• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cięcia na śródmiejskiej linii minibusowej

Krzysztof Koprowski
16 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Dotychczas ostatni kurs z dworca na linii 100 był realizowany o godz. 22:35. Po zmianach ostatni odjazd odbywa się trzy godziny wcześniej. Dotychczas ostatni kurs z dworca na linii 100 był realizowany o godz. 22:35. Po zmianach ostatni odjazd odbywa się trzy godziny wcześniej.

Linia 100 miała ożywić Śródmieście Gdańska i ułatwić dotarcie do miejsc położonych z dala od tramwaju i SKM. Zarząd Transportu Miejskiego po trzech latach obserwacji uznał jednak, że lepszym rozwiązaniem pod względem finansowym będzie likwidacja 42 kursów w całym tygodniu, a tym samym zawieszenie jej funkcjonowania po godz. 20.



Czy ZTM słusznie postąpił likwidując wieczorne kursy linii 100?

Linia 100 wystartowała w październiku 2013 r. Początkowo cieszyła się niewielkim zainteresowaniem. Dopiero skierowanie jej przez ul. Wałową zobacz na mapie Gdańska, gdzie znajduje się duża przychodnia zdrowia, przyczyniło się do wzrostu frekwencji. Chętnie korzystają z niej także turyści z ciężkimi bagażami podróżując między dworcem zobacz na mapie Gdańska a obiektami noclegowymi na Głównym i Starym Mieście.

- Rosnąca frekwencja na "setce" dawała nadzieje, że wreszcie zacznie ona kursować z większą częstotliwością niż co 20 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza nim. Niestety nie dość, że od kilku miesięcy jej trasa została skrócona i omija rejon ul. Ogarnej zobacz na mapie Gdańska oraz Teatru Szekspirowskiego zobacz na mapie Gdańska, to teraz praktycznie z dnia na dzień likwiduje się kursy po godz. 20. Czy tak ma wyglądać ożywianie Śródmieścia - szczególnie teraz przed sezonem wakacyjnym? - dziwi się pan Andrzej, nasz czytelnik.
Zarząd Transportu Miejskiego potwierdza zmiany, które weszły w życie w środę 14 czerwca.

- Prowadzone przez ZTM badania na linii 100 wykazały niemalże zerową frekwencją na kursach wykonywanych o godz. 20 we wszystkie dni tygodnia - przekonuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk. - Dysponujemy określoną liczbą wozokilometrów, stąd też racjonalne jest przesunięcie ich ze zredukowanych kursów tam, gdzie występuje potrzeba zasilenia komunikacji.
Czytaj też: Latem trudniejszy powrót PKM-ką z Kaszub do Trójmiasta

Na jaką linię trafią wozokilometry ze zlikwidowanych kursów "setki"? Brane są pod uwagę różne rozwiązania, m.in. kursująca od niedawna linia 195 (Siedlce zobacz na mapie Gdańska - Wzgórze Mickiewicza zobacz na mapie Gdańska - Chełm Witosa zobacz na mapie Gdańska), na której także można spotkać niewielkie minibusy.

- Linia 195 służy przede wszystkim starszym, niepełnosprawnym mieszkańcom, umożliwiając łatwiejszy dojazd nie tylko do węzłów przesiadkowych, ale także m.in. do placówek zdrowia - mówi rzecznik ZTM i jednocześnie zastrzega: - Nie zapadła jeszcze żadna ostateczna decyzja. Cały czas analizujemy zapełnienie na tej linii oraz pozostałych na terenie całego miasta.
Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl.

Materiał archiwalny z 2013 r.

Miejsca

Opinie (90) 1 zablokowana

  • po autobus jak wszyscy mają auta?!? (6)

    • 17 63

    • Prawda

      To ze wszyscy mają auta oznacza jedno szybciej dojdę pieszo

      • 22 2

    • czy ty normalny jesteś?? Tu jest mowa o linni kursującej tam gdzie wszędzie sa zakazy jazdy

      w tym też dla mieszkańców i to był sens jej jazdy

      • 3 2

    • czynsze to odpowiedź (3)

      Nie od dziś wiadomo, że ta linia była pomysłem Lisickiego na podniesienie czynszu mieszkańcom głównego miasta. Dlatego, że wcześniej lokale w zasobach komunalnych w rejonie Długiej, Ogarnej itp były zbyt daleko od środków komunikacji miejskiej i przepisy ograniczały podniesienie opłat. Po wprowadzeniu takiego tworu jak linia "100" ograniczenia usunięto i miasto podniosło opłaty za lokale. To cała tajemnica.

      • 4 1

      • i slusznie (2)

        Rejon Glownego Miasta nie powinien byc miejscem, gdzie za smieszny grosz ktos wynajmuje mieszkanie i jeszcze wiecznie sprzeciwia sie temu, aby miasto zylo.

        O 22 Gdansk umiera. Nie mowie, aby stal sie drugim, tandetnym Sopotem, ale zeby nie bylo gdzie usiasc i cos zjesc albo wypic drinka / kawe to juz przesada.

        • 4 0

        • (1)

          Taki obraz Gdańska, który przedstawiłeś jest juz nieaktualny. Zapraszam na spacer w weekendy, w sezonie. Do godzin porannych wszystko tętni życiem. Co do czynszów...coż, to już inna sprawa. Ale rozjeżdżanie starego miasta autobusami i wykładanie kamiennych płyt tandetną blachą po której poruszają się te pojazdy by miasto mogło zbic kasę, to jest obciach i przesada

          • 1 0

          • Ohihiho tętni życiem zE

            • 0 0

  • Jak z PKM - ta sama POlityka (2)

    Ciąć i skracać, ograniczać kursy bo po każdym ograniczeniu spada liczba pasażerów.
    Na koniec zwolnić kierowcę.

    • 49 18

    • chba PISiorskie myślenie w końcu się udziela wyciąć wszystko w tym komunikację (1)

      • 1 1

      • No pewnie, lepiej wozić powietrze.

        • 1 1

  • Linie autobusowe (8)

    Ta polityka..jak mało ludzi jeżdżących to zaraz redukcja kosztów... linia 195 a 256? To przyprawia o mdłości nie dość ze czesto sie psuje spóźnia to rzadko kursuje dochodzi do tego strefa dla biletów miesiecznych a jak klient doplaca tylko poto zeby i tak móc przesiąść się na pks za 3 50 bo te jeżdżą co 10 / 15 min to poco te 256 do likwidacji migiem!!!!

    • 13 18

    • Racja (1)

      Po co to po to 256 to hańba na całą Polskę

      • 3 3

      • Pytam się

        Tak się promuje komunikację miejska?

        • 4 4

    • Obywatele spokojnie, mamy jeszcze tramwaje wodne,3 kursy na dzien !!

      Od września bada wpuszczać do komunikacji tylko w krawacie. Pasazer w krawacie mniej awanturujący jest.

      • 5 4

    • (4)

      256 jezdzi poza Gdansk, do sasiedniej gminy trzeba zglosic zazalenie na ilosc kursow poniewaz u nich jest problem z doplata...

      • 11 0

      • Aha (3)

        To tylko w Gogle jest Jankowo Gdańskie niby trzeba zgłosić ale nie ma komu

        • 0 7

        • Wójtowi gminy Kolbudy! (1)

          To on dopłaca do 256.

          • 8 0

          • Mądry

            Jakby tą linią do domu jeździł pan Lisicki to 256 kursowały by co 10 min Gdańsk niech nie bedzie głupi i zlikwiduje tę linię to Wójt szybko zacznie dopłacać zamiast organizować lipne festyny.

            • 3 2

        • Leszek Grombala

          wójt gminy. Właśnie olał możliwość zwiększenia ilości kursów na liniach miejskich wraz ze zmianą przewoźnika.

          • 4 0

  • (2)

    Linasto po 21do 6 to bedzie frekfencja a potem.czlowiek z rynku do.glownego za taxi buli 50 zl bu ubera juz za 6 xl niema co za POlityka Po.Gdańsk u dziala

    • 4 28

    • Dokładnie! (1)

      Głównym problemem, dlaczego są korki i nadmiar aut, to zła... Baa.... Nawet można rzec, że ch**wa komunikacja miejska. Dlaczego ludzie jeżdżą po zakazach na starówce? Bo nie ma jak inaczej dojechać

      • 2 2

      • No już nie przesadzaj

        Gdzie jak gdzie, ale na Główne Miasto dojechać nie problem - skądkolwiek.

        • 2 0

  • (4)

    I to jest właśnie cała POlityka transportowa. Ciągle cięcia na tramwajach, autobusach, SKM i PKM, a potem zdziwionie, że coraz więcej aut i korków!!

    • 33 23

    • Dokładnie (3)

      • 1 1

      • Co ma PO do SKM? (2)

        Przecież ich właścicielem jest PKP. Do tego jest to linia komercyjna, więc ma przynosić właścicielowi dochody, w przeciwieństwie do PKM czy komunikacji miejskiej, które mogą przynosić straty, bo mają służyć przede wszystmi mieszkańcom.

        • 2 0

        • (1)

          PO jest gospodarzem wojewodztwa, PiS panstwa.Jak pus chce to nacjonalizuje w panstwie, jak po to nacjonaluzuhe w wojewodztwie.

          • 0 2

          • a ty jesteś trolem PiSlamistowskim

            • 1 0

  • Pociągi tną, autobusy tną... (2)

    Tramwajów jak na lekarstwo...
    Dokąd zmierza transport w Gdańsku?

    • 26 20

    • Do przesiadki do samochodów

      • 3 0

    • Do centrów. Handlowych, biznesowych, mieszkaniowych.

      Nie ma żadnej równowagi. W efekcie ludzie przewalają się rano setkami tysięcy z punktu A do punktu B, tylko po to, by wieczorem wrócić z B do A. To jest żart, nie urbanistyka.

      • 0 0

  • 195 (1)

    Ja jeżdżę 195 na wzgórzu Mickiewicza i jest super. Byłam przeciwna tej linii a teraz widzę, że jest potrzebna.
    Jeszcze tylko żeby godziny rozszerzyli bo teraz 8.30-14.30 to śmiech.

    • 23 5

    • 195 jeżdzi pusty

      Jedyne co robi ten autobus to zamienia paliwo na hałas.

      • 0 0

  • linia 100 (5)

    Przecież było wiadomo ,że ta linia się nie sprawdzi.Czemu miasto nie zrobi tramwaju od dworca kolejowego przez nowa Wałową na razie do jej końca i odbicie w pobliże Muzeum II Wojny Światowej.Ożywi to bardzo ten rejon no i nie potrzebna jest pętla tramwajowa tylko przystanek końcowy taki jak na Morenie przy PKM.Tramwaj o ile wiem i tak jest w planach budowy Nową Wałową z tunelem pod Martwą Wisłą.Wystarczy to przyspieszyć i cały ten zakątek miasta zyska bardzo.Ale bardzo ważna sprawa" nie przy budyniu".

    • 33 12

    • (1)

      Tramwaj powinien jeździć jak przed wojną Szeroką aż pod Żuraw.

      • 10 0

      • Tramwaj

        Tramwaj mógłby jeździć ulicami Krosną a czemu by nie wrócic do linii tramwajowej na tARG

        • 5 0

    • Ha ha (1)

      Nie jeździli autobusem, ale jak zobaczą tramwaj to rzuca wszystko i pobiegną jechać nim.

      • 5 2

      • autobus jedzie donikąd

        tramwaj z żurawia na Morenę czy do Oliwy miałby sens o wiele większy

        • 3 2

    • Pod motławą

      Nie pod M.Wisłą.
      Ge

      • 2 1

  • Super, ze dali w zamian autobus na 195 do Wzgorza

    Jestem bardzo zadowolony.

    • 13 4

  • Nikt tą linią nie jeździ (7)

    Panie Koprowski po co tle krzyku, sam Pan doskonale wie że prawie nikt tą linią nie jeździ. Okazuje się że że ludzie wolą chodzić po centrum na piechotę.
    Kilka lat temu FRAG z Panem na czele lansowali że trzeba ożywić stare miasto, ożywić Targ Węglowy, Ogarną, wprowadzić autobus do centrum itd. Miasto się ugięło uruchomiło linię autobusową w sezonie letnim zamknięto Targ Węglowy na strefy wolnego czasu i... okzało się że mieszkańcy, turyści nie potrzebują tego.

    • 51 10

    • (1)

      Jak autobus jeździ raz na ruski rok i to jeszcze najdłuższą możliwą trasą, to wiadomo, że prędzej i za darmo będzie pieszo. Do tego fatalne przesiadki na tramwaj, gdzie trzeba chodzić tunelami.

      • 14 7

      • Akurat tunel jest spoko

        Przynajmniej nie Wyjdziesz nikomu pod maske

        • 6 4

    • (1)

      Zgadzam się! Ta linia wogóle nie jest potrzebna ! Nikt nie jeździ prócz 2/3 mocherów które mają za daleko przejść 1 przystanek. Nigdy nie widziałem pełnego autobusu a nawet połowy ! Wiecznie 3/4osoby max

      • 18 2

      • Poczekaj aż będziesz w wieku jak napisałeś ,,mocherów" wtedy czekam na twoją opinie czy przejść 1 czy 2 przystanki to blisko

        • 3 3

    • Ja jeżdżę tą linią...

      I jak zwykle mnie zrobili na szaro bez mydła ;-(

      • 4 3

    • To niejedyny pomysł, który jest lansowany a który jest bez sensu. (1)

      W Gdańsku efekty już widać a w Gdyni dopiero efekty błędnej polityki prowadzonej pod lobby "społeczników" i stowarzyszeń wyjdą na jaw za kilka lat.

      Tak to się kończy jak się ludzi uszczęśliwia na siłę i promuje jakieś rozwiązania, które w trójmiejskich realiach nie maja racji bytu i nikt poza nieliczną grupką ludzi ze stowarzyszenia ich nie oczekuje ale rzekomo gdzieś tam za granicą się sprawdzają. Pewnie tam się sprawdzają ale tam są zupełnie inne warunki brzegowe.

      Nie można kopiować rozwiązań z innych miejsc bez analizy i dostosowania do lokalnych realiów.

      • 8 1

      • A tak minusowali moje komentarze, gdy twierdziłem, ze ta linia jest pomyłką. Ciekawe, kto miał rację

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane