• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co dalej z budową Obwodnicy Metropolitalnej?

Maciej Naskręt
23 maja 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Jeśli nie uda się otworzyć Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej jednocześnie, ogromny ruch pojawi się na Obwodnicy Trójmiasta. Jeśli nie uda się otworzyć Trasy Kaszubskiej i Obwodnicy Metropolitalnej jednocześnie, ogromny ruch pojawi się na Obwodnicy Trójmiasta.

Trasa Kaszubska z zielonym światłem - można ją budować. Tymczasem w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej trzeba uzbroić się w cierpliwość. Inwestycja utknęła w sądzie administracyjnym. Jeżeli nie powstanie do otwarcia Trasy Kaszubskiej, może to sparaliżować ruch na Obwodnicy Trójmiasta. Dlatego sprawdzamy ministerialne plany w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej.



Na które inwestycje drogowe na Pomorzu czekasz najbardziej?

Trasa Kaszubska i Obwodnica Metropolitalna miały być budowane jednocześnie. Takie były przynajmniej założenia poprzedniego rządu. Obecnie wiemy, że Trasa Kaszubska powstanie, ale w okrojonym zakresie. Natomiast Obwodnica Metropolitalna musi czekać na realizację. Nie jest to jednak postanowienie ministerialnych urzędników.

Decyzja środowiskowa dla tej drugiej inwestycji utknęła w sądzie administracyjnym. Przypomnijmy, że 22 grudnia 2016 r. został wniesiony wniosek o kasację wyroku przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Warszawie. Inwestycji sprzeciwia się pięciu mieszkańców gminy Kolbudy i gminy Żukowo. Sprawę opisaliśmy osobnym artykułem.

Sprawa nie drgnęła w sądzie od pół roku.

- Nie mamy żadnej informacji o pojawieniu się naszego wniosku na wokandzie Naczelnego Sądu Administracyjnego - mówi Monika Jakubiak-Rososzczuk, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie.

Nie będzie Metropolitalnej, Obwodnica Trójmiasta zakorkuje się

Jeśli okaże się, że dla wspomnianej inwestycji drogowej będzie trzeba ponownie przeprowadzić ocenę środowiskową, albo wyrok zapadnie z dużym opóźnieniem, może to w konsekwencji oznaczać poważne utrudnienia w ruchu dla całego Trójmiasta. Najbardziej odczują to kierowcy, którzy na co dzień korzystają z Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?

Obecnie ruch na Obwodnicy Trójmiasta jest "tamowany" przez sygnalizację świetlną na dojazdach. Szczególnie dzieje się tak od strony Rumi, czy na samych węzłach obwodnicy. Gdy w 2022 r. do istniejącej obwodnicy zostanie wpięta Trasa Kaszubska bez by-passu, którym jest Obwodnica Metropolitalna, pojawi się ogromny ruch na drodze ekspresowej między Gdynią a Gdańskiem. Nieoficjalnie drogowcy mówią, że wzrosnąć on może do ok. 20 proc.

Dzisiaj jest tam ok. 70-80 tys. samochodów na dobę. A może ich tam być ponad 100 tys. co spowoduje znaczne spowolnienie.

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad czeka. Obecnie nie wycofuje się z ogłoszonych przetargów. Urzędnicy zakończyli pierwszy etap i czekają na sygnał z sądu i ministerstwa.

Na planowanej Trasie Kaszubskiej uwzględniono rozwiązania, które umożliwią wpięcie w nią Obwodnicy Metropolitalnej.

- Węzeł Chwaszczyno, który powstanie w ramach Trasy Kaszubskiej, będzie uwzględniał wpięcie Obwodnicy Metropolitalnej. Oczywiście pewne fragmenty jezdni będzie trzeba rozebrać, by obie drogi połączyć, gdyby Trasa Kaszubska powstała szybciej niż Obwodnica Metropolitalna - mówi Radosław Kantak, dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
Planowany przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Planowany przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.
Ministerstwo: na Obwodnicę Metropolitalną na razie pieniędzy nie ma

Z kolei ministerstwo na tę chwilę nie zabezpieczyło pieniędzy na nową obwodnicę Trójmiasta.

- Nie możemy na tę chwilę uruchomić z budżetu państwa pieniędzy na budowę Obwodnicy Metropolitalnej. Muszą najpierw zakończyć się procedury sądowe i administracyjne. Gdybyśmy w tym momencie to zrobili oznaczałoby, że inne inwestycje w kraju, które są gotowe do realizacji trzeba by odłożyć na późniejszy czas - mówi Trojmiasto.pl Jerzy Szmit, zastępca ministra infrastruktury i budownictwa.
Co ciekawe, urzędnicy z Warszawy, przy realizowaniu tras biorą nie do końca pod uwagę Program Budowy Dróg Krajowych przyjęty jeszcze przez rząd Ewy Kopacz.

- Chcemy realizować drogi tam, gdzie są one faktycznie potrzebne, czyli na przykład tam, gdzie jest niezbędne odciążenie ruchu - mówi Szmit.
Planowane i istniejące drogi wokół Trójmiasta. Planowane i istniejące drogi wokół Trójmiasta.
2,1 mld zł potrzebne na budowę Obwodnicy Metropolitalnej

Przypomnijmy: 30-kilometrowa Obwodnica Metropolitalna to droga ekspresowa, która ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Jej inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa drogi ma pochłonąć ok. 2,1 mld zł.

Obwodnica Metropolitalna ma nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się Obwodnicę Trójmiasta. Sytuacja pogorszyła się na niej w ostatnich latach z uwagi na suburbanizację, czyli przeprowadzki z centrów Gdańska i Gdyni na obrzeża miast.

Dopiero po uruchomieniu OM będą mogły ruszyć prace przy rozbudowie OT. Wcześniej jest to praktycznie niemożliwe, ponieważ prace na istniejącej ekspresówce wywołałyby ogromne perturbacje w ruchu na terenie całego regionu.

Miejsca

Opinie (322) 3 zablokowane

  • (20)

    Trójmiasto (Gdańsk, Sopot i gdynia) przede wszystkim!

    • 90 21

    • Po budowie A1 byla dlugo u nas pustka z inwestycjami (5)

      Nawet Szczecin bedzie mial ekspresowki w 4 strony a my tylko w dwie: S7 i A1

      Trasa kaszubska powinna byc w calosci czyli za Lebork!!!
      Co do OM to czy sad admin nie ma jakiegos grafiku? Miza by czekac do konca swiata

      • 14 2

      • (4)

        W morze byś chciał mieć poprowadzoną ekspresówkę?

        • 15 2

        • Ważne że do torunia można dojechac ! (3)

          • 8 4

          • uważasz, że do Torunia nie powinno być dojazdu gamoniu? (2)

            • 4 3

            • zachowaj kulturę

              ciulu

              • 0 2

            • Radio Taty R. dociera wszędzie

              to po co dojazd tam?

              • 0 0

    • Ahh ten nasz poranny trollcio od pierwszego komentarza. Zawsze na niego można liczyć. (7)

      Hejcik na Gdynię z rana jak śmietana. Co tam w gdańsku słychać?

      • 14 9

      • (6)

        Gdzie pocisk na Gdynie? Jakieś kompleksy? To chyba był pocisk na całe trójmiasto.

        • 11 2

        • Dostanie lizaka od szefa

          Nie niszczcie jego marzeń

          • 8 6

        • (4)

          A gdzie tu jakiekolwiek pociski?

          • 3 2

          • Gdańsk, Sopot i gdynia

            bardzo subtelnie

            • 3 2

          • pisownia

            • 5 2

          • jestes debilem czy tylko udajesz? (1)

            • 1 1

            • on jest za głupi żeby udawać

              taki sam aktor z niego jak z Kaczyńskiego

              • 1 1

    • budujcie bo nie mam gdzie

      latać swoją hondą po modyfikacji

      • 1 7

    • wasi lokalni oczywiście nie są w ogóle winni? (1)

      • 0 3

      • wasi lokalni

        OOO!! odpad z pisuaru wypełzł i wydalił odchody.

        • 0 0

    • Debilny artykuł i jeszcze bardziej debilne argumenty - niestety "Pogromca korków" znowu zaczął pisać na zamówienie (2)

      1.OM nie odciąży ZOT, bo nikt nie będzie się pchał w Straszynie na drogę dłuższą od 15 kilometrów, żeby trafić do Wielkiego Kacka!
      2. Ta trasa załatwia tylko ruch lokalny GKS + GKA do i z GA/GD/GSP. Zaprojektowano ją po to, aby lokalnym baronom ułatwić wyjazd na kaszubskie dacze, ale tego nie wolno w naszym mieście mówić, wszakże jesteśmy bastionem peowskiego betonu, niestety.
      3. Dlaczego nikt nie pisze, że sprawa trafiła do Sądu z powodu uporu poprzedniej dyrekcji gdańskiej Gdaki? Były sensowniejsze warianty, ale nie, my tu rządzimy i nikt nam nie podskoczy. A teraz, jak ludzie się słusznie wkurzyli i oddali sprawę do NSA, to płacz, którego można było uniknąć.
      4. Dlaczego nikt nie przedstawia analizy kosztów poszerzenia ZOT do 3-4 pasów ruchu w każdym kierunku c/a OMT? Może dlatego, że nie wyjdzie, a może dlatego, że jednoznacznie wykaże, ze OMT jest planowana tylko i wyłącznie dla pkt-u 2
      5. Dlaczego nikt nie napisze, że ZOT po budowie OMT miała być przekształcona w drogę gminną (czytaj wszystkie koszty ponosiłoby Trójmiasto).
      6. Argument o zapchaniu ZOT nieograniczonym światłami ruchem 20 tyś. aut z kierunku Rumi jest tak kuriozalny, że głowa mała. Z tych 20 tyś, jedynie maks. 5-10 % jedzie dalej, niż do węzła Wiczlino. Samochody z rejestracją GPU i GWE w Gdańsku to ułamek procenta. Tranzyt wschód - zachód jest na poziomie 10% całego ruchu, w dodatku oni płacą za przejazd każdego kilometra i nikt nie pozwoli kierowcy jechać dłuższą trasą i w dodatku droższą. Wiem, osobówki nie płacą, ale oni to 5% tranzytu (pomijam wakacyjne weekendy).
      7. OMT w takim kretyńskim kształcie zabiłaby ruch na dojeździe do Gdyni od strony Wielkiego Kacka i na odcinku do Morskiej - niekontrolowany światłami (argument tzw. "drogowców") wtłoczyłby 30-40 tyś samochodów z rzekomego tranzytu na Chwaszczyńską i na ZOT, która w tym miejscu i tak bardzo często latem przytyka się.

      • 9 4

      • W którym żłobku uczą takich mądrości? (1)

        1. Bardzo dużo śmiga ruchu ZS, BY, NE i NO bo kochają się w paniach, które są
        GD, GSP, GA i GSL.
        2. OM wraz z ZOT dążą do OPAT-a, bo tylko w tym klasztorze będzie spokój (no może jeszcze znależć spokój przez A1 w BT - u Taty wszystkich wiernych Radiu z Trąbą).
        3. Sensowny wariant to ominąć Hel przez zatokę pucką, za latarnią morską Stilo wybudować tunel do elektrowni atomowej w Żarnowcu - a dalej to już poleci.
        4. Wówczas minimum odwołań od decyzji środowiskowych (chyba, że poskarżą się flądry bałtyckie lub fokarium helskie).
        5. Gdyby były takie odwołania - to uznać za niezgodne z konstytucją i nie publikować w Dzienniku Ustaw.
        6. I tyle w debilnym temacie. Pozdrowienia dla sąsiadów w pensjonacie Kocborowo!

        • 0 6

        • Tworki, Kocborowo czy Srebrzysko?

          • 1 0

  • Zrozumcie to. (22)

    Nie ma i nie będzie obwodnicy metropolitalnej bo mieszkańcy Trójmiasta za swój bunt przeciwko nowej władzy zapłacą brakiem środków na takie inwestycje. Gniew überprezesa to sprawi.

    • 214 115

    • Posępny Prezes, ewentualnie Smutny Naczelnik. (4)

      • 27 10

      • No smutne to jego życie (3)

        Ciągle robić ludziom pod górkę, dzielić naród i nie mieć przyjaciół.... Nawet dzieci w szkole specjalnej go nie chciały.... Ech... Co robić? Pozostały mu tylko małe wojny....

        • 34 11

        • Otumaniony ciemny lud pisowski spija słowa z jego ust (2)

          jest dla nich Bogiem Panem i Szamanem

          • 28 14

          • Usłużni idioci i popaprane robaczki

            Kolesie królika a nie prezesa wykupili dawno tereny którymi ma przebiegać trasa kaszubska i wokół niej i teraz skowyczą że interes może nie wyjść . A głupie robaczki im w tym tylko pomagają . Nie ma to jak usłużni idioci.

            • 8 8

          • w Ameryce Południowej i Afryce też watykan ludziom wodę z mózgu robi

            wystarczy popatrzeć na youtube,
            widać u nas taka sama ciemnota jak tam w dżunglii

            • 3 1

    • nie pitol głupot (1)

      Przez ostatnie 10 lat obwodnica metropolitalna to był głównie PR lokalnych baronów i kiełbasa wyborcza. Naprawdę sporo było czasu i sprzyjającej koniunktury politycznej żeby rozpocząć budowę. Gadanie, że obecny rzad centralny jest wszystkiemu winny to zbyt duże uproszczenie. Tym bardziej, że niech lokalne PO kwiczy co chce ale na parę rzeczy kasę przyznał ten znienawidzony obecny rząd.

      • 36 31

      • Chyba żartujesz

        tylko nie wiem czy specjalnie czy z niewiedzy. 10lat temu tego nawet nie było w planach, bo w skali Polski to nie był priorytet ale przez ten czas zrobiono wszystkie potrzebne dokumenty i ogłoszono przetarg.

        • 12 4

    • Głupoty pleciesz

      bo porzednicy przez 8 lat ją wydbudeowali gdy mieli pełnię władzy;). Wiesz czemu nie wybudowali? Ano musieli nakupowac na śladzie obwodnicy działek i pobudowac tam domy tak aby wyłudzić potem dopszkodowania a to trochę trwało

      • 32 24

    • Co ty pie@#$%^ (5)

      Wam ta propaganda kolesi z PO mózg wypaliła, Ludzie przestańcie skłócać się nawzajem , Do tego dąży przegrany układ..... przez ostatnie 8 lat przekręt za przekrętem, a teraz Trybunału i praworządności bronią, a Sami nas okradli z OFE i sprzedali za graosze aby kieszenie sobie napełnić

      • 34 28

      • stek kłamstw (3)

        PO nie okradła z OFE, tylko przesunęła środki by nie płacić prowizji funduszom. Co prawda ta kasa była tam bezpieczniejsza, bo obecny socjalistyczny rząd przejada to m.in. na 500+ w tempie 25mld rocznie. Na 500+ idzie kasa na nasze emerytury! Potem będzie płacz.
        A co do Metropolitalnej to nie jest droga osiedlowa, która można wytyczyć i zaprojektować w miesiąc. Od wielu lat trwały prace aby przygotować tą inwestycję.

        • 26 19

        • (2)

          Nie rozśmieszaj mnie człowieku. Nie płacić prowizji? W czym był problem, aby zapisać w ustawie, że prowizja należy się od tego, co zarobisz, a nie od składki? Żaden, ale PO chciało sobie dać czas żeby wygrać wybory i chwalić się w kampanii, jak oni to nie naprawili ZUS-u, a później się zobaczy. Tych pieniędzy już dawno z ZUS-ie nie ma i nie poszły na 500+, tylko na obecne emerytury. Zorientuj się, jak działa obecny system emerytalny. Od początku zapis na Twoim koncie w ZUS-ie był wirtualny, bo tych pieniędzy tam po prostu nie ma.

          • 19 12

          • (1)

            Przesunięcie zmniejszyło na papierze dług publiczny, co pozwala dalej się zadłużać , czyli wydawać kasę na 500+. Gdyby nie było przesunięcia obligacji z OFE do ZUS to już teraz włączyłyby się mechanizmy bezpieczeństwa limitu długu i nie byłoby socjalu, tylko zrównoważony budżet. Teraz mamy rekordowe 60 mld deficytu.
            Tak więc przesunięcie środków pozwoliło na dalsze zadłużanie, co wpływa na stabilność finansów państwa w przyszłości, a to od budżetu zależą nasze emerytury, ponieważ jak sam zauważyłeś ZUS nie ma żadnych pieniędzy. Obecnie dotacja do ZUS z budżetu to 85 mld rocznie, i szybko rośnie. Nasze emerytury to może 500 zł, wg obecnej siły nabywczej.

            • 10 2

            • Przesunięcie zmniejszyło zadłużenie zewnętrzne wobec budżetu państwa, ale zwiększyło wewnętrzne - wobec obywateli. Jak fundusze z OFE były kradzione, nie przesuwane, nazywajmy rzeczy po imieniu, nie było mowy o żadnych 500+ czy innym socjalu. Deficyt wynosi 60 mld, ale w latach wcześniejszych też tyle wynosił, tylko dzięki kreatywnej księgowości Rostowskiego część potrzebnych pieniędzy dla ZUS dawano w formie dotacji, co wliczało się do deficytu, a część w postaci pożyczki, której do deficytu się liczy bo w założeniu kiedyś ma być zwrócona, ale pożyczkę umarzano, więc de facto była to dotacja.

              • 1 2

      • to noe może być prawda

        tak samo jak to ze Donaldino każe nam przyjąć 120 tys terrorystów i grozi sankcjami

        • 8 14

    • To samo gadałeś z Trasą Kaszubską. I co teraz? Będzie? Będzie, nie cała, ale będzie. Poza tym, czy w interesie trójmiejskich portów jest wyprowadzanie tranzytu z południa kraju poza trójmiasto? Nie sądzę. To za czasów PO została skopana decyzja środowiskowa, przez którą jest teraz cały ten bajzel z OM. Podziękuj swoim idolom.

      • 13 19

    • rąb się robaku

      • 2 0

    • bełkot

      • 1 0

    • a może wasza głupota?

      • 1 0

    • znowu leków nie wziąłeś (1)

      • 2 0

      • on wszystko ruską wódką leczy

        takie tradycje u nich pod białoruską granicą mają

        • 1 0

    • za głupotę się płaci

      nie płacimy wam za politykowanie tylko za administrowanie

      • 0 1

    • głupoty piszesz

      • 0 0

  • Wyrzucanie pieniędzy państwowych............ (29)

    Poprawienie przepustowości istniejącej obwodnicy poprzez dodanie kolejnego pasa ruchu, a nawet 2 pasów ruchu, oraz sprawne wyprowadzenie tego ruchu dalej, poprzez budowę OPAT i trasy do portu w Gdyni poprowadzonej za torami od Chyloni równie skutecznie rozwiąże problemy, ale wyjdzie 2 razy taniej. Do tego znacznie taniej wyjdzie rozbudowa istniejące trasy S6, niż przedzieranie się przez las z Trasą Kaszubską, która tak na prawdę jest drogą do nikąd. Symulacje komputerowe wskazują jednoznacznie, że takie rozwiązanie jest równie skuteczne, ale bardziej racjonalne ekonomicznie i mniej ingeruje w środowisko niż kosztowna budowa Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej. Czyżby firmy "znajomych króliczka" aż tak bardzo musiały się dorobić, że lansowany jest najdroższy wariant? Mam nadzieję że ktoś w Warszawie zweryfikuje te plany i jeszcze raz zastanowi się nad tym czy warto realizować najdroższy scenariusz, jak można 2 razy taniej a równie skutecznie.

    • 116 204

    • "Trasa Kaszubska...drogą do nikąd"

      Odezwał się hrabia z Żabianki, co to świata poza swoim nosem nie widział

      • 55 15

    • A za 5 lat kolejne 2 pasy a potem kolejne 2 (1)

      I tak bez końca.

      • 33 10

      • a za 10 kolejnych lat kolejna obwodnica obwodnicy?

        I tak bez konca.

        • 11 11

    • Żeby poszerzyć obwodnicę Trojmiasta trzeba "mieć" którędy puścić ruch samochodów. Inaczej nie pojedziesz kolego.

      • 43 6

    • (3)

      Dziś obwodnica powinna mieć po 3 pasy, ale jak powstanie Trasa Kaszubska to mamy dołożyć kolejne?

      To ile ma być pasów w jednym kierunku - po 4 czy 5?
      A co się stanie, gdy będzie wypadek i cały ruch pójdzie przez Gdansk?

      • 6 13

      • (2)

        Właśnie wtedy przyda się Metropolitalna, jako bypass z okazji wypadku lub remontu OT.

        • 16 7

        • Nawet więcej, aby przebudować obecną obwodnicę konieczna jest najpierw OM.

          • 19 3

        • Wow, wybudowanie trasy za kilkaset milionów z powodów, które podałeś to straszliwa bzdura.

          • 0 0

    • Dobrze gada (7)

      Trasa Kaszubska to jeden z najbardziej debilnych pomysłów ostatnich lat, żeby autostradę do Żukowa robić ? Co to jakiś pępek świata ?

      • 13 52

      • Ty głupi jesteś? Trasa Kaszubska biegnie w stronę Lęborka nie Żukowa.

        • 32 1

      • Żukago

        • 7 1

      • (3)

        Nie. Ale jak będzie obwodnica Żukowa to nie będziesz musiał stać w gigantycznych korkach jadąc ze swojego dwudziestometrowego apartamentu na Szadółkach na Kaszuby.

        • 20 5

        • (2)

          jak debile jadą wszystkie o jednej godzinie to niech stoją

          • 2 7

          • (1)

            napisał debil o sobie

            • 2 1

            • coś gnoju nie pasuje?

              • 0 0

      • Trasa Kaszubska to inny kierunek.

        • 5 0

    • OM absolutnie rozwali... Kaszuby ale i Trójmiasto (1)

      Ludzie zasiedlą obszar śmierci od Sulęczyna po Zatokę. Ze 100 tysięcy mieszkańców ucieknie i wytnie Kaszuby. Koszty obsługi i korki tylko się zwiększą. Morderstwo. Rozwój przez rozpiepszanie

      • 11 14

      • Masz jakiś problem z tym, iż ludzie wyprowadzą się pod Gdańsk?

        • 3 2

    • Którędy objedziesz obwodnicę w przebudowie przez min. 2 lata??? (1)

      • 4 4

      • Przelecę.

        • 1 1

    • Donikąd?Pamiętaj, że mam Województwo Pomorskie a nie Trójmiejskie.

      • 1 0

    • "Symulacje komputerowe wskazują jednoznacznie" (1)

      potrzebne źródło

      • 7 2

      • , każdą symulację robi człowiek, i wystarczy właściwie podkręcić parametry.

        • 1 0

    • słoiki z tego portalu potrzebują tych dróg

      • 2 1

    • zgadzam sie calkowicie, szybciej taniej srodowisko duzo lepiej bo i tak wiekszosc ali napolmnoc a nie na zachod !!!

      • 0 3

    • Popieram. OPAT ważniejszy niż dublowanie istniejącego, czyli budowa OM. (1)

      Ale z tymi 2 dodatkowymi pasami na OT to przesadziłeś. Nawet obwodnica Berlina nie ma tylu. Rozbudowa do 3 pasów - OK, zgadzam się.

      • 5 4

      • Burak że śledziowa

        • 0 1

    • matko swięta

      ale się gość rozpisał... ktoś streści ?

      • 0 0

    • ...

      Ciekawe na jakiej podstawie twierdzisz ze poszerzenie obecnej obwodnicy wyniosłoby połowę mniej. Skąd te wyliczenia, masz jakieś choćby powierzchowne kalkulacje które mógłbyś przedstawić zanim się wypowiesz ?. Zdajesz sobie sprawę że przebudowa wiąże się z ograniczeniem ruchu a przecież go przybywa (czyt. artykuł). Powinieneś też kolerzko wysilić szare komórki i zdać sobie sprawę że problem nie polega na za wąskich drogach szybkiego ruchu tylko na ich braku!

      • 0 1

  • Przecież to oczywista oczywistość za tych rządów nie będzie żadnej OM! (4)

    • 111 49

    • nie ma OM bo poprzedni rząd przez 7 lat kiwnął palcem w tym kierunku

      trudno oczekiwać, że ten przez niecałe 2 zrobi porządek ze wszystkim na raz

      • 15 17

    • a przez 8 lat rządów PO to ile tej Obwodnicy metropolitalnej niby powstało? (1)

      ważniejszy jest OPAT. Trojmiasto to nie tylko Gdańsk...

      • 13 11

      • i bardzo dobrze że nie powstało bo to pieniądze wyrzucone w błoto!

        • 6 10

    • Precz z fatalną Obwodnicą!

      Obwodnica nas zabije, zabije całe Kaszuby i dobije trójmiasto suburbanizacją

      • 4 12

  • Wezel Chwaszczyno (7)

    Bez mozliwosci zjechania na Chwaszczyno...
    Nie dziwie sie, ze wstrzymali.

    • 62 19

    • A co to jest chwaszczyno zeby droga ekspresowa miala zjazd? (3)

      Przeciezz to wies wiec nie oczekuj

      • 19 14

      • Z dużą ilością mieszkańców.

        • 13 10

      • (1)

        Przez Chwaszczyno mógłby pójść jeden ze zjazdów do Gdańska Spacerową.

        • 7 3

        • I tak

          właśnie było w planach!

          • 7 0

    • Całkowicie nie rozumię węzła Chwaszczyno. (1)

      Przecież obwodnica metropolitarna miałaby sens gdyby skracała drogę z południa i wschodu na zachód.
      Z Żukowa powinna odbijać na zachód w kierunku Lęborka.
      A tu mamy zygzaki.
      I ludzie wbijając w nawigację trasę, pojadą obwodnicą i ewentualnie przez drogę zieloną do Chwaszczyna i dalej do Lęborka.

      • 1 2

      • Chwaszczyno jest tak zakorkowane mieszczuchami

        budującymi domki i osiedla na kaszubach, ze przepustowość już dawno została maksymalnie przekroczona. Codzienne stanie w kilkukilometrowym korku do ronda jest delikatnie mówiąc uciążliwe. Proszę obadać ten temat na trafficu google maps. Jest to najbardziej zakorkowana okolica 3m. Ten węzeł jest niezbędny!

        • 1 0

    • Bo zgodnie z wolą protestujących Trasa Kaszubska zostanie włączona do obecnej obwodnicy w Gdyni, a nie na węźle w Osowej (jak to było pierwotnie zaplanowane).

      • 0 0

  • Obwodnica Metropolitarna pozostanie na papierze (3)

    • 74 7

    • Akurat w tym kształcie i przebiegu to i lepiej (1)

      tak zwana OM żadną obwodnica nie jest. Zaden kierowca z południowej polski nią nie pojedzie na półwysep bo żadna porządna nawigacja nie pokaże tej trasy jako krótszej.Wątpię tez zeby mieszańcy trójmiasta jeździli tamtędy z gdy do gda i z powrotem z tych samych powodów.

      • 1 1

      • "Zaden kierowca" piszesz na podstawie jakiegoś doświadczenia naukowego, jakiś badań, czy tylko na podstawie własnego widzimisię?

        • 1 1

    • jak obwodnica ma się zakorkować
      to jak nazwać ten ruch co jest teraz ??
      ciekawostką jest, że za zeszły rok samej akcyzy za sprowadzone auta było ok 14 miliardów złotych, ciekaw na co poszły
      bo na pewno nie na drogi, bo jak widać było by 6-7 takich obwodnic
      a gdzie ka$a z akcyzy za paliwo co wynosi ok 60-80% ceny paliwa
      dlaczego nikt o tym nie napisze

      • 2 0

  • (3)

    Nie ma kasy do Torunia poszły

    • 135 48

    • "kasy poszły do Torunia" o_O (1)

      tym razem przesadziłeś z tymi grzybami, kolo

      • 6 14

      • olo grzybki na śniedanko były popite spirytem?

        • 3 5

    • i na 5 set minus dla nierobów.

      co tydzień ostra gorzała i nowy telewizor raz na rok.
      taaaacy polacy bogaci.

      • 0 0

  • W PiSlandii nie buduje się dróg dla ludzi (17)

    Tylko dla prezesa i fanatyków. Więc póki jest pewien zacietrzewiony mały niespełniony człowieczek u steru w tym kraju a zwłaszcza na Pomorzu nie ma co liczyć na inwestycje.
    Odsuniecie robaka co drąży i dzieli ten kraj a inwestycje ruszą.

    • 133 102

    • (9)

      Dlaczego PO nie wybudowała OM?..........bo nie było kasy na nią. Tak więc milcz mały człowieczku !

      • 16 15

      • (1)

        Bo trwały analizy i prace przygotowawcze.

        • 14 7

        • Bo trzeba było wykupić działki żeby zarobić . A wiadomo że głupi tłum łyknie wszystko i teraz broni interesów popaprańców jak swoich .Każdy kto choć trochę zna tamte tereny wie o tym a głąby tutaj pyszczą i się mądrzą .

          • 4 4

      • (1)

        Proces planiwania takiej drogi to kilka lat. Pis nie kontynuuje swojej polityki drogowej jak i po bo przesadzili z socjalnym.
        Przestaną już w ogóle powstawać nowe drogi a za parę lat będziemy na kroplowce niemiec i tak o to wstajemy z kolan.
        Czy myślicie że facet który nie ma konta w banku przemyslal 500+

        • 9 4

        • Mamy kontakt z jasnowidzem? Przecież żyjemy w państwie teoretycznym wg PO to o co halo? Skąd ta troska?

          • 1 2

      • Zapoznaj się z historią dokumentacji (2)

        I tym jak były kłody pod nogi rzucane to zobaczysz czemu było opóźnienie.

        • 7 1

        • chętnie, daj się zapoznać

          • 1 0

        • Przebieg trasy był fatalnie zaprojektowany, wręcz bezmyślny. Protesty ludzi były odrzucane na potęgę, a spotkania konsultacyjne, to jedna wielka farsa. Gdyby trasa omijała skupiska ludzkie, nie byłoby tematu i sprawy załatwione byłyby znacznie szybciej.

          • 2 2

      • Precz z tą drogą! Ona zamorduje Trójmiasto. Ogarnijcie się mieszkańcy (1)

        bo skretyniali prezydenci się nie ogarną

        • 5 6

        • Ona zamorduje Trójmiasto.

          Oto macie efekt nadmiernej konsumpcji denury kupowanej za 500+, a to zjawisko dopiero zaczyna się rozkręcać.

          • 1 1

    • 8 lat Nowaku nie starczyło ci na wybudowanie tej drogi w twoim województwie, a (2)

      a teraz płaczesz? Płaczesz, że koledzy kupili działki na trasie OM a teraz żądają rekompensaty bo trasa te działki ominęła??

      • 8 7

      • PiSowiec się aktywowal

        • 6 2

      • i dobrze zrobili, ta droga to absurd

        • 3 6

    • troll na słuźbie (1)

      • 4 0

      • To zwykły odpad z rynsztoka wyciągnięty przez szefa propagandy kc pis niejakiego plaszczajka.

        • 0 0

    • To czemu twoi idole nie zbudowali tu dróg? (1)

      mieli dwie kadencje i pełne poparcie w mediach. Niech zgadnę - bo kradli i zbierali zegarki? Oddal się nagle do Brukseli za twoim wodzem.

      • 3 6

      • Może coś dotrze do tłuka,chociaż wątpię.

        Nowaka ciągali za zegarek wart marne 15 tysięcy. Zainteresuj się niejakim szyszką co spowodował pogrom drzew i Puszczy Białowieskiej, nie wpisał do oświadczenia majątkowego stodoły wartej 700 tysięcy i co? nikt go nie ruszy, bo to norma w tej dojnej zmianie.

        • 0 1

  • K*wa, interes 5 mieszkańców blokuje inwestycję (22)

    potrzebną dla całego regionu! To chore!

    • 212 26

    • Jarkowni nie potrzebna jest ta inwestycja (6)

      więc nie buduje
      za poprzednich rzadów Polak też wstrzymał budowę A1
      dopiero PO wybudowało

      • 36 22

      • Pamiętamy!!!

        • 20 6

      • (1)

        Nudny jesteś

        • 9 11

        • Co? zabrakło argumentów a właściwie nagranie w pustym łbie się skończyło i więcej nie pomieścili na odtwarzaczu zainstalowanym w wydziale propagandy kc pis.

          • 0 1

      • (2)

        Tak, i Jarek dał kasę tym 5 ludkom żeby zaskarżyli decyzję środowiskową. Weź się zastanów trochę...

        • 20 12

        • (1)

          Jarek dał kasę wielu ludziom
          Jasinski kumplel Kaczyńskiego z PC 3mln zł w zeszłym roku

          • 9 5

          • Może i tak, ale nie dał tym konkretnym.

            • 6 3

    • Nie wiń ludzi za to, że dbają o swój interes (3)

      problem leży w tym, że "Sprawa nie drgnęła w sądzie od pół roku."

      Uprzedzę następne komentarze. Reforma sądownictwa PiSu nie sprawi, że sprawy nagle przyspieszą.

      • 26 0

      • olo (2)

        a może zakazać tym ,,dbającym o swój interes,, wjazdu do Gdańska?bo ja też dbam o swój interes i nie chcę żebym stał w korkach i miał dziurawione drogi przez ich samochody...

        • 3 2

        • a to Gdańsk jest Twoją własnością? (1)

          nie interesuje mnie gdzie płacisz podatki tylko czy jesteś właścicielem miasta

          • 2 1

          • olo

            tym tokiem rozumowiania nadal byś łapał motyle na Mazurach,a podróż do Gdańska odbywał balonem..

            • 1 1

    • Eugeniusz Patoka przyznał, że wniosek odwoławczy złożył po tym, jak po przedstawieniu swoich postulatów został obojętnie potraktowany przez projektantów.

      Czytaj wi�cej na:
      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Czy-5-osob-moze-zablokowac-budowe-Obwodnicy-Metropolitalnej-za-21-mld-zl-n110234.html#tri

      • 7 2

    • Genowefa Zasada, sołtys Glincza. Odwołanie złożyła ona wspólnie z Bartoszem Radko.

      Czytaj wi�cej na:
      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Czy-5-osob-moze-zablokowac-budowe-Obwodnicy-Metropolitalnej-za-21-mld-zl-n110234.html#tri

      • 7 3

    • zastrzeżenia do wydanej decyzji środowiskowej jest pani Małgorzata Mejer.- Oprócz tego, że moje postulaty nie zostały wysłuchane,

      Czytaj wi�cej na:
      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Czy-5-osob-moze-zablokowac-budowe-Obwodnicy-Metropolitalnej-za-21-mld-zl-n110234.html#tri

      • 8 3

    • (3)

      Rozmawialiśmy także z wójtem Kolbud Leszkiem Grombalą, który także zaskarżył decyzję środowiskową.- Chcemy, by obwodnica powstała, ale mieszkańcy naszej gminy nie zostali wysłuchani przez drogowców, co właśnie poskutkowało złożeniem odwołania

      Mieszkańcy zostali wysłuchani przez drogowców - chcieli obwodnicy w zaprojektowanym układzie a nie w przebiegu proponowanym przez wójta I ratującym wyłącznie jego intratne interesy. Ci wójtowi mieszkańcy to powyższy Patoka. Razem ten szwindel wymyślili.
      Poczytajcie sobie na stronie stowarzyszenia Gmina Nasz Dom

      • 19 2

      • (2)

        Grombala za zaskarżenie decyzji środowiskowej i w ten sposób zablokowanie rozwoju gminy powinien zostać wywieziony na taczce.

        • 13 1

        • Na taczce powinni wywieźć patoke i innych nie.myślących ludzi (1)

          Którzy to blokują . Widać jak bardzo nasze społeczeństwo jest zacofane i nie chce pomóc innym obywatela iść do przodu. No bo przecież jak koło.domu będzie obwodnica to główka będzie bolec . Patoka i inni pomyślcie co wy robocie . A jak wam sie nie podoba inwestycja to powinniście płacić każdej osobie stojącej w korku odszkodowanie za to ze blokujecie swoją głupotą potrzebną inwestycję. Jak to sie mowi za głupotę trzeba płacić więc powinni was pociągnąć do odpowiedzialności.

          • 13 2

          • Patoka broni swoich interesów bo ma w tej okolicy pełno ziemi którą chciał opchnąć deweloperom a teraz nikt jej nie kupi. Ma do tego prawo. Ale Grombala zaskarżając decyzję środowiskową gra przeciwko gminie, bo gdzie nie ma dróg nie ma rozwoju.

            • 7 1

    • ta inwestycja jest chora, to jest paranoja i morderstwo na organiźmie Pomorze (3)

      na Kaszuba oraz na Trójmieście. Ta Obwodnica to hardkor dla Trójmiasta i mizerykordia dla i tak już rozwalonych Kaszub

      • 5 15

      • miłosierdzie dla Kaszub ? (2)

        To chyba dobrze

        • 3 1

        • (1)

          mizerykordia - tak nazywał się krótki sztylet do dobijania śmiertelnie rannego przeciwnika, żeby się nie męczył.

          • 2 0

          • W skrócie "kordzik".

            • 1 1

  • Po co komu ta obwodnica??? (11)

    • 55 143

    • (2)

      kilku nawiedzonym kierowcą baz pomyslunku

      • 14 17

      • Po co komu twój wpis? (1)

        Kilku nawiedzonym trollą

        • 18 11

        • trollą nawiedzonym Kilku

          • 9 1

    • Żebyś miał zawsze świeżą dostawę cebuli w Biedzie.

      • 10 4

    • Ta Obwodnicta to śmierć dla całego Województwa (5)

      - dalsza suburbanizacja
      - dalsze wycinki lasów
      - dalsze rozjeżdżanie Kaszub
      - jeszcze większe korki i jeszcze większe koszty obsługi życia
      - jeszcze więcej aut

      • 7 16

      • jo jo (1)

        lepiej w bloku siedzieć cicho i się nie ruszać

        • 4 1

        • lepiej siedzieć w samochodowej puszcze

          bo się nawiało z Trójmiasta na wiochę i teraz trzeba autostradę do roboty przez góry i lasy dla jaśniepaństwa w TDI

          • 4 6

      • (2)

        Suburbanizacja jest naturalnym trendem

        Rozjeżdżanie Kaszub - co to za bzdura.
        Koszy życia większe gdy mieszkasz poza Gdańskiem? Wątpię.
        Więcej aut? Wątpię, bo granicą jest ilość kierowców i to granicą już bliską do osiągniecia.

        • 5 2

        • granicą jest ilość samochodów na mieszkańca, na razie mamy w GD absurdalne 600 / 1000 (1)

          możemy mieć i 900 na tysiąc.

          A koszty społeczne: krajobrazowe, wycinki, koszty infrastrukturalne i odpływ podatków. To są olbrzymie koszty. Suburbanizacja jest naturalna w naszym klimacie mózgowym, ale trzeba z nią walczyć, na pewno nie budując wyjazdówki na pipidówy

          • 1 2

          • Ilość samochód na 1000 mieszkańców może być i 2000. Nie ma to żadnego znaczenia.

            A koszty społeczne:
            - odpływ podatków - rozwiązuje się inaczej pozyskując pieniądze na cele miast.
            - co jest lepsze dla krajobrazu - małę domy jednorodzinne czy skupiska bloków?

            Zamiast walczyć z normalnością, trzeba uznać iż każdy ma prawo mieszkać tam gdzie chce, a nie tam, gdzie komuna mu nakazuje. Niestety wielu woli decydować za innych.

            • 3 3

    • jakbyś się wynurzył

      z swojego falowca czasami to byś wiedział...

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane