• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Energa zapowiada koniec problemów z fakturami

DŁ/KFP
1 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania. Grupa Energa zapowiada koniec problemów z brakiem faktur dla klientów, którzy oskarżali firmę o zaniedbania.

Zakończenie problemów z fakturami za prąd, na które klienci czekali nawet od 2014 roku zapowiedzieli w poniedziałek w Gdańsku szefowie Grupy Energa.



Czy dotyczyły cię opóźnienia związane z fakturami firmy Energa?

Część odbiorców prądu nie otrzymywała rachunków od kilkunastu miesięcy. Niektórzy czekali na nie od 2014 roku. Do jednych faktury nie docierały, u innych znajdowały się po pół roku, a kwoty na nich widniejące wydawały się dosyć przypadkowe. Nierzadko przekraczały one miesięczne dochody klientów energetycznego potentata.

Powodem tych nieprawidłowości był system informatyczny, na który spółka wydała dziesiątki milionów złotych, a który nie dość, że błędnie fakturował, to na dodatek nie miał modułu windykacji.

- Jeszcze w marcu tego roku około 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych. Niektórzy z nich czekali przy tym na rachunki nawet od 2015 roku. Wszystko to było winą decyzji o migrowaniu danych klientów do niestabilnego systemu, przez co doszło do nieprawidłowości i problemów z fakturowaniem. Ten temat mamy już jednak za sobą - mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu Grupy Energa.
Czytaj też: Tysiące klientów z wysokimi rachunkami za prąd

Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek. Informacje przedstawiciele firmy przekazali na konferencji w poniedziałek.
Na zaległe faktury czeka jeszcze około 2 tysięcy odbiorców prądu. Rachunki mają otrzymać w sierpniu. Pisma informacyjne do klientów zostały już wysłane. Jak zapewniają przedstawiciele spółki, płatności można będzie rozłożyć na raty.

Prezes Energi zapowiedział powołanie rzecznika klienta, który w razie jakichkolwiek problemów ma prowadzić sprawę od początku do końca. Jeszcze w tym roku ma się też pojawić specjalny program dla seniorów.

- Wyszliśmy na prostą i pozbyliśmy się wszystkich zaległości. Zwracamy się bliżej klienta. Do końca roku wprowadzimy dwa produkty: specjalny program dla seniorów oferujący ułatwiony kontakt z opieką medyczną oraz program edukacyjny, dzięki któremu nasi klienci będą mogli dowiedzieć się nie tylko, jak kupować energię elektryczną, ale też jak wystrzegać się nieuczciwych firm - zapowiada Jarosław Dybowski, prezes zarządu Energa Obrót.
DŁ/KFP

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • Sprzedać Niemcom. (1)

    I będzie porządek. Unia Europejska na pewno nie będzie miała nic przeciwko.

    • 10 9

    • sam się sprzedaj Niemcom

      • 3 2

  • (6)

    Dostalam fv za prąd za 2 miesiące na kwotę 2400 zl! Za tyle nie było poboru przez cały zeszły rok. Sprawdzili licznik, niby jest ok. Nie mam pomyslu, co dalej z tym zrobić. Czuję się bezsilna. Co robić?

    • 23 1

    • Mam to samo (1)

      Byly rachunki 500zl za dwa miechy. A tera 1200zl i 1100zl powalilo ich nie place zlodzieje. Tez nie wiem co robic dalej bo nikt od pol roku nie przychodzi a dzwonie co dwa tygodnie

      • 6 0

      • Niestety miałam dwa razy taką samą sytuację. Przez pół roku próbowałam na wszystkie fronty to jakoś rozwiązać. Za każdym razem odrzucali reklamację. Za ekspertyzę licznika też trzeba było zapłacić bo nic nie wykazała....w okienku biurwa nic nie załatwi ani Cię nie nakieruje co możesz zrobić bo nie ma takich uprawnień. Hitem było jak kazała mi zadzwonić na infolinię z budki telefonicznej obok :D
        Energa to najgorsza ściera wśród firm tego typu.

        • 14 0

    • pismo do UOKIK napisz

      • 9 0

    • Sprawdź licznik (1)

      ... jeżeli za 2 m-ce tyle naliczył to oddać do ekspertyzy i policzyć, ile wszystkie urządzenia włączone mogą zużyć energii. Równolegle oddać sprawę do UOKiK

      • 5 0

      • przede wszystkim do rzecznika praw klienta - sa w kazdym mieście - poradza co robić (to prawnicy)

        • 1 0

    • Prosimy o kontakt

      Możecie skontaktować się z nami przez facebooka (Energa w kontakcie). Podajcie nam swoje numery klientów w wiadomościach prywatnych. Zweryfikujemy Wasze zgłoszenia

      • 0 4

  • Procedura dobrej zmiany (3)

    Faktury docierają, na raty rozkładają, ale za ich nieudolność każą sobie odsetki płacić. To jest dobra zmiana: wprowadzić chaos bo jest się nie udolnym. Później coś na sznurki naprawić, odtrąbić sukces, a ciemny lud zapłaci. Nie ma konkurencji to jesteśmy pany.

    • 15 4

    • ..."Wyszli na prostą".....ciekawe czy klienci,którzy dostali astronomiczne i absurdalne rachunki tez wyjdą na prostą.....

      • 4 0

    • Problemy mają co najmniej od 2012, czyli trochę wcześniej...

      • 2 0

    • Ale przecież tak zawsze było... ;-). Tu raczej do pisu trzeba mieć pretensje ze nic nie robi w tym kierunku

      • 0 2

  • Bu ha ha ha (6)

    Takie rzeczy tylko w państwowej firmie. 3 lata na naprawę nowego zintegrowanego systemu obsługi klienta to komedia. W NORMALNEJ firmie leciałyby głowy a zarząd stawałby na rzęsach by niedogodność usunąć.
    Tak naprawdę Energa ma nadal Klientów tylko dlatego że konkurencja na tym rynku jest fikcją.

    • 40 0

    • Przez dwa lata nic sie nie dzialo bo pilnowali stołków

      • 6 0

    • No przeciez poleciała głowa.. (2)

      samego Prezesa, Teraz ten z dobrej zmiany (czyli wójt z Pcimia) zrobił porządek i wyszli na prostą.... ;_))

      • 2 1

      • Rzecz w tym (1)

        że to nie ma nic wspólnego z dobrą zmianą. Wymiana systemu testy funkcjonalne testy odbioru miały miejsce jakieś 3-4 lata temu. Kto podpisał protokoły odbioru poświadczające pozytywny wynik testów i zgodność wykonania z zamówioną specyfikacją?... Ups.. Dokumenty pewnie się zawieruszyły....

        • 1 0

        • Nie 3-4 lata temu, a w 2015 roku, akurat gdy zaczynałem swój niezbyt długi epizod w tej firmie.

          I doskonale to pamiętam... Brawo, że tylko tyle czasu im to zajęło, bo tych systemów było wiele - stare, nowe, licencyjne i autorskie programy informatyków Energi, czasem już w firmie niepracujących. Dla mnie, osoby trochę bardziej obytej w temacie niż przeciętny użytkownik komputera, ale też nie będącym takim specjalistą jak zawodowi informatycy było jasne od samego początku, że to będzie niemal niewykonalne, żeby wszystko weszło w nowy system bez poważnych problemów.

          • 0 0

    • Operator a Obrot (1)

      Z Energa Obrot mozna zrezygnowac, co tez na szczescie uczynilem. Na Energa Operator jestesmy w naszym rejonie skazani. W zeszlym miesiacu mialem ponad 800zl nadplaty, dzisiaj 3 kola niedoplaty (jedno gospodarstwo domowe). Faktura ta zawiera historyczne faktury, ktorych nigdy nie otrzymalem. Wszystkie faktury Energa Operator mozna przejrzec w eBOKu Energa Obrot, co wg konsultantow jest niemozliwe, gdyz eBOK sluzy tylko dla Energii Obrot - w praktyce jest jednak inaczej. Niewyobrazalnie balaganiarska firma. Chce zrezygnowac z uslug tej firmy calkowicie - tyle ze nie moge w realiach monopolu i pozornego wyboru.

      • 2 0

      • Tez chcialem zerwac wszelkie kontakty z ta firma ale prawo to uniemozliwia. Moge zmienic SPRZEDAWCE ale nie DOSTAWCE. Dostawca w moim miejscu zamieszkania zawsze bedzie Energa. Prawo powinno byc tak skonstruowane, ze klient powinien kontaktowac sie tylko ze sprzedawca i tylko jemu placic. Co mnie obchodzi czyje sa instalacje, elektrownie i skad biora wegiel do produkcji? Na razie jest to monopol i mozemy sobie co najwyzej nóżką potupac. W enerdze maja nas w dpuach i przy obecnych rozwiazaniach prawnych beda nas mieli coraz glebiej.

        • 0 0

  • rozliczenie (7)

    pisać komentarze to każdy potrafi i czasu nie szkoda a zalogować się na stronę raz w miesiącu podać stan licznika, mieć od ręki fakturę tylko za zużyty prąd to już za trudne?
    korzystam z rozliczenia rzeczywistego od lat i jakoś wszystko się zgadza i faktury nie giną

    • 7 15

    • Dokładnie tak (1)

      najlepiej siedzieć cicho i liczyć na to, że może firma nie przyśle faktury, a może o mnie zapomniała.
      ...a później płacz i lament, że skąd ja mam wziąć 2000 zł że firma mnie zaskoczyła, bo dostałem gigaaantyczną fakturę za 2 lata. Trzeba było odkładać tą kwotę, wiesz ile mniej więcej wcześniej wynosiły faktury.
      Ja też nie miałem faktury przez ponad 2 lata i kwotę, którą powinienem płacić, a mam C12A odkładałem systematycznie. Co prawda lokaty są teraz słabo oprocentowane, ale już w końcu otrzymałem tą fakturę to trochę mniej bolało, choć nie ukrywam, że w pierwszym momencie byłem pewny, że mnie oszukali. Dopiero jak podzieliłem kwotę przez liczbę miesięcy to mniej więcej się zgadzało, ale faktury jeszcze nie zapłaciłem!! będę czekał do ostatniego dnia terminy płatności z zapłatą, a mam 180 dni, więc jak dla mnie to nawet lepiej, bo w tym czasie mogłem obracać kasą

      • 3 3

      • 180 dni......

        Wypisujesz nieprawdę, bo na zapłatę jest ... termin płatności, żadne 180 dni - bo moga być odsetki. Nie wprowadzaj ludzi w bład.

        • 0 0

    • roliczenie

      Ciesz się, że Ci to wychodzi bo ja właśnie tam miałam przez 8 miesięcy problemy

      • 2 0

    • dobre sobie

      korzystam z tej strony ENERGA24 od roku i co miesiąc robie roliczenie rzeczywiste i za prąd wychodzi mi tak że opłata przesyłowa jest większa niż zużycie prądu,opłata o której piszę wynosi 80zł a cała faktura po podaniu stanu licznika na stronie wychodzi po 120-130zł. Dodam też że takie rachunki to ja dostawałam ponad rok i to za dwa mieiące a nie za jeden tak jak teraz na innym mieszkaniu w którym mieszkałam parę ulic dalej . Fakt fakture wystawiasz sobie sam ale te opłaty 80zł co miesiąc to chyba przesada. Znajomi mieszkają dwa bloki dalej i dostają rachunki za prąd w wysokośći 400-500zł w tym opłata przesyłowa 100zł. Tak że jak widać co blok to inne cyrki się dzieją.

      • 2 1

    • rozliczenie (1)

      Ja właśnie czekam na fakturę od 2015 r, I wchodzę na moje konto w Enerdze i widzę saldo 0,00 zł.
      I co według Ciebie mam zrobić ?

      • 1 1

      • jak czekasz od 2015 to czekaj dalej

        • 0 0

    • trudne

      To znaczy że, mam wyręczać w pracy .....pracowników Energi ???
      To chętnie wyręczę w pracy prezesa ! ! !.........wyręczę tez jego w pobieraniu pensji !

      A może mam też wytworzyć i dostarczyć sobie energię elektryczna .... a im tylko wysłać pieniądze ?

      • 1 0

  • przychodzi Rywin do Michnika i... jest afera z grupą trzymającą władzę (1)

    przychodzi Energa do PISu i.... ustawa jest zmieniana w 14 dni

    • 11 1

    • kto wie ten rozumie

      • 0 0

  • Sam podaję odczyt co miesiąc, żadnych problemów.

    • 3 4

  • BZDURA BZDURA BZDURA (4)

    od miesiąca walczę z ENERGA bo jakiś kretyn zamiast odczytywać całkowite zużycie energii elektrycznej robi co jakiś czas tylko odczyt dziennego zużycia... a kretyni w enerdze wystawiają po 7 faktur korygujących nie przyjmując tłumaczenie że ich skretyniały pracownik nie potrafi odczytać licznika...

    6 założonych spraw, dzisiatki telefonów do infolinii i każdorazowo umazanie sprawy bo W SYSTEMIE PANIUSIA WIDZI TAKI A NIE INNY ODCZYT LICZNIKA!!! po moich interwencjach wysłali ponownie gościa na odczyt licznika a facet znowu dokonał odczytu dziennego zużycia a nie całodobowego... po moim telefonie bezpośrednio do niego powiedział, że zawsze k odczytuje i go nic nie obchodzi cała sprawa....

    nagrałem odczyt licznika na film i zakładam sprawę w sądzie, jeśli stać energę na zatrudnianie osób o obniżonym poziomie intelektu to niech będzie ich stać na płacenia za postępowanie sądowe...

    w zeszłym tygodniu do 7 korekt dostałem ósmą bo SYSTEM znowu widzi zły odczyt licznika...

    banda nierobów którzy za nasza kasę tolerują kretynów na stanowiskach, jak można mieć w obowiązku jedynie odczyt licznika i nie potrafić tego robić??? czy na odczyty licznika jeździ siostrzeniec pana prezesa, że nie można niedorozwiniętą osobę usunąć ze stanowiska i wyprostować wszystkie nieścisłości???

    każda korekta faktury jest wysyłana do urzędu skarbowego... niech teraz skarbówka zajmie się fałszywym naliczaniem VAT i CIT od fałszywych odczytów licznika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 38 0

    • A u mnie przychodza rachunki z kosmosu !!!! (1)

      Normalnie za dwa miechy mialem ok 500zl a tera od 4 miechow przyszly rachunki po 1200 zl powalilo ich nie place. Dzwonie tam od pol roku i nikt nie przyszedl zlodzieje .nie wiem co robic

      • 5 0

      • Nękać codziennie telefonami i pismami do skutki a i tak zapewne będziesz musiał zapłacić. Tak działają. Zobaczcie ile ludzi zostało tak oszukanych. Co Energa robi z tymi ukradzionymi pieniędzmi???

        • 7 0

    • Prosimy o kontakt (1)

      Możesz skontaktować się z nami przez facebooka (Energa w kontakcie). Podaj nam swój numer klienta w wiadomości prywatnej. Przyjrzymy się Twojej sprawie.

      • 0 0

      • Przyglądacie się od miesiąca...

        Niestety macie za niskie IQ aby ruszyć 4 litery w teren i sprawdzić licznik... wasz system tego nie przewiduje, jedynie wysługuje się ENERGA operator którego pracownik od 3 lat nie widział licznika...

        • 1 0

  • "Niektórzy czekali na nie od 2014 roku."

    Czy się mylę, czy to oznacza, że dla tych osób część zobowiązań przekraczając 3 lata jest już przedawniona?

    • 13 1

  • energa (1)

    Ta firma zmienia mi dane osobowe od 8 lat i na ostatniej fakturze znowu jest to o co proszę od 8 lat.

    • 23 0

    • Prosimy o kontakt

      Możesz skontaktować się z nami przez facebooka (Energa w kontakcie). Podaj nam swój numer klienta w wiadomości prywatnej. Sprawdzimy, co się dzieje.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane