• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnicy proponują, drogowcy odpowiadają (cz. 1)

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Mniej korków dzięki naszym czytelnikom
Remont ul. Łostowickiej zainspirował drogowców do budowy lewoskrętów na skrzyżowaniu z al. Armii Krajowej. Remont ul. Łostowickiej zainspirował drogowców do budowy lewoskrętów na skrzyżowaniu z al. Armii Krajowej.

Bywa, że zwykli kierowcy lepiej niż drogowcy wiedzą, co można zrobić dla poprawy bezpieczeństwa i zwiększenia przepustowości skrzyżowań w mieście. Poprosiliśmy więc czytelników o wskazanie miejsc, gdzie ich zdaniem należałoby coś zmienić.



Dostaliśmy ok. 50 listów opisujących najbardziej "wrażliwe" miejsca w Gdańsku. Potem przekazaliśmy je do Zarządu Dróg i Zieleni. Kilka sugestii spotkało się z zainteresowaniem, kilka - z krytyką. Dzisiaj pierwsza część dotycząca al. Armii Krajowej.
Czytelnicy proponują odebrać możliwość jazdy prosto na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej z al. Sikorskiego. Czytelnicy proponują odebrać możliwość jazdy prosto na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej z al. Sikorskiego.

Na pierwszy ogień poszło skrzyżowanie al. Armii Krajowej i al. Sikorskiego. Zdaniem internautów należałoby całkowicie zamknąć feralny zjazd z "wuzetki" przecinający al. Sikorskiego, ciągnący się dołem wzdłuż trasy W-Z w stronę Gdańska. Dlaczego? Nasi czytelnicy przekonują, że kierowcy trafiają tam omyłkowo i potem chcą wrócić na trzypasmową arterię prowadzącą do centrum miasta. - Ilość ludzi przejeżdżających w ten sposób jest marginalna, ale większość z nich stanowi potencjalne zagrożenie - napisał pan Grzegorz. Jego zdanie poparli także inni czytelnicy.

Dyrektor ZDiZ, Mieczysław Kotłowski, nie wyklucza takiego rozwiązania, ale na razie chce wraz z policją zbadać przyczyny, dla których, jeśli już dochodzi tam do wypadków, to są one bardzo groźne.

- Sprawa jest dyskusyjna. Znam to miejsce, ale podjadę tam jeszcze raz i poobserwuję - zapewnia Mieczysław Kotłowski. - Są tam przecież znaki stopu, więc kierowcy przestrzegający przepisów nie powinni powodować niebezpiecznych sytuacji - przekonuje Wiesław Lewandowski z działu inżynierii ruchu ZDiZ, niechętny zamknięciu tego przejazdu.
Tak powinno być. Kierowcy jadący na wprost i w prawo mają zielone światło w tym samym czasie. Tak powinno być. Kierowcy jadący na wprost i w prawo mają zielone światło w tym samym czasie.

To nie jedyne miejsce na al. Armii Krajowej, które wzbudza obawy u kierowców. Inne to skrzyżowania z ul. Warszawską i Wilanowską. Nadjeżdżający nimi kierowcy powinni - zdaniem naszych czytelników - mieć równocześnie zielone światło, zarówno gdy jadą prosto w ul. Łostowicką, jak i podczas skrętu w prawo, w al. Armii Krajowej. - Tymczasem teraz, gdy jadące prosto mają zielone, to skręcające w prawo muszą czekać, bo piesi, którzy pojawiają się tam rzadko, też mają zielone - skarży się pan Adam. - Czemu nie zainstaluje się dla nich świateł z przyciskiem?

I faktycznie, takie rozwiązanie ze światłami akomodacyjnymi bardzo spodobało się drogowcom. - To bardzo dobry pomysł. Zrobimy rozpoznanie czy jest zapas kabli, czy będziemy musieli kłaść nowe i podłączać je do miejsca sterującego skrzyżowaniem. To nie powinno być kosztowne, a może usprawnić przejazd - przyznaje dyrektor Kotłowski.
Na skrzyżowaniu trasy WZ i ul. Warszawskiej budowane są cztery lewoskręty. Na skrzyżowaniu trasy WZ i ul. Warszawskiej budowane są cztery lewoskręty.

Drogowcom nie spodobała się jednak propozycja, by w tym miejscu w prawo można było skręcać także ze środkowego pasa. - To znacznie pogorszyłoby przepustowość jazdy na wprost w ul. Łostowicką, która jest kluczowa na tym skrzyżowaniu - argumentują.

Ruch na tym skrzyżowaniu powinien stać się sprawniejszy także dzięki budowanym właśnie czterem lewoskrętom. Dwa z nich pojawią się na trasie W-Z przy skrętach w Łostowicką i Warszawską, dwa kolejne na ul. Warszawskiej (w stronę obwodnicy) i Łostowickiej (w stronę centrum Gdańska).

Skrzyżowanie ul. Warszawskiej z Wilanowską jest skarbnicą dziwnych rozwiązań komunikacyjnych. - W tym miejscu znajduje się coś na kształt pseudozatoczki do prawoskrętu - informuje pan Adrian. - Na pierwszy rzut oka wydaje się, że dodatkowy pas nie został ukończony tylko dlatego, że na przeszkodzie naszym dzielnym inżynierom stanęła latarnia - ironizuje.
Przy wjeździe w ul. Warszawską jest miejsce na prawoskręt, ale zdaniem drogowców nic by on nie pomógł. Przy wjeździe w ul. Warszawską jest miejsce na prawoskręt, ale zdaniem drogowców nic by on nie pomógł.

I faktycznie - stoi tam słup, ale dyrektor Kotłowski przekonuje, że to nie przez niego prawoskręt nie powstał. - Gdybyśmy umożliwili kierowcom jazdę w prawo z dodatkowego pasa na ul. Wilanowskiej, to zator przeniósłby się na kolejne skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Co więcej, ilość samochodów, które by tam się ustawiały, uniemożliwiałaby wjazd samochodów z ul. Warszawskiej - przekonuje. Dlatego, jego zdaniem, istniejący układ jest optymalny, a zatoczka niepotrzebna.

Wśród czytelników pojawił się także pomysł zmiany organizacji zjazdu z al. Armii Krajowej w ul. Okopową i dalej w ul. Toruńską. - Tuż przed skrzyżowaniem ul. Okopowej z Toruńską powinien powstać dodatkowy pas do skrętu w lewo. Dziś do skrętu wykorzystywany jest po prostu lewy pas. Dojazd z al. Armii Krajowej zorganizowałbym jako - w pierwszej fazie - zwężenie do jednego pasa [teraz w skrzyżowanie wchodzą dwa pasy], następnie zrobiłbym go drogą podporządkowaną w stosunku do ul. Okopowej - proponuje pan Michał.
Na ul. Okopowej aż prosi się o dodatkowy lewoskręt w ul. Toruńską. Na ul. Okopowej aż prosi się o dodatkowy lewoskręt w ul. Toruńską.

Pomysł budowy dodatkowego lewoskrętu spotkał się z entuzjazmem przedstawicieli ZDiZ-u, jednak nie sposób dziś powiedzieć, kiedy takie rozwiązanie mogłoby zostać wdrożone.

Natomiast dalsza część pomysłu już niekoniecznie. - Takie rozwiązanie spowodowałoby zator na Armii Krajowej i na Podwalu Przedmiejskim, gdzie po remoncie pojawił się dodatkowy lewoskręt. Teraz na Okopowej jest ciągły ruch i trudno byłoby samochodom włączyć się tam do ruchu. - wyrokuje Mieczysław Kotłowski. - Kilkanaście lat temu funkcjonowało podobne rozwiązanie, ale z niego zrezygnowaliśmy - dodaje Wiesław Lewandowski.

Jutro druga część spostrzeżeń i rozwiązań nadesłanych przez czytelników dotycząca kilku innych punktów miasta wraz z opiniami gdańskich drogowców.

Opinie (137) 1 zablokowana

  • Wiadukt na W-Z nad (9)

    • 98 0

    • ...nad Łostowicką!!!

      • 36 0

    • i nad kartuska, od lostowickiej

      • 27 0

    • dokłądnie

      popieram, przecież już dwa nasypy są

      • 15 0

    • miał być, i co?

      i zbudowali jedno z najgłupszych skrzyżowań w Gdańsku. Przejechanie przez nie gdy nie ma korka (czyli od pon-pt po godzinie 22, i w weekendy po 20) zajmuje dobre 5 minut. Jakaś parodia nie skrzyżowanie zamiast zrobić wiadukty, lepiej zrobić korek po horyzont.

      • 14 1

    • Budowany lewoskret powinien byc przedluzony do konczacego sie trzeciego pasu ruchu na W-Z !! (1)

      Budowany lewoskret powinien byc przedluzony do konczacego sie trzeciego pasu ruchu na W-Z !!

      • 10 1

      • Drogowcom przeszkadzaja lampy :)

        • 0 0

    • (1)

      Wiadukt nad Gdanskiem i problem z glowy!!

      A tak na powaznie, mysle, ze jak skoncza robic i obwodnice, i Armii Krajowej, korki zmniejsza sie do akceptowalnego rozmiaru.

      • 1 0

      • Nie ma czegoś takiego jak "akceptowalny rozmiar korka" :)

        • 3 1

    • wiadukt nad Łostowicką!

      • 2 0

  • kilka uwag: (12)

    1. surowo karać wjeżdżających na słowackiego i blokują ruch na grunwaldzkiej gdy się nie mieszczą
    2. zakaz skrętu z małomiejskiej w ulicę zamiejską dla aut jadących ze strony obwodnicy
    3. a propos łostowickiej przebudować nie tylko ulice, ale i węzły z armii krajowej i kartuską
    4. rondo na skrzyżowaniu łódzkiej ze świętokrzyską
    5. wydłużyć czas przy urzędzie marszałkowskim dla jadących traktem świętego wojciecha tak aby nie tworzył się korek aż do orunii

    etc etc
    tak naprawdę przykładów jest wiele na usprawnienie ruchu, często nie potrzeba wielkich środków finansowych, a jedynie MYŚLENIA i nie wydawania decyzji na podstawie zabiurkowych przemyśleń, a na podstawie wielokrotnych wizji w terenie

    • 77 5

    • Ci, co nie mieszczą się na Słowackiego (2)

      Sytuacja, gdy jakiś baran wjeżdża w Słowackiego i się nie mieści przez co blokuje Grunwaldzką zdarza się nagminnie codziennie. Kiedyś wracając z Sopotu do Gdańska spotkałem na tym skrzyżowaniu dwóch panów policjantów na motorkach, stojących sobie na wysepce i obserwujących sytuację. ŻADEN "odważny" się nie znalazł aby bezmyślnie wepchnąć się w Słowackiego (blokując Grunwaldzką). Nagle wszyscy przypomnieli sobie zasady ruchu drogowego. Cud normalnie :-]

      • 29 0

      • niby miała być rejestracja wykroczeń na podstawie kamery która ponoć się tam znajduje, ale efektów jak nie było tak nie ma...korki od abrahama jak były tak są i dalej

        • 6 0

      • A gdzie indziej to co? Na Hucisku to normalne, nie ma miejsca, ale jadą, zatrzymują się blokując 1-2 pasy albo tory tramwajowe, tramwaj wjeżdża blokuje wszystkie pasy w poprzek, auta wjeżdżają widząc, że tramwaj stoi i blokują dalej skrzyżowanie i takie błędne koło. Jedynym rozwiązaniem jest nalanie oleju do głów kierowców, bo żadne rozwiązania techniczne nie zastąpią głupoty.

        • 13 1

    • (1)

      akurat co do traktu to wydłużenie świateł nic nie da, bo wtedy korek przeniesie się na hucisko, korkując przy okazji okoliczne ulice.

      • 7 0

      • no ale wyjściem z sytuacji na pewno nie może być "nic nie robienie"

        • 6 1

    • (2)

      Moze z Malomiejskiej wszedzie zrobic zakazy skretu idioto ??

      • 6 7

      • większość skręca i tak do tesco blokując zupełnie ruch dla jadących dalej prosto do traktu św. wojciecha (1)

        a jakby nie patrzeć dojechać do tesco można kilkoma innymi wariantami, więc nie wiem kto tutaj jest idiotą...

        • 3 1

        • idiotą jest ten...

          ...kto decydując o lokalizacji Tesco nie wymógł na inwestorze budowy Al. Sikorskiego aż do ul. Małomiejskiej. wtedy problem zakupowiczów by się rozwiązał. i nie tylko ich problem...

          • 8 0

    • i...

      6. surowo karać tych co na Słowackiego, jadąc w kierunku Grundaldzkiej wolno przetaczają się przez skrzyżowanie z ulicą Srebrniki!!! Jak mnie wnerwia jak muszę tam stać w korku, bo jeden z drugim nie raczy wcisnąć gazu tylko się przetacza zmniejszając przepustowość o 5-6 samochodów na jednym cyklu :/

      Jełopy nie są świadome że łamią przepisy, to może Policja by tam stała i ich uświadamiała w zatoczce za światłami? Korki na Słowackiego znacznie by się zmniejszyły.

      • 12 1

    • "2. zakaz skrętu z małomiejskiej w ulicę zamiejską dla aut jadących ze strony obwodnicy" - jestem na nie

      zaraz wyjaśnię - mieszkając na os.Piastów bliżej starej Oruni codziennie korzystamy z tej drogi i wcale nie jedziemy z obwodnicy, ponieważ Lipowicza jest jednokierunkowa akurat do góry, więc zjeżdżamy Madalińskiego do Małomiejskiej i Zamiejską na górę. Do Wilanowskiej mamy dalej i w dodatku nie ten kierunek docelowy oraz za dużo jeżdżenia po Chełmie, żeby dostać się na Pohulankę i potem Powstańców W-wskich. i naprawdę mnóstwo ludzi korzysta z tej trasy.
      rozwiązaniem byłoby przeciągnąć ładne połączenie Ptasiej do Tesco lub zrobić feralny odcinek Lipowicza dwukierunkowy (ale gdzie by wtedy policja miała takie łowy?)

      • 6 3

    • Wszystko fajnie ale z pkt. 5 się nie zgodzę jeśli by to zrobić to korki przeniosą się do centrum na Hucisko i będzie jeszcze gorzej

      • 0 1

    • każdy patrzy pod siebie

      patrz 2. ja mieszkam na zamiejskiej i chcę w nią wjeżdzać od obwodnicy
      5. wjezdżam z zaroslaka w trakt i nie chce stać na swiatłach pól dnia, bo ci z traktu chca sobie płynnie jechać
      podobnych sytuacji jest wiele, jednym pasują, innym niekoniecznie

      • 5 0

  • a może tak zjazdy z obwodnicy

    porobić pod ostrym kątem tak, żeby żaden pijaczek nie wjechał już więcej pod prąd ???

    • 11 3

  • bardzo dobra akcja!!!

    • 27 0

  • Ludzie, to są pobożne życzenia (2)

    Gdańsk jest tak zadłużony, że nie ma na to wszystko pieniędzy. Były - owszem - ale Budyń funduje swoim łysym pupilom stadion w Letniewie.

    • 27 44

    • gdyby nie stadion to urzedasom w ogole nie chcialoby sie budowac dróg (1)

      a tak to maja jakas mobilizacje

      Niech wybuduja chociaz polowe z tego o czym ciagle gledza to bedzie duzy sukces

      • 3 3

      • Dziwna niemoc i zła pamięć . Już w tamtym roku oświadczyli urzędasy że nie ma pieniędzy na drogi . A gdzie się podziały . Poszły na stadion dla kiboli . Najlepsze będzie po mistrzostwach . Ciekawe kto utrzyma ten grajdół. Wtedy dopiero ten pomnik budynia będzie generował koszty . No ale budynia już nie będzie .

        • 0 0

  • Pan Kotłowski i jego entuzjazm są porażające (5)

    Gościu nie ma zielonego pojęcia co się w mieście dzieje i musi posiłkować się listami od mieszkańców. Facet, jak nie ogarniasz swojej roboty, to ją zmień.

    Co do zjazdu na AK z Warszawskiej w prawo i światłami, to chciałbym dodać, że takie rozwiązanie było jeszcze miesiąc, dwa, temu (że piesi włączali guzik i światła zielone "w prawo" nie włączały się razem z tymi "na wprost") ale od niedawna się to zmieniło. Więc pieprzenie, że potrzeba jakichś kabli to pic na wodę, bo ktoś po prostu upieprzył poprzedni kabel i myślał że nikt tego nie zauważy.

    Polecam NAJPIERW zrównać przejazd AK Podwale (na wiaduktach NAD tunelem), bo tam są takie doły i góry, że jedynie pełne terenówki mogą ten odcinek pokonać szybciej niż 20 km/h.

    • 14 14

    • (3)

      zazwyczaj mieszkańcy wiedzą lepiej co się dzieje w ich okolicy, a taki Kotłowski nie ogarnie wszystkich skrzyżowań w mieście na raz..

      • 5 0

      • Chodzi mi o to, że COKOLWIEK na drogach się dzieje (1)

        to Kotłowski jest jak ten noworodek, nic nie wie, nic nie słyszał, zaraz pojedzie i sprawdzi. To mnie zastanawia, co ten pajac W OGÓLE robi?

        Kable na AK dla pieszych? Od zawsze była i jest tam sygnalizacja z przyciskiem, więc pieprzenie że "to nie powinno być kosztowne" jest gadaniem nic nie wiedzącego palanta.

        • 1 6

        • jak macie pomysły jeden z drugim to go wskażcie pacany. Po to jest ten artykuł i ta inicjatywa portalu trojmiasto by cos zmienić. Ale zapewne jesteście typowymi 20-latkami pokolenia które ma wyłącznie muchy w nosie, któremu wszystko sie należy. Ale żeby samemu coś zainicjowac to nie macie czasu na głupoty. Gardzę taka małostkową i egoistyczna postawą. Oplujcie wszystko i wszystkich obtoczcie nas wszystkich w krowim łajnie - będziecie wielcy.................. obrzydzenie człowieka ogarnia na tą obecną rzeczywistość anonimowości internetowej

          • 1 0

      • tylko kto podjal decyzje,zeby wylaczyc przyciski na omawianym przejsciu dla pieszych??

        pan Kotlowski nie ogarnie wszystkich skrzyzowan, ale ktos podjal decyzje o tym,zeby w omawianym miejscu wlaczac zawsze zielone dla pieszych..niedawno jeszcze bylo tam zielone na przycisk - do dzis przyciski sa nawet na sygnalizatorach

        ciekawostka polega jeszcze na tym,ze od pewnego czasu przez to przejscie jest...zakaz ruchu pieszych..ale zielone uparcie sie zapala, przez co tworza sie korki

        • 0 0

    • Do pacannadmorzem

      Widac od razu, ze jestes idiota i nie masz pojecia jak to wszystko sie odbywa. Po to jest instytucja ZDiZ, zeby ja informowali mieszkancy gdy cos jest nie tak wiec trudno, zeby Pan Kotłowski wiedział tym wczesniej. Praca ZDiZ to nie tylko skrzyżowania ale i cmentarze, parki, mosty itd. wiec trudno, zeby jeden czlowiek widział o każdym szczególe na najdrobniejszym skrzyżowaniu ale dla takiego tepego pajaca jak ty jest to zbyt trudne do zrozumienia!

      • 0 0

  • !!!!!!!!!!!!!!! (7)

    surowo karać wjeżdżających na słowackiego, blokujących ruch na grunwaldzkiej
    surowo karać wjeżdżających na słowackiego, blokujących ruch na grunwaldzkiej
    surowo karać wjeżdżających na słowackiego, blokujących ruch na grunwaldzkiej
    surowo karać wjeżdżających na słowackiego, blokujących ruch na grunwaldzkiej
    surowo karać wjeżdżających na słowackiego, blokujących ruch na grunwaldzkiej
    surowo karać wjeżdżających na słowackiego, blokujących ruch na grunwaldzkiej
    surowo karać wjeżdżających na słowackiego, blokujących ruch na grunwaldzkiej

    • 98 3

    • głośniej, więcej!

      • 10 0

    • dokladnie

      a jeszcze jak sie tir trafi albo autobus ...

      • 6 0

    • (2)

      Surowo karać ( k.....ów ) jadących Słowackiego, którzy wjeżdżają na skrzyżowanie z Obywatelską pomimo tego, że nie będą mogli go opuścić kiedy zapali się zielone dla kierowców wyjeżdżających z Obywatelskiej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 16 0

      • teraz wiecie dlaczego motorniczowie się denerwują jak im się stoi na torach

        • 6 0

      • i surowo karac tych, co wyjeżdżają w prawo z obywatelskiej 'na strzałce' gdy ktoś nie wjeżdza na skrzyzowanie w korku...jak widzisz, to działa w dwie strony:P poza tym akurat tam jest tak, ze jak się nie wjedzie, to się nie przejedzie, bo każda luka jest zapychana przez kolejnych z obywatelskiej...zdarzało mi sie dwa cykle świateł tak stać, zanim traciłem cierpliwość...tak samo wjezdzający 'na strzałkę' z chrzanowskiego, reymonta i na czerwonym z srebrniki...

        • 0 0

    • Popieram może w końcu ktoś coś z tym zrobi!! Może jakieś znaki informacyjne że tak nie wolno i ostrzeżenie o kamerach ??

      • 2 0

    • przepisy mówią

      przepisy mówią, jeśli nie możesz opuścić skrzyżowania to na nie nie wjeżdżaj

      • 4 0

  • morena, swiatla przy stacji bp (10)

    moze by tam dorobic z obu stron po przycisku dla pieszych tak aby samochody nie musialy niepotrzebnie stawac???

    • 28 2

    • Polska... (4)

      Na zachodzie to jest normalne, że jak kierowca widzi pieszego, to się zatrzymuje, aby umożliwić mu przejście po pasach. Jak kierowcy wykażą się kulturą to światła będą niepotrzebne ;)

      • 7 4

      • ale ja mowie o sytuacji kiedy nie ma doslownie nikogo chcacego przejsc (3)

        a ruch jest bezmyslnie tamowany

        • 8 2

        • (2)

          ta ale jak nie bylo tam siwatel to trzeba bylo biegac pomiedzy przejezdzajacymi samochodami w sumie te swiatla tez mnie wkurzaja bo juz sie przyzwyczailem do tego biegania ale moze to i lepiej bo bbacie dziadki mialy mniej szans ;)

          • 2 3

          • chodzi o przycisk ziomek - czytaj

            • 4 0

          • zalamales mnie swoja wypowiedzia

            czytanie ze zrozumieniem sie klania

            • 3 2

    • Przyciski

      też nie są lekarstwem.Na innych skrzyżowaniach pieszy naciśnie przycisk,przechodzi gdy nie ma samochodów,podjeżdżają samochody i zapala się dla nich czerwone światło-pieszego już nie ma.

      • 8 0

    • popieram

      stałem tam ostatnio na czerwonym świetle o 1.24 i o 1.36 w nocy. Totalne nieporozumienie

      • 4 0

    • światła nocą na morenie

      w ogóle na morenie przydałyby się takie przyciski - w nocy co chwilę przejścia dla pieszych "dzwonią" - a po co skoro prawie nikt nie chodzi? auta stoją a mieszkańcy spać nie mogą ;)

      • 2 0

    • tyle, że wtedy ciężko by było skręcić w lewo przy wyjeździe z bp

      • 0 0

    • przyciski na morenie sie nie sprawdzaja- bo tamtejsi piesi nie mają kultury:P wyglada to tak: podchodzi lokalny mieszkaniec (w każdym wieku i każdej płci, wykształcenia i wyglądu, absolutnie nic nie ma na to wpływu), naciska przycisk, po czym przebiega zmuszając do hamowania kilka samochodów. po chwili światła sie zmieniają, ale wtedy nikogo na przejściu nie ma. sznur samochodow stoi niepotrzebnie, a gdy ruszą, nastepny podchodzi i powarza procedurę... tak jest na dwóch ostatnich światłach na morenie, które wybudowali, bo wypadki były...jak widać piesi mają to w...poważaniu...

      • 0 0

  • po co lewokręty, światła i inne bzdury (7)

    wystarczy tylko wybudować wiadukt, nasypy w dwóch stron już są i po kłopocie, znikną korki, nie będzie świateł i po problemie

    • 35 1

    • (3)

      nie wszędzie zmieścisz wiadukt..

      • 0 5

      • chichuahua500 (2)

        A byłeś akurat tam, czy tylko tak pieprzysz od rzeczy bo dyrektor kotłowski kazał? Tam jest miejsca w cholerę i akurat tam zmieści się i wiadukt i tunel.

        • 6 0

        • pomyśl (1)

          koszty Misiu (a Gdańsk nie ma na nic pieniędzy)

          • 2 1

          • taaaaaaaaaa

            akurat na tym skrzyzowaniu miasto wydalo juz duzo wiecej na te niepotrzebne lewoskrety niz wydaloby na wiadukt...ale moze o to chodzi....

            • 0 0

    • (1)

      zrobią wiadukt i beda kolejne miejsca do podtopien przy pierwszym lepszym deszczu ... i po co to komu????

      • 0 9

      • podtopienia??

        na górce?? bylas tam kiedys??

        • 2 0

    • Też uważam, że to jedyna sensowna finansowo inwestycja na tym skrzyżowaniu. Większość samochodów chce je po prostu przejechać a nie na nim skręcać więc wiadukt rozwiązał by tam wiele problemów.

      • 2 0

  • Lesne dziadki siedza, dumaja i kawke pija (2)

    Zrobcie cos dla tego miasta i odejdzcie na emerytury, na wasze miejsca sa prawdziwi mlodzi specjalisci

    • 30 3

    • internauci mądrzejsi od niby specjalistów (1)

      to za co oni tam kasę biorą jak ludzie muszą im podpowiadać rozwiązania. Może rozpisać konkurs jak ma wyglądać ruch w mieście

      • 2 1

      • A co tu sie dziwic, kiedy specjalistami w tym miescie, wysoki urzednikami sa dziadki

        z mentalnoscia betonowo-komusza, bez wyksztalcenia cale zycie.. dopiero teraz robia sobie jakies licencjaty np. w Ateneum (!) zeby nikt sie nie przyczepil ze nie maja wyksztalcenia a piastuja wysokie stanowiska....

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane