inne od dotychczasowych... i czekała i poganiała Adamowicza.- 5 6
-
2010-02-09 10:06
(1)
miasto nigdy nie projektowało węzła
- 3 2
-
2010-02-09 19:37
Wystarczy spojrzeć na stronę GDDKiA - naprawdę to nie boli :
- wariant węzła zaproponowany przez Biuro Rozwoju Gdańska
http://www.tgd.pl/KARCZ/pliki/war_BRG.pdf- 0 0
-
2010-02-09 11:09
czy aby na pewno?
sprawdź tutaj: www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Odjezdza-150-mln-na-Trase-W-Z-n32730.html
- 2 1
-
2010-02-09 06:32
(1)
Jakie piękne skrzyżowanie. Pewnie byle jak oznaczą i ziomek wracając z Pruszcza do Kartuz zajedzie do Liroja. Dobrze że tam po kaszubsku napisane Witome u nos.
- 33 11
-
2010-02-09 11:04
uaha ha ha .... no dobra...
już późno na lekcje, na lekcje, bo jak się do swojego gimnazjum spóźnisz, to będziesz musiał się gęsto tłumaczyć. A tam nie ma napisane - Witamy u nas ;)
- 3 1
-
2010-02-09 06:36
Pozytywnie:) (6)
Cieszy że GDDKiA wyda mniej niż zakładała- oby jednak te zaoszczędzone fundusze poszły na pożyteczne inwestycje- choćby remont krajowej "20" od wieży w Chwaszczynie do węzła z obwodnicą. Stan tego odcinka woła o pomstę do nieba!
- 13 4
-
2010-02-09 07:38
...
Ten odcinek należy do miasta Gdyni i nie podlega mojej firmie GDDKiA.
Jedyna szansa na wyremontowanie tego odcinka to wtedy gdy tamtędy pójdzie droga kaszubska.
Pozdrawiam.- 1 2
-
2010-02-09 08:06
koment
Ten odcinek bedzie przebudowany w ramach trasy Leborskiej, dlatego juz nikt nie remontuje tej nawierzchni
- 1 0
-
2010-02-09 10:07
Trochę to dziwne, że inwestor nie ma pojęcia o cenach w branży. Wszystkie (!) ceny znacznie poniżej ceny planowanej. Teraz wykonawca razem z przegranymi w brodę sobie plują, że nie podzielili nadwyżki. Byłoby po 10 baniek za nic.
- 1 2
-
2010-02-09 10:38
ciekawe czy będą ściezki rowerowe
jak myslicie ?
- 1 1
-
2010-02-09 11:48
Żebysz się nie zdziwił
Jak drogowcy w ramach oszczędności w tej dekadzie zrezygnują z realizacji tego projektu.
- 0 1
-
2010-02-09 14:16
Zastanawiające !
Jak może występować tak ogromna różnica w cenie kosztorysu inwestorskiego i ofertowych. Zazwyczaj jest niewielka różnica. Tutaj są duże pieniądze i chyba to ma znaczenie. Myślę ,że gdyby nie było strachu przed CBA i ABW to łatwiej podzieliliby te "nadmiarowe" pieniądze oferenci i inwestor ! (swoją drogą to i tak warto się przyglądać planistom UM w Gdańsku hehehehe...)
- 0 0
-
2010-02-09 07:00
widać nie ma rady na budimex...:] (4)
ci to mają łeb do interesów;)
- 27 5
-
2010-02-09 08:23
albo łeb do tego żeby "jakoś" sie dowiedzieć
co jest w innych kopertach ofertowych
to ze są ceny podobne wróży tylko kłopoty. wszyscy beda sie odwoływać- 7 1
-
2010-02-09 09:56
Trzy pierwsze oferty dziwnie zblizone :)
Najpierw Skanska przez swojego człowieka dowiedziało się o najniższej ofercie Alpine Bau, ale Budimex miał lepszego insidera i przebił o bańkę na finiszu. To się nazywają interesy!
- 8 1
-
2010-02-09 18:47
Wykorzystają podwykonawców i tyle...ot cała tajemnica dzisiejszych tanich przetargów.
- 0 0
-
2010-02-09 20:09
i reke do placenia
n/c
- 0 0
-
2010-02-09 07:01
ustawka!!! (11)
3 pierwsze firmy sie dogadaly co do ceny! Sam zlecam i odbieram roboty i wiem jak ciężko żeby oferty miały podobne ceny!
- 27 14
-
2010-02-09 07:49
peeewnie (1)
troje największych konkurentów się dogadało i dało wygrać jednemu z nich... Bajkopisarz jesteś?
- 4 1
-
2010-02-09 08:29
Pewnie ta trójka ma wspólnych podwykonawców, więc im to akurat wisi kto z nich wygra. Chodziło o przyblokowanie konkurencji, a później i tak dogadają się między sobą kto jaki odcinek zrobi i ile kasy weźmie. A mnie to i tak wisi. Ważne żeby do przodu.
- 5 5
-
2010-02-09 07:50
ja staje często na przetargach i wiem że minimalne różnice w cenie się często zdarzają
- 3 0
-
2010-02-09 07:58
łatwiej zajrzeć do kopert z ofertą konkurencji
- 3 0
-
2010-02-09 08:20
Sam zlecam i odbieram roboty i wiem jak ciężko żeby oferty miały podobne ceny! (1)
Różnice mogą być niewielkie. Wykonawcy są zorientowani w cenach konkurencji. Uczestniczą podczas otwarcia ofert, a także później przeglądają oferty, fotografują je.
- 5 0
-
2010-02-09 09:21
bu ha ha ha
nie wiesz o czym piszesz. na tak duza skale kazdy sie chowa z cenami bo on chce wygrac i na pewno nie zdradzi sie do konkurencji, chyba, ze tak jak napisal Sowa. to wtedy ma rece i nogi.
- 0 3
-
2010-02-09 09:20
podobne ceny??? (1)
milion złotych różnicy to podobna cena??? Rozumiem że patrząc na te liczby 186,5 czy 187,5 wydaje się niewiele ale to jest JEDEN MILION ZŁOTYCH a nie 10 tys. zł.
- 0 10
-
2010-02-09 09:44
sami znafcy, pewnie od łopaty w Wakozie
buhahaha i tyle w temacie
- 7 0
-
2010-02-09 12:42
nawet jeśli...
...to co z tego?
- 0 1
-
2010-02-09 13:44
zlecać to możesz kafelkowanie łazienki Panu Mietkowi (1)
A o ofertach przetargowych g. wiesz za to wypowiadasz się jak ekspert :]
Zazwyczaj kilka ofert ma podobne ceny i bynajmniej nie wynika to z dogadania się konkurentów.- 1 0
-
2010-02-09 15:26
Brawo ekspercie.. sie popisales i pokazales gdzie miejsce w szeregu innych :)
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.