• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Duży wzrost ruchu na ul. Słowackiego

Maciej Korolczuk
15 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Wzrost ruchu na Słowackiego spowodowało w głównej mierze otwarcie dwupasmowej jezdni al. Żołnierzy Wyklętych. Wzrost ruchu na Słowackiego spowodowało w głównej mierze otwarcie dwupasmowej jezdni al. Żołnierzy Wyklętych.

Od września nie ma dnia, by w porannym szczycie komunikacyjnym na całej długości nie korkowała się ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Kierowcy brną w korkach od Matarni do Niedźwiednika, tracąc tam nawet pół godziny. Sytuacji w znaczący sposób nie poprawił system Tristar, a jak pokazują badania natężenia ruchu, w ostatnich trzech latach ruch wzrósł w tym miejscu o 36 proc.



Twój najlepszy sposób na korki to?

Nowe inwestycje drogowe mają to do siebie, że dają odetchnąć kierowcom w jednym miejscu, ale korki natychmiast przenoszą się gdzie indziej. Dokładnie taki schemat zadziałał w przypadku Słowackiego po otwarciu w 2012 r. Alei Żołnierzy Wyklętych zobacz na mapie Gdańska czy Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska, po tym, jak drogowcy przecięli wstęgę na Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska.

Codziennie korek od samej góry

Od kilku tygodni kierowcy narzekają w Raporcie Drogowym na ul. Słowackiego, która każdego ranka korkuje się od Matarni do Niedźwiednika. Sytuacji nie poprawił w znaczący sposób ani system Tristar, ani otwarcie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Kierowcy w pierwszej kolejności winy szukają w rozregulowanych światłach na rondzie de La Salle. Te jednak pracują na maksymalnie wydłużonej fazie zielonego światła, a przyczyna leży gdzie indziej.

- Wydłużenie zielonego światła nic nie da, bo im dłużej się ono świeci, tym większe robią się odległości od pojazdów, w efekcie czego po jakimś czasie efektywność zielonego światła radykalnie spada, bo samochody nie zdążą dojechać i przeciąć skrzyżowania - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Innym problemem ul. Słowackiego poza jej ograniczoną przepustowością jest oddana do użytku w 2012 r. Al. Żołnierzy Wyklętych. Od tamtej pory ruch między Matarnią a Wrzeszczem regularnie rośnie. Trzy lata temu jeździło tamtędy zaledwie 38 tys. aut dziennie. W 2015 r. to już 52 tys. samochodów, co daje wzrost o 36 proc. Warto dodać, że ruch na drogach rośnie średnio o 2 proc. rocznie (w Gdańsku równie duży przyrost ruchu co na Słowackiego notowany jest na ul. Jabłoniowej, gdzie ruch w ciągu dwóch lat wzrósł o 20 proc.).

Średnie dobowe natężenie ruchu w Gdańsku. Średnie dobowe natężenie ruchu w Gdańsku.

Wały Jagiellońskie pękają w szwach

Rekordy przepustowości biją też Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska, gdzie urządzenia zliczające samochody zatrzymują się na 95 tys. aut dziennie! To prawie tyle, co wynosi rekord obwodnicy Trójmiasta z 31 lipca, gdy w ciągu doby punkt pomiarowy w Osowej zarejestrował 96 824 samochodów. Na co dzień ruch na obwodnicy między Karczemkami a Gdynią jest mniejszy i wynosi ok. 75 tys. aut.

"Tylko" 60 tys. samochodów dziennie porusza się głównym ciągiem komunikacyjnym Gdańska, a więc al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańskaal. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska. Choć wydaje się to mało prawdopodobne, są tam jeszcze spore rezerwy, które zapewnia duża ilość skrzyżowań z sygnalizacją świetlną regulującą ruch samochodowy.

Spacerowa i Trasa W-Z złapały oddech

Spiętrzenie ruchu na Słowackiego ma też dobre strony. Regularnie spada bowiem ilość aut na sąsiednich zjazdach z obwodnicy: ul. Spacerowej zobacz na mapie GdańskaTrasie W-Z zobacz na mapie Gdańska. W 2012 r. między Oliwą a Osową urządzenia pomiarowe odnotowały ruch na poziomie 32 tys., a na Armii Krajowej 56 tys. samochodów na dobę. W tym roku po obu trasach jeździło już o 15 tys. samochodów mniej (kolejno 2647 tys.).

Jak tłumaczą drogowcy, wydłużona do dwóch pasów droga z Matarni do samego Wrzeszcza jest dla kierowców bardziej zachęcająca, "zasysa" ruch z sąsiednich zjazdów, co w konsekwencji prowadzi do większego ścisku i bardziej uciążliwych korków. Dodają też, że poza długością zmienia się też specyfika zatoru na Słowackiego. Korek pojawia się nieco później, niż w innych miejscach, ma za to zdecydowanie większe tempo przyrostu, ale jak na swoją intensywność dokucza kierowcom stosunkowo krótko. Zazwyczaj już ok. godz. 8.30 stać trzeba już tylko na wysokości dawnego dolnego fotoradaru.

- Po to są sygnalizacje na zjazdach z obwodnicy, by regulowały ruch na wjeździe do miasta. Teoretycznie moglibyśmy przepuścić wszystkich na jednym cyklu świateł na rondzie de La Salle, ale co dalej? Stanęłoby pół miasta - tłumaczy Wawrzonek.
Ruch na Podwalu spada

Z podobnym schematem mieliśmy do czynienia w ostatnim czasie także na Podwalu Przedmiejskim. Jeszcze w maju 2012 r. korzystało z niego ponad 60 tys. kierowców dziennie. Dziś te liczby są o ponad połowę mniejsze (25 tys.). Ruch z Podwala przejęła oczywiście Południowa Obwodnica Gdańska, którą dziennie jeździ ok. 22 tys. samochodów, ale jej możliwości są zdecydowanie większe.

Na Podwalu jeszcze luźniej zrobi się wiosną 2016 r., gdy otwarty zostanie Tunel pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Kierowcy ze Stogów, Przeróbki, Olszynki, Dolnego Miasta czy nawet Oruni Dolnej zyskają dogodne połączenie z Przymorzem, Zaspą, Brzeźnem czy Nowym Portem bez konieczności przeciskania się przez centrum Gdańska. Z Podwala zniknie kolejnych kilka tysięcy aut dziennie, co może być początkiem przebudowy jednej z głównych arterii Gdańska na rzecz pieszych i rowerzystów.

Szacuje się, że po otwarciu Tunelu pod Martwą Wisłą przejmie on znaczną część ruchu wokół Śródmieścia. Według szacunków drogowców to ok. 32 tys. aut dziennie. Może wzrosnąć za to ruch na Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska (dziś to ok. 36 tys. aut) i przede wszystkim na wylocie z tunelu w kierunku Zaspy (ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska).

W przyszłości podobna migracja korków czeka kierowców na projektowanej właśnie Nowej Kartuskiej. Droga między ul. Otomińską zobacz na mapie Gdańskagranicami miasta zobacz na mapie Gdańska ma mieć po dwa pasy w obu kierunkach. Poza terenem zabudowanym w kierunku Żukowa droga zwęzi się do jednego pasa. I już dziś można przewidzieć, że kierowcy utkną tam w kolejnym korku.

Opinie (344)

  • (26)

    Trzeba zbudować jeszcze więcej dróg!!! Zabrać chodniki i drogę rowerową i poszerzać!!! Może zabraknąć pieniędzy na edukację, zdrowie, ale na drogi musi być!!!

    • 221 107

    • (3)

      Na PKM powinny kursować autokuszetki dowożące samochody od razu do Wrzeszcza, z pominięciem korków!
      Tylko to zwiększy przepustowość! Niech żyje przepustowość!

      • 56 5

      • Nie wiem czy ktoś zauważył ale jaki sens ma ten most koło galerii (2)

        Jeżeli ruch odbywa sie w tym samym kierunku tylko ze pod nim?

        • 0 18

        • a nie pomyślałeś że są to auta które wyjeżdżają galerii?

          • 7 0

        • Jak nie wiesz jaki ma sens to w takim razie most jest po to żeby Głupi miał zagadkę.

          • 3 0

    • ja proponuję: (11)

      1. zabronić pieszym poruszania si.e po mieście., tylko samochody i motocykle.
      2. rowerzystów przejechać.
      3. zlikwidować światła na skrzyżzowaniach.
      4. a na koniec wsadzić rurę wydechową do kabiny i udławić się w swoim drogim dizlu.

      Albo powołamy normalmne władze, nie polityczne, nie skorumpowane, tylko NORMALNE albo zdechniemy w tym samochodowym smrodzie.

      • 72 17

      • ŚmierdzOM to cykliści pod pachOM (10)

        • 16 47

        • (9)

          Kolejna pisowska kanalia się odezwała walni się w łeb zakuta pało. Bo w tej blaszance spaliny ci jaja opaliły dlatego takie brednie wypisujesz. My rowerzyści z homoseksualizmem nie mamy nie mamy nic wspólnego więc przestań nas obrażać i zacznij w końcu sam jeździć to może zmądzrezejesz a przestanie cię brać zadrość że my rowerzyści jeździmy szybciej.

          • 26 29

          • minus za obrazanie innych

            • 20 0

          • słuchaj lemping niemieszaj polityki do wszystkiego (3)

            bo w Gdańsku to wiekszosc jest z PO !!ty najwyraźniej tez jesteś zatrute spalinami skoro politykę mieszasz do wszystkiego.Ludzie korzystają z roweru nie z powodu fanatyzm politycznego jaki prezentujesz tylko dla,wygody zdrowia,i oszczędności kasy i czasu! a pedalarze to siedzą za kierownicą blachosmroda bo to właśnie auta mają 3 pedały !Dlatego płuca się tylko ci ograniczeni umysłowo co nawet nie wiedzą czym jadą :)

            • 10 3

            • Pieprzysz

              prawda jest taka, że was nie stać nawet na skuter - normalny człowiek nie może funkcjonować w dużym mieście bez samochodu - chyba, że jest starym kawalerem na garnuszku mamusi

              • 5 14

            • nie mieszaj polityki, ale sam uzywasz sformulowania "leming" (1)

              ktore bylo naczelnym haslem PiSowcow...

              Dodatkowo uzywasz zlego przypadku. Powinno byc "lemingu". Wolacz wiecznie zywy

              • 2 2

              • Maądrala..... tu się takich nie lubi :D

                • 0 0

          • (2)

            Skąd wiesz, że pisowska kodogłupku w obcisłych gaciach? Naprawdę chcesz przekonać swoją narzeczoną, że jesteś człowiekiem sukcesu bo będziesz wozić ją i wasze dzieci na ramie roweru ?

            • 6 8

            • co ma pis do rowerów i samochodów? (1)

              hola, ale niby dlaczego wyborcy pisu mają jeździć samochodami a nie na rowerach, bo chyba coś mnie ominęło...

              • 7 0

              • No właśnie PIS jeździ autami a PO jeździ ekologicznie na rowerach. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze można przeznaczyć na wypłaty za nic nierobienie dla islamskich terrorystów

                • 0 1

          • pis masz w siodełku które ci się wbija pomiędzy pośladki

            • 6 0

    • Pedalarstwo jeszcze nie wytrzeźwiało? (5)

      • 16 46

      • jak widac "juz" wstałeś. (2)

        ale chyba nie wytrzeźwiałeś.

        • 30 5

        • (1)

          Zachlał się i wipisuje słowa szkalujące rowerzystów bo mu spaliny mózg wypaliły

          • 16 4

          • Do galerii jeżdzę tylko rowerem , fajny podjazd na parking i karty nie trzeba brać

            • 5 0

      • pedalarzu ty jak często ciągasz swoje 3 pedały w aucie? (1)

        • 3 6

        • W traktorze mam 4 :D

          • 5 0

    • (2)

      dlatego trzeba rozbudować galerię - główną przyczynę wzrostu ruchu na Słowackiego

      • 18 9

      • Teraz budują kolejną w centrum.

        • 8 2

      • Oczywiście !

        Trzeba galerię zbudować w Baninie albo w Leźnie najlepiej.
        Wtedy ruch na Słowackiego w dół na pewno spadnie.
        A wzrośnie ruch w górę.
        Szczególnie rowerów.
        Bo wiadomo, że jak na zakupy do Banina to tylko na rowerze.

        • 1 0

    • wracaj na prowincję mistrzu

      Kolejny sukces planistów i ich nieodwoływalnego guru?

      • 6 3

  • Tristar ? (6)

    Tristart znacząco pogorszył przepustowość głównych traktów. Spędzam w aucie w ruchu miejskim ok 6 godzin dziennie i niestety to widzę !

    • 170 34

    • Tristar

      To typowy skok na kase z malym szkopulem... Nie zarabia na siebie bo nie wystAwia mandatow. Ale pare klanow sie ustawilo za 160baniek. Na chwaszczynskiej slupa z kamerami wygietego przez wichure od miesiaca nikt nie rusza.

      • 37 5

    • też zauważyłem, że działa dobrze w nocy po 20-tej gdy i tak można byłoby się bez niego obyć (1)

      w dzień służy chyba do wywoływania "czerwonej" fali na głównym ciągu.
      Zwłaszcza rejon hali Oliwia gdzie od strony Gdańska dostawiono dwie zapory świateł koło Alchemii pracujące zupełnie po swojemu i niezgodnie z cyklami sąsiednich świateł na Kołopbrzeskiej i Abrahama

      • 54 3

      • bo zielona fala nie jest ustawiona na 80km/h no ale :D

        • 7 9

    • Bo Tristar to (1)

      system sterowania ruchem, a nie sygnalizacją!
      Czyli od początku temat postawiony na głowie.

      Legendarne jest jak bodaj 12-letni Bill Gates napisał program sterujący sygnalizacją świetlną w oparciu o ilość samochodów czekających na poszczególnych stronach skrzyżowania, tak aby każdy czekał jak najkrócej. Tu zaś geniusze wymyślili odwrotność: sterowanie samochodami, zamiast sygnalizacją.

      • 5 4

      • geniuszu wytłumacz mi proszę Twoją logikę

        jak chcesz sterować ruchem bez ingerencji w sygnalizację? Widziałeś gdzieś policjantów z logo Tristar kierujących ruchem?

        • 10 0

    • Masz rację

      Masz rację, jak go tylko uruchomili pojechałem kilka razy z gda do sop w różnych godzinach i tylko raz udało mi się załapać na zielone światło. Dodam że trzymałem się prędkości 50 - 65 obserwując z daleka światła i próbując sie w nie wstrzelić.
      Nawet późnym wieczorem mi sie to nie udawało.
      Totalna porażka.
      Jak czytam te opinie pseudofachowców stroicieli to pusty śmiech mnie ogarnia. Nie wiem jakie szkoły oni kończyli, ale logiki ich tam na pewno nie uczono !
      Przecież to wystarczy siąść i pomyśleć chwilę i na pewno korki by zniknęły.
      Ale cóż, pewnie za strojenie tristara wpadnie kolejne 160 mln ...

      • 3 1

  • (14)

    Korzystam z PKM-ki . Taniej i szybciej .

    • 169 59

    • Zgadzam się, (1)

      ponadto postawić brakujące przystanki np. na Zaspie czy na Wzgórzu, wybudować wieżowce przy niektórych stacjach np. Niedźwiednik czy Brętowo i wszyscy będą zadowoleni, a cała inwestycja zacznie się zwracać :)

      • 28 10

      • ale czemu zaraz wiezowce?

        Skad ped to tej szpetnej i niefunkcjonalnej zabudowy? technicznie to juz nie wyzwanie. Jesli jest uwarunkowanie ekonomiczne - budowac.

        Czesto jednak nie ma zadnego finansowego powodu do budowy "wiezowcow" (40-50m... to co najwyzej "punktowiec").

        Wprowadzic tam normalna, miejska zabudowe. Przyjazna dla ludzi. Wiezowiec najczesciej nie jest zbyt przyjemny w obcowaniu - miasta wiezowcow ladnie wygladaja tylko na pocztowkach i z daleka. Kto byl chocby w Londynskim City wie, o czym mowie.

        • 5 5

    • (3)

      I o wiele przyjemniej, bo mogę poczytać, zamiast się stresować w korku.

      • 38 9

      • ale stojąc w korku możesz skarcić prezesa

        w PKM już nie bardzo, bo ludzie dziwnie patrzą

        • 9 8

      • korek (1)

        nie musisz się stresować w korku. ludzie jeżdżą coraz kulturalniej przynajmniej na Słowackiego, bo wiedzą, że szarpaniem dużo nie nadrobią. takie mam obserwacje.

        co do opłat to dobry pomysł, z pewnością zmniejszy ilość aut, tylko pewnie mało realny, ze względu na wyjątkową topografię miasta. może jak w Niemczech cena wjazdu do miasta uzależniona od tego co z rury leci?

        • 6 0

        • raczej proponowalbym tez/albo od wielkosci pojazdu i halasu

          Motocykl/skuter to bardzo dobry pojazd na miasto. Tylko czemu niektore z nich robia wiecej halasu niz czolg?

          • 5 0

    • PKM (2)

      Komunikacja w rejonie trójmiasto w końcu powinna sie dogadać, Jedn bilet na pkm skm i ztm dużo by ułatwił. Jak ludzie mają kupować osobny bilet na pkm a we wrzeszczu latać na tramwaj i kolejny bilet kupować to już wolą wsiąć u góry w autobus i na karcie miejskiej w jednej cenie skorzystac pozniej z tramwaju.

      Linia 210 to jakiś żart nie dość że jedzię najdłuższa z możliwych tras do lotniska to jezdzi rzadko (jak można puszczać głowny autobus Gdańsk główny - Lotnisko, dwa razy na godzinę to jakiś żart) nie mówiąc o tym że spóznienia są po 20-30 min i ostatni autobus jedzie chwilę po 21 :(
      Pozdrawiam ZTM

      • 24 0

      • Przeciez jest juz jeden bilet na PKM i inne srodki lokomocji. (1)

        To znaczy fizycznie to chyba nadal dwa bilety, ale mozna kupic w tandemie za cene nizsza niz cena osobnych.

        Mozesz podac wiecej szczegolow co do tego, co masz na mysli przez "jeden bilet"?

        • 0 4

        • jeden bilet. na wszystko. jeden i ten sam druczek do kazdego srodka komunikacji.

          • 2 0

    • I jak wygodnie (2)

      Jedna Baśka i 30 innych pasażerów na cały 250 osobowy wagon, czyż nie tak Panie Marszałku?

      • 6 13

      • (1)

        S*anie w banie - byłeś, jechałeś?

        • 5 5

        • Założymy się synek?

          Stawiam flachę Chivasa 25 letniego

          • 6 4

    • Oczywiście wszyscy i wszędzie PKMką dojadą! Włącz myślenie! (1)

      • 2 1

      • oczywiscie kazden jeden ma na codzien tak zagmatwane trasy do zrobienia, ze bez samochodu ani rusz

        • 1 2

  • Słowackiego czy Żołnierzy wyklętych? (4)

    ?

    • 30 24

    • Co to za różnica?

      Korek od ETC do Niedźwiednika, a potem nawet dwójkę można wrzucić

      • 13 3

    • Żołnierzy Wyklętych przez Słowackiego

      • 18 3

    • (1)

      Bo to głupi pomysł był z tymi żołnierzami zaplutymi

      • 6 14

      • twoi rodzice tez mieli głupi pomysł z tobą

        • 9 4

  • pozdrowienia dla panow Adamowicza i Bojanowskiego za wydanie paru stowek na zakup chinskich korkociagow, ktore mialy odkorkowac Slowackiego ;)

    • 106 22

  • większość samochodów z Kaszub, robotników z Wejherowa czy Pucka (27)

    • 163 32

    • Ucz się ucz (5)

      To może też dostaniesz robotę, a kto wie nawet na samochód będzie cię stać

      • 16 33

      • no tak bo wtedy zostaje tylko praca w obcym mieście na taksówce tak jak Ty (1)

        • 13 4

        • adaśśś już kanapki pakuj i do szkoły...

          .....bo jak się mama dowie, że od rana siedzisz przy kompie to bedzie lanie.

          • 4 7

      • Na samochód stać praktycznie każdego (2)

        Passacik/golfik w TDI, Niemiec jeździł tylko do sąsiada, 350 tys. km na liczniku

        • 16 2

        • i truje smrodem wszystkich wokół

          • 13 3

        • kupując tedeika osiedlasz mechanika!

          • 8 1

    • No niestety .....

      • 6 0

    • GWE to masakra (7)

      dzisiaj taki ćwok jechał od Sopot do Gdynii i zajezdzał notorycznie droge innym, spieszył się spieszył a i tak był takl samo jak ja jadąc spokojnie.

      • 35 9

      • "od Sopot do Gdynii" (3)

        rotfl

        • 14 7

        • (2)

          Daj słoikowi spokój niech się dowartościuje

          • 2 1

          • Akurat "Sopot" jest uzywane przez ludzi bardziej osiadlych w Trojmiescie (1)

            wynika z tego, ze Sopot, dawniej Zoppot wymawialo sie "Copot" z niemieckiego.

            I jechalo sie do "Copot".

            • 5 3

            • To żadne wytłumaczenie.

              "k*tas" też kiedyś miało inne znaczenie.
              Poza tym jest jeszcze "Gdynii" w tym poście.

              • 4 2

      • GWE (2)

        Barania łąko przecież ci z GWE to 90 % kierowcy z trójmiasta czli piszesz o sobie kotku

        • 4 4

        • Z trójmiasta, ale tego małego. (1)

          • 2 0

          • z trójmiasta (rumia reda wejcherowo) hahaha

            • 0 0

    • Uwielbiam tego typu teksty (11)

      Większość ludzi nie pracuje w jednym miejscu przez całe życie, za to mieszka już tak. Do tego mieszkanie nie wybiera się ot tak pod kątem obecnej pracy, ale wielu czynników idąc na wiele kompromisów, bo przecież w rodzinie to nie jedna osoba pracuje, ale częściej dwie, więc trzeba to wypośrodkować.

      Przez 8 ostatnich lat pracowałem zarówno w Gdyni Centrum, Gdańsku-Oliwie, Gdańsku-Centrum, Gdańsku-Morenie i znam wielu takich jak ja, co mimo, że mieszkają w Gdańsku lub Gdyni to do pracy kursują często do innego miasta. Czemu tak się dzieje przecież łatwiej byłoby pracować w tym samym mieście, ale to raczej tylko teoria i utopia. Firmy obecnie co kilka lat zmieniają lokalizację biura, przez co pracownicy muszą zmienić trasę dojazdu, a jak ktoś straci prace to szuka podobnej i lepiej płatnej, a nie tej co jest najbliżej.

      Przez to codziennie ludzie migrują nie z kaszub, bo tam nie mieszka aż tak dużo jak się wielu wydaje, ale właśnie pomiędzy Gdynią i Gdańskiem i odwrotnie.

      • 10 7

      • (2)

        Między Gdańskiem a Gdynią jest Sopot :)

        • 4 2

        • (1)

          to ta smutna przerwa między Gdańskiem a Gdynią?

          • 4 1

          • cos mi się teraz Sopot brzydko skojarzył

            ale chyba tak nie chciałeś?

            • 0 1

      • (7)

        Na zachodzie europy cz w usa ludzie sa zdecydowanie bardziej mobilni, kilka razy w ciagu zycia zmieniaja prace i przeprowadzaja sie. A Polak to by chcial przez cale zycie w jednej pracy pracowac, najlepiej 2 min od domu

        • 3 7

        • (3)

          pracujesz w Gdyni, to zamieszkaj w Gdyni, pracujesz w Gdańsku, to się przeprowadź. I tak w kółko.
          Ciekawe jak bardzo ty jestes mobilny

          • 10 1

          • (2)

            Mieszkam w Gdyni i pracuje w Gdyni. Tak szukalem pracy, by pracowac w Gdyni. Nie bralem pod uwage pracy w Gdansku i rezygnowalem z kilku ofert pracy w tym miescie.

            • 3 5

            • inni

              inni też tak powinni zrobić? poradź proszę :) bo nie wiem co robić :)

              • 4 0

            • to o co ci chodzi?

              Wychwalasz mobilność, a sam prawie nie ruszasz się z tyłka.

              • 2 4

        • a co w tym złego? (1)

          • 3 0

          • Nadwaga panie nadwaga

            • 4 0

        • WUSA to sie zgadza, ale nie w Europie zachodniej....

          ....już pod tym względem my jesteśmy bardziej mobilni.

          • 1 0

  • Prawo Lewisa-Mogridgea (39)

    teoria opisująca natężenie ruchu samochodów i mówiąca, że poszerzanie dróg nie prowadzi do zwiększenia ich przepustowości, ponieważ ruch na takiej ulicy powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić nową (zwiększoną) przepustowość.(za Wikipedia)

    Warto poczytać.
    Poszerzanie dróg nie likwiduje korków, tylko przesuwa je w inne miejsce.
    Marnuje się miliardy złotych i niszczy miasto, tylko po to, żeby wspierać suburbizacje i trucie mieszkańców.
    Czas skończyć z kultem Świętej Bryki.
    Nawet na 10 pasach i tak będziecie stać w korkach, bo miasto nie jest z gumy.

    • 200 79

    • (5)

      Potrzeba zatem więcej nowych ulic.

      • 15 29

      • Paradoks Braessa (4)

        twierdzenie matematyczne orzekające, że w pewnym modelu ruchu drogowego czasy podróży pojazdów mogą ulec wydłużeniu po dodaniu do sieci drogowej nowego połączenia. Autorem twierdzenia jest niemiecki matematyk Dietrich Braess.(za Wikipedia)

        Jak widać nie tędy droga i trzeba poszukać alternatyw.
        Wiedza, wiedza, a nie bezmyślne zalewanie miasta asfaltem.

        • 44 11

        • Żebyś ty tak robić umiał jak Wikipedię czytać (3)

          To też by cię może było stać na samochód

          • 18 33

          • O trójpedalarz się odezwał :D

            widzę wróżbita z ciebie że po postach stan majątku oceniasz
            tarota też stawiasz czy wolisz się bawić gałeczką zmiany biegów?

            • 9 5

          • naprawde jestes tak ubogi, ze wydaje ci sie, iz samochod wyznacza status spoleczny (1)

            No, chyba ze masz samochod z prywatnym kierowca, jest to limuzyna, ktora dodatkowo zmieniasz raz na 2-3 lata.

            Jesli masz zwykly seryjny samochod (nawet taki kosztujacy ~50-80k PLN) to niestety nie jest juz wyczyn.

            • 4 0

            • tobie dla odmiany wydaje sie, ze nabyles szlachectwo bo nie masz auta

              wyjatkowo niedojrzale podejscie.....

              • 1 1

    • Przeciez to co piszesz to jakis kompletny belkot (20)

      Cytuje: poszerzanie drog nie prowadzi do zwiekszenia ich przepustowosci, poniwaz ruch na takiej ulicy powieksza sie, aby maksymalnie wypelnic nowa zwiekszona przepustowosc......
      To jest belkot w czystej postaci.... Poszerzanie nie zwieksza przepustowosci bo rosnie przepustowosc..... Kolejny dowod, ze na drodze postepu stoi oszolomstwo spod znaku 2 pedalow. Proponuje, nie budowac sciezek rowerowych, bo nie daj Boze wypelnia je rowerzysci i bedzie trzeba budowac kolejne....lol

      • 41 43

      • (2)

        Poczytaj źródła i pracę naukowe na ten temat, zamiast bezrefleksyjnie "lolać"
        Na wiki znajdziesz wszystkie potrzebne linki.
        To nie jest żaden wymysł.

        • 19 21

        • Sek w tym, ze cytujesz cos czego nie rozumiesz....

          Stad wyszedl belkot. golym okiem widac, ze spora ilosc zwolennikow nowych trendow zzagranicy ma klopot z logicznym mysleniem. powtorze, to co napisales to kompletny belkot, wychodzi na to, ze nie rozumiesz twierdzen, na ktore sie powolujesz

          • 26 18

        • To ty przeczytaj bo wyraznie nie rozumiesz o co w nich chodzi

          Potwierdzasz jedynie znany fakt, na drodze postepu stoja glaby nie rozrozniajace przepustowosci od natezenia ruchu.....

          • 15 15

      • No tak, czytelnictwo w tym kraju przecież leży... (6)

        Dlatego nie potrafisz zrozumieć prostego tekstu... No dobra, ale postawiłem sobie za cel misje edukacyjną, więc ci wytłumaczę na przykładzie (prości, ograniczeni ludzie nie przetrawią abstrakcyjnych teorii, do takich trzeba zwracać się konkretami). Otóż masz opisany w artykule przypadek Słowackiego: na początku mamy drogę jednojezdniową. Droga się korkuje. Kierowcy krzyczą: poszerzcie drogę, korków nie będzie. Droga zostaje poszerzona. Korków na początku nie ma, ale po jakimś czasie sytuacja wraca do normy: Słowackiego (teraz już Wyklętych) dalej jest zakorkowana. I o tym mówi ten "bełkot", którego twój móżdżek nie ogarnia.

        • 21 8

        • logika i czytanie ze zrozumieniem lezy (2)

          piszesz, ze przepustowosc nie wzrosla a w tekscie napisane jest, ze ruch na drodze wzrosl o 36%..... dalej nie rozumiesz?

          • 10 4

          • Ręce opadają... (1)

            Mój czteroletni bratanek ogarnąłby, że autorowi chodzi o to, że "poprawa przepustowości nie poprawia przejezdności" - słowa podobne, jak ktoś pisze szybko post w internecie, to nie zauważy że użył niewłaściwego. Ale nie, Januszowi się słówko nie zgadza i nagle sens wypowiedzi staje się dla niego nieczytelny. " na drodze postepu stoi oszolomstwo spod znaku 2 pedalow" - śmiesznie to brzmi w ustach tak domyślnej osoby...

            • 8 7

            • to popraw bufonie i przepros a nie udawaj madrzejszego niz jestes

              chcesz zgrywac madrego to przynajmniej wypowiadaj sie precyzyjnie - moj dwuletni bratanek rozumie, ze jak chce pic to mowi pic a nie kupa.....

              • 5 2

        • hahah (2)

          Tu chodzi o logikę. Nikt nie kwestionuje tego, że nowe drogi długofalowo nigdy nie rozwiążą problemu, ze względu na lawinowy przyrost liczby aut.

          Natomiast Twój bełkot polega na tym, że piszesz, że szersza droga nie zwiększa przepustowości, a potem, że więcej samochodów i tak zapełni nową, czyli większą przepustowość :)

          Czyli, przepustowość się zwiększa, jednak efektu poprawy ruchu nie ma, ponieważ i tak się zapycha. Korki pojawiają się w innych miejscach, więcej kierowców wybiera trasę o zwiększonej przepustowości, i suma sumarum na danej trasie ciężko zobaczyć efekt pozytywny.

          I z tej przyczyny rzeczywiście to TY nie rozumiesz, że ktoś zwraca Ci uwagę na Twój rzeczywiście bełkot, mimo że z sensem można się zgodzić - kwestia szczegółów.

          • 5 0

          • Przeszliśmy długą drogę: (1)

            Od: "Kolejny dowod, ze na drodze postepu stoi oszolomstwo spod znaku 2 pedalow." do: "Czyli, przepustowość się zwiększa, jednak efektu poprawy ruchu nie ma, ponieważ i tak się zapycha. Korki pojawiają się w innych miejscach, więcej kierowców wybiera trasę o zwiększonej przepustowości, i suma sumarum na danej trasie ciężko zobaczyć efekt pozytywny." - czyli jednak wysiłki nie poszły na marne i do zakutego łba w końcu coś dotarło.

            • 3 4

            • sek w tym, ze to twoj leb jest zakuty

              i calkowicie odporny na wiedze o logice nie wspomne

              • 3 1

      • Niczego nie zrozumiałeś kolego (7)

        Poczytaj sobie o Paradoksie Braessa i Downsa Thomsona a przekonasz się że to nie bełkot
        Szereg czynników powoduje że:
        poszerzanie dróg nie prowadzi do zwiększenia płynności ruchu.
        1. prędkość na takiej drodze rośnie a wraz z jej wzrostem rosną odległości pomiędzy pojazdami. To oznacza że czteropasmówką nie pojedzie 4 razy więcej aut niż po jednym pasie
        2 Zgodnie z teorią gier poszerzanie dróg powoduje zmianę wyboru drogi dojazdu z lokalnej na tę nową arterię, zachęca również ludzi do zakupu samochodu i rezygnacji z transportu publicznego. Rezygnacja z autobusów powoduje spadek rentowności przedsiębiorstwa i ograniczenie kursów co z kolei zmusza kolejnych użytkowników do zakupu samochodów. Tym sposobem na drodze w miejsce jednego autobusu wiozącego 50 osób pojawia się 50 aut, zajmujących znacznie więcej miejsca na drodze niż 1 autobus

        3 kolejna sprawa to węzły. Poszerzenie jednej drogi stanowiącej część trasy dojazdu wydłuży ten czas gdyż układ połączeń i węzłów zawiera wąskie gardła ( w naszym przypadku jest to skrzyżowanie z ulicą Grunwaldzką. Likwidacja wąskich gardeł nie jest możliwe z uwagi na istniejącą tkankę miasta ( domy etc) Nawet gdyby można było przebudować skrzyżowanie na Grunwaldzkiej wybudować wiadukty i tunele to wtedy jeszcze większe korki utworzą się na Zaspie czy Strzyży bo użytkownicy mając szeroką drogę i bezkolizyjne skrzyżowania będą chętniej wybierać tą trasę. Niestety nie ma co liczyć że pomiędzy blokami utworzone zostaną arterie. Gdyby tak się stało to kolejnym wąskim gardłem jest brak miejsc na parkingach. Na niektórych osiedlach już teraz trzeba szukać miejsca kilkanaście minut, które również należy doliczyć na poczet czasu dojazdu.

        • 17 4

        • jeszcze raz przeczytaj komentowany artykul (5)

          wzrosla przepustowosc ale jeszcze bardziej wzrosla ilosc samochodow.... o 36% i to jest problem. czytanie ze zrozumieniem i elementarna logika sie klania

          • 6 4

          • No właśnie taka jest reguła (2)

            wzrasta przepustowość ( ale wcale nie wprost proporcjonalnie do ilości powstałych pasów) , stopniowo wzrasta ruch, powstają korki i przepustowość spada, bo stare węzły nie nadążają z obsługą zwiększonego ruchu. Prawidłowość została zbadana przez naukowców dużo wcześniej zanim była dokonana przebudowa Słowackiego. Artykuł nie odkrywa Ameryki, bo temat został przećwiczony w Londynie Nowym Jorku i innych wielkich metropoliach.

            • 3 1

            • Nie rozumiesz go (1)

              On rozumie słowo przepustowość tak samo jak przepustowość węża ogrodowego, albo kabla elektrycznego. Tego się czepił i to jest jego jedyny "argument". Samą teorią w ogóle nie jest zainteresowany. Wiesz: taki Janusz.

              • 3 5

              • skoro uzywasz slow bez zrozumienia to coz ja na to poczne

                nastepnym razem dolacz definicje ze swojego slownika..... potwierdzasz jedynie moje wczesniejsze spostrzezenia, ze nie wiesz co piszesz....

                • 5 1

          • To nie logika, tylko rżnięcie głupa. (1)

            Kaczyński też mówił, że nic go nie przekona, że czarne jest czarne. Zwykła pomyłka - oczywiste dla każdego, kto właśnie myśli logicznie (abstrahując od opinii o tym panu), ale sądząc z twojego uporu maniaka z jakim trzymasz się tej przepustowości i z agresji z jaką wyskoczyłeś to pewnie do tej pory wierzysz, że dla niego ścieg jest czarny. Inteligentny człowiek by się zainteresował, poczytał o tej teorii, potem się wypowiadał. A ty od razu ruszyłeś na wojnę z wyimaginowanym wrogiem (wszystko co złe to cykliści) w imię swojego pojęcia postępu.

            • 4 4

            • jak juz wyjezdzasz z Kaczynski to oznaka, ze nie masz argumentow

              na koniec wyszedl z ciebie tuman, gdybys mial odrobine oleju w glowie przynalbys sie od razu do bledu i przeprosil. a tak wyszedles na durnia

              • 1 0

        • hehe

          Tu nie chodzi o kwestie sensu jego wypowiedzi, tylko o fakt, że rzeczywiście nabełkotał, próbując wyjaśnić fajną kwestię.

          Najpierw pisze o tym, że przepustowość się nie zmienia, a potem, że więcej aut zapełnia nową, większą przepustowość, więc jest to absurd.

          Oczywiście każdy myślący człowiek zrozumie sens i to, że chodzi o poprawę płynności ruchu, a ta zależy od przepustowości całej tkanki komunikacyjnej, czyli od wąskich gardeł, ale też od zachowań kierowców w skali makro.
          Przenosiny kierowców na Słowackiego powodują jej zakorkowanie mimo zwiększonej przepustowości, ale inne arterie zostają odciążone. Suma być może wynosi 0.

          Jedno jest pewne - potrzebne są zarówno inwestycje drogowe jak i usprawnianie komunikacji miejskiej. Sam w tym miesiącu testuję PKM+SKM, mam dość stania w korku autem, i można by wiele jeszcze zrobić, aby ułatwić ludziom wybór komunikacji miejskiej. Podstawowa moja bolączka - brakuje mi opcji na podjechanie 2 przystanki tramwajem, musiałbym kupić osobny bilet za 80 pln. Poza tym jeździ mi się świetnie. Lepiej, spokojniej niż autem...

          • 5 0

      • Gdybys zamiast odrzucac wszystko co atakuje twoj samochod pomyslal, to moze zrozumialbys sens (1)

        Przepustowosc to liczba samochodow, jaka przejezdza przez odcinek drogi.

        Jesli jest korek, przepustowosc jest mala.

        Jesli droga jest waska - sa korki.
        Poszerzenie drogi powoduje, ze korki na tej drodze staja sie mniejsze (przesuwaja sie, bo przeciez te samochody nadal przyjezdzaja do miasta i nie rozplywaja sie. W naszym wypadku np. Gruwaldzka nie potrafi juz przyjac wiecej samochodow i jest waskim garlem calego systemu).
        Jako, ze na pewnym odcinku korki sie zmniejszyly, osoby ktore do tej pory korzystaly z innej drogi / komunikacji miejskiej / roweru / rezygnowaly z podrozy zaczynaja wybierac te droge (lub tez z racji "szybkiego dojazdu do centrum" powstaje wiele nowych mieszkan w tym rejonie po szadolkowskiej cenie).

        Zatem z drogi tej korzysta duzo wiecej ludzi niz przed przebudowa.

        Zatem sa korki coraz wieksze. W koncu takie same, jak dawniej.

        Jesli jest korek i samochody stoja, to przepustowosc (patrz definicje powyzej) spada.

        Praw fizyki nie oszukasz. Mamusie oszukasz, tatusia oszukasz, ale zycia nie oszukasz.

        • 1 4

        • probujesz udawac madrego ale znowu ci nie wyszlo.

          1. przepustowosc to liczba samochodow, ktora przejezdza przez odcinek drogi w zadanym okresie czasu
          2. jesli czytalbys ze zrozumieniem, to doczytalbys, ze natezenie ruchu na slowackiego wzroslo a na innych drogach vide spacerowa spadlo. z jakiegos powodu ludzie wola stac w korku na slowackiego a nie na spacerowej....
          3. z tego co piszesz wychodzi na to, ze twoim intelekualnym guru jest kononowicz - krotko mowiac, nie bedzie drog to nie bedzie korkow!

          • 3 0

    • Przenieśmy miasto w inne miejsce! (4)

      Proste?

      • 19 1

      • a jezioro? (1)

        • 12 0

        • jezioro damy tu

          • 1 0

      • toć się przecież samo przenosi (1)

        • 2 0

        • aby potem przyjezdzac do prawdziwego miasta, bo tam gdzie sie przenosi panuje wolna amerykanka

          i brak czegokolwiek, co musi byc, abysmy mowili o miescie. To ewentualnie osiedla + sklep.

          Miasto to jednak cos wiecej niz tylko odpowiednia liczba ludzi.

          • 0 0

    • brawo!

      Ciesze się że są ludzie, którzy to rozumieją.
      Niestety, jest to niezwykle trudne aby ludzi przekonywać i uświadamiać, że poszerzanie ulic i budowanie autostrad przez miasto jest bez sensu.
      Podobnie sprawa sie ma z efektywnościa poruszania się z prędkościa 30 km/h - ruch może być ostatecznie szybszy niż przy 50 km/h... Ale i tak kierowcy wolą urządzać sobie wyścigi od świateł do świateł...

      • 11 3

    • Ta teoria to tylko urywek tego co tak naprawdę reguluje te korki (2)

      Na korki dużo większy wpływ mają czynniki kompletnie nie związane ze zwiększaniem ilości pasów lub samej przepustowości dróg.
      Dużo większy wpływ mają na to w naszym mieście następujące czynniki :
      - skupienie miejsc zatrudnienia w kilku punktach
      - skupienie mieszkań w innych punktach niż miejsc zatrudnienia
      - połączenia komunikacji miejskiej skupione na dowozie ludzi z miejsc zamieszkania do centrum, a nie do miejsc zatrudnienia.
      - komunikacja miejska skupiona na jednym szlaku przepływu osób przez co jest ona mało wydajna
      - wydłużone trasy przejazdu przez KM przez to czas uzyskiwany przez pasażera jest mało atrakcyjny.
      - rozpoczynanie pracy przez blisko 90% firm w przeciągu zaledwie 2h powodując olbrzymie spiętrzenie pomiędzy 7:00-9:00

      I można by jeszcze wiele wymieniać i na te czynniki akurat w większości nie masz wpływu.

      • 16 2

      • Natomiast pewnym jest, ze nie da sie zbudowac miasta z 500 tys mieszkancow

        gdzie kazdy do pracy przyjedzie do centrum z domku pod miastem.

        Czy moze ktos uwaza, ze to mozliwe. Pytam serio. Poprosze przyklady takich miast.

        • 0 1

      • wypisz wymaluj - tragiczne planowanie w naszym mieście

        • 0 0

    • Oczywiscie, co z tego, ze jest 10 swietnych drog dojazowych po 8 pasow, skoro wszyscy spotykaja sie w jednym punkcie...

      • 5 0

    • Prawo ? (1)

      Kolego to nie jest żadne prawo tylko tezy tych panów które podchwytują lewackie ruchy w swojej walce ideologicznej. Prawo musi być udowodnione a to niestety nie jest. A poza tym jest zima i samochód jest dużo przyjemniejszym środkiem komunikacji niż rower lub zasmarkany autobus.

      • 3 3

      • Dokładnie - to lewacki spisek. Podobnie jak to, że w Żukowie ostatnio krowy mleka nie dają.

        • 0 1

  • Spacerowa złapała oddech? (6)

    A codziennie blokuje prawy pas na obwodnicy... O mieszkańcach Osowej nie wspomnę. Kiedyś tam mieszkałem, ale przez poranne korki po roku uciekłem. Nie da się stamtąd wyjechać.

    • 105 5

    • Spacerowa złapała oddech (1)

      Ale tu akurat jest problemem sam węzeł na Osowej i bez jego poprawy tam się nigdy nie odkorkuje.

      • 12 0

      • Problem w tym że jak poprawią węzeł i wpuszczą jednicześnie więcej aut na Spacerową to i tak cała stanie

        • 2 0

    • (1)

      Z Osowej do Oliwy rano Spacerową samochodem: 40-45 minut
      Rowerem: 30 minut

      Z Oliwy do Osowej popołudniu samochodem: 35-40 minut
      Rowerem: 40 minut

      Tyle na temat korków. Nie wyliczając zaoszczędzonych pieniędzy:)

      • 4 3

      • zaraz zacznie sie litanie, ze przeciez szafy nie bedziesz wiozl rowerem

        (tak jakby ktos codziennie wozil szafe) :)

        • 4 1

    • AK zlapala oddech?

      Musze z domu wychodzi 15min wczesniej niż rok temu...stoi Ak, Łostowicka...rok temu tego nie bylo.

      • 1 0

    • Mieszkańcy Osowy sami sobie winni

      Zablokowali poszerzenie tej trasy i przebudowę węzła, to teraz niech stoją w korkach. Żadnych tuneli, zmian w organizacji ruchu czy dodatkowych pasów. Ewentualnie BUS PAS i ścieżka rowerowa na całej długości (nie wiem czy już jest)

      • 2 0

  • (14)

    Winiety dla kierowców z poza Gdańska! 100 dziennie i nie ma korków!

    • 161 50

    • jeszcze tylko naucz się pisać. (9)

      a dla kierowców z Gdańska po 150 + drugie tyle za parkowanie na chodnikach i na trawnikach.

      • 29 28

      • a po 500 dla kierowców z Kaszub ktorzy wjeżdzają do Gdańska starymi, sypiącymi się autami które (6)

        zostawiają olej czy inne płyny na wyremontowanych chodnikach.

        • 42 9

        • A po 10.000 (2)

          za wyjazd z miasta na łono natury !!!

          • 25 13

          • Oj pazerne kaszubki na własnej wiosce możecie pofikać ale jak wpadacie do Gdańska to macie być jak kundelki ogon pod d*pkę i cisza .

            • 25 19

          • Tylko kto Cię będzie utrzymywał jak letników z masta zabraknie...?

            • 18 5

        • Sprawdź trudne słowo - retorsje. (2)

          • 8 1

          • (1)

            chyba torsje...

            • 2 1

            • Skąd Ty wiesz co On ma !

              • 0 0

      • U Ciebie na wsi chyba inny język (1)

        U siebie parkuje. Jakby mi wieś miejsc nie zastawiała to by było gdzie parkować.

        • 6 0

        • Po Twoim wpisie można wywnioskować....

          ...że nie kupiłeś tego miejsca, więc nikt Ci go nie zajmuje. Kup sobie miejsce na własność to nie będziesz miał problemu z parkowaniem.

          • 2 2

    • następny nacjonalista w 9wydaniu lokalnym (1)

      a ty siedź sobie całe życie w tym Gdańsku i skiśnij w e własnym grajdołku

      • 10 2

      • Akurat oplata za korzystanie z infrastruktury miejskiej dla ludzi, ktorzy nie placa podatkow w Gdansku

        nie jest nacjonalizmem, ksenofobia czy czymkolwiek zlym.

        To po prostu rozsadek. Jesli ktos chce uniknac - zapraszamy do Gdanska, albo do PKM/SKM/PR.

        • 6 1

    • winiety

      winiety dla trójmaista przy wjęździe na Kaszyby !!!

      • 10 5

    • dorośnij wreszcie

      • 3 1

  • (6)

    Czyli brak dróg prostopadłych do słowackiego zeby mozna było uciekwc np na jasień lub do Oliwy. Moze architekci miejscy pomyslą bo na razie mysla czym innym. Tego od d ... Strony nie załatwi się.

    • 65 22

    • Brakuje wewętrznej obwodnicy Gdańska. (2)

      jest namiastka : Havla, Łostowicka i dalej do Niedźwiednika.
      Przydałaby się droga wzdłuż torów PKM w kierunku Wita Stwosza.
      I połączenie ul. Polanki przed LO5 w kierunku Chrzanowskiego.

      • 8 8

      • Tylko Nowa Długa! (1)

        Nowa Długa z Nowym Długim Targiem rozwiążą wszystkie problemy transportowe! Czas skończyć z dominacją pieszych w mieście!

        • 21 3

        • I nie zapominajmy o nowym monciaku

          A i nowy Skwer by sie przydal w Gdyni. Polaczyc go z droga rozowa i korki znikaja, podobnie jak zycie w miescie.

          Ale przeciez przepustowosc to glowny parametr jakosci zycia (dla przyjezdnych).

          Nie mam pojecia, jak to jest, ze Gdansk tak wiele pieniedzy laduje w to, aby ludzie spoza Gdanska mieli wygodniejsze zycie...

          • 2 1

    • Galeria (2)

      Korkuje się też między ETC i Galerią Bałtycką. Przyczyn jest kilka, ale jedną z nich można zlikwidować szybko. Wystarczy skrócić ciągłą linię po zjeździe z wiaduktu nad Grunwaldzką w kierunku obwodnicy. Teraz ma ze 200m. Ludzie jadący wiaduktem często stoją na lewym pasie między wiaduktem a skrzyżowaniem z Partyzantów, a prawy jest pusty. Nie mogą "wlać się" na prawy pas bo jest ciągła linia. Zajmując pusty prawy pas mogliby rozluźnić to co za wiaduktem.

      • 8 1

      • moze delikatnie pomogloby, ale czy rozwiazaloby problem, czy jedynie go troche przesunely go? (1)

        • 1 0

        • nie wiem

          Z mojego punktu widzenia to opóźnienie. Z punktu widzenia kierowcy jadącego od strony Gdyni to przyspieszenie. On ma pas pusty, ja stoję w korku, a dzieli nas tylko linia.
          Odnośnie tego co na wiadukcie się dzieje to druga sprawa. Rozluźnienie wpłynie dobrze na tych co np do Galerii Bałtyckiej chcą skręcić, bo nie muszą ponosić konsekwencji tego, że po drugiej stronie wiaduktu ktoś nie może zająć pustego pasa.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane