Fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Centrum Riviera zastąpi gdyńskie Centrum Wzgórze

Budowa gdyńskiego centrum handlowego trwa. Budowlańcom jest obojętne, czy wznoszą Centrum Wzgórze, Natura czy Riviera.

fot. Joanna Kurkowska/trojmiasto.pl

Budowa gdyńskiego centrum handlowego trwa. Budowlańcom jest obojętne, czy wznoszą Centrum Wzgórze, Natura czy Riviera.

Rozbudowywane centrum handlowe na gdyńskim Wzgórzu otrzyma nową nazwę: nie będzie to już Centrum Wzgórze, lecz Riviera. Dlaczego? Podobno nowa nazwa bardziej spodoba się... obcokrajowcom.



Która nazwa najbardziej ci się podoba?

Wzgórze - to lokalna i w pełni zrozumiała nazwa

65%

Natura - nastraja pozytywnie i optymistycznie

4%

Riviera - dodaje szyku i elegancji

12%

nazwa nie ma dla mnie żadnego znaczenia

19%

łącznie głosów: 1499

Gdyńskie centrum handlowe w dzielnicy Wzgórze św. Maksymiliana ma sporo pecha. Jego budowa była kilka razy wstrzymywana z powodu problemów z finansowaniem, były kłopoty ze znalezieniem dewelopera, który będzie ją kontynuował. Gdy w Gdyni pojawiła się firma Mayland Real Estate, wydawało się, że chaos wokół tej inwestycji wreszcie się skończył.

Po okresie stosunkowego spokoju firma zafundowała jednak gdynianom kolejne zamieszanie i nerwy.

- Podobno inwestor wycofuje się z placu budowy Centrum Wzgórze, wiecie coś o tym? - pytali nas od wczoraj zdenerwowani czytelnicy.

Przyczyną ich wzburzenia był rozesłany we wtorek do mediów komunikat, mówiący o tym, że "Mayland Real Estate nie dokończy rozbudowy Centrum Handlowego Wzgórze". Już we wtorek ustaliśmy, że ta informacja nie oznacza, że Mayland wycofuje się z placu budowy w Gdyni, ale dopiero w środę dowiedzieliśmy się, o co w niej tak naprawdę chodzi.

Podczas konferencji prasowej okazało się, że budowa będzie kontynuowana, ale już nie jako Centrum Wzgórze, ale Riviera.

- Decyzję o zmianie nazwy na Riviera podjęliśmy miesiąc temu. Wybór nowego szyldu i logotypu był poprzedzony pracą agencji kreatywnych. Zdecydowaliśmy się na nowy szyld, by nie być kojarzonym wyłącznie jako galeria gdyńska. Otwieramy się na inne miejscowości, a także kraje. Nie ukrywam, że celujemy m.in. w klientów z Rosji - wyjaśnia Andrzej Jarosz, dyrektor marketingu i komunikacji firmy Mayland Real Estate.

To już kolejna zmiana pomysłu na nazwę gdyńskiego centrum handlowego. Niewiele osób wie, że szyld obiektu został zmieniony już po raz kolejny. Przed Wzgórzem plany zakładały nazwanie centrum Natura, co pokazują niepublikowane do tej pory wizualizacje obiektu z 2011 roku.

Czy ostatnie zmiany się przyjmą, okaże się w październiku, kiedy ma nastąpić otwarcie galerii. Do tego czasu klienci mają już kojarzyć miejsce jako Rivierę. Stare centrum będzie natomiast do jesieni działało nadal jako Centrum Wzgórze.

Nie wiadomo, co z gdyńskim klubem koszykarskim, który w październiku 2012 roku zmienił nazwę na Centrum Wzgórze Gdynia. Firma Mayland chciała w ten sposób promować swoją inwestycję wśród kibiców w całej Polsce. Pieniądze, które zostały przeznaczone na rozreklamowanie marki zostały wraz ze zmianą strategii i nazwy stracone.

Przedstawiciele firmy przekonują jednak, że to dobry ruch.

- Nie boimy się, że nowa nazwa nie przypadnie do gustu kupującym. Specjalnie zmieniamy ją wcześniej, by zapadła w ich świadomości. W październiku całość będzie funkcjonować pod jedną nazwą. Pracę idą zgodnie z harmonogramem. Mamy przy tej modyfikacji pełną aprobatę najemców, którzy już zapełnili obiekt w 90 proc. - dodaje Jarosz.

Praktycznie w całości została także ukończona przebudowa skrzyżowania przy nowej galerii. Niebawem zostanie odtworzony chodnik, droga rowerowa. Niewiadomą natomiast pozostaje udział dewelopera w budowie przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w okolicach stacji SKM Wzgórze św. Maksymiliama zobacz na mapie Gdyni.

Rok temu urzędnicy gdyńscy przekonywali, że podpisanie umowy to kwestia czasu.

- I rozmowy wciąż w tej sprawie trwają. Pracujemy wciąż nad tym. Na razie nie ma żadnych konkretów ani ustaleń - odpowiada lakonicznie Jarosz.

Centrum Riviera będzie największym obiektem tego typu na Pomorzu. Budynek będzie miał powierzchnię 150 tys. m kw. powierzchni, z czego niemal połowa zostanie przeznaczona na handel. Zmieści się w nim 250 sklepów oraz kino. Zachwycać ma fasada o długości 600 m, porośnięta bluszczem, zmieniająca swój kolor w zależności od pory roku. Koszt przebudowy to 200 mln euro.

Materiał archiwalny

Zobacz budowę centrum z perspektywy żurawia wieżowego. Ujęcia wykonano we wrześniu ub. roku.

Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor:
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 215)

Dodaj opinię

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.