• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Poznania dojedziemy w mniej niż 3 godziny

ms
24 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dzięki rewitalizacji linii kolejowej do Poznania, do stolicy Wielkopolski będzie się można dostać w mniej niż 3 godziny. Dzięki rewitalizacji linii kolejowej do Poznania, do stolicy Wielkopolski będzie się można dostać w mniej niż 3 godziny.

W grudniu skróci się czas jazdy nie tylko z Trójmiasta do Warszawy (2 godz 57 minut) ale i do Poznania. Pasażerowie zyskają ok. 20 minut, co oznacza, że najszybsze pociągi dojadą do stolicy Wielkopolski w mniej niż 3 godziny.



Najciekawsze polskie miasto na weekend:

Najszybciej odległość między stolicą Wielkopolski a Gdańskiem pokonają pociągi Berlin-Gdynia-Ekspres, które będą potrzebowały na to mniej niż trzech godzin, czyli ok. 20 minut krócej, niż obecnie. Skorzystają także pasażerowie innych, wolniejszych pociągów dalekobieżnych. Te przy wykorzystaniu szybszych lokomotyw, zyskają nawet 30 minut w porównaniu do obecnego czasu przejazdu.

Przyspieszenie na trasie Poznań - Trójmiasto umożliwiły prace rewitalizacyjne zrealizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Pierwszy etap poprawy jakości usług na tym odcinku został przeprowadzony w okresie przygotowań do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 r. Objął on między innymi wymianę torów dużej części odcinka łączącego Bydgoszcz z Tczewem.

- Po 2012 r. prace remontowe na tej trasie były kontynuowane i koncentrowały się na likwidacji ograniczeń prędkości. W efekcie odnowienia torów i renowacji obiektów inżynieryjnych, pociągi mogą poruszać się z prędkością do 160 km na godzinę - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zaplanowane na przyszły rok prace umożliwią dalsze skrócenie czasu podróży pociągiem między tymi aglomeracjami. Skok nie będzie już tak wyraźny, ale docelowo najszybsze pociągi pokonają ten odcinek w ok. 2 godziny i 45 minut.

Rewitalizacja jest najszybszą i najtańszą metodą usprawnienia ruchu na linii kolejowej. Pozwala na przywrócenie maksymalnej prędkości oraz zwiększenie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu. Dzięki uproszczonym procedurom, wszystkie prace prowadzone są szybciej niż w przypadku np. modernizacji.
ms

Opinie (173) 2 zablokowane

  • (16)

    I pomyslec, ze to wszystko dzieki Slawkowi Nowakowi

    • 128 19

    • (2)

      I pomyśleć że Nowak nie miał z tym nic wspólnego :)

      • 39 17

      • Chyba dam mu za to

        ... zegarek.

        • 53 3

      • to wina kopacz.

        • 5 9

    • Rozumiem, że to sarkazm.

      • 12 5

    • Trochę jest w tym prawdy (2)

      Głównie jest to dzięki Andrzejowi Masselowi, który za Nowaka był wiceministrem ds. kolei. Aby być obiektywnym, trzeba przyznać, że obok totalnej głupoty typu niewpisanie zegarków coś tam Nowakowi wyszło. Np. Massel :)

      • 27 6

      • dokładnie (1)

        Sławomir Nowak był całkiem dobrym ministrem i przede wszystkim nie zapominał o Pomorzu, szkoda że się chłopaka w tak głupi sposób pozbyli z polityki.

        • 16 21

        • Jarek

          Szkoda, że ktoś nie przesłuchał dokładnie taśm Sowy. Nowak jest skompromitowany. Zegarek to była tylko przykrywka by pożegnać się z nim. A ile jeszcze CBA ma na niego to się pewnie dowiemy... lub nie dowiemy. Szkoda, a myślałem swego czasu, że zastąpi Donaldnio...

          • 2 0

    • klamiesz! to dzieki PiS!

      • 6 7

    • dzięki Nowakowi (1)

      Dzięki Sławomirowi - kolekcjonerowi zegarków mamy też uwolnione wynagrodzenia zarządu PKP i odprawę nowej minister Wasiak 500 k

      • 18 3

      • Może dzięki temu do PKP pójdzie za porządne pieniądze zarządzać menedżer z prawdziwego zdarzenia,który będzie umiał wziąć za pysk ten cały bajzel na szynach

        • 3 1

    • ciemny leming zawsze znajdzie powód by wazelinowac swojego oprawce (3)

      Nowakowi nic nie zawdzięczamy kompletnie facet był figurantem!!Czy wy ciemniaki myślicie ze ze co Nowak pewnie sam tory układał? W kazdym ministerstwie są projekty i plany wieloletnie przychodzi Nowak i podpisuje papierki dyspozycje dostaje od premiera i ministrafinasów maja zebranie co robic co nie albo z czym czekac przed wyborami!Po nim wstawiaja kolejnego figuranta jak ta blondynke apotem wyskok nastepnego zamiana miejsc.
      Ikolejna sprawa niemamy komu w zupełnosci dziekowac bo placimy na wszystko ogromne podatki i polityków zarabiajacych setki tysiecy zato by te prace wykonywac zadnej laski nierobia!!To tak jak by szef codzienni ci dziekował ze do pracy przychodzisz! To my jestesmy pracodawcami Polityków!!!
      A obecnie jest tak ze jestesmy 100 lat za murzynami to co powinno byc zrobione 20 lat temu teraz realizują i karzą sobie zato klaskac!!

      • 7 7

      • (1)

        Nowak miał przynajmniej w ministerstwie wiceministra Massela - specjalistę kolejowego, dzięki czemu takie inwestycje jak Gdańsk-Poznań przebiegły bardzo sprawnie bez uciążliwych wieloletnich modernizacji. Bieńkowska wywaliła Massela.

        • 2 1

        • Bieńkowska wywaliła specjaliste kolejowego i zato dostała awans do komisji europejskiej

          a na jej miejsce mamy już kolejnego kolesia z polityki. A za rok po wyborach będzie jeszcze kto inny .Ten rząd składa się z samych fachowców :) Twierdzi największy fachowiec Kopacz .A Schetyna to jest fachowcem od czego?Od podkopywania pozycji Donalda i walki o władze w partii i za to dostał stanowisko .A potem powiedzą on ma doświadczenie bo był ministrem:)

          • 4 0

      • czyli autorem sukcesu jest byc moze, jeszcze sam jaroslaw zawsze dziewica!

        • 1 3

    • to dzięki Twojej i mojej kieszeni

      • 1 0

    • Nowa minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak po odejściu z zarządu PKP S.A. otrzyma 510 tysięcy złotych odprawy

      tak sie własnie rozdaje kase podatnika kolesiom i koleżankom polityków.
      Zarobki to efekt zmian wprowadzonych przez Nowaka

      Wysokie zarobki Wasiak to efekt wprowadzenia w 2012 roku przez Sławomira Nowaka kontraktów menadżerskich dla zarządu PKP. Wcześniej płace w spółce ograniczała tzw. ustawa kominowa.

      • 3 0

  • (1)

    Super. Kolej to podstawa.

    • 70 7

    • Poznań i Starówka są piękne. Autostrada A1 kończy się w okolicach Świecie, a samtąd potrzebujemy trasy SZybkiego ruchu!

      • 1 2

  • A za czym tak śpieszyć do tego Poznania? (17)

    • 50 30

    • (1)

      Dziwne, nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek aż tak spieszył się do Poznania.

      • 31 5

      • jak się pochodzi z Bieszczad to nie po drodze do Poznania.....

        • 14 1

    • po podziemne pomarancze

      • 12 2

    • (4)

      za praca w przedsiebiorstwach produkcyjnych a nie biurach widmo

      • 15 11

      • Biedni Anglicy,oni mają całe City w biurach widmach... jaka tam musi być bieda i bezrobocie... (2)

        Za to Chińczycy aż trzęsą pałeczkami ze strachu przed poznańską produkcją

        • 15 6

        • Tylko że Anglicy w City w biurowcach przewalają ćwierć światowych finansów za gruby hajs a u nas w biurowcach rozlicza się im delegacje.

          • 21 4

        • i jak się patrzy co to są za biura to albo Call Center albo jakieś inne windykacje, rozwiązywanie problemów, etc

          • 5 2

      • Tak oczywiście. Tylko jakoś wszelkie wskaźniki statystyczne pokazują coś zupełnie odwrotnego.
        Produkcja sprzedana przemysłu na 1 mieszkańca (w zł, 2012 r.):
        Poznań - 61965 zł
        Gdańsk - 99991 zł
        W Poznaniu większy odsetek pracuje w usługach niż w Gdańsku. Masz jeszcze jakieś rewelacje statystyczne?

        • 6 0

    • do poznania poznanianki

      • 10 0

    • (2)

      Nie zasmakowałeś nigdy poznańskich dziewczyn, to nie wiesz co dobre:)

      • 18 0

      • (1)

        pragne przypomniec, ze kanibalizm jest nielegalny!

        • 23 0

        • nielegalne tym bardziej smakuje

          • 5 0

    • cale Trójmiasto w porównaniu do Poznania

      to ZADUPIE - proponuje pojechać na nocne impry na Rynek - Gdańsk to wiocha. Wstyd sie przyznać mimo, iż jestem rodowitym Gdańszczaninem

      • 13 11

    • do pracy w amazonie:D

      • 2 0

    • Poznań i Starówka są piękne. Autostrada A1 kończy się w okolicach Świecie, a stamtąd potrzebujemy trasy SZybkiego ruchu! (1)

      • 2 0

      • Piękne?

        Poznań to jedno z niewielu miast w którym nie ma co zwiedzać.

        • 2 2

    • < za pyrami

      • 1 0

  • Samochodem też (9)

    A ja myślałem że chodzi o drogę ekspresową S5.
    Wczoraj w GDDKiA ogłoszono przetarg na S5 z Nowych Marzów do Gniezna :)))))

    • 47 9

    • Z Brukseli do Gdanska (5)

      godzinka ... samolotem ;)

      • 14 5

      • Każą Ci się rozebrać prawie, przegrzebią rzeczy, każą oddać walizkę do luku i moźe zgubią a na pewno sponiewierają, wsadzą do ciasnej, dusznej rury, narażą na przeciążenia, a na koniec wylądują w Bydgoszczu bo w Gdańsku mgła/wiatr/gradobicie?
        kolej to podstawa.

        • 12 10

      • A już zawiesili loty do Bruskeli z Gdańska. Więc Donek sobie nie polata. (3)

        • 8 1

        • (2)

          Cieszysz się,co?

          • 0 4

          • (1)

            i bardzo dobże temu zdrajcy WIELKIEJ POLSKI, zdradził nas o świcie i teraz nawet w firmie LOT przejrzeli na oczy i mu zablokowali połonczenie!!!!1111

            • 5 3

            • Tobie Zbychu ktoś zablokował POŁONCZENIE z mózgiem!!

              • 3 0

    • Donek dzieki

      za PendOlino!

      • 9 2

    • A gdzie Gdańsk w ankiecie???

      • 7 3

    • Samochodem poniżej 3h? Chyba tylko w nocy, mocno łamiąc przepisy i absolutnie bez żadnej przerwy nawet na sikanie. Wybieram pociąg.

      • 7 0

  • Po modernizacji pociągi mogą jeździć (będą mogły) maks 160km/h (25)

    To po jakiego grzyba władza upierała się przy pendlino 250 km/h

    tylko dla kasy (dla siebie?), lepiej było kupić polskie składy z Bydgoszczy, które aktualnie mogą osiągać nawet 180km/h

    • 89 36

    • A kiedy pojedziemy szybko S6 do Leborka i Słupska?

      Cały czas cisza, była kampania społeczna głosu słupskiego i co?
      Decyzja wydana i dalej jesteśmy w miejscu.

      • 7 7

    • Pendo jest na trasę do Wawy/Krakowa/Katowic

      Na trasę do Poznania są już zakontarktowane pociągi na 160 z Pesy albo Stadlera (nie pamiętam które na którą trasę ale jest to w necie)

      • 16 3

    • Piękna manipulacja (15)

      1. Powiedz, ile to pociągów PESA wyprodukowała na te 180 km/h?

      2. Ile pociągów PESA wyprodukowała do prędkości 160 km/h i jakie są doświadczenia z tymi pociągami?

      Poza tym - Pendolino ma jechać po trasie przez Wawę do Krakowa i Katowic. Do Wawy na około połowy trasy będzie 200, a dalej 230 (jeszcze przez ok. 3-4 lata 160 - 200, ale pociągi kupuje się na 30 lat)

      Uprzedzając pytania - tak, to jest normalne, że pociąg nie wykorzystuje maksymalnej prędkości na całej trasie. Przeciętny pociąg ICE w Niemczech w ogóle nie wykorzystuje swojej maksymalnej prędkości (330 km/h) większość z nich w ogóle nie wjeżdża na linie z prędkością większą niż 200 km/h.

      • 23 4

      • (2)

        nie wymieni, to pisowski pacholek. jarek im rzuca slogany, a ci kretyni to puszczaja bez analizy dalej.
        on nie wie, ze pesa ma te pociagi na razie na plakacie, a jak byl przetarg na pendoliono, to nie mieli nawet tam.

        • 12 8

        • komentarz narusza regulami tego portalu !!!! (1)

          • 3 5

          • a pisanie glupot i nieprawdy nie narusza?
            kazda twoja brednie na temat pesy, bede kwitowal w ten sposob.

            • 5 4

      • (3)

        Wszystko fajnie, tylko czemu nie kupować POLSKICH pociągów ? Nawet Niemcy kupują nasze składy... Podejrzewam że gdyby PESA miała kontrakt na nowe szybkie pociągi to byliby w stanie zaprojektować podobne składy do Pendolino.
        Jednak my musimy mieć pociągi z zachodu, bo nasze to złe i gorsze. Tak uśmiercamy nasz przemysł, a dajemy zarobić innym na zachodzie.
        Popatrzcie na Skandynawie, tam połowa samochodów to Volvo albo Saab. Szwed dobrze wie że jak będzie kupował ich marki to jego kraj będzie bogatszy i dzięki temu Skandynawia jest jedną z najbogatszych gospodarek pomimo tak małego zaludnienia.
        ..., a w Polsce jest na odwrót. Daleko szukać nie trzeba. Wystarczy posłuchać Kaszubów. Oni w pierwszej kolejności kupią to co jest niemieckie ! bo lepsze itd

        Ja sie tylko boje, co sie będzie dziać jak trzeba będzie serwisować te Pendolino.

        • 8 12

        • A kto bronił Pesie startować w przetargu? Może nie startowała dlatego, że produkowała wtedy takie gnioty jak ED74.

          Pesa sprzedaje do Niemiec 1-2 członowe REGIONALNE, SPALINOWE pociągi o vmax 120-140 km/h. Zwane popularnie szynobusami, chociaż trochę to jest błędne określenie.

          • 9 1

        • (1)

          Po pierwsze Volvo i Saab już dawno nie są szwedzkie. Po drugie u nas 99% pociągów jednak jest produkcji polskiej. Orientujesz się chociaż, że spora część podzespołów do tych Pendolino jednak jest produkowana w Polsce? Pesa nie ma nic szybszego niż 160 km/h i jeszcze długo mieć nie będzie, na razie projekty szybszych pociągów są na deskach kreślarskich, do wyprodukowania homologowanego egzemplarza jeszcze długa droga.
          A co do serwisowania, to po to kontrakt obejmował również budowę stacji serwisowej w Warszawie i szkolenie naszego personelu aby nie było z tym problemów.

          • 10 2

          • wyslij to info do siedziby pisu bo wysylaja glupoty w smsach, do swoich apartczykow.

            • 2 2

      • No dobra, to jaka byłaby różnica czasu (7)

        na pólnocnej i południowej części E65 gdyby zamówiono pociagi na 190.
        Przypominam,że zysk czasowy 10 min. uznano za zbyt mały by inwestować w wychyl.

        Żeby nie czekać na Twoja odpowiedź:
        1. Różnica 200 vs 190 na 160km (połowa trasy GD-WAW) to 2,5 min.
        2. Różnica 200 vs 190 dla 200km (CMK) to 3min. ewentualnie dla 230 vs. 190 to 11min.

        Podałem dla 230 chociaż wg PKP 230 na CMK ma być zrobione w ... 2025.
        200 na północnej części to też nie do końca 200. Nie wiemy na jakiej długości to będzie bo było podawane tylko dla wychylnego i wtedy był tylko jeden dłuższy odcinek 65km z tą prędkością, jeden o długości ok. 25km, reszta to były odcinki 5-15km. Co to za jazda z v=200 na odcinku 10km?

        • 1 5

        • (6)

          No i co z tego. Krótsze, lżejsze, jednosystemowe pociągi na 160 km/h produkcji Stalder-Newag czy Pesy kosztują już 60-70% ceny Pendolino. Śmiem twierdzić, że kompletnie nowa technologia (której polscy producenci nadal nie mają) produkcji pojazdów podobnych w osiągach do Pendolino spowodowałaby, że składy polskiej produkcji kosztowałyby drożej niż Pendolino. Te pociągi zostały wyprodukowane już w liczbie 400 sztuk.

          Tak samo kupiliśmy F16 zamiast produkować własny samolot.

          • 6 4

          • (2)

            A którą z rodzimych konstrukcji samolotów myśliwskich powinniśmy byli nabyć zamiast F-16?

            • 3 5

            • największy offset i szeroką polonizację proponował saab ze swoim JAS39 którego najnowsza przyszłościowa wersja świetnie się sprzedaje
              tymczasem f16 nie ma już nowych wersji

              ps w tamtych czasach była jeszcze szansa na produkcję dobrych szkolnych maszyn I22 ale MON, rządy POPISu i wcześniejsze SLD pogrzebały ten projekt dokumentnie
              i co się stało? zamówiono włoskie mastery BEZ jakiegokolwiek offsetu a i tak wielu pilotów wciąż lata na iskrach z lat 60...

              • 4 1

            • Chyba nie zrozumiałeś sensu mojego komentarza.

              • 1 1

          • wg Intercity - prezentacja na Trako (2)

            pesa 360 miejsc - 53,5 mln
            stadler 360 miejsc - 47 mln
            pendo 402 miejsca - 84

            Po przeliczeniu na miejsce pesa 72% ceny pendo. Stadler jeszcze lepiej
            Podaję pese bo utrzymanie było nisko wycenione i wygrali zeSzwajcarami. Utrzymanie pendolino kosztuje duzo wiecej wg cen przetargowych.

            • 1 0

            • A te Pesy i Stadlery były w konfiguracji dalekobieżnej, czyli odpowiednie fotele, ilość WC, część restauracyjna itd.? Bo teraz porównujesz gruszki do jabłek.

              • 1 0

            • No ale te Darty, które kupiło PKP też będą na v max 160 km/h, Pesa dopiero planuje wersję szybszą, ale to jeszcze długa droga.

              • 1 0

    • władza się nie upierała (3)

      to kontrahent powiedział że zegarek będzie tylko przy pendolino

      • 6 3

      • Byłeś,widziałeś,nagrałeś? Czy pitolisz? (2)

        • 2 5

        • w smsie z centrali dostal i puszcza dalej.

          • 1 2

        • Błem , widziałem, ale nie nagrałem

          bo nagrywanie jest nielegalne, a ja jestem legalistą.

          • 1 1

    • A to Pendolino miało jeździć do Poznania?

      Pierwsze słyszę. A trasę do Poznania obsługuje na razie polski tabor po modernizacji.

      • 8 1

    • pseudolina było po grzyba POlitycznego !!:) chodziło tylko o wyborcze oklaski kosztem naszych podatków

      • 2 6

    • A to Pendolino mają jeździć na trasie Gdańsk-Poznań? Bo niedawno było, że na tą trasę kupili nowe wagony od Cegielskiego, więc co się plujesz matołku?

      • 3 1

  • Jak skrócą czas jeszcze o 30 min, to wreszcie PKP będzie szybsze od samochodu. (5)

    PKP to przeżytek. Teraz każdy ma samochód, a biedni i tak nie jeżdżą PKP bo nie mają po co.

    • 15 73

    • Koleje to przyszłość patrz niemieckie DB wielki koncen, który przynossi miliardowe zyski (1)

      Tylko państwu musi zależeć, mam wrażenie że u nas robi się wszystko żeby dobić PKP rozmieniając je na dziesiątki spółek dla przyjaciół i rodziny władzy

      • 9 4

      • Nie samochody tylko rowery, nie rozdają tylko kradną

        1. DB jest tak samo podzielona na spółki i spółeczki, jeśli nie bardziej.
        2. Spółki DB Regio, DB Fv, DB Netz są na plusie tylko dzięki potężnym dotacjom od rządu - znacznie większym niż w Polsce (tym samym wniosek - polska kolej kosztuje podatników zdecydowanie mniej, więc jej rentowność (po odliczeniu dotacji) jest większa). Jest to logiczne, ponieważ, wbrew pozorom porządny system kolei pasażerskiej kosztuje ogromne pieniądze.

        • 10 1

    • Czyli droga do Poznania zajmuje Ci trochę więcej niż 2 h? Hmm, kiepski wynik, ja swoim Maluchem dojeżdżam w 1 h.

      • 17 5

    • Caqłkowicie sie zgadzam bo PKP to przezytek dlatego czekamy na konkurencje zachodnią (1)

      i na konkurencje z Czech .Na całym swiecie Kolej rozkwita ale w POlsce mamy jeszce epoke jak z PRLu

      • 1 0

      • Konkurencja nie pojedzie szybciej po rozklekotanych/remontowanych torowiskach. Poza tym obsłużyłaby wyłącznie połączenia komercyjne. Jeździłaby tylko między największymi miastami bez zatrzymywania się, tak jak to ma miejsce z Polskim Busem. A pociągi TLK zatrzymują się w wielu mniejszych miejscowościach.

        • 3 1

  • refleksja (1)

    Póki co najszybszy polski pociąg (Berlin), startuje o 6:27 a jest w Poznaniu "już" o 10:25.
    350 kilometrów...
    Polaka robota...

    • 8 12

    • No i? Po drodze 8 postojów, i tak szybciej niż każdym autobusem, porównywalnie z samochodem. A będzie jeszcze szybciej.

      • 8 0

  • A w międzyczasie,komunikacja zastępcza Pszczółki-Tczew , dziękujemy PLK... (1)

    • 15 5

    • Co chcesz od Pszczółek?

      Można Biedronę w stodole zwiedzić :D

      • 4 0

  • GDYNIA-SOPOT-GDAŃSK (17)

    Gdyby jeszcze EC Gdynia - Poznań nie zatrzymywał się w Oliwie i Wrzeszczu byłoby kolejne kilka ładnych minut. Niby dwa przystanki a odległość między GdańSkiem a Gdynia teN pociag pokonuje w czasie zblizonym do SKM

    • 39 27

    • Ale istota ekspresów międzyaglomeracyjnych (intercity)... (10)

      ...właśnie na tym polega, zeby w aglomeracjach zbierac lub wypuszczać pasażerów gdzie im wygodnie, a nie zatrzymywac się pomiędzy aglomeracjami. Tylko duże miasta albo obciążone węzły.

      Niemieckie ICE też w obrębie Berlina jeżdżą powoli, zaliczając postoje na kilku stacjach.

      • 16 5

      • (6)

        tylko w Gdańsku pociąg zatrzymuje się kilka razy - a w Poznaniu czy Bydgoszczy na przykład nie - takie parukrotne zatrzymywanie się w jednym mieście tylko tu na tej trasie występuje, a powoduje, że z Gdyni Głównej do Gdańska Głównego jedzie sie dłuzej niż skm!

        • 3 14

        • (5)

          Po pierwsze nie jedzie dłużej niż skm, nie kłam. Po drugie w innych większych aglomeracjach pociągi też zatrzymują się na kilku stacjach (Warszawa, Wrocław, Kraków, czy aglomeracja śląska).

          • 8 2

          • Poniekad jedzie dłużej niż skm (1)

            Śp. Sprintery czas przejazdu Gdynia gł. Gdańsk gł. 21 minut, projektowany czas przejazdu pędolino 26 minut.

            • 1 2

            • jakie 21 minut???

              Żaden sprinter nie jechał z Gdańska głównego do gdyni Głównej 21 minut. One jeździły jak wszystkie regionalne 25 - 26 minut. Skąd te legendy o błyskawicznych pociągach przed laty? 3 godziny do Warszawy, 21 minut w trójmieście... Skąd wy to bierzecie???

              I na tej trasie szybciej NIC nie pojedzie, nawet bez zatrzymania w Oliwie i we Wrzeszczu. W czasie przejazdu przez stacje tez muszą zwolnić dla bezpieczeństwa, a dystanse między stacjami są zbyt krótkie, żeby pociąg zdążył się rozpędzić. Wyłączenie Oliwy i we Wrzeszczu pozwoli zyskac najwyżej 2 minuty, które się straci w czasie wydłuzonego postoju w Gdańsku Głównym!!! Bo ci ludzie zgromadzą się w Głównym i bedą tam wsiadac znacznie dłużej!!!

              • 1 1

          • (2)

            nie kłamię, tak wskazuje moje doświadczenie i obserwacja, ponadto nie równajmy Gdańska z Warszawą. Moim zdaniem porównanie Gdańska z Poznaniem jest adekwatne. Aglomeracja śląska - odpowiednikiem jest aglomeracja trójmiejska, a nie Gdańsk.

            • 0 2

            • To coś słabo masz z tą obserwacją, bo SKM z Gdyni do Gdańska jedzie 35 minut, pociągi dalekobieżne tyle nie jadą.
              W Przemyślu też pociągi stają na dwóch stacjach (a miasto wielkości Sopotu pod względem demografii), zrozum, że nie tylko ogólna liczba mieszkańców decyduje, czy pociąg zatrzyma się na jednej stacji czy kilku, ale też rozkład przestrzenny ludności i punkty ich ciążenia.

              • 0 0

            • Puknij sięw czoło

              Oliwa i Wrzeszcz to duże węzły komunikacyjne.

              • 0 0

      • (2)

        Warto dodać, że ruch pasażerów w Poznaniu jest mniej więcej taki jak w całym Trójmieście, więc na pewno nie ilosć pasażerów o tym decyduje. A w 3mieście największe obłożenie pasażerów jest w Gdyni Gł, Gdańsku Gł, w sezonie do tego w Sopocie. Zupełnie niepotrzebny jest tu Wrzeszcz i Oliwa. Ja wiem, zaraz odezwie się ktoś, komu będzie tak wygodniej, bo bliżej, ale w takim razie również dobrze mogłyby te pociągi zatrzymywać się np. w Orłowie, a tu tez nie widzę takiej potrzeby.

        • 5 15

        • Liczba podobna, ale czy jej podział też? (1)

          Nie zapo9minaj, że Oliwa to jednocześnie kilkudziesięciotysięczne Przymorze i połączona autobusem Osowa. Wrzeszcz poza tym, że jest teraz własciwie "centralną" dzielnicą Gdańska to tu wsiada równiez Zaspa i tzw. Morena, za chwilę tu będzie tez przesiadka z/na PKM.

          W Poznaniu, który nie jest taką rozciągniętą aglomeracją wygląda to inaczej: tam wielkie dzielnice i osiedla niekoniecznie mają do dyspozycji stacje kolejowe i promieniście skupiaja się na Poznaniu Głównym. Podobna sytuacja jest w Bydgoszczy.

          • 4 2

          • nie zgadzam się z Tobą, ale nie dojdziemy do porozumienia, przypomnę tylko że w Poznaniu mija się po drodze kilka stacji bez zatrzymywania się na nich

            • 0 0

    • jak były remonty to na trasie Gdańsk - Szczecin (przejazd trwał +/- 5h) przez trójmiasto przebijał się pociąg ponad godzinę

      • 4 0

    • oczywiście powinni zlikwidować postój w Sopocie (1)

      natomiast postój w Oliwie jest potrzebny ponieważ jest tutaj Zoo

      • 21 3

      • i ja tutaj mieszkam

        • 12 0

    • zgadzam się w 100%

      • 3 1

    • bywa, że we Wrzeszczu wsiada więcej pasażerów niż w Głównym

      • 14 0

    • gdybys jeszzce miał mózg to bys bzdur nie wypisywał

      • 1 0

  • Zdecydowanie najlepszym miastem (6)

    na weekend jest Warszawa. Mają tyle atrakcji i miejsc wartych odwiedzenia, że tydzień to za mało.

    • 24 56

    • ? (5)

      Moze jakis przyklad? chyba dworzec centralny lub przejazd metrem miales na mysli.

      • 10 9

      • (4)

        Tak na szybko to polecam Stare Miasto, Trakt Królewski, Łazienki, Pałac w Wilanowie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Nauki Kopernik, Multimedialny Park Fontann, ogrody na dachu biblioteki UW, Powązki, Niewidzialna Wystawa, Room Escape, Teatr Wielki, ul. Próżna/ Chłodna, Muzeum Narodowe, Muzeum Wojska Polskiego, Pawiak, pomniki (np. Bohaterów Getta, Chopina), Pałac Kultury i Nauki (np. taras widokowy), Mariensztat, Muzeum Motoryzacji i Techniki.

        • 15 11

        • hah (2)

          Polacy nie lubią nawet listy atrakcji w Warszawie :D dobre :D

          • 13 3

          • (1)

            a nawet nie lubię tego, że nie lubią listy atrakcji :D najlepsze :D

            • 9 0

            • Jo

              Ale lubią za to wniosek: ze nie lubią tego, ze nie lubią listy atrakcji.

              • 1 0

        • pomnik,pomnik,pomnik,muzeum,muzeum,pomnik,muzeum

          sr*m na warszawe

          • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane