• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co widać przez mgłę? Fakty i mity o gdyńskim lotnisku

Michał Sielski
12 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 11:38 (12 lutego 2014)
Po zakończeniu trwających obecnie prac nad systemami nawigacyjnymi w Rębiechowie będzie można lądować przy podstawie chmur nawet na 30 metrze. Po zakończeniu trwających obecnie prac nad systemami nawigacyjnymi w Rębiechowie będzie można lądować przy podstawie chmur nawet na 30 metrze.

- Nad lotniskiem w Gdańsku często jest mgła, więc zapasowe lotnisko w Gdyni będzie jak znalazł - przekonują władze Gdyni po tym, jak nad projekt ucywilnienia lotniska Gdynia-Kosakowo nadciągnęły czarne chmury, bo Komisja Europejska nakazała zwrócić 91,7 mln zł niedozwolonej pomocy publicznej. Rozwiewamy mity nie tylko na temat meteorologicznych aspektów funkcjonowania obu portów lotniczych.



Fakt nr 1: Mgła w Rębiechowie jest częściej niż w Kosakowie. Wcale nie oznacza to jednak, że samoloty lecące do Gdańska zostałyby tam przekierowane.

Władze Gdyni chętnie podkreślają, że lotnisko w Kosakowie jest lepiej położone geograficznie niż lotnisko w Rębiechowie. Ukształtowanie terenu oraz bliskość morza sprawiają, że na gdyńskim lotnisku jest mniej zawirowań pogodowych, które mogą utrudniać wykonywanie operacji lotniczych.

"Ciekawe, że decyzja [Komisji Europejskiej - przyp. red.] została ogłoszona właśnie w dniu, w którym Rębiechowo jest zamknięte z powodu panujących tam warunków pogodowych, a na Babich Dołach można spokojnie lądować. Ale oczywiście są tacy, co cały czas twierdzą, że drugie lotnisko nam niepotrzebne, bo można przecież wylądować w Warszawie i dojechać do Trójmiasta autobusem." - ironizował we wtorek na Facebooku wiceprezydent Gdyni Michał Guć, sugerując tym samym, że samoloty zawrócone z Gdańska mogłyby wylądować na lotnisku Gdynia-Kosakowo.

Postanowiliśmy sprawdzić, ile w tym wpisie zawartości merytorycznej, a ile... nieznajomości faktów.

- Z powodu mgły odwołano u nas 114 z ponad 35 tys. operacji lotniczych, jakie miały miejsce na naszym lotnisku w 2013 roku. To dokładnie 0,32 proc. wszystkich. Można więc porównać to do sytuacji, gdy dokładnie raz w roku w mieszkaniu z powodu awarii wyłączana jest ciepła woda. Czy to wystarczający powód do kupienia drugiego mieszkania, by móc skorzystać z niego tylko tego jednego dnia? - retorycznie pyta Michał Dargacz z gdańskiego lotniska im. Lecha Wałęsy.

Nawet jednak jeśli mgieł byłoby wielokrotnie więcej, to wcale nie sprawiłyby one, że w Kosakowie lądowałyby samoloty, które nie mogłyby wylądować w Rębiechowie.

Samoloty, które nie mogą lądować na danym lotnisku, wcale nie lądują na tym, które znajduje się najbliżej. Ich załogi kierują się do portu lotniczego, z którym agent organizujący loty ma podpisaną umowę. A takie umowy podpisuje się z dużymi portami, w których najłatwiej znaleźć rozwiązanie problemów dla większej liczby pasażerów. Czyli z tymi, które oferują najwięcej innych połączeń lotniczych oraz tymi, na których kategoria systemów ułatwiających lądowanie jest wyższa. Czasem decydują tak trywialne argumenty, jak np. wielkość płyty postojowej. Nawet jeśli w Gdyni powstanie lotnisko cywilne, to przez wiele lat będzie ono miało parametry znacznie niższe niż to w Gdańsku.

Zdarzyło się, że twój lot był wstrzymany lub opóźniony z powodu mgły w Rębiechowie?

Fakt nr 2: Lepszy ILS w Rębiechowie już powstaje i nie tylko mgła nie będzie istotna.

Dziś w Gdyni nie może wylądować żaden cywilny samolot, ponieważ lotnisko nie ma stosownych certyfikatów. W momencie, gdy je zdobędzie, to instalowane tam urządzenia (część prac została właśnie wstrzymana) i tak nie pozwolą na lądowanie dużych samolotów, takich jak Boeing 737 czy Airbus A320. One mogłyby pojawić się w Gdyni w 2019 roku - i to przy założeniu, że uda się zrealizować prace zgodnie z planem, co dotąd się nie udawało.

Z kolei lotnisko w Rębiechowie jest w trakcie modernizowania swojego systemu ILS (Instrument Landing System), który dziś ma najniższą kategorię - pierwszą. Pod koniec roku zakończą się prace nad instalacją dodatkowych elementów oraz urządzeń nawigacyjnych, które podniosą kategorię tego systemu do drugiej. Kolejny rok będzie trwało testowanie i uruchamianie systemu. Po uruchomieniu sprawi on, że piloci będą mogli lądować także przy dwukrotnie mniejszej widzialności niż dotychczas. To praktycznie całkowicie rozwiąże problem mgieł w Rębiechowie.

Fakt nr 3: Lotniska chcieli wszyscy. To prawda, ale tylko do czasu.

- Warto zastanowić się dlaczego funkcja lotniska zapasowego jest obecnie tak mocno akcentowana. Przecież na początku wszyscy mówili o cargo [przewozy towarowe - przyp. red.] i general aviation [małe prywatne samoloty - red.], bo głównym celem była ochrona lotniska przed degradacją i zamknięciem. Chcieliśmy zablokować ewentualne pomysły jego sprzedaży i przeznaczenia np. pod zabudowę mieszkaniową. To właśnie dlatego wszyscy w całym województwie i nie tylko popierali wtedy ten projekt - podkreśla szef klubu radnych PO z Gdyni, Tadeusz Szemiot, którzy w liście otwartym zażądali od prezydenta Gdyni odpowiedzi m.in. na pytanie, co stanie się z lotniskową infrastrukturą i wydanymi na nią pieniędzmi.

Władze Gdyni cały czas podkreślają, że list intencyjny w sprawie utworzenia lotniska cywilnego w Gdyni podpisali m.in. prezydenci Gdańska i Sopotu, marszałek, wojewoda i minister obrony narodowej. To prawda - taki list podpisano sześć lat temu, tyle tylko, że potem większość sygnatariuszy się z niego wycofała.

- Czy to znaczy, że ten dokument nie jest ważny? Można zapomnieć o jego istnieniu i udawać, że to przeszłość? Nie zgadzamy się na to - podkreśla wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.

Powierzone mu zadanie przekształcenia części lotniska wojskowego w cywilny port lotniczy miało być zwieńczeniem jego kariery samorządowej, swoistą wisienką na torcie. Nie spodziewał się jednak z pewnością, że tak trudno będzie ją przełknąć. Bo problemów nie brakowało od początku.

Już w 2005 roku prezydent Wojciech Szczurek stwierdził, że cywilne samoloty być może wylądują w Kosakowie już w ciągu kilku... miesięcy.

Dopiero jednak w grudniu 2009 r. zapadła decyzja mówiąca o tym, że polski rząd wydzierżawi grunty o powierzchni 254 hektarów, na których położony jest wojskowy port lotniczy, na okres 30 lat gminie Kosakowo, która następnie wydzierżawiła je spółce Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo.

Po drodze mieliśmy jeszcze protesty okolicznych mieszkańców, które skończyły się skróceniem pasa startowego, przerwanie budowy terminala i spór z wykonawcą prac budowlanych.

Lotnisko w Kosakowie powstawało, mimo że już w 2007 roku wiedzieliśmy, że lotnisko w Gdańsku będzie rozbudowane przed Euro 2012 i z jego przepustowością nie będzie problemu. Dziś ma spore rezerwy, liczone w milionach pasażerów.

Poparcie pomorskich samorządowców dla rozbudowy Kosakowa skończyło się właściwie rok po podpisaniu listu intencyjnego. Od tej pory za budową lotniska w Gdyni były już tylko władze miasta i popierający pomysł mieszkańcy.

Argument o "obowiązującej strategii województwa" też ma niewiele wspólnego z prawdą. Faktem jest, że w sporządzonym przed 2007 roku dokumencie o nazwie "Regionalna Strategia Rozwoju Transportu" było wprost napisane, że lotnisko w Gdyni może być uzupełnieniem portu lotniczego w Rębiechowie. Prognoza miała objąć 13 lat, ale została zmieniona. W obowiązującym obecnie Regionalnym Programie Strategicznym "Mobilne Pomorze" na budowę lotniska w Gdyni zgody już nie ma. Podobnie jak na finansowanie z publicznych pieniędzy, co we wtorek ogłosiła Komisja Europejska.

Aktualizacja, godz. 11:38 Do argumentu podnoszonego przez władze Gdyni, odnoszą się też samorządowcy, którzy w wydanym w środę oświadczeniu przekonują, że podpisując w 2005 list intencyjny mieli zamiar zabezpieczyć istniejącą infrastrukturę wojskową pod przyszłe możliwe wykorzystanie bazy Lotnictwa Marynarki Wojennej w Gdyni na potrzeby działalności lotnictwa cywilnego.

- Intencją naszą było nawiązanie bliższej współpracy lotniska wojskowego w Gdyni i Portu Lotniczego Gdańsk, a gdyńskie lotnisko miało w zamierzeniu obsługiwać tylko general aviation. Z całą stanowczością stwierdzamy, że celem zawarcia listu intencyjnego nie było rozpoczęcie budowy cywilnego lotniska w Gdyni i dlatego też w realizacji niniejszego nie braliśmy udziału - czytamy w oświadczeniu, podpisanym przez prezydenta gdańska Pawła Adamowicza, Sopotu Jacka Karnowskiego oraz marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka.

Pełną treść oświadczenia znajdziecie tutaj (PDF).

Miejsca

Opinie (578) ponad 20 zablokowanych

  • (30)

    Fakt 4. Prezydent Gdyni żyje kompleksami, i jak to młodszy brat będzie się szarpać. A jak coś zapsuje czy stłucze - 'mamoooo to ONI mnie krzywdzą'...

    • 378 147

    • Gdańsk ma stadion, ja mam stadion, Gdansk ma lotnisko ja mam lotnisko, (7)

      Jestem taki jak Gdansk, a nawet lepszy.

      Tylko mieszkańcy Ciebie nie chcą, Panie Szczurek.
      Jak dobrze, ze sa wybory.

      • 100 64

      • Gdansk ma ścieżki rowerowe, a ja nie mam

        I za to żegnam sie ze stolkiem

        • 86 40

      • (3)

        mow za siebie. pozyjemt zobaczymy jak wypadna wybory. Moj podpis ma gwarantowany.

        • 38 53

        • A mojego nie ma i całej masy Gdynian tez (2)

          Ponieważ :
          - nikt nas nie pytał czy chcemy płacić na lotnisko. Wystarczyło zadbać o wygodę transportu do Rębiechowa, a efekt byłby ten sam. Samolot to nie jest komunikacja codziennia i wcale nie potrzebujemy swojego lotniska. Jest coś takiego jak referendum, Panie Szczurek
          - codziennie lubimy w mieście jeździć na rowerze a w Gdyni sie nie da,
          - chcemy mieć utwardzone ulice a nie klepiska, po których jeździmy codziennie
          - chcemy by o planach miejscowych decydowali mieszkańcy a nie układ
          - mamy dosyć buty urzędniczej, np. Pan Karzynski potrafił w odpowiedzi na pytanie mieszkańca w dyskusji społecznej wypowiedzieć słowa : "pozostawmy to pytanie bez odpowiedzi" !!!!
          Dlatego nie będziemy głosować na Szczurka.

          • 65 25

          • Dokładnie tak

            Już lepiej trzeba było wydać te pieniądze na rozpoczęcie przygotowań do tunelu ze Śródmieścia do Oksywia (projekt) i zostałoby jeszcze na kilka nowych dróg i ścieżek rowerowych, niż na takie bzdury. Popieram. Tez nie głosuje już na Szczurka

            • 45 16

          • Sporej części Gdynian już stracił a do listopadowych wyborów jeszcze mu trochę ubędzie.

            • 20 9

      • Daj Pan spokój Panie Szczurek

        Jak sie Szczurka zaczyna rozliczać za swije niekompletne dzialania to wtedy wychodzi z niego prawdziwy gryzoń.Kąsa i atakuje wszystko i wszystkich po drodze. I to ma być bezstronność? To jest najzwyklejsze kurestwo!!

        • 23 12

      • Co widac za mgla?

        Okecie

        • 1 1

    • Szczurek ! (3)

      - co ?
      - DYMISJA !!!!

      • 60 40

      • Dymisja? to by była nagroda! (2)

        powinien zostać i posprzątać po tym całym "lotnisku". Niech się pogimnastykuje i znajdzie kasę którą trzeba zwrócić. Pan prezydent pewnie bardzo liczy na porażkę w wyborach - spokojnie zostawi cały bałagan i pójdzie "do biznesu".

        • 39 20

        • (1)

          Eh, przecież to nie Gdynia ma oddać kasę tylko Gdyni (i gminie Kosakowo) ma oddać lotnisko

          • 16 2

          • qba

            Tak tylko to gdynia wraz z kosakowem wylozyla 91,7 mln zl. Za te kase firma port lotniczy wybudowala budynki. W kasie portu lotniczego zostal milion a port musi oddac 91,7 mln. Wiec gdynia jest w plecy ladnych paredziesiat baniek

            • 6 2

    • PO przestało popierać budowe lotniska w Gdyni

      bo "lodów" nie może tam kręcić !!!

      • 45 55

    • Czy którys z gdańskich hejterów - bo dużo ich tutaj - i miłośników POparańców zauważył błąd w podpisie pod pierwszym zdjęciem? (4)

      Nowy ILS nie skóci parametrów dopuszczalnej widoczności do 30 m bo takiego systemu jeszcze nie wymyślono. Dalej jest tak samo rzeczowo jak w podpisie. Wniosek - głodna koryta gdyńska PO i hejterzy z Gdańska muszą nauczyć się myśleć logicznie.

      • 36 62

      • Widzialność (3)

        Widoczność to masz z okna "kolego". Błąd jest, autor miał zapewne na myśli wysokość decyzji (podstawę chmur).
        A przy ILS cat. IIIC możesz podchodzić przy ZEROWEJ widzialności i PODSTAWIE.
        Weź poczytaj i pomyśl zanim zaczniesz infantylnie krytykować.

        • 48 13

        • ciekawe kto zainwestuje tutaj w ILS IIIa/b/c :) to trochę więcej, niż Cat II (1)

          ILSIII wprowadza trzy radiomarkery wysokościowe na każdy kierunek podejścia. Co ciekawe, nie wszystkie samoloty mają zainstalowane moduły zgodne z ILS III i przy warunkach uniemożliwiających lądowanie na Cat II piloci robią "papa". O ILS Cat III zaczyna marzyć Warszawa, u nas Cat II ograniczy ilość przekierowań do pojedynczych operacji rocznie. Zabudowa i certyfikacja kategorii trzeciej w Gdańsku nie zwróci się przez najbliższe 15 lat.

          • 15 0

          • masz rację...

            .....ale cat II jest gwoździem do trumny z napisem "Argument - mgła na Rębiechowie biznesowym uzasadnieniem lotniska cywilnego w Kosakowie"

            • 16 0

        • gdzie w gdn III bitch pliiiz;) II w zupelnosci wystarczy. Mamy fajne lotnisko, ale bez przesady, do III to nam daleko.

          • 0 0

    • To może mała polemika z Panem Sielskim. Co jest faktem, a co jego inerpretacją. (4)

      On sam pisze, że w 2007 r. w strategii wojewódzkiej Kosakowo było wpisane jako lotnisko zapasowe dla Rembiechowa. Prognoza miała objąć 13 lat, ale została zmieniona. Tego, kiedy została zmieniona autor już nie podaje, a mnie by interesowało w którym roku postanowiono to zmienić. Rozumiem, że to akurat mały szczegół.
      Dalej autor pisze tak: "W obowiązującym obecnie Regionalnym Programie Strategicznym "Mobilne Pomorze" na budowę lotniska w Gdyni zgody już nie ma". Zajrzałem do Załącznik nr 1 Regionalnego Programu Strategicznego "Mobilne Pomorze" i na str. 16 mamy punkt 34 o treści: "Świadczenie usług dla lotnictwa biznesowego i ogólnego (GA) może odbywać się także na innych obiektach infrastruktury lotniczej w regionie, wpisanych do rejestru ULC. Istotną rolę w rozwoju sieci lotnisk w województwie pomorskim może mieć w przyszłości lotnisko Gdynia Kosakowo."

      Co więcej ta sama Strategia "Mobilne Pomorze" na str. 17 podaje w tabelce pod hasłem słabe strony rynku transportowego taki argument: "słaba konkurencyjność przewoźników lotniczych i morskich"

      Tak więc niech państwo ocenią, czy jest to fakt czy interpretacja pan Sielskiego z tą strategią. PS. Strategia "Mobilne Pomorze" pochodzi z sierpnia 2013 roku.

      • 39 9

      • "W przyszłości..." (1)

        Skoro jest z sierpnia 2013... to przyszłość jest trochę dalej niż w 2014 r.

        A lotnisko GA to nie Port Lotniczy Gdynia Kosakowo.

        • 8 23

        • Genialne kontrargumenty. Powaliłeś mnie. Nie wiem, co odpowiedzieć.

          GA to skrót od General Aviation (lotnictwo ogólne).

          • 15 4

      • zależy co kto sobie dośpiewa w tych zdaniach

        Szczurek czyta "słaba konkurencyjność przewoźników lotniczych i morskich" co jest bardzo ogólnikowym stwierdzeniem nie dotyczącym lotnisk (!!!) i widzi już oczami wyobraźni międzynarodowy hub w Kosakowie, loty rejsowe, setki maszyn tanich linii na niebie ponad Gdynią ...
        O tym, że własnie jako lotnisko General Aviation (znów szeroki dość termin) w tym np. dla biznesowych samolotów mogłoby funkcjonować to nadal wszyscy podtrzymują ale terminal i całe przygotowania był zupełnie w innym celu budowany i tu właśnie wizja Szczurka i pozostałych samorządowców się rozeszła. Rejsowych lotów nikt poza Wielkim Wizjonerem nie planował.

        • 4 0

      • Ta strategia to są tylko ogólniki a nie nakaz budowy. W strategii też jest mowa o lotnisku w Pruszczu, słyszałeś żeby Pruszcz wywalał 100 mln zł na terminal i inną infrastrukturę i powoływał Port Lotniczy Pruszcz Gdański??

        • 1 0

    • (1)

      brawo, w koncu artykul z garscia informacji, bo teorie o mgle i ladowaniu, gdzie popadnie juz mnie dobijaly. Ludzie mysla, ze to skm i wybierasz sobie dogodny przystanek. W koncu ktos napisal jak jest!

      • 29 10

      • popieramy ludzi patrzących realnie ;)

        • 6 1

    • a może starszy brat powinien pomóc młodszemu? (3)

      Po co Gdańsk z Gdynią ciągle się spiera, lepiej byłoby pracować razem...

      • 13 11

      • nigdy w życiu! Gdynia od lat wypina się na resztę sąsiadów w trójmieście i teraz mamy jej pomagać?

        oby tylko Adamowicz & Karnowski się na to nie porwali

        • 21 10

      • Pracować razem tak, ale pomóc w jaki sposób? Od lat Gdynia forsowała ten projekt a teraz inni mają za to płacić?

        • 15 5

      • Jak pomóc Gdyni?

        Co proponujesz? Ja mam wrażenie, że gdynianie świetnie się czują w roli Zosi Samosi i pomocy sobie nie życzą.

        • 6 0

    • Gdańsk i Sopot mają halę sportową i ja mam

      • 11 3

  • Dreamlajner i tak tam nie przyleci (4)

    • 99 30

    • drimlajner z natury nie lata

      • 30 5

    • ojtam, szczurek-mazurek wszystko ci obieca;) jesli wg niego w ciagu kilku m-cy mialy juz ladowac pierwsze samoloty...co za typ.

      • 12 5

    • Drimlajner lata tylko w symulacjach projektantów

      • 3 0

    • Gdynia- mistrz świata w umysłowym odpoczywaniu- ta maryjna wiocha stacza się

      jw

      • 5 7

  • to niech szrzurek utrzymuje lotnisko ze swojej kieszeni (9)

    fajnie tak bez konsekwencji wydawac pieniądze innych ludzie prawda?

    • 238 84

    • (5)

      Prawda, ale to nie przeszkodzi mu wystartować i zapewne wygrać w listopadowych wyborach. W poniedziałek podczas imprezy z okazji urodzin Gdyni dla 4 tys. seniorów poinformowano, iż artyści mają problem z dotarciem przez mgłę w Rębiechowie, podczas gdy w Kosakowie spokojnie mogli by wylądować. Jak widać propaganda trwa w najlepsze.

      • 39 24

      • (2)

        No bo to prawda, a nie propaganda.

        • 16 10

        • Prawda? Czyżby wszyscy artyści zmieścili się do awionetki?

          • 16 8

        • Ten artykol?

          • 0 2

      • To dlaczego nie wylądowali ? (1)

        • 2 6

        • Adamowicz im koła odkręcił

          A Komisja Europejska pożyczyła generator mgły od Putina i się udało storpedować kolejny wizjonerski projekt Wielkiego WIzjonera.

          • 5 0

    • za te 100 mln mozna bylo oddluzyc szpital, wyremontowac drogi (1)

      lub wybudowac kilka blokow z mieszkaniami, wynajmowac je i miasto mialoby staly calkiem spory dochod przez dziesiatki lat !

      • 22 11

      • Daj spokój ... gdyby się spece z UM za to zabrali to by jeszcze na cudzych gruntach zbudowali

        I trzeba by było jeszcze oddać, ładnie przeprosić i ponieść koszta sądowe.

        • 4 0

    • tak jak adamowicz

      utrzymuje wszystkie nowo wybudowane estakady, tunele i lotnisko też... ?

      • 4 2

  • Tej kasy w ogóle nie powinni dawać (13)

    Teraz się obudzili że to lotnisko nie ma sensu.

    • 157 59

    • Nikt na lotnisko nie dał kasy (3)

      To Szczurek ja wydał z naszych pieniędzy.
      Zamiast nowych dróg osiedlowych albo ścieżek rowerowych

      • 35 8

      • A tu już się mylisz kolego i mówisz nieprawdę. Gmina Kosakowo też dała kasę, ale lepiej wymienić tylk Szczurka (2)

        Bo tak wygodniej przed wyborami.

        • 16 11

        • kolega x Ray popelnil skrot myslowy (1)

          wiec go poprawiam - drogi i inne potrzebne inwestycje nie powstana rowniez i w Kosakowie.

          • 11 0

          • No widzisz i teraz jesteś fair, a nie tylko wrzucasz Szczurkowi.

            • 3 3

    • budzik wreszcie zawył

      Niektórzy wiedzieli już wcześniej, ze lotnisko nie ma sensu. Niektórzy wierzą do dziś, ze lotnisko ma sens. Unia działa z opóźnionym zapłonem. Kto przed zapłonem zdoła nachapać ten ma, a kto sie tylko przyglada musi potem bulić.

      • 16 4

    • po co konkurencja (7)

      Raz sierpem , raz młotem tą Gdańską chołote - bo to lotnisko jest położone najpiękniej w Europie,i ma większe możliwości niż Gdańsk

      • 6 16

      • (4)

        Konkurencja to już jest - z Poznaniem czy Wrocławiem.

        • 8 3

        • ta z Poznaniem heh (3)

          Berlin ma cztery a Pomorze jedno faktycznie konkurencja

          • 3 8

          • Berlin buduje jedno które zastąpi pozostałe trzy

            Zresztą - Heathrow obsługuje 65 milionów pasażerów rocznie. Z dwoma pasami startowymi. To tylko pokazuje, ile rezerwy jest jeszcze w Gdańsku

            • 5 0

          • Cztery? Berlin miał 3, jedno zamknięto bodajże w 2008 roku. Obecnie ma 2. I tak jak powiedziano, buduje jedno które ma te dwa zastąpić.

            Poza tym jak dla mnie to może mieć nawet 50 - pytanie czy my potrzebujemy więcej niż jedno?

            • 3 0

          • porownaj gdn do berlina, stolycy jednego z najbogatszych panstw ue...genialne...

            • 0 0

      • ładnie ale chyba w Holandii nie byłaś albo w Alpach (1)

        poza tym to nie argument by wydać tyle kasy na budowe drugiego lotniska. przecież rozbudowa ILS załatwi sprawę, a więcej niż jedno lotnisko w regionie nie jest potrzebne. I tak u nas ląduje tyle co kot napłakał. Porównanie do kupna drugiego mieszkania bo raz w roku wyłączają ciepłą wodę w pierwszym jest bardzo trafne. Nikogo nie stać na takie marnotrawstwo. Ba to niegospodarność.

        • 4 0

        • szczurka stac i zapatrzonych w niego mieszkancow, ktorzy nawet po takich informacjach twierdza, ze red jest stronniczy. Wola wierzyc, ze jak mgla u nas, to samolot poleci do was...zero znajomosci prawa, przepisow, zasad...lykacie wszystko jak foki sledzie...sory za porownanie;) tak mi sie napisalo.

          • 0 0

  • Każda nowa inwestycja jest dobra dla miasta (16)

    Lotnisko, market, magazyn....

    • 94 125

    • wystarczy wybudowac dwa spore magazyny i mamy centrum logistyczne z prawdziwego zdarzenia (14)

      UPS, DHL, FEDEx będą się zabijać, żeby tylko w takim dogodnym miejscu mieć bazę.

      • 23 21

      • oszyyywiiiiście (13)

        A co by miały tam wozić? Miód z Kaszub do Japonii czy bursztyn? Bazę to mają w Lipsku i to wystarczy na ten region.

        Kolejny ignorant który myśli że samoloty latają tam gdzie są lotniska.

        • 27 10

        • To woź do Lipska towary, szczególnie te, które chcesz wysłać drogą morską. (4)

          Aha Lipsk nie ma dostępu do morza. UPS.

          • 7 7

          • Brawo geniuszu!!!

            Czyli tak:
            - ładujemy towar gdzieś na bałtyku (zakładam nawet że nie trzeba go było wieźć z głębi kraju na wybrzeże)
            - dymamy przez morze tak gdzieś z dobę
            - przepakowujemy go w gdyni do samolotu
            - i potem tylko te 2-3 godziny na miejsce

            i wszystko to zamiast zapakować ten towar od razu na mały samolot i dowieźć do hubu w lipsku w kilka godzin? Czy ty myślisz że lotniska to tylko są w polsce a w szwecji, finlandii, pribałtice ani jednego?

            każdy kto wyduma intermodalny transport morsko-lotniczy powinien otrzymać dożywotni tytuł docenta ekonomii księżycowej (pewna robota w kosakowie).

            • 14 1

          • I jescze troszę wiedzy mój docencie (1)

            CAŁY przeładunek cargo w Polsce to jakaś 1/8 przeładunku w jednym tylko Lipsku. Jak do Gdańska przyleci 757 to spotterzy palą zelówy na lotnisko bo to rarytas. Do niedawna wszyscy operatorzy latali małymi pierdzikółkami bo nie było żadnej potrzeby na większe maszyny. Teraz wypełniają marnego 737 i nie łudź się że cały samolot rozpakowują w Gdańsku - najcześciej lata on z hubu do kilku portów lotniczych po kolei.

            Tak więc jak widzisz Lipskowi czy Frankfurtowi dostęp do morza jest potrzebny jak łysemu grzebień

            • 8 2

            • Dodać trzeba że cargo lotnicze w Polsce ROCZNE w przeliczeniu na TEU zapełniło by 1 (słownie: jeden) pociąg.....

              • 0 0

          • Co za jełop. Weż wymień chociaż jeden towar, który transportuje się statkiem i samolotem na jakiejś trasie. Statkiem transportuje się towary, których gabaryty bądź masa nie pozwalają na transport lotniczy, bądź priorytetem jest cena transportu (w przeliczeniu na jednostkę masy przesyłki) a nie czas. Jak potrzebujesz przetransportować powiedzmy tonę jakiegoś towaru z południa Polski do Szwecji i priorytetem jest cena a nie czas, to załadujesz ten towar na pociąg bądź przewieziesz transportem drogowym do portu i dalej statkiem do Szwecji. Jak liczy się czas, to załadujesz towar na samolot w Katowicach i towar wyląduje powiedzmy w Sztokholmie 30 minut później jakby wylądował w Gdyni. Co zyskujesz jakbyś korzystał z opcji pośredniej, czyli samolotem z Katowic do Gdyni a potem na statek? Bo napewno tracisz i czas i pieniądze.

            • 2 1

        • świezutkie lososie z Norwegii na przykład (7)

          z punktem dystrybucji - lotniczym własnie - na całą Polske w Kosakowie. Zły pomysł?

          • 4 15

          • jak stena płyne 12 h za ułamek ceny lotu i to 2 razy dziennie i może zabrac 1000 zrazy wiecej (1)

            to nie są świeże żywe owoce morza że trzeba je samolotem wozić , może łososie akurat nawet żywe dało by statkiem przywieśc

            • 13 0

            • taniej? :D

              • 0 0

          • a w drugą stronę nasz pyszny węgiel (2)

            zły pomysł?

            • 11 0

            • bardzo dobry (1)

              Przecież alianci już to robili - most powietrzny do Berlina Zachodniego zaraz po wojnie. Dzisiaj Szczurek ogłosi w Warszawie autonomię i wystąpienie z UE i tylko samolotem będzie można keczup do Biedronki dowieźć.

              • 5 0

              • I będa latały Me 232 jak do Stalingradu, ponad zazdrosnymi głowami gdańszczan

                Z paprykarzem szczecińskim i kenigerami do biedry. A w powrotnej drodze zabiorą na eksport kilka wiader gdyńskiego dochodu narodowego świeżo udojonego z infoboksu.

                • 3 1

          • porzygasz się od tych łososi...

            ...jak będziesz chciał nimi dwa magazyny w Kosakowie zapełnić.

            Poza tym Gdynia/Gdańsk jest fatalnym miejscem na dystrybucję w Polsce. Naturalnym miejscem jest Łódź (co zresztą potwierdzają wyniki cargo tego lotniska). Łódź jest w centrum, w pobliżu największego rynku (Wwa) i doskonale skomunikowana. Kto będzie woził łososia z Gdyni do Rzeszowa ciężarówką? Krajowy lotniczy przeładunek to mrzonka - poczytaj o RFS (Road Feeder Service)

            • 2 1

          • Kretyński pomysł. Jeżeli ważny jest czas, to załadują je do samolotów w Norwegii i stamtąd wyślą do miejsc docelowych.

            • 0 0

    • Nie no, nie wierzę że to czytam. Dlaczego ci się wydaje że wystarczy zbudować cokolwiek aby było to dobre dla miasta? Przecież to jest taka sama sytuacja jak w firmach czy nawet w normalnym domu - kupią coś czego nie potrzebują to mają mniej pieniędzy na inne wydatki. Równie dobrze jakaś przeciętna rodzina by mogła kupić drugą lodówkę mimo iż pierwsza jest zapełniona w połowie i mówić że to w jakiś sposób im pomaga. Równie dobrze firmy mogłyby pakować kasę w cokolwiek i spodziewać się dzięki temu jakiegoś rozwoju.

      Sprawa jest prosta - dobre dla miasta są te inwestycje które są mu potrzebne. Zbędne inwestycje jedynie obciążając budżet ograniczając środki na inne, bardziej potrzebne cele.

      • 18 0

  • Wniąski są takie: aresztować na 10 lat prezydenta i świte za (5)

    malwersacje i defraudacje pieniędzy publicznych. Realizacja wyłącznie swoich wizji i nieliczenie się z głosem mieszkańców to domena władzy.

    • 133 79

    • (2)

      szczególnie obecnej ekipy w urzędzie

      • 11 7

      • (1)

        w obecnej ekipie najwięcej dla Gdynian robi radny pisu Marcin Horała, bierze pieniążki a nic nie może :)

        • 4 6

        • A co robią radni Samorządności? Podnoszą rączki jak im prezydent karze.

          • 10 3

    • Proponuję studia prawnicze, zanim zaczniesz kogoś oskarżać o malwersacje.

      Przecież za dofinansowanie lotniska nie można postawić zarzutu z kodeksu karnego. Decyzja ta była niezgodna z prawem unijnym. Stąd zwrot pieniędzy.

      • 7 2

    • patałach

      odpowiadam tobie ty patałachu. pieniądze dal rzad a nie pochodziły z budzetu gdyni. ale widocznie jestes patałachem.

      • 2 7

  • Brawo (34)

    W koncu artykul z mocnymi argumentami dla zapatrzonych w Szczurka i cala ekipe

    • 249 95

    • ty się lecz

      bo widać PO nocach nie możesz spać tylko wyPiSujesz pierdoły

      • 23 52

    • (17)

      właśnie te argumenty są słabe jak słabe są ostatnie artykuły na temat tego lotniska

      skoro mieszkańcy tego lotniska chcieli to niech je mają, skoro chcą wylatywać i lądować w Gdyni to niech tak się stanie, to ich pieniądze, co to za problem jak tanie linie będą latać z Gdyni, a pozostałe - czyli większość - z Gdańska?

      • 33 28

      • (11)

        Właśnie problem jest taki, iż w tym momencie żadne tanie linie tam nie wylądują, nic tam nie wyląduje bo potrzebne są kolejne inwestycje. To przekształcenie nie kosztuje nas jedynie 100 mln a znacznie, znacznie więcej. I nikt tego lotniska nie chciał, poza zapatrzonymi w Szczurka

        • 38 20

        • Ale to jest właśnie decyzja władz Gdyni. Mają władze, niech budują co uważają i biorą za to odpowiedzialność..

          Ty ich będziesz rozliczał podczas wyborów.

          • 17 1

        • (6)

          Człowieku ochłoń i jeszcze raz przeczytaj co za bzdury piszesz. Nikt nie chciał poza zapatrzonymi w Szczurka?????? Czyli jakieś 85% :) O panie radny z pisu, nasuwa mi się tylko jedno: A spieprzaj dziadu :)

          • 20 16

          • (5)

            To że ktoś 4 lata temu głosował na Szczurka nie oznacza, że jest w niego zapatrzony. Całe szczęście, że coraz więcej ludzi zaczyna przeglądać na oczy.

            • 16 13

            • (4)

              Ciekawe ile kasy opozycję Gdyńską kosztuje ten czarny PR w postaci Facebook Gdynia realna. Wy myślicie że Gdynianie są aż tak naiwni? Przecież zbliżają się wybory, typowa przedwyborcza zagrywka. Wiem że Gdynianie są rozsądni i nie dopuszczą do władzy PO czy Pisu. Gdybyście byli uczciwi, to nie widzę problemu żeby założyć jakieś stowarzyszenie i występować pod nazwiskiem. Wtedy można konkretnie dyskutować. A tak to to jest tylko anonimowy nick i ciągłę oczernianie Szcurka, to są argumenty????

              • 16 18

              • (3)

                My mamy również nadzieje, że Gdynianie są rozsądni i nie dopuszczą zarówno dużych partii jak i przede wszystkim Szczurka i Samorządności. Proszę nie posądzać nas o nieuczciwość bo nie ma ku temu podstaw.
                Ile nas to kosztuje? Spokojnie, proszę się nie obawiać, stać nas na to.
                A co do wyborów to faktycznie idą, idą ... i są coraz bliżej. Boli to Pana w jakiś sposób panie ZŻT.

                • 15 14

              • (2)

                Maly i prosty z Ciebie człowiek żeby jakieś wycieczki personalne wyczyniac na takim podlym forum.
                Zrozum ze my Gdynianie mamy was partyjnych w NOSIE, psy szczekają, karawana jedzie dalej.

                • 6 9

              • karawana jedzie dalej tylko ze coraz wolniej i zboczyła trochę z trasy (1)

                Głosujcie dalej na Szczurka a potem płaczcie ze Gdańsk i Sopot dostają subwencje państwowe a Gdynia jest pomijana.
                A dlaczego?
                Moze dlatego ze jedynym znanym posłem z Gdyni jest niejaki Biedroń .....

                • 7 8

              • I tu jest pies

                pogrzebany, gdynia juz od dawna nie dostaje subwencji rządowych i unijnych w takiej skali jak powinna bo jest politycznie niepoprawna.
                gdańsk dla odmiany dostaje wszystko co chce a nawet więcej.
                Ale nic dziwnego, PO rządzi i dzieli dla swoich.

                • 5 6

        • gdzie płyta postojowa? (2)

          dokładnie, przecież tam nie ma płyty postojowej jeszcze. Czy samoloty mają stac na trawie?

          • 6 4

          • lotnisko jest tu od 70 lat! (1)

            i płyta też jest od 70 lat! Boszszsz!

            • 4 8

            • Ale nie dla samolotów kodu C.

              • 5 1

      • kto twierdzi ze mieszkańcy tego lotniska chcieli ??? (1)

        bez zartow, akurat mieszkancow to nikt się nigdy nie pyta w tym miescie bo urzędasy z UM Gdynia zawsze maja racje i opinie mieszkancow maja w bardzo glebokim powazaniu.

        • 16 6

        • dokladnie, ale tak sie mowi, zeby miec nibypoparcie. Chcieli mieszkancy. Tak chcieli, ze musiano skrocic pas startowy...

          • 8 0

      • co za problem? przekonaj tanie linie do wyloto z Gdyni. Ty myslisz, ze oni sobie poleca, gdzie chca.

        • 2 0

      • Ale kto mówi że będą mogli stamtąd latać? To właśnie władze Gdyni w ten sposób przedstawiały sprawę mieszkańcom - zbudujemy lotnisko i będziemy latać od siebie. A przecież jeszcze jakieś linie lotnicze muszą wykonywać połączenia.

        Tanie linie z Gdyni a pozostałe z Gdańska - tylko że w portach regionalnych większość ruchu to są właśnie tanie linie a nie tradycyjne. Jeszcze inną sprawą jest to, że nawet jakby się tak stało to jaki z tego zysk ma mieszkaniec Gdyni? Dalej ma te same połączenia tylko jeszcze musiał wybulić na drugie lotnisko. I to wybulić dużo, bo aby tanie linie się przeniosły z Gdańska do Gdyni to Gdynia by musiała zainwestować następne kilkaset milionów.

        • 17 2

      • mieszkancy chca, ale linie lotnicze nie...ot caly w tym ambaras, zeby dwoje chcialo na raz. Bez polaczen mozecie sobie chcec. A tym barakiem to naprawde zadna linia tam nie wejdzie. Kiedy dotrze?

        • 0 0

    • (3)

      O radny Horała już wstał i znowu zaczyna się typowo pisowskie ględzenie moherowego człowieka.

      • 15 22

      • (2)

        Skończ już z tym Horałą bo to nudne się robi

        • 22 14

        • Jeśli nudne , to polecam zająć się czymś innym . (1)

          Jesteś służącym pisowców-kłamców ?

          • 3 5

          • A na podstawie czego wnioskujesz, że mamy coś wspólnego z Pisem. Z Pisem to najwięcej wspólnego ma Szczurek, który był doradcą L. Kaczyńskiego.

            • 7 2

    • (5)

      Argumentami??? Przecież widać ż to czysta nagonka na Szczurka. Pan radny z Pisu widzę że zaczął pisać przez telefon, jest strach że przełożeni sprawdzą komputerek w pracy i odkryją że pół dnia pisze posty na facebooka i trójmiasto.pl

      • 12 18

      • Nagonka? Chyba raczej przywrócenie do rzeczywistości Szczurka. Co robi pan radny z Pisu to niestety nie wiemy. Wiemy za to co robi Pani Grajter i jej towarzysze.

        • 16 11

      • To nie radny pisze tylko wynajęty bezrobotny bez szkoły (widać po wpisach).

        • 10 13

      • tak czysta nagonka...a czy twoj kochany prezio powiedzial ci na jakich zasadach linie laduja na danym lotnisku? Czy ogolnie stwierdzil, ze skoro zapasowe to bedzie ruch? To tak jakbys powiedzial, ze skoro w twojej lodowce skonczylo sie zarcie, to zamiast do sklepu oddalonego o km pojde do sasiada i sobie wezme za darmo. Otoz mozesz to zrobic jesli drugie mieszkanie jest twoje i masz na to papiery. JEsli nie mozesz obejsc sie smakiem...rozumiesz? szczurek nie wprowadzi tanich linii do gdyni, bo nie ma zaplecza, oplat nie obnizy, bo nie on decyduje

        • 13 2

      • (1)

        Kolego, albo masz jakieś kontrargumenty albo nie masz. W ten sposób każdą krytykę można oddalić twierdząc że to zwykłą nagonka. Niestety taka retoryka oznacza przede wszystkim to że merytorycznych kontrargumentów nie ma

        • 9 1

        • Darku, ale oni nie dadza sie przekonac. Wg nich gdn zazdrosci im pomyslu, rozwoju itd i to reszta kopie pod nimi dolki. Niewazne, ze wladza Gdyni mija sie z prawda, albo po prostu sama nie wie jak "organizuje sie" polaczenia na lotniskach.

          • 0 0

    • (3)

      Dajcie już spokój oszołomy z "realnej" !!!!! Wszyscy się z was śmieją !!!!!
      P.S. Zacznij używać polskich znaków lub zamilcz.

      • 14 15

      • (2)

        ci co się śmieją niech się śmieją dalej, powodzenia i życzymy nadal tak dobrego humoru, skoro ta sytuacja tak was rozbawiła

        • 10 13

        • Jesteś dzieciaku na wagarach ? (1)

          Jesteś nierealnym , tylko opluwaczem innych .

          • 2 7

          • Popatrz lepiej na język wypowiedzi ludzi, którzy popierają pomysł lotniska i samego
            Szczurka.

            • 4 1

    • ty PiSowsko g..o ARGUMENTY

      na kolana do Częstochowy i tam odpraw modły do relikwii szczątku samolotu. Jak taki idiota może mówić o argumentach?

      • 2 10

  • powstała fajna droga i fajne obiekty (10)

    które można przeznaczyć np na zaplecze techniczne dla mega torów gokartowych.

    Na płycie zrobić coś w stylu Yas Marina Circuit jak w Abu Dhabi.

    50 gokartów ( godzina za 100 - taniej - przyciągnie masę ludzi )
    otwarte 24h

    przyniesie dochodu przy pełnym obłożeniu lekko licząc 100000 na dobę + sklep bary itp .

    te 91 mln zwróci się w jakieś 5 lat

    No ale jest problem - trzeba jeszcze doinwestować inwestycję

    za pomysły proszę nie dziękować - tylko brać się za robotę

    • 94 47

    • (3)

      człowieku, ten teren to jedynie na lotnisko można przeznaczyć, po co fantazjować, lepiej realnie spójrzmy co zafundowali nam Szczurek i jego ekipa.

      • 2 16

      • Infomracja dla wszsytkich, słowo "realnie" jest w tym wpisie nieprzyadkowe :) (2)

        • 3 9

        • (1)

          tak samo jak podszywanie się pod nas, zapraszamy do przyłączenia się jeżeli chce Pan używać naszego podpisu

          • 3 3

          • A myślałem, że macie chcociaż trochę oleju w głowie i humoru.

            Więc wytłumaczę, podpis macie Gdynia realna, a 2 komentarze wyżej pada stwierdzenie z waszej strony "lepiej realnie spójrzmy". Stąd mój komentarz, że nieprzypadkowo używacie słowa "realnie". To zarzut za brak humoru.
            A zarzut za brak oleju w głowie, mój podpis to Gdynia NIErealna. Parafraza waszego podpisu, więc nie podszywam się.

            • 5 2

    • Drugi Szczurek się znalazł .. równie realne wizje (3)

      Wedle tych założeń tysiąc osób przyjdzie na gokarty w Kolibkach dzień w dzień, 365 dni w roku i w dodatku obiekt będzie miał zerowe koszty.
      Co tak skromnie ... może załóżmy, że dziennie będzie milion zysku, wtedy obiekt zwróci się w 3 miesiące!
      Jestem ciekaw ile jeszcze idiotycznych pomysłów w komentarzach się pojawi. Mamy już gokarty, centrum cargo dla FedEx'u ... co następne? Termy Kosakowo? Muzeum Inwestycji Infrastrukturalnych ? Pomnik Szczurka widziany z kosmosu?

      • 18 3

      • Muzeum Inwestycji Infrastrukturalnych to chyba najlepszy pomysł ;)

        • 5 1

      • zamiast narzekać (1)

        Ktoś ma pomysł jak nie zmarnować kasy z naszych podatków a ty narzekasz tylko. Skoro nikt po za władzami miasta tego lotniska nie chce to moze czas mysleć jak powstałą infrastrukturę wykorzystać inaczej. I niekoniecznie musi to być tor gokardowy. Pewnie ze można teren zamknąć pole zaorać, samemu ponarzekać na kanapie i czekać na złomiarzy.

        • 1 2

        • Inna funkcja odpada, to nadal jest teren wojskowy, tak naprawdę właścicielem powstałego terminalu jest wojsko, które jedyni użyczyło ziemi na 30 lat (tak samo jak wygląda to w przypadku koncesjonowanych autostrad). Zobacz lepiej kto jest prezesem tej spółki. Janusz Stateczny - były dowódca jednostki w Babich Dołach, akurat w latach podejmowania decyzji o budowie. Więc wojsko ma tam więcej do gadania niż ci się wydaje i chyba najwięcej na tym zyskało.

          • 3 0

    • 100 za godzine? I kto tam będzie chodził? Urzędnicy?

      • 6 2

    • tor!!!

      i to jest pomysł!!!
      zazdroszcze innym miastom posiadania toru. zobaczcie ile tego jest w polandzie -
      tego mi w tricity brakuje.
      super miejsce, gdzie mozna poszalec. zamiast wszechobecnej korby na drogach publicznych.

      • 2 0

  • (27)

    Fajny, pisany na "trzeźwo" artykuł. Mieszkając w północnych dzielnicach Gdyni uważam pomysł lotniska za całkowicie poroniony, dojazd do Rębiechowa zajmuje obwodnicą max 30 minut, Rębiechowo poza porannym szczytem ok. 6 rano zawsze ma duże zapasy przepustowości, technicznie przewyższa Gdynię pod każdym względem. Trójmiasto nie ma znaczenia jako port tranzytowy, więc po co komu 2 lotniska?
    Połowa krzyczących pewnie nawet nigdy na lotnisku nie była, no ale fajnie jest pokrzyczeć, bo "skoro Gdańsk ma, to czemu my mamy nie mieć?" Jestem pod wrażeniem tego jak gdyńskiej świcie udało się zrobić wodę z mózgu połowie mieszkańców.
    Władze Gdyni chwytają się teraz jak tonący brzytwy, żeby tylko nie przyznać się do błędu. Na profilu facebookowym Gdyni co chwilę pojawiają się propagandowe teksty pseudoekspertów, jak to niby lotnisko jest potrzebne. Tak naprawdę Szczurek zabawił się kosztem Gdynian, mam nadzieję że mieszkańcy w końcu się ockną i na wybrach rozliczą gryzonia za takie arcydzieła jak lotnisko, estakada rowerowa, muzeum emigracji, forum kultury itd.
    Wystarczy przejechać się po dzielnicowych uliczkach, żeby zobaczyć ze Gdynia zatrzymała się w rozwoju na kadencji Cegielskiej, Szczurek gra dobrym piarem, ale teraz już całkiem odleciał od rzeczywistości.

    • 276 83

    • (3)

      brawo, mamy nadzieje, że o wiele więcej osób dochodzi do tego samego wniosku co Pan i my

      • 36 16

      • (2)

        Panie radny Horała ukrywający się za Gdynią realną, czas do roboty do BCT, zresztą ciekawe czy dyrekcja Terminala wie, że w czasie pracy piszę Pan ciągle posty na facebooku i trójmiasto.pl?? Może czas poinformować przełożonych ?

        • 15 11

        • krytyka boli aż tak? :)

          Nie mam pojecia kto to Horala i czy to faktycznie on wypisuje te komentarze, ale jak ma ochote to niech pisze. Jak nie spisek, to moze chociaz ad personam da sie kogos zaatakowac. Smtune.

          • 15 4

        • Proszę zapytań radnego Horałę, czy ma cokolwiek wspólnego z Gdynią realna. My ze swej strony zapewniamy, że nie. A to, że jego przemyślenia pokrywają się w dużej mierze z naszymi to już zupełnie inna sprawa. Widać, że ze Szczurkiem nie zgadzają się różne środowiska, już nie tylko Pis.

          • 16 6

    • a co z hałasem...

      z lotniska sięgający pobliskie dzielnice ?..to nie jest taki sobie mały problemik..

      • 14 4

    • :D (6)

      ...poczekajmy kilka lat a tereny w koło Rębiechowa się bardziej zabudują...
      i zacznie się narzekanie na hałas...żądania odszkodowań...a dla Kossakowa większość podejścia prowadzi nad morzem...

      • 7 36

      • (1)

        Okęcie ma podejścia nad domkami jednorodzinnymi, samo lotnisko jest zlokalizowane blisko centrum miasta, ma 10x więcej operacji lotniczych niż GDN i jakoś funkcjonuje. Oczywiście oszkodowania za hałas wypłacać musieli ale jest to kwota nieporównywalnie mniejsza niż budowa i utrzymanie zbędnego lotniska, z którego nawet ATR nie będzie mógł w najbliższej przyszłości polecieć.
        Poza tym nie trzeba być Sherlockiem, żeby budując się blisko lotniska mieć świadomość ewentualnych uciążliwości związanych z jego sąsiedztwem, nikt na siłę nie będzie Ci kazał budować sie 2km obok Rębiechowa.

        • 25 3

        • oni chca byc jak lotnisko w lublinie..12 opepracji tygodniowo;)

          • 16 1

      • Nikomu kto wybudował się po powstaniu lotniska nic nie zostanie wypłacone. (1)

        • 27 0

        • zdziwice sie

          jakis czas temu czytalem o osiedlu w Poznaniu, ktore wybudowalo sie blisko wysypiska smieci. po pewnym czasie ludziom zaczal smrod przeszkadzac, mimo iz wiedzieli jak jest, zbiorowy pozew i pach! wywalczyli grube sianko. bo to Polska wlasnie

          • 2 6

      • Tylko ile mln jeszcze trzeba wpompować w Kosakowo aby mógł się przenieść tam ruch z Rębiechowa?

        • 13 1

      • Człowieku, zrozum, że w pomorskim już jest nowoczesne lotnisko i bez sensu wydawać kasę na kolejne. To aż tak proste.

        • 4 2

    • Moim zdaniem, artykuł zbyt emocjonalny, odkrywający prywatne poglądy pana Sielskiego. (3)

      Ten artykuł powinni pisać politycy, reprezentanci obu zainteresowanych stron, a dziennikarz powinien pozostać na poziomie podania tylko faktów.

      • 16 28

      • (2)

        Ale takie są właśnie fakty których nie znają lub ignorują władze Gdyni. Jak wiceprezydent Gdyni może pisać takie banialuki o lądowaniu w Kosakowie podczas mgieł w Gdańsku? To znaczy że facet kompletnie nie zna tematu albo specjalnie wprowadza ludzi w błąd.

        • 28 4

        • DArku, dlatego piszę, że dziennikarz powinien podawać tylk pewne i sprawdzone informacje.

          Wypowiedzi i komentarze stron zainteresowanych (zwolenników i przeciwników lotniska) są tak wiarygodne, jak 2-tygodniowa prognoza pogody. Wchodzenie w argumentację zwolenników czy przeciwników lotniska to dla dziennikarza opowiedzenie się po którejś ze stron tej walki. A widzę, że pan Sielski nie do końca zweryfikował rzeczy o których pisze. Patrz zdanie: "W obowiązującym obecnie Regionalnym Programie Strategicznym "Mobilne Pomorze" na budowę lotniska w Gdyni zgody już nie ma." Zaglądając do tego dokumentu w internecie Załącznik nr 1z sierpnia 2013 nie kwestionuje budowy lotniska w Kosakowie, a jest wręcz napisane, że w przyszłości będzie ono rozbudowywane jako element sieci transportu lotniczego w województwie.
          Poza tym, co to za dziennikarstwo z informacji zamieszczonych na facebooku i tweeterze. Mógłbym zapytać, czy wiadomość na facebooku wiceprezydenta jest oficjalnym stanowiskiem UM w Gdyni czy jego prywatną opinią. Ludzie różne głupoty wypisują w mediach społecznościowych, ale nie jest to materiał na artykuł dziennikarski. Szanujmy się trochę.

          • 6 9

        • Ale efekt jest, bo gros ludzi klepie, ze jak mgla o kosakowo przyjmie. Dlatego ciesze sie, ze w koncu ktos opisal zasady, bo komentarzy sie odechciewalo czytac. Jak rzesza ekspertow optowala za gdynskim lotniskiem, bo samoloty beda mialy gdzie ladowac.

          • 1 0

    • Lotnisko (2)

      Najlepsze jest to, że Gdynia jest współwłaścicielem lotniska w Rębiechowie. Widać jak tam szanują swoją własność.

      • 22 4

      • (1)

        Jest jeszcze weselej. W swoim czasie Rębiechowo wymagało dokapitalizowania, na Gdynię jako wspólnika wypadało ok.5mln, Gdynia powiedziała że nie da bo nie ma. Zaraz potem dała 90 baniek na Kosakowo. To jest dopiero pomysł - zamiast polepszyć dostęp Gdynian do transportu lotniczego za 5 baniek, wydano 90 na lotnisko które nie działało ani wtedy, ani teraz. Zamiast wydać kasę na coś co działa wydano 18 razy więcej na coś co nie działa. Geniusz po prostu.

        • 40 8

        • Na SKM też pożałowali

          • 3 2

    • (5)

      zastanawiam się gdzie ty mieszkasz w gdyni skoro wg. ciebie gdynia zatrzymała się w rozwoju na Cegielskiej,może zyjesz zdjęciami z tamtych lat ,proponuję tobie abyś spojrzał za okno na to co ciebie otacza,a co do wyborów pamiętaj że ten gryzoń uzyskał 89.5 % poparcia czyli najwyższy wynik w Polsce,a na dzień dzisiejszy nie widzę innych kandydatów którzy mają taką wizje rozwoju miasta jak obecny prezydent , a co do lotniska to pamiętaj że unia ma zawsze zastrzeżenia w nowych krajach ue a zapomina że stare kraje pomagały swoim banką,stocznią,czy też dużym firmą aby tylko nie upadły,gdyby unia decydowała to nie było by portu w gdyni ani naszego miasta bo obok jest port w gdańsku który może obsługiwać wszystkie statki...

      • 6 22

      • Takiej wizji jaką ma Szczurek faktycznie nikt nie ma, za to są osoby z inną wizją, osoby, których interesuje mieszkaniec a nie stołek.

        • 5 2

      • proszę bardzo, przejdź się Warszawską to nie tylko nie zobaczysz postępu a wręcz regres.

        Zgadzam się z opinią, że za Cegielskiej Gdynia była rozpędzona, do tego wózka później wskoczył Szczurek i już nie pociągnął dalej, wyhamowywał, aż wózek stanął.

        • 8 3

      • (1)

        banką, serio?

        • 6 0

        • W dodatku "stocznią,czy też dużym firmą" ;)

          • 1 0

      • Banką?co to są?wizja rozwoju rzeczywiście powala 100 baniek na lotnisko, które jest mi potrzebne jak pryszcz na d*pie bo z Karwin dojadę 3 razy szybciej i za niedługo będę miał 3 przystanki PKMką. Gdyby Unia miała wąsy to by była babcią, gdyby Gdańsk był polski po wojnie to Gdynia by nie powstała... te 90 % poparcia pokazuje w jakiej paranoi żyjemy

        • 5 1

    • Spec

      Znasz parametry pasów startowych tych lotnisk i ich możliwości rozwoju?

      • 0 0

    • Polifarb

      No i jeszcze za Polifarb. Mr. Szczurek zamiast wyprzedać działki w byłym Polifarbie łudzi się dzierżawą "wieczystą". I w ten to sposób teren, który powinien kwitnąć i dawać nowe miejsca pracy, poza kilkoma halami świeci pustkami.
      To bardzo szkodzi Gdyni.
      Dodałbym jeszcze park Naukowo-Techniczny.
      W zamian za te inwestycje wielu gdynian musi jeździć po jumbach i odprowadzać ścieki do szamb. XIX wiek.

      • 0 0

  • Wojtek z ekipa przdupasow i urzedasow z UM Gdynia (2)

    macha juz na pozegnanie.

    • 108 50

    • pomachajmy im również

      • 19 10

    • chcieliby przydupasy PO z UW IUM w Gdańsku !! niema !!!

      machamy PO na pożegnanie!!

      • 6 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane