• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy uda się rozbudować most wantowy o pomost dla pieszych i rowerzystów?

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Most wantowy nad Martwą Wisłą w Gdańsku być może zostanie przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego. Most wantowy nad Martwą Wisłą w Gdańsku być może zostanie przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego.

Urzędnicy będą analizować możliwość przystosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą do ruchu pieszego i rowerowego. Chodzi m.in. o dobudowanie lekkiego pomostu, który zapewni przejście i przejazd rowerzystom. Analiza będzie też obejmowała ewentualne wstępne koszty realizacji przedsięwzięcia, a jej treść poznamy w ciągu miesiąca.



Czy miasto powinno rozwiązać problem ruchu pieszego i rowerowego przez Martwą Wisłę?

Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska do ruchu pieszego i rowerowego. Po moście wybudowanym na początku minionej dekady mogą poruszać się od początku wyłącznie samochody.

- W odpowiedzi na wniosek komisji zastępca prezydenta Andrzej Bojanowski poinformował nas, że zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.

Radni złożyli wniosek po otrzymaniu informacji, że nie ma możliwości przebudowy starego mostu kolejowego między Rudnikami a Przeróbką zobacz na mapie Gdańska. Przypomnijmy, że m.in. mieszkańcy oczekują swobodnego przejścia nad Martwą Wisłą. Niedawno upadł pomysł adaptacji na kładkę pieszo-rowerową istniejącego mostu kolejowego, który docelowo przez kolejarzy został przeznaczony do rozbiórki. Pomysł nie miał szans na realizację głównie z powodu opinii kolejarzy, którzy przekonywali, że obiekt jest w fatalnym stanie technicznym.

- Ewentualne przystosowanie mostu wantowego to w tej sytuacji jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety, kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda.

Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas jest możliwość dotarcia przez pieszych na Stogi i Przeróbkę przez Most Siennicki. Niestety wymaga to dużego nadłożenia drogi.

- Spóźniliśmy się z ratowaniem zabytkowego mostu kolejowego. Jest jednak światełko w tunelu i w tym kierunku zdecydowanie trzeba iść. Gdy niebawem zabraknie mostu kolejowego, wydostanie się z Przeróbki i kolejnych dzielnic innym sposobem niż autem będzie niemożliwe - ostrzega Łukasz Hamadyk, radny PiS, członek komisji zrównoważonego rozwoju.

Analiza może być gotowa w maju.

- To jest świeża sprawa, niedawno skierowana do nas przez zastępcę prezydenta. W pierwszej kolejności, korzystając z własnych zasobów, sprawdzimy, czy poszerzenie funkcji mostu jest w ogóle możliwe. Jeśli tak, przygotujemy obszerną analizę w ciągu miesiąca - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Jakie rozwiązania budowlane wchodzą w grę? M.in. możliwy może być montaż lekkiej konstrukcji pomostu, który jest podwieszany do krawędzi mostu. Inny pomysł? Można zbudować schody na most od strony Przeróbki i zlikwidować zakaz ruchu pieszych po jego przęśle. A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.

Jeśli pomysł z przystosowaniem mostu wantowego do ruchu pieszych i rowerów się nie powiedzie, niewykluczone, że kolejnym pomysłem będzie utworzenie linii autobusowej, która ułatwi transport pieszych i rowerzystów przez most wantowy oraz jednocześnie tunelem pod Martwą Wisłą.

Miejsca

Opinie (188)

  • No kurcze, przydało by się (10)

    Taka tandetę tylko dla samochodów zrobili.... najwyższy czas to naprawić.

    • 131 35

    • Podobnie z tunelem. Tylko czy wywiercą dodatkową dziurkę? (2)

      • 33 9

      • (1)

        Dodatkową dziurkę to masz z tyłu i ta powinna ci wystarczyć ;P

        • 20 18

        • Skąd wiesz że ma z tyłu ? Może ma z przodu ?

          • 1 1

    • (3)

      "kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda"

      Co to za idiota? Przecież projektant projektuje to co mu zleci inwestor.
      Tak więc o takich "fanaberiach" nie pomyślał zleceniodawca.

      • 50 5

      • (2)

        Oczywiście, że to słuszna uwaga a tych kilkanaście lat temu decyzje podejmował ten sam szef co i dziś siedzi na stolcu prezydenckim w Gdańsku.
        Dokładnie tak samo wyszło wiosną kiedy się okazało że kilka lat temu lekką ręką nie podjęli decyzji o sporządzeniu planu dla bezkolizyjnego przejazdu przez tory na Oruni, podczas przebudowy linii kolejowej Gdańsk- Warszawa.
        Tam też zrobiło się kwiczene prosiąt rzeźnych.

        • 34 4

        • (1)

          A kto zdecydował o wyglądzie Nowej Wałowej, która też nie ma chodników i dróg dla rowerów, przecież to nie było kilkanaście lat temu.

          • 19 1

          • Wciąż ten sam.

            • 14 1

    • Nie dla samochodów, lecz dla ludzi w samochodach. (1)

      Każdy pragnie być w takim klubie, z wyjątkiem garstki zboczeńców.

      • 8 16

      • znaczy tabletki odstawione?

        pseudo matematyk twierdzący że jest kierowcą?

        • 0 1

    • Czyli powinni zrobić też tandetę dla rowerów??

      • 4 1

  • świetny pomysł wozić ludzi i rowery autobusami

    tylko dlatego, że nie przewidziano możliwości poruszania się ich na danym odcinku
    Chytry dwa razy traci jak to się mówi. Ale od czego jest nowy prezes od nie wiadomo czego w ZKM na specjalnie dla niego utworzonym stołku, w razie potrzeby przepchną w ZKM wszystkie absurdy

    • 89 7

  • Szans na budowę kładki nie bedzie.... (10)

    ale coś mi podpowiada, że nagle pojawi się super pomysł wykorzystania tych pustych busików co to je ktoś bez analizy potrzeb zakupił za nasze podatki i bilety.... i teraz okaże się, że to kolejny super pomysł imć pana Lisickiego....autobusy bedą jeździć w innym miejscu, dalej z nich nikt nie będzie korzystał....ale teraz nikt juz tego nie bedzie oglądał.....

    jak ktoś chodzi pieszo w tym miejscu to najczęściej nie ma na bilet....a jak jedzie rowerem to nie po top by go autobusem wozić...

    • 77 8

    • pisz za siebie głąbie (5)

      • 3 32

      • no jestem pod wrażeniem......

        • 12 1

      • Po jakości wypowiedzi od razu widać, ze odezwał się obcisłogaci (3)

        Żal du...ę ściska. Jestem przeciwny budowaniu buractwu nowych ścieżek rowerowych, kładek, śluz i innych dziwactw.
        Najpierw niech zaczną płacić OC jak inni użytkownicy dróg, wtedy będą partnerami, a nie grupą rozwydrzonych krzykaczy.

        • 10 13

        • niby pieszy, a brzmi, jakby się benzyny nawąchał

          • 7 5

        • Pretensje do ustawodawców!

          Większość rowerzystów chętnie zapłaciłaby OC i miała święty spokój. Niestety nie mamy takiej możliwości... nawet ubezpieczyć się ciężko.

          • 6 5

        • to Ty zapłać OC, zanim przejdziesz przez jezdnię czy w ogóle wyjdziesz na chodnik

          przecież możesz komuś urwać lusterko, wpaść na wychodzącą zza rogu niewidomą babcię lub jeszcze coś.

          • 5 1

    • i jeszcze jedna uwaga.... (3)

      po co budować kładkę...zlikwidować te barierki oddzielające pasy ruchu....zrobić tylko trzy pasy na moście obok normalny chodnik i droge rowerową....na zachodzie zamiast rozbudowywać drogi zmienia się kierunki jazdy....rano auta jadą w jednym kierunku np. 2 pasami, wieczorem jeden pas zmienia kierunek i pojazdy mogą poruszać się w przeciwną stronę... nawet przepisy są od wielu lat które to umożliwiają....

      • 27 8

      • tylko, że (2)

        tam się nie da puszczać ruchu w zależności od godziny, bo ten most jest częścią drogi tranzytowej do portu oraz do budowanego tunelu...

        • 18 4

        • a w USA autostrady są takie ...można ,.... mozna.... (1)

          • 5 7

          • budżet USA nie ma środków na utrzymanie istniejącej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej

            • 1 0

  • Fakt że most jest tylko dla samochodów to paranoja (3)

    Wszystko oczywiście było robione pod lobby właścicieli blachosmrodów. Teraz trzeba naprawiać błędy przeszłości

    • 82 36

    • (2)

      A autostrady, estakada kwiatka też tam puścić rowery i pieszych?

      • 8 2

      • no, nie. lepiej zrobic obok osobną estakadę dla rowerów.
        pogięte? a wiesz ile ta krzywa kładka kosztowała?
        utopiono w niej więcej niż Warszawa wydała na ścieżki rowerowe przez trzy lata

        • 10 4

      • na estakadzie kwiatkowskiego były i sa nadal gotowe chodniki o szerokości 2,5 m pomieszczą rowerzystę i rzadkiego w tamtym miejscu pieszego jakoś między hutniczą a morską ludzie jeżdżą rowerami i chodzą po tych chodnikach i nikogo nie zdmuchnęło nikt z tej estakady nie spadł za barierkę.Dojazd od hutniczej do wiśniewskiego jest gotowy w 90% brakuje jedynie zjazdu po ślimaku zjeżdżającym w dół do skrzyżowania z wiśniewskiego w linii prostej brakuje jakichś 50 m chodnika który pozwoliłby zjechać w dół.Autostrady prowadzą setki km mało jest rowerzystów którzy pykną jednego dnia trasę Trójmiasto Toruń czy Trójmiasto Stryków ale takie mosty czy estakady są w granicach miasta i prowadzą do miejsc gdzie są cele tras rowerzystów i pieszych

        • 8 2

  • znowu ustępować pedało-terrorystom??? (9)

    • 52 112

    • ... (3)

      delikatnie stwierdzę że powyższy post napisał jakiś idiota, który zakompleksioną d*pe do pracy wozi samochodem ( nie obrażając innych kierowców).

      • 26 22

      • Sorry Batory ale jak bez kompleksów wozicie swoje cztery litery do pracy pedałując, to się myjcie przed przystąpieniem do pracy. Smród spoconego ciała powoduje, że pozostała część współpracowników odczuwa dyskomfort przez osiem godzin dziennie, 5 dni w tygodniu.

        • 10 6

      • Kompleksy? Haha.

        Rowerzyści są zakompleksieni. Bo zawsze wszystko porównują do Zachodu. I wszystko co jest z Nim niezgodne, musi być automatycznie głupie, niecywilizowane, zacofane. To gorzej niż kompleksy. To lizusostwo.

        Normalny człowiek, kopiuje tylko to co dobre.

        • 2 7

      • taki sam jak ten piętro wyżej

        • 2 1

    • piesi to też terroryści? (2)

      • 15 2

      • (1)

        oczywiście. chodniki zajmują cenne miejsce, na którym możnaby parkować oraz zbudować dodatkowe jezdnie czy pasy ruchu

        • 23 1

        • dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości

          • 1 1

    • o stary, widzę dobrze porobiło

      mama wie że ćpiesz?

      • 2 1

    • w czym ustepowac? trasy dla aut przeciez nie znikna.

      • 1 1

  • Dzięki Wam, o Wielcy! (9)

    Zgodnie z modą, narobiło się teraz członków komisji zrównoważonego rozwoju, do których zaczęło docierać, że trzeba by pouwzględniać co nieco z tej "fanaberii" pieszej i rowerowej.
    Gdybyśmy nie weszli do cywilizowanej części Europy, to te cymbały do dzisiaj myślałyby, że rower to dwudziestowieczny przeżytek.

    • 55 15

    • (1)

      widziałeś te rowery dziś na targach?
      niektóre są absolutnie nawet nie dwudziestowieczne, tylko kompletnie nowe, dwudziestopierwszowieczne. nowsze niż te elektryczny samochód renówka.

      żałuję tylko że nie pokazali najnowszej Stridy. tej tegorocznej. ale to może zobaczę na Bike Festivalu w Berlinie

      • 1 2

      • Nie byłem na targach, chociaż rozwój sprzętu mnie interesuje. Trochę to za daleko od domu, żeby tracić czas i nerwy na dojazd przez Trójmiasto. Dzisiaj robiłem traskę rowerem w kierunku północno-zachodnim, co uważam za lepszy wybór.

        • 1 1

    • Typowy rowerzysta, tak. (4)

      Chamski język. Jak nie torpedować tych chuliganów?

      Cywilizacja to miejsce ukształtowane przez człowieka. Niecywilizowane miejsca to takie, w których przyroda rządzi ludźmi. Chatki z antylopich odchodów nie liczą się. Masz złe dane o tym czym jest cywilizacja.

      • 1 2

      • (3)

        Zatrzymałeś się na etapie XIX/XX wiecznej rewolucji przemysłowej, kiedy ludziom zdawało się, że celem człowieka jest ujarzmianie przyrody przez gospodarkę ekstensywną. Otóż współczesny rower nie wpisuje się w ten prymitywny model gospodarczy, któremu hołdujesz w swoich wpisach.
        Cywilizowana Europa, o której wspomniałem, ten model gospodarczy porzuciła już jakiś czas temu i pora abyś to zauważył. Twój infantylny podpis świadczy, że masz sporo do nadrobienia, tak w sprawie wiedzy na temat cywilizacji, jak i w sprawie własnej dojrzałości.

        • 1 4

        • Zatrzymałem się? Okej. Ale dlaczego to niby źle? (2)

          Wydaje Ci się, że wszystko co nowe jest automatycznie lepsze od poprzedniego. To stereotyp, a stereotypy kłamią. Jako staruszek, zobaczysz wiele rzeczy, które Ci się nie spodobają, a wtedy Cię zacytuję. Zatrzymałem się, phi. Ty jesteś dalej w tyle, bo cofasz do epoki sprzed aut. Wtedy rowery rządziły. Masz już lampy naftowe?

          Miarą tego co jest dobre, a co złe jest podobieństwo do fiksatów, których upatrzyłeś sobie. To jest godne politowania, bo lizusostwem. Czy sam nie umiesz oceniać? Co będzie jeśli 99% krajów zalegalizuje pedofilię, a Polska nie? Kto wtedy będzie nienormalny? Normalność nie jest kwestią statystyki.

          Mam sporo do nadrobienia, bo nie jestem lizusem? Infantylność polega na posiadaniu godności?

          • 3 2

          • Rowery wtedy nie rządziły, że użyję twojej retoryki. I nie chodzi o to, że mają teraz rządzić, tak jak nie mają też rządzić samochody, które zresztą też przechodzą swoją technologiczną i techniczną ewolucję. Teraz zwraca się uwagę na harmonijny rozwój, bez zaniedbywania potrzeb psychofizycznych człowieka poprzez np. dominację transportową wielbionego ostatnio samochodu, którego niewolnicy używają nawet do udania się po gazetę do kiosku za rogiem.
            Różne środki transportu mają ze sobą koegzystować, a nie rywalizować, zwłaszcza w przestrzeni miejskiej. Ty próbujesz stawiać je przeciwko sobie, prowokując niepotrzebny i szkodliwy konflikt.
            Reszty twoich wywodów nie skomentuję.

            • 1 1

          • nie karmić trolla - zmienił nick z matematyka, do tego kierowcy

            • 1 1

    • Słowo "fanaberie" użyte ironicznie (1)

      Szanowny Panie! Słowa "fanaberie" użyłem ironizując. Tak w latach 90 traktowano potrzeby rowerzystów i pieszych. Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

      • 2 0

      • Ja też.
        Również pozdrawiam i życzę miłego dnia.

        • 0 0

  • To ten most nie miał chodnika?! (3)

    Wszystko tylko dla blachosmrodów...

    • 47 30

    • (2)

      A teraz dla obcislogacich?

      • 11 10

      • dla ludzi trolu (1)

        kierowcy samochodów też są przede wszystkim pieszymi!

        • 5 6

        • szkoda, że o tym nie pamiętają, gdy parkują na "chwilę" (tj. 8 godzin) na wąskim chodniku - zmuszając pieszych do wychodzenia na drogi.

          • 4 1

  • Ja bym zrobił fikuśną kładeczkę specjalnie dla pieszych i rowerzystów pomiędzy mostem wantowym a nowym mostem kolejowym. Ponieważ kładka nie musi mieć dużych obciążeń, to architekci będą mogli się popisać fantazją w projektowaniu ;)

    • 30 1

  • (3)

    Wydano miliony tylko dla samochodziarzy, co za wstyd. Budowac cos w dzisiejszych czasach bez chodnika i drogi rowerowej to jeszcze wiekszy wstyd. To jak przyczepic zlota umywalke bez kranu.

    • 62 19

    • (2)

      A co powiesz o estakadzie w ciągu Nowej Wałowej wybudowanej w zeszłym roku w środku miasta?

      • 6 1

      • (1)

        Niestety tego nie widzialem, wiec nie mam zdania. Ale estakady/autostrady w miastach..... szkoda w ogole na ten temat gadac.

        • 5 1

        • ale to przecież wyznacznik postępu, bogacenia się społeczeństwa i w ogóle

          do tego jeszcze koniecznie przejścia podziemne i kładki, żeby się bieda (tj. piesi) nie pałętała pod kołami. Szeroka droga - KONIECZNIE dwie jezdnie, podziemne przejścia, ekrany. Champs Elysees? Przecież Francuzi to dziwny naród, nie znają się.

          • 1 1

  • Nie mozna bylo tak od razu? (7)

    Byloby taniej.

    • 76 9

    • a tymczasem trwa remont mostu siennickiego, co tam z rowerami? (3)

      • 9 2

      • jak to co? ścieżki rowerowe doprowadzone od północy do przewężeń (2)

        dotychczas działało, to po co coś zmieniać? Jeszcze by ktoś miał wygodniej

        • 4 1

        • wantowy to tranzyt ciężarowy, siennicki jest na szlaku rowerowym (1)

          o każdej porze jadą rowery do miasta, z miasta, na plażę - i "niedasie" poszerzyć
          to co mówić o kilka razy dłuższym wantowym

          • 2 0

          • mozt wantowy w ogóle jest przykładem wadliwego projektu

            powstawał w ciągu drogi, która wtedy miała być europejskim korytarzem transportowym. Mimo tego nie dostał trzech pasów. Mimo braku trzech pasów - nie zbudowano metrowych chodników, a jedynie półmetrowe "awaryjne".

            • 2 0

    • jak zawsze - reakcja radzieckiego szachisty...

      • 1 1

    • no właśnie nie można było...

      bo by było taniej :P a ze swoich nie płacili

      • 2 0

    • mozna by było ale poco oszczedzac nie swoją kasę!!To kasa podatnika!!Urzedasy nieponoszą dopowiedzialnosci zadnej

      Unas raz ze postawili lampy na skraju chodnika co spowodowało ze jest o metr mniejszy bo za wąsko przy ulicy by przejść obok niej to jeszcze kazda lampa nie stoi pionowo kazda jest krzywa.Wszystko robi sie byle jak bo nikt za nic nie odpowiada jeszcze nikt z urzedasów i polityków nie był ukarany za niegospodarność czy działanie na szkodę podatników.Pozatym własnie oto chodzi by robic jak najdrozej i jak najdłuzej bo za to mozna kase łapówki przygarnąc !!

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane