aktualności 24h

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (83 opinie)

Kupcy protestowali w Gdyni (169 opinii)

Spuścili ścieki do rzeki Kaczej. Padły ryby (156 opinii)

Węzeł Karczemki wyłonił się z mroku wideo (193 opinie)

Sopot walczy z reklamami. Na razie rozmową (101 opinii)

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (149 opinii)

Wykolejona SKM-ka w Chyloni (161 opinii)

Tajemniczy SMS od windykatora (205 opinii)

sport

Gdański klub nie przedłuży umowy z trenerem (96 opinii)

Gra licencjami w II lidze (38 opinii)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (1 opinia)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (144 opinie)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (1 opinia)

Trwa gdyński kompleks Trefla (188 opinii) LIVE!

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (34 opinie)

Władze klubu apelują do kibiców (65 opinii)

Abbotta z Ruchu można pozyskać za darmo (138 opinii)

Godek pojedzie na trzecie igrzyska (17 opinii)

dziecko

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach nowość (7 opinii)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (3 opinie)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (150 opinii)

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (10 opinii)

biznes

Widok Energia kupuje nowy zakład nowość (4 opinie)

Trzykrotny wzrost zysku Grupy Ergo Hestia (1 opinia)

Wybierz Gryfa zanim ktoś zrobi to za ciebie (13 opinii)

Multimedia Polska drugim największym operatorem w kraju (24 opinie)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron nowość (14 opinii)

aktywne trójmiasto

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (33 opinie)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (2 opinie)

Arka i Santos wśród triumfatorów (5 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

Swędzące powieki - jak temu zaradzić? Porada eksperta (7 opinii)

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (8 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (17 opinii)

Co czeka 26 gdańskich szkół? (81 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (10 opinii)

rozrywka

Kinomobilizacja, czyli kino na ulicy i w ogródku (22 opinie)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (79 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Chciał wieszać premiera. Prokratura wszczęła śledztwo

Prokuratura ustala obecnie, kto i z jakiego komputera wprowadził do sieci petycję dotyczącą powieszenia premiera.

Fot. Krzystof Mystkowski/KFP

Prokuratura ustala obecnie, kto i z jakiego komputera wprowadził do sieci petycję dotyczącą powieszenia premiera.

Sopocka prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie tekstu nawołującego do powieszenia Donalda Tuska, który ukazał się w portalu publicystów Salon24.pl. - Gdyby tego nie zrobiła, oznaczałoby to przyzwolenie dla tego typu działań, na które nie możemy się zgadzać - komentuje dr Jarosław Och, gdański politolog.



Czy prokuratura powinna ścigać autora takiego wpisu?

oczywiście, przecież to nawoływanie do zabójstwa!

27%

tak, bo nawet jeśli to tylko żart, to mógł doprowadzić do tragedii

20%

ten wpis jest niesmaczny, ale politycy muszą godzić się nawet na przesadzoną krytyke

19%

nie, powinna się zająć poważniejszymi rzeczami

34%

łącznie głosów: 861

O sprawie pisaliśmy już w ubiegły piątek. Przypomnijmy: wpis zachęcający w niewybredny sposób do powieszenia premiera pojawił się na stronach Salonu24 w miniony czwartek. Umieściła go osoba podpisująca się jako Piotr Balkus. Tekst po kilku godzinach zniknął, w międzyczasie przeczytało go jednak sporo osób, m.in. działacze sopockiej Platformy, którzy praktycznie od razu powiadomili o sprawie prokuraturę.

Ta zareagowała natychmiast (choć miała na to 30 dni) i właśnie oficjalnie wszczęła śledztwo, które ma wyjaśnić, czy autor wpisu popełnił przestępstwo.

- Sprawdzimy czy wpis blogera wypełnia znamiona określone w paragrafie drugim, artykuł 255 kodeksu karnego, który mówi o tym, iż kto publicznie nawołuje do popełnienia zbrodni, podlega karze do trzech lat więzienia - mówi Barbara Skibicka, szefowa Prokuratury Rejonowej w Sopocie. Prokuratorzy już ustalają kto i z jakiego komputera umieścił wpis.

Okazuje się, że wpisu, który szybko zniknął ze strony Salonu24.pl nie zablokował sam autor, lecz administratorzy portalu. - Staramy się blokować każdy wpis, który może naruszać prawo. Zarówno jeżeli sami go zauważymy, czy też, jak to miało miejsce w tym wypadku, jeżeli ktoś nas o takim wpisie poinformuje - mówi Igor Janke, współwłaściciel portalu.

Okazuje się, że w swoich wcześniejszych wpisach osoba podpisująca się jako Piotr Balkus także balansowała na granicy prawa i dobrego smaku. Bohaterami jej negatywnych komentarzy byli politycy różnych opcji, także będących w opozycji do rządu PO-PSL.

Dr Jarosław Och, gdański politolog


Od swojego zarania demokracja opiera się na trzech filarach: wolności, praworządności i równości. Problemem jest jednak zakreślenie granic owej wolności. W systemach totalitarnych istnieje jedna słuszna idea i jeden słuszny pogląd. Demokracja jest ich zaprzeczeniem, czy więc powiedzieć można wszystko? Moim zdaniem nie, bo sprawą fundamentalną jest w niej szacunek dla innych poglądów.

W demokracji możliwa jest więc debata na argumenty, debata racjonalna, a nie odwołująca się tylko do emocji. Zastraszanie czy nawoływanie do przemocy nie jest dyskusją. Nie bez przyczyny zabrania się ugrupowaniom politycznym nawoływać do działań sprzecznych z prawem, bo istotą demokracji jest nie tylko wolność, ale i praworządność. Skoro zabraniamy zaś czegoś partiom, do dlaczego tolerować to u osób z nimi nie związanych?

Inną sporawą jest to, że w Polsce poziom debaty publicznej jest niski. Dziś trudno nawet rozstrzygać, kto jest za to odpowiedzialny. Potrzeba nam opamiętania i debaty, jak wyjść z tej sytuacji. To zresztą nie jest kwestia dotycząca tylko polityki.

Dziś pojawia się niewybredny wpis dotyczący premiera, a jutro pojawi się podobny dotyczący kogoś, kto mieszka w innym mieście, na innym osiedlu, ma inne przekonania. Dobrze, że prokuratura podjęła działania zmierzające do ukarania autora tego wpisu. Gdyby tego nie uczyniła, to oznaczałoby to przyzwolenie na taką działalność, żeby nie powiedzieć, że zachętę do takiej działalności, a na to zgodzić się przecież nie możemy.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 373)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293930 2011-02-16 15:52 (20)

To ja proszę również o śledztwo w/s kłamstw wyborczych, których dopuścili się panowie ......

były wyborca PO

popieram opinię 330 / nie zgadzam się 26

zgłoś do moderacji opinię 3293938 2011-02-16 15:54 Musieliby przepracowywać w kamieniołomach całe pokolenia...

popieram opinię 58 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293946 2011-02-16 15:59 (4)

Doktor Och dobrze mówi , "Od swojego zarania demokracja opiera się na trzech filarach: wolności, praworządności i RÓWNOŚCI", dlatego chciałbym zobaczyć również śledztwo w sprawie niespełnionych obietnic wyborczych obecnego rządu.

popieram opinię 68 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294178 2011-02-16 19:31 (1)

ale czemu tylko obecnego? Jak równo to wszystkich. 100 milionów mieszkań też...

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 3294180 2011-02-16 19:34 I jeszcze100 milionów od kapusia esbeckiego Bolka...

Do dzisiaj czekam i nic !!!!

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294380 2011-02-17 11:15 Panie Och szacunek dla "innych" pogladów to co innego. (1)

To jest protest przeciwko dławieniu narodu w imię tych "innych",przedstawianych właśnie jako "jedynie słuszne"poglądów, a przeciwnicy,już dawno odczuwają totalitaryzm władzy wobec siebie.
Słowa "Powiesić Tuska" to nie zamach na niego.Ale reakcja władzy,to totalitarny powiew z czasów PRL.

Polo

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3294382 2011-02-17 11:21 Stary chwyt totalitaryzmu.

Trzeba rozstrzelać jednego na oczach wszystkich,żeby ich zdyscyplinować.
Czy nie o to chodzi panie Och?

Kat

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294077 2011-02-16 17:08 BŁYSKOTLIWY POST MLODEGO PISOWCA :-) (1)

głupio mądre texty !
POLITYKA TO KŁAMSTWA I TO W KAŻDEJ PARTII PIS,PO,SLD...
a nawoływanie do publicznych linczów jest prawnie zabronione i karane :-)

ss

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 48

zgłoś do moderacji opinię 3294266 2011-02-16 22:10

co innego jak cyngiel partyjny idzie do "konkurencji"
wtedy to przypadek i choroba
żeby tylko jeszcze własciwego lekarza znaleźć

jeśli dla ciebie kłamstwo jest ok
to gratuluję środowiska w którym się wychowałeś
tym bardziej ze to kłamstwo to za nasze pieniądze!
czyli kłamstwo i kradzież!

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294086 2011-02-16 17:18 PODZIWIAM (1)

Podziwiam, że głosowałeś na partię p. Tuska. Tusk mi nic złego nie zrobił, lecz kiedyś jego partia zbierała podpisy pod hasłami 4 x tak, chodziło miedzy innymi o zniesienie senatu, mniejszą ilość posłów, pozostałych haseł nie pamiętam. Nic z tego nie wyszło a p. Tusk przyznał w jednym z wywiadów, że akcja miała na celu wypromowanie go jako kandydata na prezydenta i pokazanie go. Nocna zmiana, widziałem film nakręcony z materiałów sejmowych a nie z "pis-owskiej propagandy", szok jaki jest z tego pana krętacz i człowiek szukający jedynie poklasku i nisko pojętego sukcesu własnej osoby. Dlatego tego pana nie toleruję. Może źle go oceniam ale jego dotychczasowe dziaałanie niczego dobrego nie daje, gdzie ta druga Irlandia (miała być a już druga Japonia, ha ha ha)

paweł====

popieram opinię 47 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3294349 2011-02-17 09:42

Akurat "druga Irlandia" się spełniła. Tylko skąd on wiedział że Irlandia się posypie i zrówna w dół do Polski...?

Gajowy

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3294092 2011-02-16 17:27 i śledxtwo w sprawie "patroszenia"

pali idiotę

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3294144 2011-02-16 18:43 co z obalonymi komunistami, zbrodniarzami i przestępcami z czasów PRL

czy filary demokracji przeszkadzają w ich osądzeniu?

darthmarhev

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3294174 2011-02-16 19:27 Co na to pan Grabarczyk i pan Tusk dzisiaj?

2011-02-16 19:08 0000-00-00 00:00 Z expose Donalda Tuska:

"tam, gdzie dzisiaj państwo pozostaje właścicielem, szczególnie dotyczy to spółek z udziałem skarbu państwa, przyjmiemy wreszcie jawny i otwarty nabór do rad nadzorczych i wybór członków zarządu w drodze konkursu. Chcemy w ten sposób zakończyć kilkunastoletni polityczny proceder zawłaszczania tych firm przez aparat biurokratyczny i partyjny."

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294312 2011-02-17 02:31 Politpoprawny bełkot (1)

"Od swojego zarania demokracja opiera się na trzech filarach: wolności, praworządności i równości. Problemem jest jednak zakreślenie granic owej wolności."
Wolność to wolność - bez granic. Wolność to możliwość mówienia wszystkiego tego czego politPOprawni karierowicze nie chcieliby usłyszeć.

"W systemach totalitarnych istnieje jedna słuszna idea i jeden słuszny pogląd. Demokracja jest ich zaprzeczeniem" - ;-) Taki kit to swoim dzieciom możesz sobie wciskać. Właśnie dzisiaj media poinformowały że od kwietnia rusza program monitorujący internet w celu wykrywania "mowy nienawiści" ( to taka nowomowa ).
Także jeśli nie podoba ci się że miłośnicy penetrowania swoich kiszek stolcowych chcą adoptować dzieci lub nie daj boże z niedostatecznym entuzjazmem odniesiesz się do zalewającej Europę fali emigrantów to twoim przypadkiem może zająć się nawet sąd, a wybiórcza z chęcią doniesie o twoim przypadku i w ten sposób zostaniesz "faszystą" ( to takie nadużywane słowo które przykleja się każdemu kogo nie pociąga świat lewackich fantazji ).
Z tego wnioskuję że w tzw "demokracji" też istnieje jedna słuszna idea i jeden słuszny pogląd. Jeśli masz inny pogląd tym gorzej dla ciebie.

"czy więc powiedzieć można wszystko? Moim zdaniem nie, bo sprawą fundamentalną jest w niej szacunek dla innych poglądów" - Czyli mam rozumieć, że powinienem milczeć !? Poglądy ma się po to by je głosić, idee po to by wcielać je w czyn. A nie po to by się hamować bo przypadkiem się komuś innemu nie spodobają. Ten ktoś inny to w ostatnich czasach z reguły lewak lub ciota.

PS
Z tego co pamiętam z poprzedniego posta w tej sprawie, to ten pan "nawoływał" by z Tuskiem zrobić to samo co z Mubarakiem, a konkretnie z kukłą Mubaraka. Chodziło o powieszenie kukły Tuska a nie samego Tuska - była to tylko taka przenośnia - bo generalnie chodziło o to by wyjść na ulicę.

Biba

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3294313 2011-02-17 02:36 F..K POLITICAL CORRECTNESS

Zapomniałem dopisać wcześniej :-)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3294318 2011-02-17 07:43 OGLĄDNIJCIE TO !!!!

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294329 2011-02-17 08:31 (2)

sledztwo wobec rycha zbycha i kolesi sa zamykane ze wzgledu na niska szkodliwosc czynu lub brak dowodow, a za wolnosc slowa wsadzaja do wiezienia !!!

niech prokuratura zajmie sie walesa, adomowiczem i przekretem ze spolka synerga99.

M@M

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294358 2011-02-17 10:08 (1)

Dokładnie! Zapomniałeś wspomnieć o pewnej pani celebrytce-adwokat, kobiecie która znała i zapewne zna pewien światek, ex pani od rur...
Powiedziała, że myślała,że to tylko perfumy, później, że chciała wystawić rachuneczek bo nie wie co to przelewy i lubi chodzić po mieście z grubą kasą w worku dawanym pod stołem nie patrząc co w środku... A przeciętnego Kowalskiego ganiają za 1,50 po sądach, serwują rozprawy za tysiące i mówią na niego złodziej i oszust....

zzz

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3294365 2011-02-17 10:23

I jeszcze jedno dla tych co powiedzą "ale to była prowokacja".
Panie zgodnie mówiły, że Agent T. to "wieśniak". Co za tym idzie, raczej nie były w stanie się w nim zakochać. Jesli "wieśniak" to czemu z nim utrzymywały kontakt? Bo miał kasę i zapewne chwalił się kontaktami. Co za tym idzie czuły korzyści z niego płynące więc niech teraz nie ściemniają, ze złamał im serca.... Jedną sprawą jest prowokacja inną, że były gotowe na przekręty, które im teoretycznie mógł załatwić.... A teraz wielkie ofiary. Zresztą ktoś kto mówi "kto nie ryzykuje ten nie pije szampana" raczej nie jest uczciwym obywatelem i to na dodatek panią adwokat...

zzz

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3294354 2011-02-17 10:01 A co ze śledztwem w sprawie dożynania watachy

i strzelania do kaczek? O tym już prokutarura zapomniała? Żyjemy w PRL-bis

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293931 2011-02-16 15:52 Kiedyś złodziei wieszali... (12)

Teraz można zabierać ludziom oszczędności z OFE i jest się bezkarnym.

popieram opinię 256 / nie zgadzam się 27
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293943 2011-02-16 15:56 (4)

albo bzykanym

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293958 2011-02-16 16:11 od bzykania jest Berluskonni (3)

bo ten nasz to nawet tego nie umie

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293985 2011-02-16 16:29 bo to chory czlowiek (2)

tusk ma problem z psychika

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293991 2011-02-16 16:31 Czy to Tusk musiał łykać psychotropy w czasie kampanii? (1)

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3294060 2011-02-16 16:58 pwszem i zapomnial podczas swojego kandydowania

na prezydenta. kto pamieta final kampanii?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3293975 2011-02-16 16:25 A kto zabiera oszczędności z OFE?

Nadal tam są i nadal będą napychać kasę cwaniakom z OFE.

Tylko teraz trochę mniej będą dostawali od nas tego haraczu.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294133 2011-02-16 18:26 haha no tak twoje miliony zł (2)

dałeś się omotać pisiorom i uwierzyłeś w to że ci kokosy zabrali, nikt ci nic nie zabrał tylko przeniósł z jednego miejsce w drugie, a fakt jest taki że gdzie by one nie leżały są to tak marne grosze, że generalizując można spokojnie powiedzieć, że tak czy inaczej dostałbyś g*wno!! ale krzycz głośno, w końcu to twoje własne g*wno, a własność to rzecz święta :) powodzenia z takim rozumowaniem :)

racjonalista

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 23

zgłoś do moderacji opinię 3294197 2011-02-16 20:01

Kiepski z ciebie racjonalista - chyba tylko z nazwy. Radzę Ci: dokładniej zapoznaj się z omawianą sprawą.

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3294323 2011-02-17 08:01 "racjonalista"

Tobie chyba rozum przenieśli, skoro to takie marne grosze to po co wogóle je ruszją?
Zabierają kasę z miejsca, które sam dla niej wybrałeś w zamian daja ci karteczke i obietnicę że może kiedyś ...może.... ale o tym zdecyduje juz inny rząd. To zaciąganie długów już na nasze dzieci i wnuki aby opłacac bieżace rachunki tego rządu, ponosic koszty jego indolencji i braku reform!

semi

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3294334 2011-02-17 08:45 OFE i reszta to złodzieje

wzięli nasz szmal i przez całe lata z tego żyją - dług publiczny rośnie a nasze pieniądze tracą wartość.
Jedyny słuszny podatek to dziesięcina i ani złotówki więcej.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3294350 2011-02-17 09:47 Weś się zastanów co piszesz

Pieniądze w OFE to nie są twoje tylko państwa. Cała ta reforma emerytalna AWS została zrobiona tylko po to by nabić kabzę "swoim". Zobacz kim dziś jest Pani, która była twórcą tej reformy ??.
Z naszego punktu to co robi Tusk to i tak nic nam nie zmieni, emerytura w ZUS czy OFE to czysto wirtualny twór. Gdyby zlikwidowali ZUS i każdy mógł by inwestować kasę jak chce to byśmy mieli emeryturę.

Adam

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3294386 2011-02-17 12:13 Szanowni wyborcy

Na obecną chwilę w opiniowaniu posta wzięło udział 254 osoby. 229 spośród nich poparło go - i tu pytanie: jak to jest że jeśli 91% jest przeciw praktykom obecnego rządu to kolejne wybory wygrywa właśnie ten rząd? wariatkowo?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293932 2011-02-16 15:52 nie lubię tuska (11)

i polskiego rządu. oni zatopili polskę.

obiektywny

popieram opinię 207 / nie zgadzam się 58
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293954 2011-02-16 16:09 Po rządach SLD i PIS (6)

na razie utrzymują Polskę w stanie jako-takiej pływalności .

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 47
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293956 2011-02-16 16:10 buahahahaha (2)

co POmatoł to POmatoł :-)

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294179 2011-02-16 19:32 (1)

masz poziom synku

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 3294237 2011-02-16 20:47 Platforme niczym chmara mew chce zadziobac Polske, ktora zostala zraniona przez SLC i PiS

ryju

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294021 2011-02-16 16:44 (1)

Gierek, Kania, Jaruzelski też utrzymywali w jako takim stanie ten nasz nieszczęsny kraj.

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3294039 2011-02-16 16:49 DOKŁADNIE "W JAKO TAKIEJ PŁYWALNOŚCI" - CZYLI STOI W PORCIE ALE NIE TONIE

ALE NA MORZE TEŻ NIE WYPŁYNIE

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3294207 2011-02-16 20:07

Nie ma to jak wieczne wymigiwanie się od odpowiedzialności prostym argumentem, że "to poprzednicy wszystko zepsuli". Człowiek bardziej rozgarnięty zauważy, że te same populistyczne hasełka pojawiają się przy każdej okazji wyborów, by odsunąć od siebie uwagę opinii publicznej - przerzucić wagę swoich niepowodzeń na innych.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3294116 2011-02-16 17:58 trochę szacunku

Polska to się pisze z wielkiej litery

antypis

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294153 2011-02-16 18:58 nie lubi Tuska (1)

Masz prawo go nie lubic, ale nie podpisuje sie jako obiektywny, jesli juz to raczej jako obiektywny pisior...

ubot

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3294210 2011-02-16 20:10

I po co ta zbędna uszczypliwość? Wszędzie widzisz "pisiory"? Po pierwsze nie obrażać.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3294267 2011-02-16 22:12

jaki on polski...

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293933 2011-02-16 15:53 (5)

Czasami żal mi jest Tuska. Obarczają go winą za wszystko. Ba gdybym teraz oblał się kawą to też byłaby jego wina.

W sumie Jarosław ciągle mówi o zdrajcach narodu i nic mu się nie dzieje. Rozumiem tolerancję wobec niedorozwojów, ale to też ma granicę

oi

popieram opinię 78 / nie zgadzam się 161

zgłoś do moderacji opinię 3293959 2011-02-16 16:13 PełO sperzadała Polskę

otwórz w końcu oczy

już nie dam się okłamać

popieram opinię 31 / nie zgadzam się 16
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293989 2011-02-16 16:31 No dobra powiedz za co chwalić ??? (1)

Czekam, a może mnie przekonasz?

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3294041 2011-02-16 16:50 nie przekona Ciebie ani mnie

nasz kraj dawno nie był tak nisko

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3294030 2011-02-16 16:47

Przecież Tusk JEST zdrajcą. Oddaje prawie za darmo gospodarkę Niemcom, oddał wyjaśnienie katastrofy smoleńskiej dawnym KGB-istom.

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3294399 2011-02-17 15:06

Bo jedynemu prawowitemu władcy i patriocie oraz jego pachołkom wolno wszystko, a PO odpowiada za całe zło (łącznie z narodzinami Jarka) nie odpowiadają tylko za gradobicie, trzesienie ziemi i koklusz. Przecież to PiS stoi tam gdzie stała Solidarność a reszta to ZOMO-wcy

anty jarek

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293936 2011-02-16 15:54 Polityka a zdrowie psychiczne (3)

Jak widać niektórym polityka już zupełnie na mózg padła...

bon

popieram opinię 69 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3294324 2011-02-17 08:01 A MOZE WSZCZAC SLEDZTWO W SPRAWIE DORZYNANIA WATAHY ALBO

TEKSTU JAKI prezydent taki zamach albo dorzynanie watahy !!!? a poslowie platformy za nasze pieniadze, zamiast pracowac czytaja blogi !?????????????????

SIKORSKI KOMOROWSKI NIESIOLOWSKI TUSK

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3294331 2011-02-17 08:32 ale w koncu widac, ze w postach PIS ma zdecydowana przewage!

Wygramy te wybory!

pis gora!!

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3294395 2011-02-17 14:27 Zwłaszcza prokuratorom z Trójmiasta

Oni już cali są nasmarowani wazeliną od włażenia Tuskowi...

Pikor

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293937 2011-02-16 15:54 To jest zamach! (13)

Na wolność słowa. Każdy może mówić wszystko o osobach publicznych. Jak widać, władza postanowiła zamknąć usta niektórym obywatelom. Widać, wracamy do PRL'u.

Kuba

popieram opinię 134 / nie zgadzam się 44
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293945 2011-02-16 15:58 wybacz Kubo, ale mówienie,że ktoś jest marnym politykiem,to jedna,a nawoływanie do zabójstwa to zupełnie inna sprawa. Jakiś (7)

imbecyl weźmie to do siebie i może się stać nieszczęście

obywatel Trójmiasta

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293961 2011-02-16 16:16 (2)

Masz rozum od tego by wybrać treści odpowiednie dla Ciebie. Jak się z czymś nie zgadzasz - odpowiedz lub nie czytaj tekstu. Widziałem ten wpis i moim zdaniem nie nawołuje do zabójstwa tylko wyraża głęboki sprzeciw i dezaprobatę poczynań rządzącego polityka w sposób bardzo dosadny.

Uważam, że każdy człowiek może mówić wszystko co mu ślina na język przyniesie i nie powinno być możliwości do pociągnięcia do odpowiedzialności karnej za słowa lub tekst. Wyjątkiem powinna być odpowiedzialność cywilna za prawdziwość przedstawionych faktów.

Kuba

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3294017 2011-02-16 16:43 Ty rozumiesz co "autor miał na myśli", ja też...ale społeczeństwo to nie tylko ludzie rozumni, to także tacy którymi łatwo

manipulować!można mówić wszystko? a co jeśli zadzwonię do mediów i powiem,że zaraz zabiję sąsiada?reagować czy nie,zabiję czy r inny przykład: ktoś Ci wysyła anonim,że porwie Twoje dzieci, wolno mu dopóki faktycznie tego nie zrobi?

obywatel Trójmiasta

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3294042 2011-02-16 16:50

Na szczęście w kodeksie karnym jest zapis o odpowiedzialności karnej za nawoływanie do dokonania czynu karalnego.

Piłat.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293974 2011-02-16 16:25 (2)

nieszczęscie to pojecie względne. Co dla jednych jest tragedią dla innych może paradoksalnie orazac sie "zbawieniem";)

imbecyl

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294071 2011-02-16 17:01 oczywiście, jak Ci dzieci porwą to poczujesz wybawienie (1)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3294383 2011-02-17 11:22

proszę nie obrazac dzieci i nie porównywac ich do tuska. Bo dzieci sa niewinne a tusk juz dawno nie.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3294268 2011-02-16 22:14

członkowie PO nie zadne anonimy zasiadający w sejmowych ławach lub piastujacy ministerialne stanowiska mówili gorsze rzeczy a są wolni

ciekawe gdzie ta równość...

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294054 2011-02-16 16:55 Palikot (3)

mógł nazywać św.p. Prezydenta chamem- i co?

precz zTuskiem i PO

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3294130 2011-02-16 18:19

Ktoś kto mówi na kobietę 'małpa w czerwonym' zasługuje na nazwanie chamem

rs

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3294293 2011-02-17 00:27 nie widzisz różnicy

między nazwaniem kogoś chamem, a wezwaniem do powieszenia kogoś?

widzący

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3294294 2011-02-17 00:28 nie widzisz różnicy

między nazwaniem kogoś chamem, a wzywaniem do powieszenia kogoś? już pal licho kogo...

widzący

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3294211 2011-02-16 20:10 wszystkie posty w sieci maja być kontrolowane i cenzurowane

chyba będą jakieś cenzorskie serwery w sieci. do tego będzie być może można karać autora nieodpowiedniego postu nawet jak nie bedzie dopuszczony do publikacji. ale najciekawsze jest to że prawa do kontroli treści postów bedą miały także organizacje pozarządowe. to kuriozum, jak to się ma do wolności wypowiedzi i tajemnicy korespondencji.pewnie bedą przeglądać równiez e-maile i sms-y.no i co na to powiecie ? totalna inwigilacja Wielkiego Brata.

rasista/ksenofob/itd

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293939 2011-02-16 15:54 Za ja.. (3)

No może nie tak od razu za szyję ale za jaja...

Ja

popieram opinię 69 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294158 2011-02-16 19:06 Za co???? (2)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294270 2011-02-16 22:15 :) - no właśnie! :) za jaja to można kogoś wieszać jak je ma :D :))) (1)

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3294341 2011-02-17 09:04 a czy ty je masz/?

Jak masz to ..pokaz

tez wymyslil

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293940 2011-02-16 15:55 w sumie trochę sobie zadrwili z pisu (3)

ale nie popieram tego działania - gdyby wyłapać wszystkie tego typu sprawy koszty sądowe zrujnowałyby gospodarkę.

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293967 2011-02-16 16:21 to juz zgroza (1)

faszystowski zamordyzm wladzy po
dosc
odsunac ich od wladzy

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3294066 2011-02-16 16:59 Nie z pisu tylko z wyborcy-ludu.

To o krok od cenzury o reżimu totalitarnego.

qq

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3293990 2011-02-16 16:31

zrujnowac gospodarkę można poprzez "znalezienie" 10zł i zgłoszenie tego na policje. z racji nieznalezienia osoby która zgubiła 10zł sprawa trafia do sadu co obciaza skarb panstwa kwotą 100zł:) gdyby tak co dziesiaty obywatel "znalazł" 10zł....:)

ide szukac dychy

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293944 2011-02-16 15:58 A ja bym chciał, żeby wszczęto śledztwo za obietnice bez pokrycia, którymi rząd nas karmił (10)

Co z reformą finansów publicznych, reformą służby zdrowia, z likwidacją KRUSu, co budową dróg ekspresowych i autostrad, co z reformą administracji, co z deficytem budżetowym?
Rząd Tuska nie zrobił za wiele no ale po co ma robić skoro tak rzadko go pytają o reformy? Kaczyńscy i jego ekipa jest zajęta Smoleńskiem i kolejnymi awanturami a jak widać Tuskowi jest to na rękę bo nie trzeba mówić o gospodarce. Ograniczył się tylko do administrowania krajem.

wyborca

popieram opinię 141 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293947 2011-02-16 15:59 z tego niestety trzeba by rozliczyć wszystkich polityków na świecie:) (4)

obywatel Trójmiasta

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293950 2011-02-16 16:01 Tylko, że tym razem wierzyliśmy, że będzie inaczej, że może być pięknie. (3)

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294028 2011-02-16 16:45 "klasą" polityka jest właśnie sprawienie byś uwierzył :) każdy kłamie (2)

obywatel Trójmiasta

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294063 2011-02-16 16:58 Wsadź sobie w d..pę tę swoją klasę. (1)

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3294196 2011-02-16 20:00 nie widzisz ,ze ujalem to w cudzyslow???

obywatel Trójmiasta

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3293966 2011-02-16 16:20 Co z likwidacją KRUSU

przecież chłopi rozpoczęli blokadę dróg
i domagają się natychmiastowego
przypisania ich wszystkich do Zusu.
Nie chcą juz placic takich groszy na Krus .
Niedługo ruszą na Warszawę .
Każdy chłop chce płacic 1.000 zł
na Zus miesięcznie.

lon

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3294285 2011-02-16 23:37 oj czubku ,czubku

O którym rządzie mówisz??Ty masz pretensje do aktualnego ja do byłego.

smok

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3294299 2011-02-17 00:52 obietnice rozliczają wyborcy (1)

i PO może mieć rzeczywiście problem, bo w kluczowych kwestiach partia zawiodła. Nie zlikwidowano KRUSu, nie wprowadzono podatku liniowego, nie zlikwidowano ulg i przywilejów "dla klasy robotniczej", zamiast tego rząd wziął się za ograniczanie (jakże liberalne...ech) swobód obywatelskich (dopalacze, zakaz palenia etc.).problem w tym, że jedyną alternatywą dla tego rządu jest partia, która proponuje jakiś absurdalny mariaż skrajnego socjalizmu (zabrać bogatym, dać biednym), nacjonalizmu i fundamentalizmu światopoglądowego. krótko mówiąc, mamy wybór między nieporadnymi, ale, w gruncie rzeczy nieszkodliwymi populistami, a narodowym socjalizmem ze skrzywieniem bogo-ojczyźniano-spiskowym, czyli populizmem w formie skrajnej.krótko mówiąc, jesteśmy w pupie.

z boku

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3294364 2011-02-17 10:21

Nie ma "jedynej alternatywy". Zawsze startują różne inne partie. Przestańcie patrzeć na słupki sondaży. Zagłosujcie zgodnie ze swoimi poglądami.

Gajowy

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3294325 2011-02-17 08:09 ;) :)

BYŁA DRUGA JAPONIA,TERAZ MAMY ZIELONĄ WYSPĘ

rozwaga

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3293949 2011-02-16 16:01 a to dobre (1)

a jeśli posłowie na sali plenarnej sejmu mówia cos l "dużym tramwaju" to tez należy wszczynac sledztwo z podejrzeniem lzenia naczelnych organów władzy? dla przypomnienia tzw duzy tramwaj to ławy zajmowane przez członków rzadu

anty Budyn

popieram opinię 30 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3294170 2011-02-16 19:22 krytyka posumiecia prokuratury nie oznacza że jestem zwolennikiem pis

a wręcz przeciwnie tyle ze uważam oparcie się PO na takich ludziach jak Adamowicz i Karnowski jest przeszkodą do akceptowania samej PO

anty Budyn

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: