• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czas remontów na torach

Michał Jamroż
26 stycznia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 13:02 (26 stycznia 2008)
Pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej na stacji Gdynia Orłowo Pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej na stacji Gdynia Orłowo

Pasażerowie podróżujący Szybką Koleją Miejską - około 130 tys. osób dziennie - muszą uzbroić się w cierpliwość. Prowadzone przez SKM i Polskie Linie Kolejowe prace modernizacyjne potrwają do końca roku.



Wszyscy korzystający z komunikacji kolejowej w Trójmieście teoretycznie mają powody do radości. Tak wielu remontów na naszych torach jeszcze nie było. Niestety, aby cieszyć się z lepszych warunków podróżowania, musimy znosić pojawiające się utrudnienia.

Utrudnienia w kursowaniu SKM-ek:


Trwające od końca zeszłego roku utrudnienia w kursowaniu pociągów SKM, których powodem był remont torów SKM na odcinku Gdynia Główna - Gdynia Chylonia, zakończyły się 21 stycznia. Od tego dnia nie trzeba już się przesiadać na stacji Gdynia Główna, aby kontynuować podróż w kierunku Wejherowa.

Jednak wraz z zakończeniem prac na tym samym odcinku rozpoczęły się roboty na torach dalekobieżnych (są częścią modernizacji linii Warszawa - Gdynia). Dlatego spółka PKP Przewozy Regionalne skierowała część swoich pociągów wyjeżdżających z Gdyni na tory SKM.

- Mimo że tory należą do nas, w myśl porozumienia wewnątrz Grupy PKP, musimy udostępniać nasze tory innym przewoźnikom z tej grupy - tłumaczy Leopold Nastręt rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.

SKM wprowadziła tymczasowy rozkład jazdy, w którym częstotliwość kursowania kolejek w godzinach szczytu jest ograniczona do 10 min. Do kiedy będzie obowiązywał - tego nie wiadomo. PLK zapowiada, że ten etap prac zakończy się 3 marca.

Kolejne utrudnienia w kursowaniu pociągów będą spowodowane modernizacją peronu 1 (jest to peron SKM) na stacji Gdynia Główna. Remont potrwa 42 dni, w tym czasie ruch pociągów na stacji odbywać się będzie wahadłowo. - Szczegółowy rozkład jazdy na ten okres robót podamy w połowie lutego - zapewnia Leopold Nastręt.

Remont przystanku pochłonie 7 mln zł. Całkowicie wyremontowana zostanie nawierzchnia peronu, powstanie winda dla niepełnosprawnych, nowa dłuższa wiata i cała nowa infrastruktura przystankowa.

To nie koniec. W kwietniu, tuż po zakończeniu remontu prowadzonego przez SKM, ruszy kolejny etap modernizacji linii do Warszawy - tym razem wymieniane będą rozjazdy na południowym wjeździe na stację Gdynia Główna. Dlatego część pociągów dalekobieżnych od stacji Sopot będzie kursować po torach SKM, przez co rozkład jazdy SKM będzie dostosowany do rozkładu PKP PR i PKP Intercity.

- Remont rozjazdów zakończy się do końca 2008 r. - informuje Leszek Lewiński, zastępca dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni. Na jesieni natomiast SKM rozpocznie remont następnego swojego przystanku. Tym razem nowe oblicze uzyska przystanek Gdańsk Oliwa.

Z przejazdów SKM korzysta około 40 mln pasażerów rocznie.

Wielu pasażerów skarżyło się, że dotychczas brakowało rzetelnej informacji o terminie zakończenia prac.

- Nie chcieliśmy podawać konkretnej daty, aby nie wprowadzać pasażerów w błąd - wyjaśnia Leopold Nastręt, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej. - Przy tak kompleksowej modernizacji, kiedy remontowane są wiadukty, wymieniana trakcja i tory, co rusz pojawiają się nieoczekiwane komplikacje.

Jak zapewnił nas rzecznik wszelkie zmiany związane z przyszłymi pracami będą pojawiać się na bieżąco na przystankach, a dodatkowo wszystkie komunikaty będą z wyprzedzeniem przesyłane do mediów tak, aby pasażerowie mieli jak najlepszy dostęp do informacji.
Gazeta WyborczaMichał Jamroż

Opinie (56) 2 zablokowane

  • skm i niekonczący sie remont

    i sterta kłamstw na peronach o koncu remontu, który to juz raz?

    • 0 0

  • SKM

    a ja tam juz się przywzyczaiłem, byle by nie było jakiś akcji w stylu, że się spóżniają albo jakaś inna dezorganizacja;) a damy rade;)

    • 0 0

  • wygląd

    Przynajmniej ładniej będzie na przystanku w Gdyni, bo rzeczywiście już potrzebny na nim remont :)

    • 0 0

  • ale

    skoro sa 3 tory pospieszne z tego co widac, a pkp ciagle likwiduje jakies pociagi, to zastanawiam sie, czemu pkp bedzie korzystac z torow skm i rozklad skm bedzie dostosowany do pkp... dla podrozujacych np 6h 15min spoznienia nie ma az takiego znaczenia, a ja jezdze do pracy 35min i 15 poslizgu znaczy sporo...

    • 0 0

  • Jak będzie można korzystać z PRu na biletach SKM to będzie fajnie, nie byłoby takiego tłoku

    • 0 0

  • jestem za remontami

    jestem za remontami ale widząc ilu ludzi i sprzętu jest w to zaangażowanych toszlag mnie trafia, jakby niemożna było zatrudnić większej ilości i skrócić czas remontów...

    • 0 0

  • ALE NIE MARTWSCIE SIEE :))))

    NA POCZąTKU 2009 ROKU ZNóW ROZPOCZNIE SIę REMONT KTóRY TYM RAZEM POTRWA DO KOńCA 2009 :d

    POZDRAWIAM TRóJMIASTO

    • 0 0

  • MARTWCIE ;] SOREK

    • 0 0

  • (1)

    student, odpowiem ci informacjami z pierwszej ręki - mój ojciec jest naczelnikiem w gdańskim oddziale PLK i zna sprawę od podszewki - to nie jest kwestia po prostu siły roboczej, ale WYKWALIFIKOWANEJ siły roboczej i przede wszystkim SPRZĘTU, profesjonalnego i nowoczesnego; smutna prawda jest taka że modernizacji linii kolejowych, pomimo ogromnych funduszy unijnych, NIE DA się prowadzić na wystarczająco dużą skalę (i w odpowiednim tempie), bo nie ma specjalistów (ilość 'świeżej krwi' jest minimalna - bo kierunki techniczne szkolą mniej ludzi - a doświadczeni inżynierowie nierzadko idą w bardziej intratne branże i inwestycje, np. drogowe; btw - tory na chełm robili ludzie z PLK) ani sprzętu (kolosalne koszty produkcji nowych maszyn; btw - na zachodzie jest nie lepiej - przed wejściem funduszy strukturalnych nasze urządzenia do remontu torów, razem z ekipami, pracowały w ramach kontraktów na torowiskach niemieckich). sytuacja jest zasadniczo bez wyjścia, bo na hop-siup nie wykształcisz nowych kadr a istniejące biura projektowe i wykonawcze nierzadko w ogóle NIE PODCHODZĄ do nowych przetargów, bo są 'obłożone' projektami na kilka najbliższych lat i nierzadko nie wyrabiają się nawet z tymi (taki natłok pracy); aha, jeszcze w kwestii sprzętu, często jest sytuacja w której to PLK, będąc zleceniodawcą, musi wynajmować wykonawcom maszyny, gdyż oni po prostu ich nie posiadają (naprawdę niewielu graczy stać na takie inwestycje); także ogólnie wesoło.

    pozdrawiam.

    • 0 0

    • Jak nie ma ani sprzętu, ani siły to po co zabierają się za przebudowy i modernizację??

      • 0 0

  • skoro tak to niech bedzie mozna jedzic kazdym pociagiem np z gdanska do sopotu a nie czekac po pol godziny na skm, bo ta akurat przyjechala przepelniona ze nie udalo sie wcisnac.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane