• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciał kupić farbę i odmalować pasy na Spacerowej. Po naszej interwencji zrobi to ZDiZ

Maciej Korolczuk
10 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Ostry zakręt przy kapliczce na Spacerowej zobacz na mapie Gdańska kojarzy każdy kierowca, który choć raz jechał między Oliwą a Osową w Gdańsku. Pan Jan, zawodowy kierowca miejskiego autobusu, jeździ tamtędy 20 razy dziennie. - Przez brak pasów, kierowcy notorycznie ścinają tam zakręt. Już kilkukrotnie prosiłem drogowców, by je odmalowali. Bez efektu - mówi. Po naszej interwencji obiecano, że oznakowanie zostanie odmalowane, gdy tylko jezdnia wyschnie po opadach deszczu.



Czy uważasz, że oznakowanie dróg w Gdańsku jest wystarczające?

Pan Jan jest kierowcą ZKM od prawie 40 lat. Jak mówi, na drogach w mieście widział już prawie wszystko. Do zwykłych obcierek, drobnych kolizji czy nawet poważnych wypadków zdążył się już przyzwyczaić.

Jednym z miejsc, gdzie najczęściej można natknąć się na radiowóz policji i rozbite auta, jest ostry zakręt przy kapliczce na ul. Spacerowej. Duża liczba kolizji wynika nie tylko z geometrii samego łuku, ale też ograniczonej widoczności, często nadmiernej prędkości. Pan Jan twierdzi, że przyczyniają się do tego także fatalnie wymalowane pasy, a w zasadzie... ich brak.

- Jeżdżę tamtędy autobusem 20 razy dziennie i za każdym razem obawiam się, że ktoś mi wyskoczy zza zakrętu. Dzwoniłem trzy razy do dyżurnego inżyniera miasta w Zarządzie Dróg i Zieleni, by namalowali linię wyznaczającą oś jezdni, może to zdyscyplinowałyby nieco kierowców. Ostatni raz rozmawiałem z nim dwa tygodnie temu, ale bez odzewu. Nawet zażartowałem raz w rozmowie, że sam kupię farbę i namaluję ten pas - mówi pan Jan.
  • W ciągu kilku dni pasy wyznaczające oś jezdni na ostrym zakręcie na Spacerowej mają zostać odmalowane.
  • Pan Jan mówi, że przez brak pasów na łuku Spacerowej niemal codziennie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji.
  • Połamane elementy z uszkodzonych w kolizjach i wypadkach samochodów w tym miejscu to widok, który nikogo tam nie dziwi.

To, że to jedno z najbardziej niebezpiecznych i źle oznakowanych miejsc w Gdańsku, potwierdzają zdjęcia z wypadków i kolizji, jakie regularnie otrzymujemy od czytelników w Raporcie Drogowym. Wystarczy też wybrać się w to miejsce, by natknąć się na leżące na poboczu elementy uszkodzonych w zdarzeniach drogowych samochodów.

  • Skutki jednego z wielu wypadków na Spacerowej.
  • Bariery energochłonne na Spacerowej są jednymi z najczęściej wymienianych w całym Trójmieście.

Jest jednak szansa, że wkrótce sytuacja się zmieni. Upór pana Jana i zainteresowanie mediów sprawiło, że w Zarządzie Dróg i Zieleni zapadła w końcu decyzja, która poprawi bezpieczeństwo na Spacerowej i zapewni komfort pracy kierowcom miejskich autobusów.

- Rozmalowanie pasów zostało zlecone, jednak cały czas czekamy na poprawę warunków pogodowych. Żeby można było wykonać te prace, musi przestać padać, a jezdnia musi być sucha - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Opinie (200) 2 zablokowane

  • Jak zwykle news (1)

    z tabloida :ł" Chciał kupić farbę i odmalować pasy na Spacerowej. Po naszej interwencji zrobi to ZDiZ" Panie Marcinie,ja rozumiem ,że poziom dziennikarstwa od kilku lat spadł na psy i Pan to tylko powiela.Nijak to sie ma do zdania -"Nawet zażartowałem raz w rozmowie, że sam kupię farbę i namaluję ten pas" Wstyd i żenada,czy pobiera Pan jeszcze inne tantiemy np z Faktu?

    • 9 0

    • Jak zwykle.....

      nius czy news z tabloida, jak by nie bylo jestes gosciu na topie. Nie wspomne juz o tantiemach. Ja rowniez nie "rozumiem"... twojego belkotu, podobnie jak Pan Maciej.

      • 0 0

  • Ankieta do niczego

    kto wymyślił taką ankietę? Chyba, że miała udowodnić, że jest dobrze.

    • 3 0

  • ZDiZ jest zainteresowany tylko instalacją parkomatów i spowalniaczy (1)

    Już od dawna ZDiZ kombinuje jak naprzykrzać się kierowców, jak im zrobić na złość, jak ich zmusić do jazdy rowerem.
    tylko tak dalej Panowie

    • 7 1

    • ale tam na Spacerowej nawet rowerem się nie da jechać

      ddr do oliwy pokrywają grubo gałęzie i syf, ze zykłej drogi gruntowej by się zsunęły, ale z tego asfaltu nie mogą bo pobocza wyżej

      a w stronę osowej ddr się kończy zaraz za tym zakrętasem

      dobrze, ze tam zawsze stoi korek więc mniejsza szansa na wypadnięcie z drogi, bo jak nie ma korka to tam bywa mrocznie

      komu zdiz robi dobrze? tylko sami sobie!

      • 1 0

  • Po remoncie Jana Pawła II (7)

    I znowu ktoś wytyczał drogę po pijaku. Prosze przejechać się lewym pasem od Szpitala w kierunku Wrzeszcza. Tylko czekać jak ktoś wjedzie na krawężnik i wyleci na drugi pas. Równo już się nie dało.

    A ta droga rowerowa to porażka, przecież obok była dużo bezpieczniejsza droga rowerowa. Co za matoł wpadł na pomysł aby puścić ją WĄSKĄ ulicą? Jakaś kasa wpadła za ten idiotyczny ponysł? Już jedna babcia została rozjechana, czas na rowerzystów, tam będzie rzeź bo ich poziom znajoności przepisów ruchu drogowego jest beznadziejny

    • 5 2

    • "przecież obok była dużo bezpieczniejsza droga rowerowa" była ale Adamowicz ze świtą nielegalnie sprzedali tą część infrastruktury miejskiej deweloperowi i nowa ścieżka rowerowa na ulicy jest próbą ukrycia tego faktu. Co do życia ludzkiego to dla władz miasta się ono nie liczy bo ważniejszy jest zarobek deweloperów.

      • 3 2

    • (3)

      " przecież obok była dużo bezpieczniejsza droga rowerowa"

      Nie, DDR wyznaczona w chodniku nie jest bezpieczniejsza. Dodatkowo oducza rowerzystów normalnych zachowań w ruchu ulicznym.

      Efekty - jak nie ma DDR w chodniku to i tak większość jedzie chodnikiem zamiast ulicą.

      • 0 3

      • zachowania rozwerzystów (2)

        Jak rowerzyści maja prawidłowo jeździć po publicznych drogach skoro nawet nie muszą znać przepisów i miec uprawnienia do kierowania rowerem po drodze publicznej? Co za dureń na to pozwolił? Jeżdżą jak chcą, stwarzają wielkie zagrożenia dla kierowców ( przejazdy rowerem przez przejście dla pieszych to norma). Niewielu wie, że należy rower prowadzić.

        • 5 2

        • ja też przejeżdżam na przejściach (1)

          bo jest szybciej. Ale jeżdżę na światłach i w kasku. I patrzę gdzie jadę, bo mam świadomość, że są inni na drodze....bo sam też czasem jeżdżę samochodem. I wśród rowerzystów, i wśród kierowców, idiotów nie brakuje. Najczęściej powodem jest nieużywanie mózgu...

          • 2 2

          • Do rowerzysty

            Skoro masz mózg to go używaj i złaź z roweru na przejściu dla pieszych, bo takie są przepisy. Jeżdżąc samochodem też mamy jeździć jak chcemy bez uwagi na przepisy bo mamy mózgu i wystarczą zapięte pasy i włączone światła? Reprezentujesz typowe polakowate podejście

            • 2 2

    • Najwygodniejsza najbardziej komfortowa jest wydzielona droga rowerowa zdala od jezdni. (1)

      Tam gdzie była oznaczona biała farbą było dobre miejsce na to by wykonać tam drogę rowerową.
      Dlaczego zrobili ją w jezdni ,z prostego powodu.Chodzi o kasę !!!Wydzielanie drogi z pasów jest 10 razy tańsze.Popieram takie rozwiązania tylko tam gdzie niema miejsca na normalną drogę rowerową i gdy urząd nie chce wyłożyć kasy na budowę drogi rowerowej równolegle do ulicy.Urzędnicy w większości wypadków nie chcą budować drogi rowerowej na zasadzie nie bo nie!! A potem do tego wymyślają wymówki najpopularniejsza jest właśnie, bo niema kasy,albo ze niema miejsca.
      Wydzielone drogi rowerowe z ulicy są bezpieczne kierowca widzi rowerzystę jako uczestnik ruchu niewolno mu wjechać na pas rowerzysty ,ale nie sa komfortowe ze wgledu na deszcz opadu śniegu itp.Od pada tez problem ze kierowca przy skręcaniu nie zauważy rowerzysty.

      • 0 0

      • Najwygodniejsza
        ale dla kierowców, co nie umieją nic
        nawet bezpieczńie wyprzedzić rowerzysty

        a dla rowerzysty najbezpieczniej, najwygodniej, najlepiej jest na pasie w jezdni

        jeżdżę rowerem także w zimie, to nie jest zabawka rekreacyjna, sprzęt sportowy jak jacht.

        • 0 0

  • ....?

    To brzmi "Exelent". W koncu zapadla decyzja o wymalowaniu pasow na jezdni!
    Chcialem zapytac czy decyzja zpadla wiekszoscia glosow, czy zostala podjeta w sposob demokratyczny? Czy bylo wymagane quorum. Jesli nie to decyzja o wymalowaniu (namalowaniu) pasow na jezdni jest niewazna i nalezy ja zaskarzyc do wyzszej instancji.
    To tylko tyle na ten temat.(Tyle w temacie, jak to sie mowi teraz w Polsce).

    • 2 1

  • Czyli jak kierowca nie naglasnial sprawy to go olewali czyli norma

    dopiero jak media zaczynaja pytac to nagle wszystko staje sie mozliwe.

    Oznacza to, ze dyrektor ZDiZ powinien zostac dyscyplinarnie zwolniony za brak nalezytej reakcji ze strony kierowcy ZKM i klamstwa dotyczace niemozliwosci namalowania pasow.

    • 4 2

  • Brawo dla Pana Jana (1)

    • 7 2

    • bim bam bom

      • 0 0

  • A jak wytłumaczyć lewy pas Traktu św. Wojciecha (1)

    na wysokości zjazdu z ul. Starogardzkiej, który jest wyłożony kostką brukową. Czy jest on wyłączony z ruchu ????

    • 1 0

    • od strony Pruszcza brak jest

      tablicy prowadzącej U3c

      • 0 0

  • Niewłaściwie namalowane pasy? (1)

    Szef ZDiZ i osoba odpowiedzialna bezpośrednio za ten stan rzeczy winny już dawno siedzieć i płacić za skutki kolizji. No ale u nas nie ma żadnej odpowiedzialności urzędników za swoja pracę. Ulice są źle oznaczane, znaki nie są przystosowane do potencjalnych warunków jazdy, nie ma bieżącej kontroli dróg, pasy są starte już po kilku tygodniach po malowaniu. Totalna partyzantka, brak nadzoru. Dziury zalegające na ulicach miesiącami nie są naprawiane. Urzędnicy nie wychodzą ze swoich biur. To jest chore.

    Mieszkałem wiele lat w UK i tam jest to nie do pomyślenia.
    Zgłoszenia mieszkańców realizowane są nawet tego samego dnia.
    U nas albo jesteśmy ignorowani albo okłamywani.

    I jak tu kochać Polskę?
    Nie da się

    • 11 2

    • niestety tego ziutka PiS posunać nie może a wypadałoby w pierwszej kolejności

      • 0 0

  • Przedewszystkim zadne malowanie znaków czy stawianie ich nic niezmieni!

    bo Polski pirat drogowy czuje ze jest bezkarny!!Tylko karanie i wystawianie mandatów kontrole to mogą zmienić!

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane