• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do trzech razy Fabia

Mart
7 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najpopularniejsze auto w Polsce od 15 lat. Skoda Fabia, prymus segmentu B. Najpopularniejsze auto w Polsce od 15 lat. Skoda Fabia, prymus segmentu B.

Czapki i kapelusze z głów! Nadjeżdża nowa Fabia, najpopularniejszy od 1999 roku samochód w Polsce. Pierwsze egzemplarze Fabii trzeciej generacji w ciągu dwóch tygodni powinny pojawić się w trójmiejskich salonach marki.



Skoda Fabia zastąpiła w 1999 roku Felicię, szybko stając się optymalnym wyborem dla wszystkich szukających nowego samochodu w rozsądnej cenie. O sukces trzeciego wcielenia pojazdu, pełnymi garściami czerpiącymi z rozwiązań modeli Volkswagena możemy być spokojni.

Najnowsza Fabia jest szczuplejsza od swojej poprzedniczki o całe 50 kilogramów. A także nieco krótsza, o 8mm. Za to nadwozie poszerzyło się o 90 mm, co z pewnością przełoży się na ilość miejsca wewnątrz, zwłaszcza na wysokości łokci kierowcy i pasażerów. Nadwozie Fabii jest zresztą o 26 mm szersze do Rapida. Dzięki temu, że także wysokość samochodu zmniejszyła się o 31 mm, Fabia przestała przypominać jeżdżące pudełko. W połączeniu z ostro zarysowanymi liniami reflektorów i świateł, samochód wreszcie nabrał charakteru i może się podobać.

Wersja kombi ma długość 4 257 mm, tj. o 10 mm więcej niż dotychczas, przy czym tylny zwis zwiększył się o 18 mm i wynosi 940 mm. Pojemność bagażnika dzięki temu wynosi teraz 530 litrów.

Wnętrze pojazdu nie sprawia niespodzianek. Kierownicę i zegary żywcem przeniesiono z modelu Rapid. Bagażnik nowej Fabii ma pojemność 330 litrów.

Gama jednostek napędowych nowej Fabii obejmuje cztery silniki benzynowe (1.0 60 KM, 1.0 75 KM, 1.2 TSI 90 KM i 1.2 TSI 110 KM) oraz 3 wysokoprężne (1.4 TDI o mocach 75, 90 i 105 KM). Każdy z nich spełnia normę Euro VI i wyposażony jest w system Start & Stop. W przypadku kombi podstawowa, 1-litrowa jednostka napędowa ma moc 75 KM zamiast 60 KM.

Ceny nowej Fabii zaczynają się 39 380 złotych, w podstawowej wersji Active. Jej wyposażenie obejmuje ABS i ESP z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS i hamulcem antykolizyjnym (Multicollision Brake), poduszki bezpieczeństwa czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne i uchwyty ISOFIX, regulację wysokości fotela kierowcy, centralny zamek, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka boczne. Manualna klimatyzacja wymaga dopłaty tylko 700 zł. Ceny wersji kombi zaczynają się od 43 880 PLN.

- Z niecierpliwością czekamy, aż samochód pojawi się w naszym salonie, a to powinno nastąpić między 9 a 19 grudnia - informuje Agnieszka BiałobrzeskaAuto Centrum Sopot Lellek, przedstawiciela Skody w Trójmieście. - Samochód można zamawiać już od jakiegoś czasu, zainteresowanie nim bardzo nas satysfakcjonuje. O ile hatchback pojawi się "na dniach", pierwsze dostawy wersji kombi będą realizowane w pierwszym kwartale 2015 roku..

Nowa Fabia i inne Skody. Znajdź salony tej marki w Trójmieście
Mart

Miejsca

Opinie (77)

  • Silniki TSI? (16)

    Omijać z daleka! No chyba, że kupujesz nowy samochód z zamiarem sprzedaży przed upływem gwarancji.

    • 29 18

    • (2)

      Jest TSI, w lutym mija gwarancja i nie planuję sprzedaży.

      • 15 10

      • Sluszna decyzja, ale juz wez kredyt - bedziesz mial wiecej pieniedzy. Za kilka miesiecy albo tys kilometrow bedziesz ich potrzebowal.

        • 15 12

      • zacznij zbierać kasę na wymianę silnika

        na wymianę bo tego nie opłaca się remontować

        • 14 10

    • też mi się wydaje to dziwne (1)

      75 KM z silniczka 1,0? Toż to musi być awaryjne!

      • 11 11

      • norma

        Toyota Yaris 2004 silnik 0,9 69 KM i to była wersja standart - bo były też wersje turbo

        • 7 0

    • Wadliwe były jedynie 1.8 TSI montowane w OII FL (7)

      ... obecne 1.8 TSI już nie maja problemów z napinaczem rozrządu i nadmiernym zużyciem oleju.

      • 10 8

      • wady (6)

        Nie 1.8 tylko 1.4 oraz 1.2 na lancuchu. 1.8 z tego zestawu to jeszcze najmniejsze ryzyko.

        • 16 0

        • rozrząd na łańcuchu w tsi to porażka, bezpośredni wtrysk też (5)

          Rozrząd potrafi "wytrzymać" 20 tys. A od bezpośredniego wtrysku olej śmierdzi paliwem, jak zaufasz producentowi i będziesz wymieniał co 30 tys. remont silnika pewny. Pierwszą wadę producent poprawił wprowadzając tradycyjny pasek. Druga pozostała.

          • 4 4

          • (4)

            Rozrząd 20000? Olej śmierdzi paliwem? Musiałeś wyjątkowo źle trafić kupując od Niemca księdza. Albo leków dziś nie wziąłeś.

            • 3 2

            • poczytaj sobie forum golf 6 - klekocze jak diesel na zimnym silniku (3)

              Polecam też youtube i tsi chain timing

              • 4 2

              • (2)

                Zgodnie z tym, co napisałeś, rozrząd powinienem już robić 2 razy, a olej po wymianie wlewać do baku. Jeżeli jedynym źródłem Twojej wiedzy jest YouTube i forum golfiarzy, to sorry. Idę coś poczytać(proza, nie forum VW).

                • 1 3

              • czekaj aż ci przeskoczy łańcuch, czekaj (1)

                ale przecież vw się nie psuje... sam producent wycofał się z tego rozwiązania właśnie na ilość awarii związanych z rozrządem, akcja naprawcza napinaczy NIC NIE DAJE - problem był, jest i będzie. Nie namówisz nikogo, kto cokolwiek wie o tym silniku na zakup tego szrotu.

                • 2 1

              • Taaa... W Alfie tez mi przeskakiwał co drugi zakręt.

                • 0 1

    • następny który nigdy nie miał i nie jeździł takim silnikiem wypowiada się typowy janusz cebulak (1)

      którego jedynym pragnieniem jest passeratii w tedeiku

      • 9 6

      • Aby wiedzieć, że g..no śmierdzi nie potrzeba wkładać doniego rąk

        ty pewnie robisz to za każdym razem aby stwierdzić, ze masz do czynienia z g..em :-)))))

        • 7 1

    • .. kupiłem nowy i szczesliwy byłem w 3-miesiacu gdy to guano sprzedałem

      ..śmierdzący skrzypowóz, w cenie Rolls Royce!!!!

      Octavia Elegance w najbogatszej wersji wyposażenia!!!!

      • 6 2

  • (6)

    "Czapki z głów. Nadjeżdża nowa Fabia" - już sam wstęp do artykułu mnie zniechęcił..
    Powinno być: "Idź do banku po nowy kredyt i kup nowa Fabię. Być może Twój sąsiad takiej jeszcze nie ma".
    Ja miałem kiedyś Fabię i była świetna do tego stopnia, że już nigdy tego nie kupię. Fabrycznie nowy samochód zardzewiał w 2,5 roku. Później upiorne dochodzenie swoich praw u pana dealera, który kilka dni temu stanął przed sądem. Wieczny problem z klimatyzacją rozwiązało dopiero moje pismo do importera ze skargą. Dealer nie widział kłopotu. Fabia to budżetowy samochód o wątpliwej jakości, ale za relatywnie niską jak na konkurencję cenę. Nie należy się spodziewać trwałości ani jakości. Oczywiście jak kto lubi, ale na pewno nie "Czapki z głów"..

    • 38 14

    • (2)

      myślę że w "polsce" czasy skody powoli odchodzą w przeszłość
      jej niemiecki właściciel podniósł jej ceny a w międzyczasie wyrosła tania prosta i dobra konkurencja
      np Dacia

      • 15 5

      • skodziarz (1)

        Dacia to jeszcze nie konkurencja. Wtopa z 3 gwiazdkami w testach skutecznie odstrasza. Do tego dodaj 6 lat na blachę i masz produkt jednorazowy. Z drugiej strony jak ktoś nie zraza się jakością plastiku i spasowania rodem z Lady to może śmiało brać. Duster 4x4 robi w końcu robotę.

        • 6 5

        • a skoda to to przecież auto na dwa góra trzy lata
          widać to na rynku wtórnym
          przebieg 200 tyś i wszystko zaczyna się sypać trzeba do pracy auto wymieniać na nowe

          • 8 1

    • Kapelusze z głów

      powinno być :P

      • 9 1

    • skoda roomster 1.9 tdi

      146kkm: turbo padło, dwumas padł, elektryka z pażdzierzu, przegub zewnętrzny padł, czzujniki parkowania padły, klima jak chce to działa, felgi są z plasteliny, bo alu to na pewno nie. itd, itp... skoda to była kiedyś, teraz to padło.aha, z salonu a nie od dziadka z reichu. dziękuje Państwu!

      • 5 1

    • czapki i kapelusz zdejmowało się w chwili, gdy mijał nas karawan pogrzebowy

      • 2 0

  • "czapki i berety z głów" (4)

    Szczególnie te z nutrii, dziadowska marka dla podstarzałych działkowiczów i przedstawicieli handlowych niższego szczebla.

    • 29 21

    • (3)

      Jestem Regionalnym Przedstawicielem ds. Kluczowych Klientów. Mój region to obszar działania trzech województw. W swojej bazie obsługuje tylko i wyłącznie kanał nowoczesny. Zarobki różne, jak to w branży FMCG. Za podstawę da się żyć, za premię można jeździć na świetne wakacje, mieć prywatną opłacaną opiekę zdrowotną, spłacać spokojnie kredyt mieszkaniowy na 300tys. Mój status zawodowy wcale nie zależy od tego jakim autem jeżdżę, a poruszam się właśnie Skodą Fabią. Właściciel firmy liczy koszta i zamiast inwestować w znane niemieckie marki woli przelać mi na konto kwotę, która mnie satysfakcjonuje. Niestety niektórzy nie mają zielonego pojęcia o tym i wolą się lansować swoimi furami na kredyt. Nie oceniaj książki po okładce, znane jest Tobie to powiedzenie?? Oj chyba nie, przecież Twój komentarz jest rzędu pokolenia JP...

      • 9 17

      • (1)

        Pracuję w Orlenie jako dyrektor w jednym z kluczowych departamentów. Mój region to pół Europy. Zarobki bardzo przyzwoite, jak to w branży energetycznej. Za podstawowe wynagrodzenie mogę żyć jak król. Za premie jeżdżę co pół roku na Malediwy, a na Dominikanie wynajmuję dom. Kredyt 1,5 mln zł jest już w połowie spłacony. O takich d*persztyngach jak służbowa Insignia czy opieka w standardzie VIP nie mówię.
        I jeżdżę 4 miesięcznym Volvo XC 90 (tzn. narzeczona jeździ).

        • 3 7

        • to bardzo kij..wym autem jezdzisz osle

          • 2 3

      • cyt. "Właściciel firmy liczy koszta i zamiast inwestować w znane niemieckie marki woli przelać mi na konto kwotę"

        petarda !!!,... a potem się obudziłem :))

        • 6 1

  • Jak Cię nie stać na markę Skoda ... (3)

    to se kupcie sobie jakieś Tico lub inny koreański szajs!!!
    Użytkuję samochody tej marki od wielu lat - nie narzekam.

    • 21 14

    • Re: Jak Cię nie stać na markę Skoda ... (1)

      Wszystkie Skody masakrycznie szybko rdzewieją. Mój tata miał 14 lat temu lat temu Favoritkę (rocznik 1995), i ruda ją pięknie zżerała przy progach (a auto nie było jeszcze takie stare). Nigdy więcej żadnej Skody.

      • 9 9

      • Wiem że to trudne

        Ale mamy 2014 rok. Favorit była czeska przed przyjściem niemców. Felicja była słaba bo była przejściówką między techniką Gofa III a czechosłowacką techniką. Dopiero Fabia I to była udana konstrukcja. wiem co pisze ( Felicja, Fabia, Octavia)

        • 3 2

    • no jak ma się porównanie na poziomie Skody i Deawoo, to nic dziwnego, że chodzisz podniecony

      • 18 1

  • Skoda to po czesku znaczy szpan. (1)

    • 2 12

    • Re: skoda to po czesku znaczy szpan

      a idź z takim rdzewiejącym szpanem. : D

      • 6 7

  • Czesi przynajmniem produkuja własne marki a Polacy co mają? (4)

    Najnowsza czeska reklama T-mobile najlepiej to pokazuje.

    • 13 10

    • Re: Czesi przynajmniem produkuja własne marki a Polacy co mają? (2)

      A polski fiacik to co ? ;)

      • 4 10

      • Gdzie jest produkowany bo napewno nie w POlsce

        nawet Rumunia produkuje swoją Dacie co jest hitem w Polsce

        • 5 0

      • fiacik to montownia

        i Polak nie ma w nim nic do powiedzenia.Skoda ma dwie montownie,i jedną fabrykę w Mlada Boleslav także daleko nam do nich i pisze to z przykrością.Żaden kraj z byłego bloku wschodniego nie zarżnął tak swojego przemysłu motoryzacyjnego jak my to zrobiliśmy.

        • 5 0

    • skoda jest juz całkowicie wykupiona przez wv

      a akumulatory w nowych autach 4 lata trzymają

      • 0 0

  • Skodziarz (10)

    No dobrze. Ponarzekali sobie wszyscy i już lepiej. Kupując skodę trzeba pamiętać o tym, że jest to auto: a) budżetowe - na czymś trzeba przyciąć koszty jak w stajni jest VW oraz Audi b) posiada wady analogiczne do VW czyli silniki FSI a teraz tsi c) serwis na dennym poziomie w szczególności partacz i ściemniacz plichta. Lellek jest lepszy ale też ma swoje wtopy.

    • 15 5

    • Re: skodziarz (8)

      Dlatego wolę Renault :)
      U Zdunka najlepiej. :)

      • 1 15

      • re reno (5)

        Haha. Renault. Ujdzie. Tylko strzelające plastiki i wariujaca elektronika dostarczy wystarczajacyej rozrywki. Pochwal się jakim modelem pomykasz i co ostatnio wymieniał as :)

        • 10 1

        • Re: re reno (4)

          Meganka III 1.5 dCi, rocznik 2012. Jak do tej pory bezawaryjna ; )
          Polecam w kolorze beż popielaty. ; ) co do wariującej elektroniki - tylko w Clio II widziałam takie cyrki - notorycznie pokazywał że airbagi nie działają. ; )

          • 3 4

          • meganka (3)

            Też polecam taki kolor w skodzie :bez cappuccino. Co do meganki. Dwa lata to jeszc ze za mało żeby oceniać w jedna lub druga stronę. 1.5 do tez chyba daje rade. Cos tam pada przy panewkach ale to chyba nie reguła. Do 150-200k pojezdzisz a później to niech się kupiec u zdunka martwi...

            • 2 2

            • Re: meganka (2)

              przy 150k to ona już dawno nie będzie moja. ; )
              silnik 1.5dCi i 110 kuców są w stanie rozpędzić Megankę do 190km/h (osobiście próbowałam jechać 175km/h - niezłe wrażenia po maleńkim Clio) :P

              • 1 3

              • 190 v max (1)

                Hmm. To chyba nie o to do konca chodzi w dieslu :) przyjemność numer 1 :spalanie prz jedzie DK oraz numer 2 wyprzedzanie.

                • 1 1

              • Re: 190 v max

                Jeszcze jedna zaleta Meganki III : dużo miejsca na nogi.
                mam 171cm wzrostu,a z Clio II wysiadałam za każdym razem skręcona jak paragraf. Niezapomniany ból nóg, karku i kręgosłupa po każdej dłuższej podróży.

                • 2 2

      • Ale teraz przypunktowałaś szefowi (1)

        z tą reklamą.Niezwłocznie biegnij do niego i spodziewajcie się wzmożonego zainteresowania waszym salonem.

        • 0 1

        • Re: Ale teraz przypunktowałaś szefowi

          Do mnie piszesz?:P Nie pracuję u Zdunka, jedyne co mam z nim wspólnego, to dwa auta kupione u niego (jedno sprzedane w październiku 2012roku , drugie intensywnie użytkowane od listopada 2012)

          • 0 0

    • dlatego ja serwisuje u pana Gańskiego we Wrzeszczu

      facet i serwis na poziomie.

      • 0 1

  • (1)

    Przód dość ładny, może się podobać. Bardzo zbliżony to Rapid'a i Octavii. Teraz w modzie są kanciate kształty. Niestety tył przypomina mi Fiata Stilo w wersji 3d. Tu się projektanci nie popisali, a "skoda" :)

    • 5 2

    • Re: :)

      tył w Megance III jest o wiele bardziej udany niż w Megance II (chodzi mi o hatchbacka- już na sam jego widok zbiera mnie na mdłości).

      • 1 4

  • Czapki z nutrii z głów :-)

    • 7 3

  • To najpopularniejsze auto w Polsce od 15 lat tak jak podpis pod zdjęciem (8)

    czy od 13 (od 2001 roku) jak w artykule? Redaktor mógłby się zdecydować :-)

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 3 0

    • Re: To najpopularniejsze auto w Polsce od 15 lat tak jak podpis pod zdjęciem (6)

      Co to jest ta nutria?! : D

      • 0 4

      • Gatunek gryzonia którego futro jest stosowane w wyrobach kuśnierskich (5)

        np. czapki, kapelusze ;-)

        • 4 1

        • Re: Gatunek gryzonia którego futro jest stosowane w wyrobach kuśnierskich (4)

          ok, ale co to ma do Skody, bo nie rozumiem ?;p

          • 1 6

          • Ma to do tego że w Skodach jeżdżą kapelusznicy - czyli panowie w takich czapkach/kapeluszach (3)

            • 5 3

            • Re: Ma to do tego że w Skodach jeżdżą kapelusznicy - czyli panowie w takich czapkach/kapeluszach (2)

              Nie tylko. :D

              • 3 3

              • (1)

                Grzeszna Panna :)

                • 0 1

              • Re: :)

                nooo co ?:P

                • 0 1

    • Z tego co wiem to najbardziej polpularna jest obecnie Rumuńska Dacia

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane