• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Molde i Hahn pod Frankfurtem polecimy od marca przyszłego roku

Michał Stąporek
26 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Taki widok będą mieć pasażerowie samolotów z Rębiechowa do Molde, które zaczną kursować na tej trasie od końca marca. Taki widok będą mieć pasażerowie samolotów z Rębiechowa do Molde, które zaczną kursować na tej trasie od końca marca.

Do Molde na zachodnim wybrzeżu Norwegii oraz na lotnisko Hahn pod Frankfurtem będzie można dolecieć z Gdańska od końca marca - otwarcie połączeń z tymi miastami ogłosiły linie Wizzair.



Lubisz podróże samolotem?

Choć pasażerowie zawsze będą głosować za połączeniami lotniczymi do atrakcyjnych turystycznie miejscowości, to właściciele linii lotniczych wiedzą swoje. Ponieważ kierują się rachunkiem ekonomicznym, a nie emocjami, kolejne połączenia otwierają do miast, które gwarantują stałe, a nie tylko sezonowe zapełnienie miejsc na pokładzie samolotów.

A takie są połączenia lotnicze do Skandynawii, a szczególnie Norwegii, która w ostatnich latach jest najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem pracy dla Polaków. Już dziś z Rębiechowa można dolecieć na 13 lotniska w Norwegii i Szwecji. Dlatego nie dziwi decyzja linii Wizzair, które właśnie zapowiedziały uruchomienie połączenia z Gdańska do Molde, miasta leżącego na zachodnim wybrzeżu Norwegii.

Kto skorzysta z tego połączenia? Między innymi pan Piotr z Gdyni, od kilku lat pracujący w firmie budowlanej w Molde.

- Dotąd latałem do Alesundu, z którego do Molde dojeżdżałem autobusem. Teraz wybiorę bezpośrednie połączenie. Po pierwsze będzie wygodniej, po drugie będzie taniej, bo dziś autobus do Molde kosztuje zwykle więcej, niż bilet z Gdańska do Alesundu - tłumaczy.

Połączenie będzie obsługiwane dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i w piątki. Ceny biletów będą zaczynać się od 119 zł.

W marcu Wizz Air zacznie też latać na lotnisko w Hahn pod Frankfurtem nad Menem. To powrót połączenia, które przez pięć lat obsługiwały linie Ryanair. Połączenie to będzie obsługiwane od 31 marca, we wtorki i w soboty, a ceny najtańszych biletów będą się zaczynać od 79 zł.

Wizzair ogłosił także wyraźne zwiększenie częstotliwości swoich lotów z Rębiechowa do kilku lotnisk. Wszystkie zaczną obowiązywać od 29 marca. I tak do Londynu Luton będzie 19 zamiast 18 połączeń tygodniowo, do Glasgow trzy zamiast dwóch, do Stavanger pięć zamiast czterech, do Haugesundu cztery zamiast trzech, a do Kristiansand trzy zamiast dwóch.

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Warszawie József Váradi, dyrektor zarządzający Wizz Air stwierdził: - Dzisiaj wykonujemy kolejny duży krok w rozwoju linii Wizz Air w Polsce. W ciągu trzech dni ogłosiliśmy decyzje o zbazowaniu trzech nowych samolotów, 13 nowych połączeniach i 1,4 miliona dodatkowych miejscach w samolotach w 2015 r.

Opinie (135) 7 zablokowanych

  • Hanh pod Frankfurtem (27)

    Kiedyś poleciałem tam z Ryanairem. Nie dość że przyleciałem na miejsce prawie o pierwszej w nocy to trzeba jeszcze doliczyć ponad godzinę drogi do Frankfurtu za chyba 10 czy 15 euro.
    Lepiej kupić bilet na lot czy lufę z dużym wyprzedzeniem i polecieć jak cywilizowany człowiek.

    • 66 29

    • yhym (1)

      Czyli wcześniej nie sprawdziłeś o której jest przylot i jak daleko jest lotnisko od Frankfurtu ?

      • 56 4

      • Nic dziwnego, nazwy miejscowosci wiele mówią, jak tu, powiedzmy, Muły i Koguty ..

        • 5 0

    • Zdziwiony ? (2)

      A zaskoczylo cie miejsce ladowania, czas ladowania czy fakt, ze musiales zaplacic za bilet do Frankfurtu ?

      • 44 2

      • Dla normalnego człowieka wszystko tam będzie zaskoczenim, (1)

        cebulak się ucieszy jak zobaczy napisy po niemiecku.

        • 13 22

        • To nie musi do Hahn,wystarczy iść na co starszą dzielnicę GDN.

          • 0 3

    • nie wprowadzaj ludzi w blad (13)

      LOT nie lata do FRA, lata LH. Bo ograniczenie dla LOT bylo wymogiem uznania przez Unie pomocy publicznej dla LOT

      • 19 0

      • Ale kiedyś latał. (9)

        A ja leciałem do FRA lotem kilka lat temu.

        • 10 4

        • Kiedyś latał. Fajnie (8)

          A teraz nie lata, więc "cywilizowany człowiek" może sobie polecieć LOTem do FRA przez Warszawę, spędzić łącznie w podróży 5 godzin i dostać ZA DARMO na pokładzie kawałek suchego wafla i szklankę wody, o ile jeszcze dają...

          Zejdźcie na ziemię, za granicą Polski już nawet biznesmeni zrozumieli, że lecieć LCC to żaden wstyd jeśli pozwala to zaoszczędzić kilka godzin czasu

          • 21 2

          • "cywilizowany człowiek" poleci sobie do FRA o normalnej godzinie (5)

            normalnymi liniami i nie będzie walczył z cebulakami o miejsce w samolocie.

            • 10 15

            • Wszystkowiedzący ojcze (3)

              ... w LCC możesz sobie za parę groszy kupić wejście priorytetowe na pokład, a oprócz tego wybrać też miejsce, więc po co to marudzenie? Żeby się lepiej poczuć na wypadek gdybyś jednak kiedyś miał zamiar naprawdę polecieć?

              • 16 3

              • (2)

                coz to lcc?

                • 1 2

              • Low-cost carrier (przewoźnik niskokosztowy) (1)

                Oprócz forum istnieje też Google i Wikipedia...

                • 2 1

              • fajnie byloby, gdyby istniala rowniez uprzejmosc i odpowiedz na pytanie, a nie glupie komentarze.

                • 1 1

            • kanarinios

              Twoja stara to cebulka fredzlu

              • 0 1

          • (1)

            Przez Warszawe dolecisz w niecale 3h czyli szybicej niz do Hahn Wizzem I potem autobusem

            • 1 2

            • serio serio? to chyba prywatnym helikopterem. Podroz z przesiadka w WAW nie trwa 3 h trabko. No ok, sam czas w powietrzy sie zgadza;) Ale GDN-WAW-FRA to 5 h jak w pysk strzelil.

              • 1 0

      • Unii w to nie mieszaj, LOT od dawna latał do FRA p.WAW,bo taki "biznesplan" miał. Na dłuuuugo przed "pomocą publiczną" i UE. (1)

        • 2 7

        • bzdury piszesz

          LOT latał do FRA nie tylko z WAW ale z wielu polskich portów regionalnych. Po zatwierdzeniu przez Unię pomocy publicznej dla LOT nie może wykonywać połączeń z portów regionalnych do FRA. Chyba, że taką usługę w LOT zamówi LH.

          • 8 0

      • Lot lata, ale z WAW.

        • 1 0

    • Zależy co jest celem podróży i kto płaci za bilet :) (1)

      Poza tym z uwagi na zatłoczenie lotniska FRA samoloty czasami muszą długo krążyć w oczekiwaniu na zezwolenie podejścia do lądowania - stąd nie zawsze dolot i dojazd do miasta jest szybszy niż ten z Hahn

      • 9 8

      • ale co minusujecie? korki w powietrzu? przeciez to oczywista oczywistosc. Ktos kto lata wie jak jest nad wielkimi lotniskami, czasem krazy sie i krazy w oczekiwaniu na pozwolenie

        • 1 1

    • przeciez to sa linie dla najbiedniejszych roboli wiec im to wystarczy . (4)

      Ciekawe ze jak wielu taki zlom wystarcza i takie warunki to dlaczego nie chca podrozpowac wagonami np. po weglu :) przeciez to to samo !

      • 6 20

      • Złom? (2)

        Jakbyś miał odrobinę pojęcia o tym, o czym piszesz, to akurat argumentu wieku samolotów byś nie podnosił, bo ci "tradycyjni" przewoźnicy na europejskich trasach używają dość leciwych maszyn...

        • 17 0

        • To prawda. Rajaner = najmłodsza flota w Europie.

          • 2 4

        • Nie komentuj

          To tylko smutne wynurzenia frustrata, którego nie stać nawet na najtańszy bilet w low costach.

          • 2 0

      • stary obudz sie...wizz ma calkiem nowa flote. Oni maja kilkuletnie samoloty, to prawie jak nowki-sztuki-niesmigane. Owszem sa i kilkunastoletnie samoloty, ale ogolnie wizz ma dobry sprzet.

        • 4 0

    • 1

      Nie dla wszystkich ktorzy leca do hahn miejscem docelowym jest frankfurt! Z lotniska do rodziny mam jeszcze 150km ale to i tak lepiej niz jechac autokarem z gd 20 godz.

      • 18 0

  • I can fly (7)

    Jak mówił klasyk:
    "Czasami człowiek musi sobie polatać"
    Równej liczby londowań i startów i miłego dla
    dla wszystkich szcześliwych mieszkańców Trójmiasta.

    • 29 10

    • .. i analfabeta (4)

      Londowania to tylko w Londynie, w pozostałych miastach odbywają się lądowania...

      • 28 8

      • to artysta , więc wolno JEMU więcej

        wybacz

        • 7 3

      • (2)

        powiedzial ynteligent, ktory po Londynie stawia przecinek zamiast kropki...

        • 2 0

        • A co, po Londynie zawsze musi być kropka? :D (1)

          Od biedy można by zamiast przecinka postawić tam średnik... A może jesteś z tych nowoczesnych, którzy najchętniej w ogóle nie używają znaków interpunkcyjnych?

          • 0 2

          • W przypadku tego zdania musi byc kropka. Inaczej robisz z mordy cholewe, zwracajac komus uwage dot. pisowni. JEstem z tych nowoczesnych, szanujacych jezyk polski.

            • 1 0

    • "szkoda że nie mamy bułki dla tych ptaków"

      • 1 0

    • Dzięki,

      dzieki...

      • 0 0

  • Ten Hahn pod Frankfurtem to trochę jak Modlin pod Gdańskiem (2)

    • 62 8

    • To bardziej miejsce na przesiadkę dalej (na całą Europę) na tanie linie

      Z Modlina dojedziesz w 30 minut kolejka do W-wy.
      Z Hanh do FFm chyba nie ma takich połączeń

      • 14 1

    • No nie "Hahn pod Frankfurtem", tylko "Hen pod górami" :)

      • 6 1

  • Wyraźne zwiększenie częstotliwości: z 18 do 19 razy na tydzień :) (3)

    Ale otwarcie GDN-HHN się chwali.. w końcu to niezły punkt przesiadkowy na loty do miejsc nieobsługiwanych bezpośrednio z Gdańska

    • 31 10

    • Zawsze mnie zdumiewają minusy pod komentarzami będącymi de facto informacjami (2)

      Z czym się nie zgadzasz? Że HHN to dobry punkt przesiadkowy, czy że zwiększenie o 1 liczby lotów to przy 18 lotach nie jest wyraźnym zwiększeniem częstotliwości?

      • 15 8

      • a łyżka na to (1)

        niemożliwe

        • 3 6

        • To musisz bardzo cierpieć, gdy wyskakuje Ci info, że już głosowałeś..

          Hint: zainstaluj sobie kilka różnych przeglądarek albo kasuj cookies i głosuj do woli ;)

          • 5 3

  • Nie marudzić na Hahn!!! (1)

    Oczywiście do Frankfurtu nie lata się przez Hahn, ale to lotnisko ma bardzo dobre połączenia autobusowe do Luksemburga i innych okolic. Do tego można tam się przesiąść na inne połączenia Ryanaira na pół Europy.

    • 46 5

    • no, ale jak to przesiasc sie...tyle zamieszania...to nie mozna za 200 zl z gdanska do luksemburga bezposrednio doleciec?

      • 1 2

  • Glasgow (1)

    Kiedy w koncu zwiekszy sie ilosc polaczen do Glasgow lub Edynburga???

    • 15 24

    • Czytaj

      Przecież właśnie zwiększają częstotliwość do GLA do 3 tygodniowo.

      • 13 1

  • hehe

    Polecimy, a co to kuźwa jakaś wspolnota czteromiastowa? ...ale wiocha uahaha.

    • 5 26

  • ja chce do PRAGI (3)

    a nie jakies kierunki z pupy

    • 43 23

    • to zlec czarter jakims liniom lotniczym dwa razy w tygodniu i hulaj dusza.sprzedawaj bilety, zarabiaj

      a jak chcesz tak mocno leciec do pragi to przez warszawe mozna spokojnie doleciec

      • 6 10

    • Na Pragie to z buta dojdziesz

      Z Centralnego. A loty do WAW masz co dwie godziny.

      • 12 5

    • w Pradze niczego nie ma

      • 6 6

  • Po co latac tak wysoko jak wiadomo ze mozna spasc ?

    Abo tu nam zle ?paroweczki se wlasnie gotuje cala paczka za 3 zeta i do tego piwko se walne i co ? zle ! zyc nie umierac. Czlowiekowi sie w mozgu przewraca to lata zamiast zobaczyc jaki swiat jest piekny przy jego bloku. Przeciez za 20 zeta to mozna sie narombac tak ze faza jest git a tam to i wszedzie i drogo kurna i tylko wode pijo te szwedki.

    • 16 20

  • hahn (13)

    Dwie godziny na dojazd do lotniska. Dzięki

    • 22 14

    • To porównaj ceny biletów jak jestes taki mądry. Poza tym z Hahn jest dużo ciekawych i egzotycznych połączeń, których nie ma z Gdańska

      • 13 7

    • HHN nie służy do latania do Frankfurtu (6)

      To najłatwiej dostępny z GDN hub tanich linii w Niemczech. Przesiadka na mnóstwo destynacji z całego południa Europy (to specjalnie dla etatowych marud, którym nic nie lata do Taorminy i Monako).

      • 9 7

      • (5)

        co to sa destynacje?

        • 4 4

        • To te literki przy numerze lotu.

          • 0 1

        • (2)

          kierunki. Wszyscy robia sobie z destynacji jaja, ale tak to sie ladnie i po europejsku w turystyce nazywa:)

          • 1 0

          • Destynacja jeszcze ujdzie, bo to nie tyle 'kierunek', co 'port docelowy' (1)

            .. ale najlepsze są 'infanty', jakby nie można było powiedzieć 'niemowlę' :)

            • 1 1

            • nie zgadzam sie z Twoja wypowiedzia. Niemowle to niemowle, do 1 roku zycia. Infant to infant, do 2 r.z. 34 miesieczne dziecko ciezko nazwac niemowlakiem...;) Destynacje roznie mozna tlumaczyc: cel podrozy, kierunek, miejsce docelowe, port docelowy. W turystyce czesto pytamy ludzi o destynacje. I nie mowia wtedy, ze chce, zeby ich portem docelowym bylo np. CHQ czy HER tylko po prostu Kreta. Ogolnie, jako miejsce. Port docelowy dotyczy destynacji lotniczej, czyli konkretnego lotniska. W biurze podrozy to troche szersze znaczenie. Nie zmiania to faktu, ze czesc klientow i lotniczych i wakacyjnych kwiczy z "destynacji".:)

              • 0 0

        • a co to jest destynacja?

          • 0 0

    • ciekawe ze najwiecej w sprawie lini lotniczych, maja ci ktorzy samolotem nigdy nie lecieli.

      • 6 0

    • ale do ktorego lotniska? Nie samym FRA czlowiek zyje.

      • 2 1

    • (2)

      sie ludziom w 4 literach poprzewracalo. Kiedys z 10 lat temu nie bylo takiego wyboru. Pozniej weszly bilety za grosze i udzie zaczeli latac. I tak sie do dobrego przyzwyczaili, ze jedna przesiadka plus bilety za dobre pieniadze to dl nich tragedia. Cala Europa tak lata, ale Polacy musza miec z GDN polaczenia bezposrednie do kazdego miasta na poludniu i zachodzie Europy...bosz co za narod...

      • 3 0

      • Dokładnie. To samo z telefonami - niemal wszyscy mają teraz przy sobie komórki (1)

        ... a przecież kiedyś jak trzeba zadzwonić to można zawsze było podejść do domu sołtysa - i komu to przeszkadzało?

        • 2 0

        • i najgorsze, ze cos to jest codziennie, normalne, dla naszych rodakow jest skandalem, niewygoda, utrudnienie. Bo trzeba sie przesiasc, bo trzeba dwa razy kliknac rezerwuje, trzeba dwa razy nr karty wpisac...ech...ja wole pokombinowac i zaoszczedzone zl wydac na nastepny przelot. Co to za problem wysiasc z samolotu, wsiasc w nastepny i leciec, gdzie sie chce?

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane