aktualności 24h

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (21 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (83 opinie)

Kupcy protestowali w Gdyni (171 opinii)

Spuścili ścieki do rzeki Kaczej. Padły ryby (158 opinii)

Węzeł Karczemki wyłonił się z mroku wideo (193 opinie)

Sopot walczy z reklamami. Na razie rozmową (101 opinii)

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (149 opinii)

Wykolejona SKM-ka w Chyloni (161 opinii)

Tajemniczy SMS od windykatora (205 opinii)

sport

Gdański klub nie przedłuży umowy z trenerem (120 opinii)

Gra licencjami w II lidze (42 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (1 opinia)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (145 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (1 opinia)

Trwa gdyński kompleks Trefla (193 opinie) LIVE!

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (34 opinie)

Władze klubu apelują do kibiców (67 opinii)

Abbotta z Ruchu można pozyskać za darmo (138 opinii)

Godek pojedzie na trzecie igrzyska (17 opinii)

biznes

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami nowość

Widok Energia kupuje nowy zakład nowość (4 opinie)

Trzykrotny wzrost zysku Grupy Ergo Hestia (1 opinia)

Wybierz Gryfa zanim ktoś zrobi to za ciebie (13 opinii)

Multimedia Polska drugim największym operatorem w kraju (24 opinie)

dziecko

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach nowość (7 opinii)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (7 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (164 opinie)

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (10 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (14 opinii)

aktywne trójmiasto

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (37 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (3 opinie)

Arka i Santos wśród triumfatorów (5 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

Swędzące powieki - jak temu zaradzić? Porada eksperta (7 opinii)

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (8 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (17 opinii)

Co czeka 26 gdańskich szkół? (81 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (10 opinii)

rozrywka

Kinomobilizacja, czyli kino na ulicy i w ogródku (22 opinie)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (79 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Dwie gdańskie szkoły unikną likwidacji

Uczniowie z ZSBA protestowali we wtorek przeciw likwidacji ich placówki. Radni jednak opiniowali za jej likwidacją.

fot. Łukasz Unterschuetz/trojmiasto.pl

Uczniowie z ZSBA protestowali we wtorek przeciw likwidacji ich placówki. Radni jednak opiniowali za jej likwidacją.

Szkoła Podstawowa nr 27 przy ul. Srebrniki i Szkoła Podstawowa nr 29 przy Miałkim Szlaku unikną likwidacji. W przypadku pierwszej zadziałała determinacja rodziców, w przypadku drugiej - prywatny podmiot. Jednak sześć szkół zniknie z mapy Gdańska. Pracę straci ok. 180 nauczycieli i ok. 60 pracowników administracji.



Jedną z dwóch szkół, które nie zostaną zlikwidowane jest SP 29.

fot. trojmiasto.pl

Jedną z dwóch szkół, które nie zostaną zlikwidowane jest SP 29.

Na wtorkowe obrady radnych z Komisji Edukacji w Nowym Ratuszu w Gdańsku, podczas której ważyły się losy ośmiu szkół przeznaczonych do likwidacji, przyszli protestować rodzice i uczniowie z jednej z nich - Zespołu Szkół Budowlano-Architektonicznych przy ul. Powstańców Warszawskich 25 zobacz na mapie Gdańska. Nie pomogła obecność młodzieży, dla której likwidacja szkoły oznacza przeniesienie do innej i wydłużenie dojazdów, apele nauczycieli ani krzyki rodziców - radni pozytywnie zaopiniowali projekt likwidacji szkoły.

- Zrozumiałabym decyzję radnych, gdyby nie było chętnych do nauki w tej szkole, ale oni są, bo ta placówka daje dobry zawód. Gdyby kilka lat temu nie wstrzymano naboru, jej likwidacja nie miałaby sensu - skarżyła się Romualda Tomczuk, mama jednego z uczniów II klasy budowlanej w ZSBA.

Czym kierują się urzędnicy likwidując szkoły w Gdańsku?

chęcią bardziej racjonalnego wydawania miejskich pieniędzy na edukację

19%

minimalizacją kosztów, nawet gdy tną je nieco po omacku

20%

interesem prywatnych szkół, które stracą publiczną konkurencję

7%

interesem deweloperów, szukających atrakcyjnych działek

54%

łącznie głosów: 488

Uczniów ZSBA przeniosą: ci z klas technicznych trafią do Państwowych Szkół Budownictwa przy al. Grunwaldzkiej, ci ze zwykłych do XX LO na Morenie.

Terenem po zespole szkół przy Powstańców Warszawskich zainteresował się deweloper, który w zamian za niego ma wybudować szkołę na południu Gdańska, w ramach programu "Szkoła za Szkołę". - Jest rozsądne, by inwestować środki edukacyjne w te szkoły, które mają szansę rozwoju i żeby one były tam gdzie są dzieci, a w południowych dzielnicach szkół brakuje - mówi Ewa Kamińska.

Placówkami, które oparły się likwidacji są: SP 29 przy u. Miałki Szlak74 i SP 29 przy ul. Srebrniki 10. Pierwsza, jako jedyna z likwidowanej ósemki, miała szansę na uratowanie się - uczy się w niej ok. 70 uczniów, dzięki czemu "łapie się" na przepis mówiący o tym, że tak małe placówki można przekazać do prowadzenia osobie fizycznej bądź prawnej. I w jej przypadku taki podmiot się znalazł. Miasto na razie milczy na temat szczegółów, wiadomo natomiast, że nowy zarządca przejmie budynek na określony czas, wyremontuje go i poprowadzi szkołę.

Choć w przypadku SP 27 sytuacja od początku wglądała beznadziejnie, to rodzice nie odpuścili radnym, zwarli szyki i wygrali. Nie bez znaczenia było przedstawienie przez nich ekspertyzy poznańskiego demografa, który uznał, że w związku z zaplanowanymi w dzielnicy inwestycjami mieszkaniowymi na pewno wzrośnie tu populacja dzieci i młodzieży. Dlatego podczas obrad wtorkowej komisji, radni sprzeciwili się likwidacji tej szkoły.

Ekspertyza dr Krzysztofa Szwarca z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu dla SP 27.

- Cieszę się z takiego obrotu sprawy, jednak martwi mnie, że jedna ekspertyza zmieniła zdanie radnych z PO, a to przecież wciąż są tylko GUS-owskie prognozy - mówi Piotr Gierszewski, radny z PiS. - Smutne jest, że podstawowym argumentem w decyzjach o likwidacji szkół są wirtualne dane demograficzne, a nie twarde argumenty.

Nie zgadza się z nim radna PO Żaneta Geryk: - To nie jest tak, że zmieniliśmy zdanie, bo przyjechał naukowiec i przekonał nas. Było kilka składowych tej decyzji, przede wszystkim praca rodziców dzieci z tej szkoły i radnych z komisji edukacji. A ekspertyza była tylko jej dopełnieniem. Problem zamykania placówek oświatowych jest trudny. Na pewno będziemy pomagać i nauczycielom i uczniom w integracji w nowych szkołach.

O ile rodzicom udało się przekonać radnych, to nieprzejednana zostaje zastępca prezydenta gdańska, Ewa Kamińska. - Oparliśmy się na tych samych danych demograficznych, co dr Szwarc, ale zinterpretowaliśmy ją zupełnie inaczej. On zinterpretował je na korzyść tej szkoły, ale nas nie przekonał. Mamy swoje ekspertyzy, na których się oparliśmy i one są przekonujące - mówi Ewa Kamińska, zastępca prezydenta Gdańska.

W wyniku likwidacji pozostałych szkół pracę straci ok. 180 nauczycieli i ok. 60 pracowników administracji. Część z nich przejdzie wraz z uczniami do nowych szkół. Jednak wszystko zależy od dyrektorów tych placówek.

Szkoły, które zostaną zlikwidowane bądź przeniesione:

1. Gimnazjum nr 4 wchodzące w skład Zespołu Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 4 przy ul. Wielkopolskiej 20 zobacz na mapie Gdańska - likwidacja z dniem 31.08.2014,

2. Gimnazjum nr 23, ul. Cystersów 13 zobacz na mapie Gdańska - likwidacja z dniem 31.08.2012 r. uczniowie przeniesieni do Gimnazjum nr 24 w ZKPiG 17, ul. Wąsowicza 30 zobacz na mapie Gdańska,

3.Likwidacja Zespołu Szkół Budowlano - Architektonicznych, w skład którego wchodzi Technikum nr 6 i XXII Liceum Ogólnokształcące, ul. Powstańców Warszawskich 25 zobacz na mapie Gdańska, z dniem 31.08.2012 r.

4. XIII Liceum Ogólnokształcące wchodzące w skład Zespołu Szkół Energetycznych, ul. M. Reja 25 zobacz na mapie Gdańska - likwidacja z dnie 31.08.2014 r. poprzez wygaszanie (brak rekrutacji do klas I od roku szkolnego 2012/2013),

5.Szkoły Elektryczne i Elektroniczne, w skład których wchodzi Technikum nr 10, al. Grunwaldzka 238 b zobacz na mapie Gdańska i Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 10, - z dniem 01.09.2012:

- przeniesienie do Zespołu Szkół Energetycznych, ul. M. Reja 25 zobacz na mapie Gdańska(wygasa XIII LO) Technikum 10 i  Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 10,
- przeniesienie do Centrum Kształcenia Praktycznego nr 1,
ul. Sobieskiego 90 zobacz na mapie Gdańska bazy warsztatów szkolnych

6. Zespół Szkół Ogólnokształcących dla Dorosłych, ul. Jagiellońska 11 zobacz na mapie Gdańska - zmiana adresu z dniem 01.09.2011 r. Nowa siedziba - w Centrum Kształcenia Ustawicznego, ul. Augustyńskiego 1 zobacz na mapie Gdańska. Od 01.09.2012 r. włączenie w skład Centrum Kształcenia Ustawicznego.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 149)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011062 2011-11-23 14:41 Nooo, wreście zwolnieni nauczyciele poznają co to prawdziwa praca! (36)

w systemie 40-godzinnym tygodniowa,
urlop tylko 26 dni a nie wakacje/ferie wszelakie,
i za 1500zł.

P.S. Chyba, że pójdą na bezrobocie ale i tak mi ich nie żal.

Pracujący

popieram opinię 85 / nie zgadzam się 163
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011064 2011-11-23 14:44 ooo jakiś belfer już na zasiłku, he!he! (1)

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 17

zgłoś do moderacji opinię 4011132 2011-11-23 20:03 chyba kciałeś napisać "wreźcie"

Mniodek

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011066 2011-11-23 14:44 Moja matka jest nauczycielką instrumentu muzycznego (4)

1400 zł netto wiec nic nazdwyczajnego jak na to, że musiała tyle lat kształcić się do zawodu !

popieram opinię 41 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011077 2011-11-23 14:59 (1)

no to skucha, bo dobrze ogariety nauczyciel (wprawdzie ze sporym stazem) dyplomowany potrafi ogarnac kolo 80-90 tysiecy zl. moze pogadaj z matka, czemu wybrala taki przedmiot, z ktorego nawet chetnych na korepetycje ciezko? bo nawet nie bardzo ma opcje dorobienia w roznych mmiejscach zgodnie z kierunkiem ksztalcenia

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 40

zgłoś do moderacji opinię 4011082 2011-11-23 15:05 A to ciekawe rzeczy opowiadasz

80-90tyś. W skali roku chyba ci chodzi i w dodatku brutto. To się zgodzę dyplomowani przy nadgodzinach mogą tyle zarobić. Do tego nauczyciele języków może nawet netto i głównie oni mogą większe sumy zarabiać. Pozostali no cóż tylko i wyłącznie gdy ich przedmiot jest na maturze mają jak dorobić, bo inne nie są już tak chodliwe.

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4011112 2011-11-23 16:51

jezeli twoja matka uczy w szkole muzycznej to musisz wiedziec ze takie szkolnictwo podlega ministerstwie kultury a tam stawki sa inne

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4011192 2011-11-24 09:22 To było sobie wybrać inny zawód,

a nie teraz piszczycie. Ja na przykład jestem konserwatorem powierzchni płaskich i bardzo długo się tego uczyłem. Też za wiele nie zarabiam, ale teraz pretensje mogę tylko do siebie. Nikt mi nie kazał tego robić. Jak pytam o podwyżkę, to dostaje odpowiedź żebym poszukał sobie innej roboty. I tak powinno być!!! Tak na marginesie nie dał bym więcej za naukę gry na jakiejś trąbce - umiejętność tak niezbędna w życiu, że nie można się bez niej obyć. Trzeba na prawdę mieć nie po kolei, żeby wybrać sobie taki zawód do zarabiania na chleb - obojętnie czy się tego uczyło miesiąc czy kilka lat.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011078 2011-11-23 15:00 Co Ty, ćwoku, wiesz o pracy nauczyciela? (2)

popieram opinię 45 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011188 2011-11-24 08:02 i wyszlo szydlo z worka (1)

ten zaiste inteligentny i wysublimowany komentarz dostaje plusy, a moj obnazajacy prawde o zarobkach nauczycieli - minusy... ktos tu chyba jest sfrustrowany i lubi sie nad soba pouzalac...

wiem, pracowalam

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4011195 2011-11-24 09:28 złośliwie kłamiesz, pytanie tylko, dlaczego?

... ktos tu chyba jest sfrustrowany i lubi sie nad soba pouzalac...

Na dodatek widać gołym okiem, jakich miałeś nauczycieli. Właściwie to widać, że w ogóle nie miałeś.

Nadszyszkownik

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011081 2011-11-23 15:05 (2)

Mhm, powiem tylko że stereotypami w dyskusji posługują się frustraci. kierowcy busów? chamscy i siedzą cały dzień; urzędnicy? nic nie robią i tylko kawka; taksówkarze? oszukują; politycy? kradną; informatycy? grają cały dzień; lekarze? biorą łapówki. STOPSTOPSTOPSTOPSTOP Takie opinie świadczą o tym, że po prostu masz kiepską pracę, której nie lubisz. Pomyśl co zmienić w swoim życiu, potem zmieniaj je innym.

xx

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011146 2011-11-23 21:22 (1)

W pup....byliście.

Moja teściowa też jest nauczycielką,ale biologii i nie zarabia kokosów.

A ja wolałabym pracę fizyczną niż psychiczną jaką mają nauczyciele. Bo nie każdy ma ochotę pracować np w gimnazjum z młodzieżą która jest z roku na rok gorsza!
Sama nie jestem starsza,i pamiętam jak u mnie było w gimnazjum i współczuję nauczycielom.

Nie pracujecie w tym zawodzie więc nic nie wiecie!

aaaa

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4011189 2011-11-24 08:04

Hehe - faktycznie, nauczyciela praca jest "psychiczna". Bo cały dzień na nogach łazić po klasie nie trzeba, gardła zdzierać 8h/dziennie nie trzeba, słuchać wrzasku złotej polskiej młodzieży, z nią się żreć i kosza na śmieci z głowy ściągać nie trzeba. Reasumując - praca nauczyciela jest niezwykle wyczerpująca, zarówno fizycznie jak i psychicznie. Co nie znaczy oczywiście, że w innych zawodach nie jest tak samo - lub gorzej.

trollencio

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011093 2011-11-23 15:17 Bliźniemu, swojemu Rodakowi dogryzasz? (1)

Nie widzisz roli nauczyciela chyba...

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4011144 2011-11-23 21:09 jak widać

nie widzi i nie czerpie korzyści z istnienia nauczycieli

wreście

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011095 2011-11-23 15:35 Te Pracujacy...

...trzeba bylo sie wyksztalcic na nauczyciela to tezbys mial taka sielanke. Nie musialbys zolci tu wylewac i cekolem scian zacierac za 3 zeta za godzine.

Kierowca Forda

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011097 2011-11-23 15:45 człowieku, nie wiesz, o czym piszesz (13)

Co z tego, że nauczyciel pracuje 18 godzin w tygodniu? To tylko godziny lekcyjne. /do tego dochodzą: dyżury, planowanie lekcji, sprawdzanie sprawdzianów (wiesz, jak długo zajmuje sprawdzenie 30 godzinnych prac? Kilka godzin siedzenia non stop z wytężoną uwagą, żeby zmęcznie nie wpływało na ocenę). Do tego wywiadówki, wycieczki szkolne, dodatkowe zajęcia z uczniami, rzadko kiedy płatne. Do tego rady pedagogiczne, tłumaczenie się z każdej jedynki postawionej na koniec. I konieczność podnoszenia swoich kwalifikacji. Na swój koszt, bo państwa na to nie stać.
Nauczyciel rozwijający się z 7-letnim stażem dostaje około 1400 na rękę.
Masz coś jeszcze do dodania?
Ja nie jestem nauczycielem, mam znajomych nauczycieli i przez jeden semestr miałam praktyki w dobrym gdańskim liceum i miałam dość. Więc wiem, o czym piszę.

prawie nauczyciel

popieram opinię 42 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011114 2011-11-23 17:37 bzdura (12)

kontraktowy po 1 roku stazu dostaje 1700zl na reke, do tego wczasy pod grusza, trzynastki itp, wiec bez jaj...

wiem, pracowalam

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 25

zgłoś do moderacji opinię 4011120 2011-11-23 18:06

slownictwo wymuskane, jak na pania pedagog.

k.

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011142 2011-11-23 21:04 ja tez tak chce... (5)

daj namiar gdzie 1700zl na reke, ja po 9 latach mam 1500zl

janet

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011148 2011-11-23 21:32 widze, (3)

ze moderator usunal moja wypowiedz, wiec podam jeszce raz ale bez linku- wynagrodzenie minimalne nauczyciela kontraktowego w 2011 to 2550 zł brutto. tyle MUSI dostac zgodnie z rozporzadzeniem, a na koniec roku wyrownanie do sredniej. polecam Pana Google i fraze: wynagrodzenie minimalne nauczycieli 2011

wiem, pracowalam

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011149 2011-11-23 21:35 ups, zle wkleilam (2)

nauczycieli stażystów - 2182 zł brutto,
nauczycieli kontraktowych - 2246 zł brutto,
mianowanych - 2550 zł brutto,
dyplomowanych - 2995 zł brutto.

wiem, pracowalam

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011213 2011-11-24 22:54 no i do czego zmierzasz??? (1)

to jest dużo????

mąż nauczycielki

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011215 2011-11-25 15:51 czytaj ze zrozumieniem

zmierzam caly czas do jednego- nigdzie nauczyciel nie dostaje 1400-1500zl bo 1700 to absolutne minimum, a po kilkunastu latach pracy jest calkiem niezle... nie rozumiem tego biadolenia - nie podoba sie, to zmiencie prace... ja bylam zadowolona i wiem ze kiedys do szkoly wroce :)

wiem, pracowalam

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011194 2011-11-24 09:26 To się zwolnij,

poszukaj normalnej roboty gdzie zarabia się więcej (kwalifikacje i wykształcenie przecież masz) i po kłopocie. Nie widzę problemu.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011154 2011-11-23 21:50 no faktycznie majątek (1)

toż nic, tylko za tą kasę mercedesa kupić i willę postawić...

gumbas

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011157 2011-11-23 22:29 :)

wez pod uwage ze to minimum - nie uwzglednia nadgodzin i pracy na 1,5 - 2 etaty ;)

i tyczylo sie tylko tej wypowiedzi, ze 1400zl po 7 latach pracy - oczywista nieprawda, albo nauczyciel bez pp i nie robi awansu...

wiem, pracowalam

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011158 2011-11-23 22:36 za co te minusy? (2)

nikt w szkole na sile nie trzyma...

ja

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011177 2011-11-24 01:22 (1)

minusy za głupi komentarz, nie za pracę w szkole. praca jest ciężka i czasami niewdzięczna, ale w większości daje dużo radości i satysfakcji.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011186 2011-11-24 08:00 zgadza sie

wiec tym bardziej nie rozumiem w czym macie problem - ja poruszylam tylko kwestie zarobkow ktore moim zdaniem na tle sredniej krajowej sa calkiem niezle, nauczyciele ktorych znam nie narzekaja ani na swoja prace ani na jej czas ani na dochody... ja rowniez nie narzekalam ;)

wiem, pracowalam

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4011133 2011-11-23 20:19

Człowieku jak mi Ciebie żal, czy Ty wiesz co Ty piszesz? Taki nauczyciel spoko może iść na Twoje miejsce pracy ale czy Ty Człowieku masz takie kwalifikacje, że zastąpisz tego beznadziejnego nauczyciela który jak mniemam uczy Twoje beznadziejnie rozwydrzone i roszczeniowe dzieci. Przyjemnego wieczornego wypoczynku bez sprawdzania beznadziejnie napisanych klasówek, bo rodzice uaktywnią się za miesiąc kiedy będzie koniec semestru. Pozdrawiam.

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011155 2011-11-23 22:11

na szczęście uratowali te dwie szkoły

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011169 2011-11-23 23:30 Ma Pan na myśli swoje przesiadywanie w pracy?

Przykro mi, że ma pan tak złą opinie o nauczycielach. Przypuszcam, że wynika to albo z Pańskiej krótkiej pamięci, albo z całkowitego braku zaangazowania w życie szkolne i naukę. Zapraszam Pana do szkoły, niech popracuje Pan tam chociaz przez tydzień (pominę już ciągłe rozmowy tel. i indywidualne spotkania z rodzicami, liczne indywidualne spotkania z uczniami, zebrania z rodzicami, samodzielne finansowanie szkolen, sprawdzanie ćwiczeń, zeszytów, testów, wypracowań (widocznie nie był Pan pracowitym i pilnym uczniem, skoro twierdzi Pan, że nic nie robię), kserowanie i nieustanne wuszukiwanie ciekawych ćwiczeń, wypełnianie ogromu dokumentów, przygotowywanie uczniów do licznych konkursów szkolnych i pozaszkolnych, testów, prowadzenie dodatkowych zajęć, dyżurowanie na przerwach itd.). Gdy będzie Pan miał juz jakieś doświadczenie, to wtedy proszę wydawać opinię. Nie wtrącam się do Pąńskiego zawodu, tylko nie bardzo rozumiem, co uważa Pan za pracę? Podpieranie łopaty na placu budowy czy picie kawy w cichym gabinecie? Wyrażam głęboką nadzieję, że Pańskie dzieci nie będą takie roszczeniowe, i będzie im Pan życzył większych zarobków po ukończeniu studiów wyższych niz te 1500 zł. Pozdrawiam i życzę więcej sympatii dla innych ludzi. Może pokocha Pan kiedyś nauczycielkę i zmieni swoje podejście chociaż wobec niej.

Mira

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4011170 2011-11-23 23:39 pupek

Mam nadzieję, że Ciebie wyleją za ten jad. Pomódl się na mszy za swoje zbawienie, pewnie regularnie uczęszcasz do kościoła i radyjka odpowiedniego słuchasz.

belfer

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4011175 2011-11-24 00:52

Pracujący nie pitol. Jutro pracuję 11 godzin, cholera wie ile z teego jeszcze dodatkowej roboty wyniknie (sprawdzanie prac, uzupełnianie papierków. By żyło sie lepiej

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011176 2011-11-24 01:20

ja się zamienię z pracującym. ja wytrzymam 8 godzin siedzenia na pupie w biurze. zobaczymy czy "pracujący" wytrzyma jeden dzień w szkole (który wynosi troszkę więcej niż 3 godziny, ale to chyba tajemna wiedza nauczycieli, bo reszta wykazuje się niezwykłą ignorancją).

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011063 2011-11-23 14:43 To wszystko wina radnych PO. (5)

Sami widzicie co się dzieje, dziś zamykają szkoły, jutro zamkną szpitale, a za rok nie będziemy mieli co do garnka włożyć.

POrażka

popieram opinię 43 / nie zgadzam się 51
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011070 2011-11-23 14:47 no to uciekaj z tego miasta, jak ci PO lodówkę opróżnia (3)

buahahahahaha

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011104 2011-11-23 15:59 (2)

Patrzycie na to z jednej perspektywy... jak zamykają szkoły to beeee, a jak nie ma pienędzy w miejskiej kasie np na rozbudowę szpitali itd. to też beeee. Niestety, żeby do czegoś dołożyć, to trzeba z czegoś innego zrezygnować. Zrozumcie w końcu narzekacze, że jest niz demograficzny. Mój przyjaciel w zeszłym roku stracił prace jako nauczyciel matematyki w LO. Nie narzekał, bo sam doskonale wiedział, że w następnym roku nie bedzie 1szych klas i kogoś muszą wywalic, a że on miał najmniejszy staż, to poleciał. W kapitaliźmie ( o który tak walczyliśmy de facto ;)) to podaż musi się dostosować do popytu, a nie jak za komuny popyt do podaży. Nawet oswiata musi dostosować się do surowych praw ekonomii...

mmm

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 4011106 2011-11-23 16:00

Niech w PO wszyscy też sie do nich dostosują to możemy rozmawiać

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4011203 2011-11-24 11:28 Nawet oswiata musi dostosować się do surowych praw ekonomii...

ależ ględzenie! Nauka i kultura przynosi dochód w dalszej perspektywie, ale nie taki zwykły, "policzalny". O sferze duchowej coś słyszałeś/-aś?

ja - nie beret

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011185 2011-11-24 07:33 Dobrze, że zostawili SP 27 !!!

Dla niektórych ta szkoła jak dom !!!!!!!!!!!!!

@

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011067 2011-11-23 14:46 Pracę straci ok. 180 nauczycieli i ok. 60 pracowników administracji. (11)

Oo Na 3 nauczycieli przypada 1 bezproduktywna osoba. Świetne statystyki.

trollface

popieram opinię 57 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011085 2011-11-23 15:08 (9)

tia, szkoła się sama sprząta, plany lekcji układają się same, uczniowe nie niszczą łazienek, pensje się same wyliczą. Pełna bezproduktywność.

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011088 2011-11-23 15:11 Same jak najbardziej nie (2)

Ale małe przedsiębiorstwa np zlecają to na zewnątrz, czemu szkoły by nie mogły tego robić. Po co księgowa która pracy ma tyle że zapełni conajwyżej 1/8 etatu, a reszta na kawce.

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011098 2011-11-23 15:50 Taaa... (1)

Odezwali się ciężko pracujący! Gratuluję pomysłowości w dogryzaniu innym. Prawdziwi w Was polacy - katolicy! (małą literą specjalnie to napisałem

dar

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4011102 2011-11-23 15:57

akurat katolicy piszemy małą literą ;) a zamiast Polacy ładniejsze i dużo bardziej pejoratywne określenie ma wyraz "polaki" ;)

aga

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011089 2011-11-23 15:12 ok, 3 osoby do sprzątania, 1 osoba do papierów, księgowość i cieciowanie w outsourcingu (5)

Do tego dyrektor.
Mamy ... 5 osób do administracji.

Gdzie te twoje zastępy niezbędnych i niezastąpionych osób?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011092 2011-11-23 15:17 Pójdzmy dalej (3)

1 - Dyrektor +1 osoba od papierów i sekretariatu. Księgowość zlecona na zewnątrz 500zł. Sprzątanie zlecone na zewnątrz koszt około 4000zł. Ochrona zlecona na zewnątrz koszt około 1000zł. Koszt zlecenia konserwacji to około 2000zł max, a pewnie w 1000zł by się zmieściło. Koszty zleceń na zewnątrz i tak zawyżyłem. Czyli jak widać potrzeba tylko 2 osób w administracji i od razu mamy więcej sal w szkole.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011111 2011-11-23 16:50 (2)

Księgowość kosztuje tysiąc dla małej firmy z kilkoma pracownikami, a nie dla szkoły z kilkudziesięcioma.
Ochrona za tysiąc złotych. Człowieku, z choinki się urwałeś?

Nic nie widać.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011161 2011-11-23 22:45 jeśli będą firmy zewnętrzne, to nie ma "kilkudziesięciu"

ochrona- abonament w firmie z monotoringiem kosztuje od 100 zł , emeryt pilnujący od 18/godz

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011166 2011-11-23 23:05 A to ciekawe

Jak sam wiesz kwota jest zależna od ilości faktur. Firma znajomego płaci także 100zł więc nie przesadzaj, ale to ze względu, że ilość faktur jest mała.Szkoła też ma mało faktur, a wręcz prawie ich nie ma. Pracowników mało więc koszty obsługi nie wielkie i w 500zł to się na pewno zamknie. Szkoła nie potrzebuje ochrony 24h, a tylko dozór czy nic nie ukradziono. Czyli system alarmowy z grupą interwencyjną i tyle. Koszt tego nie jest duży.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4011115 2011-11-23 17:39 chyba was pogielo doszczetnie

zadne z was w szkole chyba nie pracowalo, ze nie wiecie ile tam papierow jest/musi byc/trzeba wypeniac....

wiem, pracowalam

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011168 2011-11-23 23:08 bzdura - częścn-li pójdzie za uczniami przeniesionymi do innych szkół, pracę stracą tylko ci, dla ktorych w tych szkolach

zabraknie miejsca poza tym te bezproduktywne(???) osoby to także ciężko pracujące sprzątaczki, kucharki itp.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011068 2011-11-23 14:46

ach te nasze szkolnictwo i krawaciarze....

zame

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011069 2011-11-23 14:47 szkoły jak chcą ze by nie były likwidowane (4)

to jak są skłądki to niech płacą minimalną kwote bo jak pamietam prawie nikt nie płącił -a jakże studa za granicą wszystko płątne a u nas zaoczni potrafią pracować zarabiać i opłacać studia a jak by dzienen zrobili płatne 200zł miesięcznie to taka duza kwota -z doświadczenia wiem ze za studenta na impreze się wydawało 100zł a balowało sie 2-4razy w tygodniu!!

ziom

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 20

zgłoś do moderacji opinię 4011075 2011-11-23 14:57 Że co proszę????

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011091 2011-11-23 15:13 Że tak zapytam, studiowałeś na UG czy akademii pielęgnacji paznokcia?

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011100 2011-11-23 15:51 no to bogatych miałeś starych, studenciaku!

Mnie co najwyżej było stać na piwo tygodniowo.

mare

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011190 2011-11-24 08:09 ze co?

nie rozumiem tego belkotu

ogarnij sie

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011071 2011-11-23 14:47 Gdańsk Południe i Gimnazjum nr 4 (3)

1. Gimnazjum nr 4 likwidacja z dniem 31.08.2014, - rozumiem, że pozostanie tam tylko podstawówka, a tylko samo gimnazjum likwidują. Stąd tak długa data, bo to jest czas jaki jest potrzebny aby spokojnie wygasić samo gimnazjum. Teraz trzeba czekać na ten program szkoła za szkołę i ciekawe w którym dokładnie miejscu w Gdańsk Południe chcą postawić tą szkołę i tak naprawdę powinno być to Gimnazjum.

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4011167 2011-11-23 23:07 mam propozycje

zlikwidujmy jeszcze pare szkol w zamian za to oddajemy za darmo dzialki pod budowe kosciolow! Ksieza sobie zrobia biznes, a dzieci, coz niech maszeruja w koncu to zdrowe :D

hugo

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011182 2011-11-24 06:58 trzeba było wcześniej się zainteresować problemem (1)

nowe gimnazjum w południowym Gdańsku nie powstanie chyba nigdy. Deweloper ma postawić (niepubliczną?) szkołę podstawową w okolicach Fashion House w Szadółkach.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4011210 2011-11-24 19:16 wczesniej

tzn 10 lat temu dzialke sprzedali? rozumiem ze z CPR na szadolki jest blizej. boze widzisz i nie grzmisz

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011072 2011-11-23 14:48 2 szkoły i 180 nauczycieli???????? (6)

MASAKRA!!!!!

zora

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 45
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011076 2011-11-23 14:57 polecam kurs czytania ze zrozumieniem (1)

MASAKRA??? fakt Twoje IQ to masakra

bob

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4011101 2011-11-23 15:55 w przepełnionych szkołach rosną debile

hahahahhaha
uśmiałem się z "zory" - świetny post - dowodzi tego, że szkoły nie mogą mieć klas w których jest za dużo dzieci, bo potem się kształci takich debili, ktorzy nawet czytać nie potrafią :D

uważny czytelnik

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011079 2011-11-23 15:02 (1)

6 szkoł. Nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Pała.

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011107 2011-11-23 16:01

"Agata pała" - jak niegdyś śpiewało SNAP :P

qq

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011147 2011-11-23 21:32 :)

Jak się czytać ktoś nie nauczył, to potem pisze takie brednie. STU OSIEMDZIESIĘCIU nauczycieli z SZEŚCIU (6) placówek. I nagle zmienia się punkt spojrzenia :)

czytająca

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011211 2011-11-24 22:46 szkoda ze nie umiesz czytać!!

czytaj ze zrozumieniem zora ale jak to mniej szkół mniejsza yntelygencja, ktorej ci zapewne brakuje bo chodzisz do nedznej szkoły....i twoje dalsze kaształcenie skonczy sie na zawodówce:)

nauczyciel

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011073 2011-11-23 14:48 Tragedia (1)

Szkoda, że nikt nie mysli o uczniach. Można było zlikwidować szkoły poprzez brak naboru i poczekac aż uczniowie skończą szkołę. Teraz młodzież w klasach maturalnych przejdzie pod innych nauczycieli i do szkół, których nie wybierali.
Tragedia. A radni i urzędnicy myśla tylko o kasie, której i tak nikt nie zobaczy. W te szkoły wrzuciło się sporo kasy z naszych podatków, albo z piniędzy które otrzymano z unii (okna, sale gimnastyczne, tablice i inne rzeczy). Mam nadzieję, że kiedyś ktoś to wszystko porozlicza, aby szybko zanim wszystko sprzedadzą.

ania

popieram opinię 48 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4011131 2011-11-23 20:02 z XXII LO do XX LO

akurat CI uczniowie z XXII mają szczęście że trafią do XX LO, bo "dwudziestka" jest lepsza i ma dobrą opinię w Gdańsku, więc dzieci mają dobrze że trafią do lepszej a nie gorszej szkoły , szkoda tylko nauczycieli i innych pracowników..

emmett

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4011074 2011-11-23 14:50 miło jest być starym zgredem ale widzieć że twoja dawna podstawówka stoi i że dziatwa do niej uczęszcza jak ty przed laty

taki sentyment...

zee

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011080 2011-11-23 15:05 180 nauczycieli i 60 pracowników administracji (7)

To jakiś absurd! na każdych 3 nauczycieli przypada pracownik administracji!
No to nie dziwi że trzeba likwidować szkoły aby dopiąć budżet miasta.

Rozwiązaniem jest wprowadzenie anonimowych ankiet oceny pracy nauczycieli które wypełnialiby uczniowie wraz z rodzicami a w połączeniu z postępem w osiągnięciach uczniów stanowiłyby o tym czy nauczyciela warto zatrudniać.
Niestety zdecydowana większość młodych (przed 40) nauczycieli nie powinno trafić do zawodu! Nie nadają się do pracy z dziećmi mają niewystarczające kompetencje zawodowe i zamiast uczyć zaniżają poziom intelektualny uczniów.

absolwentka

popieram opinię 31 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4011084 2011-11-23 15:08 Rozwiązaniem byłoby zlecenie części prac na zewnątrz (2)

Np księgowości, konserwacji i płacenia tylko stawki ryczałtowej, a nie utrzymywanie pracowników do tego. Podobnie w przypadku sprzątaczek. Gorzej z kuchnią, bo ona i tak jest tania w porównaniu z tym co można znaleźć prywatnie.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4011090 2011-11-23 15:13 Koszt księgowości na zewnątrz

Nawet przy sporej ilości pracy nie przekroczyłby 500zł. A szkoła zatrudniając księgową musi płacić łącznie z kosztami pracy około 3000zł minimum. Powiedz mi co się bardziej opłaca.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4011151 2011-11-23 21:38

zwolnić wszystkich i zlecić wszystko w Chinach.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011087 2011-11-23 15:10

Ankiety w szkołach? Chyba kpisz. Najbardziej po tylu dostaną nauczyciele "zmuszający" do uczenia się.

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011110 2011-11-23 16:42 idźmy dalej

wybierzmy ucznia na dyrektora! będzie raj

ot co

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011117 2011-11-23 17:59 6?

...chyba powinno być

asdf

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4011204 2011-11-24 11:29 chyba jesteś jednym z tych rodziców którym chętnie dałbym z liścia

kiedy ich obserwuję na wywiadówkach, pretensje do nauczycieli że ich dzieci są debilami i się nie uczą, nie słuchają i wyrosną na aroganckie gnioty społeczne,
a jak nauczyciel się stawia to najlepiej do zwolnienia, w klasie mojego syna na 30 dzieci może z 8 ma rodziców co mają mózg w głowie zamiast gó....na

hendrix

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: