• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Gdyńska będzie przedłużona

Michał Sielski
2 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa. Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa.

Władze Gdyni mają kilka koncepcji przedłużenia tzw. Drogi Różowej. Dwupasmowa trasa średnicowa będzie połączona z ul. Janka Wiśniewskiego.



Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej. Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej.

Jak oceniasz sieć drogową Gdyni?

Dziś Droga Gdyńska, popularnie zwana "Różową" (nazwa wzięła się od koloru, jakim planiści zaznaczali ją na mapach), kończy się za Centrum Handlowym Wzgórze zobacz na mapie Gdyni.

Dalej można wjechać w ul. Świętojańską lub ul. Władysława IV. Przejazd w kierunku Rumi czy dzielnic północnych wiąże się z pokonaniem usianego skrzyżowaniami i światłami centrum. W przyszłości ma to być jednak łatwiejsze. Droga będzie bezpośrednio połączona z rozbudowaną ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Miejscy planiści pracują nad kilkoma koncepcjami, które zakładają poprowadzenie drogi przez dość mocno zabudowane centrum miasta.

- Trasa będzie biegła wzdłuż linii kolejowej, ale nie rozstrzygnęliśmy ostatecznie, czy będzie to estakada, czy droga znajdzie się tuż obok torów - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Tańsza byłaby oczywiście wersja "lądowa", umożliwiająca również budowę łatwiejszych połączeń z istniejącymi drogami. Będą one jednak ograniczone, bo trasa ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku i mieć bezkolizyjne węzły. Na pewno trasa nie będzie umieszczona w tunelu.

- Już dziś tworzymy rezerwy terenowe, aby później nie mieć tego problemu, co Sopot, który może rozważać praktycznie tylko taką ewentualność. Jednak koncepcja wymaga jeszcze szczegółowych analiz, opracowań dokumentów etc. Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat. Na razie przedłużenie trasy nie jest bowiem niezbędne - dodaje Marek Stępa.

Istniejący odcinek Drogi Gdyńskiej kosztował ok. 140 mln zł. Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Sopot swą część drugiej trasy średnicowej Trójmiasta chciałby umieścić w tunelu, ale nie ma na niego pieniędzy - koszt budowy sięgnie 2,3 mld zł. Gdańsk rozpoczął już prace nad swoim odcinkiem - Drogą Czerwoną, której budowa budzi jednak wątpliwości mieszkańców Wrzeszcza.

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • Obok torów czy nie obok (9)

    Teoria wychodzi nam najbardziej. A moze pod torami?

    • 33 14

    • (2)

      może nad torami?

      • 10 2

      • (1)

        może na torach?

        • 12 1

        • hehehe, to jeszcze pół na pół - jedno koło na torach a drugie obok?

          • 2 1

    • zamiast torów :-)

      • 8 4

    • bezkolizyjne zjazdy - pewnie takie jak na zjezdzie witominskim :) z obwodnicy

      dzisiaj jadac okolo 7.10 jedyne miejsca w jakich stalem do obwodnica i witawa.
      Szacunek dla gdyńskich planistów. Proponuje obok Witawy i Lidla, postawic Obi i Auchan a potem przebudowac skrzyzowanie.

      • 6 1

    • dobra teoria mówi, że miasto ulega degradacji jeżeli za główny sposób poruszania się po nim przyjmuje się samochód (2)

      drogi "szybkiego" ruchu i "bezkolizyjne węzły" krają miasto na kawałki. Tranzytowy ruch samochodów powinien być wyprowadzany poza miasto, w mieście główny nacisk powinno się kłaść na poprawę warunków poruszania się pieszo, transportem publicznym i rowerem oraz kombinacjami tych rodzajów transportu.

      • 20 2

      • (1)

        ty jestes uposledzony?? do takich jak ty sie powinno strzelac

        • 0 8

        • Adolfik juz ciiicho...masz tu masz swoje klocki, zbuduj zameczek.

          • 0 0

    • myślę że lepiej obok torów w formie estakady

      a pod estakadą proponuję miejsca parkingowe.

      • 0 0

  • Już widzę ten tunel przez cały sopOt ;)hahaha (2)

    Dobry żart z rana...

    • 113 6

    • Ten kotlet z tunelem jest odgrzewany juz pare ladnych lat :)

      Mieszkancy Sopotu co rano budza sie z usmiechem na ustach !

      • 12 0

    • zapraszam do Oslo...

      ...zobacz jak tam jest rozwinięta infrastruktura drogowa pod miastem. I to nie jeden tunel bynajmniej ...

      • 1 2

  • Na razie to władze miasta mają chyba różówe myśli ;] (3)

    Przecież za 15 lat będą nowe władze które być może będą miały swoja nową koncepcje.

    • 49 18

    • Nowe władze??? Będą te same gęby!!!

      • 4 1

    • A po co nowe?

      • 4 4

    • może powstanie muzeum stoczni gdyńskiej

      coś na kształt ecs

      • 1 0

  • aaaaa ziew (1)

    • 22 13

    • icz

      • 5 1

  • na czerwono ??

    chyba na pomaranczowo :P

    • 19 5

  • (2)

    Jeśli koncepcja przebiegu drogi ma polegać na połączeniu kreską dwóch wybranych punktów to ja jestem w stanie przygotować każdą taką koncepcję. Ciach od linijki i już, a co po drodze to udajemy że nie wiemy.

    • 32 8

    • I dlatego 15 lat. ;-)

      • 4 0

    • Ciekawi mnie przebieg drogi przy wyremontowanym dworcu. Na estakadzie, w połowie wysokości zabytkowego budynku? A może jako autostrada odcinająca miasto od dworca, z tunelami dla pieszych (Gdynia lubi wpędzać pieszych pod ziemię - patrz Wzgórze)? Znając gust gdyńskich projektantów, można się wszystkiego spodziewać.

      • 4 1

  • sluszna idea. (2)

    • 19 14

    • Kretyńska idea (1)

      Kretyńska idea. Rozumiem że zlikwidują park wzdłóż torów między wzgórzem a główną. Wyciąć drzewa, zabetonować, wylać asfalt. Super będzie. Cztery drogi w tę samą stronę - Władysława, Świętojańska, Śląska, Warszawska, i jeszcze jakaś różowa. Nie mają co z pieniędzmi robić?

      • 15 2

      • faktycznie kretyńska

        może by tak przerobić ul. Śląską na drogę szybkiego ruchu? Warszawską przedłużyć do kieleckiej. w ciągu ul. Nowogrodzkiej zrobić tunel pod śląską, a od prokomu pociągnąć wzdłuż torów drogę do ul.Białostockiej. z J.Wiśniewskiego można połączyć Śląską za dworcem estakadą bądź tunelem.

        • 2 0

  • Palcem po mapie a rzeczywistość idzie swoją drogą (3)

    Za 15 lat to już większość zapomni o tych koncepcjach.

    • 39 11

    • (1)

      zgadza się, po co w ogóle o tym pisać, skoro ta tak długa perspektywa.
      a nie ma przypadkiem jakichś poważnych, pilnych spraw do załatwienia, ponaglenia urzędników?

      • 0 1

      • No właśnie nie ma, więc odgrzewa się te same artykuły bez konkretów. Obstawiam ze za tydzień napiszą o Nowej Węglowej.

        • 0 0

    • Minęła prawie połowa tego czasu a temat chyba umarł śmiercią naturalna.

      • 0 0

  • Jak ja się cieszę, że drogi będą dwu pasowe. (7)

    Czuję lekki wstręt do jazdy prawym pasem. Wydaje mi się, że to jest pas dla półgłówków i ludzi ubogich. Dlatego chętnie i zawsze poruszam się lewym pasem.

    • 26 71

    • Powinien byc trzeci pas dla prawdziwych demonów prędkości jak GWE i GDA (3)

      • 35 3

      • i mistrzów kierownicy GKA.. (1)

        • 22 1

        • oj do tego bym dodal

          NE, NO, GKW, GST, GSZ ;)

          • 2 0

      • oddzielony betonowymi zaporami. i fosą.

        • 20 1

    • yeah!!! (1)

      ja tez jezdze lewym pasem, ale nie dlatego ze jestem lepszy tylko dlatego, ze nikt inny niz JA sam bede musial naprawic zawieszenie mojego auta po 10000 jezdzac po dziurach na prawym pasie zrobionymi przez ciezarowki i autobusy.

      • 10 7

      • jak nie masz kasy na naprawę, to jeździj rowerem

        • 9 0

    • HAHAHAHAH

      Mistrz lewego pasa.. Lewy pas to nie kółko różańcowe.

      Leczą mnie tacy ludzie których trzeba wyprzedzać prawym pasem bo zjechać nie potrafią i jadą 50km/h Janka wiśniewskiego

      • 2 1

  • taaa, Stepa, czy Cie Bog oposcil? (2)

    zacznij sie raczej zastanawiac nad ciagiem dalszym drogi ktora sie konczy w Redlowie.

    • 73 10

    • No w Orlowie gwoli scislosci

      • 10 2

    • tam praktycznie i tak nie ma po co budować. Karnowski ziemie pod drogę

      sprzedał i teraz o tunelu pieprzy. Wiadomo, że to bzdury nie do zrealizowania dla tej pipidówy więc droga w tamtym kierunku wielkiego sensu nie ma. I tak wszystko stanie w korku 500 m dalej

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane