• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz bliżej elektryfikacji linii z Trójmiasta do Kościerzyny

Maciej Naskręt
5 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przystanek Rębiechowo przy linii kolejowej nr 201 z Gdyni do Kościerzyny. Przystanek Rębiechowo przy linii kolejowej nr 201 z Gdyni do Kościerzyny.

Ruszają przygotowania do jednej z najważniejszych inwestycji kolejowych na Pomorzu. Spółka PKP PLK ogłosiła przetarg na opracowanie pełnej dokumentacji dla rozbudowy linii kolejowej z Gdyni do Kościerzyny wraz z elektryfikacją. Realizacja tego przedsięwzięcia umożliwi elektryfikację PKM-ki. Inwestycja ma być gotowa w 2021 r.



Na co najbardziej wpłynie rozbudowa linii do Kościerzyny?

Kolejarze ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosili przetarg, którego przedmiotem jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego na odcinkach: Kościerzyna - Gdynia Główna (linia nr 201), Somonino - Kartuzy (linia nr 214) oraz Glincz - Kartuzy (linia nr 229). Na tych odcinkach ma się pojawić także elektryfikacja, która dodatkowo obejmie linię PKM.

Prace nad elektryfikacją i rozbudową linii opisaliśmy jeszcze w 2015 r.

Z punktu widzenia mieszkańców aglomeracji trójmiejskiej, najważniejsza jest elektryfikacja linii PKM. Jednak, by przedsięwzięcie miało sens, trzeba też zelektryfikować linie kolejowe na Kaszuby, m.in. linię 201 relacji Gdynia - Kościerzyna, 229 między Żukowem a Kartuzami, a także linię 214 z Kartuz do Somonina.

Gdyby kolejarze nie zelektryfikowali tych odcinków, pociągi elektryczne kończyłyby bieg w Osowej. By kontynuować podróż do Kościerzyny, Kartuz czy Gdyni przez Wielki Kack, trzeba byłoby się przesiąść.

Sieć trakcyjna pojawiłaby się więc także nad jednotorową linią 229 z Glincza do Kartuz, gdzie już od ponad roku kursują pociągi PKM, a także linią kolejową 214 z Kartuz do Somonina. Ostatni szlak objęty zostałby rewitalizacją i umożliwiłby pociągom elektrycznym kursowanie w stronę Kościerzyny.

Nadmieńmy, że obecnie linia 201 ma dwa tory wyłącznie na odcinku od Gdyni Głównej do Osowy. Kolejarze chcą tam zmieścić jeszcze jeden, trzeci tor. W tej kwestii powstanie jednak zaledwie koncepcja programowa.

Plany rozbudowy linii kolejowej na Kaszubach. Plany rozbudowy linii kolejowej na Kaszubach.
Kilka nowości

W ramach inwestycji zostaną zaprojektowane (oprócz tych, które powstają w ramach przystanków PKM w Gdyni na Karwinach i przy stadionie) sploty torowe, czyli tory w torze, składające się w sumie z czterech szyn. Tego rodzaju rozwiązanie ma być przewidziane w Krzesznej, Sławkach i Rębiechowie.

Ponadto w rejonie ul. Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska projektanci mają uwzględnić ewentualne zaprojektowanie przystanku. Dodatkowo powstanie też kolejowa obwodnica Kartuz. Dzięki temu rozwiązaniu pociągi nie będą musiały zmieniać czoła na stacji w tym mieście.

Prace na na linii 201 ruszą najszybciej w 2019 r. Prace na na linii 201 ruszą najszybciej w 2019 r.
Aż 35 miesięcy na projekt

Biura projektowe zainteresowane przetargiem mogą składać oferty do 10 lutego tego roku. Jest się o co "bić", bowiem PKP PLK na przetarg przeznaczyła ok. 25 mln zł. O wyborze wykonawcy decydować będzie cena ofertowa w 60 proc. i w 40 proc. termin realizacji.

Inwestor potencjalnemu wykonawcy dał mnóstwo czasu na przygotowanie dokumentacji - 1049 dni, czyli ok. 35 miesięcy. To oznacza, że przy sprzyjających warunkach, dwoma torami do Kościerzyny kolejką elektryczną pojedziemy w 2021 r.

Inwestycja kolejowa na Kaszubach zakłada także rewitalizację stacji i przystanków. Inwestycja kolejowa na Kaszubach zakłada także rewitalizację stacji i przystanków.
Inwestycja za 1,62 mld zł

Projekt elektryfikacji i rozbudowy linii kolejowych na Kaszubach jest ściśle powiązany z podobną inwestycją, dotyczącą modernizacji odcinka od Kościerzyny do Bydgoszczy. Cała linia kolejowa nr 201 ma być by-passem dla już zelektryfikowanego szlaku z Bydgoszczy do Trójmiasta przez Tczew, który dociążony jest przez pociągi towarowe.

W przyjętym przez Radę Ministrów Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku, na pozycjach nr 60 i 61 wpisany jest projekt "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, obejmującym linie 201 i 203 - wraz z elektryfikacją". To jego elementem jest przebudowa i elektryfikacja pomorskich linii 201, 229 i 214. Szacunkowy koszt tego projektu wynosi 1,617 mld zł.

Kwota ta obejmuje jednak wyłącznie prace na liniach będących w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych. Dlatego za elektryfikację linii PKM władze Pomorza musiałyby zapłacić z własnego budżetu. W 2012 r. mówiło się, że może to pochłonąć ok. 80-100 mln zł. Rzeczywisty koszt inwestycji poznamy jednak dopiero po przetargach na modernizację tej 18-kilometrowej linii.

Opinie (174) 2 zablokowane

  • nowy tabor pilnie potrzebny (6)

    taki z większą ilością drzwi, bo gdy jest tłok te pojedyncze drzwi powodują dłuuugie oczekiwanie na wysiadających i potem długie wsiadanie.

    • 81 15

    • Jaki tłok w PKM?

      Chyba tylko w silniku. Wtedy nawet tłoki.

      • 12 28

    • Za mało drzwi, trzeba modernizować (2)

      Zgadzam się, po 4-5 par dla każdego wagonu to absolutne minimum w Kościerzynie!

      Jak można tyle czekać?!

      • 8 8

      • słaby tekst

        • 5 6

      • Co za idiotyczny komentarz! Po prostu po 2 pary na wagon na stronę wystarczą by było sprawniej i wygodniej i bezpieczniej. Obecnie jeden inwalida, wózek czy rower robi problem w pojedynczych drzwiach

        • 4 3

    • To może otwarte platformy towarowe ?

      • 9 6

    • kiedy tam jest tłok? chyba 6-7 i 15-16

      w ogole powinna jezdzic tylko w tych godzinach....

      • 1 1

  • (5)

    a nie można było od razu.brawo WY

    • 122 32

    • za idiotyczny tekst idiotycznej reklamy minus brawo i d i o t o i 15 innym plusującym

      • 9 18

    • (3)

      Nie mogli bo nie dogadali się z PLK, który jest właścicielem linii Gdańsk Osowa - Gdynia Główna.

      • 8 4

      • A co nas to obchodzi? (2)

        Po to grzeją stołki i za to im się płaci, aby potrafili się dogadać.

        • 17 8

        • dogadywanie się z PLK to jak gadanie do ściany

          • 5 4

        • To nie tylko kwestia "dogadania się"

          ale i finansów. Co z tego, że wszyscy by chcieli jak nie ma kasy. O ile pamiętam to była opcja wybudowania PKM-ki spalinowej albo odłożenie projektu na przyszłość aż będą pieniądze również na elektryfikację. Wybrano pierwszą opcję żeby się nie zmarnowała kasa już na to przeznaczona.

          • 5 1

  • Po co ta elektryfikacja? (7)

    Po co kolejne ładowanie środków w trupa?

    • 47 190

    • Po co ten idiotyczny komentarz...

      • 42 4

    • Wynajmij sobie złote Lamborghini

      • 16 1

    • w ankiecie

      brakuje odpowiedzi NIC

      • 2 4

    • Dodam jeszcze, ze po ulewie trzeba będzie (3)

      naprawiać słupy, ktore spłyną z nasypem. Będzie też zerwana trakcja po opadach śniegu i wichurach.

      • 3 1

      • Wow. (2)

        Wróżka ?

        • 2 0

        • Własnie SKM kursuje nieregularnie bo śnieg zerwał trakcję. (1)

          • 1 0

          • Kurcze podaj numery na losowanie lotto.

            • 0 1

  • jeden bilet pilnie potrzebny (28)

    wspólny na Pkm,Skm,tramwaj i autobus ! wcenie do 100 zł

    • 191 7

    • Hehe, no właśnie. Niektórzy dorośli mieszkańcy Trójmiasta urodzili się już po pierwszych obiecankach na temat wspólnego biletu. Może w końcu zrobią, np za 500zł/m-c. "no co, przecież jest jak obiecaliśmy", powiedzą ;)

      • 16 1

    • (2)

      50 zł maks i dodatkowo płatność rozłożona na 36 rat. Z możliwością umorzenia reszty płatności po terminowym wpłaceniu 3 pierwszych rat.

      • 11 19

      • kabaret to cos (1)

        do czego ewentuanie bys się przydał a tu nie wtykaj nocha jak ciebie temat nie dotyczy mądralo

        • 6 3

        • byłeś woźnym czy cieciem ?

          • 2 4

    • Wspólny bilet za 100 zł m-c ? To nierealne ! Jednorazowy wypad do biedronki i 100 pęka (14)

      Mówi się o wszechobecnej biedzie ale patrząc na zakupy, samochody, ciuchy i gadżety na rękach z telefonami włącznie jakoś tego nie widać. Wszystkim jest źle , w tle ciągle słychać ze brak kasy. IPhony ipady macbooki w domu a bilet miesięczny za drogi.

      • 16 12

      • (1)

        nie mam ifona nawet nie wiem co to jest makbuk
        a na stówę za bilet niesieciowy nie było by mnie stać
        egzystuję ograniczając podróże, jedząc najtańsze byleco,
        nie lecząc chorych zębów

        • 6 5

        • grunt, że wiesz, co to pambuk

          • 2 3

      • W Polsce nie ma biedy, bo widziałem jak się ludzie rozbijają złotymi Lamborghini.

        • 9 4

      • zapraszam do Warszawy... to uwierzysz... (7)

        Bilet na pierwszą strefę Warszawy obejmujący wszystkie środki komunikacji (włacznie z metrem) kosztuje 100pln. Z tzw. kartą warszawiaka jeszcze mniej. Pierwsza strefa to ca 45km średnicy (!), tak samo jak Wejherowo-Gdańsk Gł.

        • 15 4

        • (4)

          ile dopłacają mieszkańcy w podatkach ?

          • 6 5

          • tyle samo co w Gdańsku... (3)

            którego budżet w 2/3 to PIT'y szarych ludzi. Masz rację, transport się dotuje i w Warszawie to dotarło do urzędniczej świadomości. W pomorskiem jeszcze nie...

            • 9 4

            • (2)

              Na pewno tyle samo ? Warszawa to najbogatsza gmina w Polsce. Między innymi dlatego, że reszta kraju poprzez lokalizację większości urzędów centralnych i siedzib największych firm zrzuca się na to bogactwo. Wielkość dotacji z budżetu Gdańska jest dostępne w internecie. Sądzisz, że stać nas na jeszcze więcej ?

              • 2 1

              • A skąd w ogóle pomysł, że w bogatych miastach transport ma być tańszy niż w biednych miastach? Zeby jeszcze bardziej mieszkańcy zbiednieli? Nigdzie na świecie tak nie ma.

                • 3 1

              • no blisko, blisko...

                A kto/co zmusi bogatego aby oddał kasę?
                Warszawa nie jest gminą najbogatszą (per capita). Tu wyprzedzają ją "zagłębia surowcowe" miedzi i węgla. I tam komunikacja jest... bezpłatna. Gdańsk też ma to szczęście, ze trochę takich płatników zostało. Problemy komunikacyjne i potrzeby pracownicze Warszawy spowodały konieczność ograniczania ruchu indywidualnego, miedzy innymi przez preferencje dla użytkowników komunikacji zbiorowej. Użytkowników, nie przewoźników. Na przykład przez zaprzestanie budowy koszmarnie kosztownych przewymiarowanych dróg. Taki jest kierunek działań w miastach świata. Kto to finansuje? Ten co na tym zyskuje.
                Gdańscy "władcy" odwrotnie, myślą o miejskich autostradach i usiłują zapewnić "efektywność" na poziomie atomowego działania. W ten sposób przerzucją koszty na bezpośredniego konsumenta. A przecież ludzie nie jeżdżą, bo lubią...

                • 0 0

        • (1)

          W Łodzi też pojedziesz na Warszawskich biletach? Warszawa jest jednym miastem a nie wspólnotą kilku miast połączonych w jedno.

          • 0 1

          • pudło...

            Łódź ma równie dobry system komunikacyjny jak Waszawa. No i odległość trochę inna. Ale nie zdziwiłbym się, gdyby połaczenia Łódź-Wa-wa było korzystniejsze niż Gdańska z Wejherowem. A na pewno z Tczewem.
            Argument o jednym mieście jest równie nietrafiony. Pokazuje niewydolność "pluralizmu" w wydaniu tłumu przewoźników. Oczywiście, jest to niewydolność z punktu widzenia klienta, który ma tylko płacić...
            Na dodatek Trójmiasto zdecydowanie nie jest wspólnota. Opinie na tym portalu zdecydowanie o tym swiadczą... :\

            • 0 0

      • to te twoje wywody (2)

        mają do bałaganu biletowego ? trzymaj się tematu albo idz do biedry popatrzeć sobie co kto i za ile kupuje

        • 4 5

        • (1)

          merytorycznie się odezwał

          • 4 1

          • Nie pier...ol.

            • 1 0

    • i jeszcze za te 100zl 2 weekendy spa, darmowe taksowki i obiady na miescie (1)

      potrzebne od zaraz!

      • 4 7

      • Oczywiście, że taksówki muszą być uwzględnione w tym bilecie. Inaczej to rozwiązanie traci sens.

        • 5 3

    • wspólny bilet już jest tylko że za 220 zł (5)

      • 6 5

      • Kto chce mieszkać w mieście musi liczyć się z kosztami. Jak kogoś nie stać to wyprowadza się na wieś.

        • 5 9

      • nie jest wspólny (3)

        Musisz kupić dwa bilety, elektroniczny ZTM i papierowy SKM.
        Co do ceny to przykładowa Warszawa w pierwszej strefie (ca 45km średnicy, jak z Wejherowa do Gdańska) jest za 100pln.

        • 6 4

        • SKM + ZTM na jednym bilecie elektronicznym (1)

          140 zł

          • 1 2

          • no właśnie...

            To nie jest bilet o którym pisze Wojtek.
            Choć jego pojawienie należy zaliczyć na plus. Co tylko ilustruje i potwierdza tezę o koszmarnym zagmatwaniu systemu taryfowego, który chroni interesy przewoźników a nie mieszkańców i aglomeracji jako organizmu. Tylko ciągły nacisk na przewoźników i klęski kolejnych przedsięwzięć (taryf) komunikacyjnych zmieniają ten stan rzeczy. To kosztowna nauka a uczeń mało zdolny...
            No i porównaj zakres oferty "biletu miejskiego' a miesięcznego w Wa-wie.
            Trójmiejski "trynd" jest jasny, pasażer ma "wyskakiwać" z kasy za ofertę, z której skorzysta sporadycznie lub wcale. Taki jest cel łączenia SKM i PKM w bilecie "trójmiejskim". Jak również zamknięcie możliwości partycypacji pracodawców w kosztach - wycofanie "zniżek handlowych". I tak najwięcej zapłacą najdalej mieszkający...
            A robotnika chce się mieć...

            • 0 1

        • 45 km (po Warszawsku) to u nas wyszło by od Pszczółek do Orlowa

          • 0 0

    • Pytanie co będzie pierwsze

      Człowiek na Marsie czy wspólny bilet na komunikację w Trójmieście.

      • 3 0

  • (4)

    To należałoby zrobić jak powstawała PKM a
    nie teraz dopiero

    • 114 21

    • (3)

      wtedy by tyle firm nie zarobilo...a przeciez urzednik swoich pieniedzy nie wydaje to co go to interesuje.

      • 19 14

      • urzędasy minusujo (2)

        • 8 9

        • (1)

          Masz rację. Urzędasy dojeżdżają samochodami. Na paliwo zaś przysługuje im jeden talon na całe Trójmiasto. Takie to chytre som te urzendasy.

          • 7 1

          • Ale chytre tylko te co minusujo czy wszystkie?

            • 2 1

  • Kiedy PKM na północ Gdyni? ?? (7)

    Są tory a pociąg jedzie 13 minut.

    • 94 11

    • nie da się!! kasa poszła na muzeum emigracji, arkę, triathlon, ppnt, kosmodrom i projekt orła z morza

      • 30 8

    • Nigdy i dajcie już sobie siana! (3)

      Naprawdę nie widzicie co się dzieje?

      PKM z przyległościami ewoluuje w stronę "kaszubowozu", czyli dojazdówki łączącej Trójmiasto z Kościerzyną i Kartuzami. Jest to jedyny kierunek, który generuje frekwencję i w tę stronę będzie szedł ten projekt.

      Pomysł zrobienia z tego komunikacji miejskiej był z definicji poroniony i właśnie w naturalny sposób umiera. Podobnie jak przystanki, zrobione pod ten pomysł a zbędne z punktu widzenia funkcji obecnej.

      Pytanie tylko: czy dla Trójmiasta kaszubska dojazdówka faktycznie jest tak szalenie ważna, że warto było na to wydać ponad miliard a teraz planować drugie tyle?

      • 7 22

      • Dlaczego na Polnoc Gdyni ma isc PKM?

        Przeciez od przewozow typowo miejskich jest SKM.

        Moze Gdynia powinna miec troche wiekszy udzial w spolce SKM? Dlaczego Gdynia i jej mieszkancy oczekuja, ze ktos za nich rozwiaze ich problemy?

        • 2 9

      • A masz jakieś dane na to?

        Stacje Port Lotniczy, Jasień czy Kiełpinek raczej nie są na Kaszubach a generują ruch.

        • 3 0

      • urzędnicze myślenie

        Kłopot to zlikwidować.
        A może ruszyć kiepełe i się zastanowić, dlaczego nie działa?
        To wiadome jest od samego początku, brak możliwości (taniej) przesiadki. Zapomniano o paru drobnych i tanich szczegółach i zbudowano przystanki w "polu", "dla zajęcy". Z deweloperami w tle...
        Opisano to wielokrotnie, nie będę się powtarzał. Teraz zdziwienie, że nie działa.
        Ewolucja w kierunku "kaszubowozu" jest oczywista i każdy co nieco zna realia życia, potrafił to przewidzieć. Ale nie było to załozeniem projektu, te rzeczy dołączono "na rympał" na koniec przedsięwzięcia.
        Są to skutki "myślenia projektowego" i imperatywu przerobu kasy. Co polska administracja potrafi "efektywnie", pieprząc koncertowe oczekiwane efekty przez zaniedbanie tanich szczegółów. Przy okazji budząc "dysonans poznawczy" u obserwatorów.

        • 0 1

    • Właśnie dlatego że jedzie 13 nie ma sensu (1)

      Autobus jedzie 8 więc dużo tańszy i wygodniejszy dla wszystkich byłby wydzielony buspas w dodatkowej jezdni wzdłuż Wiśniewskiego. Na prawdę chciałbyś jechać 13 minut pociągiem i wysiąść gdzieś na obrzeżach Obłuża i dopiero przesiadać się na autobus? Już pierwszego dnia funkcjonowania byłbyś pierwszy który jęczy że jedzie dłużej niż było.

      • 8 15

      • No i pytanie takie, bo nie pamiętam...

        13 minut ciągiem, czy z uwzględnieniem ewentualnych przystanków po drodze?

        Bo jak w praktyce wyjdzie 25 minut, to co - nadal będzie warto?

        • 6 5

  • Stara zasada ; Chytry dwa razy placi!! (13)

    Najpierw robili byle taniej PKM a teraz beda doiwestowywac i zmieniac tabor!! Po co ?? Niech sie troche zwroci ta inwestycja a potem zobaczymy co dalej. A poki co to i tak dokladaja do tego interesu. Mam tylko nadzieje ,ze ten silnikowy tabor przestawia na polnocne dzielnice Gdyni itp. A co do zasadnosci rozbudowy torow do Koscierzyny to jak najbardziej. To wstyd, ze przez tyle lat tam jest tylko jeden tor !!

    • 80 15

    • po co?

      Częstotliwość kursowania pociągów i potrzeby w tym zakresie wskazują na to, że jeden tor wystarczy.

      • 1 8

    • Bardzo dobra zasada

      łapóweczki zainkasuje sie dwa razy :)

      • 11 4

    • Chytry zapłaci? Podatnicy zapłacą niestety. (1)

      A POwscy prezesi i managerowie przez lata mają dzięki temu niezłe miejsca pracy swoje wesołe. No i niejeden znajomy biznesmen przy tym biznes wykręci.
      Od razu wiedziałem że ta PKM to jest w socjalizmie robota na minimum 20-lat.
      Skoro już sam tylko wspólny bilet jest od kilkunastu lat przygotowywany i już za trzy lata ma tryumfalnie zacząć funkcjonować

      Jak to mówiły słowa piosenki
      Hej młody junaku smutek zwalcz i strach, przecież na tym piachu za 40 lat,
      przebiegnie z pewnością jasna długa prosta.....

      • 14 5

      • Teraz PISowcy z PKP muszą zarobić..

        • 1 0

    • Dopóki nie powstała PKm (4)

      to na Gdynia-Kościerzyna tłoku nie było.

      • 8 1

      • Oj był! (3)

        W latach 90-tych składy złożone z 4 piętrowych wagonów potrafiły jeździć nabite po brzegi. Potem zaczęło się likwidowanie pociągów, skracanie relacji, puszczenie defektujących i przepełnionych szynobusów oraz ciągnące się latami remonty. Sukces odnieśli, większość ludzi przepędzili.

        • 15 2

        • Czteropiętrowe wagony? Z podpiwniczeniem cz bez?

          • 3 0

        • A może ludzie po prostu wolą samochody? (1)

          • 0 1

          • a może jednak pociągiem z Kościerzyny do Gdyni czy Gdańska codziennie jest wyraźnie taniej niż samochodem

            • 0 0

    • ... i dwa razy bierze POd stołem

      • 6 5

    • Z wykorzystaniem taboru spalinowego absolutnie nie bedzie problemu.

      Tabor PKM już jeździł na trasie do Helu i PKP BARDZO się nie podobało że musiało go oddać z powrotem do PKM po jej uruchomieniu. Akurat szynobusów jest zawsze za mało - z taka też myślą była wymyślona PKM-ka.

      • 4 1

    • Nie bylo wiekszego sensu elektryfikowac od razu, bo wtedy potrzebaby 2 taborow

      Dla Osowa-Wrzeszcz elektrycznego i nadal spalinowego na kazdej innej trasie.

      • 1 2

    • kto traci ten traci

      a kto zarobi podwojnie ten sie smieje :)

      • 5 0

  • Ta elektryfikacja to dla kolesi. (6)

    Żeby miała sens, to pociągi co kilka minut muszą jeździć. Co oni myślą, że pociąg raz na godzinę, a w międzyczasie wyłączą prąd jak światło w kiblu? Bez sensu.

    • 57 27

    • Tylko ilu z tych kolesi dożyje końca wykonania ?

      ilu ludzi położy ten wyścig do tej kasy ?

      • 0 4

    • nie masz zadnego pojęcia o rentowności

      pociąg co kilka minut ?? bzdury pleciesz, to nie metro w dużej aglomeracji
      kto za to zapłaci ?? ilość taboru obsługa koszty utrzymania?
      jakie będzie obłożenie - 5 pasażerów w pociągu ??

      • 8 4

    • Człowieku o czym ty mowisz? Ruch pasażerski (1)

      Na tej trasie panuje cholerny tłok bo to jedyna alternatywna trasa towarowa do Gdyni a na torach GdańskGdynia nic już nie wciśniesz. Nawet PKMki nie daje się tam upchnąć żeby częściej chodziła bo tyle tam jeździ pociągów do i z portu. To właśnie dla ruchu towarowego dodaje sie drugi tor i elektryfikację bo bez tego gdyński port za chwilę się zapcha. Ruch pasażerski to tylko szczegół. Między inni właśnie w kontekście PKMki PKP myśli nad trzecim torem do Gdyni bo dwa nie wystarczają a ty heh piszesz o jednym pociągu na godzinę specjalisto od niczego.

      • 10 4

      • Niech robią. Złożymy się.

        • 5 2

    • Skoro trzeba dobudowac 3-ci tor, to chyba jednak sie tego ruchu bedzie robic coraz wiecej...

      • 4 1

    • Co oznacza, gdy późnym wieczorem w mieszkaniu w Poznaniu światło pali się pół
      minuty i gaśnie na pół sekundy, pali się znów pół minuty i tak w kółko?
      - Poznaniak czyta książkę.

      • 6 0

  • (3)

    Kolesie zarobią i interes sie kreci

    • 43 14

    • (1)

      Obrzucać błotem anonimowo potrafi każdy. Jakieś dowody? Konkrety? Wiesz, zgłoś do prokuratury

      • 0 6

      • wystarczy wyciagac wnioski

        nie trzeba byc uchem na komendzie.

        • 2 0

    • Teraz będzie nowe stanowisko dyrektor ds. elektryczności

      w kolejce, dwóch zastepców, kierownik ,

      • 2 0

  • (7)

    W ramach tego projektu na odc. Gdansk Osowa - Gdynia Glowna maja byc zaprojektowane nowe stacje tj. Gdansk Chwaszczynska (to nie pomylka), Gdynia Fikakowo, Gdynia Witomino/Wielki Kack oraz Gdynia wzg. Sw. Maksymiliana. Elektryfikacja i modernizacja calej linii pozwoli uzyskac predkosc max. dla pociagow pasazerskich 140km/h, a dla pociagow towarowych 100km/h.

    • 41 4

    • (3)

      Nie zaprojektowane a ma być tylko ich koncepcja. Za projekt etc ma zapłacić odpowiednie miasto. Teraz tylko będzie plan rezerwy terenowej i ułożenie odpowiednie torów

      • 9 1

      • Mylisz się. (2)

        Mowa jest o budowie przystanków osobowych o roboczych nazwach: Gdańsk ul. Chwaszczyńska, Gdynia Fikakowo, Gdynia Mały Kack/Witomino, Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana przy opracowaniu koncepcji wyposażenia odcinka Gdańsk Osowa Gdynia Główna w trzeci tor.

        • 0 5

        • z tego, co czytalem w roznych miejscach to nie

          ma byc tylko budowa Wzgorza. Reszta to same projekty, po to, aby w przyszlosci byla techniczna mozliwosc zbudowania przystanku.

          • 0 0

        • Nie pisz bzdur!

          Spójrz na mapę gdzie jest w Gdańsku ulica Chwaszczyńska.

          • 3 2

    • Taaaaa 140km/h, szczególnie na tych zakrętach w lesie pomiędzy Kackiem a Karwinami :-) (2)

      jw

      • 8 3

      • Da radę :D

        Więcej wiary w polskie pendolino :)

        • 3 0

      • przystosowanie infrastruktury nie oznacza osiagania takiej predkosci pociagami osobowymi

        Pamietajmy, ze takie pociagi czesto jezdza wolniej od maksymalnej predkosci na danym odcinku

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane