• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?

Maciej Korolczuk
26 maja 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Tak niemal codziennie wygląda ruch na ul. Czarny Dwór w popołudniowym szczycie.

Jeszcze w tym roku korki między tunelem pod Martwą Wisłą a Zaspą i Przymorzem będą mniejsze - obiecują drogowcy. Jak to zrobią? Skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska, gdzie każdego poranka i popołudnia tworzą się duże korki, jesienią zostanie włączone do systemu Tristar. Jak zapowiadają drogowcy, to pozwoli regulować ruchem w zależności od aktualnego natężenia.



Czy twoim zdaniem system Tristar zmiejszy korki na Czarnym Dworze?

Ubiegłoroczne otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą przyniosło poruszającym się po Gdańsku kierowcom wiele korzyści. Wśród tych najważniejszych wymienia się odciążenie dróg w centrum Gdańska (w tym także zmniejszenie ruchu tranzytowego), szybsze i dogodniejsze połączenie Obwodnicy Południowej z gdańskim portem czy umożliwienie błyskawicznego wyjazdu z miasta w kierunku Warszawy.

Ale otwarcie podwodnej przeprawy przyniosło też skutki negatywne, przede wszystkim zakorkowanie wąskiego gardła, jakim jest ul. Czarny Dwór. Trasa między Przymorzem a Brzeźnem w porannym szczycie korkuje się w kierunku tunelu, po południu, gdy następuje fala powrotów - zatyka się też nitka w kierunku Obrońców Wybrzeża.

- Pracuję na Przymorzu i codziennie stoję w obie strony w korku na Czarnym Dworze. Rozumiem, że ruch się tam zwiększył z powodu otwarcia tunelu. Doskonale, że go mamy. Naprawdę. Ale czy to ma oznaczać, że przez następne X lat mamy być jego niewolnikiem? - pisze w liście do naszej redakcji pani Ewa. - Przyczyną (a na pewno jedną z przyczyn) tego korka ewidentnie jest źle ustawione i niedostosowane do zmian w ruchu ulicznym światło na skrzyżowaniu Jana Pawła - Czarny Dwór. Czarny Dwór stoi albo porusza się w tempie ślimaka, a Jana Pawła w ogóle! Czy przez tyle miesięcy ZDiZ nie jest w stanie zweryfikować czasów trwania światła z jednej i drugiej strony? Przecież ten ruch można tak łatwo upłynnić! Czy ten korek będzie tam tak stał przez jeszcze 5 czy 10 lat, zanim powstanie ta "słynna" Droga Zielona?
Ten głos nie jest odosobniony i drogowcy zdają sobie z tego sprawę. Odpowiadają, że problem zniknie, gdy powstanie odcinek Drogi Zielonej między al. Hallera a Ergo Areną na Żabiance. Inwestycja budzi jednak duże kontrowersje, ponieważ mieszkańcy nie chcą, by szeroka, dwupasmowa droga odcięła ich od parku nadmorskiego.

Czytaj także: Krok ku budowie Drogi Zielonej

Czy więc kierowcy muszą się pogodzić z tym, że do czasu budowy tej drogi będą stali w korkach?

Według naszych informacji, taka sytuacja potrwa co najmniej do jesieni. Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska jest na etapie wykonania dokumentacji projektowej, która wykaże zakres koniecznych prac oraz koszty realizacji włączenia skrzyżowania Czarnego Dworu i al. Hallera do systemu Tristar. Zgodnie z podpisaną umową projektant na jej opracowanie ma czas do połowy października.

- Włączenie skrzyżowania do systemu Tristar da nam możliwość podejmowania działań interwencyjnych w dowolnym momencie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Obecnie nie mamy takiej możliwości i sygnalizacja jest ustawiana "ręcznie". Po zmianach efekt z pewnością odczują kierowcy skręcający z Czarnego Dworu w lewo w al. Jana Pawła II. Znacząco, bo nawet o kilkadziesiąt minut skróci się też czas trwania popołudniowego korka po wyjeździe z tunelu.
Jesienią okaże się, czy Tristar będzie w stanie cokolwiek zmienić na tym skrzyżowaniu, czy też okaże się bezradny wobec sznurów aut poruszających się w tej okolicy.

Wideo archiwalne

Opinie (259) 2 zablokowane

  • Mysle ze ten caly tristar nie dziala albo nie dziala tak jak powinien. (7)

    Tylko czekac jak zaczna wykorzystywac kamery z tristara jako maszynki do robienia pieniedzy.

    • 242 19

    • Powiedz jak może działać jak tam nikt nie siedzi ??? (1)

      • 18 1

      • Jedyne co Tristar odkorkowuje

        to przepływ gotówki z instytucji państwowej do spółki prywatnej.

        • 38 1

    • hahahahahahahahaahah

      sristar hahahahahhahahhahahahahah dzięki za poprawę humoru.

      • 30 1

    • Tristar nie działa. Jechałem okolo 19 przy dworcu (1)

      w kieunku Orunii. Czopek oczywiście przy starym Żaku. Tramwaju żadnego nie było, na bocznych też 0 samochodów, a dla kierunku na Pruszcz krótkie zielone i 3 zmiany na czerwonym.

      • 23 2

      • Uwielbiam Dolny Wrzeszcz w nocy

        Zero tramwajów, zero pieszych, pojedyncze taksówki - na każdych światłach stoisz. Tristar jednak działa - uspokaja ruch w mieście.....

        • 31 0

    • Działanie Tristar....

      A czy to w ogóle działa? Jakoś nie zauważyłem. Ile razy jadę ulicą grunwaldzką liczę na "zieloną falę" A tu kibel co światła stoję i czekam. Trasa słowackiego drugi przykład. Stoi jeszcze kawał w lesie, dojeżdżam do ronda z myślą że pewnie kupa samochodów z moreny zjeżdża, no fakt ze 20 może stoi, ale to nic że na słowackiego z góry na dół stoi ich ponad 200!!! się pytam po co tym panom te kamery na wylocie z lasu?! Żołnierzy wyklętych do góry w godzinach szczytu? Zjazd na srebrzysko i stara Słowackiego na pewno potrzebują tyle czasu na wjazd? Pytam się po co? Jakby się żołnierzowa nie zapychała to te cfaniaczki co się pchają na słowackiego tam dalej nie pchały tylko poleciały ciągiem. Lewoskręt słowackiego w Rakoczego taka duża wysepka jest potrzebna? Zrobili by dwa pasy na lewoskręt do tego jeszcze wydłużyli go i myślę że Wyklęci by się tak nie korkowali. Ale chyba pomyśleć co zrobić aby było lepiej to ciężko. Najważniejsze jest rąbitne centrum handlowe w samym centrum miasta. Kolejne miejsce gdzie ludzie będą spędzać każdy wolny dzień, wydawać kupę kasy. Bo tylko to się liczy KASA KASA KASA....

      • 28 1

    • Tristar to wałek

      • 15 2

  • ) (10)

    Myślę że nic to nie zmieni.Po prostu mamy za dużo aut a za mało ulic.Przykładowo w moim bloku większość nie wiadomo po co ma 2 albo 3 auta.Jeździ jednym...tu Tristar nic nie da...takie są fakty mili moi.Aha gryll wkracza w kulminacyjną fazę.Wjeżdżają karkóweczki,muzyczka łupie,sąsiad z naprzeciwka zazdrośnie patrzy zza firanki)

    • 90 34

    • (1)

      Bo trzeba żyć na bogato a co kto bogatemu zabroni ;)

      • 6 8

      • Ja mam jeden samochod na lato, drugi na zime i jeden zapasowy (zima/lato). Pracuje autem, musze miec 100% pewnosci ze pojade. AC nie place na zadne. W razie ew kolizji naprawiam lub zlomuje. Taniej wychodzi taki system niz obecne stawki ubezpieczen no i pewnosc mobilnosci wieksza. No i jak nie miec 3 aut ? Nie chcem ale muszem.

        • 17 6

    • De bill

      Co ty pierdzielisz matole?

      • 8 9

    • jak ma 2 albo 3 a jezdzi jednym to te pozostale korkow nie robia matole

      • 29 4

    • W takim razie jak mają 2 albo 3 (1)

      a w danej chwili jeżdżą jednym, to te pozostałe automobile stojące pod domem się nie dokładają do korków prawda? Logiczne? A po co 2 samochody? Jedna połówka pracuje w jednym miejscu, inna w drugim, a żadna z nich nie jest fanem/fanką spędzania połowy życia w komunikacji miejskiej, proste

      • 17 4

      • a ktores jest fanem spedzania polowy zycia w korku? :)

        • 3 1

    • Jak 2 z trzech stoją, to tłoku na ulicach nie robią!

      • 3 2

    • jeżeli jeżdżą tylko jednym to w jaki sposób to drugie i trzecie auto korek tworzy?

      sama jadą na wzmiankowane skrzyżowanie?

      • 3 0

    • bzdura jeden człowiek może prowadzić w danej chwili tylko jedno auto

      • 2 0

    • Co za bzdury. Od kiedy to samochody, które stoją nieużywane powodują korki?

      • 2 0

  • Tristar sristar ! 132 miliony straconej dotacji na przebudowe kartuskiej (5)

    Przez niekompetencje urzedasow !! Dramat!

    • 159 16

    • Tristar może jedynie trochę usprawnić ruch (4)

      Ale do tego potrzeba jeszcze sporo zainwestować w drogi. Czyli połączyć bezpośrednio Trasę Słowackiego z Trasą Sucharskiego, wybudować Drogę Zieloną w przekroju dwujezdniowym, dalej połączyć ją przez tunel pod Pachołkiem ze Spacerową ( oczywiście poszerzoną do dwóch jezdni) i dociągnąć ją do Obwodnicy Zachodniej i dalej do przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej- którą mało, że oczywiście też należy wybudować, to jeszcze skomunikować z przyszłą Trasą Kaszubską. Wybudowanie Kartuskiej do granic miasta powinno również nieco odciążyć ruch. Co do Drogi Zielonej- to żeby była mniej uciążliwa dla mieszkańców można ją wybudować w 2 metrowym wykopie ( nie jest to łatwe ze względu na podmokły teren w okolicach dolnego tarasu, do tego z wybranej ziemi można usypać po obu stronach drogi 2-3 metrowe wały- aby nie trzeba było stawiać szpetnych ekranów- chowając ją niejako ze swoim hałasem). Na wałach, po ich zewnętrznych stronach proponuję nasadzenia, zieleńce skwery itp. Przejścia dla pieszych nad Droga Zieloną proponuję puścić górą w formie szerokich, deptakowych wiaduktów, także z zielenią choćby w donicach. Dopiero do tak stworzonego systemu dróg Tristar może się na coś przydać. O gruntownych remontach wielu istniejących dróg nie wspominam, bo to jakby oczywiste. Pozdrawiam.

      • 18 4

      • Dróg za mało za to stadion piękny z super rata miesięczna , (1)

        • 9 6

        • Gdyby nie ten stadion i Euro to byś miał jeszcze mniej dróg wiec nie marudź

          • 4 2

      • bzdura do sześcianu Gustafie (1)

        Budowa większej ilości przelotówek w mieście ma powodować usprawnienie ruchu? Teza postawiona na głowie. Nie powinno się zachęcać do grzania przez tereny rekreacyjne miasta, a wręcz odwrotnie. Jasne, wpuścmy w pas nadmorski tiry, warszawkę lecącą na Hel, wszystkie ościenne gminy, a miasto stanie calutkie od wlotu do wylotu i żadne wykopy tego nie zmienią. Przelotówki tylko poza miastem, a dojazdy do nich w tunelach, proszę bardzo ile chcąc. Tristar to kolejny miś na miarę naszych czasów i to zdaje się jego główna rola. Mam wrażenie, że zwolennikom tranzytu i miejskich przelotówek wciąż mało procentów za kolejne konsulatcje. O Nowej Gdańskiej i Kościuszki cisza, za tania, nic się na tym nie ukręci?

        • 6 4

        • Chyba jednak nie wiesz co piszesz gobi

          Właśnie "budowa większej ilości przelotówek w mieście ma powodować usprawnienie ruchu", zwłaszcza gdy wybudowano Trasę Słowackiego czy Sucharskiego, które wpuszczają ruch do miasta i nagle kończą się wąskimi gardłami. To oczywiście generuje powstawania korków, w których jazda polega na ciągłym podjeżdżaniu po kilka metrów i hamowaniu. I w tym tkwi problem- samochody emitują najwięcej hałasu i spalin podczas ciągłego ruszania... przy prędkości około 60- 70 km/h hałas ( sprawnych oczywiście ) samochodów jest mniejszy, produkcja spalin również, a na pewno mniejsza niż podczas "korkowej" jazdy. Miasto powiedziało A to powinno powiedzieć B- w postaci dokończenia wspomnianych przeze mnie dróg. Masz prawo myśleć inaczej- ale na litość boską nie mieszaj tematów. Nawet jeśli powstały by owe drogi to i tak warszafka ani tiry nie będą się pchać przez dolny taras miasta, gdzie i tak byłoby spowolnienie ruchu do 60- 70 km/ h, tylko pojadą obwodnicami, które oczywiście należy wybudować. Tyle w temacie. Pozdrawiam.

          • 3 0

  • żaden tristar nie pomoże.. (9)

    powinni zrobić bardzo długi lewoskręt w stronę zaspy oraz drugi pas w przeciwną stronę.

    Jak się dwa pasy schodzą w jeden to żaden system nie pomoże, bo Ci skręcający w lewo blokują auta jadący prosto i całość stoi.

    • 136 8

    • w lewo bez szans (1)

      Ci w lewo nie mają szans. jak mają skręcić bez świateł dedykowanych dla nich?

      • 18 1

      • dedykowac to mozna piosenke...

        Nie kazde angielskie slowo brzmiace podobnie do polskiego oznacza to samo, co sadzisz :)

        • 1 0

    • jak dlugi?

      • 2 1

    • dokladnie (3)

      Dokładnie jest tam tyle miejsca po obu stronach jezdni że za naprawdę nie wielkie pieniądze można bylo by poszerzyć jezdnie do dwóch pasów w obu kierunkach ,niezlikwiduje to korków do zera ale na bank poprawiło by płynność ruchu w tym rejonie nie trzeba być inżynierem żeby to zrozumieć

      • 10 0

      • Mieszkańcy sobie nie życzą i protestują (2)

        • 3 2

        • (1)

          Bo to polskie kołtuństwo blokujące rozwój. Na całym świecie jest mnóstwo dróg wilopasowych przy plaży. I to nie w odległości kilometra od plaży, ale bezpośrednio przy plaży.

          • 3 4

          • żadne polskie kołtuństwo

            Słyszałeś o czymś takim jak Nowa Kościuszki (Nowa Gdańska) ??

            Miała być to ulica łącząca wylot z Tunelu z Nową Słowackiego (żołnierzy wyklętych).
            Inwestor oszukał mieszkańców Zaspy bo w decyzji środowiskowej nie było mowy o takim ruchu na Jana Pawła II - który miał właśnie odbywać się po Nowej Kościuszki.

            • 2 0

    • skrzyzowania

      szkoda ze skrzyzowania obwodnic oraz obw poludniowej i tr sucharskiego zupelnie nie są dostosowane do panujacego tam ruchu, nawet przy stosunkowo niewielkim natezeniu wszystko sie korkuje, za krotkie pasy do wlaczania sie do ruchu

      • 2 0

    • też mi wielki korek 700m

      takich korków w Gdańsku jest codziennie sporo - choćby 3 maja
      trzeba poprostu swoje odstać i tyle, albo zmienić.
      Tunel zachęca do jazdy "dołem", zbudowanie w tym miejscu nawet 2 pasmówki do samej Gdyni jej nie odkorkuje, przez chwilę będzie lepiej, ale przyciągnie to kolejnych zachęconych szerokoą drogą krótszą niż jazda obwodnicą, przez co efekt będzie odwrotny od docelowego, nawigacje będą kierowały na ta drogę, droga się zapcha. Drogi budować/poszerzać tylko w stronę obowdnicy i przyszłej metropolitalnej, a nie wzdłuż osi miasta

      • 0 1

  • (8)

    Zamiast Tristara wystarczyło zrobić sekundiki na światłach jak np w Wrocławiu.

    • 92 23

    • Zgadzam się to trochę pomaga (1)

      Są dużo szybsze 'starty' spod świateł.

      • 19 1

      • Tristar

        Jesli Tristar daje 3-5% poprawy plynnosci, to te liczniki sa tansze i pewnie powyzej 5% uplynniaja ruch bo mamy glownie problem z ruszaniem na zielony. Przewaznie odstepy miedzy autami sa po kilka metrow :/

        • 9 1

    • (2)

      dopiero teraz pis zalegalizował sekundniki. wcześniej były nielegalne.

      • 2 1

      • (1)

        Niby były nielegalne a w Toruniu chyba je już jakieś 20 lat temu widziałem. Zresztą - progi na trasach komunikacji miejskiej też są nielegalne, a UM Gdańsk się tym nie przejmuje.

        • 1 1

        • Tam gdzie jeździ komunikacja

          są progi wyspowe, autobus przejeżdża bez zwalniania, osobówki zwolnić muszą.

          • 1 0

    • We Wrocławiu na ul Ćwiartki koło kamienicy 3/4

      przy sklepie "U Stasia" jest taki sekundnik i Boczek nigdy nie może zdążyć.

      • 3 1

    • z ust mi to wyjąłeś... (1)

      Wyświetlacze odliczające do czerwonego i zielonego to genialne i w stosunkowo proste (tanie) rozwiązanie. Dzięki temu kierowcy, o ile mają oprócz gumki między uszami odrobinę rozumu, mogą sami w znacznym stopniu upłynnić ruch.
      Mi cholernie brakuje tych wyświetlaczy.
      Pozdr.

      • 5 2

      • najbardziej ruch upłynni podwyżka cen paliw o 50%

        • 3 0

  • Kilka lat budowano tunel (6)

    Czemu w tym czasie nie powstała poszerzona Zielona Droga? Teraz wielkie zdziwione oczy i niedowierzanie - wow, korki

    • 182 23

    • bo to robią

      idioci którzy mają papierek z politechniki

      • 22 12

    • (3)

      Bo był krzyk, że mieszkańcy nie chcą drogi odcinającej osiedla od zieleni. Poszukaj - były artykuły

      • 16 5

      • (2)

        I tak będą po dwa pasy w każdą stronę. Na estakadach czy bez. Dziecinnada z tymi niby protestami. Odwlekanie o rok czy dwa tylko zaszkodzi

        • 5 11

        • (1)

          ta droga nie powstanie w tym stuleciu. nie licz na to

          • 7 3

          • Powstała by odrazu gdyby nie protesty, które ciągle trwają

            • 5 4

    • moze lepiej zaplanowac caly fragment miasta jaki moze tam powstac, a nie tylko jedna droge?

      Na terenach miedzy Brzeznem, Wrzeszczem i Letnica zmiescic sie moze kolejna dzielnica wielkosci Zaspy.

      Przemyslec, zaplanowac, a nie po prostu jak slepi glupcy zbudowac autostrade, aby ludziom spoza miasta sie zylo dobrze. Popelniono taki blad z Poludniem, teraz wszyscy na tym cierpia, a teraz robia, co moga, aby znowu tu zniszczyc potencjal miejsca.

      Gdansk jest rzekomo nad morzem. Odpowiednia zabudowa w tym miejscu naprawde moglaby sprawic, ze by sie to czulo. W tym miejscu pieniadze leza doslownie w blocie. Albo je podniesiemy i Gdansk zyska swietna dzielnice blisko morza, albo zbudujemy eksterytorialna trase szybkiego ruchu.

      • 0 2

  • Tylko budowa drogi zielonej (16)

    I przestancie chrzanic przymorzacy

    • 93 78

    • (6)

      wypad z tą drogą, koło swojego domu sobie ją wybuduj

      • 21 10

      • (5)

        Wasze pieniactwo znacznie podniesie koszt drogi o estakady. A gdzieś nie powstanie przedszkole czy basen. Droga zielona na tym odcinku ma priorytet i powstanie w ciągu trzech lat.

        • 5 14

        • No pasaran!

          Nie pozwolimy na tranzyt w Pasie Nadmorskim.

          • 9 5

        • puszczanie tranzytu przez dzielnice mieszkalne to czysta glupota

          "Golf prawem nie towarem!" wiecznie zywe.

          • 2 2

        • przeciez to ma byc rzekomo "zielony bulwar" xD (2)

          wychodzi szydlo z worka. Autostrada wzdluz morza to ostatnia rzecz, jakiej potrzebuje Gdansk.

          Tu powinna powstac cala dzielnica. Wielofunkcyjna, tetniaca zyciem. A nie trasa przelotowa.

          • 4 1

          • (1)

            Będzie bulwar pod estakadą w kilku miejscach. Były konsultacje z mieszkańcami i głównym argumentem przeciw było rzekome "odcięcie" od parku Regana. Planiści idą na rękę mieszkańcom i powstaną niepotrzebne moim zdaniem i do tego drogie estakady. Kompromis ale kosztowny kompromis został uzyskany.

            • 1 1

            • Ta... w latach 50 byly genialne pomysly, ze drogi puszczamy na estakadach, a pod spodem tetni zycie

              Problem polega na tym, ze to nie dziala.

              Idz na podwale w Srodmiesciu zobaczyc jak pieknie tetni zycie miejskie w takich miejscach

              • 2 1

    • Gwarantuje ci ze ta droga niewpowstanie jak bedzie trzeba to bedziemy blokowac jej budowe 24godziny na dobe (1)

      Przestań tworzyc korki to nie bedziesz w nich stał! zezłomuj ten 20letni złom i zacznij korzystać z transportu zbiorowego!

      • 10 14

      • Nie chcesz mieć ulic przy domu - nie mieszkaj w mieście.

        • 7 2

    • 2 pasy w każdą stronę + torowisko (1)

      To musi zostać wybudowane czy się komuś podoba czy nie bo to rama komunikacyjna miasta. 3 pasy i pierdyliard parkingów... mówię nie.
      Po jednym pasie... ktoś jest albo głupi albo chce zarobić na rozbudowie za 5 lat.

      • 7 6

      • A jaki tytul z urbanistyki posiadasz?

        Wiesz, ze w tym miejscu moze zamieszkac co najmniej z 40 tys ludzi?

        Zamiast wypychac ludzi pod obwodnice i wysypisko w Szadolkach mozna im pozwolic mieszkac kilometr od morza i 3-5 km od Dolnego tarasu.

        Droga Zielona okaze sie byc zwykla trasa tranzytowa z Waszawy i wschodu Polski nad Hel. Prosze, spojrzcie na mape. Droga Zielona w ksztalcie, w jakim jest proponowana nie poprawi niczego. Nadal beda spore korki, ale do tego wielki halas, duzo spalin i zdegradowy fragment miasta.

        Mozna do zagadnienia podejsc szerzej, zaprojektowac tu droge miejska o sporej przepustowosci, ale nie tranzytowa, a do tego cala okolice zaplanowac jako nowa dzielnice. Z parkami, szkolami, sklepami, placami itp. itd.

        • 1 1

    • Żadna droga zielona

      Tylko NOWA KOŚCIUSZKI / Nowa Gdańska

      • 4 1

    • ciekawe jak to jest, ze zakorkowana droga to dowod na to, ze trzeba koniecznie zbudowac kolejna

      zapchany tramwaj czy pociag jest dopiero symbolem udanej inwestycji. Bo jesli pociag nie jest wypchany po brzegi na kazdym kursie, to widocznie nie byl potrzebny...

      • 2 0

    • Wystarczyło by domknąc obecne układy ulic i dostroić swiatła (2)

      2 pasma do obroncow wybrzeza, 2 pasma na gospody, uregulowane przadnie swiatla przy eleclercu. nie trzeba nic wycinac z parku. no chyba ze chcemy ulatwic dojazd vipom z jelitkowskiego dworu. ale kierowcy blachosmrodow nie mysla o miesice, mysla o wozeniu swojej d*py samochodem.

      • 1 1

      • nie tylko im (1)

        takze wszystkim z S7, ktorzy beda jechac nad morze latem. Tak na gdanskie plaze, jak i do Helu. Co za roznica, jechac Obwodnica czy Droga Zielona jak parametry te same...

        A przy okazji ma sie ladny widok - stadion, najdluzszy tunel, najwieksze rondo. Same atrakcje.

        Ta autostrada przy morzu nie rozwiaze zadnego problemu. Olbrzymi koszt, wielkie straty. Niech ktos wreszcie spojrzy na mape! Tu jest miejsce na wielka dzielnice - blisko morza, blisko centrum, blisko istniajacych juz tramwajow (tramwaj od Marynarki Polskiej wzdluz Drogi Zielonej i JPII z wlaczeniem do Wojska Polskiego z wezlem przesiadkowym na SKM Zaspa i PKM Strzyza.

        Albo autostrada utrzymywana z podatkow ludzi, ktorzy mieszkaja w Gdansku, aby ludziom spoza Gdanska szybciej sie przez Gdansk przejechalo. Nie wiedzialem, ze gdanskzczanie sa az tak goscinni.

        • 1 0

        • Jak jedziesz tunelem to nie jedziesz przez rondo, tylko pod nim. Poza tym, nikt na Hel nie będzie jechał drogą zieloną, bo później i tak będzie musiał jechać albo przez pół trójmiasta od Ergo Areny, albo - jeśli powstanie - tunelem pod Pachołkiem i Nową Spacerową do Obwodnicy, więc i tak najlepiej opłaca się jechać od razu Obwodnicą z Południowej, a kiedy powstanie Obwodnica Metropolitalna, to nią w ogóle omijając OT.

          • 1 0

  • (6)

    No way! Spróbujcie odkręcić na maksa oba kurki w kranie i zobaczycie jak woda "szybko" spływa... Tyle kasy wpompowane w tunel i nikt nie pomyślał co będzie się działo tuż za krzyżówką z Hallera?

    • 109 8

    • (2)

      A co bedzie sie dzialo za ta krzyzowka ?

      • 4 6

      • (1)

        Będzie się działo,będzie zabawa...Ojj Helena,Helena. Gdybyś mogła wziąć od Mańka Paździocha taboret i tam właśnie przycupnąć w godzinach szczytu na kwadransa chociażżżżż.

        • 8 2

        • Nie rozumiem twojego bełkotu więc zadałam pytanie ale już nie odpowiadaj.

          • 1 8

    • NOWA KOŚCIUSZKI (2)

      Mówi Ci to coś ?
      Gdyby była Nowa Kościuszki / Nowa Gdańska nie byłoby żadnego stania.

      • 2 0

      • Oczywiscie, bo wszystkie samochody chca wjechac tunelem, aby pojezdzic w kolko (1)

        Przeciez te samochody chca gdzies konkretnie dojechac. Jesli chodzi tylko o tzw. Nowa Kosciuszki, aby dostac sie na Obwodnice zachodnia to moze nie ma sensu wjezdzac do tunelu tylko nalezy pojechac obwodnica poludniowa i skrecic w obwodnice zachodnia.

        Dokladnie jakie relacje mialaby rozwiazac nowa kosciuszki? Kto dokladnie mialby tamtedy jezdzic?

        Tunel mial wyprowadzac ruch z Nowego Portu (tranzyt TIR), a nie tloczyc tysiace samochodow do dzielnic mieszkalnych.

        • 1 0

        • Pracujący w DCT albo Porcie Północnym a mieszkający w Złotej Karczmie na przykład.

          • 1 0

  • Korki... (8)

    Były, są i będą, drogi budowane w latach 80- tych i wcześniej, więc cudów nie oczekujmy. Jedna droga zielona Nic nie zmieni, korek zmieni miejsce na styku Gdańska i Sopotu. I dalej będą narzekania. Dróg o większej przepustowości brak, samochdów przybywa, a system ukiczny nie jest z gumy i tyle w temacie. Potrzeba kilku dróg zielonych, czarnych, niebieskich i innych w różnych miejscach miasta aby taka ilość aut osobowych i ciężarowych mogła płynniej się poruszać, cała filozofia. Ktoś z władz decyzyjnych przespał kilka ładnych lat i mamy to co mamy...

    • 67 23

    • (4)

      W Gdańsku jest wystarczająca ilość autostrad. Jest po prostu za dużo aut. Jedynie co trzeba zrobić to połączyć czarny dwór ze Słowackiego Nowa Kościuszki rozwiąże problem. A w tymmiejscu postawić na komunikację miejską - tramwaj łączący Brzeźno z Przymorze małe. Koniec z dyktatura blachosmrodow. Jestem kierowcą ale to co robi lobby blachosmrodow to jest dramat. Tylko rozczenia, żeby było mi jak najwygodniej pierdząc w aucie jadąc 100km/h przez miasto

      • 26 10

      • wystarczająca ilość???? (3)

        chyba jesteś z jakiejś wiochy i tam może i wystarczy jedna droga na pole.
        Zobacz goglemaps jak wyglądają drogi i autostrady np. w Niemczech.
        My mamy zaledwie kilka asfaltowych uliczek, które gdyby nie Gierek to w ogóle by ich nie było. A komunikacja wiejska to jakaś pomyłka.

        • 17 20

        • (1)

          A nie? Ruch w Gdańsku jest najszybszy ze wszystkich dużych miast, wszędzie 2 lub 3 pasy. Miasto jest rozwalone przez przelotowki akademia Grunwaldzka, nowa Słowackiego itp, nie ma ciągłej struktury. Nie można budować kolejnej autostrady w pasie nadmorskim, wystarczy dociągnąć dwa pasy do Słowackiego. Budowa i rozszerzanie dróg to droga do nikąd.

          • 13 10

          • Nie chcę mi się rozmawiać z debilem, jak pierwszym argumentem w dyskusji jest pochodzenie z wiochy tudzież nie. Frustrat

            • 6 7

        • Czy w tych cudownych Niemczech przypadkiem autorady nie sa poza miastem?

          Ludzie rozumiem maja mieszkac przy Szadolkach, a autostrade puscimy w tak niezwykle perspektywicznym miejscu.

          Dobry pomysl.

          • 2 0

    • Ruch z miasta sie wyprowadza a nie wprowadza ,niebuduje sie autostrady w centrumdzielnicy (2)

      We wszystkich miastach zachodnich sie ruch aut ogranicza!!

      • 12 1

      • Kompleks zachodu (1)

        od kiedy oni sa tacy idealni? po 2wś kupa wpompowanej kasy ktora juz przejedli i teraz sie sypia.

        • 1 3

        • moze i nie sa idealni, ale juz sie wyleczyli z glupiego myslenia o rozwiazaniu problemow komunikacyjnych za pomoca samochodu

          Samochody sa dobre, ale maja okreslone rozmiary. W przypadku duzych miast po prostu nie ma mozliwosci zapewnienia kazdemu opcji poruszania sie wygodnie samochodem.

          To tak, jakby chciec zmiescic 1000 osob w mieszkaniu 30m kw. Nikt nie jest tu niegoscinny. To po prostu fizycznie niemozliwe. A nawet jesli jakims cudem upchnie sie, to nikt nie bedize w stanie sie ruszyc, nie mowiac o tak prostych sprawach jak pojscie do ubikacji.

          • 3 0

  • Dlaczego nikt jeszcze za ten tristar nie beknął?! (1)

    • 133 6

    • Bo ten co miałby beknąć,

      ma działkę w tym systemowym układzie. Pewnie w Panoramie powiedzą, że tristar jest jedynym idealnym rozwiązaniem. A wystarczyłoby dołożyć pas.

      • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane