aktualności 24h

Zimą jest zimno, a pracować trzeba (75 opinii)

Po awarii ciepło wraca na Zaspę nowość (162 opinie)

Komunikacyjny czerwiec w Gdańsku, czyli jak pojedziemy podczas Euro (189 opinii)

Nowa Zaspa niepokoi mieszkańców starej Zaspy (417 opinii)

Zatrzymano odpowiedzialnego za ewakuację Galerii Przymorze (156 opinii)

Najsmaczniejsze targi w Trójmieście wideo (103 opinie)

Co najlepszego turystom oferuje Gdańsk? (143 opinie)

Stadion arcydziełem, Krzywy Domek maszkarą? (262 opinie)

Zielone światło dla spalarni w Szadółkach (204 opinie)

sport

Przegrany mecz i złoty set w Baku (43 opinie) LIVE!

Amerykański rozgrywający na testach w Gdyni (27 opinii)

Wiceprezes Kicior: Jesteśmy na czysto! (31 opinii)

Fort Puente: Trzeba wygrać wszystko (7 opinii)

Czy Gdańsk przejmie mecz Wisły z Legią? (164 opinie)

Rogowska rozpoczęła sezon od trzeciego miejsca (5 opinii)

Litwin zastąpił Kameruńczyka na testach (96 opinii)

Biało-zieloni kończą zgrupowanie w Turcji (107 opinii)

Sopocianki - pokażcie charakter! (33 opinie)

rozrywka

Planuj tydzień: mróz wygrał z imprezami nowość (8 opinii)

Goryl z Kongo w galerii sztuki wideo (19 opinii)

Imprezowy bilet - jedziesz na imprezę, za komunikację nie płacisz (62 opinie)

biznes

Gdyński port wybiera się "na zakupy" w stoczniach nowość (12 opinii)

W grupie raźniej, czyli dotacja na klastry w zasięgu ręki wideo (12 opinii)

Wiosna w ubezpieczeniach, czyli nowy gracz na rynku i plotki o zmianach w Ergo Hestii (92 opinie)

zdrowie

Zakochaj się w czekoladzie. Gdańsk kocha ją od XVIII wieku nowość (24 opinie)

Poprawiamy urodę: ile kosztują operacje plastyczne twarzy (19 opinii)

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (92 opinie)

Przemęczenie ogranicza moje libido. Co zrobić? Ekspert radzi (54 opinie)

historia

Dawny Gdańsk okiem Francuza w podróży nowość (25 opinii)

aktywne trójmiasto

Nie siedź przy świecach w Walentynki (15 opinii)

Półfinaliści Ligi Środowiskowej (6 opinii)

deluxe

Oldtimer - droga pasja, dobra inwestycja (22 opinie)

komunikacja

Walentynki z ZKM Gdańsk nowość (1 opinia)

kryminalne

Wyłudził pieniądze na obóz. Policja szuka pokrzywdzonych (76 opinii)

praca

Za minimalną pensję nie zajedziemy daleko (124 opinie)

moto

Akumulator kontra mrozy. Co robić, by się nie dać? (140 opinii)

kultura

Wystawa mistrza (anty)fotografii (6 opinii)

Diva do wynajęcia wideo (12 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Do i z Trójmiasta: łatwiej polecieć, niż pojechać lub popłynąć

Z Trójmiasta coraz łatwiej wydostać się samolotem, niż pociągiem czy promem.

fot. Sebastian Elijasz/KFP

Z Trójmiasta coraz łatwiej wydostać się samolotem, niż pociągiem czy promem.

Lotnisko w Rębiechowie chwali się lotami do kolejnych europejskich miast, ale inni przewoźnicy mają problemy. Z Trójmiasta znikają kolejne połączenia kolejowe oraz promowe.



Czy samoloty wyprą inne sposoby podróżowania po Polsce i Europie?

tak, praktycznie to już dzieje się na naszych oczach

18%

zdominują, ale nie wyprą, auta do Szwecji nie przewiozą

41%

nie, ponieważ siatka połączeń lotniczych jest zbyt skromna

14%

nie, ponieważ loty są wcąż relatywnie drogie

27%

łącznie głosów: 1181

Lotnisko rozkwita, a w nierozbudowanym jeszcze terminalu tłok. Tymczasem problemy mają zarówno koleje jak i przewoźnicy promowi. Od poniedziałku nie kursuje pociąg Gdynia - Kaliningrad.

- Połączenie było nieopłacalne, w pociągu po prostu nie było już pasażerów - przyznaje rzecznik PKP Intercity Paweł Ney. - Kursowanie pociągów wznowimy przed wakacjami, kiedy zainteresowanie tym kierunkiem rośnie.

Połączenie z Kaliningradem wróci do rozkładu 29 maja, a ponownie zawieszone zostanie 6 października.

Do tej pory pociąg przemierzał trasę 261 km codziennie, ale przestali z niego korzystać nawet przemytnicy. Celnicy potrafili bowiem rozkręcić go na części pierwsze w kilka godzin, więc przewożącym kontrabandę (najczęściej alkohol i papierosy) przestało się opłacać korzystanie z tego "narzędzia pracy" i przerzucili się na samochody.

Nie funkcjonuje już także połączenie promowe Gdynia - Travemunde. Finnlines nie komentuje oficjalnie swojej decyzji, ale ten kierunek nie cieszył się dużym zainteresowaniem zarówno turystów, jak i firm handlowych czy spedycyjnych.

Czy tendencja wypierania przez transport lotniczy innych przewoźników jest już stała? - Na pewno stały będzie wzrost ilości pasażerów korzystających z transportu lotniczego. Polacy latają zdecydowanie rzadziej, niż inni Europejczycy i według wszelkich prognoz będziemy coraz częściej przemieszczać się samolotami. Najczęściej z regionalnych lotnisk, które są motorem rozwoju całego krajowego rynku transportu lotniczego - podkreśla Paweł Łatacz, ekspert rynku lotniczego, były szef Polskich Portów Lotniczych.

Dokąd polecisz lub popłyniesz?

Z lotniska w Rębiechowie można polecieć bezpośrednio do Alicante, Bergen, Birmingham, Bremy, Bristolu, Corku, Doncaster-Sheffield, Dortmundu, Dublina, Dusseldorfu-Weeze, Edynburga, Eindhoven, Frankfurtu, Glasgow, Goeteborga, Hamburga-Lubeki, Kolonii, Kopenhagi, Krakowa, Liverpoolu, Londynu (Luton i Stansed), Malmo, Bergamo, Monachium, Oslo, Paryża, Poznania, Reykjaviku, Rzymu, Sztokholmu, Turku i oczywiście Warszawy.

Promem dopłyniemy z Gdyni do Karlskrony, Helsinek i Rostocku, a z Gdańska do Nynashamn pod Sztokholmem.

Po likwidacji połączenia z Kaliningradem z Trójmiasta nie odchodzą żadne pociągi międzynarodowe.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 269)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622510 2010-02-08 15:53 (32)

ja latam do szwecji za 19 zł a wy za ile ?? :)

tani lotnik - zadowolony

popieram opinię 22/nie zgadzam się 41
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622518 2010-02-08 15:56 właśnie (10)

gdzie można znaleźć takie tanie bliety? Zawsze mam z tym problem... :/

By chciał też

popieram opinię 6/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622524 2010-02-08 15:57 (7)

wezyr i rajanery... bukujesz na stronie placisz i lecisz gdzie chcesz za smieszne pieniadze :)

popieram opinię 13/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622571 2010-02-08 16:15 śmieszne pieniądze plus opłaty lotniskowe, i już nie jest śmiesznie (6)

minimum 200 PLN musisz na taki bilet przeznaczyć

popieram opinię 8/nie zgadzam się 22
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622573 2010-02-08 16:16 (5)

nie wiem jak ty to robisz ale ja zawsze zamykam sie maxymlanie w 50 zł

precz z cenami LOTu

popieram opinię 12/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622591 2010-02-08 16:22 hmm a to ciekawe (4)

chyba że latasz bez bagażu, który kosztuje 45zł w wizair w jedna strone. Ja teraz kupiłam bilety do londynu za 89 złotych w jedną stronę, potem doszły podatki, 1 szt bagażu do 15 kg, bez ubezpieczenia i jakimś cudem wyszło mi w obie stony 300 złotych

popieram opinię 6/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1622604 2010-02-08 16:25

jezeli oczywiscie chcesz zabrac taki bagaz to jasne... ja mam tylko podreczny i na weekend starcza :)

popieram opinię 8/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1623023 2010-02-08 21:14 ale ale

no ale 300 to i tak grosze;)

krizz

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1623024 2010-02-08 21:14 za 300 pln to możesz sie

dotłuc do Warszawy i z powrotem obsranym PKP. 6 godzin w jedną stronę. Także nie narzekaj.

mimi

popieram opinię 12/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1623052 2010-02-08 21:44 ohh

rzeczywiscie straszne ceny, lot i lufthansa maja mega taniej nie? np gdansk - sztokholm za nieco ponad 1000 a tu z ciebie 150 w jedna zdzieraja zlodzieje !!!!

rook

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622619 2010-02-08 16:32 Ty ja też za 19!

niewiarygodne!!!

popieram opinię 6/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1622750 2010-02-08 17:54 gdzie tanie,gdzie tanie? dusigrosze

a moze powinni Ci jeszcze doplacic ze lecisz?

popieram opinię 1/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622552 2010-02-08 16:09 to przepłacasz :) (1)

da się polecieć za 4 zł :)

chihuahua500

popieram opinię 15/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1623371 2010-02-09 08:07

i dwa hot-dogi w cenie

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622554 2010-02-08 16:09 19pln (6)

...plus 11pln za przelew = 30. Ale to i tak tanio :)

DaX

popieram opinię 8/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622593 2010-02-08 16:22 (5)

a bagaż ? chyba że lecisz tylko z podręcznym

popieram opinię 4/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622628 2010-02-08 16:38 (4)

No ale jak się to bukuje? Na stronach przewoźników czy jakichś innych? No ja nigdy nie trafiłem na taką okazję. Chyba że trzeba jakoś specjalnie szukać. Jakieś metody?

By chciał też

popieram opinię 0/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622716 2010-02-08 17:31 Witam (3)

to i ja sie podziele swoimi spostrzezeniami
mieszkam i pracuje w helsingborgu w szwecji
2 razy w miesiacu srednio wylatuje z malmö do trojmiasta w piatek po pracy i wracam w niedziele wieczorem
uklad idealny, jak bukuje na stronie wizzaira wczesniej bilety to wychodzi mi srednio 50-100 w 2 strony! podrozuje oczywiscie bowiem tylko z bagazem podrecznym
polecam wszystkim tanie linie- to dziala, poszukaj na stronie wizzaira

zadowolony emigrant

popieram opinię 7/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622857 2010-02-08 19:14 (2)

ejjj a gdzie mieszkasz w helsingborgu ?? attekula Raa ?? :>

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622901 2010-02-08 19:47 mieszkam w centrum, Karl Gustavs Gata (1)

pozdrawiam

zadowolony emigrant

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622976 2010-02-08 20:37

Gatan

:)

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622643 2010-02-08 16:46 a inni pasazerowie doplacaja do tych Twoich 19zl (3)

nikt przy zdrowych zmyslach nie uwierzy ze wszyscy pasazerowie poleca za 19zl :D srednia cena przelotu jest duzo wyzsza, kolega nie zdaje sobie sprawy jak wysokie sa koszty wlasne a gdzie zarobek firmy, 19zl to kpina, tyle to moze zaplaca 2, 3 pierwsze osoby

miles-and-more zupelnie inny standard

popieram opinię 2/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622649 2010-02-08 16:51 (2)

linie lotnicze zarabiaja na tych co sie ockną ze musze leciec samolotem pare dni przed i dzieki temu ktos im buli po 300-400 zł a reszta siedzen i tak jest do upchania wiec miesiac wczesniej bilety sa po 20 zł!

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622985 2010-02-08 20:40 (1)

RyanaAir utrzymuje się głównie ze źródeł innych niż podstawowa cena biletów np dopłaty samorządów do lotów (tzw opłata za reklamę - miasta płacą za to że linia lata np na Wysypy - przykładowo Bydgoszcz płaci ponad 2 mln zł rocznie za to Ryan lata na wyspy), procentu od biletów autobusowych jezdzacych z lotnisk ktore są na koncu swiata, loterii na pokładzie, opłat za płatnosc kartą i miliona innych

iuil

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1623389 2010-02-09 08:16

Ale i tak się opłaca: i rajanowi i pasażerom.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622674 2010-02-08 17:04 (2)

15 osob poleciało na wycieczke do Oslo za 38zł bez opłat w dwie strony
- Da się! :)

łizer

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622890 2010-02-08 19:40 jutro dopiero :)

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1623971 2010-02-09 12:13 świetnie

Super, tylko zobacz ile kosztuje transport z lotniska do centrum Oslo, już tak fajnie nie będzie :)

Drag

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622714 2010-02-08 17:30 Witam

to i ja sie podziele swoimi spostrzezeniami
mieszkam i pracuje w helsingborgu w szwecji
2 razy w miesiacu srednio wylatuje z malmö do trojmiasta w piatek po pracy i wracam w niedziele wieczorem
uklad idealny, jak bukuje na stronie wizzaira wczesniej bilety to wychodzi mi srednio 50-100 w 2 strony! podrozuje oczywiscie bowiem tylko z bagazem podrecznym
polecam wszystkim tanie linie- to dziala

zadowolony emigrant

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622761 2010-02-08 18:02 Za 19 zł można jeździć 2 dni non stop komunikacją miejska (1)

a gallux jeździ aż 4 dni (ulgowy)

G@Jllux

popieram opinię 4/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1623027 2010-02-08 21:17

yhy... znamy ten myk... całodobowe :P

Belial

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622965 2010-02-08 20:27

2a2a

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1623282 2010-02-09 06:51

Do Eindhoven za 86 w obie strony

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622511 2010-02-08 15:54 Koszmar ! (9)

Dlaczego nie ma tanich połączeń letniczych do Poznania, Krakowa czy Wrocławia?

popieram opinię 90/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622537 2010-02-08 16:02 (1)

są, ja leciałem latem do Krakowa za 200 zł w jedną stronę

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1622564 2010-02-08 16:11 a za 19 zł do szwecji :)

pytam ile kosztuje reszta, bo zawsze wszystko pięknie ale do którego lotniska i jakie opłaty??

qwerty

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622543 2010-02-08 16:04

Do Wrocławia niedawno były. Zawiesili bo za mało ludzi latało.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622653 2010-02-08 16:52 No właśnie!

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622766 2010-02-08 18:05 dokładnie to samo mnie interesuje

w połowie kwietnia bilet do Krakowa (z powrotem) ponad 600. To jakaś kpina jest, albo nie to po prostu LOT.

bzz

popieram opinię 7/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623100 2010-02-08 22:29 (2)

Po prostu dlatego, ze na razie tanim liniom sie nie chce. Dobrze, ze do Krakowa i Poznania mamy JetAir. Szkoda, ze wypadl Wroclaw, ale chyba wroci to polaczenie
w sezonie letnim.

tomjones

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1623179 2010-02-08 23:31 iZWIENITIE MIENJA, KUDA NACH BRESLAU?

JOL 3 SOBIESKAS

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1623679 2010-02-09 10:21 Co to znaczy: się nie chce?

W innych krajach (Niemcy, Włochy, Hiszpania) tani przewoźnicy mają pokaźny udział w przewozach krajowych.. a w Polsce po prostu żadna linia nie chce umoczyć na pół roku maszyny nie mając pewności co do chęci Polaków do latania po kraju za więcej niż 50zł

Niestety tu daje o sobie znać nędzna siła nabywcza Polaków, a nie niechęć tanich linii

Trzeźwy

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1623132 2010-02-08 23:00

Do Krakowa i Poznania są. Do Wrocławia zawiesili z powodu małej liczby pasażerów.

Jakub

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622512 2010-02-08 15:54 Jeszcze chwila i będziemy latać w świat z Gdyni! (11)

popieram opinię 89/nie zgadzam się 99
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622548 2010-02-08 16:07 (7)

Swoja drogą to lotnisoko w Gdyni absurdalny pomysł. Po co drugie lotnisko w aglomeracji z 1mln ludności? Dwa się nie maja szans utrzymać. Jak rozumiem główny powód to "A w Gdyni to też bym chcial lotnisko!". Pasażerowi nie skorzystają, bo ceny biletów od tego nie spadną. Co najwyżej niektórzy będa mieli bliżej, ale nie wiem czy np. z Karwin na Rębiechowo jest dalej niż do Babich Dołów.

popieram opinię 18/nie zgadzam się 15
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622557 2010-02-08 16:10 . (3)

Z Karwin nie, z innych dzielnic tak. Plus z linii Rumia-Wejherowo i podbliskich miejscowości itd. To czy pomysł trafny czy nie okaże się zapewne dopiero po kilku latach działania lotniska. Troche wody do tego czasu upłynie, a podróż między chmurami cały czas zyskuje na popularnosci i rozwija się, więc zapewne będzie to trafna decyzja.

O.

popieram opinię 9/nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622584 2010-02-08 16:20 Konkurencja? NIE! (1)

Lotnisko w GA to same zalety!
- więcej połączeń
- lepsza jakość lotniska w Gdańsku (konkurencja)
- rozwój osiedli na północy Trójmiasta i nowe miejsca pracy!

popieram opinię 9/nie zgadzam się 17

zgłoś do moderacji opinię 1623004 2010-02-08 20:54

Więcej połączen - podaj choc jeden powód tego twierdzenia. Jesli Gdynia będzie chciała połączenia tanich lini to będzie musiała za to zapłacic - dla informacji RyanAir lata tam gdzie miasto mu za to zapłaci -> jesli Gdynia zapłaci więcej niz Gdansk to będą loty z gdyni, ale to czysta strata dla mieszkancow bo większe dopłaty dla lini.

Konkurencja jest wtedy gdy konkurują podmioty prywatne, a tu są publiczne, w dodatku udziałowcem obu jest Gdynia. Nazywa się to wg kodeksu "niegospodarnosc" - to tak jakby w miejscu gdzie jest szpital wybudować drugi szpital - okaze się ze miejsc jest za dużo, a "dzięki" tej budowie oba szpitale będą deficytowe

- Lotnisko wpływa na rozwoj osiedli?? chyba negatywnie.

Żadna metropolia wielkości Trojmiasta w naszej częsci Europy nie ma dwóch lotnisk, bo to nie ma Żadnego uzasadnienia ekonomicznego.

dgdgf

popieram opinię 9/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1622632 2010-02-08 16:39 Okaże się? Czyli eksperyment za 200 baniek?

Okaże się za kilka lat? A jak się okaże wielka klapa, to kto zapłaci 200 baniek za nieudany eksperyment? Plus kolejne kilkanaście rocznie na utrzymanie.
Z Rębiechowo może latać nawet i 10x pasażerów i nawet gdyby każdy mieszkaniec Trójmiasta latał 10 razy w roku to i tak tej liczby nie osiagniemy.
A konkurencją dla Rębiechowa jest Warszawa, Poznań, ...

popieram opinię 10/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1623181 2010-02-08 23:33 Nadal bliżej

Mimo wszystko trochę bliżej. Z Karwin do Babich Dołów jest 16 a do Rębiechowa 18 km.

Jakub

popieram opinię 2/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1624513 2010-02-09 18:10 O porcie morskim w (1)

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1624516 2010-02-09 18:11 Gdyni też mówili przed jego budową ze będzie nie opłacalny i proszę

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622704 2010-02-08 17:24 (2)

Obawiam się,że będzie jak w przysłowiu:Gdzie dwóch się bije tam trzeci skorzysta.
I skorzysta lotnisko w Warszawie.Niech tylko wyremontują tory kolejowe to sie przekonacie.Mnie z Gdańska bardziej opłacało się będzie pojechać do W-wy PKP niż tłuc się kolejką do Gdyni,która będzie stawała na każdym przystanku , jak obecnie autobus.Tym bardziej na lot do miejscowości do której muszę się przesiąść na Okęciu.Z Gdańska loty są do niewielu miejscowości,a głównie tam gdzie są nasi emigranci.Np do Brukseli w ogóle nie można z Gdańska dolecieć.
Właśnie z takiej Brukseli nikt do Londynu,czy Paryża nie leci samolotem,a jedzie koleją.I nas to czeka.

asa

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622798 2010-02-08 18:32 do asa

ja tydzien temu mialam lot z okecia o 9 rano - co oznacza odprawe o 7 rano. Dzien przed postanowilam skorzystac z tlk, czyli pkp (pociag z gda glownego o godz 21:05), zeby dojechac o 5 rano na centralny (czas podrozy 8h!!!). Jak mozna przypuszczac pociag byl opozniony o 200 min, wiec do warszawy suma sumarum udalam sie Lotem o 5 rano..... Przy takim stanie kolei.... moge zapewnic, ze raczej Rebiechowo na tym skorzysta......a nie okecie

wqrzona

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1624702 2010-02-09 21:08 Ja najczęściej przesiadam

się we Frankfurcie. A tam można dolecieć prosto z Gdańska. I to chyba ze trzy razy dziennie

tut

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622513 2010-02-08 15:54 Kolej nie inwestując w tabor niedługo pójdzie z torbami. (4)

O zaszczanych, brudnych i brzydkich dworcach PKP nie wspominając...

wd

popieram opinię 87/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622648 2010-02-08 16:50 cena adekwatna do standardu (1)

porownales ceny biletow Deutshce Bundesbahn i PKP? tam oferuja wyzszy standard ale takze za wyzsza cene, kogo stac w Polsce na drogie bilety gdy mam codziennie dojechac np do pracy?

pasazer

popieram opinię 5/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1623126 2010-02-08 22:54

te w pkp tez nie sa tanie...

popieram opinię 6/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622966 2010-02-08 20:29 Tak jest (1)

Zamiast Polska wybudowac kolej Transrapid jadaca 500 km/h, lub infrastrukture by mogl jezdzic Bombardier Zefiro 380 jadacy 380 km/h to robi sie CIENIZNE i latanie dziur w jezdni plastelina.

Zero perspektywicznego myslenia. Glupota, katolicyzm i zascianek, to ten kraj.

Bombardier Zefiro 380

popieram opinię 5/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1623357 2010-02-09 07:58

jak widać też - nienawiść do chrześcijan też się dobrze ma w tym jak z to "miłością" nazwałeś "zaścianku"

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622517 2010-02-08 15:56 Trójmiasto robi się zaściankiem kolejowym :/ (9)

Dlaczego nie ma konkurencji kolejowej na trasie Trojmiasto - Warszawa gdzie między Wrocławiem - Krakowem i Warszawą Przewozy Regionalne konkurują z PKP IC?

popieram opinię 67/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622626 2010-02-08 16:37 Trójmiasto już JEST ZAŚCIANKIEM KOLEJOWYM !! (2)

Nic tylko płakać. Nawet w Rosji pociągi szybciej dojeżdżają do celu. O ile oczywiście nic po drodze nie wybuchnie.
Trójmiasto jest w dodatku ZAŚCIANKIEM DROGOWYM, dojazd do Szczecina - 5godzin przy sprzyjającej pogodzie. Nie mówię już ile się do Suwałk jedzie, chyba konno było by szybciej !!!!

Zrozpaczony

popieram opinię 10/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1622840 2010-02-08 19:03 Trójmiasto jest ZAŚCIANKIEM - po prostu

i jest to coraz bardziej widoczne.

Żadne ECSy, TwoTowers, Baltic Areny, Quattro Turbo Tower Big Boys ;) czy Mariny tego nie zmienią niestety.
Nie ta kolejność działań.

.

popieram opinię 10/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1622986 2010-02-08 20:41

do Katowic nie ma ani jednego IC, co za masakra te rozkłady jazdy, żeby jechac do znajomych czy rodziny 11godz pospiechem w stanie tragicznym.

pasażer pkp

popieram opinię 7/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622973 2010-02-08 20:34 bo w tym kraju banda debili nie potrafi NIC zrobic (5)

Zamiast Polska wybudowac kolej Transrapid jadaca 500 km/h, lub infrastrukture by mogl jezdzic Bombardier Zefiro 380 jadacy 380 km/h to robi sie kaszane i inwestuje by pociagi jezdzily...200 km/h.

Zero perspektywicznego myslenia. Glupota, katolicyzm i zascianek, to ten chory kraj.

Glupi prosci ludzie glosuja na PO i kraj dryfuje od 2007 roku juz ponad 2.5 roku.

Jak sie okazalo prywatny byznes tuska tez tysiecy km autostrad nie wybudowal, choc te zle kaczory chcialy by autostrady byly panstwowe, jak w Niemczech.

Bombardier Zefiro 380

popieram opinię 1/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1624016 2010-02-09 12:34 Kolejny znawca któremu się kolei magnetycznej zachciewa. (4)

Nie masz widać pojęcia jakie są koszty takiej inwestycji. W czasach kiedy wiadomo już, że znacznie tańsza kolei szynowa może osiągać podobne prędkości (patrz ostatni rekord TGV) transrapid jest zupełnie nieopłacalny i nawet Niemcy (którzy zainwestowali ogromne środki w jego opracowanie) nie zamierzają go budować.

Nie zdajesz też sobie chyba sprawy, że kolej o prędkości powyżej 200km/h (poza zespołami z wychylnym pudłem) wymaga budowy zupełnie nowego niemal idealnie prostego torowiska. To już zupełnie inna inwestycja niż modernizacja istniejącej trasy do wyższych prędkości. O wiele większe są koszty i czas budowy. Zysk w czasie przejazdu za to już aż tak wielki nie jest. Niewiele krajów stać na takie wydatki, my się niestety do nich jeszcze nie zaliczamy. Zwłaszcza, że na razie musimy doprowadzić naszą zaniedbaną kolei do europejskich standardów.

Trzeba być niespełna rozumu żeby myśleć, że 200km/h to „kaszana”, „katolicyzm i zaścianek”. Ale głupiemu, prostemu człowiekowi łatwo jest przecież napisać, że władza powinna zrobić to czy tamto nie zastanawiając się czy są na to środki.

PS. Bombardier jest potentatem kolejowym ale akurat nie jest liderem jeżeli chodzi o koleje wysokich prędkości wiec po co podajesz ich produkty jako przykład?

kt

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1624528 2010-02-09 18:19 A który to pociąg w Polsce jedzie z prędkością 200km/h ?

Skoro się unosisz że nie mamy "kaszany" w PKP

realny

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1624697 2010-02-09 21:03 Jestem za

Czekam na prędkości rzędu średnio 160 km/h. Dwie godziny do Warszawy. cztery do Krakowa i Wrocławia. I jestem zadowolony. Na razie taniej lotem

tut

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1624762 2010-02-09 22:03 W Chinach Transrapid sie oplaca jak widac

Transrapid jest oplacalny. Wyliczenia mowia jasno, ze koszty wybudowania SZYBKIEJ koleji jak ICE3 czy AVG sa wieksze niz Transrapid Maglev.

Miedzy Frankfurtem a Kolonia popelniono ten blad budujac tory pod ICE 3 generacji. Dzis wiadomo, ze Transrapid byl by tanszy w budowie i.....co najwazniejsze W EKSPLOATACJI. Same plusy.

Maglev to przyszlosc koleji, a nie pojazdy szynowe czyniace halas, drogie w konserwacji i eksploatacji.

Ja czekam az ktos madry zainwestuje w kolejnym kraju w budowe Transrapid. To jest TO!

Pit31

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1624771 2010-02-09 22:06 i jeszcze jedno

TVG jadace 574.8 km/h to nie TVG dla podroznych, tylko krociutki, specjalny sklad, jadacy na SPECJALNYM torze, prowadzony przez specjalny zespol, ze specjalna obsluga poza pociagiem.

Kolej w Europie bedzie jezdzila 350-360 km/h niebawem, tak jak w Hiszpanii niemieckie Velaro E, ale to wciaz mniej niz w Maglev w Chinach.

Jestem zwolennikiem kolei magnetycznej - pojazdow przyszlosci od 30 lat.

ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622519 2010-02-08 15:56 Ja już od dawna stawiam na podróżowanie samochodem. (8)

Można się zatrzymać po drodze gdzie się chce, pozwiedzać przy okazji, no i jadę jaką chcę trasą przy muzyce jakiej chcę słuchać.

olewam loty

popieram opinię 36/nie zgadzam się 25

zgłoś do moderacji opinię 1622622 2010-02-08 16:35 no i jadac samochodem jakies tirówki mozna schaczyc po drodze. W pociagu tego nie uswiadczysz !

popieram opinię 6/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1622707 2010-02-08 17:25

ale sobie nie wypijesz ;p

dfd

popieram opinię 7/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1622734 2010-02-08 17:42 chyba że do Oslo :)

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622841 2010-02-08 19:04 a na zakazie zatrzymywania i postoju

też?

:)

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622866 2010-02-08 19:17 (3)

Po 16 godzinach jazdy musisz faktycznie być pozwiedzany i wymiętoszony, ja taki odcinek pokonuję samolotem w godzinkę z minutami.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1623077 2010-02-08 22:06 taa jasne - z dojazdem na lotnisko, odprawą,lotem, odprawą, przejazdem z lotniska docelowego

do kogo ta mowa

lotNIK

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623406 2010-02-09 08:22 (1)

Zapomniałeś chyba, że podróż samolotem to nie tylko sam lot. Czas liczy się od drzwi do drzwi, a tu już z 5-6h trzeba liczyć.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1624541 2010-02-09 18:34

Nawet 6 godzin jak piszesz to nie 16. A realnie 30 minut na dojazd do lotniska 1 godzina na odprawę, 1,5 godziny lot, na miejscu 30 minut na dojazd do domu. Zapomniałem dodać, że latam z podręcznym, więc nie czekam na bagaż.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622520 2010-02-08 15:56 Do Reykjaviku? (11)

Jaką linią, bo to ciekawa destynacja?

cez

popieram opinię 24/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1622558 2010-02-08 16:10 iceland express

DaX

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622566 2010-02-08 16:12 (5)

Iceland Express od 04/06

GDN

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622587 2010-02-08 16:21 (3)

Będzie z Gdańska? Bo już sprawdzałam loty z Berlina...

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1622737 2010-02-08 17:42 z wawy dawno lata

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622974 2010-02-08 20:35 Będzie

niestety to nie jest low-cost :D

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1623045 2010-02-08 21:34

Co piątek począwszy od 04/06 z/do Gdańska do/z Reykjavik. Wszystko jest na stronie przewoźnika, ceny również: www.icelandexpress.com

GDN

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622703 2010-02-08 17:23

skoro podaje się nieaktywne połączenie do reykjaviku, to na tej samej zasadzie można było podać Gironę (obok Barcelony).

lind

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622917 2010-02-08 19:55 No to ładnie

Dzięki za informację. Właśnie kilka dni temu szukałem jakiegoś połączenia via np. Niemcy, Londyn, a tu najciemniej pod latarnią :)

cez

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1623028 2010-02-08 21:18 (2)

Polaczenie Reykjavik-Gdansk i Gdansk-Reykjavik jest aktualne,ale te loty dopiero zaczynaja sie w okresie letnim. Tak wiec informacja sie zgadza.
Pozdrawiam :)

Ja.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1623238 2010-02-09 00:58 Nie zgadza sie bo do Barcelony Girony

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1623239 2010-02-09 00:59 Nie zgadza sie bo do Barcelony (Girony)

jest kurs aktualny...

tri

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622521 2010-02-08 15:57 bristol?? (7)

O ile zdążyłam się zorientować, do Bristolu z Gdańska nie dolecimy bez międzylądowania... Może zanim coś się napisze, warto sprawdzić, czy to prawda.

funka

popieram opinię 5/nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622565 2010-02-08 16:12 (1)

polecimy i juz latalismy, ale wiosna, latem i jesienia, przez zime czesc lotow jest zatrzymana

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622662 2010-02-08 16:58

Już dawno bezpośrednie połączenie z Gdańska do Bristolu zostało zlikwidowane i nie jest to kwestia sezonowości.

KIEROWNIK

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622663 2010-02-08 16:58 bristol (1)

Doleci się bez międzylądowania!!!-geografia?????

collins

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1623808 2010-02-09 11:15 że łot?

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622752 2010-02-08 17:56 (1)

odrobine dociekliwosci i wszystko jasne

Jakub

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622753 2010-02-08 17:56 www.airport.gdansk.pl/#/airport/news&news=1434&options=0,2008

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622972 2010-02-08 20:34 ryanair uruchamia

Jak nie wierzysz to spr na stronie ryanair ze niedlugo chyba od marca bedzie mozna poleciec bezposrednio z gdanska do bristolu :)

michu

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622523 2010-02-08 15:57 No i pieknie (2)

Jezeli za cene biletu do Zakopca moge sobie poleciec do Londynu ,Barcelony to jest to chyba cos nie tak

popieram opinię 39/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622563 2010-02-08 16:11 Zakopane (1)

Zwróć uwagę że na zachodzie koszt podróży koleją jest o wiele wiele droższy niż w Polsce. A ceny lotów mamy podobne.

DaX

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1622574 2010-02-08 16:16 Wszystko sie zgadza

Z jedna roznica.Daleko PKP do kolei zachodnich

popieram opinię 12/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622525 2010-02-08 15:58 (14)

"Dlaczego nie ma tanich połączeń letniczych do Poznania, Krakowa czy Wrocławia?"

Może dlatego, że nie się opłaca? Nikt przecież do interesu dopłacać nie będzie.

popieram opinię 12/nie zgadzam się 23
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622532 2010-02-08 15:59 (10)

to dlaczego opłaca sie poleciec do szwecji odleglosc dokladnie ta sama??

popieram opinię 7/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622586 2010-02-08 16:20 (8)

bo LOT jest tradycyjnym POLSKIM przewoźnikiem, który lata pomiędzy polskimi lotniskami pobierając za to odpowiednia do taryfy opłatę. WizzAir natomiast korzysta z lotnisk tańszych, mniejszych i to nadaje mu miano "tanich linii lotniczych". Polskie, tradycyjne linie lotnicze- LOT nie korzystają z jakichś tam ulg typu tańsze lotniska (bo jest TRADYCYJNA linią lotniczą) i przez to ceny za bilety są takie a nie inne. Smutne ale prawdziwe. Tez osobiście wolę polecieć do Sztokholmu za 19 czy 39 złotych w jedna stronę, niż do zakopanego za ok 100złotych w dwie strony przy ponad 10godzinnej podróży.

KK>

popieram opinię 5/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622595 2010-02-08 16:24 (2)

no to nie moga obnizyc stawki, zrobic tanszych biletow: wiecej chetnych wiecej polaczen, wieksza reklama, większy rozglos, ROZWÓJ....

i moze bym zobaczyl gdzies baner na meczu sportowym : "LOT"

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622780 2010-02-08 18:13 (1)

poczytaj trochę to będziesz wiedział, że LOT ma problemy finansowe a co dopiero "większy rozgłos, reklama" itp.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622863 2010-02-08 19:15

dlaczego ma problemy ?? za wysokie ceny biletow ktore nie inetersuja pasazerow??

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622668 2010-02-08 17:00 (3)

Mało przekonujący argument. Wizz, Easy i inne tanie linie w Polsce lądują na tych samych lotniskach co LOT. Z prostego powodu - nie ma "tańszych lotnisk". Więc jak LOT robi cenę? Tylko przez monopol na połączenia krajowe.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1622775 2010-02-08 18:10

nie! dlatego, że LOT jest tradycyjna a nie tania linia lotniczą! Tu jest podstawowa różnica! Wiem, że ten drugi argument nie jest do końca przekonujący ale trudno mi to inaczej wyjaśnić- sprecyzować

KK>

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622777 2010-02-08 18:11 (1)

no właśnie jest monopolem i dzięki temu takie są ceny. Jakby był jakiś inny Polski przewoźnik to by była konkurencja napędzająca się wzajemnie do obniżania cen. a Tak- LOT ma takie ceny jakie chce.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1623711 2010-02-09 10:30 LOT nie ma monopolu na loty krajowe

A nie ma konkurencji, bo nikt (oprócz JetAir) nie zechciał sprawdzić chęci Polaków do latania po kraju. Ale czy można się dziwić, skoro cena powyżej 100zł wydaje się być zaporowa dla większości rodaków?

Ludzie powbijali sobie do głów, że tanie linie powinny latać za 20zł, nie przyjmując w ogóle do wiadomości, że sam koszt przelotu jest o wiele wyższy i siłą rzeczy takich promocyjnych biletów może być tylko kilka-kilkanaście na lot..

Trzeźwy

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622979 2010-02-08 20:37 nic dziwnego, że LOT ma problemy finanansowe

skorą za trasę do Warszawy w strony potrafi zaśpiewać ponad tysiąc złoty :)

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1622981 2010-02-08 20:37

Wizzair jeszcze nigdy nie miał zysków więc mocno uwazałbym ze słowem "opłaca się" RyanaAir utrzymuje się głównie ze źródeł innych niż podstawowa cena biletów np dopłaty samorządów do lotów (tzw opłata za reklamę), procentu od biletów autobusowych jezdzacych z lotnisk ktore są na koncu swiata, loterii na pokładzie, opłat za płatnosc kartą i miliona innych

dfgd

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1622561 2010-02-08 16:11 (1)

podróż pociągiem firmy PKP IC z Gdyni/Gdańska do Wrocławia to minimum 8 i pół godziny więc na pewno znalazłyby się osoby które chętnie skorzystały z usług lotniczych do Wrocławia gdzie podróż wynosiłaby z dojazdem do/z lotniska max 3 i pół godz.

popieram opinię 6/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1622569 2010-02-08 16:13 jetair

Na trasie Gdańsk-Wrocław latał jetair. Bilety w cenie ok 250pln. Widać było za drogo, bo nikt nie korzystał i zrezygnowali z tej trasy. Ale fakt, że jakby ceny były w okolicy 100pln (takie promocje miewa LOT) to zainteresowanie byłoby większe.

DaX

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1623199 2010-02-08 23:50 zgadzam się...

.....jak również nie opłaca się łatać na Łotwę,Litwę,Estonię i t.d. bezpośrednio... ABSURD: lot Gdańsk-Birmingham-Ryga kosztuje dwa razy taniej niż Gdańsk-Ryga ,a wszystko dla tego że niema zbyt dużo chętnych....

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
Warte uwagi: