• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Electro World w Matarni

ms
25 października 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Centrum Handlowe Matarnia, czyli kompleks dużych sklepów wokół Ikei w Złotej Karczmie zostanie otwarte już pod koniec listopada. Zanosi się jednak na to, że największe zakupowe szaleństwo ogarnie klientów wiosną, gdy przy obiekcie ruszy sklep Electro World.

- Nie wiem czy Electro World powstanie w centrum Matarnia - na pytania o nowy sklep niechętnie odpowiada Joanna Łoźwińska, rzecznik prasowy Ikea w Polsce. - Nie informujemy o działaniu innych firm.

Na szczęście Artur Adamowicz z firmy Aurora Communication, która reprezentuje Electro World w mediach jest o wiele bardziej rozmowny. - Gdański sklep Electro World ruszy wiosną przyszłego roku przy centrum handlowym Matarnia, będzie miał ponad 3 tys. m kw. Trwa jeszcze rekrutacja pracowników, ale część personelu przechodzi już szkolenia - informuje Artur Adamowicz.

Electro World to sieć hipermarketów elektronicznych, należąca do brytyjskiej grupy DSG International (Dixons). Pierwszy sklep sieci w Polsce ruszył w zeszłym tygodniu, na warszawskim Targówku.

Choć ten elektroniczny hipermarket otworzył swoje podwoje w ostatni czwartek o 6.00 nad ranem, pierwsi klienci pojawili się przed budynkiem nawet nie wieczorem, lecz 24 godziny wcześniej. Pierwszego dnia sklep odwiedziło 20 tys. ludzi a obsługa informowała przez radiowęzeł, że można kupować tylko po jednej sztuce każdego modelu w promocyjnej cenie.

Otwarcie sklepu w Warszawie doprowadziło do spektakularnej wojny cenowej na rynku sprzętu RTV. Zarówno największe sieci takie jak Euro RTV AGD czy Media Markt, a także mniejsi sprzedawcy za wszelką cenę chcieli uprzedzić Electro World i zaoferować podobne produkty w jeszcze niższych cenach. Wyszli z założenia, że domową elektronikę kupuje się raz na kilka lat. Po części udało im się odciągnąć klientów od brytyjskiego giganta, ale niektórym pozostały tylko złośliwe komentarze: - My stawiamy na produkty sprawdzonych marek, a nasi konkurenci zaproponowali klientom laptopy marki Patriot za 999 zł. Słyszał Pan może o nich wcześniej? - pyta retorycznie Wioletta Batuk z Media Markt Polska.
Jakub Jerz, socjolog z PBS Sopot

Człowiek, który spędza dobę przed sklepem w oczekiwaniu na jego otwarcie, a potem rzuca się na tanie towary nie postrzega siebie, jak kogoś, kto wpadł w amok, lecz raczej jako dokonującego racjonalnego wyboru konsumenta. Ocenia to w ten sposób: atrakcyjna cena i atrakcyjny towar dają mi podstawę do takiego działania. Jednak w sytuacji, gdy w jednym miejscu takich kupujących jest więcej mogą oni rzeczywiście wpaść w amok kupowania i wzajemnie się "nakręcać".

Nie zgodziłbym się jednak z poglądem, że jest to zjawisko wyłącznie polskie. Sądzę jednak, że ludzie z Europy Środkowej mogą być szczególnie podatni na takie zachowania, ponieważ mają za sobą doświadczenie socjalizmu i są zaprawieni w kolejkowych bojach.

Electro World przyciągnął ludzi niskimi cenami za niekoniecznie markowe produkty, ponieważ ludzie mają zaufanie do dużych, najczęściej zachodnich sieci handlowych, postrzeganych jako wiarygodne. Tak więc nawet towar nie markowy nie odstręcza ich od zakupu.
ms

Opinie (39)

  • Pomijam jakość....

    promocyjnego sprzętu, zainteresoała mnie inna kwestia
    w wypowiedzi przedstawiciela tej sieci, że ponoć już
    są szkoleni przyszli pracownicy...!
    Przeglądam prasę dosyć uważnie, ale o naborze pracowników nie pisali, czyżby były to osoby na zasadzie
    znajomi znajomych, czy przywiezieni...

    • 0 0

  • Następny sklep niedla-IDIOTÓW, którzy wierzą że kupują taniej i nie potrafią robić zakupów w internecie, nie wspominając zwykłych sklepików gdzie ten sam towar bez promocji jest tańszy od tego dla niedla:)

    • 0 0

  • "j" popieram Cię

    rzeczywiście te sklepy sa dla ludzi, którzy nie mają pojęcia o cenach. Pół roku po zakupie swojego aparatu w "firmie x" byłem w Media Markt i zobaczyłem, że maja ten model w cenie 100zł wyższej niż ja kupiłem pół roku wcześniej. W tym czasie w "firmie x" kosztował on juz 200zł mniej niż w Media. Wybuchnąłem śmiechem przed regałem. Wszystko jest tam droższe niż gdziekolwiek indziej. A ludziska tradycyjnie dają się przyciągnąć sloganami o "promocjach" i "obniżkach". Naród to my mamy niezbyt rozwinięty...ale o tym na każdym kroku można się przekonać.

    • 0 0

  • rgb

    spokojnie, spokojnie. Rekrutacja będzie. Juz niedługo workservice czy inni oszuści ogłoszą, że potrzeba pracowników do ów sklepu. Dostaną 4zł i będą pracować jak w innych podobnych sklepach, czyli jak się klient o cos zapyta to uciekną na magazyn albo będa stali jak wryci bo nie maja pojęcia o czym sie do nich mówi.

    • 0 0

  • I dobrze

    Konkurencja to cudowna sprawa. Do momentu az w Trojmiescie nie pojawil sie Avans, MM miala ceny wrecz zaporowe. A teraz...?

    • 0 0

  • per analogia........

    Electro World , czyli platforma obywatelska w dziedzinie elektroniki - g***o zapakowane w sreberko.
    Kiedyś mój mentor , przedwojenny oficer Zarządu II Sztabu Gen. św.pamięci płk.Żak powiedział , że nie stać nas na tandetę , produkt markowy musi kosztować , tak jak buty , Salamander , Bata , i np.CCC.
    Życzę sukcesów i udanych zakupów.
    Kiedyś mnie diabeł /purtk z gębą Tuska/ podkusił , by zajść do Biedronki i Liedla.
    Pusty koszyk , wstyd i poruta.
    I to nie jest kwestia pieniędzy. Oszczędni muszą kupować drogie rzeczy , bo są trwalsze , zdrowsze , po prostu lepsze.

    • 0 0

  • Media

    Mam znajomego, który pracował przez jakiś czas w Media Markt i opowiedział mi zabawną historię: jak tylko gdziekolwiek przywiesi się naklejkę, że promocja, to ten produkt znika z półki praktycznie w okamgnieniu, cokolwiek by to nie było.
    Ja w sumie nic przeciwko temu sklepowi nie mam, pewnie sam nawet kiedyś wpadnę, ale mam znajomych którzy mieszkają tuż obok i patrzą z przerażeniem na rozbudowujące się centrum [hałas i tłok komunikacyjny przede wszystkim.
    A propos - tam obok nadal powstaje Tesco, czy to już ma być coś innego?
    Pozdrawiam wszystkich myślących.

    • 0 0

  • ivanie z.

    kupuje w CCC i nie narzekam !
    ale zgadzam się, że "bidny" kupuje raz!
    ale drogo i! trwało.
    podobnie jak Ci zarabiający od 50tysiączków wzwyż.

    • 0 0

  • Jeżeli owym "sreberkiem" miałyby być owe słynne w świecie "Nicea albo śmierć" lub "Pi razy drzwi para piętnaście", to może zastosujmy nazwę POtoczną??
    PA-złotko:-)

    • 0 0

  • czy ktos slyszal lub widzial ogloszenia o rekrutacji do pracy

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane